De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
KevinB schreef: Het is in ieder geval een behoorlijke constante in de muziekscène, zeker als het gaat om populaire muziek.
.
UITSLUITEND in de popscene. Ik ken geen klassieke pianisten of operazangers die zich elke avond vol cocaïne stampen.
We hebben hier op het forum de thread 'Het duistere verleden van linkse kamer en raadsleden.' Ik twijfel er niet aan dat als het 'Het duistere verleden van klassieke musici' zou heten we binnen de kortste keren ook vier pagina's vol hebben...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:We hebben hier op het forum de thread 'Het duistere verleden van linkse kamer en raadsleden.' Ik twijfel er niet aan dat als het 'Het duistere verleden van klassieke musici' zou heten we binnen de kortste keren ook vier pagina's vol hebben...
Ik kan me eigenlijk maar 1 componist indenken die qua duistere gedachten nogal over de schreef ging en dat was de geniale Richard Wagner. Die schreef een boekje Uber das Judentum in der Musik en verzuchtte in 1871 dat het aangewezen zou zijn om alle Joden ter wereld in Parijs op te sluiten en dan Parijs plat te branden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Re:

Bericht door KevinB »

mercator schreef:
KevinB schreef:Afzien van roken, drugs, alcohol en losbandige seks of seks met andere mensen buiten relaties zie ik als positief en als getuigend van gezond verstand..
Wat bedoel je met "losbandige sex binnen een relatie" ? Wat is daar op tegen ? :D Een matig leven leiden....ja daar sta ik in principe ook wel achter maar niet uit morele overwegingen, daar koop je niets voor. Maar de nadelen zijn doorgaans groter dan de voordelen dus is t maar best om het wat kalm aan te doen. Neem nu bijv. die popsterren, met al hun geld sterven ze een ellendige dood, stikkend in hun eigen braaksel.
Laten we wel wezen , Mercator, ook binnen een relatie - en daarmee bedoel ik een vaste relatie, in het beste geval een huwelijk - zijn er nog altijd grenzen aan seksualiteitsbeleving. Er moet nog een zekere mate zijn, en sommige dingen zijn gewoon nooit, in geen enkele context aanvaardbaar.

Het verbaasd me trouwens niet dat jij als ondernemer in economische termen denkt :P Nu, alle respect hoor, het is een perspectief waar ik nog niet was opgekomen, en ook wel een interessant perspectief. Ik heb er zelf vooral in moreel-ethische termen over nagedacht, en voor mij spelen morele overwegingen wel een belangrijke rol. Nu, ik denk dat wel dat je de beide perspectieven kunt hanteren, zelfs tegelijk.

Ik zou trouwens het woord kwezelarij dat jij eerder gebruiken nooit plakken op dat soort houding. Dat woord heeft een te negatieve connotatie.
Ik twijfel er niet aan dat als het 'Het duistere verleden van klassieke musici' zou heten we binnen de kortste keren ook vier pagina's vol hebben...
Mogelijk. Ik kan me zo voorstellen dat, hoe respectabel die componisten al dan niet waren, ze allemaal wel hun duistere kanten hebben. Mozart schijnt trouwens een nogal liederlijk leven te hebben geleid.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Re:

Bericht door Zwartmeer »

KevinB schreef:Laten we wel wezen , Mercator, ook binnen een relatie - en daarmee bedoel ik een vaste relatie, in het beste geval een huwelijk - zijn er nog altijd grenzen aan seksualiteitsbeleving. Er moet nog een zekere mate zijn, en sommige dingen zijn gewoon nooit, in geen enkele context aanvaardbaar.
Vergeet een ding niet Kevin. In Vlaanderen hebben ze andere eetgewoonten dan in Nederland. Ze eten daar dingen die wij niet door onze strot krijgen. Denk maar aan de waterrat, kikkerbillen. Ik googelde effe met de zin 'afwijkende eetgewoonten belgie' en als tweede gegeven zie je de bruine rat... Say no more!
http://www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl ... 80&bih=747" onclick="window.open(this.href);return false;
Aangezien dit heel ver van ons af staat kunnen wij ons niet in hen verplaatsen. En vanuit hier geredeneerd zou het me niet verbazen dat ze ook andere een andere seksualiteitsbeleving hebben. Het zou me niet verbazen dat het er nogal bij ruikt als je begrijpt wat ik bedoel...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik heb geen idee wat je met dat erbij ruiken bedoeld, Zwartmeer, maar ik weet niet of ik het wel wil weten...

Anyway, wat je zegt over eetgewoonten klopt wel enigszins. Waterkonijn of muskusrat (overigens inmiddels verboden geloof ik, heb het zelf nog nooit gegeten), kikkerbillen, en zo zijn er vast nog wel dingen die Nederlanders niet te pruimen zullen vinden. Over het eten van bruine ratten heb ik nog niet gehoord. Wel over het eten van honden en katten. Maar dat was in oorlogstijd. Overigens, wij Belgen eten ook paardenvlees. Ik meen dat dat in Nederland net zoals in veel Angelsaksische landen nogal taboe is?

Of de seksualiteitsbeleving zo verschillend is tussen Vlaanderen en Nederland? Ik heb geen idee, volgens mij is dat verschil niet zo enorm.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re:

Bericht door Schepsel »

KevinB schreef:Ik heb geen idee wat je met dat erbij ruiken bedoeld, Zwartmeer, maar ik weet niet of ik het wel wil weten...

Anyway, wat je zegt over eetgewoonten klopt wel enigszins. Waterkonijn of muskusrat (overigens inmiddels verboden geloof ik, heb het zelf nog nooit gegeten), kikkerbillen, en zo zijn er vast nog wel dingen die Nederlanders niet te pruimen zullen vinden. Over het eten van bruine ratten heb ik nog niet gehoord. Wel over het eten van honden en katten. Maar dat was in oorlogstijd. Overigens, wij Belgen eten ook paardenvlees. Ik meen dat dat in Nederland net zoals in veel Angelsaksische landen nogal taboe is?

Of de seksualiteitsbeleving zo verschillend is tussen Vlaanderen en Nederland? Ik heb geen idee, volgens mij is dat verschil niet zo enorm.
Muskusratten worden nog steeds gevangen, en nog steeds gegeten.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re:

Bericht door Zwartmeer »

KevinB schreef:Ik heb geen idee wat je met dat erbij ruiken bedoeld, Zwartmeer, maar ik weet niet of ik het wel wil weten...
Dat je geen idee hebt siert je. Dat bewijst het ver van je af staat.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op di feb 14, 2012 2:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Zo maak je mensen wel nieuwsgierig, Zwartmeer :P
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

KevinB schreef:Of de seksualiteitsbeleving zo verschillend is tussen Vlaanderen en Nederland? Ik heb geen idee, volgens mij is dat verschil niet zo enorm.
Er is geen verschil hoor, ik kan het weten. Ik weet ook niet wat Zwartmeer zou kunnen bedoelen.
Laatst gewijzigd door mercator op di feb 14, 2012 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Re:

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Muskusratten worden nog steeds gevangen, en nog steeds gegeten.
Een muskusRAT is dan ook biologisch gezien helemaal geen rat, maar een knaagdier dat gelijkenissen met het konijn vertoont dus is het niet zo gek om die op te eten. Een Vlaamse klassieker is (water)konijn met patersbier en gedroogde pruimen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Jukebox. Hoe God je muziek uitingen veranderen kan.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:De meeste jazz-virtuozen waren allemaal verslaafd aan coke.
Ik dacht vooral ook aan heroïne. John Coltrane, Stan Baker en weet ik wie allemaal. Ik meen dat ze in vroegere tijden dachten dat je er beter door ging musicischeren. Dus het had een bepaalde functie.
Van John Coltrane weet ik het niet. Ik ga - als ik het niet vergeet - een kopie maken van een geweldige CD van hem. Voor vriend Zwartmeer en vriend Mercator. En o wee owee als ik hoor dat dit geen goede muziek is. Ik ga dan óf twijfelen aan mezelf óf twijfelen aan de virtuoos Mercator. Die Coltrane was een onbehouden rouwe wilde in de jazz. En dan plotseling zoveel overzichtelijk moois? Ja! Haal je de koekoek, meneer werd in ernstige mate overtuigd gelovige in God. Vandaar.

Heerlijke zwoele relaxte achtergrond muziek bij een heerlijk kaasplankje en een goed glas wijn. Ondersteund door een lekkere ontspannen losbandige conversatie. Dus niet afdalen in de duisternis van de zieleroerselen van de duivel door over politiek, religie of filosofie te delibereren. Alhoewel dat laatste nog het leukst is. Maar dan ben ik weer veel te serieus. In de eerste twee gevallen ben ik dan ongezellig onuitstaanbaar. Dus . . . wat mankeert er aan mijn wonderschone fantastische Coltrane?

Er bestaat trouwens een boekje over de diverse doodsoorzaken van jazzmusici, maar dat staat op de plank van de gigantische bieb bij het Centraal Station te Amsterdam. Daar kom je regelmatig bekende schrijvers tegen. Zo had ik het genoegen een paar jaar geleden nog wat woorden te wisselen met Harry Mulisch, niet bepaald mijn lievelingsschrijver. Een goede vriend van mij verweet mij deze kans voorbij te hebben laten gaan door Mulisch niet te vragen wanneer hij dacht eindelijk eens de Nobelprijs voor de literatuur in de wacht te kunnen slepen. Blijkbaar was ik niet sarcastisch genoeg. Achteraf vond ik wel dat ik deze vraag aan hem had moeten stellen. Maar dat is achteraf en dat zal altijd wel zo blijven. Kort erna was hij dood.

Chet Beker, de blanke?!!?!... (niet Stan Baker!) langdurig verslaafd aan het preparaat dat opiumverslaafden beter zou maken. De trompettist die ook heel aardig kon zingen viel in (. . . ) uit een raam van een hotel aan de kop van de Zeedijk (Amsterdam). Ga daar eens kijken, want op de muur van het pand zit een koperen plaquette van de pretty boy die ooit geschiedenis schreef in het pianoloze kwartet van Gerry Mulligan. Whowwww!

Met warme groet,

Dr. Jazz en zijn percussie pinguïns

http://youtu.be/FpoyOwKJ1A0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Schepsel »

Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Scarlatti »

is het niet zo dat Zwartmeer het woordje 'poepen' bedoelt? Hetgeen in België een volkomen andere betekenis heeft dan in Nederland.... maar de feitelijke daad wordt hetzelfde uitgevoerd als in Nederland hoor Zwartmeer, tegen 'bibs' zegt men hier in België ook 'de poep'.... ik begrijp ook niet hoe het mogelijk is dat voor vrijen het woord 'poepen' wordt gebruikt... Mij verbijstert dat ook nog steeds... zelfs als mijn honden moeten poepen zeg ik of liever gezegd verbeter ik het gelijk naar 'ah hij moet een hoopje doen zo te zien'....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Ozes »

Scarlatti schreef:is het niet zo dat Zwartmeer het woordje 'poepen' bedoelt? Hetgeen in België een volkomen andere betekenis heeft dan in Nederland.... maar de feitelijke daad wordt hetzelfde uitgevoerd als in Nederland hoor Zwartmeer, tegen 'bibs' zegt men hier in België ook 'de poep'.... ik begrijp ook niet hoe het mogelijk is dat voor vrijen het woord 'poepen' wordt gebruikt... Mij verbijstert dat ook nog steeds... zelfs als mijn honden moeten poepen zeg ik of liever gezegd verbeter ik het gelijk naar 'ah hij moet een hoopje doen zo te zien'....
haha klopt. Een vriend van mij kwam een keer in meiske in een clubske tegen die vroeg of hij wou 'poepen'. Mooi meisje maar hij begreep het pas later.
Vind het ook nogal ranzig klinken.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Die verschillende betekenis kan tot hilarische situaties leiden soms! Ik had vroeger een redelijk grote Nederlandse vriendengroep en we hebben daar wel eens mee gelachen.

Voor diegenen die het niet moesten weten: 'poepen' betekent in het Vlaams zoveel als neuken. Nee, niet noodzakelijk anaal. Ik vind het eigenlijk ook maar een ranzige term.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:
Glass is een muzikale charlatan, die "repetitieve muziek" is een afgezaagd schema dat talentloze componisten gebruiken om een bepaald effect te bekomen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Ozes »

Ik vind Glass wel vet!

Hij lijkt overigens op Rocky aan de crack. Maar ben je dan een fan van klassieke muziek Mercator?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie