Vragen over Islam

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:Kan dit een sticky worden eigenlijk? .
Sure Miss Schepsel! Your wish is my command.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Waaruit blijkt in de Islamitische theologie dat Islam elke staat en zijn instanties ter wereld moet overnemen ?
Laatst gewijzigd door Ozes op di nov 15, 2011 11:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Hoe hebben de Madhabab (scholen van Islamitische jurisprudentie aka Fiqh) invloed op de opleiding en het werk van de gemiddelde Imam?
~~~~~ heeft iemand een artikel over dit onderwerp?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Hanteren de Maliki, hanbali en Hanafi Madhabib, scholen van Fiqh, ook het indemniteitsbeginsel voor bloedwraak met dezelfde uitgang als de shafi'i madhab?
Namelijk 1/3 van een mannelijke Moslim voor een persoon van het boek, en 1/15 voor polytheïsten als hindoe's en geloven die geen heilig boek hebben of na de Islam ontstonden.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Het is misschien een beetje een domme vraag die ik nu heb. Ik zou het misschien ook wel kunnen opzoeken.

Maar waar in de Koran (of de Ahadith) vinden we het verbod op het eten van varkensvlees (en een aantal andere diersoorten) terug? Ik vraag me ook af waarom dit verbod er - historisch gezien, bedoel ik dan - is gekomen. Waarop is dat verbod gebaseerd? Ik heb daar al verschillende dingen over gehoord, maar ik weet niet wat nu wel of niet waar is.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Elke vraag is een goede vraag ^^
Het antwoord weet ik niet direct.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
olafo
Berichten: 51
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 11:11 am

Re:

Bericht door olafo »

KevinB schreef:Het is misschien een beetje een domme vraag die ik nu heb. Ik zou het misschien ook wel kunnen opzoeken.

Maar waar in de Koran (of de Ahadith) vinden we het verbod op het eten van varkensvlees (en een aantal andere diersoorten) terug? Ik vraag me ook af waarom dit verbod er - historisch gezien, bedoel ik dan - is gekomen. Waarop is dat verbod gebaseerd? Ik heb daar al verschillende dingen over gehoord, maar ik weet niet wat nu wel of niet waar is.


vers 2-173

173. Hij heeft u slechts het gestorvene, het bloed, het varkensvlees en datgene, waarover een andere naam, dan die van Allah is uitgeroepen, verboden. Maar hij, die gedwongen is en dit niet wenst en geen overtreder is, op hem rust geen zonde. Want Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

Ozes schreef:Hanteren de Maliki, hanbali en Hanafi Madhabib, scholen van Fiqh, ook het indemniteitsbeginsel voor bloedwraak met dezelfde uitgang als de shafi'i madhab?
Namelijk 1/3 van een mannelijke Moslim voor een persoon van het boek, en 1/15 voor polytheïsten als hindoe's en geloven die geen heilig boek hebben of na de Islam ontstonden.
Dit is een vraag voor Dutch. Misschien weet zij het.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Dhana »

Ik heb al jaren een vraag die nog niemand mij naar tevredenheid heeft kunnen beantwoorden. Er wordt beweerd dat voor de komst van de islam, het in die regio gebruikelijk was om meisjes na de geboorte om te brengen of levend te begraven. Moslims gebruiken dit altijd als "bewijs" hoe goed de isam voor vrouwen is.

Mijn vraag is of dit op een of andere manier via niet-islamitische bronnen ook bekend is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door op z'n kop »

Infanticide..
In the Old World

Three thousand bones of young children, with evidence of sacrificial rituals, have been found in Sardinia. Infants were offered to the Babylonian goddess Ishtar. Pelasgians offered a sacrifice of every tenth child during difficult times. Syrians sacrificed children to Jupiter and Juno. Many remains of children have been found in Gezer excavations with signs of sacrifice. Child skeletons with the marks of sacrifice have been found also in Egypt dating 950-720 BCE. In Carthage "[child] sacrifice in the ancient world reached its infamous zenith."[8] Besides the Carthaginians, other Phoenicians, and the Canaanites, Moabites and Sepharvites offered their first-born as a sacrifice to their gods.

http://en.wikipedia.org/wiki/Infanticide
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re:

Bericht door Manon »

KevinB schreef:Het is misschien een beetje een domme vraag die ik nu heb. Ik zou het misschien ook wel kunnen opzoeken.

Maar waar in de Koran (of de Ahadith) vinden we het verbod op het eten van varkensvlees (en een aantal andere diersoorten) terug? Ik vraag me ook af waarom dit verbod er - historisch gezien, bedoel ik dan - is gekomen. Waarop is dat verbod gebaseerd? Ik heb daar al verschillende dingen over gehoord, maar ik weet niet wat nu wel of niet waar is.
Er zijn verschillende mogelijkheden. Gewoonlijk zijn die verboden weldegelijk gebaseerd op bepaalde gevaarlijke toestanden waar ze vroeger geen blijf mee wisten.
Varkens zijn alleseters en aten ook uitwerpselen van de mensen. Zo ontstaat er een kringloop voor bepaalde parasieten: varkens eten uitwerpselen waarin de eitjes van de parasiet zich bevindt, mensen eten de varkens mèt de eitjes, de eitjes komen uit in de menselijke lichamen en veroorzaken serieuze ziektes en hersen beschadiging.
Natuurlijk is dit eenvoudig op te lossen door ervoor te zorgen dat varkens geen uitwerpselen meer kunnen eten en er bovendien voor zorgen dat het vlees voldoende verhit wordt, waardoor de eitjes sterven. Maar dan moet men wel het proces van die parasiet kennen.

Bovendien schijnt het zo te zijn dat varkensvlees sneller bederft dan andere vleessoorten, iets wat in de afrikaanse landen wel belangrijk kan zijn. Wij hebben koelkasten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vragen over Islam

Bericht door KevinB »

Dat is inderdaad de reden die je vaak hoort. De parasiet in kwestie is overigens de varkenslintworm (Taenia suum). Daarnaast worden vaak ook nog allerlei anderem vaak gezondheidsredenen en de vieze gewoonten van varkens genoemd als reden. Ik vroeg me alleen al af of dat iets wat oorspronkelijk de reden was, of iets dat er pas later aan toegevoegd werd.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Manon »

KevinB schreef:Dat is inderdaad de reden die je vaak hoort. De parasiet in kwestie is overigens de varkenslintworm (Taenia suum). Daarnaast worden vaak ook nog allerlei anderem vaak gezondheidsredenen en de vieze gewoonten van varkens genoemd als reden. Ik vroeg me alleen al af of dat iets wat oorspronkelijk de reden was, of iets dat er pas later aan toegevoegd werd.
ik denk niet dat ze het vroeger met zoveel woorden konden uitleggen. Men had waarschijnlijk wel al ondervonden dat men na het eten van varkensvlees ziek werd (trouwens niet alleen lintworm, ook spoelwormen), soms wel met dodelijke afloop.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Dhana »

op z'n kop schreef:Infanticide..
In the Old World

Three thousand bones of young children, with evidence of sacrificial rituals, have been found in Sardinia. Infants were offered to the Babylonian goddess Ishtar. Pelasgians offered a sacrifice of every tenth child during difficult times. Syrians sacrificed children to Jupiter and Juno. Many remains of children have been found in Gezer excavations with signs of sacrifice. Child skeletons with the marks of sacrifice have been found also in Egypt dating 950-720 BCE. In Carthage "[child] sacrifice in the ancient world reached its infamous zenith."[8] Besides the Carthaginians, other Phoenicians, and the Canaanites, Moabites and Sepharvites offered their first-born as a sacrifice to their gods.

http://en.wikipedia.org/wiki/Infanticide

Dit gaat over kinderen, zowel meisjes als jongens dus, Op z'n kop. Ik wil weten of het specifiek om meisjes gegaan is en niet om jongetjes, zoals moslims beweren. We hebben het over wat nu Saoedie Arabië is en niet over Sardinië, Syrië, Carthago en andere culturen van het jaar kruik of het hedendaagse Egypte.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Dhana »

circe schreef:
KevinB schreef:Dat is inderdaad de reden die je vaak hoort. De parasiet in kwestie is overigens de varkenslintworm (Taenia suum). Daarnaast worden vaak ook nog allerlei anderem vaak gezondheidsredenen en de vieze gewoonten van varkens genoemd als reden. Ik vroeg me alleen al af of dat iets wat oorspronkelijk de reden was, of iets dat er pas later aan toegevoegd werd.
ik denk niet dat ze het vroeger met zoveel woorden konden uitleggen. Men had waarschijnlijk wel al ondervonden dat men na het eten van varkensvlees ziek werd (trouwens niet alleen lintworm, ook spoelwormen), soms wel met dodelijke afloop.

Mij lijkt het een soort van logisch omdat varkensvlees zo snel bederft en dat uiteraard helemaal in zulke warme landen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Als je (zeer) specifieke informatie van een gecertificeerde Sharia rechter wil, stel dan ook hier je vragen!
