Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Ariel »

Triest, dit overdreven politiek correct gedoe. Alsof moslima's kafir damesblaadjes lezen.
Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

ANTWERPEN - De Vlaamse versies van Libelle en Flair weigeren een islamkritische advertentie van de rechtse Vlaamse partij Vlaams Belang (VB) te plaatsen. Volgens de vrouwenbladen druist de advertentie in tegen hun gedragsregels en hun opvattingen over inhoud en ethiek.

Met de advertentie wilde VB-politica Anke Van dermeersch reclame maken voor de presentatie van haar boek Hoer Noch Slavin - Vrouwen En Islam. Zij spreekt maandag in een verklaring over een onschuldige advertentie.

Van dermeersch vermoedt dat Libelle en Flair angst hebben voor de reactie van moslims. Volgens haar is dat een bewijs voor de rampzalige invloed van de islam op „onze vrije samenleving.”

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1155 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:

Van dermeersch vermoedt dat Libelle en Flair angst hebben voor de reactie van moslims. Volgens haar is dat een bewijs voor de rampzalige invloed van de islam op „onze vrije samenleving.”

Vermoedt....???
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door mercator »

Die wijvenblaadjes putten zich uit om Mohammedaanse lezeresjes aan te trekken, er zijn al moderubrieken in geweest over fleurige( nee net geen sexy) hoofddoekjes, mij verwondert het helemaal niet dat elke Islam kritiek taboe is op de redacties daar. Of over dat lekkere Marokkaanse koken en die prima reisjes naar Tunesië.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Manon »

Het persbericht hierover van Vlaams Belang:

Persberichten van het Vlaams Belang
Libelle en Flair weigeren advertentie voor boek Anke Van dermeersch op basis van 'inhoud en ethiek'
20 februari 2012 • 15.20u
Op 6 maart aanstaande stelt senator Anke Van dermeersch haar boek 'Hoer noch slavin – Vrouwen en islam' voor in het Elzenveld te Antwerpen. Om zowel het boek zelf voor te stellen als de startmeeting van de organisatie 'Vrouwen tegen islamisering' met diverse buitenlandse sprekers, vroeg de schrijfster een offerte voor een advertentie in het vrouwenblad Libelle. De hoofdredactie van Libelle weigerde evenwel de advertentiecampagne te aanvaarden 'op basis van inhoud en ethiek'. Volgens Libelle is er geen overeenstemming te vinden tussen Libelle en Anke Van dermeersch. Voor de hoofdredactie van Libelle is er dus geen overeenstemming te vinden met een moderne, werkende vrouw en moeder. Is dat dan niet de doelgroep van het blad?

Hoe kan men overigens een boek weigeren 'op basis van inhoud en ethiek' als de inhoud van dat boek nog niet gekend is? Het komt immers pas uit op 6 maart. En op basis van ethiek omdat de titel verwijst naar de islam? Is verwijzen naar de moeilijke samenhang tussen vrouwenrechten en islam dan ook al onethisch? Zijn de hoofdredacties van Libelle en Flair dan plots tegen vrouwenrechten en tegen diegenen die deze verdedigen tegenover een vrouwonvriendelijke en totalitaire, als religie vermomde, ideologie?

Libelle en Flair zouden moeten beseffen dat ook zij – als vrouwenblad – enkel bestaan bij de gratie van de moderne westerse normen en waarden. Vrouwenbladen waarvan een groot gedeelte van de inhoud gaat over relaties, seks en mode, zijn in de islamitische wereld veroordeeld tot een 'underground'-bestaan. Of ze zijn sterk onderhevig aan de islamitische cultuur van doorgeslagen preutsheid en censuur.

De weigering van Libelle en Flair om de onschuldige advertentie op te nemen heeft wellicht meer te maken met angst voor de reactie van moslims. Dat zegt wederom veel over het huidige klimaat in Vlaanderen wat islamkritiek betreft, en over de nefaste impact van de islam op onze vrije samenleving. Angst is geen goede raadgever, zeker niet als het over fundamentele normen en waarden gaat.

Anke Van dermeersch
Senator
-------------------------------------------

Ik vind dat er zoveel mogelijk ruchtbaarheid moet gegeven worden aan het feit dat Flair en Libelle, toch Westerse vrouwenbladen WEIGEREN om een advertentie te plaatsen over een islamkritisch boek dat specifiek over vrouwenrechten gaat!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door mercator »

Wel ik was altijd een fervent lezer van de Flair en de Libelle maar nu is het GEDAAN!
Afbeelding

Ik keek uit naar het artikel in het maart-nummer van Flair 20 tips om een besneden man te bevredigen maar dat zal ik dus bij de tandarts moeten lezen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Ozes »

:laugh1:
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door King George »

mercator schreef:Wel ik was altijd een fervent lezer van de Flair en de Libelle maar nu is het GEDAAN!
Afbeelding

Ik keek uit naar het artikel in het maart-nummer van Flair 20 tips om een besneden man te bevredigen maar dat zal ik dus bij de tandarts moeten lezen.
Je bent tegenwoordig al kaal dat je niet meer bij de kapper komt? whistling: whistling:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door mercator »

En in juni hebben we De 20 leukste blijf-van-mijn-lijf-huizen !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door mercator »

Wijvenblaadjes hebben een manie voor cijfers: 10 sexy lingeriesetjes, de 25 mooiste Valentijnscadeau's, 5 x creatief met boerenrookworst en ook:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Ariel »

:smile: Ik denk dat je gelijk hebt Mercator. Ik lees geen vrouwen blaadjes. Daar word ik driftig en depressief van. Al die vrolijkheid en al het geluk en blijdschap wat men preekt in dat soort blaadjes kan ik geestelijk niet meer aan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door mercator »

:D Ja je zou er haast vrouwonvriendelijk van worden. Neem nu die bimbo met die 100 hoofddoeken. Ze is wss niet eens moslim maar vindt het ok om voor geld met 100 kopvodden te paraderen en de andere dametjes denken dan van oooh aaaah wat sexy, wat moooooiii! . Ik zal mijn oordeel wat bijpassen als blijkt dat de helft van de lezeresjes nu hun Flair abonnement opzegt maar ik wil er gif op innemen dat dat NIET gaat gebeuren en dat de redactie waarderende briefjes gaat krijgen omdat ze niet gezwicht is voor racistische druk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door mercator »

Ariel schreef:: Al die vrolijkheid en al het geluk en blijdschap wat men preekt in dat soort blaadjes kan ik geestelijk niet meer aan..
Het grootste geluk dat een lezeresje kan overkomen is een stabiele en toch spannende relatie met een doorbrave maar gediscrimineerde Somalische asielzoeker die de recepten uit zijn thuisland meeneemt. En zorgt voor 2 mooie lichtbruine kindertjes: een jongen en een meisje.
Men denk dat ik zomaar wat l*l, maar zo gaat het er in de Flair écht aan toe. HET relatiemodel was uiteraard blond fotomodel Heidi Klum en zwarte Seal, de zanger. Dat Klum er nu de brui aan geeft na het drugsgebruik en de klappen van haar tribale bedgenoot zal wel niet meer op een artikeltje mogen rekenen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Manon »

Ik ben gestopt met het lezen van die blaadjes nadat ik het artikel "wat te doen als moeder naar zee gaat" onder ogen kreeg.

dit is dus écht gebeurd:

Hoe moet je als "partner en moeder" je gezin achterlaten? Wel, je zorgt voor voldoende pre-gefabriceerde maaltijden enzo, maar dan kwam te clue: je LEERT JE PUBERALE DOCHTERS hoe ze de wasmachine moeten bedienen om de was van hunne pa te kunnen doen.

en toen ben ik gestopt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Mahalingam »

Dan had je een eindje verderop kunnen llezen hoe dochterlief moet leren om de magnetron voor de pre-fab maaltijden te gebruiken?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Ozes »

Tips om vreemd te gaan, lofuitingen over cocaïne, dat zijn enkele artikelen die ik in Opzij heb gelezen.
Niet vergeten het afkraken van de Westerse man, en geilen op de rest, zoals Mercator al aangaf, gebeurt in de meeste feministische bladen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Ariel »

Deze week in Flair....Gratis beha’s voor Afrikaanse vrouwen
Door de vrouwen in het zonnetje te zetten, door hen een bh te geven, laten zij zien dat vrouwen in wat voor omstandigheid dan ook, waardevol en belangrijk zijn.
En..Ook een leuk weetje...
In Afrika lopen grote kerels met mooie halssnoeren, gemaakt
van glaskralen. Het ene snoer is nog mooier dan het andere.
Het gaat vooral om oude Europese kralen die je kunt kopen op
een lokale markt. Er zijn getrokken kralen, geperste kralen,
gewonden kralen, gekookte kralen en poederkralen. Allemaal
gemaakt van glas. De kleur, grootte en verscheidenheid is
interessant
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door mercator »

De ideale relatie volgens Flair;Hoe ééééénig !
Afbeelding

of dit:
Afbeelding

De boodschap aan de blanke Europese heren is duidelijk: jullie zijn minderwaardige sukkels. Een pikzwarte n.eger, zo uit de brousse , is vééél beter , dàt zijn tenminste mannen!
Als ik dat laatste plaatje zie moet ik haast kotsen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Weet je, ik heb er op zich niet echt problemen met "interraciale" (bij gebrek aan een beter woord) relaties of huwelijken. Iedereen moet maar doen waar hij of zij gelukkig mee is, en als er liefde is... nou ja, mij niet gelaten, andermans partnerkeuze is niet mijn zaak. Maar relaties met iemand met een andere cultuur (wat vaak samenhangt met ander 'ras') hebben natuurlijk hun eigen moeilijkheden. Men moet dat soort relaties niet gaan ophemelen als ideaal. Ik denk dat zelfs een relatie tussen een Vlaming/Vlaamse en een Nederlander/Nederlandse al wat (kleine) moeilijkheden zou meebrengen. Het enige waar volgens mij westerse mannen en vrouwen écht ver weg van moeten blijven, zijn moslims.

Met homorelaties heb ik ook geen probleem, maar dat opzichtige gebek hoeft voor mij écht niet. Ik gun homo's hun relaties en alle geluk daarin, en met een beetje affectie in 't openbaar heb ik geen probleem, maar alsjeblieft, overdrijf niet. Dat geldt ook voor hetero's trouwens.

Om het dan even over de rest te hebben...

Ik vind die boekomslag van Van dermeersch eigenlijk heel treffend en best mooi. Wat Libelle en Flair doen verbaasd me helaas maar weinig. Of het angst is voor reacties of iets anders, ik weet het niet. Het is belachelijk en onaanvaardbaar, natuurlijk, maar ik heb zulke dingen nu al zo vaak gezien... nou ja.

In ieder geval vind ik niet veel goed aan dat soort blaadjes. Ik ben een man, maar ik heb die dingen toch ooit wel eens vastgehad. De meeste van die onnozele blaadjes bevatten een ongelooflijke hoop onzin, en dan zijn dingen als de Libelle en de Flair nog niet eens de ergste. Sommige van de dingen die ze in dat soort blaadjes schrijven zijn trouwens gewoon ronduit immoreel. Nee, bedankt, ik moet dat soort blaadjes niet, en ik moet in het algemeen ook het soort vrouwen en meisjes die dingen lezen niet echt; niet zelden zijn het niet de 'scherpste' meisjes en vrouwen. De wat 'scherpere' bekijken die dingen kritischer of lezen andere dingen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door mercator »

De Moderne Vrouw zoals Flair ze graag wil:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Rechtsliberaal »

Ozes schreef:Tips om vreemd te gaan, lofuitingen over cocaïne, dat zijn enkele artikelen die ik in Opzij heb gelezen.
Niet vergeten het afkraken van de Westerse man, en geilen op de rest, zoals Mercator al aangaf, gebeurt in de meeste feministische bladen.
Opzij? Dat oude-wijven glossy toiletpapier? Tegenwoordig is het een blad voor uitgerangeerde ex-feministen type Hedy d'Ancona, Hanneke Groenteman en klonen, alsmede koeien als Agnes Jongerius en klonen. Van felheid is niets meer te merken op de omslag:
Afbeelding
Weet je wat d'r ook in die bladen staat? De seksreizen naar Gambia voor vrouwen, overjarige koeien die van wippestein gaan met een zwarte die een geslachtsdeel van een meter heeft, en ondertussen afgeven op Nederlandse mannen die volgens hun sukkels zijn, alles went behalve een nederlandse vent volgens hun.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door mercator »

Met dit slaat rolmodel Goedele verschillende linkse vliegen in één klap:
-belachelijk maken van de katholieke kerk
-schuldbewustzijn tov n.egers aanpraten
-reclame maken voor ontwikkelingshulp
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:Wel ik was altijd een fervent lezer van de Flair en de Libelle maar nu is het GEDAAN!
Jij ook al! Maar ik moet zeggen dat ik nog meer met de Margriet heb.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op ma feb 27, 2012 5:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:
mercator schreef:Wel ik was altijd een fervent lezer van de Flair en de Libelle maar nu is het GEDAAN!
Jij ook al! Maar ik moet zeggen ik heb nog meer met de Margriet heb.
:razz: Dames dames toch.. Probeer de donald duck eens....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Leader
Berichten: 189
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 7:23 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Leader »

mercator schreef: Ik keek uit naar het artikel in het maart-nummer van Flair 20 tips om een besneden man te bevredigen maar dat zal ik dus bij de tandarts moeten lezen.
Nou ja, ik zou bijna wat gaan zeggen, haha :P
Laten we onze Nederlandse Waarden behouden en niet verkwanselen aan de allochtone bezetting.
Gebruikersavatar
Leader
Berichten: 189
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 7:23 pm

Re: Vlaamse Libelle weigert anti-islamadvertentie

Bericht door Leader »

mercator schreef:Afbeelding

De boodschap aan de blanke Europese heren is duidelijk: jullie zijn minderwaardige sukkels. Een pikzwarte n.eger, zo uit de brousse , is vééél beter , dàt zijn tenminste mannen!
Als ik dat laatste plaatje zie moet ik haast kotsen.

Wat doe ik dan verkeerd????? :rolleyes:

Is de lengte dan wél bepalend, want dát scheelt toch wel meestal een paar cm. :crying:
Laten we onze Nederlandse Waarden behouden en niet verkwanselen aan de allochtone bezetting.
Plaats reactie