Johnny en Rijk

Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Dit zijn toch twee figuren die ik zolang ik leefde 'gekend' heb. En als die dood gaan gaat er een stukje van jezelf dood.





Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door King George »

Rijk de Gooijer was een kleurrijk man. Hij heeft ook drie maal de Gouden Kalf gewonnen.

[/quote]

Toen kreeg je een Gouden Kalf nog voor merites in de filmwereld. Hedentendage is dat ook al anders...

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Monique »

Jammer, weer een ikoon verdwenen....

Zo merk je dat je oud wordt... :crying:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door King George »

Een klassieker: Rijk de Gooijer en Johnny Kraaijkamp sr.

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Monique schreef:Jammer, weer een ikoon verdwenen....

Zo merk je dat je oud wordt... :crying:
Ken je Ton van Duinhoven nog? Vorig jaar augustus overleden. Weinig aandacht aan besteed omdat ie al wat langer uit de picture is. Toch is ie in de jaren 70 uitgeroepen tot beste acteur van Nederland.

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Johnny en Rijk. Die hadden geen angst voor islam. Wel walgin

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Tsja . . . het blijft voor mij nog steeds een walgelijke Marokkaans glibberige vertoning van die halfwas acteur Nasrdin met zijn op en top vrouwelijke stemmetje. Ik wilde dat toch nog eens opnieuw beleven. Waarom? Om mijn oordeel van alle twijfel ten aanzien van deze miezerd te ontdoen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zoiets haram vegeleken kan worden met onze overheerlijke Nederlandse acteurs met een hoog halal gehalte? Deze kleinzielige Nasrdin zat vol gepropte vooroordelen, leugens list en bedrog en was bovenal verzadigd van godsdienstwaanzin. De huichelaar had niks voorbereid, meldde hij in de camera. Kijk nog maar eens goed. Hij spoot het eruit alsof hij de opwaartse druk van zijn walging voor ONZE kennisbeschaving niet langer kon inhouden. HIJ MOEST ZIJN OPGEKROPTE ISLAMITISCHE EMOTIE AAN ONS KWIJT.

Dat domme gelijk gestemde hysterische publiek ging in zijn enthousiasme er in mee. En dat is wel het ergste van alles. Kijk nog maar eens hoe geraffineerd hij over onze angst begint en zo zijn cultureel politiek besmeurde religieuze statement kon maken richting Wilders. Angst voor hem? Jazeker! Dat God ons behoede voor nog meer van dit soort benedenmaatse woestijn acteurtjes met een aan ons ongewenst opgedrongen geloofswaanzin ideologie van haat, discriminatie en intolerantie. Dit soort mensen blijft zich met alle tot hun beschikbare godsdienstwaanzin verzetten tegen ONZE kennisbeschaving. Kijk maar eens naar die ongeschoren gezichten. Die hebben ze heus niet omdat die baard zo sexy goed bij hun uiterlijk past - NEE - die baard laten ze staan vanwege hun verering van de meest gore en smerige Arabische halfwas profeet uitgerust met een uitgelezen perverse structuur die zijn hoogtepunt beleeft in het o zo kenmerkende glorieuze sadisme dat islam tot zo'n enerverende markante rioolreligie maakt in ONZE westerse cultuur en kennisbeschaving. :ermm:

ALLAH ACHBAR! (= Hebreeuws voor Allah muis)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk. Die hadden geen angst voor islam. Wel walgin

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:Tsja . . . het blijft voor mij nog steeds een walgelijke Marokkaans glibberige vertoning van die halfwas acteur Nasrdin met zijn op en top vrouwelijke stemmetje.
Het zal dan wel een bekend acteur zijn maar ik zag hem hier voor het eerst. Dus ik kende hem helemaal niet hoewel ik geloof deze prijsuitrijking al eens eerder gezien te hebben. Misschien hier wel op het forum.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Johnny en Rijk

Bericht door mercator »

Tuurlijk had die Marokkaanse kermisacteur zijn speech als een aap van buiten geleerd, zoals ze in de Koranscholen de debiliteiten van de Koran in het hoofd prenten en ondertussen als minderbegaafden met de kop op en neer bewegen( dat doen de Joden in de Bijbelscholen ook). Tuurlijk was dat tekstje hem aangeleverd door een Hollandse linkse reclamejongen gesausd in de Frankfurter Schule. Dezelfde wss die de brief van Mauro had geschreven.
De Gouden Geit kandidaat speelde wat jaren geleden in de teevee serie Sjouf Sjouf, over leuke Mohammedaanse knullen die met en lach en een traan overleven in racistisch Holland. Geschreven, betaald en geregisseerd door Hollanders. Want Mohammedanen zelf zijn te dom om een verhaaltje of een mop te verzinnen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Johnny en Rijk doen ons tweederangs islam acteurtjes vergete

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik moet nog wat kwijt. Omdat ik die Johny en Rijk hoog heb zitten tegenover het laag van dat islam acteurtje. Kijk nog maar eens goed naar dat Youtube filmpje hoe hij onze Nederlandse acteurs probeert te imiteren door er lustig op los te zoenen met vreemde vrouwen. Dat mag best van mij. Waar bemoei ik me mee? Maar let dan ook even goed op hoe hij daarna zijn mond schoonveegt met de achterkant van zijn hand. Hij walgde van zijn eigen daad en voelde waarschijnlijk al de afkeurende blik van de knecht van de 1400-jarige Mohammed, Allah.

:yuk:

Hopelijk dat het bij deze ene enge tweederangs moslimistische Marokkaanse acteur blijft en dat wij voortaan gevrijwaard worden van propaganda voor Arabische rioolreligie. Het was immers het riool waar wijlen Khadafi zijn toevlucht tot zocht. :rolleyes:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Cornald Maas spreekt vrienden, collega's en familie van Rijk de Gooyer, één van Nederlands beste acteurs. Met medewerking van o.a. zoon Rijk de Gooyer jr. en goede vriend Maarten Spanjer.
http://beta.uitzendinggemist.nl/aflever ... -de-gooyer" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Johnny en Rijk. Mijn aversie tegen mohammedanen is weer gest

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:
Cornald Maas spreekt vrienden, collega's en familie van Rijk de Gooyer, één van Nederlands beste acteurs. Met medewerking van o.a. zoon Rijk de Gooyer jr. en goede vriend Maarten Spanjer.
http://beta.uitzendinggemist.nl/aflever ... -de-gooyer" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had dit gisterenavond nog gezien. Het was laat, maar zo goed door de Avro gebracht dat het me bleef boeien. En wat heb ik eraan overgehouden? Vreugde en verdriet. Niet dat Rijk er niet meer is, want dat lag in de lijn der verwachtingen, maar dat ik hierdoor herinnerd werd aan het veel te hoge aantal moslimwezens in ons leuke landje dat verpest wordt door zo'n wanstaltige religie-cultuur van stukken onbenul die zich niet kunnen aanpassen aan ONZE beschaving omdat ze blijven hangen aan de perversiteit van een 1400-jarige Arabische eersteklas nietszeggende zeikerd met geen gevoel voor humor en vreugde voor het ware leven.

Oprotten dus hier uit ONZE kennisbeschaving! Liever gisteren dan vandaag.

Laten aanhangers van de 1400-jarige mafketel Mohammed zich liever in hun reet neuken door Allah in het centrum van Mekka, inplaats van hier de schijnheilige godsdienstterrorist uit te hangen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk. Mijn aversie tegen mohammedanen is weer gest

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:
Zwartmeer schreef:
Cornald Maas spreekt vrienden, collega's en familie van Rijk de Gooyer, één van Nederlands beste acteurs. Met medewerking van o.a. zoon Rijk de Gooyer jr. en goede vriend Maarten Spanjer.
http://beta.uitzendinggemist.nl/aflever ... -de-gooyer" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had dit gisterenavond nog gezien.
Dat heb ik ook. Maar die was niet dezelfde. Ik zoek die nog wel op.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Johnny en Rijk. Toen was geluk nog heel gewoon zonder islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat een heerlijke tijd was dat. Wel iets geheel anders dan de door de strot gedrukte islamitische bekrompenheid, achterlijkheid, stompzinnige betweterigheid, totaal geen gevoel voor humor, muziek en alles wat het leven zo aangenaam maakt.

Oprotten islam. De tijd is om. Je hoort hier niet langer thuis omdat je je niet wilde aanpassen

Maar dat niet alleen. Wat heeft een gezond van verstand mens nu aan islam? Wat heeft islam nu aan meerwaarde voor onze beschaving opgeleverd ?
Meerwaarde? Niets toch! Dat achterlijke primitieve middeleeuwse zooitje achtervolgers van de 1400-jarige perverse sadist Mohammed stelt alles in het werk om ONZE kennisbeschaving naar beneden te halen met hun huichelachtige opportunistische stompzinnige ongefundeerde kwaadaardige denkbeelden. DAT is islam ten voeten uit. DAT is de ware betekenis van islam die onder de voetzool van ONZE kennisbeschaving ligt te spartelen. De wil van Allah? Aan hun hoela! In het Westen zijn alle mohammedanen opportunisten in een zweverige verpakking van islam. WALGELIJK ONBETROUWBAAR, ONZINNIG EN VERWERPELIJK!

Mijn logisch onderbouwde mening:

Moslims zijn levensgevaarlijk knettergek. Want met de wil van Allah kun je alle kanten uit.
Behalve de goede.

Dat politici dit niet inzien komt omdat zij bijna allemaal huichelachtige domme klootzakken zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Ik dacht deze kan hier wel bij. Bennie Hill leeft ook niet meer en is een komiek van dezelfde gebneratie als Johnny en Rijk. (ps ik ontdekte dat hij vandaag de 21e januarie jarig was geweest. Was ie 88 jaar geworden.)

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Johnny en Rijk. Snip & Snap

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Als ik moet kiezen tussen Youp van het Hek en deze twee artiesten, ga ik toch voor deze twee 'oudjes'. Ik vond Youp in het begin erg goed. Hij werd echter steeds groffer, banaler en recht voor zijn raap-gericht. Vooral dat laatste is prima hier op FFI, maar zeker niet als entertainment succesvol bedoeld scorend. Althans niet bij mij. Overigens neemt Youpie bepaald niet een negatief standpunt in tegenover de achterlijkheid van islam zoals Pim Fortuijn deed. Alleen al in dat opzicht was Fortuijn een veel grotere artiest dan populaire grootsmoel Van het Hek.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk. Snip & Snap

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:Als ik moet kiezen tussen Youp van het Hek en deze twee artiesten, ga ik toch voor deze twee 'oudjes'.
Ik vind dit wel leuk alhoewel het duidelijk gedateerd is. Uit 1970 komt deze geloof ik. Nu hoef je met zoiets niet meer op de planken te gaan staan. Dan wordt je uitgevloten.

Aase Rasmussen leeft trouwens nog. In december is ze 90 geworden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aase_Rasmussen" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Ik ontdek net dat de afleveringen van Stiefbeen en Zoon op youtube staan. Een paar jaar geleden heb ik die al op DVD aangeschaft.


Wanneer Dirk zijn ronde doet wordt hij geroepen door een deftig heerschap boven op een flat. De goede man heeft een piano staan waar zijn ex op gespeeld heeft. Hij wil dat ding direct kwijt en Dirk weet zelfs de man zo te bepraten dat Dirk zelfs nog geld toe krijgt. Maar die piano moet meteen weggehaald worden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Johnny en Rijk. Snip & Snap

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Als ik moet kiezen tussen Youp van het Hek en deze twee artiesten, ga ik toch voor deze twee 'oudjes'.
De meeste van die stand-up comedians zouden berufsverbot moeten krijgen. Om te beginnen die akelige Youp van't Hek met zijn PvdA praatjes.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Dit is een grappig interview met een tv-legende...


PIPPI LONGSTOCKING INTERVIEW
-This is a very famous pianist that you're listening to, maybe not as a pianist but as an actress, she's called pippi longstocking but her name is Inger Nilsson and she's 9 years old. She comes from the small town called Kisa. How have the last hours been Inger?
-Oh Well, good i've been recieved gifts.

-Where there many people in the house?
-Yes, 20 of them, photografers and journalists and then the family.

- You're a real celebrity now, how do you handle it?
 -Yeah, like something ordinary.

-Is it not something weird about the "celebrityness"?
-No, it's kind of not allowed to be that.

- Is it not allowed to be that?
-No, i don't think so, it should'nt be like that if one moviestar is very famous, then I think it should be treated like anybody.

-Mmm, What do you about the reviews today? They have written some in the magazines
- Naaw, it's most positive, they say that the movie is funny and good and that it included a lot of pranks and stuff.

-Was there anybody who thought that you were to prankish?
-Yeaah, there was one who thought I was very prankish and that the children will copy a lot.

-What do you think about that?
-Yeaah, they will probably do that but they won't do it that much because Pippi lived alone and she WAS allowed to do whatever she wanted to do.
And she could, and nobody could tell her not to. If she wanted to walk on the roof then she could just do it, without anyone telling her not to do it.

-So do you want to warn other children to not do what Pippi did in the movie?
- No, I don't think their moms would become that happy.

-In the movie, you once lifted a big car, and you were dealt with very hard-handed with the police-officers, how come? Are you really that strong?

- Yes, off course!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Verhalen van prins Bernhard.



Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Je had in de jaren 70 een radio spelletjes. Oa een waar je vragen werd gesteld die je niet met ja of nee mocht beantwoorden.
Gerard Cox en de al weer lang overleden Frans Halsema maakten daar een leuke paroidie op:



Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Rechtsliberaal »

"Geen Ja Geen Nee" heette dat radiospelletje en je had ook een radiospelletje "Raad een lied of niet". Truttigheid ten top :wink:
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Rechtsliberaal schreef:"Geen Ja Geen Nee" heette dat radiospelletje en je had ook een radiospelletje "Raad een lied of niet". Truttigheid ten top :wink:
Die laatste was met Willy Walden en vrouw Aase Rasmussen en hun hond Doesjka. De oudbolligheid ten top. Maar het was ook voor bejaarden bedoeld. En je had nog Barend Barendse die rinkelde met een belletje als er iemand jarig was. Mensen klagen dan wel over wat er allemaal op tv en radio verschijnt maar het was 40 jaar geleden echt niet veel beter.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Johnny en Rijk

Bericht door Zwartmeer »

Rechtsliberaal schreef:"Geen Ja Geen Nee" heette dat radiospelletje en je had ook een radiospelletje "Raad een lied of niet". Truttigheid ten top :wink:
Je had in die tijd ook dit soort programma’s. Die waren bere spannend en brachten je op het puntje van je stoel. Ik zou het nu geen tien seconden meer uithouden om naar deze drab naar te kijken. Nou ja alleen nog deze dan:

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Plaats reactie