foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Manon »

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120210_062" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto van vrouw in boerka wint World Press Photo

Afbeelding


De Spaanse fotograaf Samuel Aranda heeft vrijdag de World Press Photo 2011 gewonnen met een foto van een vrouw in boerka. De vrouw op de foto heeft een gewond familielid in de armen. De foto werd genomen tijdens de onlusten in Jemen, op 15 oktober 2011 in de hoofdstad Sanaa.
Aranda maakte de foto op 15 oktober vorig jaar voor The New York Times, toen demonstranten in de hoofdstad Sanaa het vertrek eisten van president Ali Abdullah Saleh. Aranda wint 10.000 euro. De prijsuitreiking vindt op 21 april plaats in Amsterdam.

Volgens de jury spreekt de foto voor de hele regio. Jurylid Koyo Kouoh zegt dat de foto voor de hele regio spreekt. "Hij staat voor Jemen, Egypte, Tunesië, Libië, Syrië, voor alles wat gebeurd is tijdens de Arabische Lente." Volgens collega-jurylid Nina Berman is het een bijzondere foto. "In de westerse media worden gesluierde vrouwen zelden op deze manier getoond, op zo’n intiem moment."
HOEZO ? gesluierde VROUWEN? wie zegt dat dit een vrouw is? kan evengoed een ingepakte chimpansee zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Ariel »

Leuke intieme foto... :? Wat we niet weten is of deze man kort voordat hij zelf slachtoffer werd een stel Jemenieten heeft neergesabeld .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Schepsel »

Ik zal misschien overdadig kritisch zijn omdat de foto enige aversie opwekt, maar ik heb enige twijfels bij de echtheid. De houding, kleuren en licht zijn zo perfect dat ik het niet goed weet. Ook de 'dramatische' houding van de man....hmmm. misschien had deze fotograaf gewoon een uitstekend oog voor beeld en licht, kan natuurlijk ook.

En ik kan deze foto niet goed mooi vinden. Ingepaktheid en islam is zoiets lelijks, ik denk niet dat dat mooi kan zijn op enige foto. Voor mij dan.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Dutch »

Ik vind deze foto ronduit walgelijk. Hij illustreert de totale, maar dan ook totale ontmenselijking. De burka stelt de dood voor en de man een aidspatient.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Inderdaad, Dutch, het is een walgelijke foto.

Fototechnisch gezien vind ik dit niet zo'n geslaagde foto, om te beginnen.

Daarnaast, wat er op afgebeeld wordt is van een zodanige lelijkheid... bijna niet goed te verwoorden. Een gewonde man die er halfdood bij ligt en een vrouw in een doodsgewaad/lijkzak. Doods en smerig.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Manon »

Dutch schreef:Ik vind deze foto ronduit walgelijk. Hij illustreert de totale, maar dan ook totale ontmenselijking. De burka stelt de dood voor en de man een aidspatient.
zeer goede opmerking Dutch!

ik viel in eerste instantie over:
"In de westerse media worden gesluierde vrouwen zelden op deze manier getoond, op zo’n intiem moment."
waarom zouden WIJ naar zwarte lappen moeten kijken en dan gaan veronderstellen wat eronder zit?????

en over welk intiem moment hebben ze het? een zwart laken naast uw bed? is het de reuk die de stervende dan laat denken dat het zijn moeder is?

Afbeelding

kijk nog een "vrouw in intieme pose".... of wacht nee, ze zit niet op toilet, het is de kapstok.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Hoe kun je ooit spreken over intieme momenten of foto's, als er in zo'n ingepakt en weggemoffeld figuur quasi niets menselijks meer zit?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Monique »

circe schreef:Afbeelding


op zo’n intiem moment[/color][/i]."
Intiem????

Eigenlijk wel he.
Kennelijk is er zelfs neukgevaar bij een gewond familielid dat een vrouw zelfs handschoenen aan moet?

Is het vrouwlijke moslimlichaam zelfs nabij de dood nog een lustobject?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Eliabe »

circe schreef: Afbeelding
Is dit nu een burka. Ik dacht dat het "de dood" was.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Nog een zeis erbij en het was een prachtige Magere Hein geweest...
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Mahalingam »

Ik had zo'n vaag gevoel, zeker na die twijfel in welke mate dit geënceneerd is, van 'dit heb ik vaker gezien'? Zo iets symbolisch:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Afghan »

Ariel schreef:Staat er wat op zijn arm geschreven dat hij daarom zo bedroefd is ? Allah is een zak patat of zo?
op de wereld draait door kwam deze kwestie ook uitgebereid aan bod.
De foto op zich vind ik wel mooi, maar in alle waarschijnlijkheid is dit gewoon door een slimme fotograaf in scene gezet. Dit is zo onecht en kan me niet voorstellen dat het werkelijk gebeurd is.
Ik ben het wel met jullie eens dat het beeld wat van een vrouw (nota bene een verpleegster?) hier uitgebeeld wordt, dat het niet klopt en vrouw onwaardig is. Geef mij dan maar die lieve nonnetjes waarvan het gezicht tenminste wel zichtbaar mag zijn. : )
Dit lijkt meer op een engel des doods, dan een sympatieke verpleegster.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Manon »

Mahalingam schreef:Ik had zo'n vaag gevoel, zeker na die twijfel in welke mate dit geënceneerd is, van 'dit heb ik vaker gezien'? Zo iets symbolisch:

Afbeelding
het idee van de pieta was ook al bij me opgekomen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door Alba »

@Mahalingam, Circe, dat was ook mijn eerste gedachte. Toevallig 's avonds nog langs het NOS-journaal gezapt en het kwijl droop van het commentaar af over de vergelijking met een piëta. Ik vraag me af of de 'betrokken' personen wel zo blij zijn met deze christelijke vergelijking.
Her en der las ik ook al meer wantrouwen over de authenticiteit van deze foto. Met name ging het daar over de groffe handen van de 'vrouw'.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: foto van figuur in zwart laken wint World Press Photo

Bericht door mercator »

Die foto is simpelweg...KITSCH. Dat zulke wansmaak een heuse prijs krijgt is van dezelfde orde als een Nobelprijs toekennen aan de smeerlappen Arafat/Obama of een Gouden Geit aan een Mohammedaanse kluchtenmaker.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie