Vraagje aan Hans

Plaats reactie
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Vraagje aan Hans

Bericht door mercator »

Hans zoals je weet ben ik een fervent lezer van Wachttoren en Ontwaakt! Mij valt op dat al die artikelen-en ook het artwork-totaal anoniem zijn, nooit staat een auteur of tekenaar met naam vermeld. Wie doet al dat werk ? En heel prozaïsch: hoe zit het met de auteursrechten ? Voor de miljoenenoplage van W en O moet dat over enorme bedragen gaan. Weet jij hoe dat zit ? En zou ik bijv.ook teksten mogen schrijven voor Ontwaakt ?
Het zou me zo helemaal niks verwonderen dat de schrijvers kost en inwoon krijgen op de Watchtower Farm en dat de ouderlingen als verantwoordelijke uitgever de ASCAP en Buma/Stemra innen. Hoe zit dat ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Ozes »

Prullenbak aub
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Prullenbak aub
Waarom ? Waar moei jij je mee ? t Is een vraag als een ander. En JIJ weet duidelijk het antwoord niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Ozes »

Waarom?
Omdat dit een onderonsje is tussen jou en Hans. Hiervoor bestaan er pb's.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door mercator »

Ja dat weet ik ook wel, ik kan hem ny bellen zelfs. Maar het lijkt me ook in het algemeen interessant om zo iets te weten te komen en voor zover ik weet is de Rubriek Andere Godsdiensten daar de juiste plaats voor.
JIJ vindt dat mss niet interessant maar dat mag geen argument zijn.
Hans en ik zijn de enigen hier die van dichtbij te maken hebben-of hebben gehad-met de Organisatie der Jehovah's Getuigen dus vraag ik het in de eerste plaats aan hem. Als ex-Getuige weet hij er mss iets meer van . Natuurlijk heb ik het ook al aan Getuigen zelf gevraagd maar dan stuit je op een blokkade, die willen zelfs niet op de vraag ingaan. Waarom weet ik niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Ozes »

Niemand interesseert het behalve als iemand een irrationele obsessie met jehova-getuigen heeft.Als die bladen gesubsidieerd zouden zijn met belastinggeld of als deze twee bladen ook maar enige invloed hadden op de politiek, dan zou ik het nog snappen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Niemand interesseert het behalve als iemand een irrationele obsessie met jehova-getuigen heeft.
...of met moslims ?
Ik heb het eerlijk gezegd wel een beetje gehad met moslims, dat geef ik grif toe. Ik ben ze beu, en hun onzin ook. In Ontwaakt! staan best interessante dingen(Wachttoren minder), je zou dat s moeten lezen.t is wel grappig, jij zet me aan om heel dat Koranboekje van a tot z te lezen terwijl ik er geen z*k aan vind, maar Ontwaakt! lezen is dan een irrationele obsessie?! Kom nou.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Ozes »

ik neem aan dat je best wat complottheorieen hebt bedacht over wat Jehova's allemaal van plan zijn met ons en de regering, maar ik zie die dreiging niet. Ook zie ik geen enkele politieke invloed van enig belang. Moslims willen de Ummah naar het Westen verspreidden en daarmee de toekomst van mijn land te verzieken.
Terwijl ze dit doen houden ze zich zo strikt mogelijk aan de koran, en daarom lees ik die dus. De belangrijkste reden is dat dhimmi's denken dat alle 18.000 terroristische aanslagen sinds 9/11 op zich staande incidenten zijn en we vooral niet over Islam moeten praten en dan gaat het probleem vanzelf weg. Waarom denken mensen dat, omdat de leugen rondwaard dat Islam een vredig geloof is.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door mercator »

Ozes schreef:.Als die bladen gesubsidieerd zouden zijn met belastinggeld of als deze twee bladen ook maar enige invloed hadden op de politiek, dan zou ik het nog snappen.
Over de verwevenheid van de Getuigen met de Amerikaanse politiek, banksector en immobilieënmarkt valt juist heel véél te zeggen. Of te speculeren want het is quasi onmogelijk om daar een beeld van te krijgen. Waar gaat al dat geld naartoe dat elke Getuige aan de Organisatie schenkt? Ik vind dat een fascinerend thema, geld-en het verband geld-religie-politiek- interesseert mij. Jouw niet ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door mercator »

Ozes schreef:ik neem aan dat je best wat complottheorieen hebt bedacht over wat Jehova's allemaal van plan zijn met ons en de regering, maar ik zie die dreiging niet.
Wind je s niet op, waar gaat het hier over "dreiging" ? En waarom zou ik verdorie de Getuigen verdenken van allerlei Satanische machinaties ? k Zou eerder zeggen, als er al een religie moet bestaan lijkt mij die van de Getuigen of de Mormonen nog de meest aantrekkelijke en onschuldige.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Ozes »

mercator schreef:
Ozes schreef:.Als die bladen gesubsidieerd zouden zijn met belastinggeld of als deze twee bladen ook maar enige invloed hadden op de politiek, dan zou ik het nog snappen.
Over de verwevenheid van de Getuigen met de Amerikaanse politiek, banksector en immobilieënmarkt valt juist heel véél te zeggen. Of te speculeren want het is quasi onmogelijk om daar een beeld van te krijgen. Waar gaat al dat geld naartoe dat elke Getuige aan de Organisatie schenkt? Ik vind dat een fascinerend thema, geld-en het verband geld-religie-politiek- interesseert mij. Jouw niet ?
lol, de jehova's spelen duidelijk geen rol in de politiek, en speculeren is een hobby voor ieder zijn ogen liever afwend van de realiteit.
Als de jehova's op grote schaal terroristische bewegingen zouden steunen, en initiatieven om kritiek op hen wettelijk te verbieden, dan zou ik er zeker voor geïnteresseerd zijn. Maar dit is eenmaal niet zo. In nederland zijn er 30.000 jehova's, en geen een van hen probeert mijn vrijheid te ontnemen, wat is dan het probleem?

En hoe, en hoeveel ze hun auteurs betalen, dat mogen ze zelf weten.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Ozes »

mercator schreef:
Ozes schreef:ik neem aan dat je best wat complottheorieen hebt bedacht over wat Jehova's allemaal van plan zijn met ons en de regering, maar ik zie die dreiging niet.
Wind je s niet op, waar gaat het hier over "dreiging" ? En waarom zou ik verdorie de Getuigen verdenken van allerlei Satanische machinaties ? k Zou eerder zeggen, als er al een religie moet bestaan lijkt mij die van de Getuigen of de Mormonen nog de meest aantrekkelijke en onschuldige.
Ik heb je wel gekkere dingen zien schrijven. Joden en Christenen die gezamenlijk de atheisten van de aardbol willen verdrijven of dat de Islam gelijk is aan andere geloven terwijl je weigert de koran te lezen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Monique »

Ik wacht op het antwoord van Hans.

Ik ben ook wel benieuwd wat Hans hierover te vertellen heeft.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Ozes »

Monique schreef:Ik wacht op het antwoord van Hans.

Ik ben ook wel benieuwd wat Hans hierover te vertellen heeft.
Vertel eens wat je zo diepzinnig aan deze vraag vind, wellicht kan ik mij er ook in vinden.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Monique »

Ozes schreef:
Monique schreef:Ik wacht op het antwoord van Hans.

Ik ben ook wel benieuwd wat Hans hierover te vertellen heeft.
Vertel eens wat je zo diepzinnig aan deze vraag vind, wellicht kan ik mij er ook in vinden.
Als het je niet interesseert.... blijf dan weg uit dit topic.
Ik snap je probleem niet.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Ozes »

Ik vraag slechts wat je er zo interessant aan vind :|
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Ik vraag slechts wat je er zo interessant aan vind :|
Zou je je energie niet beter spenderen aan de counter-jihad ? Een fenomeen dat de moslims massaal tot afvalligheid zal bewegen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Ozes »

Daar is deze website voor inderdaad. En ik kom ook genoeg ex-moslims tegen, sterker nog, ik word zelfs af en toe door bekeerlingen bedankt.
Het is altijd mooi om mensen te bekeren naar atheïsme of het Christendom, maar uiteindelijk draait het erom dat niet-moslims leren dat de media liegt over de Islam en over islam-critici. Des te meer mensen tegen de Islam, des te zonniger de toekomst.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door mercator »

Ozes schreef: Des te meer mensen tegen de Islam, des te zonniger de toekomst.
Ja dat is waar, maar uiteindelijk zal je dan mensen moeten vinden om moslims op boten of treinen te duwen richting Marokko of Turkije.
Wil jij dat doen? Ik wel hoor, onmiddellijk.
Moslims gaan hier NOOIT vertrekken uit eigen beweging, zelfs niet als je ze hier alles afpakt!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vraagje aan Hans

Bericht door Ozes »

Nee hoor, genoeg Moslims willen heus wel weg als de juiste condities worden gecreëerd. En er zullen genoeg mensen zijn die er begrip voor hebben als pro-sharia moslims worden uitgezet of zelfs uitgeschakeld.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nou moe . . .

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Monique schreef:Ik wacht op het antwoord van Hans.

Ik ben ook wel benieuwd wat Hans hierover te vertellen heeft.
Krijg nou wat! Deze topic zie ik nu voor het eerst omdat ik naar iets anders op zoek was. Het antwoord staat op de topic Jehovah's Getuigen (religie zonder geweld):

viewtopic.php?f=26&t=9545&start=625

(reactie Mercator van 27-3-15)

Afbeelding

Ik heb dit maar even hier geplaatst. Ik wist niet waar anders. Dus straks naar de Rode Hoed.
Ik ben benieuwd of men met bij de inleiding begint met het woordje God, dat uit slechts drie letters bestaat zoals kut of lul, te definiëren.

Het enige dat ik wil zeggen is:

God bestaat, omdat hij of zij door mensen is bedacht. Of bestaat God niet, omdat hij of zij door mensen is bedacht?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie