Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen, à charge of decharge?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eerst noemden de volgelingen van stichter T.C. Russell zich Bijbelonderzoekers. Dat was in 1870 toen het startsein werd gegeven voor deze in de goede God overtuigde splintergroep die was voortgekomen uit weer een andere verdeel en heers groep over gelovige mensen.

Een prima naam overigens voor mensen met het inzicht dat zij allen zondig zijn en daardoor vele malen in hun leven de plank zullen misslaan. Maar toch weer niet zo slim bedacht. Want in feite kan iedereen zich zo noemen. Aan bijbelonderzoekers kleeft nu eenmaal weinig originaliteit. Daarmee verover je niet de wereld en onderscheidt je je niet van andere in mythologische verhalen gelovende liefhebbers van sprookjes. Dus kwam men beter laat dan nooit op op de proppen met de meer doordachte exclusieve titel Jehovah's Getuigen, een naam die men zich zelf toe eigende in de hoopvolle verwachting Jehovah hiermee een geweldig plezier te kunnen doen in al die jaren tot aan Armageddon aan toe.

Zo'n vrij onbekende Jehovah kon in die tijd best wel wat support gebruiken. Een grotere blunder van een in den beginne onbeduidend sekte groepje was niet denkbaar. Wie noemt zich nou in godsnaam een getuige van God? Had die Man dan getuigenis nodig? Daar zijn de Jehovah's Getuigen overigens nooit duidelijk in geweest. U kunt het hen daarom het beste bij hun eerstvolgende bezoekje aan de deur zelf vragen:

Zijn jullie getuigen van God, à charge of a decharge?

Zeg dat dan! Want dat had er natuurlijk wel bij moeten staan en aan de deur gezegd worden. Daarom vind ik het ook altijd zo belangrijk om je gezonde kritische verstand te laten werken. Hadden de Jehovah's Getuigen dat ook gedaan, dan was het niet zo'n zielige op de lachspieren werkende sekte geweest van getuigen die overtuigd zijn in het beste met God voor te hebben. Wat een afgang voor Jehovah!

Zal ik van Mercator kunnen getuigen? Jazeker kan ik dat. Maar dan nog altijd vanuit mijn eigen getuigenis, mijn eigen ervaring met hem. En dan nog weet ik natuurlijk niet alles van hem. Ook al zou ik hem tot op het bot uithoren. Wat hij niet kwijt wil zal hij mij zeker niet vertellen. En zo is het ook met de beleving van Jehovah. Die domme JG's maken weliswaar reclame voor Jehovah als jouw persoonlijke God, maar dat is een faliekant smerige leugen. Niemand kent God. Alle Jehovah's Getuigen over de gehele wereld worden gedwongen Jehovah te beleven vanuit een duister perspectief zoals bekokstoofd door de bedenkelijke leiding van een groepje oude mannetjes (vrouwen zijn op gezagsdragende posities verboden binnen het opperbevel van de JG's) vanuit het opperbevel commando op Brooklyn in New York.

Wat een ongelooflijk brutale arrogante hufters die Jehovah's Getuigen om je op te werpen als getuigen van God. Alsof Hij dat nodig heeft en niet zonder kan en recht gesproken moet worden omdat hij mogelijk krom overkomt. Bij atheïsten bijvoorbeeld.

Mijn wijsheid en gevoel van respect voor God leert de wereld, inclusief alle analfabete moslims:

LAAT GOD MET RUST! WANT ZO RAAKT HIJ NOOIT BESCHAAMD.

Laat ik dan God met rust? NEEN! Maar ik ben dan ook zijn beste vriend, Hans de super atheïst
Getuige – iemand die tegenwoordig is bij een handeling om later te kunnen bevestigen dat deze heeft plaatsgehad. Iemand op wie men zich beroept.


Had de veelbesproken God het nodig om zich te beroepen op al die Wachttoren jaknikkers? Laat ik het er maar op houden dat God HUN getuige is en niet andersom. En dat is dan hoogstwaarschijnlijk à charge.

Valt er overigens ook nog wat goeds te melden over de Getuigen van Jehovah? Jazeker! Want dankzij hun voortvarende predikingswerk weten nu ook vele volgelingen van Mohammed dat de naam van God Jehovah is en niet Allah.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

En wie is dit op het kleurenplaatje? De stichter van de Getuigen van Jehovah zoals je zou kunnen afleiden uit de grafische stijl, exact dezelfde als die van de plaatjes in de Wachttoren ? Nee, het is Joseph Smith, de stichter van de Kerk der Heiligen van de Laatste Dagen, oftewel de Mormonen.
OOK voortgekomen uit het occultisme en de Vrijmetselarij, een paar decennia eerder dan de Jehovah's. Mij valt het op dat al die latere sectes-ook Scientology bijv.- allemaal uit de Verenigde Staten komen, een vruchtbare bodem voor profeten blijkbaar. Als je daar de oer-Hollandse Lou de palingboer mee vergelijktAfbeelding....de Mormonen pakken het groots aan, blijkbaar hebben ze een eigen teevee-station, van Hollywood show zijn ze niet vies, itt de bescheiden Getuigen.

Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Interieur van de Watchtower Building in New York. Niet slecht....

Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Afbeelding
Afbeelding

Valt dat nu alleen MIJ op, of is er een verband tussen de occulte wereld van de tarotkaart en de iconografie van de Getuigen van Jehovah ? Kijk s naar de plaatjes, het eerste is de kaart De Wachttoren, het tweede de originele cover van het eerste nr. van Wachttoren. Die dubbele lichtstraal, de beukende golven..dat kan haast geen toeval zijn. Des te vreemder omdat in zowat elk nummer van Wachttoren gewezen wordt op de verderfelijkheid van alles wat naar het occulte zweemt.

...en t wordt nog gekker. Kijk s wat er links bovenaan het tijdschrift staat en vergelijk even met het onderstaande embleem. Wat is het? Het symbool van de Tempeliers! Wat heeft dat allemaal met God's woord te maken zeg...
Afbeelding

Hans, waar ben je ? Heb jij in die 12 jaar Getuigenschap daar iets over gehoord?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen als onnozele zielen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik heb mij altijd verbaasd over de geweldige kennis van de bijbel door de Jehovah's Getuigen. Die kennis was ook altijd hun trefzekere wapen in de strijd tegen andere aftakkingen van het christendom. De bijbel was de bron van alle kennis over God en Jezus Christus die de Getuigen tot in de toppen van hun hersencellen beheersten als geen andere christen, en waar geen dominee tegenop kon.

Maar wat heb je aan al die kennis als je er als Jehovah's Getuige met de pet naar gooit en de zaak naar de letter van de bijbel botweg belazerd? En dan heb ik het nog niet gehad over hoe Jehovah, die dit alles toch met ontzetting vanuit de hemel moet doorstaan, hierover wel niet denken zal. Een Jehovah's Getuige zou zich bij die wetenschap met zijn ongepaste arrogantie zijn ogen uit zijn kop moeten schamen.

Ik ga het uitleggen. De hele wereld weet langzamerhand wel wat voor sukkels, bijbelse mislukkingen de Jehovah's Getuigen eigenlijk wel niet zijn. Hoe zat het ook al weer? Welnu, keer op keer verkondigen de Getuigen, in volle overtuiging van hun gelijk, dat het einde van de wereld morgen zou plaatsvinden. Dat begon al in 1872, twee jaar nadat T.C. Russell als uitvinder van de organisatie van Jehovah's Getuigen met zijn clubje onder de naam Bijbelonderzoekers van start was gegaan. Daarna was 1874 aan de beurt en zo ging dat met regelmatige opnieuw te voorspellen eindtijden door tot en met 1975. Sindsdien heeft men wijselijk zijn mond gehouden. Mooi niet! Ze blijven maar zeuren met de eindtijd die voor de deur staat. Dat mag, zolang men maar niet beweert dat dit volgend jaar zal plaatsvinden. Want als deze voor de Jehovah's Getuigen hoopvolle gebeurtenis het volgend jaar niet zal plaatsvinden, hebben zij weer eens voor de zoveelste keer de kluit belazerd.

Jehovah's Getuigen durven nooit voor hun eigen mening uit te komen. Dat kan ook niet anders, want ze hebben geen eigen mening. Dat is hen namelijk ten strengste ontraden. Sterker nog, je loopt het risico als oud vuil buiten de organisatie gezet te worden, en dat wil immers niemand. Beter de leugen ten vriend in een behaaglijke omgeving, dan met de waarheid in de hand alleen staan in de kou.

Wat iedere Jehovah's Getuige weet, maar hierover niets durft te zeggen, laat staan zijn superieuren in Brooklyn hierover aan te vallen, lezen we hieronder. Maar u, als oprechte christen of atheïst, kunt dit van harte aan de deur te berde brengen wanneer er weer eens op zaterdag- of zondagmorgen bij u aangebeld wordt. Ik citeer uit de bijbel:
Matthéüs 24:3 – Toen hij op de Olijfberg zat, kwamen de discipelen naar hem toe, terwijl er verder niemand bij was, en zeiden: “Zeg ons: Wanneer zullen deze dingen zijn, en wat zal het teken zijn van uw tegenwoordigheid en van het besluit van het samenspel van dingen?”
Dan begint Jezus aan een omvangrijke misleiding van omschrijvingen die de wereld al sinds mensenheugenis kent met het waarschijnlijke doel zijn discipelen en daarna ook alle christenen die in de bijbel geloven, schrik aan te jagen. Uiteindelijk, wanneer Jezus verder niks meer te binnen schiet komt hij met de meest voor de hand liggende verklaring op de proppen die iedereen kan begrijpen en eigenlijk allang wist. Dus Jezus had net zo goed kunnen zeggen tegen zijn discipelen: "Sorry jongens, ik heb geen flauw idee. Vraag het maar aan mijn Vader." Maar Jezus vertelde een heel lang omslachtig verhaal waarbij hij aan het einde van zijn betoog tot een wonderbaarlijke inzicht kwam met de volgende conclusie:
Matthéüs 24:36 – Van die dag en dat uur weet niemand iets af, noch de engelen der hemelen noch de Zoon, dan de Vader alleen.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een groep mensen die de bijbel uit het hoofd kent (Jehovah's Getuigen) doet alsof deze tekst nooit bestaan heeft? Want had men deze tekst wel gekend, dan hadden de vele voorspellingen van Armageddon nooit in de Wachttoren gestaan en waren deze nooit aan de deur verkondigd.

Mijn conclusie? Wie buiten God om in een organisatie gelooft, heeft iets te verbergen en is voor geen cent te vertrouwen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen kunnen zwijgen als het graf

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: ... en t wordt nog gekker. Kijk s wat er links bovenaan het tijdschrift staat en vergelijk even met het onderstaande embleem. Wat is het? Het symbool van de Tempeliers! Wat heeft dat allemaal met God's woord te maken zeg...

Afbeelding

Hans, waar ben je ? Heb jij in die 12 jaar Getuigenschap daar iets over gehoord?
Nee, vanzelfsprekend niet. Maar ik ben daar zelf achter gekomen. Die maffe Getuigen pretenderen de waarheid betreffende God in pacht te hebben, zo ook de kennis van de bijbel. Zonder de hulp van de Getuigen snapt geen mens dat boek. Zij zijn dus in zekere zin, net zoals de joden, het uitverkoren volk van God. Of van Jezus? Jezus, nou weet ik het ook niet meer. Hoe dan ook beschik ik over een aantal zeer oude exemplaren van de Wachttoren die wonderbaarlijk genoeg niet gearchiveerd zijn. Men heeft 'alle' publicaties van het Wachttoren genootschap gedigitaliseerd en op CD-Rom gezet. Elk jaar komt er een update uit. Echter, de gevaarlijke onzin verkondigende eerste exemplaren zijn angstvallend uit het hele systeem geweerd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

K had ook begrepen dat Charles Taze Russell ook een soort zwendelaar was, die in zijn tijd al enorm overhoop lag met schuldeisers, zijn ex-vrouw en de toenmalige Amerikaanse justitie. Hij verkocht bijv. aan de inwijkelingen uit Europa een soort zaaigoed dat maar liefst 5 x meer graan opbracht dan de traditionele granen die je ook toen in de zaadhandel kon kopen. Het bleek bedrog te zijn en Russell moest zich danig weren in de rechtszaal om een smadelijke straf te ontlopen.

Maar eind goed al goed, toen Russell in 1917 stierf viel het gezelschap der Bijbel onderzoekers uit elkaar en uit 1 van die splintergroepen zijn dan de huidige Jehovah's Getuigen voortgekomen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen is een religie zonder geweld met veel gel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Maar eind goed al goed, toen Russell in 1917 stierf viel het gezelschap der Bijbel onderzoekers uit elkaar en uit 1 van die splintergroepen zijn dan de huidige Jehovah's Getuigen voortgekomen.
Je weet er veel over te vertellen. Het meeste klopt wel. Ik weet dat er een proces tegen Russell liep. Vergeet ook niet de traditionele ruzie die na zijn dood ontstond vanwege de grijpers naar de macht. Er bestaat niets leukers dan macht uitoefenen over mensen. Het syndicaat in Brooklyn van de Jehovah's Getuigen beheerst het proces van deze psychische machtsuitoefening die we indoctrinatie noemen, tot in de toppen van zijn vingers. Al bijna honderd jaar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Afbeelding

Kijk s hoe netjes. En zelfs op een beleefde manier sexy.

Als je dat dan vergelijkt met de vestimentaire monstruositeiten van moslims en orthodoxe Joden...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Een baard is een probleem

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Als je dat dan vergelijkt met de vestimentaire monstruositeiten van moslims en orthodoxe Joden...
Je hebt maar een paar othodoxe griezel joden en een massa moslims. Ik vind de vergelijking niet helemaal correct. Want bijna alle joden lopen er sportief, netjes en zoals de meesten van ons gekleed, bij. Dat kan met de beste wil van de wereld niet gezegd worden van moslims. Daarom begrijp ik ook niet dat een moslim zich hier in het paradijs nog steeds moslim noemt. Ook al loopt hij er netjes bij en roept in zijn opperste uiting van huichelarij:"Ik ben van Marokkaanse afkomst, ik ben een moslim en ik heb een fucking Gouden Kalf Award gewonnen." Een jood zal zoiets NOOIT doen. Daar is hij te beschaafd voor.

Over de voorgeschreven kleding van de Jehovah's Getuigen op Bethel. Als je je goed kunt herinneren was dat nu juist de druppel die de emmer vol religieuze onzin verhaaltjes uit Brooklyn bij mij deed overlopen. Je mag namelijk op Bethel, het hoofdkwartier van de Getuigen in Nederland, geen baard dragen. Dat accepteert de leiding daar onder geen beding. Ik heb daar destijds over gebeld en een brief geschreven. De gegevens kun je in deze topic ergens nog terug vinden.

De huichelaars in Bethel hebben echter nooit glashard gezegd en geschreven dat een baard dragen verboden is. Dat konden ze ook niet omdat zij in alles de schrift raadplegen en te pas en onpas gebruiken om gelovigen monddood mee te maken. Hoe dan word je met een baard nooit te werk gesteld op Bethel, de trots van iedere Jehovah's Getuige. Ze hadden echter niet gerekend op kwebbelzieke Hansepansje. Nou ja, je hoeft niet zo veel verstand te hebben om te begrijpen dat Jezus een fraaie baard droeg. Tenminste, zo wordt hij op alle Wachttorens afgebeeld, een knappe jongeman met een keurig getrimd baardje die nooit verlegen zat om een praatje.

In deze moderne tijd zie je in de Verenigde Staten bijna geen fatsoenlijk mens met een baardje lopen. Begrijpelijk, want je wordt direct voor een onuitstaanbare en ongewenste moslim aangezien. Of je moet met een grote tekst op je borst en rug lopen met daarop vermeld dat je kunstenaar bent. Wanneer nu Jehovah's Getuigen van deur tot deur gaan kan het best zo zijn dat er weleens een baardje tussen loopt. Men heeft dit liever niet, maar men spreekt hier noot de persoon in kwestie rechtstreeks op aan om te verbieden.

Waarom dan wel verbieden op Bethel? Dit hoofdkwartier van God beschikt blijkbaar over zoveel heiligheid dat het wel haast zeker moet zijn dat onze lieve Heer in de hemel ook geen baard draagt. Maar hoe weten ze dat nu? God kan zich toch makkelijk een baard aanmeten? Voor God is niets onmogelijk staat in de bijbel.
Matthéüs 19:24-26 - "Wederom zeg ik u: Voor een kameel is het gemakkelijker door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke het koninkrijk Gods binnen te gaan." Toen de discipelen dit hoorden, gaven zij van zeer grote verwondering blijk en zeiden: "Wie kan er dan eigenlijk worden gered?" Jezus keek hen aan en zei tot hen: "Bij mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk."
Matthéüs 16:20 - Hij zei tot hen: "Wegens uw kleingelovigheid. Want, voorwaar ik zeg u: Indien gij geloof hebt ter grootte van een mosterdzaadje, zult gij tot deze berg zeggen: 'Verplaats u van hier naar daar', en hij zal zich verplaatsen, en niets zal u onmogelijk zijn."
Met andere woorden: geloof dat je zelf God bent en zie: niets zal u onmogelijk zijn. En verdomd, ik kijk naar mijzelf en Jezus had gelijk.

Dat Jezus problemen met zijn hersenen had - met het gedeelte dat alle herinneringen opslaat - moet een ieder die de bijbel kent wel zijn opgevallen. De beste man spreekt zich voortdurend tegen, kletst vaak uit zijn nek, net hoe het hem uitkomt, en heeft eigenlijk nooit een duidelijk plan geopenbaard van wat hij nu eigenlijk wilde. Voor de rest was hij niemand tot last. Nou ja, de hogepriesters dan en de Romeinen. Maar wie daar een punt van maakt is een kniesoor en gaat voorbij aan de redding van de mensheid doordat Jeuzs - God zij dank - aan het kruis mocht sterven. Dankzij de joodse hogepriesters. Want de joden zelf hadden wel een luisterend oor naar Jezus toe en zagen hem liever nog wat ouder worden.

En als Jezus nou eens gewoon aan kanker was overleden zoals de meeste mensen? Of door een dodelijk verkeersongeluk met zijn op hol geslagen ezel die met veel te hoge snelheid uit de bocht was gevlogen? Wat dan? Zouden dan ook onze zonden vergeven zijn?

God kan ook van mening veranderen. Vorig jaar als God nog gladgeschoren, tegen de Kerst maar weer eens met een baardje, nietwaar Jehovah? Voor God is niets onmogelijk. Als hij wilde zou hij ook alle moslims wijs kunnen maken. En dat heeft God dan ook gedaan. Hij heeft alle domme moslims wijs gemaakt dat zij de besten zijn en vooral dom moeten blijven. En je ziet het, moslims accepteren dit als de wil van Allah, maar accepteren ondertussen niet dat wij de bevoorrechten van God zijn. Vandaar de niet aflatende haat en weerzin tegen het Westen, de joden en Israël. Terwijl dit toch ook duidelijk de wil van Allah is. Vandaar dat ik moslims de grote komedianten, de aanstellers en de religieuze huichelaars van de grote zandbak van Allah noem.

Daarom moet de beschaafde wereld af zien te komen van al die domme moslims die huichelaartje spelen en voor geen cent te vertrouwen zijn. Stop ze in Arabische reservaten waar ze goed kunnen gedijen met hun zeven keer per dag Allah Akbar-ritueel. Stelletje primitieve heidense idioten met tweedehands hersenen - die van de profeet Mohammed dus.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen. Een baard is een probleem

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Nou ja, je hoeft niet zo veel verstand te hebben om te begrijpen dat Jezus een fraaie baard droeg. Tenminste, zo wordt hij op alle Wachttorens afgebeeld, een knappe jongeman met een keurig getrimd baardje die nooit verlegen zat om een praatje.
Bij de katholieken heeft Jezus lang haar én een baard. Een soort hippie dus. In de Wachttoren-iconografie is de haardos verdwenen. Aan de mogelijkheid van een kale Jezus heeft blijkbaar nog geen Gelovige gedacht.
Dames- getuigen mogen onder geen beding een lange broek dragen, zéker niet tijdens de zendingsdienst of koninkrijkzaal-dienst. Ik herinner mij in mijn onmiddellijke omgeving haastige verkleedpartijen net om die reden.
Op zich ben ik wel voor nette en bescheiden kleding, het voorschrift van Paulus "do not offend others" kan ik helemaal onderschrijven. Dus ook geen tatoeages, piercings, soepjurken, hanekammen etc...allemaal nergens voor nodig en ondoelmatig theater.
De kledingstijl van de Getuigen bevalt mij wel en vind ik zelfs ietwat exciterend.

Hans:heb je naar analogie van die lange broek kwestie voor dames nooit een valse baard overwogen ? Om af te nemen bij het Bethel bezoek ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Millieu vriendelijke religie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Hans: heb je naar analogie van die lange broek kwestie voor dames nooit een valse baard overwogen ? Om af te nemen bij het Bethel bezoek ?
Je kunt je opgeven voor Bethel voor vrijwilligerswerk in verband met de altijd noodzakelijke verbouwingen etc.. Meestal waren dat de ambachtslieden onder de Getuigen. En ik beschik over twee linker handen. Maar gelukkig weet mijn rechterhand wel wat de linker doet. Dit in tegenstelling tot wat Jehovah's Getuigen menen te weten. In Bethel worden overigens vakbekwame predikers opgeleid voor uitzending naar het buitenland.

Hoe dan ook zou deze grap van jou beslist niet op prijs worden gesteld. Ze zijn daar nog roomser dan de paus. Alles in Bethel staat in het teken van orde en reinheid en loepzuivere geestelijke gezindheid en rijpheid. Geheel in de stijl van God dus.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door SoulShine »

In eerste instantie zul je van een Jehovah Getuige niet veel meer te vrezen dan het feit dat ze steeds weer terugkomen aan je deur.
Zoals sommigen hier misschien ergens bijhangt, ben ik zelf ook een van Jehovah's Getuigen geweest, maar ben er uit gestapt na wat vervelende conflicten die mij overkwamen en die ze hadden moeten aanpakken. Maar goed nu maak ik me er niet druk meer om.

Het gevaar bij Jehovah's Getuigen begint pas wanneer je jezelf er mee in gaat laten... Eenmaal binnen word je geestelijk gezien helemaal beperkt en mag je alleen nog een mening hebben als het strookt met die van hen. Op hun vergaderingen word er steeds weer ingestampt, niets op internet van afvalligen te lezen. Waarom? Nou volgens hen zijn afvalligen om zo even te zeggen voor de duivel gevallen en niet geloofwaardig meer en deze mensen zullen je van de smalle weg afhalen en je naar de brede weg van vernietiging voeren. Dus zonder geweld?? Niet zo zeer lichamelijk geweld, maar ik denk dat je op geestelijk vlak best wel van geweld mag spreken in deze.
'Hans van de Mortel' schreef:Sindsdien heeft men wijselijk zijn mond gehouden. Mooi niet! Ze blijven maar zeuren met de eindtijd die voor de deur staat. Dat mag, zolang men maar niet beweert dat dit volgend jaar zal plaatsvinden. Want als deze voor de Jehovah's Getuigen hoopvolle gebeurtenis het volgend jaar niet zal plaatsvinden, hebben zij weer eens voor de zoveelste keer de kluit belazerd.
Laatste wat ik hierover nog heb mee weten te krijgen, is dat ze niet meer mochten zeggen wanneer het eventueel gebeurde, omdat alleen Jehovah God van die dag afweet. Hmm hmmm ja maar eigenlijk wisten ze wel al lang, want het staat al zo lang in de bijbel. Foei foei, eigenlijk degenen die dat deden waren valse profeten en oh jee als deze mensen in bijbelse tijden dit hadden gedaan, waren ze ter dood veroordeeld.
Nu hoor je getuigen onderling bagatelliseren van hoe lang het nog zal kunnen duren.
Jehovah's Getuigen durven nooit voor hun eigen mening uit te komen. Dat kan ook niet anders, want ze hebben geen eigen mening. Dat is hen namelijk ten strengste ontraden. Sterker nog, je loopt het risico als oud vuil buiten de organisatie gezet te worden, en dat wil immers niemand. Beter de leugen ten vriend in een behaaglijke omgeving, dan met de waarheid in de hand alleen staan in de kou.
Klopt helemaal wat je zegt. Heb laatst deze ervaring nog gehad met mijn moeder. Mijn ouders zijn beiden nog steeds getuigen. Mijn moeder gaf haar mening over de situatie van deze tijd. Dan krijg je dingen te horen van ja je weet dat de bijbel deze tijden al heeft voorzegd. ( denk terug aan het openbaringenboek, niet het boek uit de bijbel, maar dat rode boek als studiemateriaal inclusief enge plaatjes voor kinderen)

*zucht* Mijn moeders mening is alleen gebaseerd op wat de JG haar instampt. Ze heeft geen helder oog meer voor haar eigen gevoel. En oh wee als ik mijn mening ergens op wil geven of kritiek, dan word ik aangevallen met je moet mijn mening respecteren. Respecteer ik andermans mening niet door een andere kijk op zaken te hebben? Natuurlijk respecteer ik dat wel, ben het alleen niet eens, das wat anders.
Maar in de ogen van een JG is jouw zelfgevormde mening een bedreiging voor hun geloof, stel je voor dat je een waar punt hebt. Denk aan bloedkwestie onder de JG.

Hoe dan ook op fysiek vlak hoef je een JG dus niet als bedreiging te zien, ook hoef je niet bang te zijn dat ze zich zullen bemoeien in de politiek zoals diverse andere religies. Daar doen ze niet aan want ze zijn niet van deze wereld zeggen ze en onderhouden alleen Gods woord.

Maar op geestelijk vlak beland je letterlijk in een slangekuil. Uitstappen is moeilijk, want al je vrienden vallen om je heen weg zodra je dat doet. Als je er heel lang inzit heb je geen vriendschappen meer buiten het geloof. Geen een van deze vrienden heeft ooit nog kontakt met me opgenomen, ook niet uit intresse hoe het met me is. Ik heb het even heel zwaar gehad daarmee. Maar daar is ook weer verandering in gekomen. Een goede verandering na een moeilijke periode moet ik zeggen. Kan denken als een vrij mens, onderzoeken wat ik wil zonder dat mijn broeders en zusters mij zeggen of het goed of slecht is. Ben een gezonddenkend mens die voor me zelf kan bepalen wat goed en slecht is.

Trouwens Hans vind je stuk erg goed over dat getuige a charge of decharge. Een goed uiteen gezet stuk.

En dat plaatje van die kamer in het brooklyn pand heb ik nooit eerder gezien binnen de JG. Wel de foto's van de werkplekken van de broeders en zusters en waar ze slapen op de kantoren waar ze in dienst zijn. Of hoe de buitenkant van het pand eruit ziet. Maar deze overmatige luxe is mij binnen het geloof nooit getoond. Alleen de sobere ingerichtte kamers / werkplaatsen. Want je moet toch de indruk blijven wekken dat als je luxe hebt een materialist bent en dus verkeerd bezig bent. Want je hebt dan meer liefde voor de wereldse dingen dan voor God.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

SoulShine schreef: En dat plaatje van die kamer in het brooklyn pand heb ik nooit eerder gezien binnen de JG. Wel de foto's van de werkplekken van de broeders en zusters en waar ze slapen op de kantoren waar ze in dienst zijn. Of hoe de buitenkant van het pand eruit ziet. Maar deze overmatige luxe is mij binnen het geloof nooit getoond. Alleen de sobere ingerichtte kamers / werkplaatsen. Want je moet toch de indruk blijven wekken dat als je luxe hebt een materialist bent en dus verkeerd bezig bent. Want je hebt dat meer liefde voor de wereldse dingen dan voor God.
Tja als je weet dat de Watchtoer Society een van de belangrijkste spelers is in de vastgoedmarkt van New York...maar tot daar aan toe, Jezus heeft zijn volgelingen nooit VERBODEN om rijk te worden.
Als het streven van de mens is om"gelukkig" te worden, en je voelt je als dusdanig als Getuige, is er ook geen enkele reden om eruit te stappen. Uit directe ervaring weet ik dat het de meeste Getuigen te doen is om het sociale contact binnen een gelijkgestemde groep, als de ouderling van dienst op donderdagavond zou vertellen nou broeders en zusters, volgende week gaan we s niet de Bijbel bestuderen maar het lokale aankondigingsblad zouden ze met even veel pleizier aanwezig zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door SoulShine »

'mercator' schreef:Uit directe ervaring weet ik dat het de meeste Getuigen te doen is om het sociale contact binnen een gelijkgestemde groep, als de ouderling van dienst op donderdagavond zou vertellen nou broeders en zusters, volgende week gaan we s niet de Bijbel bestuderen maar het lokale aankondigingsblad zouden ze met even veel pleizier aanwezig zijn.
Het klopt helemaal wat betreft dat ze graag onderling met elkaar zijn. Dat zul je me nooit horen ontkennen. Maar wat ik bedoelde met de rijkdommen is meer in de zin van het uiten van kritiek bedoelt. Als bleek dat er te veel broeders en zusters om luxe gingen geven, werden deze wel via een lezing berispt, zonder dat er namen genoemd hoeven te worden, want uiteindelijk gold het zelfde voor de broeders en zusters die er niet zo mee bezig waren als een waarschuwing. Jongeren worden gestimuleerd om een goede schoolopleiding te volgen, niets verkeerds mee, maar anderzijds worden deze jongeren ook meteen gestimuleerd part time te gaan werken. Materialisme werd niet op prijs gesteld, als je fulltime ging werken om je zelf van eventuele extra luxe dingen te verschaffen, dat zou dus materialistisch zijn, want dat doen wereldse mensen ook zo. Die geven meer om geld dan om God. Niet iedereen geeft er gehoor aan, en deze personen lopen ook niet heel erg met hun luxe te koop. Maar goed er zijn altijd medegelovige die niet helemaal achterlijk zijn. De mensen worden min of meer gestimuleerd om zoveel mogelijk te prediken. Doe je het even een poosje niet dan krijg je een negatief etiketje opgedrukt zoals inactieve getuige, wat velen eigenlijk weer niet willen zijn en dus zichzelf telkens weer aan te zetten om een aantal uurtjes te gaan prediken. Ook als ze een heel drukke week werk achter de rug hebben.

Vervolgens worden er met enige regelmaat hints gegeven over betreft donaties, mooi verpakt, geven wat je kunt, denk aan de arme weduwe. Maar zoals je ziet heeft dat hele genootschap niet echt het geld hard nodig. Als je ziet hoe sober pioniers onder hen leven, die zich zo gek hebben weten te krijgen om zo wat al hun uren aan prediking spenderen en weinig verdienen, waardoor afhankelijk om vaak bij anderen te kunnen eten om dat ze weinig hebben. Het spijt me maar zoals je nu dat hoofdkantoor ziet, dan stuit dat me best tegen de borst. Deze pioniers worden gefinancieerd door hun medegelovigen, waaronder er ook zijn die het minder breed hebben. Kan dat hoofdkantoor niets betekenen voor deze pioniers die zich voor hun geloof geven? In dat op zicht is Jehovah's getuige ook een soort van politiek binnen de religie, laat de gelovigen alles bekostigen en leven de hogere in weelde. Mag toch niet de bedoeling zijn als je hun leerstellingen moet geloven.

In mijn ogen is de band van jehovah's getuigen meer zoiets van een groep lotgenoten die zich tot elkaar aangetrokken voelt, daar buiten hebben ze ook niets anders. Blind voor hetgeen binnen hun organistaie gebeurt. Broeders en zusters kun je het niet zo direct kwalijk nemen, zij geloven erin. Maar de hogere... en daar ligt nu net het probleem. Getuigen zelf zullen hun oren ervoor sluiten als je ze dat probeert duidelijk te maken, ze zien het alleen als een poging dat je ze van hun geloof wilt afhalen en zijn niet bereid je helemaal aan te horen uit angst dat het hen kan treffen dat wat je zegt waar is, bang dat ze gaan wankelen. Ik vind het jammer en zonde heb er lang genoeg ingezeten om dit soort dingen mee te pikken, de rottige andere zijde ontdek je vaak pas als je toch de stoute schoenen aan trekt en verder op onderzoek uit gaat dan alleen hun eigen lectuur. Elk verhaal heeft 2 kanten. Maar je moet wel de kans aangrijpen om voor je zelf kunnen denken en niet hetgeen wat je keer op keer ingeprent hebt gekregen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

SoulShine schreef: Broeders en zusters kun je het niet zo direct kwalijk nemen, zij geloven erin. Maar de hogere... en daar ligt nu net het probleem. Getuigen zelf zullen hun oren ervoor sluiten als je ze dat probeert duidelijk te maken, ze zien het alleen als een poging dat je ze van hun geloof wilt afhalen
Dat klopt. Als ik een discussietje wilde aangaan over een of ander obscuur theologisch probleem was dat graag gedaan en haalden ze al met blinkende oogjes de Bijbel boven :D . Maar bij een simpele vraag als wat gebeurt er met het geld in Brooklyn? steeg de irritatie onmiddellijk en werd het gesprek gelijk stopgezet. En NIET op een vriendelijke manier hoor, best wel agressief. Daar kan je maar één conclusie uit trekken: het oppergezag in Brooklyn eist meer respect en onderdanigheid dan de Bijbel zelf. Daarom ook dat de oorspronkelijke naam Bijbelonderzoekers beter de lading dekte: ze mogen de Bijbel onderzoeken, maar iets anders niet.

Wat mij vooral stoort aan de Getuigen van Jehovah is hun- gewilde-onwetendheid en kortzichtigheid. Vraag ze niks over de wereldproblemen over moslims of economie bijv. want dan maken ze er zich vanaf met het smoesje dat alles is misgelopen omdat God de aarde heeft verlaten . Lekker makkelijk, dan hoeven ze niet na te denken. Het lijkt wel een excuus om mentaal lui te zijn !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Een ongewenste sekte.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dankzij mijn niet te versmaden ervaring bij de kliek van Jehovah's Getuigen ben ik tot de overtuiging gekomen dat niet één religie deugt. Ik zal het uitleggen. Als ik met wie dan ook in discussie ben, zal ik mijn mening blijven verkondigen. Dat geldt voor de meeste onder ons. Maar nu sta je tegenover honderd anderen die allen één en dezelfde mening verkondigen. Wat dan? Laat ik het anders stellen. De rotsvaste overtuiging van je gelijk wordt meestal tot stand gebracht binnen een grote groep van gelijkwaardig gestemde personen. Je associëren aan een groep zal, jouw aan twijfel onderhevige gedachte, zonder meer verbinden aan de overtuiging van anderen.

Ik had ooit een bevlieging. Ik wilde God 'leren kennen'. Kwam door stom toeval bij de kliek van JG's terecht. Stel je nu voor dat het daar een op moderne liberale leest geschoeide vrijdenkersbende was. Dan had ik mij daarop - uiteraard - moeten concentreren. Niet op één denkwijze, maar op verschillende denkwijzen. En wat dan? Tsja . . . Dan zijn er twee opties. De mens laat zich nu eenmaal graag beïnvloeden door de overtuigingskracht van anderen. Dat kan er één zijn. Of de mens laat zich beïnvloeden door zijn eigen manier van denken. Zijn kritisch denkvermogen. Zijn eigen gezonde verstand. Dat is dan ook één. Kiezen dus! Het maken van de juiste keuze. Daar draait het in het leven om. Je moet toch wel een enorme flapdrol zijn wanneer je je niet laat overtuigen door je eigen gezonde kritische verstand.

Vraag mij niet waarom. Ik zal het antwoord schuldig moeten blijven. Twaalf jaren lang zat mijn aangename kritische denkvermogen op slot. Sindsdien hamer ik - bij wijze van spreken - dag en nacht bij mijn zoon (16) erop om zijn kritische verstand te gebruiken. Nadenken. Hersens gebruiken. Niks geloven. Wel proberen te begrijpen. Dit adagium zou standaard vanaf de kleuterklas onderwezen moeten worden. Mohammedaanse ouders zullen dit niet op prijs stellen. Zij prefereren immers een onnadenkende achterlijkheid in de perverse praatjes van woestijn gorilla Mohammed. Dat verklaart ook waarom islam een ziekte is. Een ziekte die net zoals de pest uitgeroeid dient te worden. Niet door de penicilline van het godsdienstvrije gedoogtheater van onze achter de feiten aan strompelende politieke huichelarij, maar door het open en bloot aan de orde stellen van de logica. Door middel van het gezonde verstand!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen: getuigenis van onnadenkendheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Notities uit het grote slappe geluldenken van de Jehovah's Getuigen
God grijpt in op de vastgestelde tijd
DE ONGEDULDIGE mens is er vaak vlug bij, de wijze waarop God de dingen doet, af te keuren. De mens wil alles nu gedaan hebben. Hij stelt de vraag: ’Zou een liefdevolle God eigenlijk niet onmiddellijk alle grote problemen van de mensheid moeten oplossen?’ Misschien hebt u deze vraag ook wel gesteld.
Wat een gebeuzel. De mens ongeduldig? Haal je de koekoek. De mens leeft maar kort en dat moet dan een uitvinding van God voorstellen met alle ziektes en ellende en natuurrampen en . . .?
In werkelijkheid dient de met verstand begaafde mens te verwachten dat het tijdstip waarop God in menselijke aangelegenheden ingrijpt, zeer zorgvuldig is bepaald. Waarom zeggen wij dat? Welnu, kijkt u maar eens om u heen. Is niet voor nagenoeg alles in de schepping het tijdstip op de een of andere manier vastgesteld?
Opgelet religieuze klootzakken! Mijn menselijke aangelegenheden gebeuren nu, niet na de dood in het stadium van de as van mijn verbrande lichaam, stelletje religieuze hufters! En let op hoe uitermate geraffineerd de bazen van de Jehovah's Getuigen te werk gaan. Zij komen NOOIT ter zake, maar dwalen altijd af met een soort geestelijk makkelijk te verteren snoepgoed.
DE NAUWKEURIGE TIJDBEPALING VAN PLANTEN EN VOGELS
Let u bijvoorbeeld eens op de plantenwereld. Waarom bloeien sommige bloemen, zoals asters, altijd in de herfst, terwijl andere, zoals krokussen, altijd in het voorjaar bloeien? Deze tijdbepaling heeft plantkundigen lange tijd voor een raadsel geplaatst. In de laatste halve eeuw zijn zij zich echter bewust geworden van wat ’fotoperiodiciteit’ wordt genoemd. Planten reageren niet alleen op temperatuur, maar ook op de lengte van het daglicht. In de langzaam kouder wordende herfst, worden de dagen korter en de nachten langer. In de warmer wordende lente worden de dagen langer en de nachten korter. Lentekrokussen en herfstasters bezitten een nauwkeurige „tijdmeter” waarmee ze deze veranderingen waarnemen. Elke bloem ontluikt precies op tijd.

Ook vogels hebben een magnifiek gevoel voor tijd. Ze hebben geen kalenders of polshorloges nodig om te weten wanneer het de tijd is om te trekken. „Wat zet vogels ertoe aan elk jaar op bij benadering dezelfde tijd hun trek te beginnen — welke inwendige klok of welke uitwendige prikkels?” vraagt R. T. Peterson zich in zijn boek The Birds af. Geleerden hebben vele gissingen als antwoord gegeven — maar zij weten nog altijd niet wat het werkelijk is. Worden de vogels, zoals sommigen zeggen, eenvoudig door de koudere temperatuur aangespoord daarheen te gaan waar het warmer is? Vogelkenners bieden enkele verrassende feiten:
„Men zou dus kunnen denken dat temperatuur de oorzaak van de trek is. In het voorjaar komen zwartkopzangers via Florida de Verenigde Staten binnen, waar ze in de laatste helft van april aankomen. Het weer is daar bijna net zo warm als het in hun winterverblijf in noordelijk Zuid-Amerika was. Tegen het eind van mei hebben ze de pijnbossen van Canada en Alaska bereikt. . . . Als ze in Alaska komen, is de temperatuur overdag gemiddeld slechts 7 graden, 17 graden kouder dan het een maand eerder in Florida was. De zwartkoppen zijn een klimaat binnengevlogen dat veel kouder is. De meeste trekvogels doen dit eveneens.” — Traveling with the Birds door Rudyerd Boulton.
„Niets dat wij kunnen zien, dwingt ze te trekken en toch verlaten ze, zodra de juiste tijd aanbreekt, hun verrukkelijke winterverblijf en gaan naar het noorden. Deze ’juiste tijd’ schijnt geen verband te houden met het weer of met voedsel.” — Ernest Ingersoll in The Encyclopedia Americana.
Toch vertrekken de vogels jaar in jaar uit op een opmerkelijk nauwkeurig vastgesteld tijdstip en komen later weer op dezelfde plaatsen terug. Jehovah zei hierover bij monde van de profeet Jeremia: „De ooievaar aan de hemel — die kent heel goed zijn bestemde tijden; en de tortelduif en de gierzwaluw en de zanglijster — die nemen heel goed de tijd van hun aankomst in acht” (Jer. 8:7). En wat valt er te zeggen over het tijdgevoel van de mens?

DE MENS IS TIJDBEWUST
Illustreren al deze voorbeelden niet duidelijk dat nagenoeg alles in de schepping op de een of andere manier ’getimed’ schijnt te zijn? En duidt dit er weer niet op dat de Schepper van al deze dingen eveneens zeer tijdbewust moet zijn? Vanzelfsprekend. De schepping dient alle mensen ervan te doordringen dat de gebeurtenissen die in Gods voornemen besloten liggen, eveneens zullen plaatsvinden — maar op precies de juiste tijd.
Bovendien kan Jehovah niet van willekeur worden beticht omdat hij het ten uitvoer leggen van bepaalde facetten van zijn voornemen met betrekking tot de mens schijnt uit te stellen.
Aha! Eindelijk. God schijnt dingen uit te stellen. Maar wat nu als ik Jehova daar wel van beticht en hem zou willen vragen waarom hij zo zich kinderachtig en sadistisch wereldvreemd gedraagt tegenover de mens als zijn eigen schepping? Dat mag dan zeker weer niet van de bazen van de JG's. Want als je God wat zou willen vragen, dient dit altijd via Brooklyn, het hoofdkwartier van de Jehovah's Getuigen, te geschieden. Want daar op aarde heeft God in zijn almachtige wijsheid een consulaat gevestigd dat alle zaken voor hem waarneemt en aan de geïnteresseerde wereld uitleg verschaft in netelige kwesties die de gemoedsrust van twijfelende gelovigen onnodig zouden kunnen verstoren. En dan volgt nu de altijd maar weer succesvolle tactiek van het ontlopen van de logica:
Wat voor de beperkte zienswijze van de mens een „uitstel” lijkt, schijnt veeleer op de een of andere wijze noodzakelijk te zijn voor het verwerven van de zegeningen daarna.
Een goed verstaander merkt nadrukkelijk de geraffineerd toegepaste onnozele afzwakkingen op met de woorden lijkt en schijnt. Hiermee verklaren telkenmale de bazen van de Jehovah's Getuigen zich terug naar AF. Maar dat schijnt nooit iemand op te vallen.

(overgenomen uit de digitale Wachttoren van 15-01-1974)

Er bestaat de facto geen verschil tussen religies.

Alle mensen die zich aansluiten bij de een of andere religieuze sekte of door de overheid goedgekeurde religie, worden misleid. Niet door God, maar door wie anders dan de mens zelf die in dat geval een klootzak is net zoals zijn gelovigen.

Religie is dan misschien niet altijd de casus belli - meestal wel - maar in ieder geval altijd de veroorzaker van haat, moord, doodslag en geestelijk zieke problemen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen hebben het niet van een vreemde, maar van

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Loyaliteit in de tijd van het einde

“Want het is voldoende dat gij in de voorbijgegane tijd de wil van de natiën hebt volbracht, toen gij u overgaaft aan daden van losbandig gedrag, wellusten, overdaad van wijn, brasserijen, drinkpartijen en onwettige afgoderijen.” — 1 Petrus 4:3.

SEDERT de Eerste Wereldoorlog bevinden wij ons in een zeer ongewone periode in de menselijke geschiedenis, een periode die gekenmerkt wordt door ongeëvenaarde gewelddadigheid, groot bloedvergieten en wijdverbreide morele ontaarding. Met betrekking tot een soortgelijke periode duizenden jaren geleden zegt het historische bijbelverslag: „Dientengevolge zag Jehovah dat de slechtheid van de mens overvloedig was op de aarde en dat elke neiging van de gedachten van zijn hart te allen tijde alleen maar slecht was” (Genesis. 6:5). Aldus werd de situatie in de dagen vóór de grote vloed van Noachs tijd beschreven.
Zo! Dus God zag dit allemaal vanuit zijn schuilkelder en atoomvrije bunker. We moeten daarbij wel bedenken dat hij zelf de veroorzaker is van al die slechtheid. Ook dat lezen we in de bijbel. Dat weet nu toch godverdomme langzamerhand iedereen.
Jezus Christus zei dat er in de laatste dagen van het huidige menselijke regeringsstelsel soortgelijke toestanden zouden bestaan (Mattheüs 24:37-39). Sinds 1914 G.T. leven wij in die 'laatste dagen'.
Onzin! Slap gelul. Vanaf Gods eerste idee al om de mens te maken leven we in de eindtijd. Maar leg dat nu maar eens aan een Getuige uit.
Daar de mensheid tot een steeds lager moreel peil afdaalt, neemt de druk op ware christenen om immorele handelingen als aanvaardbaar te beschouwen, toe. De gedachte van de zogenaamde 'nieuwe moraal' doordrenkt de wereldse mensen om hen heen en vervult alles wat door zulke mensen op het gebied van lectuur en amusement wordt geproduceerd. Dit oefent op alle christenen een slechte invloed uit. Het vereist een vastberaden weerstand van hun zijde. Sommigen hebben voordat zij ware christenen werden misschien zelfs ook wel immoreel geleefd. Maar nu zij een nieuwe persoonlijkheid hebben aangedaan die naar de hoge morele maatstaven van Gods Woord is gevormd, is de tijd om als de natiën te leven, voorbijgegaan (HvdM: hier worden de Jehovah's Getuigen bedoeld). Ertoe terug te keren, zou zijn als een hond die tot zijn eigen uitbraaksel terugkeert. — 2 Petrus 2:22.
Het wachten is dus op God die als hond zal terugkeren tot zijn eigen uitbraaksel-verzinselen en daar voorlopig in zal stikken tot de duivel hem daaruit verlost.

(quotes overgenomen uit de digitale Wachttoren van 1 februari 1973)

Wat er onberedeneerd is ingekomen, komt er ook met redeneren niet meer uit. In feite geldt dit voor de meeste gelovige mensen.
Ook troelala Beatrix behoort tot deze vrijwilligersclub van vrijwillige celstraf beoefenaars van het verstand.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jehovah’s Getuigen hebben het niet van een vreemde, maar van

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:We moeten daarbij wel bedenken dat hij zelf de veroorzaker is van al die slechtheid. Ook dat lezen we in de bijbel.
:huh: Huh! Ik wil me niet teveel met je epistels bemoeien, maar volgens mij heb ik zoiets nooit in de Bijbel gelezen. Ik meende dat juist de duivel de veroorzaker was van de slechtheid, maar misschien heb ik het niet goed gelezen en kun je me de passages tonen waar iets anders staat. :?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen en hun criminele sadistische God

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:We moeten daarbij wel bedenken dat hij zelf de veroorzaker is van al die slechtheid. Ook dat lezen we in de bijbel.
:huh: Huh! Ik wil me niet teveel met je epistels bemoeien, maar volgens mij heb ik zoiets nooit in de Bijbel gelezen. Ik meende dat juist de duivel de veroorzaker was van de slechtheid, maar misschien heb ik het niet goed gelezen en kun je me de passages tonen waar iets anders staat. :?
Mijn epistels zijn simpel tijdverdrijf met een hoog betrouwbaarheidsgehalte. Ik ben geen prediker noch een verlosser van de mensheid of welke dwaas dan ook. Ik ben gewoon een leuke gezellige 'slappe' ouwehoer.

Van de koran begrijpt en weet nu langzamerhand ieder mens wel dat Mohammed de verschrikkelijke, de veroorzaker is van al het pure islamitisch moordgedrag. Omdat Arabieren niet te vertrouwen en uiterst laf zijn heeft die perverse weerzinwekkende Arabische woestijnkiller pedofiel en anti-vrouw geilaard, Allah bedacht, zodat hij die de schuld van alle slechtheid en nog wat in de schoenen kon schuiven van die graag met vuur spelende stompzinnige kwanzel.

De bijbel is in de eerste vijf boeken het verhaal van Mozes. Tenminste dat mogen we aannemen. Daarna wordt het een ratjetoe door bijdragen van reeds lang geleden overleden hogepriesters en rabbijnen die ieder hun steentje wilden bijdragen aan een steeds grotere berg van onzinnige mededelingen, geïnspireerd door hun overtuigde eigenwijze zelfverzekerdheid in de kunsten en strapatsen van het Mozes-fenomeen JHWH (Jehova). Hieronder valt ook het boek Job.

God zelf is sadist en de unieke veroorzaker van zijn eigen geweld. In feite is hij de hoogste baas van de meest criminele organisatie die ooit is voortgekomen uit domheid en misvormd denken van de mens en het op schrift stellen van die gedachten.

De meest bekende getuigenis over de verdorvenheid van de kreupele van geest zijnde God Jehova is wel de geschiedenis van Job waarin God en de duivel zich in conjuratie verenigden. Het is het ultieme bewijs dat God een gezworen kameraad is van de duivel die altijd vrijelijk op bezoek kon komen bij God wanneer het hem schikte. Dat moet jij maar eens proberen. God geeft ons niet eens de gelegenheid om een afspraak met hem te maken. Met de tandarts kun je een afspraak maken om je ondraaglijke pijn te laten verhelpen. Bij God is dat onmogelijk.

God is dus sadist en hufter tegelijk. Dat gaat ook meestal goed samen bij onbetrouwbare criminele types.
Job 1:6 – Nu brak de dag aan waarop de zonen van God kwamen om zich vóór Jehovah te stellen, en voorts kwam ook Satan aldaar in hun midden.
We lezen hier ook even tussen de regels door dat God meerdere zonen had. (hihi)
Job 1:7 – Toen zei Jehovah tot Satan: “Waar komt gij vandaan?” Daarop antwoordde Satan Jehovah en zei: “Van het omtrekken op de aarde en van het rondwandelen daarop.”
Nou ja, allemaal kinderachtig stiekem ondermaats slap gelul in de ruimte. Typisch God en Satan in topvorm!
Job 1:11 – (crimineel Satan tegen zijn chef:) “Maar steek voor de verandering alstublieft uw hand eens uit en tast alles aan wat hij heeft [en zie eens] of hij u niet recht in uw gezicht zal vervloeken.” 12 - Bijgevolg zei Jehovah tot Satan: “Zie! Al wat hij heeft, is in uw hand. Steek uw hand alleen niet tegen hemzelf uit!” Satan dan ging van de persoon van Jehovah heen.
We lezen hier dus vanuit het Hebreeuws vertaald in het Nederlands over de conjuratie die beide bacteriën zo liefdevol verenigt tot in de eeuwigheid: God en Satan.
De goddelijke geest Adolf Hitler heeft geen mens zelf pijn gedaan. Hij was een charmeur en kon goed met iedereen overweg. Zeg maar net zoals God. Adolf gaf wel zijn bevelen en goedkeuring aan dood en verderf over de wereld waardoor zo'n dertig miljoen mensen het leven lieten. De Entlösung' van het jodendom hoorde daar ook bij. Nou, neem maar van mij aan dat er nog maar weinig verstandige joden zijn die dit God in dank hebben afgenomen.
Job 1:17 – Terwijl die nog sprak, kwam er een ander en zei vervolgens: “De Chaldeeën hebben drie benden gevormd en toen de kamelen overvallen en ze meegenomen, en de bedienden hebben zij neergeslagen met de scherpte van het zwaard; en ik kon ontkomen, slechts ik alleen, om het u te vertellen.”
18 - Terwijl deze andere nog sprak, kwam er weer een ander en zei vervolgens: “Uw zonen en uw dochters waren aan het eten en dronken wijn in het huis van hun broer, de eerstgeborene. 19 En zie! er kwam een hevige wind uit de streek van de wildernis, en die sloeg vervolgens de vier hoeken van het huis, zodat het op de jonge mensen viel en zij stierven. En ik kon ontkomen, slechts ik alleen, om het u te vertellen.”
20 - Toen stond Job op en scheurde zijn schoudermantel en sneed het haar van zijn hoofd af en viel ter aarde en boog zich neer 21 en zei: “Naakt ben ik uit mijn moeders buik gekomen, en naakt zal ik daarheen terugkeren. Jehovah zelf heeft gegeven, en Jehovah zelf heeft weggenomen. De naam van Jehovah blijve gezegend worden.”[/i] 22 - In dit alles zondigde Job niet en schreef hij God niets onbetamelijks toe.
Tsja . . . in die tijd bestonden er nog geen Hans van de Mortellen. Want een ongelooflijke lul die Job. En dan te bedenken dat de christelijke leer deze man als het summum van rechtvaardigheid neerzet. Tegenover wie? Nou wat denk je? Tegenover een miljarden menigte die nog minder verstand heeft dan de eerste de beste slingeraap in Afrika.
Maar alsof dit alles nog niet genoeg is geweest gooit het sadistenduo God en Satan er nog een schepje bovenop. Het is eigenlijk een herhaling van zetten.
Job 2:6 – Bijgevolg zei Jehovah tot Satan: “Zie, hij is in uw hand! Alleen, wacht u voor zijn ziel zelf!” Satan dan ging van de persoon van Jehovah heen en sloeg Job met kwaadaardige zweren van zijn voetzool af tot zijn schedel toe. 8 - En hij nam zich vervolgens een scherf van aardewerk om zich ermee te krabben; en hij zat midden in de as.
En zo gaat het maar door. Job is alles kwijt. Behalve zijn vrouw. En zelf is Job nauwelijks nog in leven zijnde een cent waard. Hij lijdt verschrikkelijke pijnen. Waarom? Omdat God en Satan dat zo bedacht hebben. En die stompzinnige gelovigen op aarde maar denken dat er slechts één God bestaat. Ze zijn gewoon te corrupt, te laf en te beroerd om de bijbel eens goed door te lezen. Dan bemerken zij vanzelf dat er minstens twee zijn: Jehova en zijn billenmaat Satan. Ze geloven liever de prediker op zijn blauwe ogen (de domme christenen en judaïsten) of de imam op zijn bruine ogen (domme mohammedanen).
Job 2:9 – Ten slotte zei zijn vrouw tot hem: “Houdt gij nog vast aan uw rechtschapenheid? Vervloek God en sterf!” 10 Maar hij zei tot haar: “Zoals een der zinneloze vrouwen spreekt, spreekt ook gij.”

(opgelet Pelgrim, nu komt het wanneer Job zijn vrouw onterecht verder van repliek dient)
“Zullen wij enkel het goede van God aannemen en niet ook het slechte aannemen?”

In dit alles zondigde Job niet met zijn lippen.
En dan komen een aantal vrienden bij hem op bezoek. Ja ja, van je vrienden in het geloof moet je het maar hebben. Die vrienden trapten hem letterlijk de grond in als ware Job een door God verlaten en te vervloeken zondaar. Nou, ik laat al die walgelijke tijdgebonden onzin maar achterwege. Als je zin hebt kun je het zelf allemaal nog eens lekker oppeuzelen uit de bijbel. Getver!
En om nog even extra te onderstrepen hoe slecht en verdorven God is, en met hem zijn absoluut stompzinnige in de hersenen verstandelijk aangevreten volgelingen, geven de christelijke hoog en langdurig huichelachtig opgeleide theocraten getuigenis voor God à decharge. Ik noem zoiets meineed! (lees Job hieronder)
Al die klootzakken zijn dus regelrechte leugenaars! Zij overtreden daarmee Gods gebod om niet te liegen. Maar voor een huichelaar is zijn geweten niet meer dan wat zijn achterhoofd kan waarnemen in het duister van zijn weigerachtigheid om zelf kritisch na te denken.
Job 42 – 12 Wat Jehovah betreft, hij zegende het einde van Job daarna meer dan zijn begin, zodat hij in het bezit kwam van veertienduizend schapen en zesduizend kamelen en duizend span runderen en duizend ezelinnen. 13 - Hij kreeg ook zeven zonen en drie dochters. 14 - En hij gaf voorts de eerste de naam Jemima en de tweede de naam Kezia en de derde de naam Keren-Happuch. 15 - En in heel het land werden geen vrouwen gevonden zo schoon als Jobs dochters, en hun vader gaf hun vervolgens een erfdeel onder hun broers.
We kunnen ook gerust spreken van een soort omkoopgod als we het hebben over die joodse God. Want Job kreeg alles dubbel en dwars terug wat hem eerder door Satan met goedvinden van zijn kompaan was afgenomen met geweld. Maar wie hij niet terug kreeg waren zijn eerder omgekomen zeer geliefde kinderen die door het geweld van Satan en goedvinden van God waren omgebracht.

Was God dan niet in staat om Job zijn omgebrachte kinderen weer tot leven te brengen? Het Nieuwe Testament maakt ons juist wijs dat zelfs zijn zoon Jezus daartoe in staat was. Denk maar aan het lijk Lazarus die op het teken van Jezus een gat in de lucht sprong. En God zelf zou dit trucje vergeten zijn? Nee hoor! God is gewoon met slechtheid omgeven. Wie offert nu zijn eigen geliefde zoon op aan een kruis? Zoiets doet alleen een psychopaat. Iemand zonder gevoelens.

Want wie (God) met pek omgaat (Satan) wordt ermee besmet.

Job kon gewoon weer wat lekkere potjes neuken met zijn vrouw om nieuwe aanwas te genereren en inmiddels weten we dat je dan elk jaar een kind kunt verwachten. Van je kinderen houden heeft dus volgens de filosofische gedachte van Jehova geen enkele zin. De enige van wie je moet houden is God. En voor alle zekerheid kun je dus ook maar beter bevriend zijn met Satan de duivel. Wel zo handig.
Job 42 – 16 En Job leefde daarna nog honderd veertig jaar en kreeg zijn zonen en zijn kleinzonen te zien — vier geslachten. Job 42 – 17 En ten slotte stierf Job, oud en verzadigd van dagen.
Dit was een uitermate sadistisch kwaadaardig verhaal over de uitgesproken slechtheid die door God veroorzaakt was. Net zoals in latere tijden ook sprookjesboeken vol staan met dit soort gruwel verhalen. Denk maar eens aan Roodkapje en de wolf. Je doet het goede en het slechte treedt je tegemoet.
Heb je nog trek? Lust je nog meer Pilgrim?

Mijn rijk voorziene religieuze keuken beschikt over een gevarieerd aantal niet te onderschatten slechte menu's waarin God het absolute niet te versmaden hoofdgerecht vormt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen en hun criminele sadistische God

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:
De bijbel is in de eerste vijf boeken het verhaal van Mozes. Tenminste dat mogen we aannemen. Daarna wordt het een ratjetoe door bijdragen van reeds lang geleden overleden hogepriesters en rabbijnen die ieder hun steentje wilden bijdragen aan een steeds grotere berg van onzinnige mededelingen, geïnspireerd door hun overtuigde eigenwijze zelfverzekerdheid in de kunsten en strapatsen van het Mozes-fenomeen JHWH (Jehova). Hieronder valt ook het boek Job.
De Bijbel was eigenlijk een forum à la FFI avant la lettre. Met Ali Sina die de inleiding schrijft en min of meer aangeeft waarover het moet gaan, dan komen Hans vd M, Mercator, Pilgrim etc. er eens aan snuiven, plaatsen wat stukjes en zo gaat dat maar door. Alle samenhang en lijn is zoek na het eerste begin en Ariel en Numan wieden hier en daar er s iets uit, naargelang ze daar zin in hebben. Het eindresultaat is een hoop gedoe waar de intellectuele kat haar jongen niet meer vindt :razz: . Er staan best interessante zaken in, maar je moet zoeken en zoeken tussen een berg slap geouwehoer over vanalles en nog wat en vooral de strapatsen en bedriegerijen van wat Joden die o.a. niet van elkaars vrouw kunnen afblijven of een sympathieke timmerman die water in wijn verandert. Onbegonnen werk dus. Dat had die ouwe baas Mohammed goed gezien, die dacht die Bijbel...da's veel te ingewikkeld en te hoog gegrepen voor die achterlijke barbaren hier in de woestijn, laat ik daar s een handzaam boekje van maken dat past tussen de 2 bulten van een kameel !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Nu ik er s aan denk, zou dat niet de ware oorsprong van de Koran zijn ? Als een soort Bijbel voor Dummies ? De Joden woonden in steden en konden als ze daar zin in hadden-en konden lezen-rustig gaan rondneuzen in al die stapels papyrus in de synagoge. Maar de Arabieren waren nog nomaden en alles wat ze hadden moest op de rug van een kameel kunnen. Dus zeker geen stapel papyrus waar dat beest van zou omvallen, maar een handig pocketboekje met een korte inhoud van de Bijbel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen en de religieuze colportage

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: De Bijbel was eigenlijk een forum à la FFI avant la lettre. Met Ali Sina die de inleiding schrijft en min of meer aangeeft waarover het moet gaan, dan komen Hans vd M, Mercator, Pilgrim etc. er eens aan snuiven, plaatsen wat stukjes en zo gaat dat maar door. Alle samenhang en lijn is zoek na het eerste begin en Ariel en Numan wieden hier en daar er s iets uit, naargelang ze daar zin in hebben. Het eindresultaat is een hoop gedoe waar de intellectuele kat haar jongen niet meer vindt :razz: . Er staan best interessante zaken in, maar je moet zoeken en zoeken tussen een berg slap geouwehoer over vanalles en nog wat en vooral de strapatsen en bedriegerijen van wat Joden die o.a. niet van elkaars vrouw kunnen afblijven of een sympathieke timmerman die water in wijn verandert. Onbegonnen werk dus. Dat had die ouwe baas Mohammed goed gezien, die dacht die Bijbel...da's veel te ingewikkeld en te hoog gegrepen voor die achterlijke barbaren hier in de woestijn, laat ik daar s een handzaam boekje van maken dat past tussen de 2 bulten van een kameel !
Ik vind FFI best een leuk forum. Ik doe er ook graag aan mee. Maar het ware beter geweest wanneer alles onder de noemer GODSDIENSTWAAZIN was samengevat. Puur vanuit de logica van het verstand. Ali Sina is een tot inzicht gekomen ex-moslim. Hij maakt de vergissing door alleen en uitsluitend islam constant onder schot te nemen. Fout. Fout en nog eens fout. Neem nu eens Hans van de Mortel, een ex-Getuige van Jehovah. Hoeveel goeds heb ik wel niet verkondigd over die mensen? OK, zij zijn dwazen. Maar daarom kunnen zij nog wel aardig zijn. Dat zijn veel moslims ook. Maar ik vertrouw hen net zo min als de Getuigen. Ik voel mij het beste thuis onder atheïsten. En bij gebrek daaraan, bij christenen en judaïsten.

Christenen en judaïsten zijn mensen die ons niet proberen te bekeren. Jehovah's Getuigen en moslims willen dat wel. Jehovah's Getuigen willen hun geloof en gelukzaligheid in God met ons delen. Dat klopt. Maar wij mogen niet vergeten dat zij dit niet uit zichzelf doen. Zij worden via indoctrinatie-technieken vanuit hun hoofdkwartier in Brooklyn, New York, gestuurd om op pad te gaan op zoek naar goddelijke 'prooi'. Net zoals Hitler die zijn bevelen gaf vanuit de Kanselarei in Berlijn: Befehl ist befehl!
Moslims dicussiëren niet, die weten alles sowieso beter. Zij staan boven ons. Dat is hun manier van bekeren. Wij weten toch immers allang wat er gebeurt nadat moslims aan de macht zijn gekomen zoals nu zichtbaarder is dan ooit tevoren? Zij hebben de koran en daarmee is alles gezegd. Vandaar die grenzeloze domheid en achterstand in kennis en inzicht door islamitisch napraten.

Door constant te redeneren op dit forum vanuit de logica met behulp van het kritisch zelfstandig denken, komen we geloofwaardiger over naar iedereen. Door alleen maar islam en moslims af te serveren en er een wedstrijd van te maken wie beter is in de dwaasheid van zijn religie, bereik je niets. Hoe minder moslims op aarde des te beter. Het is de enige religie die constant bezig is met moorden. Orthodoxe joden gebruiken weliswaar geweld, maar moorden niet. Nou ja, uitzondering daar gelaten. Ook een christen wil nog weleens vanwege zijn geloof een moord begaan in de overtuiging God een gratis dienst te bewijzen. Misschien net Job gelezen?

Ik ben tegen elke vorm van religie. Laten verstandige mensen zich niet meer met God bemoeien. Want God bemoeit zich ook niet met ons. Dat komt de verstandhouding binnen ONZE kennisbeschaving ten goede. Een beetje maar, want de overvloedige domheid van de mens is resistent geworden voor de meest simpele logica en oplossingen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie