Precies.

Nou moet ik zeggen dat ik me vroeger er nooit zo heel druk om maakte eerlijk gezegd hoor. Maar moet zeggen het was niet bizar veel in opspraak ook nog. Misschien komt het door waar ik woonde en was opgegroeid hoor, ik ben beschermd opgevoed in een klein gelders dorpje. Bij ons in de gemeente woonden maar een heel klein aantal van deze mensen. Eerste keer dat ik er een keer gedoe mee had, was toen ik werkte in een winkel en een marokkaans ventje jaartje of 8 dat wat stal in zijn kraag greep. Op het moment dat wij hem niet weg lieten gaan en mee naar achteren namen om adres en telefoonnummer uit te zoeken van zijn ouders, wist het ventje niet waar hij woonde of wat zijn telefoonnummer was, maar hij wist wel in zijn eentje helemaal de weg naar de winkel

Knap hoor. Maar goed, pas toen we dreigden dat we dan de politie er bij wilden laten komen, rolde het telefoonnummer gelijk zijn mond uit. Vader is hem kort daarna op komen halen. Verbaal heeft deze man in onze kantine te keer lopen gaan tegen het mannetje.
Of het geholpen heeft?? Nou nee hoor, het heeft geen indruk gemaakt. Later kregen we dit ventje weer bij ons in de winkel zonder ouders. Wij hielden hem al strak in de gaten en kregen een grote mond van hem toe. Mijn enige ervaring zo lang ik verbleef in de rustige dorpen van het land. Inmiddels na die aantal jaren is dat erg veranderd en wonen er inmiddels meer Islamistche mensen daar.
Nu woon ik sinds 5 jaar in een stad in de Randstad. Hier is mijn gevoel tegen dit soort mensen heel erg versterkt. Waarom??? Het stikt hier ervan. Mijn vriend komt hier vandaan en heeft zoveel verteld wat en waardoor er allemaal in de afgelopen jaren is verandert. Verdwijnen van nederlandse winkels in buurt winkelstraatjes die plaatsmaakten voor slecht gepresenteerde Islamitische winkels. ( het achterbuurt gevoel krijg je er bij) De mannen staan elke dag zo'n beetje midden op de weg met elkaar te kletsen de hele dag en zullen niet aan de kant voor je gaan als je er langs moet. Maar goed... das niet alles er worden veel overvallen gepleegd en steeds wat in zo'n geval voortvluchtig is voldoet aan de signalementen getint en welbekende kleding van deze lui (bontkraagje etc.). Nog niet zo lang terug een tabakswinkeltje aan huis overvallen, praktisch een straat verder van waar ik woon. Tabakswinkeltje is van een bejaard echtpaar, de oude vrouw werd in haar gezicht geslagen door 1 van de drie overvallers. Haar man heeft hen nog achter na gezeten toen ze de benen namen. En ja politie kon ze niet vinden. Weet tot op heden nog steeds niet of deze getinte mannen zijn opgepakt.
Het droevige aan dit hele geheel is de reactie van deze oude mensjes. Mijn vriend kent deze mensen al vanuit zijn jeugd. Hij vroeg ze hoe het nu met ze was na wat er gebeurt was, of het goed ging met de vrouw. Wat zegt deze man?? Je raakt er aan gewend. Deze oude mensjes zijn al veel vaker te grazen genomen door dit soort lui. Zo'n reactie is niet normaal in mijn ogen en het is zeker niet normaal dat deze mensen niet zijn beschermd.
Nederlandse bakker is zo'n beetje verdreven aantal jaar geleden. Een marokkaanse of turkse bakker had oren naar dat pandje waar deze bakker zat. Maar deze wou het niet verkopen. Wat overkomt deze bakker sindsdien?? Hij word keer op keer overvallen tot hij dus uiteindelijk besluit het pand te verkopen. ( kan ook huurpand zijn geweest prik me even er niet op vast) Wat zit er nu?? Een ak-al bakkerij. Geen overvallen meer...
Hierboven maar een paar voorbeeldjes die nog klein lijken met de werkelijkheid. Mijn kijk op deze mensen is helemaal omgeslagen na deze dingen sinds ik dus in de stad woon. Ben er als dorpsmeisje zo van geschrokken in het begin. Min of meer om het feit dat er mensen zijn die zo onmenselijk zijn. Kan ook mij eigen ervaringen verder neerplanten, maar kan inmiddels aardig boekje vullen sinds ik hier woon.
Ik woon in een straat waaraan het einde van de straat een gigantische moskee is gebouwd vlak tegenover een dure nieuwbouwwijk. Hij word nog niet in gebruik genomen want hij is nog niet klaar. Als dat dalijk wel gebeurt zal er snel genoeg andere narigheid hier komen, want deze moskee ligt aan een park waar mensen met honden lopen, aan de overkant van hun moskee worden ook honden op een veld uitgelaten. Ik voorzie op korte termijn ellende in mijn eigen buurt.
Dus ja eigenlijk ben ik naar aanleiding van dit soort dingetjes meer over deze mensen gaan zoeken, religie, slag volk. Ben blij dat ik de ervaring gewoon zelf deels heb gezien. Dit soort mensen horen niet thuis in een goede beschaving. Enige wat ze tot op heden hebben gepresteerd is onze beschaving een behoorlijk eind naar beneden hebben getrokken.
Maar goed ik blijf wel neuzen hoor. Voor gevaar sluit ik mijn ogen niet. Daar moet je alert voor zijn. Niet alleen hier, maar ook in de rest van Europa.