Dus als je met vragen zit of een bepaald beeld van Islamitische wetgeving of de Islamitische leer wil bevestigen, stel ze en ik zal proberen te zorgen dat er een antwoord op komt.
Heeft iemand een fonetische tekst van soerah 1 in modern & klassiek arabisch?
Van een andere soerah is ook goed, zolang het maar van twee dezelfde soerah's of van dezelfde ayah(vers: mv ayat) is.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Welke Islamitische ontwikkelde doctrines zijn het meest hardnekkig in:
  • De verspreiding van maatschappelijke taqiya (een glimlach naar buiten toe)
  • De verwikkeling van Misdaad en Islam (oa theorie van Fay'e)
  • Het gebruik van recht/economie om de Islam te verspreiden.
  • Het bedrijven van partijpolitiek/realpolitik/zetelpolitiek.
  • Communicatie in subversieve jihadistische activiteiten
  • Strategieen voor massa-bekeringen & afzwakken kaffir-landen
En zijn er theorieën die eisen of methodes neerzetten waaruit we enigszins een daderpatroon kunnen opmaken?
Hierbij heb ik het niet over zaken die direct uit de hadith of quran komen, maar doctrines die ontwikkeld zijn door bv Islamitische geleerden. Over maatschappelijke taqiya weet ik dat er een doctrine is die duidelijk maakt wanneer je wel & niet mag glimlachen naar een niet-Moslim.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Wat word bedoelt met " Place defilement":
surah 6:125 So whoever Allah wants to guide - He expands his breast to [contain] Islam; and whoever He wants to misguide - He makes his breast tight and constricted as though he were climbing into the sky. Thus does Allah place defilement upon those who do not believe.
surah 10:100 And it is not for a soul to believe except by permission of Allah , and He will place defilement upon those who will not use reason.
Naast het feit dat Allah volgens de koran ongelovigen dom, blind en doof heeft gemaakt voor de waarheid, moet hij ook nog eens toestemming geven om in hem te geloven :P
Weer zoiets waardoor een Moslim in doodsangst leeft omdat hij of zij onmogelijk kan weten of Allah het toestaat om ze toe te laten tot het elite clubje van Mohammed.
En constante angst is een teken van geloof in Islam, dus dat is weer positief.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Verwachte Mohammed van de Moslims dat zij zijn levensstijl in leven zouden houden?
In zoverre dat, hij waarschuwde dat de Islam anders zou falen of dat er andere consequenties zouden zijn?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Dhana »

Volgens mij liet Mohammed iets van die strekking zeggen in de koran.

http://www.arrayaan.nl/index.php?option ... Itemid=262" onclick="window.open(this.href);return false;

Als moslims vinden dat Mohammed een perfect mens was zonder enige zonde is het geen wonder dat ze zich zo misdragen. Als Mohammed van allah's wege alles mocht doen wat hij gedaan heeft, vraag ik me af wat voor een moslim zondigen dan wel is. Wellicht komt daarmee de oorzaak van hele moslimproblematiek boven drijven.
Laatst gewijzigd door Dhana op vr dec 09, 2011 1:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Dat vinden Moslims ook:P
Ik zoek echt specifiek naar iets wat bewijst dat Moslims als volk Mohammed's Islam hebben gefaald.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Dhana »

Ozes schreef:Dat vinden Moslims ook:P
Ik zoek echt specifiek naar iets wat bewijst dat Moslims als volk Mohammed's Islam hebben gefaald.

Ze hebben niet gefaald. Ze doen het prima zo. Wij doen het allemaal verkeerd.

Je zou op OI eens moeten lezen wat ze allemaal uit de bijbel destilleren om christenen te overtuigen dat ze niets van dat boek snappen.

Als de pedofiele daden van Mohammed ter discussie komen, wordt er met de beschuldigende vinger naar katholieke priesters en mensen zoals Rober M. gewezen.

Ze negeren daarbij voor het gemak dat die allemaal hun gerechtelijke straf krijgen en dat de rest van de bevolking van die daden griezelt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Ik houd me net een beetje bezig met vroegmiddeleeuwse geschiedenis, en las over de Plague of Justinian ( http://en.wikipedia.org/wiki/Plague_of_Justinian" onclick="window.open(this.href);return false; , http://nl.wikipedia.org/wiki/Pest_van_Justinianus" onclick="window.open(this.href);return false; ), een verschrikkelijke pestepidemie die Europa trof in de Vroege Middeleeuwen. Klopt het dat de islamitische overwinningen in feite geluksoverwinningen waren? (ik heb me eerder alleen beziggehouden met de Europese vroege geschiedenis, nu mét islam, ik moet zeggen dat ik de Europese leuker/boeiender vind)

-De Oost-Romeinen (zoals ze zelf genoemd wilden worden) en de Perzen verzwakten elkaar vreselijk in een alsmaar oplaaiende energie-en geldvretende oorlog, waarbij ze elkaar verzwakten. Bovendien letten ze vooral op hun Grote Tegenstander, en niet op die achterlijken in het zuiden (de Arabieren).
-Europa werd geteisterd door een akelige pestepidemie die demografisch slecht was én de gemoederen bezig hield.
-Er was in die tijd weinig orde, organisatie en centralisatie door de omstandigheden.
-De adel kreeg voornamelijk een militaire taak ipv een meer bestuursgerichte, maar tegelijkertijd verarmden ze aanzienlijk tov het verleden, waar de Romeinse adel (die nu, samen met andere volkeren, nog steeds adel was vaak) meer bezit en geld hadden. Minder geld, en slaven/boeren die op je veld werken maar die enkel maken dat jij en de mensen die er werken zelfvoorzienend zijn en weinig meer, maakt dat je volgens mij weinig kan uithalen in de praktijk; je hebt weinig middelen tot het nemen van (vérgaande) beslissingen of daadkrachtig optreden.
-De nieuwe ´staten´ kenden nogal wat interne verwarring, ook bijvoorbeeld qua trouw en geloof. Het was geen bureaucratische, bestuurlijke eenheid. Dat werd het geloof ik pas echt onder Lodewijk XIV maar voor die tijd was er altijd wel méér orde dan in de vroegste Middeleeuwen. (over dat L XIV ben ik niet zeker, maar ik heb die indruk aangezien hij toen hard ging ploeteren aan bestuurlijke macht en eenheid en een centraal georganiseerd leger)
-De Kopten in Egypte werden door Constantinopel al gediscrimineerd en wilden hierdoor eens een verbondje sluiten met de mohammedanen, tevens waren ze door hun gediscrimineerde positie niet heel machtig.
-Doordat Noord-Afrika vooral stammensamenlevingen kende, hadden de mohammedanen geen Grote Vorst of goed georganiseerde nationale legers met burchten te bevechten. Dit zal het makkelijker hebben gemaakt om grote overwinningen te boeken.

Dit is wat ik laatst las, uit verschillende bronnen dan. Als ik dit alles optel lijkt het net alsof de mohammedanen voor hen op het juiste moment ten oorlog trokken. Vooral de pest en het feit dat er een nieuwe bestuurlijke orde moest komen in Europa, en dat er tevens sprake was van demografisch en agrarisch verval, doet me vermoeden dat het in andere omstandigheden niet zover was gekomen. Is hun overwinning van die tijd dan niet gewoon een voor hen goede samenloop van omstandigheden geweest?

Ook las ik ergens dat mohammedanen de slag bij Poitiers laatdunkend afdoen als het terugslaan van een ongeordende roversbende, die mohammedaan die ze leidde had ze niet onder de duim en ze waren dus een beetje aan het muiten en plunderen, en Martel sloeg gewoon een clubje rovers terug. Dit is toch niet realistisch? Immers, ze zaten tot in het midden van Frankrijk, en werden hélemaal teruggejaagd naar de Pyreneeën. Verder was de slag/het afwachten van de strijd (van de kant van Martel) een (goed) georganiseerd en voorbereid iets. Ondernam men dan zoveel moeite en organisatie voor ´gewoon een roversbende´?

Dus: Hebben mohammedanen inderdaad een ´laag´ beeld van de Slag bij Poitiers, en zo ja, is dat beeld dan niet erg onrealistisch?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Mahalingam »

Die roversbende werd geleid door ‘Abdul Rahman Al Ghafiqi, Governor-Generaal van al-Andalus. Die het leven liet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door silkyboxershortXL »

http://vladtepesblog.com/?p=45133
Vraag; Helemaal op het laatst zegt Phyllis Chestler iets over een sura die zegt dat ouders niet gestraft hoeven te worden voor het "corrigeren" van 'ongehoorzaam' gedrag. Het zou antwoord kunnen geven waarom eerwraak hoofdzakelijk in islam gebieden voorkomt en waarom dit door imams niet expliciet wordt afgekeurd.
[c045.gif] Welke sura/aya dus.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Plaats reactie