De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Een triest geval

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:Sommige mensen dragen dat in zich. Die kunnen zich alleen maar ongelukkig voelen. Ik weet het niet, maar ik neem aan dat dit bij deze toch wel zeer aantrekkelijke vrouw het geval was. Teleurgesteld in de liefde? Zo is nu eenmaal het leven.
Ik vind niks aan de muziek van Whitney Houston maar kan ik natuurlijk niet ontkennen dat ze een geweldige stem had. En ik kan me voorstellen dat je in een enorme depressie raakt als je zo'n stem kwijt raakt. Misschien had ze een andere repertoire moeten kiezen want ook met die verbrijzelde stem kon ze nog steeds wel zingen.
Whitney Houston is er nog steeds trouwens. Deze is netzo goed als het orgineel.

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik vond zowel de stem als de muziek van Houston maar niks.

Volgens mij is ze gewoon de zoveelste van die zogenaamde 'sterren' die, als tol van de roem of wat dan ook, een of andere verslaving heeft opgedaan (drank, drugs, pillen,...), en daar uiteindelijk de ultieme prijs voor heeft betaald. Er lagen pillen in de kamer en ze lag dood in bad. Mijn hypothese is dat ze pillen genomen heeft, om wat voor reden dan ook, en dan in bad is gegaan, bewusteloos geraakt en verzopen. Jammer, maar helaas.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

KevinB schreef:Ik vond zowel de stem als de muziek van Houston maar niks.
.
Ze had wel een mooie stem, in bepaalde nummers aangenaam om naar te luisteren. Maar al de rest-de compositie, de orkestratie, de marketing-moest door niet-negroïden verzorgd worden, zo is dat altijd geweest. Afrikanen zijn nu eenmaal niet in staat om een intellectuele inspanning te leveren EN ze vol te houden, daar is hun IQ te laag voor. Zonder betuttelende omkadering door blanken verzinken deze half-geciviliseerde negroïden in spilzucht, drugsgebruik en waanzin. Wat voorbeelden? Jimi Hendrix, Michael Jackson,Muhammad Ali....en nu deze Whitney Houston.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Re:

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
KevinB schreef:Ik vond zowel de stem als de muziek van Houston maar niks.
.
Ze had wel een mooie stem, in bepaalde nummers aangenaam om naar te luisteren. Maar al de rest-de compositie, de orkestratie, de marketing-moest door niet-negroïden verzorgd worden, zo is dat altijd geweest. Afrikanen zijn nu eenmaal niet in staat om een intellectuele inspanning te leveren EN ze vol te houden, daar is hun IQ te laag voor. Zonder betuttelende omkadering door blanken verzinken deze half-geciviliseerde negroïden in spilzucht, drugsgebruik en waanzin. Wat voorbeelden? Jimi Hendrix, Michael Jackson,Muhammad Ali....en nu deze Whitney Houston.
Toen je eerste zin las dacht ik 'wat is ie positief is het hem wel'?' Maar met je tweede zin al overrulde je jezelf. Dit is een voorbeeld van abrogatie.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op ma feb 13, 2012 8:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door KevinB »

Volgens mij heeft het zich te buiten gaan aan substantiemisbruik niks te maken met de etnische origine van een artiest. Er zijn genoeg artiesten, zowel blanken als anderen, die zich te buiten zijn gegaan (en nog gaan) aan drank, drugs, pillen, losbandige seks enzovoorts, en er vaak ook de ultieme prijs voor betalen. Een echte verklaring heb ik daar niet voor, maar misschien is het de 'tol van de roem' of iets dergelijks? Misschien in combinatie met geld en losbandigheid, die in dat soort kringen sowieso gewoonlijk niet ver weg is. Het is in ieder geval een behoorlijke constante in de muziekscène, zeker als het gaat om populaire muziek.

Overigens, Mercator, ik ga eens openlijk de vraag stellen, gezien je het er zo vaak over hebt (en ook ergens wel een punt hebt). Vind je dat zwarten minderwaardig zijn? Heb je iets tegen ze?

PS: Ik lees net al dat Houston naar 1 schiet in de hitlijsten, en waarschijnlijk zullen haar albums nu druk verkocht gaan worden. Schijnt vaker voor te komen als artiesten omkiepen. Ik vind het uitermate morbide, maar ja...
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

KevinB schreef: Misschien in combinatie met geld en losbandigheid, die in dat soort kringen sowieso gewoonlijk niet ver weg is. Het is in ieder geval een behoorlijke constante in de muziekscène, zeker als het gaat om populaire muziek.
Om te weten hoe mensen het algemeen graag willen zijn, wat ze het liefst doen, wat hun ware aard is, moet je kijken naar hoe mensen die zich alles kunnen perimiteren zich gedragen. Dat zijn vaak mensen met veel geld. En die leiden dan vaak een leven van het doen van dingen die anderen niet doen maar wel graag zouden willen doen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Jukebox. Sprituele ontmoetingsplaats

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef: Om te weten hoe mensen het algemeen graag willen zijn, wat ze het liefst doen, wat hun ware aard is, moet je kijken naar hoe mensen die zich alles kunnen perimiteren zich gedragen. Dat zijn vaak mensen met veel geld. En die leiden dan vaak een leven van het doen van dingen die anderen niet doen maar wel graag zouden willen doen.
Inderdaad! In het algemeen zeer zeker. Ik moest jouw bovenstaande zin twee keer goed lezen. Het is een nadenker. Je hebt het krachtig geformuleerd. De mens heeft een onmiskenbare neurotische drang om uit de ban te springen wanneer de gelegenheid dit hem toestaat. De gelegenheid maakt de dief. In het bovenstaande geval denk ik hierbij aan een dief zijn van je eigen gezondheid. Zowel geestelijk als fysiek.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Sprituele ontmoetingsplaats

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef: De mens heeft een onmiskenbare neurotische drang om uit de ban te springen wanneer de gelegenheid dit hem toestaat. De gelegenheid maakt de dief. In het bovenstaande geval denk ik hierbij aan een dief zijn van je eigen gezondheid. Zowel geestelijk als fysiek.
Mensen die over het losbandige leven van artiesten vallen zouden juist zelf zo'n leven willen leiden maar zijn daar toe niet instaat. Zijn niet aantrekkelijk genoeg. Je hebt inwezen alleen maar veel geld nodig om wel aantrekkelijk te zijn. En daarbij kun je zo lelijk als de nacht zijn. Het zijn ook juist de mensen die niks hebben die klagen over mensen met veel geld. Een groot gedeelte van het klagen komt voort uit jaloezie. En de mensen die wel wat hebben hebben dan ook schijt aan dit soort typen en wat die er van vinden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Jukebox. Sprituele ontmoetingsplaats

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef: Het zijn ook juist de mensen die niks hebben die klagen over mensen met veel geld. Een groot gedeelte van het klagen komt voort uit jaloezie.
Uitsluitend! Kijk maar in welke puree onze beschaving verzeild is geraakt als gevolg van het niet tijdig terugdringen van moslims in woestijn reservaten. De jaloezie van moslims heeft een metamorfose doorgemaakt. Niet ten goede, maar ten kwade. Jaloezie werd omgezet in haat. Haat tegen alles wat het Westen inhoudt. Begrijpelijk. Want mohammedanen die hun achterste zo graag vijfmaal per dag door Allah, de knecht van Mohammed, gekust willen voelen, kijken terug op een islam van lege handen, geen verstand, geen kennis, geen wetenschap, geen uitvindingen, geen boeken, geen goed gesprek Niks. Niks en nogmaals niks waar islam voor staat waar wij wat aan hebben in ONZE kennisbeschaving.

Conclusie: zelfs als we het hier over muziek hebben wordt islam al boos. Laat staan als we onze favoriete muziek sowieso al afspelen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

KevinB schreef:Overigens, Mercator, ik ga eens openlijk de vraag stellen, gezien je het er zo vaak over hebt (en ook ergens wel een punt hebt). Vind je dat zwarten minderwaardig zijn? Heb je iets tegen ze?
Neen. Zwarten hebben andere eigenschappen dan blanken, nergens in al mijn gebabbel zal je daar een waardeoordeel aan vastgeknoopt zien. Het is hetzelfde als de discussie wat is nu een superieur dier, een kat of een hond ? Een absurde vraag natuurlijk, beide zijn gedetermineerd tot miauwen of blaffen, t is maar wat je graag hoort. Er zijn ook wel honden die zich katachtig gedragen en omgekeerd, maar in het algemeen moet je niet proberen de hond in een boom te laten klimmen of de kat te laten zwemmen.
Dat zwarten uitblinken in bepaalde sporttakken maar niet in wetenschappelijke studies is gewoon een feit en objectiee vaststelling, da's alles.
Ik heb helemaal niks tegen zwarten. De enige sexuele fantasie die ik op mijn gevorderde leeftijd heb overgehouden is om s sex te bedrijven met een pikzwarte negerin bijv. Terwijl het idee om een moslimrouwtje te moeten aanraken me vervult met walging.
Daarom heb ik dus WEL een pesthekel aan moslims, en zéker aan moslims hier in Europa: die KIEZEN er nl. voor om moslim te zijn, terwijl een zwarte uiteraard niet oor zijn genetische achtergrond kiest.
Ik hoop dat het waanidee dat Mercator "racist" zou zijn nu maar s eens en voorgoed van de baan is. Bij deze dus.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

KevinB schreef: Het is in ieder geval een behoorlijke constante in de muziekscène, zeker als het gaat om populaire muziek.
.
UITSLUITEND in de popscene. Ik ken geen klassieke pianisten of operazangers die zich elke avond vol cocaïne stampen. Simpelweg omdat ze dan ook niks kunnen presteren. terwijl op een podium de clown uithangen zoals de popartiest doet helemaal geen kunst is. Een gitaar vasthouden en wat spastisch op en neer lopen kan iedereen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
KevinB schreef: Het is in ieder geval een behoorlijke constante in de muziekscène, zeker als het gaat om populaire muziek.
.
UITSLUITEND in de popscene. Ik ken geen klassieke pianisten of operazangers die zich elke avond vol cocaïne stampen. Simpelweg omdat ze dan ook niks kunnen presteren.
Ik heb eerder het idee dat het grote stiekemerds zijn. Als je de biografie van Mozart leest dan herken je de moderne popartiest. Mozart leefde er vrolijk op los en kon zelfs niet rondkomen van zijn jaarlijkse inkomen van zo'n 75.000 euro. Dan was ie toch echt met andere zaken bezig dan muziek comperen. Zo duur is dat niet.
mercator schreef:terwijl op een podium de clown uithangen zoals de popartiest doet helemaal geen kunst is. Een gitaar vasthouden en wat spastisch op en neer lopen kan iedereen.
Kun jij dat? Je kunt daar werkelijk schat en schat rijk mee worden. Wat houd je tegen?
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op ma feb 13, 2012 11:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:
Als je de biografie van Mozart leest dan herken je de moderne popartiest. Mozart leefde er vrolijk op los en kon niet rondkomen van zijn jaarlijkse inkomen van omgerekend zo'n 75.000 euro.
Dat is een fabeltje in het leven geroepen door die flutfilm Amadeus, juist om Mozart voor te stellen als een soort Mick Jagger avant la lettre. Je moet daar niks van geloven.
Kun jij dat? Je kunt daar werkelijk schat en schat rijk mee worden. Wat houd je tegen?
Jazeker. t Is dat drugsgebruik waar ik tegen op zie :D .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:Jazeker. t Is dat drugsgebruik waar ik tegen op zie :D .
Drugs zijn lekker en met de meeste drugs kun je heel oud worden als je ze kunt betalen. Zie bv Keith Richard. Dus wat is het probleem?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Drugs zijn lekker en met de meeste drugs kun je heel oud worden als je ze kunt betalen. Zie bv Keith Richard. Dus wat is het probleem?
Keith Richards is al jaren dood.Wat je nu ziet is een door de platenfirma met plastische chirurgie ineengeknutselde dubbelganger om de fans niet teleur te stellen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier dus niet je rotzooi!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Ik denk niet dat deze ordinaire ketellappersmuziek van een gedegenereerde ontspoorde toevalligerwijs bij elkaar geraapt zooitje van amateur musici in de smaak zal vallen bij het FFI-publiek.
Neen. De heren van AC/DC zijn niet alleen junks maar ook sexueel geperverteerden. AC/DC wil eigenlijk zeggen alternative current en direct current, het verwijst naar hun verlangen om op alles te kruipen waar een gat in zit(excuseer de beeldspraak). De popgroep 10CC verwijst naar de hoeveelheid sperma die de groepsleden gezamenlijk konden produceren. De laatste show van vetbuidel Paul de Leeuw heet POEPHOOFD. En van dat soort vulgariteiten staat heel die popscene bol. Niks voor beschaafde mensen.

De popmuziekscene kent al zowat een halve eeuw een totale culturele stagnatie. 60 jaar geleden stond een stel figuren op een podium op gitaren te spelen of op een drumstel te meppen. Een ervan kon zelfs dat niet en stond in een microfoon te brullen. Nu is dat nog altijd zo op popconcerten , alleen is het podium groter geworden en ontploft er wel s een rookbom als de aandacht van het publiek dreigt te verslappen. Niks nieuws onder de zon dus. In die zin was de act van Moeder Natuur op Pukkelpop een aangename verrassing.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Jukebox. Sprituele ontmoetingsplaats

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De meeste jazz-virtuozen waren allemaal verslaafd aan coke. Deze virtuozen waren ook allemaal afkomstig uit Afrika. Het voodoo voodoo zal wel in hun bloed of DNA zitten en op peil gehouden moeten worden met coke en via de spuit. We moeten er ook niet zo moeilijk over doen. Dat racisme is eigenlijk een oneigenlijk gebruikt woord in de maatschappij. Ik voel mij niet schuldig voor negroïde types. Ik kan doorgaans goed overweg met hen. Alleen de politiek maakt er een probleem van. Zal wel iets met vroeger te maken hebben en zeer zeker met de christenheid van die tijd. Slavernij was een doorgaans goedgekeurd en aanvaard begrip in kerkelijke kringen. God had het namelijk zo bedacht. Ik dus niet. Waarom anders niet ALLE mensen blank geschapen? Aha! Daar wringt hem dus de schoen. Schuldbesef. Nou, ik heb er in ieder geval geen last van en zo het zich laat lezen, Mercator ook niet.

Alles wat met religie te maken heeft staat in direct nauw verband met huichelarij van de eerste orde. Naar binnen toe, naar jezelf is niet schadelijk voor anderen. Maar die huichelarij verkondigen in het openbaar is als een gevaarlijk besmettelijk virus dat door de lucht raast en vele slachtoffers maakt.

Zorg dus dat je bevrijd bent van invloed van buitenaf die schadelijk is voor het zelfstandig kritisch denkvermogen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Sprituele ontmoetingsplaats

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:De meeste jazz-virtuozen waren allemaal verslaafd aan coke.]
Dat is er aan te horen ook. Onlangs hoorde ik op de autoradio een vreselijk vals en hectisch getoeter, bleek dat het uit de saxofoon van ene Ornette Coleman kwam, ooit een gevierd jazz muzikant. Gelukkig is de huidige jazz wat van zulke barbarij terug gekomen en valt er wat finesse te bespeuren. De Afrikaanse erfenis wordt wat aan de kant geschoven en dat is maar goed ook.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Jukebox. Muzikale zwart-wit ontmoetingsplaats

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:De meeste jazz-virtuozen waren allemaal verslaafd aan coke.]
Dat is er aan te horen ook. Onlangs hoorde ik op de autoradio een vreselijk vals en hectisch getoeter, bleek dat het uit de saxofoon van ene Ornette Coleman kwam, ooit een gevierd jazz muzikant. Gelukkig is de huidige jazz wat van zulke barbarij terug gekomen en valt er wat finesse te bespeuren. De Afrikaanse erfenis wordt wat aan de kant geschoven en dat is maar goed ook.
Grappig! Vroeger vond ik klassieke muziek afschuwelijk in mijn al feest vierende jeugdjaren. Iets voor ouwe lullen. En dat klopt ook wel. Want nu vind ik het prachtig.
Jazz, dat was het helemaal. Niet alles natuurlijk, want deze jongen is behoorlijk kieskeurig. Ook Rock&Roll had zich als een aangename adrenaline verhogende bloedcel genesteld in mijn muzikale hersenkanaal. En drugs? Never! Ooit eens een wietje. Ter ondervinding. Waarom geen drugs? Omdat ik vind dat je daarmee je eigen ik overspeeld. Ik behoud liever het overzicht en de controle in eigen hand. Dan kun je beter helder denken en kiezen.

Sorry Mercator, ik houd nog steeds van goeie - vooral melodieuze - 'zwarte' jazz. Volgens mij is die Ornette Coleman helemaal niet zo slecht. Ik moet hem weer even horen. Je hoort nog van mij. Maar ik ben het met je eens, dat er heel veel herrie onder schuilt. Ik kom er nog op terug. Ben ook benieuwd wat onze Zwartmeer er van zal vinden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Muzikale zwart-wit ontmoetingsplaats

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:[Sorry Mercator, ik houd nog steeds van goeie - vooral melodieuze - 'zwarte' jazz. Volgens mij is die Ornette Coleman helemaal niet zo slecht. Ik moet hem weer even horen. Je hoort nog van mij. Maar ik ben het met je eens, dat er heel veel herrie onder schuilt. Ik kom er nog op terug. Ben ook benieuwd wat onze Zwartmeer er van zal vinden.
Ik vergiste mij dan ook, ik wist dat het iets was met een c en een o erin, nu weet ik dat het JOHN COLTRANE betrof, mijn excuses voor de wss al lang dooie Coleman. Ik heb iiets tegen jazz omdat het zo voorspelbaar is. Eerst spelen ze allemaal tezamen een liedje, dan spelen ze elk op de beurt een solo op dat liedje en op het einde spelen ze het liedje nog s opnieuw. In het slechtste geval is er zelfs een drumsolo :yuk: bij.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier dus niet je rotzooi!

Bericht door KevinB »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Ik denk niet dat deze ordinaire ketellappersmuziek van een gedegenereerde ontspoorde toevalligerwijs bij elkaar geraapt zooitje van amateur musici in de smaak zal vallen bij het FFI-publiek.
Neen. De heren van AC/DC zijn niet alleen junks maar ook sexueel geperverteerden. AC/DC wil eigenlijk zeggen alternative current en direct current, het verwijst naar hun verlangen om op alles te kruipen waar een gat in zit(excuseer de beeldspraak). De popgroep 10CC verwijst naar de hoeveelheid sperma die de groepsleden gezamenlijk konden produceren. De laatste show van vetbuidel Paul de Leeuw heet POEPHOOFD. En van dat soort vulgariteiten staat heel die popscene bol. Niks voor beschaafde mensen.

De popmuziekscene kent al zowat een halve eeuw een totale culturele stagnatie. 60 jaar geleden stond een stel figuren op een podium op gitaren te spelen of op een drumstel te meppen. Een ervan kon zelfs dat niet en stond in een microfoon te brullen. Nu is dat nog altijd zo op popconcerten , alleen is het podium groter geworden en ontploft er wel s een rookbom als de aandacht van het publiek dreigt te verslappen. Niks nieuws onder de zon dus. In die zin was de act van Moeder Natuur op Pukkelpop een aangename verrassing.
Zeg erover wat je wilt, maar ik kan hardrock en metal absoluut wél waarderen, ik luister graag en vaak naar hardrock en metal. AC/DC vind ik weliswaar alleen goed voor héél af en toe een liedje of twee, maximaal drie.

Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat er heel wat vulgariteit omgaat in de pop - en rockscène. Dat hoort er gewoon bij. Ik geef grif toe dat het er vaak niet erg beschaafd aan toe gaat. Overigens zijn er ook binnen die scène mensen die zich aan die losbandigheid storen. Je moet eens 'straight edge' opzoeken. Dat is vooral ontstaan als tegenreactie op de ontsporingen binnen de punkbeweging.

Ik wil daar echter wel een kleine kanttekening bij maken: de muziek, alsook de teksten zijn soms - maar niet altijd - gesoficisteerder dan je op het eerste zicht zou denken. Misschien niet zozeer bij hardrock, soms wel bij metal. En als mensen die muziek leuk vinden en er naar willen luisteren, privé of op een festival/concert waar voor betaald wordt, vind ik dat ze dat gewoon moeten kunnen doen, volgens mij vallen ze daar anderen niet per definitie mee lastig. Ik luister thuis met koptelefoon naar metal, of een paar daagjes per jaar op een festival of concert. Voor de rest gedraag ik mij en hou ik mij veel bezig met mijn studie. Volgens mij doe ik niemand kwaad daarmee.

Je mag vinden van de muziek wat je wilt, wat mij betreft. Maar niet iedereen die er naar luistert is 'slecht'. Trouwens, ik apprecieer zelf eigenlijk ook alleen de muziek op zich, de hele scène en cultuur errond met die losbandigheid en de extremen zegt mij eigenlijk veel minder - noem dat wat je wilt. Wie weet ontgroei ik het ooit nog wel :laugh1: .Ik rook niet, ik drink geen alcohol en ik ben volledig tegen drugs (ook softdrugs), en ik kant me tegen losbandig seksueel gedrag en seksuele handelingen met anderen buiten een vaste relatie.

Trouwens, ik kan klassieke muziek ook erg waarderen, naast metal. Bach, Mozart, Wagner, vind ik allemaal op zijn tijd erg plezierig om naar te luisteren.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Sprituele ontmoetingsplaats

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:De meeste jazz-virtuozen waren allemaal verslaafd aan coke.
Ik dacht vooral ook aan heroïne. John Coltrane, Stan Baker en weet ik wie allemaal. Ik meen dat ze in vroegere tijden dachten dat je er beter door ging musicischeren. Dus het had een bepaalde functie.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier dus niet je rotzooi!

Bericht door mercator »

KevinB schreef:[ Je moet eens 'straight edge' opzoeken. .
Ik ken dat zelfs heel goed, via de dochter-17 jr-ben ik nogal vertrouwd met de moderne muziekstijlen en de bijpassende lifestyle. Ik geloof dat zij zichzeld tot die straight edge rekent. Geen drugs, niet roken, niet drinken, moogame relatie...een soort kwezelarij dus maar dan zonder God erbij :D !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

mercator schreef:Ik ken dat zelfs heel goed, via de dochter-17 jr-ben ik nogal vertrouwd met de moderne muziekstijlen en de bijpassende lifestyle. Ik geloof dat zij zichzeld tot die straight edge rekent. Geen drugs, niet roken, niet drinken, moogame relatie...een soort kwezelarij dus maar dan zonder God erbij :D !
Wel, er bestaan nogal verschillende opvattingen over wat 'straight edge' is. Geen (illegale) drugs zoals cannabis, coke, speed of dergelijke meer, niet roken en geen alcohol zijn algemeen. Maar er zijn net zo goed mensen die vinden dat je om 'straight edge' te zijn vegetariër of zelfs veganist moet zijn, sommige zien ook af van koffie, thee, cola en chocolade (caffeïne en theobromine) en van medicijnen die vrij of op voorschrift verkrijgbaar zijn, inclusief eerder onschuldige medicijnen zoals aspirine, en over seksualiteit bestaan verschillende opvattingen. Seks binnen monogame relaties is vrij algemeen. Porno en seksuele losbandigheid worden algemeen afgekeurd. Maar er zijn er ook die seks voor het huwelijk afkeuren, inclusief "handwerk", of zelfs alle seks die niet is bedoeld voor de voortplanting (Roomser dan de paus, als het ware...), of die zelfs vinden dat je gewoon helemaal geen seks moet hebben (en ook geen seksuele driften, met andere woorden). De extremisten worden ook wel 'hardliners' genoemd.

De invulling van straight edge is met andere woorden heel persoonlijk en weinig eenduidig.

Die 'hardliners' (what's in a name?) zijn naar mijn aanvoelen erg extreem. Maar op zich vind ik die straight edge filosofie van 'clean' zijn, nuchterheid, matigheid en je hoofd erbij houden zeker niet slecht. Afzien van roken, drugs, alcohol en losbandige seks of seks met andere mensen buiten relaties zie ik als positief en als getuigend van gezond verstand. Daar sta ik dan ook achter. Ik eet echter wel vlees (al probeer ik mijn consumptie daarvan wel in te perken), drink af en toe thee (koffie lust ik niet) en eet wel chocolade, en een aspirientje zal ik wel eens nemen. Met alcohol heb ik ook al wel eens gezondig hoor, als het in eten zit vooral. Overigens, mijn broer (20) en ik (22) houden ons allebei voor een stuk aan die filosofie. En dat terwijl alcohol bij ons thuis nooit een taboe is geweest, onze ouders drinken wijn en bier voor het plezier, maar met mate.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

KevinB schreef:Afzien van roken, drugs, alcohol en losbandige seks of seks met andere mensen buiten relaties zie ik als positief en als getuigend van gezond verstand..
Wat bedoel je met "losbandige sex binnen een relatie" ? Wat is daar op tegen ? :D Een matig leven leiden....ja daar sta ik in principe ook wel achter maar niet uit morele overwegingen, daar koop je niets voor. Maar de nadelen zijn doorgaans groter dan de voordelen dus is t maar best om het wat kalm aan te doen. Neem nu bijv. die popsterren, met al hun geld sterven ze een ellendige dood, stikkend in hun eigen braaksel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie