Waarom ben ik Moslim ?

Moderator: M

Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Bericht door Kenan »

Monique,

Beter een goede eerlijke rechtvaardige leider achteraanlopen, dan je hoofd als een struisvogel in de grond steken.....en de werkelijkheid niet willen zien....

Maar toch vind ik wel 1 punt wel goed van jullie allemaal.......
Diep in jullie hart zit volgens mij iets dat toch zegt van zou het....? Anders zouden jullie niet fanatiek in zulke forums gaan schrijven.....


Alhoewel het lijkt dat jullie net een soort deal hebben gesloten van "Wij moeten proberen zoveel mogelijk dingen in de islam te vinden, die negatief in beeld gebracht kunnen worden en daarmee de islam in de grond boren" ............denk ik toch dat jullie met veel vraagtekens zitten..........


Ik Als moslim, geboren uit 2 moslimouders....nooit echt een moslimopvoeding gehad, heb met eigen wil en passie geprobeerd om achter de werkelijkheden te komen....

Na veel onderzoek ben ik achter gekomen dat de Islam het meest volmaakt levensbeschouwing / geloof ter wereld is.......


Mag ik jullie eens iets vragen beste mensen..........
Wat is de reden eigenlijk dat jullie jezelf als taak hebben genomen om zoveel mogelijk modder over islam te gooien..........


Ik ben zelf de topic begonnen met waarom ben ik een moslim ?

Ik heb daarin vermeld wat mijn opvattingen zijn in het algemeen......waarom dringt dat niet tot jullie door........


Jullie zijn super subjectief met jullie argumenten / beoordelingen........want als jullie zo objectief waren zouden jullie niet constant blijven haken bij wat verzonnen / niet goed begrepen verhalen over profeet en islam maar ook eens een beetje verder kijken dan jullie neus lang is ..........Dan pas zouden jullie ook zien dat islam, mocht men het op de juiste manier beleven, de beste levensvisie op de wereld is........Het zal je leven nu redden en het leven in de hiernamaals.....

Monique heeft zelf toegegeven dat ze niet veel over het leven van de profeet weet bijvoorbeeld........Dus zij steekt haar kop in de grond en probeert met haar poten modder over islam en zijne profeet te gooien.......

Denk aub een beetja na mensen waar jullie eigenlijk mee bezig zijn.........

en voordat je iets schijft ..........probeer wat ik schrijf eerst eens even goed te interpreteren........laat het even doordringen........en voer aub geen struisvogelpolitiek........

:wink:
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Bericht door Kenan »

Bengazi:

Dan had hij in elk geval geen 9-jarig meisje moeten n......n.


Kenan:

Tot jouw niveau van discussie voeren wil ik nooit gaan........

In alles wat je schrijft laat je zien dat je achterlijk bent..........
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
Gebruikersavatar
Catnip
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 30, 2003 10:53 pm
Locatie: Toronto, Canada

Bericht door Catnip »

Nou, als ik dan ook bot mag zijn, ik vind deze opmerking
Kenan schreef:Na veel onderzoek ben ik achter gekomen dat de Islam het meest volmaakt levensbeschouwing / geloof ter wereld is.......
pas echt achterlijk.

Maar goed, wij zijn te objectief en gooien alleen modder over Islam. Dan is het aan jou om het tegengestelde te bewijzen, nietwaar? Laat maar zien hoe mooi de Islam is.

Ik zal je vast op weg helpen (ekskuseer Dutch dat ik geen bronnen in het Nederlands vermeld):
[5.51] O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.
Volume 8, Book 82, Number 795: bukhari
Narrated Anas:
The Prophet cut off the hands and feet of the men belonging to the tribe of 'Uraina and did not cauterise (their bleeding limbs) till they died.
Volume 8, Book 82, Number 794: Sahih Bukhari
Narrated Anas:
Some people from the tribe of 'Ukl came to the Prophet and embraced Islam. The climate of Medina did not suit them, so the Prophet ordered them to go to the (herd of milch) camels of charity and to drink, their milk and urine (as a medicine). They did so, and after they had recovered from their ailment (became healthy) they turned renegades (reverted from Islam) and killed the shepherd of the camels and took the camels away. The Prophet sent (some people) in their pursuit and so they were (caught and) brought, and the Prophets ordered that their hands and legs should be cut off and that their eyes should be branded with heated pieces of iron, and that their cut hands and legs should not be cauterized, till they die.
Volume 4, Book 52, Number 260: Sahih Bukhari
Narrated Ikrima:
Ali burnt some people and this news reached Ibn 'Abbas, who said, "Had I been in his place I would not have burnt them, as the Prophet said, 'Don't punish (anybody) with Allah's Punishment.' No doubt, I would have killed them, for the Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' "
Volume 7, Book 62, Number 65:Sahih Bukhari
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'
Volume 7, Book 62, Number 67:Sahih Bukhari
Narrated Abu Huraira:
The Prophet said, "A matron should not be given in marriage except after consulting her; and a virgin should not be given in marriage except after her permission." The people asked, "O Allah's Apostle! How can we know her permission?" He said, "Her silence (indicates her permission)."
Volume 7, Book 62, Number 121:Sahih Bukhari
Narrated Abu Huraira:
The Prophet said, "If a man Invites his wife to sleep with him and she refuses to come to him, then the angels send their curses on her till morning."
Volume 8, Book 81, Number 792:Sahih Bukhari
Narrated 'Aisha:
The Prophet cut off the hand of a lady, and that lady used to come to me, and I used to convey her message to the Prophet and she repented, and her repentance was sincere.
Volume 9, Book 84, Number 57: Sahih Bukhari
Narrated 'Ikrima:
Some Zanadiqa (atheists) were brought to 'Ali and he burnt them. The news of this event, reached Ibn 'Abbas who said, "If I had been in his place, I would not have burnt them, as Allah's Apostle forbade it, saying, 'Do not punish anybody with Allah's punishment (fire).' I would have killed them according to the statement of Allah's Apostle, 'Whoever changed his Islamic religion, then kill him.'"
Volume 2, Book 23, Number 413: Sahih Bukhari
Narrated 'Abdullah bin 'Umar :
The Jew brought to the Prophet a man and a woman from amongst them who have committed (adultery) illegal sexual intercourse. He ordered both of them to be stoned (to death), near the place of offering the funeral prayers beside the mosque."
Ik ben het met je eens dat de Islam best wel mooie dingen heeft, maar dat weegt niet op tegen alle ellende die het (heeft) veroorzaakt, de haat en nijd die het preached en de problemen die de wereld er van ondervind om nog maar te zwijgen van de mensenrechtenschennis.

Sukses,
Catnip
Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Bericht door Kenan »

Catnip,

In hoeverre heb je de islam nou bestudeerd.........Er zijn tal van boeken die dit soort dingen schrijven over de islam....Sommige kloppen niet helemaal.......

Ook al gaan we ervan uit dat ze voor 100% kloppen.......zonder naar de situatie in die tijd te kijken toen deze gebeurtenissen plaatsvonden kun je al deze dingen zovaak je maar wilt schrijven om mensen op verkeerde spoor te brengen.......

Geen enkele onderzoeker / professor / hoogleraar van de islam moedigt aan om onschuldige mensen / ateisten / joden / christenen of whatever te vermoorden........

Een stelregel is heel duidelijk in de Islam:

Gij zult niet doden........Wie 1 onschuldig mens vermoordt, is net of hij/zij de hele mensheid heeft vermoordt.....

Ook profeet Mohammed heeft geen enkel onschuldig mens kwaad gedaan....
In die tijd moest hij als boodschapper van god alles op alles zetten om de islam over te brengen aan de mensen.....Hierbij zijn natuurlijk slachtoffers gevallen aan beide kanten........Ook hebben ongelovigen die de islam aanvielen de dood gevonden door diverse redenen......Maar geen enkel ongelovige is zomaar omgebracht........In tal van surah's in koran kun je lezen dat niemand gedwongen kan worden om te bekeren....

Bij elke quote/hadith dat je geeft zijn zelfs hele boeken over geschreven......Zomaar die paar zinnetjes pakken en daarover de oordeel vellen is weer te subjectief.........


nogmaals mijn stelling:

Na veel onderzoek ben ik achter gekomen dat de Islam het meest volmaakt levensbeschouwing / geloof ter wereld is.......


Dat je dit achterlijk vindt is jouw mening........maar eens zal ieder levend wezen de dood vinden.........pas dan zal voor velen van ons (ook voor islamieten die de islam verkeerd uitoefen) de werkelijkheid duidelijk worden....maar dat zal dan veel te laat zijn........



Er zullen 73 groeperingen ontsaan binnen de jodendom....maar 1 daarvan zal rechtstreeks in de hemel komen.......

Er zullen 73 groeperingen ontsaan binnen de Christendom maar 1 daarvan zal rechtstreeks in de hemel komen.......

Er zullen 73 groeperingen ontsaan binnen de Islam....maar 1 daarvan zal rechtstreeks in de hemel komen.......


Allah is er voor iedereen of je nou Jood , christen of moslim bent........
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Bengazi schreef:
nina schreef:De profeet Mohammed heeft een heleboel dingen gedaan
Nina, geloof jij dat Mohammed een profeet was ? Waarschijnlijk niet. Waarom noem jij hem dan een profeet?
:P

Nou, ik geloof dat Mohammed helemaal nooit echt heeft bestaan. Hij is gewoon een mythische figuur, ontwikkeld uit oudere mythische figuren. En hij is ontwikkeld als profeet. Net zoals je zegt dat Zeus een god is, Allah een god is, Hermes en Iris boodschappers van de goden, zo is Mohammed voor mij een profeet. Als deel van zijn mythologie, dus.

Ik geloof dus niet in profeten, maar ik houd wel de termen van de mythe aan.
Volgens mij komt het niet uit de koran, de zogenaamde opzegging door Allah, maar uit de vele officiele overlevering over de profeet, pardon "profeet".
Sorry, ik zal duidelijker zijn, ik doelde op hoofdstuk 24. Daar is een stuk 'geopenbaard' dat betrekking had op het geroddel over Aisha, en de jaloerse lichtgelovigheid van de profeet.

Lees hier 24, vers 11-20 en de toelichting.

Paragraaf 2 Ai’sja (r.a.) Lasteraars

http://www.faaiin.nl/k24.htm

Bij het lezen van vers 12: Waarom dachten de gelovige mannen en de gelovige vrouwen, toen gij het hoorde, niet goed van hun eigen volk, en zeiden zij (niet): Dit is een duidelijke valsheid?, dacht ik ook: inderdaad, waarom vertrouwde Aisha's echtgenoot haar niet op haar woord? Waarom moest hij overtuigd worden door een goddelijke openbaring?
En waarom kon er dan niet meteen een openbaring volgen over het feit dat het de profeet niets aan deed dat er een slavin voor zijn ogen werd geslagen? Dan kon misschien duidelijk worden gemaakt dat de profeet niet hield van het slaan van vrouwen/slavinnen. Nu is de geschiedenis in zijn nadeel.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Mag ik jullie eens iets vragen beste mensen..........
Wat is de reden eigenlijk dat jullie jezelf als taak hebben genomen om zoveel mogelijk modder over islam te gooien..........
Hai Kenan,

Ik heb het al vaker uitgelegd. We zijn hier nog bezig met een emancipatiestrijd (van zowel mannen als vrouwen) om los te komen van de gevolgen van het christendom. We hadden de gekte grotendeels achter ons, en we waren bezig met de volgende fase, die nog moeilijk genoeg is.

Nu komen er opeens mensen bij drommen het land binnen die een afsplitsing van dezelfde soort godsdienst hebben die erger is dan ik het hier ooit heb meegemaakt... en er wordt een soort 'jihad' gevoerd om te bewijzen dat de islam beter is dan emancipatie van de seksen.

Wij weten heel goed dat er van al glansrijke verhalen over de islam helemaal niets klopt, omdat we nog zo precies weten waartegen we de laatste twee eeuwen hebben gevochten. We weten echt heel goed wat we niet meer terug willen.
Nu willen we graag vooruit, we willen niet die strijd weer helemaal van de grond af aan gaan beginnen, en dan nog wel tegen mensen die helemaal niets willen weten van onze eigen cultuur en onze eigen ontwikkeling.

Waarom zou ik geen argumenten mogen aandragen tegen een godsdienst die discriminerende wetten als basis heeft? Ik argumenteer ook tegen andere ideologieën als ik het daar niet mee eens ben. Waarom zou ik wel de Nederlandse politiek mogen bespreken, maar niet de ideeën die de islam in ons land wil verspreiden?

Ik ben daar heel duidelijk in, hoor. Ik discussieer met iedereen die een andere opvatting heeft als ik. Als een ideologie de rechten van bepaalde groepen mensen belemmert, moet dit bespreekbaar zijn. Ook de islam.

Waarom niet?
Jullie zijn super subjectief met jullie argumenten / beoordelingen........want als jullie zo objectief waren zouden jullie niet constant blijven haken bij wat verzonnen / niet goed begrepen verhalen over profeet en islam maar ook eens een beetje verder kijken dan jullie neus lang is ..........Dan pas zouden jullie ook zien dat islam, mocht men het op de juiste manier beleven, de beste levensvisie op de wereld is........Het zal je leven nu redden en het leven in de hiernamaals.....

Ik zoek er nu al een tijdje naar, maar ik kan letterlijk helemaal niets vinden dat mij aanspreekt in de islam.
De paar dingen waarvan ik denk, ja, zo hoort het, zijn volgens mij niet islamitisch maar gewoon menselijk. Ieder mens zou zich daaraan houden.

In reactie op jouw punten:

* Doe je geen enkel onschuldige mens kwaad.

Ik doe helemaal niemand kwaad, schuldig of onschuldig. Wie is volgens de islam schuldig? Ik misschien, omdat ik argumenten tegen de islam inbreng?

En waarom mag je mensen die de islam 'schuldig' vindt wel kwaad doen?

* Behandel je alle mensen gelijk, wat hun ras of geloof is..

Ik behandel alle mensen gelijk. Maar het blijkt uit de koran en hadiths dat de islam discrimineert naar geslacht en naar geloof.

* eet je geen varkensvlees

Je zal er wel niemand kwaad mee doen, en zeker voor het varken is het een geluk. Maar het imponeert me ook niet erg. :)

Wel maken al die regeltjes het soms moeilijk voor moslims om te 'integreren'. Ze moeten onder elkaar leven, omdat alles wat anderen doen 'haram' is voor moslims.

* drink je geen alcohol

Je doet er inderdaad niemand kwaad mee om zelf geen alcohol te drinken. Maar de islam doet er wel heel veel kwaad mee om mensen die wel alcohol drinken zo absurd zwaar te straffen.

* Ga je 5x per dag soort joga oefeningen voor Allah doen.

Noem het maar yoga. Niet iedereen bevalt het goed.

* Vast je 30 dagen per jaar om ook eens een keer aan de echte armen te denken...

Wat hebben de armen daaraan? We hebben hier een belastingstelsel om te voorkomen dat er arme mensen komen, en allerlei voorzieningen om ze te helpen. Dat vind ik zelf nuttiger.

Verder is 30 dagen vasten wel degelijk schadelijk voor je gezondheid. En eigenlijk leiden ook anderen eronder, omdat je minder geconcentreerd werkt, en sneller geïrriteerd bent door de honger.

* Steel je niet en betaal je tot op de cent na je belasting aan de Nederlandse staat (heb zelf een winkel)

Niet stelen is echt niet voorbehouden aan de moslims. Ook ik ben opgevoed met het besef dat ik niet mag stelen. Je denkt toch niet dat ik als beest ben opgevoed omdat ik niet in een god geloof? Dit is echt zuiver iets wat hoort bij de menselijke opvoeding. Zou je je daar niet aan houden, dan kun je niet samenleven met anderen.

* Denk je niet dat het leven ophoudt na de dood maar

Helaas, het leven houdt toch wel op na de dood. :)
Daarom moeten we ons best doen het leven op deze aarde zo aangenaam mogelijk te laten verlopen. En we moeten op deze aarde schurken als Bush en Bin Laden onschadelijk zien te maken, want we worden helaas niet afgerekend in een hiernamaals.

* Denk aub niet dat de koran, extremisten van mensen maakt door verkeerde voorbeelden te geven....

De koran staat echt vol van extremisme, en dat wordt nauwgezet nagevolgd door moslims. Misschien is het niet jouw type moslim, maar het zijn gewoon moslims, en de koran is het uitgangspunt bij de dingen die ze doen, zoals jihad voeren.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Kenan schreef:Monique,

Beter een goede eerlijke rechtvaardige leider achteraanlopen, dan je hoofd als een struisvogel in de grond steken.....en de werkelijkheid niet willen zien....
Waarom zou je een leider achterna lopen...? Je hebt toch zelf hersens...?
Ik denk juist dat mensen die blind een leider achterna lopen als zombies door het leven gaan...alles wat die leider doet of zegt is goed..alleen maar omdat het de leider is. Men holt er als een kudde schapen achterna en denkt niet na..."dat doet de leider immers..? Kritiek is uit den boze ..en...wanneer iemand WEL kritiek heeft moeten die mensen vluchten omdat ze anders een kopje kleiner gemaakt worden. Wie zijn hier de struisvogels...?
Mensen die zelf nadenken, de verantwoordelijkheid dragen voor hun daden..of...een kudde die hersenloos achter een leider aanloopt...?
Maar toch vind ik wel 1 punt wel goed van jullie allemaal.......
Diep in jullie hart zit volgens mij iets dat toch zegt van zou het....? Anders zouden jullie niet fanatiek in zulke forums gaan schrijven.....
Nee...geheel bovenaan in ons hart zit...."die onzin kunnen ze ergens anders gaan verkondigen..maar...niet hier".
Alhoewel het lijkt dat jullie net een soort deal hebben gesloten van "Wij moeten proberen zoveel mogelijk dingen in de islam te vinden, die negatief in beeld gebracht kunnen worden en daarmee de islam in de grond boren" ............denk ik toch dat jullie met veel vraagtekens zitten..........
Tot nu toe heb ik alleen maar negatieve gezien van de islam..en..je hoeft er echt naar te zoeken hoor.
Ik zit inderdaad met vraagtekens ja..en...de belangrijkste is.."hoe kunnen mensen in hemelsnaam in die onzin geloven..?"
Ik Als moslim, geboren uit 2 moslimouders....nooit echt een moslimopvoeding gehad, heb met eigen wil en passie geprobeerd om achter de werkelijkheden te komen....
Je bedoelt jouw werkelijkheid.
Na veel onderzoek ben ik achter gekomen dat de Islam het meest volmaakt levensbeschouwing / geloof ter wereld is.......
Voor jou.
Mag ik jullie eens iets vragen beste mensen..........
Wat is de reden eigenlijk dat jullie jezelf als taak hebben genomen om zoveel mogelijk modder over islam te gooien..........
Die modder gooit de islam helemaal zelf over zich heen....wij verbazen ons slechts.
Ik ben zelf de topic begonnen met waarom ben ik een moslim ?

Ik heb daarin vermeld wat mijn opvattingen zijn in het algemeen......waarom dringt dat niet tot jullie door........

Jullie zijn super subjectief met jullie argumenten / beoordelingen........want als jullie zo objectief waren zouden jullie niet constant blijven haken bij wat verzonnen / niet goed begrepen verhalen over profeet en islam maar ook eens een beetje verder kijken dan jullie neus lang is ..........Dan pas zouden jullie ook zien dat islam, mocht men het op de juiste manier beleven, de beste levensvisie op de wereld is........Het zal je leven nu redden en het leven in de hiernamaals.....
Ik persoonlijk heb uitsluitend te maken met de PRAKTIJK van de islam. Er kan iets nog zo mooi als theorie in een boekje staan...wanneer blijkt dat de praktijk anders is...klopt de theorie dus niet.
Monique heeft zelf toegegeven dat ze niet veel over het leven van de profeet weet bijvoorbeeld........Dus zij steekt haar kop in de grond en probeert met haar poten modder over islam en zijne profeet te gooien.......
Het leven van ene mohammed zal mij worst zijn. Is ook helemaal niet belangrijk. Over het leven van jezus weet ik ook niets...en al die andere "profeten". Ik heb al eerder gezegd dat de islam geheel zelf de modder over zich aan het heen goiien hoor...daar heeft de islam helemaal niemand voor nodig.
Denk aub een beetja na mensen waar jullie eigenlijk mee bezig zijn.........

en voordat je iets schijft ..........probeer wat ik schrijf eerst eens even goed te interpreteren........laat het even doordringen........en voer aub geen struisvogelpolitiek........

:wink:
Struisvogelpolitiek voor je wanneer je achter een leider aanhobbelt.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Catnip
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 30, 2003 10:53 pm
Locatie: Toronto, Canada

Bericht door Catnip »

Beste Kenan,
Kenan schreef:In hoeverre heb je de islam nou bestudeerd.........Er zijn tal van boeken die dit soort dingen schrijven over de islam....Sommige kloppen niet helemaal.......

Ook al gaan we ervan uit dat ze voor 100% kloppen.......zonder naar de situatie in die tijd te kijken toen deze gebeurtenissen plaatsvonden kun je al deze dingen zovaak je maar wilt schrijven om mensen op verkeerde spoor te brengen.......
Ach kom nou toch, mijn beste. Je vergeet dat Islam een religie voor alle mensen en VOOR ALTIJD is. Als dat zo was, hoe denk je dat de wereld er nu uit zou zien?

Het maakt niet uit hoeveel boeken er over Islam zijn en hoeveel ik er wel of niet gelezen heb. Ik heb genoeg over Islam gelezen om te weten dat ik het niet moet.

De bronnen van de Islam zijn de Quran en de Hadith, en die liggen bij ons onder de loep. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die boeken over de Islam schrijven en proberen een hoop van de rotzooi onder tafel te schuiven, maar dat gaat gewoon niet.
Geen enkele onderzoeker / professor / hoogleraar van de islam moedigt aan om onschuldige mensen / ateisten / joden / christenen of whatever te vermoorden........
Dat geloof ik best, maar er zijn ook genoeg imams die dat WEL doen. Welke van de twee is nou de beste Moslim? Naar welke van de twee wordt er het meest geluisterd?
Gij zult niet doden........Wie 1 onschuldig mens vermoordt, is net of hij/zij de hele mensheid heeft vermoordt.....
Laat a.u.b. even zien waar dat staat.
Ook profeet Mohammed heeft geen enkel onschuldig mens kwaad gedaan....
Wel, als je sex hebt met iemand van 9... :roll:

Laat maar.
In die tijd moest hij als boodschapper van god alles op alles zetten om de islam over te brengen aan de mensen.....Hierbij zijn natuurlijk slachtoffers gevallen aan beide kanten........Ook hebben ongelovigen die de islam aanvielen de dood gevonden door diverse redenen......Maar geen enkel ongelovige is zomaar omgebracht........In tal van surah's in koran kun je lezen dat niemand gedwongen kan worden om te bekeren....
Misschien, maar leg dan effe uit hoe de Islam zich over de jaren heen verspreidt heeft. Neem India en Pakistan maar als voorbeeld.
Bij elke quote/hadith dat je geeft zijn zelfs hele boeken over geschreven......Zomaar die paar zinnetjes pakken en daarover de oordeel vellen is weer te subjectief.........
Die boeken zijn de interpretatie van die hadiths zoals de auteur denkt dat het is. Wat voor hem geldt hoeft niet voor mij te gelden, beste Kenan.

Er zijn genoeg versen waarin staat dat niet-Moslims gedood moeten worden. Waarom zou ik daar doekjes om winden en het niet letterlijk nemen? Als ik het niet letterlijk neem, dan volg ik toch niet Allah's opdrachten uit? Dus wordt ik gedwongen het letterlijk te nemen. Niets of niemand kan die uitspraak doen verdwijnen. Dit betekent dus, dat als je echt de spreuken van Allah opvolgt, mijn leven in jouw ogen niks waard is. Dat is toch schandalig!

Nog een voorbeeld? Dood aan apostates. En dat gebeurd genoeg in deze wereld. Wat heb je daarop te zeggen?
Dat je dit achterlijk vindt is jouw mening........maar eens zal ieder levend wezen de dood vinden.........pas dan zal voor velen van ons (ook voor islamieten die de islam verkeerd uitoefen) de werkelijkheid duidelijk worden....maar dat zal dan veel te laat zijn........
Waarom te laat? Het is nooit te laat om de werkelijkheid in te zien, of dat nu is in dit leven, in het hiernaarmaals of het volgende leven.

Jouw mening is dat Islam het mooiste is wat er bestaat. Mijn mening is het tegengestelde. Afwachten wie er gelijk heeft, maar ik zal je een ding zeggen, de toekomst ziet er voor moslims niet goed uit.

Geloof jij in mediums, Kenan?
Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Bericht door Kenan »

5.32 Al maida:

"Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot over treders"
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
Gebruikersavatar
Catnip
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 30, 2003 10:53 pm
Locatie: Toronto, Canada

Bericht door Catnip »

Dus als ik het goed begrijp mag je niemand doden tenzij die ander eerst gedood heeft of wanorde schept. Correct?
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Nou, Kenan zei niet 'doden', hij zei 'kwaad doen'. Waarom zou je iemand die gedood heeft wel kwaad mogen doen, of hem doden? Ik vind dat dat niet kan. Je kan iemand berechten, maar je kan er niet mee doen wat je wil, alleen maar omdat hij niet langer onschuldig is.

Ethische maatstaven moeten gelden voor je eigen gedrag. die moeten niet afhankelijk zijn van het gedrag van een ander.
Gebruikersavatar
Catnip
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 30, 2003 10:53 pm
Locatie: Toronto, Canada

Bericht door Catnip »

Zoals ik al zei, ik snapte wening van dat vers, omdat het taalgebruik niet gewoon dagelijks Nederlands is en ik weining Nederlands nog gebruik.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Kenan citeerde al maïda uit de koran
...behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood,...
Onder scheppen van wanorde in het land verstaat Mohamed natuurlijk ook het aanhangen van een andere religie, het polytheïsme, het atheïsme,... Dus dit vers bevestigt meteen ook de andere, waarin wordt aangezet tot het doden van niet-moslims...
Trouwens, wat houdt dat "scheppen van wanorde in het land" nu juist in? Betogingen, rellen, diefstallen, oorlog, scheldpartijen, ..... ? Zeer vaag omschreven lijkt me dat hoor, voor een boek dat duidelijk beweert te zijn...

wegens het doden van anderen, dan vraag ik me hier af wat de koran of de ahadith voorschrijven in het volgende geval : stel, een moslim doodt een kafir. Volgens dit vers mag iemand anders dan met een gerust hart de moslim in kwestie een kopje kleiner maken, of niet? Moet die "iemand anders" dan een moslim zijn of mag dat ook een kafir zijn? Heeft de reden waarom de moslim de kafir doodde enig belang of niet?...

Dutch
Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Bericht door Kenan »

Mr Dutch,......


volgens mij ben jij de hoofdrolspeler in dit forum......mooi voor je ........maar denk nog even goed na als je ooit thuis rustig op je bank zit van , waar ben ik nou in godsnaam mee bezig........

Als ik een forum zou beginnen met als doelstelling om meer democratie , betere mensenrechten of whatever you want , te creeren, zou ik absoluut niet de ware geloof , islam , haten maar meer de echte moordenaars en verkrachters en diens aanhangers.......Je kunt hierbij denken aan atheisten, comministen als pol pot, Lenin, Stalin, Mao en diens aanhangers........juist zulke groeperingen-aanhangers vormen de grootste gevaren voor de mensheid en niet de moslims of islam.....


Dat jullie doen alsof de islam de grootste gevaar voor de mensheid is en nooit over alle achterlijke, doodzaaiende stromingen, groeperingen hebt....zegt al genoeg over jullie manier van aanpak met deze forum.......
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Dat jullie doen alsof de islam de grootste gevaar voor de mensheid is en nooit over alle achterlijke, doodzaaiende stromingen, groeperingen hebt....zegt al genoeg over jullie manier van aanpak met deze forum.......
Wat let je..?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
craban
Berichten: 27
Lid geworden op: do jan 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door craban »

Kenan schreef:5.32 Al maida:

"Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot over treders"
Er staat ook niet echt dat het niet mag, er staat enkel dat het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood. Voor sommigen een echte kick.
Kenan schreef:Dat jullie doen alsof de islam de grootste gevaar voor de mensheid is en nooit over alle achterlijke, doodzaaiende stromingen, groeperingen hebt....zegt al genoeg over jullie manier van aanpak met deze forum.......
Waneer ik de conflicten bekijk die er momenteel in de wereld zijn zijn er ...wat...80% ?... die overhoop liggen met de islam/moslims ? Daar trek ik samen met de koran teksten mijn konklusies uit.

-craban
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hoi Kenan,

Ik ben hier zeker niet de hoofdrolspeler, die zijn er trouwens bij FFI niet zozeer hoor. Wij zijn gewoon allemaal mensen die samen praten en trachten het licht van de waarheid te laten schijnen, iets waar volgens mij de islam helemaal niet tegen bestand is. Enfin, eenieder heeft volgens mij recht op zijn/haar eigen mening, zonder dat daar boosheid of agressie mee hoort samen te gaan. Ook kritiek op de islam, zeker gestaafd met bewijzen uit koran en ahadith, moet zeker kunnen...
Blijkbaar hebben vele moslims daar problemen mee...
Nu, weet in elk geval dat FFI niemand haat, wij willen gewoon de waarheid over islam benadrukken en onze medemensen, dus ook zeker moslims, leiden naar het pad van de waarheid om zo volwaardig te kunnen deel uitmaken van de mensheid! Iets waarvan islam hen weerhoudt!

Dus geen haatdragendheid bij ons, in tegenstelling tot bepaalde reacties van moslims...

Dutch
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

kenan schreef:Dat jullie doen alsof de islam de grootste gevaar voor de mensheid is en nooit over alle achterlijke, doodzaaiende stromingen, groeperingen hebt....zegt al genoeg over jullie manier van aanpak met deze forum.......
Hallo Kenan,

Heb je mijn bijdrage wel gelezen? Ik stelde de volgende vraag:
nina schreef:Waarom zou ik geen argumenten mogen aandragen tegen een godsdienst die discriminerende wetten als basis heeft? Ik argumenteer ook tegen andere ideologieën als ik het daar niet mee eens ben. Waarom zou ik wel de Nederlandse politiek mogen bespreken, maar niet de ideeën die de islam in ons land wil verspreiden?
Ik probeer het nog eens duidelijker uit te leggen: het gaat mij er niet om te betogen dat de islam het grootste gevaar is. Ik discussieer over alle denkstromingen en politieke ideologieën, en zeker over de drijfveren die leiden tot oorlogen.

Maar nu komt er opeens een denkstroming aan die het bespreken ervan taboe heeft verklaard. Daar wil ik niet aan mee doen. Juist omdat het bij moslims zo gevoelig ligt, vind ik het goed dat er nu eens een forum is waar heel specifiek over de islam wordt gesproken.

Ik verwacht niet anders dan dat dat weerstand oproept bij moslims, omdat zij hun ideologie als heilig beschouwen. Maar voor mij is het gewoon een ideologie als alle anderen, van mensen afkomstig, en dus met menselijke fouten. In een wereld waar vrijheid van meningsuiting heerst, kan het niet anders of de islam wordt besproken, net als het communisme, net als het imperialisme van de VS, net als de oorlogspolitiek van Bush, net als Balkenende, zoals het christendom en andere godsdiensten...

Iedereen meent te weten hoe de wereld in elkaar moet steken. Iedereen mag daarbij alle vrijheid hebben, maar niet waar die vrijheid ten koste gaat van anderen. Dus als de islam ingaat tegen de vrijheid van bepaalde individuen, of zich intolerant opstelt, dan zullen we dat bespreken.

Waarom zouden we alles en iedereen mogen bespreken maar niet de islam?

Denk niet dat ik alleen maar over de islam spreek... maar de islam is de enige stroming die door fanatici onbespreekbaar wordt gemaakt. De moslims zullen moeten leren dat er hier verschillende opvattingen bestaan, en dat hun opvatting daarbij niet als iets heiligs boven de onze uitsteekt.

Misschien wil je nog ingaan op de reactie die ik hierboven gaf, over de topic die je hebt gestart.
Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Bericht door Kenan »

Dutch schreef:Hoi Kenan,

. Wij zijn gewoon allemaal mensen die samen praten en trachten het licht van de waarheid te laten schijnen, iets waar volgens mij de islam helemaal niet tegen bestand is. Enfin, eenieder heeft volgens mij recht op zijn/haar eigen mening, zonder dat daar boosheid of agressie mee hoort samen te gaan. Ook kritiek op de islam, zeker gestaafd met bewijzen uit koran en ahadith, moet zeker kunnen...
Blijkbaar hebben vele moslims daar problemen mee...
Nu, weet in elk geval dat FFI niemand haat, wij willen gewoon de waarheid over islam benadrukken en onze medemensen, dus ook zeker moslims, leiden naar het pad van de waarheid om zo volwaardig te kunnen deel uitmaken van de mensheid! Iets waarvan islam hen weerhoudt!

Dus geen haatdragendheid bij ons, in tegenstelling tot bepaalde reacties van moslims...

Dutch



Geen haatdragenheid.......????.......Of jullie weten dan eigenlijk niet precies waar jullie mee bezig zijn.......of ik ben zo stom dat ik het niet begrijp........Denk maar gerust , het is de tweede Kenan........maar de doelstellingen van FFi geven precies aan dat jullie aanhangers zijn van islamhaters als Ali Sina............Dus jullie kijken supersubjectief teen islam aan........Doelstelling is gewoon.....laten we met z'n allen maar zoveel mogelijk negatieve dingen over islam schrijven, zodat islam nog meer gehaat wordt......Jullie kijken door jullie eigen atheistische ogen tegen islam aan en doen alsof de islam de grootste gevaar is.......


Aan de manier van discussieren van Nina kan volgens mij het meest geleerd worden.....Ik wil hem bedanken ervoor........maar de manier van bijv. monique, iemand die zegt dat het leven van Mohammed haar een worst kan wezen, en toch actief probeert te zijn op dit soort forums is gewoon te belachelijk en asociaal.....

Natuurlijk moeten we met z'n allen de waarheid proberen te vinden door te discussieren.....Ook over islam kan natuurlijk gediscuseerd worden, maar alles moet op bepaalde niveau blijven........Net zoals ik atheisten, ongelovigen of whatever niet haat vanwege hun opvattingen, wil ik als echte moslim zijnde, ook niet gehaat worden door dit soort groepen......

Ook walg ik van bepaalde associale opmerkingen als verkrachters, moordenaars over Mohammed en zijn volgelingen....

Discussie kan gevoerd over bijv. de huwelijk van de profeet met Aisha op 9 jarige leeftijd..........maar door verkeerde, negatieve interpretatie hem dan als verkrachter bestempelen is gewoon te grof, ongegrond, walgelijk en associaal.........

Juist deze manier van discussieren van vele forumleden komt als een vuurpijl in de hart van moslims en vele gelovige mensen....

Door verschillende vooroordelen naar voren te brengen en paar kleine stukjes uit hadits, koran en leven van Mohammed (vzm) verkeerd te interpreteren moet niemand de conclusie kunnen trekken dat islam een groot gevaar voor de mensheid vormt...
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Discussie kan gevoerd over bijv. de huwelijk van de profeet met Aisha op 9 jarige leeftijd..........maar door verkeerde, negatieve interpretatie hem dan als verkrachter bestempelen is gewoon te grof, ongegrond, walgelijk en associaal.........
Wel Kenan, hoe bezie jij het dan?

Een meisje van negen jaar (vb. de slachtoffertjes van Dutroux) en een man van 52 jaar.
Denk je dat Aisha geil stond of zoiets? Of heeft dat geen belang?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maar de manier van bijv. monique, iemand die zegt dat het leven van Mohammed haar een worst kan wezen, en toch actief probeert te zijn op dit soort forums is gewoon te belachelijk en asociaal
Ik vind het behoorlijk asociaal dat ik kennelijk net zo idolaat van mohammed moet zijn als jij. Smaken verschillen hoor.

Net zoals het leven van jezus, boedah, karel de grote, george washington etc mij worst is...is het leven van mohammed mij ook worst. Wat kan mij het schelen met welke hand jezus zijn kont heeft afgeveegd..hoeveel vrouwen karel de grote gehad heeft..of dat gearge washington graag spruitjes at..?

Wat mij geen worst is is de impact die de "leer" van sommige figuren op het leven van VANDAAG heeft... DAAR sta ik middenin....
En...toevallig is dit een forum dat de islam als onderwerp heeft...niet zo verwonderlijk dus dat ik mohammed noem en niet jezus. Jezus noem ik wel op een gristelijk forum.
Amorele atheistische nitwit
Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Bericht door Kenan »

Wel Kenan, hoe bezie jij het dan?

Een meisje van negen jaar (vb. de slachtoffertjes van Dutroux) en een man van 52 jaar.
Denk je dat Aisha geil stond of zoiets? Of heeft dat geen belang?
[/quote]

Circe......jouw gekozen foto zegt al veel denk ik over jouw denkwijze....door sexuele , pornografische materiaal te tonen draag jij ook bij aan de vieze, walgelijke wereld van pooiers, sexslavinnen en porno....ook onmenselijke figuren als Dutroux hebben waarschijnlijk zich grotendeels door zulke materiaal laten hersenspoelen.....ben daar maar blij mee....

Jouw manier van vraagstelling , deugt weer niet......Ik wil discussie voeren op niveau en tot jouw niveau wil ik niet dalen......Denk maar niet dat ik dit doe omdat ik geen antwoord heb....

Als een andere forum-lid mij op een gepaste manier dezelfde vraag stelt zal ik dit beantwoorden....en wil ik deze discussie aangaan......[/quote]
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Bericht door Kenan »

.
Net zoals het leven van jezus, boedah, karel de grote, george washington etc mij worst is...is het leven van mohammed mij ook worst.

Wat mij geen worst is is de impact die de "leer" van sommige figuren op het leven van VANDAAG heeft... DAAR sta ik middenin....

Vindt je niet dat je je al te vaak tegenpraat?

en leg me eens uit wat voor nadelige invloeden je zelf ondervindt (of hebt ondervonden) aan de leer van Mohammed, zonder dat je hem of de aanhangers hebt begrepen...

Hebben ze jouw kwaad gedaan...?
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Kenan schreef:.
Net zoals het leven van jezus, boedah, karel de grote, george washington etc mij worst is...is het leven van mohammed mij ook worst.

Wat mij geen worst is is de impact die de "leer" van sommige figuren op het leven van VANDAAG heeft... DAAR sta ik middenin....
Vindt je niet dat je je al te vaak tegenpraat?
Nee...waar dan..?
en leg me eens uit wat voor nadelige invloeden je zelf ondervindt (of hebt ondervonden) aan de leer van Mohammed, zonder dat je hem of de aanhangers hebt begrepen...
Hebben ze jouw kwaad gedaan...?
Waar heb ik het over "nadelige invloeden die ik ondervind"..?
Waar zeg ik dat mij "kwaad" gedaan is..?
Ik heb het over de "impact" !
Is het nu echt nodig om iemand te "begrijpen" om bepaalde gevolgen van uitspraken/handelingen van een figuur te kunnen beoordelen..?

Ik hoef het "leven" van bush echt niet uit te pluizen om de impact van zijn (vermeend) handelen NU verkeerd te vinden....moet ik eerst weten wat hij op 5 jarige leeftijd gedaan heeft om dat te kunnen "begrijpen"..? Ga jij de biografie van bush lezen, probeer jij hem te "begrijpen"om tot een oordeel te komen over wat hij nu doet..?

Heb jij je verdiept in het "leven" en de geschiedenis van atheisten...probeer jij atheisten te "begrijpen" voordat je een oordeel klaar hebt..?

Ik leef NU, de gebeurtenissen vinden NU plaats...wat iemand 1500 jaar een keer gezegd of gedaan heeft zal mij inderdaad volkomen worst zijn en blijven. Ik ben er namelijk niet bij geweest...ik weet dus niet of het waar is...NU ben ik er wel bij...alleen DAAR kan ik dus iets over zeggen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Circe......jouw gekozen foto zegt al veel denk ik over jouw denkwijze....door sexuele , pornografische materiaal te tonen draag jij ook bij aan de vieze, walgelijke wereld van pooiers, sexslavinnen en porno....
Kenan.... de door mij gekozen avatar is een kunstwerk van J.W.Waterhouse (1891), gebaseerd op de mythische figuur van Circe uit de Odysseus van Homeros.

http://www.jwwaterhouse.com/view.cfm?recordid=62

Blijkbaar hebben U en ik een totaal verschillend idee over kunst.
Jouw manier van vraagstelling , deugt weer niet......Ik wil discussie voeren op niveau en tot jouw niveau wil ik niet dalen......Denk maar niet dat ik dit doe omdat ik geen antwoord heb....
U hoeft zich helemaal niet te verlagen tot "mijn niveau". Ik had gewoon graag gehoord hoe U het "huwelijk" van uw profeet met een (zes/)negenjarig meisje dan wel beschouwde als het dus geen pedofilie of kindermisbruik mag heten.

Gebruik gerust je eigen niveau, misschien begrijp ik het zelfs.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie