drinken van urine van "profeet"

Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Afghan »

Ariel schreef:
Dit is islamitisch cabaret in zijn puurste vorm. Je kan bijna niet geloven dat dit serieus bedoelt is. Maar de man komt toch wel mooi met een hadith. Wie wordt er bedoelt met de infallible ? Is dat mohammed? of kan men de poep eten van elke imam.
Dankje Ariel, dit had ik ook op internet gezien. Jammer genoeg kon ik van de Sataliet tv uitzending van gisteren nog niets vinden op internet. Het is wel een bekende TV show dat door een Afghaanse mevrouw met de naam Sajia gepreseteerd wordt en zij is onder afghanen heel erg populair, omdat ze zulke onderwerpen aan de kaak durft te stellen. Ik hoop dat door haar toedoen de ogen van vele Afghanen open gaan. Ze is trouwens zelf wel een moslima en denkt dat deze dingen niet bij de "ware" Islam horen. Ik heb geen idee of er ergens nog een "ware" Islam is.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Bustedleon
Berichten: 27
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 12:36 pm

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Bustedleon »

Ik wacht op de reactie van Dihya na het zien van dit filmpje :evil:
God is a comedian, playing to an audience too afraid to laugh.
Voltaire
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Waar is de Koran gebleven?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Dihya schreef:Lezen lieve Ariel. Snappez?
Tuurlijk lieverd. Ik begrijp het...Maar...Dan moet jij ook nog even de eerste post van afghan lezen.

Er is de afgelopen dagen in de Afghaanse media veel over een gekke persoon gesproken die met volle teugen beweert en leert dat volgens een of andere Hadith een persoon was die door het tot zich nemen van urine van de profeet het voor elkaar heeft gekregen om nooit meer honger te lijden.
Ik heb zelf dat clipje gezien en het is gewoon lachwekkend en tegelijkertijd triest. Jammer genoeg heb ik niet veel tijd om dat clip voor je te vertalen en weet ook niet naar welke Hadith hij refereert.
Het zou me niet verbazen als deze gek binnenkort zou verklaren dat de scheet van hun profeet genezende werking heeft gehad : )

Aldus Afghan. Nu volgt de uitleg......Er is dus in Afghanistan een halve zool die van mening is dat er volgens een of andere Hadith een persoon was die door het tot zich nemen van urine van de profeet het voor elkaar heeft gekregen om nooit meer honger te lijden.
Nu blijkt maar al te duidelijk hoe moeilijk het is goed te lezen wat er staat. Maar gelukkig hebben we Ariel die onmiddellijk corrigerend optreedt. Maar hoe zat het nu in de tijd van de historische Mohammed? Analfabetisme vierde hoogtij onder Arabieren die nog steeds druk in de weer waren met duizend en een andere zelfbedachte goden. Iets dat opgeschreven is, kan zondermeer direct geverifieerd en eventueel bekritiseerd worden. Zoals nu is gedaan op de onjuiste reactie van Dihya.

Maar wat te denken van al die Arabische mond tot mond overgebrachte verhaaltjes van en over Mohammed? Hoe dom kan een moslim zijn door niet te willen begrijpen dat er al na het tweede van mond tot mond overgebrachte bericht de helft onwaar is en zelfverzonnen. Dat is puur menselijk. Heeft met de emotie te maken. Hoe reageer je op een bericht? Verbaasd? Begripvol? Vol twijfel? Hangt van de persoon af. Wie is wel en wie is niet te vertrouwen? Wie bepaalde dit? God? Dus . . . wie was de tweede in lijn die iets over die Arabische zonderling met de naam Mohammed had te vertellen? Geen mens die het weet. Erger nog, pas veel later hebben zich als beslissers opwerpende Mohammed-geleerden bepaald wat wel of niet waar was aangaande alle mondeling overgeleverde, voornamelijk sterk verwaterde oude verhalen en uitspraken die al of niet mogelijk of niet mogelijk van Mohammed afkomstig zouden kunnen zijn.

Mensen, mensen, zijn we nu zo dom dat we dit niet begrijpen kunnen? Ik stel mij een groot dik boek voor in de woestijn dat ooit door een zekere Mohammed al of niet bij toeval is gevonden. Een werkelijk prachtig mooi boek. Vol met gouden ornamenten versierd en met een prachtig onmogelijk door mensenhanden geschreven handschrift. Pagina na pagina na pagina. De ene pagina nog indrukwekkender dan de ander. Dat boek moest op de rug van een kameel vervoerd worden. Zo groot en zwaar qua inhoud was het. En dan over de inhoud van het boek. Een en al wijsheid en wetenschap die het de Arabieren mogelijk maakte de wereld te overheersen en voor altijd vrede tussen alle volken te bewerkstelligen. Kortom, een boek rechtstreeks van God. Want voor God is niets onmogelijk. Gelukkig konden er een paar Arabieren lezen en schrijven. En deze wijze mannen op hun beurt hebben dit goede nieuws aan alle Arabieren bekend gemaakt. Veel later toen ook meer Arabieren lezen en schrijven konden, waren zij in staat zelf uit de bron van Allah te putten. De heilige bron, genaamd Koran.

Maar helaas. Voor al die domme voornamelijk Arabisch sprekende mohammedanen bestaat er niet zo'n gevonden boek van God. De Koran is pas veel later in elkaar geknutseld door wie weet wie? En hoe? Nou ja, dat heb ik hierboven al aangegeven. Trouwens, waar is eigenlijk de originele Koran gebleven? Weet iemand dit misschien?

Moslims zouden zich moeten schamen. Als ze zo nodig in God willen geloven, bestaat er maar een echte God. En dat is de God die er het eerste was. De God dus van de joden. Daar bestaan vijf boeken over in het Hebreeuws. Maar ik denk dat de meest Arabische moslims te dom waren om die boeken te vertalen. Dus hebben ze zelf maar een boekje in elkaar geknutseld (een vijtigste deel van de omvang van de bijbel). Een verzameling van woeste en minder woeste kreten. Mogelijk ooit geuit door een Arabier met een grootse reputatie als beste roverhoofdman van het Arabische schiereiland: Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Waar is de Koran gebleven?

Bericht door Afghan »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ariel schreef:
Dihya schreef:Lezen lieve Ariel. Snappez?
Moslims zouden zich moeten schamen. Als ze zo nodig in God willen geloven, bestaat er maar een echte God. En dat is de God die er het eerste was. De God dus van de joden. Daar bestaan vijf boeken over in het Hebreeuws. Maar ik denk dat de meest Arabische moslims te dom waren om die boeken te vertalen. Dus hebben ze zelf maar een boekje in elkaar geknutseld (een vijtigste deel van de omvang van de bijbel). Een verzameling van woeste en minder woeste kreten. Mogelijk ooit geuit door een Arabier met een grootse reputatie als beste roverhoofdman van het Arabische schiereiland: Mohammed.
Beste Hans van de Mortel,
Ik heb met heel veel interesse je reactie gelezen en kan niet anders zeggen dat precies verwoordt wat ik zelf ook van overtuigd ben. Petje af !!

Het is te hopen dat vele moslims ook hier achter komen en niet voor de struisvogel politiek kiezen.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar is de Koran gebleven?

Bericht door mercator »

Afghan schreef: Het is te hopen dat vele moslims ook hier achter komen en niet voor de struisvogel politiek kiezen.
Met permissie, dat is een ijdele hoop. De doorsnee moslim heeft er alle belang bij moslim te blijven. Zeker in een moslimland. Maar naar ik van jouw verhaal heb begrepen Afghan ben je zelfs in Nederland niet eens meer veilig voor de Taliban.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Waar is de Koran gebleven?

Bericht door Afghan »

mercator schreef:
Afghan schreef: Het is te hopen dat vele moslims ook hier achter komen en niet voor de struisvogel politiek kiezen.
Met permissie, dat is een ijdele hoop. De doorsnee moslim heeft er alle belang bij moslim te blijven. Zeker in een moslimland. Maar naar ik van jouw verhaal heb begrepen Afghan ben je zelfs in Nederland niet eens meer veilig voor de Taliban.
Dat zijn andere talibans hoor. Ik wilde geen oordeel vellen over Christelijke kerken, maar bij sommige zie je heel veel overeenkomst met de taliban.

Nee, het is geen ijdele hoop. Voor het eerst in de "Islamitische" geschiedenis van een land als Afghanistan zien we hoe veel mensen Islam verlaten. Sommige zijn erg bang voor de gevolgen en kiezen om als "blind" door het leven te gaan, maar ik hoop op een aftocht van Islam uit Afghanistan en de hele regio daar. Ben ik gek om zo'n hoop te koesteren? dan hetzij zo. Misschien maak ik het zelf niet mee, maar ik zal in ieder geval mijn kleine bijdrage leveren om zo'n doel te bereiken.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Waar is de Koran gebleven?

Bericht door Pilgrim »

Afghan schreef:Nee, het is geen ijdele hoop. Voor het eerst in de "Islamitische" geschiedenis van een land als Afghanistan zien we hoe veel mensen Islam verlaten.
Zie je wel. Het kan dus toch. Laten we blijven hopen! :rock:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Waar is de oorspronkelijke Koran gebleven?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Afghan schreef:Nee, het is geen ijdele hoop. Voor het eerst in de "Islamitische" geschiedenis van een land als Afghanistan zien we hoe veel mensen Islam verlaten.
Zie je wel. Het kan dus toch. Laten we blijven hopen! :rock:
Met trots win je geen oorlog! Wel door eieren voor je geld te kiezen.Wie wil er nu niet vrij zijn? Je geest laten piepelen door een stel overjarige islamitische leraar fanaten? Dat is voorbehouden aan godsdienstwaanzinnigen. Ik zeg maar zo: het zit tussen de oren bij de mensen. Consequent zijn in woord en daad is vooral weggelegd voor mohammedanen. Kijk maar naar al dat volgens de koran legale islamitische godsdienstwaanzinnige geweld. Het zit tussen de oren en komt uit een boekie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Bustedleon
Berichten: 27
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 12:36 pm

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Bustedleon »

@ Dihya,
Dat het ten gehore komt is natuurlijk een slappe smoes. Van een intellectueel als Afghan ( kuch kuch) verwacht je toch verificatie? Je neemt toch niet zomaar dingen voor waar aan? Ik weet heel zeker dat Afghan dat niet doet, maar in deze gewoon met voorbedachte rade dingen weggehaald heeft om kracht bij zijn woorden te zetten. En dat beste Ariel hekel ik. Of het nou met de islam te maken heeft of met andere kwesties en discussiepunten. Snappez?
Heuu,hoe noem je dan wat moslims doen?Iets aannemen voor waar, waar het bestaan wetenschappelijk niet van bewezen kan worden.Dat de koran via gabriel naar Mo gezonden is,de overleveringen van Mo correct zouden zijn(van horen zeggen)want geen van de schrijvers kende Mo persoonlijk.Of het gezegde,je kent geen arabisch,je kan de koran niet lezen(zelfs vertalingen kloppen niet,kunnen die arabieren eigenlijk wel lezen?)
En dat Dihya noem ik pas een slappe smoezen.
God is a comedian, playing to an audience too afraid to laugh.
Voltaire
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islam weet beter. Houden zo! Waarom zijn moslims hier?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Bustedleon schreef: En dat Dihya noem ik pas slappe smoezen.
De grootste smoes is de koran zelve. Waar is dat ding? Ik bedoel, de oorspronkelijke koran? Geen moslim die dat weet. Trouwens, niet één zich koran geleerde noemende weet dat.

Kijk, van God mag je verwachten dat hij orde op zaken stelt, dat hij een dynamische manager is, dat hij in één keer zo'n flurt boekie van niks (koran) in één dag in elkaar weet te flansen. Nou, ik kan je meedelen dat ik het in de helft van Gods tijd kan bewerkstelligen. Maar waarschijnlijk wordt met Allah iets anders bedoeld. Een of andere sukkel. Zoals de knecht en klusjesman van Mohammed de woestijn profeet. Allah dus!

Weleens de koran gelezen? Dat doe je in een halve dag. Voor wie het nog steeds niet weet, de koran bedraagt een vijtigste deel van de bijbel. Nog minder dan twee procent, zoals ik heb uitgerekend. Geen hond, laat staan een moslim die dit ooit tegenover mij heeft durven aanvechten.

ZE WETEN HET DONDERSGOED DIE MOSLIMS. DAT DIE BIJ ELKAAR GESPROKKELDE, TOT VERVELENS TOE REPETERENDE, ONE-LINERS IN DE KORAN NIETS VOORSTELLEN IN VERGELIJKING MET DAT WERELDBEROEMDE GENIALE BOEK DE BIJBEL.

Maar wat moet je dan als je als moslim niets hebt om mee te pronken? Geen cultuur, geen kunst, geen wetenschap, geen techniek, geen schrijvers, geen muziek, geen uitvinders, geen vernieuwers, geen . . . NIKS! NIENTE! NADA! NOTHING! Werkelijk in alles heeft de islam met zijn domme, kop in de zandbak van Allah gestoken, rondlopende volgers, een onoverbrugbare achterstand op de kritisch zelfstandig nadenkende mens. Je kunt met recht de moslim een bal gehakt noemen. Omdat hij halsstarrig vastgeroest blijft zitten in zijn kleffe kleverige domheid. Het valt daarom te begrijpen:

ISLAM IS ALLAH'S CELSTRAF VAN HET VERSTAND.

Nooit leren nadenken? Nooit nagedacht? Ziehier de teloorgang van alle mohammedanen.

En wat doe je dan als diep teleurgestelde bekrompen-van-gedachten moslim met een minderwaardigheidscomplex van hier tot Mekka? Dan roep je luidkeels in het Arabisch dat je de beste bent. Geen hond die daar intrapt. Maar islamitische godsdienstwaanzinnige koran leraren bereiken daarmee een uitgebreid wijd vertakt auditorium. Israël heeft al die Arabieren rondom (inclusief Marokko) drie verpletterende nederlagen toegebracht. En wat roepen al die idiote mohammedanen in koor? Hiep hiep hoera Allah! Wij waren de werkelijke overwinnaars! Allah akbar! (het kan toch niet zo zijn dat Allah verstek heeft laten gaan?)

En wat probeert nu de Linkse kerk? Jawel! Die willen, nee die eisen zelfs dat al dat islamitische analfabetisme omgezet wordt naar geïntegreerde tolerantie. Hoe? Ja hoe? Nou gewoon. Vanzelf. Door het te bedekken met de mantel der liefde. Of de mantel der onnadenkende waanzin.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Islam weet beter. Houden zo! Waarom zijn moslims hier?

Bericht door Afghan »

'Hans van de Mortel' schreef:.
Ben helemaal met je eens Hans, daarom meen ik dat die Allah van moslims niet "Akbar" (groot) maar "Asghar" (klein) is.
Geen enkele "weldenkende" moslim heeft hierop een antwoord, maar ze kunnen niet anders. Ze zijn helaas wijs gemaakt dat hun identiteit samenhangt met Islam. Als dat waar zou zijn, dan ben ik al meer dan 28 jaar in Identiteits crisis. Gelukkig is dat niet zo en ik hoop dat nog vele moslims dit gaan realiseren.

Verder wil ik nog even kwijt, dat Koran haar bestaansrecht heeft te danken aan de Bijbel (oud en nieuw testament). Als ze de Bijbel afwijzen, dan wijzen ze eigenlijk de bron van hun "heilig boekje". Mo had in het hedendaagse tijd voor de rechter gesleept kunnen worden voor plagiaat. Laat staan van vele onzin dat het nog bevat. Ik weet waar ik over spreek, omdat ik het van kaft tot kaft heb gelezen, niet alleen in het arabisch, maar ook in mijn eigen taal en zelfs in het nederlands en engels.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Volgens mij is zowat het enige wat 'authentiek' is aan de Koran, met andere woorden, door mohammed uit zijn duim gezogen, de diverse oproepen tot haat, geweld en foltering. Dat kon niet uit de bronnen van de Koran zijn gekomen, maar moet zijn verzonnen door een geesteszieke.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Moslims houden vast aan hun achterlijkheid. Waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

KevinB schreef:Volgens mij is zowat het enige wat 'authentiek' is aan de Koran, met andere woorden, door mohammed uit zijn duim gezogen, de diverse oproepen tot haat, geweld en foltering. Dat kon niet uit de bronnen van de Koran zijn gekomen, maar moet zijn verzonnen door een geesteszieke.
Mohammedanen hebben er nog steeds geen moeite mee. Ach, het zou eigenlijk niet mogen uitmaken. Het is verleden tijd. Wie ben ik? Wie was Mohammed? Met mij kun je tenminste nog kennis maken, communiceren, vragen stellen. Van Mohammed weet je alleen iets van horen zeggen. Gedane zaken nemen geen keer. We praten over 1400 jaar geleden. Andere normen, andere waarden. Logisch toch? Nou en? Kan mij dat nou wat schelen. Jullie toch ook niet? Met de kennis van toen, daar kun je toch geen brood voor kopen? Maar moslims zijn ziek, heel erg ziek. Zij houden coûte se coûte vast aan 1400-jaar oude heidense primitieve leerstellingen en gewoonten die afstammen van slechts één doortrapte zieke geest. Zelfs met hun aanwezigheid hier in onze super moderne beschaving op weg naar de 22e eeuw, houden zij nog steeds vast aan hun glorieuze achterlijkheid. Hiermee is dan ook het succes van islam verklaard.

HET IS NU! HET HEDEN BESTAAT ECHT! DE ACTUALITEIT! Ik wil een moslim weleens meemaken die kiespijn heeft en alleen behandeld wil worden door een islamitische slager. Huichelaars! Eersteklas aanstellers en huichelaars zijn zij. Daarom leert dat verrotte slechte geloof van hen ook te liegen en te bedriegen op elk moment dat het HEN te pas komt. Als de tandarts zegt: "Ik behandel geen moslims," heeft de moslim een probleem. Iemand weleens van een islamitische tandarts gehoord? Ja, slagers genoeg, maar tandartsen ho maar! Mohammed was een van die slagers met een krom zwaard. Dus wat doet de moslim volgens de koran die kiespijn heeft en niet geholpen wordt door een niet-moslim? LIEGEN DAT HET GEDRUKT STAAT (conform de koran). Hij zegt dan tegen de tandarts: "Ik ben geen moslim." Zegt hij dat niet dan heeft de moslim een probleem. Eigenlijk zou dat bij alle producten moeten die niet door een moslim bedacht zijn en dus ook niet halal bevonden kunnen worden. Bij de verkoop van mobiele telefoontjes, computers, scooters, auto's, TV's, I-pads en ga zo maar door . . . De moslim zou met de hulp van Allah een uiterst miserabel leven moeten leiden.

Mag ik voor deze gelegenheid in herinnering brengen dat de kans dat een Jehovah's Getuige zijn geloof zou beliegen, uiterst gering is. Het is genoegzaam bekend dat vele Jehovah's Getuigen in dezelfde concentratiekampen ondergebracht waren als de joden. Waarom? Omdat ze hun geloof als Getuige van Jehovah bleven benoemen. Hun geloof afzweren had hen in onmiddellijke vrijheid gesteld.

Waarom zeggen moslims niet gewoon zoals zovelen van ons: "Ik ben christen, maar NIET praktiserend." Wie praat met christenen zal niks anders horen. En zo hoort het ook. Met christen zijn wordt bedoeld je aan de wet houden. Aan de normen en waarden vasthouden van je land dat zorgdraagt voor de tering en de nering. Het land van tolerantie dat nu verkwanseld wordt aan de intolerantie, de islam. Door wie? Laat ik maar niet verder gaan. Mijn bloed kookt al.

P.S.: nog even over de achterlijkheid van de moslim. Die sukkels weten niet dat in alle tandpasta varkensvet verwerkt is. En in nog honderden andere producten die zij kopen.
Ach, zegt de moslims dan weer. Als we het niet weten telt ons geloof niet. Hallo! Mohammedanen weten toch niks? Zij zijn immers achterlijk! Zou hun geloof dan niet meer tellen? Ook daar zal wel weer een passend antwoord op te vinden zijn door de plaatselijke dorpsgek, de imam.

Nog een P.S.: In de politieke partij SP zit in de Tweede Kamer een jonge knaap onder de dertig. Hij komt uit Afghanistan. Hij is de enige van wie ik mij kan herinneren, een paar jaar geleden, dat hij in een interview zei dat hij moslim was, maar niet praktiserend. Geweldig toch zo'n knul! Intelligent en slim! VWO was geen probleem voor hem. Alhoewel dat laatste ook niet alles zegt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islam weet beter. En Allah weet niks. Raar maar waar.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afghan schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:.
Ben helemaal met je eens Hans, daarom meen ik dat die Allah van moslims niet "Akbar" (groot) maar "Asghar" (klein) is.
Meeste moslims die Arabisch kunnen lezen snappen vaak niet wat er staat. Wat het oorspronkelijk geweest is weten we niet. Kijk, Mohammed begon met niks. Er waren een paar familieleden in de omtrekkende tentenkampen die hem wel wilde steunen met zijn gekke fantasieën om hem maar niet te ontmoedigen. Dus het zal wel eerst Allah asghar zijn geweest. En dat is later, na zijn succesvolle religieuze gewelddadige roof overvallen en veroveringen, uitgebouwd naar Allah akbar.

Toentertijd van toepassing. Nu een achterhaalde grap. Het siert de moslim sieren wanneer hij weer terugvalt op de werkelijkheid van het begin:

ALLAH ASGHAR

Wanner dit niet juist mocht blijken te zijn, zal Allah daar beslist wel wat van zeggen en ten faveure van zijn overleden baas Mohammed vast en zeker verandering in aanbrengen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Afghan »

Het is amper 3 dagen geleden, maar het is nu al op youtube te vinden.
Vele afghanen hebben gereageerd, de meeste helaas met de bewering dat dit waar kan zijn en dus door een "Munafiq" in elkaar is gezet.

http://www.youtube.com/watch?v=1rAEKgl3U7M" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb helaas geen tijd en zin om die reacties te vertalen, er zijn hier en daar Afghanen die ook in het Engels een comment geplaatst hebben.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Drinken van urine van profeet lekkerder dan van kameel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afghan schreef:Het is amper 3 dagen geleden, maar het is nu al op youtube te vinden.
Vele afghanen hebben gereageerd, de meeste helaas met de bewering dat dit waar kan zijn en dus door een "Munafiq" in elkaar is gezet.
Misschien kun je nog iets meer vertellen over wat die spreker artiest zijn toehoorders had mee te delen. Hij zag er inderdaad erg gezond uit. Eigenlijk zou ik hem wel hier willen zien in de plaats van onze islamitische Marokkaanse fop acteur Nasrdin. Ik heb met genoegen naar het filmpje gekeken. Wat een verschil in klasse en stijl van die spreker met onze armoedige duidelijk minder begaafde Marokkaanse hogepriesters in Nederland. Ik ga het filmpje straks nog eens bekijken. Alleen al vanwege die fantastische fascinerende voordrachtskunstenaar met zijn prachtige stem. ik dacht onbewust even aan Hitler. Maar deze Afghaan heeft toch echt meer klasse. Hitler was een dolle hond - op onze Afghaanse conferencier valt niets af te dingen. Tenminste wat zijn expressieve vaardigheid betreft. Over de inhoud kan ik niet oordelen. Toch denk ik dat ik met die goser best een goed gesprek zou kunnen hebben. Volgens mij is hij helemaal niet zo islamitisch gestoord. Alleen Afghan zou mij uit de droom kunnen helpen.

Jammer dat ik geen Varsi versta. Dat spreekt men toch in Afghanistan of is het de taal van Iran? Persoonlijk ken ik twee zeer beschaafde Afghanen. De een is arts. Knappe leuke sympathieke vent zonder haargroei op zijn gezicht. Jongere broer zat hier op VWO. Hebben snel de NL-taal onder de knie gekregen. De ander was een Jehovah's Getuige. Allebei reuze aardige lui. Beiden kenden mij als J. G. Maar dat is alweer zeven jaar geleden. Wat een dag en nacht verschil met Marokkanen. Alhoewel ik ook een paar aardige moslim Marokkanen ken. Een van mijn beste vrienden is namelijk Marokkaan, niet-moslim uiteraard, die van een gezellig glaasje houdt op zijn tijd. Net zoals ik dus. Hij is op en top een toffe Nederlander, eigenlijk Amsterdammer. Niks Marokkaan. Nou ja, van afkomst dan. Allemaal weten ze hoe ik over religie denk en dat ik atheïst ben pur sang. Daar draai ik nooit omheen. Andere vrienden komen uit Suriname, Cuba, Mexico, Irak, Engeland, België (liefst 3), Schotland, en ik heb nog een Duitse neef als vriend. Voor de rest geen nieuws.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Drinken van urine van profeet lekkerder dan van kameel

Bericht door Afghan »

'Hans van de Mortel' schreef:
Afghan schreef:.
Ik heb al een vriend in UK gevraagd of hij voor de vertaling in het engels kan zorgen. Als hij het niet doet, dan ben ik best bereid om het in mijn vrije tijd in Hollands te vertalen. De reden waarom ik de link naar deze youtube heb geplaatst hier is om de moslims en moslima's die beweren dat ik zoiets verzonnen had te overtuigen. Dit is echt uitgezonden op Satatliet TV in Afghanistan en velen mensen ook buiten Afghanistan hebben dat gezien.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Dihya »

Afghan schreef:
Dihya schreef:Zo Afghan en welk leugen gooi je nu lekker in de groep? Moge Allah je straffen voor deze leugen over de profeet. Het drinken van urine van de profeet is niet van de islam. Als het vieren van mouwled, de geboortedag van de profeet al haram is en de profeet zelf al op zijn sterftebed zijn metgezellen en vrouwen op het hart drukte van de profeet geen afgod te maken en vooral zijn graf niet aanbidden, hoe kan jij dan zeggen dat de profeet gezegd zou hebben dat zijn urine een magische werking heeft? Waarom bedeel je hem zalvende en magische kachten toe die hij nota bene niet had en waarvan hij ook nooit gezegd heeft dat hij deze had. Waar haal je het smerige lef vandaan om halve waarheden te verspreiden?

Jij had misschien eens wat beter lezen in de Koran en ahadiths voor je die muil van je open zou doen ( is dat ook hoe jij aan je Nederlande verblijfsvergunning bent gekomen? :wink: ). Staat er niet in de Koran over de capacititeiten van kamelen? Staat er niet lettelijk in de Koran Afala yanthuroona ila al-ibili kayfa khuliqat? Staat er niet in hadeeths vermeld over het drinken van inderdaad urine van kamelen en hoe goed dat is voor het lichaam van een mens? Dat niet alleen de urine goed is, maar dat de melk van hen ook zeer aanbevolen werd door de profeet en hun vlees zelfs beter is dan het vlees van een rund of wat voor dier dan ook. Staat er niet in het boek Tadhkirat l-Alb? B wal-ja mi `lil- `Ajab al- `Uj hoe goed urine van een kameel is? En dan komt een Afghaan als jij even doodleuk vertellen hoe hilarisch dit is?

En helemaal grapig is dat je dan niet eens de waarheid verkondigt, maar het met halve waarheden doet. Als je dan toch de drang hebt om de islam zwart te maken, doe dat dan wel met hele waarheden overde islam. Is wel net zo netjes en moedig, he? Is dat hoe jij mensen afvallig probeert te maken en de niet-moslims probeert te waarschuwen voor de islam? Middels leugens en halve waarheden? Bah, moge Allah je tong doen afbreken als je doorgaat met halve waarheden verkondigen. En nee, ben niet gewelddadig en men mag de islam best kritisch bekijken, maar dan wel met echte waarheden, dingen zoals die ook echt staan in de koran en al hadiths en geen halve waarheden a la Afghan.
Beste Dihya,
Laat ik maar even beginnen dat ik al 28 jaar lang jullie Allah heb uitgedaagd om op mijn kritische vragen (en die zijn er heel veel) antwoord te geven, maar omdat hij niet Akbar (groot), maar Asghar (klein afgodje) is, heb ik tot op heden geen antwoord gekregen van hem, noch van zijn blinde volgelingen. Dus je dreiging dat je Allah in staat zou zijn een doodgewone mens als mij te straffen ontvang ik met open armen. Je Allah is niets anders dan gebakken lucht en niets meer. Hij hoeft ook niet in actie te komen, want zijn volgelingen gaan hem graag helpen en dat is op zich al "Shirk" toch?

Zoals Ariel het je heeft uitgelegd, ik heb dit niet verzonnen, maar op de sataliet programma gezien. Er is heel recentelijk een gekke Imam geweest die voor het oog van camera dit verhaal vertelt en de menigte toehoorders zeggen telkens "Subhan Allah" dit hoef ik natuurlijk niet voor jou te vertalen.
Trouwens als je dit onderwerp even op google zoekt, zul je achterkomen dat een paar jaar terug soortgelijke tumult was ontstaan in Egypte en dat er zelfs een fatwa hierover geweest is. De mensen in Afghanistan hebben dat pas nu gehoord.

De reactie van mijn landgenoten hierop maken mij verdrietig, ze denken dat zoiets absoluut niet met Islam te maken kan hebben en dus verzonnen is door de vijanden van de Islam.
Nu je reactie te hebben gelezen, ga ik dit uitzoeken en als je Allah mij zou helpen, is hij van harte welkom om het tegendeel te bewijzen.

Mensen in Afghanistan neem ik niet kwalijk dat ze niets van de inhoud van Islam weten. In Afghanistan wordt immers geen Arabisch gesproken, daarom zijn er juist de Islamgeleerde Imams die met zulke waanzinnige verhalen komen. Tot slot wil ik een Afghaanse spreekwoord aanhalen wat m.b.t. Islam waar kan zijn: "Wat er in de pan of pot zit, komt ook in de lepel" je kan onmogelijk uit een pot vol verderf iets naar buiten brengen dat rein of goed is.

Met vriendelijke groeten
Afghan
In de naam van God,

Beste Afghan, jij maakt je bewust schuldig aan het verspreiden van halve waarheden over de islam. Je doet hier in je topic verkondigen dat het drinken van de urine van de profeet een islamitisch aspect van het geloof is omdat er heel toevallig een aantal analfabete Afghanen dat denken en vinden, daar waar in de hadeeths met geen woord over de urine van de profet gerept wordt, maar over urine van el jamaal, oftewel kamelen en dat dat en medische werking heeft. Dat er een paar Afghanen zijn die anders den geloven maakt het toch niet islamitisch? Of ga je het nu ontkennen? Nogmaals de vraag: erken jij dat je fout zat en dat het drinken van de urine van de profeet niet iets islamitisch is? De bewijzen heb ik je gegeven met zelfs referenties. Dus nogmaals: erken jij jouw fout? Alleen dan kunnen we de discussie vortzetten namelijk. Weiger uit principe met iemand te praten die heel bewust halve waarheden over de islam ( wat voor geloof en zaak ook, maar in dit geval de islam).

Zou ik dat spreekwoord in Farsi mogen weten? Mijn man is Farsi en ik ben bezig met Farsi leren... Khodafez!
Laatst gewijzigd door Dihya op za feb 18, 2012 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Drinken van urine van profeet lekkerder dan van kameel

Bericht door Dihya »

Afghan schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
Afghan schreef:.
Ik heb al een vriend in UK gevraagd of hij voor de vertaling in het engels kan zorgen. Als hij het niet doet, dan ben ik best bereid om het in mijn vrije tijd in Hollands te vertalen. De reden waarom ik de link naar deze youtube heb geplaatst hier is om de moslims en moslima's die beweren dat ik zoiets verzonnen had te overtuigen. Dit is echt uitgezonden op Satatliet TV in Afghanistan en velen mensen ook buiten Afghanistan hebben dat gezien.
Is het Arabisch? Dan zou ik het ook voor je kunnen vertalen.. heb je geen vriend of tolk voor nodig. Anyway, ik weet in elk geval zeker dat het drinken van uine van de profeet geen islamitisch onderdel van het geloof is, omdat ik heel teovallig weet dat er wel ahadiths zijn over urine van kamelen en dat dat inderdaad aangemoedigd wordt te drinken.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Dihya »

Afghan schreef:
Dihya schreef:Lezen lieve Ariel. Ik heb er geen problemen mee als men kritisch naar de islam kijkt en op basis daarvan vragen stelt en de discussie aangaat, maar wees dan wel fair en doe dat dan wel aan de hand van waarheden ( bedoel dus hetgeen ook in de islamitische geschriften staat en geen halve waarheden als het drinken van urin van de profeet, wat dus kameel moet zijn). Als iemand mij vertelt dat het moeite heeft met slavernij binnen de islam en ook de juiste ahadiths gebruikt dan zal ik dat beamen en netjes toegeven dat de persoon gelijk heeft.

Dat het ten gehore komt is natuurlijk een slappe smoes. Van een intellectueel als Afghan ( kuch kuch) verwacht je toch verificatie? Je neemt toch niet zomaar dingen voor waar aan? Ik weet heel zeker dat Afghan dat niet doet, maar in deze gewoon met voorbedachte rade dingen weggehaald heeft om kracht bij zijn woorden te zetten. En dat beste Ariel hekel ik. Of het nou met de islam te maken heeft of met andere kwesties en discussiepunten. Snappez?

Beste Dihya,
Kun de waarheid achter het volgende citaat voor mij uitleggen? Volgens mij is de hadith (of het van shiitisch afkomst is of van Sahih bukhari), zijn vol met vreselijke onzin. In de volgende citaat wordt beweerd dat de scheet van een Imam hetzelfde is als Musk.

In the most reliable Shia book of Hadith, Al-Kafi, we read the following:

Abu Jafar said: “For the Imam there are 10 signs: He is born pure and circumcized….and if he farts the smell is of musk.” (Al-Kafi 1/319 Book of Hujja - Chapter on Birth of Imam)

Afghan
Ya kedeb en wederom spreek jij jezelf tegen in slechts een reactie. Bravo. Je zegt zelf dat bovenstaande hadeeth een ahadith van Sjieten is en daarmee heb je eigenlijk alles al gezegd, daar waar het merendeel van de moslims sjietische bronnen verwerpt. Zefs de Afghanen waar jij het over hebt verwerpen bovenstaande hadith. You failed. Try again. :wink:

Dit bedoel ik dus met oneerlijk discussieren Als je de islam dan toch zwart wil maken doe dat dan op zijn minst met correcte bronnen. Zolang jij niet toegeeft at jj fout zat in deze weiger ik nog met je te praten. Jij geeft maar eerst maar mooi toe dat je fout zat en halve waarheden zit te verkondigen. Punt.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Drinken van urine van profeet lekkerder dan van kameel

Bericht door mercator »

Dihya schreef:[ urine van kamelen en dat dat inderdaad aangemoedigd wordt te drinken.
Hoe smaakt dat ? Jij als goede moslim moet dat toch weten?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Pilgrim »

Gatver!! :yuk:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Dihya »

Goh Hansje heeft ook weer een woord Asghar geleerd.... Bravo hoor. Intie asghrir.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Drinken van urine van profeet lekkerder dan van kameel

Bericht door Dihya »

mercator schreef:
Dihya schreef:[ urine van kamelen en dat dat inderdaad aangemoedigd wordt te drinken.
Hoe smaakt dat ? Jij als goede moslim moet dat toch weten?
Misschien moet jij eens beter lezen. Het is geen plicht of vereiste maar wordt bij ziekte slechts aangeraden. Moeilijk he, begrijpend lezen? Los van dit, elke cultuur heeft een ander eetgewoonte. Zo eten Chinezen katten- iets wat wij ons niet kunnen voorstellen omdat wij vanuit een ander denkkader redeneren. Maar zo ver komt een dom mens als jij natuurlijk niet.
Laatst gewijzigd door Dihya op za feb 18, 2012 10:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Dihya »

Afghan, aangezien je met een smerige sjietische ahadith aankomt ( vrijwel alle hadieths van sjieten zijn van een smerig allooi, maar dat terzijde)... kan je me vast ook vertellen hoe de ahadithwetenschappen van de sjieten in mekaar steekt toch? Ik bedoel, je citeet niet lukraak een ahadith zonder dat je op de hoogte bent van de ahadithwetenschappen van die ahadith/stroming. Ik wacht met smart...
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Plaats reactie