Met de auto naar de voedselbank

Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Mahalingam »

Sinterklaas is voorbij. Nu komt de Kersttijd waarin mensen allerlei warme filantropische solidariteit-gevoelens gaan krijgen. Tijd dus om die aan te boren. En als eerste zijn daar de voedselbanken van de SP. Die kampen met meer vraag dan aanbod van gratis eten.
Uit onderzoek van SP-Kamerlid Sadet Karabulut naar de Nederlandse voedselbanken komt een alarmerend beeld naar voren. Door een toenemende vraag komen mensen op een wachtlijst terecht en kunnen de voedselbanken steeds minder gevarieerde pakketten samenstellen.[...]
De voedselbanken laten verder aan de SP weten dat zij steeds vaker geconfronteerd worden met mensen die ondervoed zijn of echt honger lijden. ‘Eigenlijk is het een schande dat we in een rijk land als Nederland tolereren dat er mensen zijn die honger lijden. Maar zolang we dat niet opgelost hebben, moeten mensen bij voedselbanken aan kunnen kloppen. En wat doet het kabinet? Die weigeren zelfs in gesprek te gaan met de voedselbanken om dit probleem op te lossen.’
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1379 ... t_aan.html
Er is zelfs in de 2-de Kamer over gesproken.
Immers als er geen gratis voedsel binnen komt moet het gekocht worden. En wie betaalt dat dan? De regering want diens schuld is het vanwege bezuinigen.
Rutte heeft bezwaar tegen term 'armoede' in Nederland
De premier wees erop dat het niveau van het sociaal minimum in Nederland tot de hoogste in Europa behoort. Hij stelde daarbij wel dat het in Nederland 'pittig' is om met een bijstandsuitkering rond te moeten komen. Maar er is volgens hem geen situatie waar 'onmiddellijk ontwikkelingshulp naartoe moet'.[...]
Volgens de premier is het aan gemeenten om eventueel actie te ondernemen als mensen onder het sociaal minimum zakken en niet aan het kabinet om op nationaal niveau het gesprek aan te gaan met voedselbanken.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... land.dhtml
Als mensen geen geld hebben voor voedsel dan hebben ze wel geld om dat eten te koken?
Laat de gemeenten maar gaarkeukens inrichten waar men hompen bruin brood met erwtensoep met spek kan eten en een multi-vitamine pil toe.
Als men echt honger heeft: 'Erst das Fressen, dann die Moral'. ( Bertolt Brecht , Dreigroschenoper.)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Mahalingam »

Toch best wel sneu en een beetje zielig. Werk je je de pleuris voor een zelf bedacht goed doel, komt er niemand op af.
Organisator Simon Plateel was zichtbaar teleurgesteld. Samen met Jan Verbaan organiseert hij al jaren goede doelenacties en dit de eerste keer dat de doelgroep het laat afweten. Dat er veel pers op de actie is afgekomen is volgens Plateel niet de oorzaak van de flop. "Er was immers niet gezegd dat er pers bij zou zijn", aldus Plateel.
En wat heeft de doelgroep niet gedaan?
De gratis snoepactie voor minima uit Leiden sloeg niet aan. Slechts zes bezoekers kwamen woensdagmiddag naar het afhaalpunt waar dozen en zakken vol snoep, koek en andere lekkernijen klaarlagen.
http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/reg ... 28video%29
Misschien de volgende keer er wat meer bekendheid aan geven: folders voor de deur van de Aldi en de Lidl
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Mahalingam »

Met de auto naar de voedselbank kan je in Tiel wel eens 80 euro parkeerboete kosten.
Er is daar veel parkeerruimte maar die is bij gemeentelijk besluit slechts voor medewerkers van de voedselbank. En dus komen de parkeerwachters controleren wanneer er gratis uitdeling is.
CDA: Aandacht voor parkeerproblemen rond Voedselbank
Volgens de medewerkers van de Tielse Voedselbank deelt parkeerbeheer regelmatig parkeerbonnen à € 80,- uit aan cliënten van de voedselbank die op vrijdag tussen 13.00 uur en 15.00 uur hun voedselpakket komen afhalen en even de auto bij de voedselbank parkeren om het pakket vervolgens in de auto te laden.
Volgens de Voedselbank is het meer regel dan uitzondering dat parkeerbeheer juist op het tijdstip waarop de pakketten worden uitgedeeld komt controleren. Ook heeft de voedselbank aangegeven regelmatig het gesprek aan te zijn gegaan met parkeerbeheer om deze situatie te voorkomen echter zonder resultaat.
Maar uitgeschreven bonnen kunnen wel weer terug genomen worden door de dienst als het pluche-zitters betreft.
Tijdens de speelgoed inzamelingsactie van de Tielse kinderraad waarbij ook veel vrijwilligers en raadsleden aanwezig waren de zaterdag voor kerst zijn er parkeerbonnen uitgedeeld. De ouders van de kinderraadsleden die heel even de kinderen kwamen afzetten en de auto heel kort parkeerde werden ook direct van een parkeerbon voorzien. Gelukkig door tussenkomst van de raadsleden en een ambtenaar werden deze bonnen teruggedraaid.
http://www.cda.nl/Tiel/Actueel/Nieuws/2 ... lbank.aspx
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Schepsel »

Waarom hebben jullie iets tegen de voedselbank? Bij mijn weten is dit vaak voedsel dat niet meer wordt verkocht wegens de datum, dat overgeschoten is, enzovoorts. Die bergen weggooien (en er wordt al teveel weggegooid) is zonde, wat is er dan mis met het uitdelen van zulke producten aan arme mensen? Die stemmingmakende stukjes over dat ze plasmaschermen enzo hebben, wat moet je daarmee. Ik heb dan weer een interview gelezen met een meneer die in forse armoede leeft in Nederland, en hij had geen dure apparatuur. Misschien zou het wel van nut zijn om voor de voedselbank dat inkomensmaximum op te heffen, opdat iedereen die dingen krijgt, dan wordt er minder weggegooid.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Monique »

Schepsel schreef:Waarom hebben jullie iets tegen de voedselbank? Bij mijn weten is dit vaak voedsel dat niet meer wordt verkocht wegens de datum, dat overgeschoten is, enzovoorts. Die bergen weggooien (en er wordt al teveel weggegooid) is zonde, wat is er dan mis met het uitdelen van zulke producten aan arme mensen? Die stemmingmakende stukjes over dat ze plasmaschermen enzo hebben, wat moet je daarmee. Ik heb dan weer een interview gelezen met een meneer die in forse armoede leeft in Nederland, en hij had geen dure apparatuur. Misschien zou het wel van nut zijn om voor de voedselbank dat inkomensmaximum op te heffen, opdat iedereen die dingen krijgt, dan wordt er minder weggegooid.
Wanneer je met de AUTO naar de voedselbank gaat heb je het niet echt nodig....toch?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Schepsel »

Monique schreef:
Schepsel schreef:Waarom hebben jullie iets tegen de voedselbank? Bij mijn weten is dit vaak voedsel dat niet meer wordt verkocht wegens de datum, dat overgeschoten is, enzovoorts. Die bergen weggooien (en er wordt al teveel weggegooid) is zonde, wat is er dan mis met het uitdelen van zulke producten aan arme mensen? Die stemmingmakende stukjes over dat ze plasmaschermen enzo hebben, wat moet je daarmee. Ik heb dan weer een interview gelezen met een meneer die in forse armoede leeft in Nederland, en hij had geen dure apparatuur. Misschien zou het wel van nut zijn om voor de voedselbank dat inkomensmaximum op te heffen, opdat iedereen die dingen krijgt, dan wordt er minder weggegooid.
Wanneer je met de AUTO naar de voedselbank gaat heb je het niet echt nodig....toch?
Nee, maar men ageert tegen de voedselbank in het algeheel. Ik vind het wel een goed idee, zo gebeurt er nog wat met tonnen voedsel die anders weggegooid zouden worden. Als je van mening bent dat het niet meer nodig is (en ik weet het ook niet goed, iemand in de bijstand zou niet zomaar een auto moeten kunnen hebben, zelfs als het een cadeau was zitten er allerlei kosten aan) kan je altijd nog het inkomensmaximum opheffen, zodat iedereen gratis of goedkoop voedsel kan krijgen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Scarlatti »

Schepsel schreef:
Monique schreef:
Schepsel schreef:Waarom hebben jullie iets tegen de voedselbank? Bij mijn weten is dit vaak voedsel dat niet meer wordt verkocht wegens de datum, dat overgeschoten is, enzovoorts. Die bergen weggooien (en er wordt al teveel weggegooid) is zonde, wat is er dan mis met het uitdelen van zulke producten aan arme mensen? Die stemmingmakende stukjes over dat ze plasmaschermen enzo hebben, wat moet je daarmee. Ik heb dan weer een interview gelezen met een meneer die in forse armoede leeft in Nederland, en hij had geen dure apparatuur. Misschien zou het wel van nut zijn om voor de voedselbank dat inkomensmaximum op te heffen, opdat iedereen die dingen krijgt, dan wordt er minder weggegooid.
Wanneer je met de AUTO naar de voedselbank gaat heb je het niet echt nodig....toch?
Nee, maar men ageert tegen de voedselbank in het algeheel. Ik vind het wel een goed idee, zo gebeurt er nog wat met tonnen voedsel die anders weggegooid zouden worden. Als je van mening bent dat het niet meer nodig is (en ik weet het ook niet goed, iemand in de bijstand zou niet zomaar een auto moeten kunnen hebben, zelfs als het een cadeau was zitten er allerlei kosten aan) kan je altijd nog het inkomensmaximum opheffen, zodat iedereen gratis of goedkoop voedsel kan krijgen.

Nee hoor, zoals IK het lees, reageert men op het met de AUTO naar de voedselbank rijden...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Monique »

Schepsel schreef:Nee, maar men ageert tegen de voedselbank in het algeheel.
Volgens mij is de titel van dit topic "met de auto naar de voedselbank".
Ik vind het wel een goed idee, zo gebeurt er nog wat met tonnen voedsel die anders weggegooid zouden worden.
Er is niets mis mee om dingen weg te geven.
Punt is echter dat er net gedaan wordt alsof half Nederland zo zielig is dat ze om komen van de honger.
In Nederland is geen armoede.
Iedereen krijgt genoeg om van te leven.

Dat mensen kiezen voor luxe goederen ipv voedsel is hun eigen keus en verantwoordelijkheid.
Als je van mening bent dat het niet meer nodig is (en ik weet het ook niet goed, iemand in de bijstand zou niet zomaar een auto moeten kunnen hebben, zelfs als het een cadeau was zitten er allerlei kosten aan) kan je altijd nog het inkomensmaximum opheffen, zodat iedereen gratis of goedkoop voedsel kan krijgen.
Wanneer iedereen kan gaan halen is er geen enkel probleem.
Ik zou het echter niet doen.
Ik hou nergens mijn hand voor op.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Ariel »

Monique schreef: Ik hou nergens mijn hand voor op.
Ik ook niet. Ik ga liever dood. En al die mensen die naar een voedselbank lopen hebben gewoon een uitkering waar een normaal mens zonder fratsen van kan leven. Het is misschien geen vetpot, maar honger hoeft men niet te lijden. Waarschijnlijk hebben veel van deze mensen zich enorm in de schulden gewerkt, en die schulden moeten ze helaas aflossen. Ik veroordeel deze mensen niet, maar ik neem waar. Het is sneu voor de kinderen van deze voedselbank mensen , want die kunnen er ook niks aan doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Scarlatti »

Ariel schreef:
Monique schreef: Ik hou nergens mijn hand voor op.
Ik ook niet. Ik ga liever dood. En al die mensen die naar een voedselbank lopen hebben gewoon een uitkering waar een normaal mens zonder fratsen van kan leven. Het is misschien geen vetpot, maar honger hoeft men niet te lijden. Waarschijnlijk hebben veel van deze mensen zich enorm in de schulden gewerkt, en die schulden moeten ze helaas aflossen. Ik oordeel deze mensen niet, maar ik neem waar. Het is sneu voor de kinderen van deze voedselbank mensen , want die kunnen er ook niks aan doen.
en kennelijk hebben ze zelfs nog een auto ook waar ze mee kunnen rijden....ms MOETEN ze wel omdat ze geen fiets hebben.... whistling:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Mahalingam »

Ik zie het armoede probleem voor een groot deel komen door verkeerde prioriteiten bij geld uitgeven.
Toen mijn vader mijn moeder leerde kennen was hij een krachteloos mager scharminkel. Hij (en zijn zus en broer) kregen thuis gewoon niet genoeg te eten. Ze waren bij hem thuis lage klasse witte boorden. Zijn moeder liep er altijd als een dame bij in de dure kleren. Ze had zelfs een naaister. Er was gewoon niet genoeg geld over voor eten voor de kinderen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Mahalingam »

Als er burgers naar de voedselbank moeten gaan vanwege armoede, hoe staat het dan wel niet met hun huisdieren? In Emmen kunnen de behoeftigen nu ook terecht bij een voedselbank voor dieren.
Heb je als tokkie twee van die kalf-grote honden die ieder een kiloblik Chappie per dag naar binnen werken, dan is dat kostbaar.
Maar een katje is voor 150 euro eten per jaar onder de pannen en dan hoeft die zelfs nog niet wild te gaan poepen uit armoede.
De tegenvallers zitten in dokterskosten.
Veel belangstelling voor dierenvoedselbank
EMMEN - Drenthe heeft vanaf maandag een voedselbank voor dieren. Honderd huisdierenbezitters hebben zich al aangemeld, zei een medewerkster van de voedselbank maandag.
Klanten kunnen eens per 2 weken voer voor hun huisdieren halen. Als ze daar niet toe in staat zijn, bezorgen medewerkers van de voedselbank ook voer aan huis. Bij gebrek aan vervoer gaan ze ook met hun klanten mee naar de dierenarts. De dierenvoedselbank werkt samen met de sociale dienst van enkele gemeenten.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1155 ... binnenland
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Schepsel »

Het is nogal onverantwoord dat ze überhaupt een hond kopen als ze zich niet eens het meest basale, voer, kunnen veroorloven.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Het is nogal onverantwoord dat ze überhaupt een hond kopen als ze zich niet eens het meest basale, voer, kunnen veroorloven.
Moeilijk...maar ik kan me situaties voorstellen waarbij iemand van het ene op het andere moment zijn inkomen kwijt is en GEEN recht heeft op welke uitkering dan ook-zieke zelfstandigen bijv.-en wat moet je dan met die hond ?
Er komen elke dag in Nederland honderden mensen bij in de "schuldsanering" die 40 € per week krijgen voor AL hun onkosten...veel zorg voor de hond kan er dan niet af.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Schepsel »

mercator schreef:
Schepsel schreef:Het is nogal onverantwoord dat ze überhaupt een hond kopen als ze zich niet eens het meest basale, voer, kunnen veroorloven.
Moeilijk...maar ik kan me situaties voorstellen waarbij iemand van het ene op het andere moment zijn inkomen kwijt is en GEEN recht heeft op welke uitkering dan ook-zieke zelfstandigen bijv.-en wat moet je dan met die hond ?
Er komen elke dag in Nederland honderden mensen bij in de "schuldsanering" die 40 € per week krijgen voor AL hun onkosten...veel zorg voor de hond kan er dan niet af.
Vreemd, je zou toch denken dat ze rekening houden met zulke dingen...? Zoals ook mogelijk dingen als een speciaal dieet wegens een ziekte, kinderen, maar ook honden, want asielen kunnen die beesten ook niet hebben, die zitten vaak al vol en bovendien moet je geld betalen om de hond mee te laten nemen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door mercator »

Schepsel schreef: Vreemd, je zou toch denken dat ze rekening houden met zulke dingen...?
Nee hoor, de lui in de schuldsanering hebben zich in zulke financiele nesten gewerkt( in de meeste gevallen door eigen toedoen) dat een keihard toezicht wordt opgelegd. Keuze tussen voer voor de hond en internet abonnement ? Bekijk maar wat het belangrijkste is. Ik zou het wel weten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Keuze tussen voer voor de hond en internet abonnement ? Bekijk maar wat het belangrijkste is. Ik zou het wel weten.
En dat is...? [c045.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Mahalingam »

Op de StaatsTV werd een nieuw probleem van de voedselbanken aangekaart ( de eerste is natuurlijk dat ze geen subsidie krijgen). Vanwege de crisis letten de producenten en winkels op de kleintjes. Minder verspilling. Ze stemmen de aankoop en de verkoop beter op elkaar af.

En de klacht is nu: we kunnen de zielige klanten geen gezond etenspakket meer geven. Te weinig vers.
Als je ervan uitgaat de het voedselbank pakket het enige is dat de mensen kunnen eten en dat ze absoluut geen geld over hebben om zelf verse groenten te kopen om het voedselbank diëet aan te vullen, tja. dan is er een levensgevaarlijk probleem. Vitamine tekort ligt op de loer. Jantje Beton wordt nog bleker en zwakker.

Helaas werden aan het eind van de reportage de klanten bevraagd. En die hadden niets gemerkt van minder gezond eten bij de voedselbank. Er was nog altijd groente bij. (voor het konijn).
Dat moeten de journalisten voortaan echt laten: de mening van de voedselbank klanten vragen. Die hebben geen benul van hun legitieme gezonde voedsel behoefte (aan oa. legumen)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door H.Numan »

Dan slikken ze maar wat doorgedraaide vitamine c pillen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Ariel »

Gisteren even bij lidl geweest. Daar zag ik een pond rode bieten liggen voor 69 cent, en op de site van lidl kan je lezen dat een kilo wortelen 39 cent kost, dus onze voedselbank medemens hoeft het heus niet zonder groente te doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Gisteren even bij lidl geweest. Daar zag ik een pond rode bieten liggen voor 69 cent, en op de site van lidl kan je lezen dat een kilo wortelen 39 cent kost, dus onze voedselbank medemens hoeft het heus niet zonder groente te doen.
Als ik naar de Lidl in Duitsland ga staat daar altijd een soort allochtone bedelaar en dan geef ik die 20 cent. Tot nog toe heeft die NIET gezegd oh dank u blanke meester !

Dat is in Geilenkirchen. Bij het inrijden van de "Kreis" staat er een bordje Geilenkirchen, ort ohne Rassismus (1) :D .
Ik merkte ook dat de o zo sociaal voelende Duitsers worden opgeroepen om alle prijzen 5 eurocent naar boven af te ronden, dat surplus kan dan naar Goede Werken gaan.
Er stond ook een grote affiche met een bord erop, zo goed als leeg maar met een paar rijstkorreltjes erop, de tekst luidde iets in de zin van is dit genoeg voor u?. Aan de omvang van de Duitsers te zien duidelijk niet.

(1) Hoe stellen ze zo iets vast?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Mahalingam »

Geilenkirchen, ort ohne Rassismus
Er zijn veel gemeenten die zich zo naar de buitenwereld afficheren. Tja, hoe gaat dat? De lokale anti-racime club komt er mee (is landelijke actie) , de gemeenteraad stemt er over en niemand stemt tegen. Een tegenstemmer zou anti-anti-racisme zijn en niemand wil zo te boek staan voor iets lulligs zonder inhoud dat Gutmenschen zo blij maakt.

Wachtlijsten. Die heb je overal in ons land op plaatsen waar zorg verleend wordt of gewoont moet worden.
De voedselbank is ook een zorgende instelling dus ook daar bestaan wachtlijsten. En die worden langer. Sleutelwoord: SCHRIKBAREND.
Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend. Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. "Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen'', aldus Sies.

Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. "Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe'', zei Sies.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... lbank.html
In linkse fora lees ik al dat er bij wet bepaald moet worden dat de voedselbank alleenrecht heeft op overtollig voer.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:In linkse fora lees ik al dat er bij wet bepaald moet worden dat de voedselbank alleenrecht heeft op overtollig voer.
Links zou ook wel willen zien dat de Overheid het voedsel rechtstreeks aan de consumenten vertrekt. Zo kan links ook bepalen wat die eten en hoeveel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Geilenkirchen, ort ohne Rassismus
.
In België zetten de Gutmenschen een bordje ZONDER HAAT STRAAT aan hun vensterraam, zo weet je onmiddellijk dat daar geen racsten wonen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Met de auto naar de voedselbank

Bericht door Mahalingam »

Er is een oplossing gevonden (in Vlagtwedde nota bene!) voor het grote probleem van een tekort aan gezond vers in de voedselbanken.
Gemeentelijke plantsoenendienst wordt uitgebreid met werkelozen die groente en dergelijke gaan telen. Goed idee.
Werkloze teelt groente voor voedselbank
VLAGTWEDDE - Werklozen in de gemeente Vlagtwedde gaan verse groente kweken voor de Voedselbank Zuidoost-Groningen.

De Voedselbank, die ook de gemeenten Stadskanaal en Bellingwedde bedient, heeft door een groeiend aantal klanten een tekort aan verse groente. In de gemeentelijke kwekerij doen werklozen werkervaring op of volgen een opleiding tot hovenier. “Als onderdeel daarvan laten we cliënten van de sociale dienst nu ook verse groenten telen voor de voedselbank”, zegt wethouder Hendrik Klap. “We vangen zo twee vliegen in één klap. Onze mensen zonder baan doen werkervaring op en stromen hopelijk zo door naar vast werk en we helpen de voedselbank aan verse groente.”

Klap denkt dat jaarlijks een kleine 9.000 euro nodig is om het telen van de groenten te bekostigen. Woordvoerder Servaas Smulders van de voedselbank is blij met de steun. “Die kunnen we heel goed gebruiken.” De Voedselbank Zuidoost-Groningen zag het aantal afnemers het afgelopen jaar stijgen van 120 naar 170 klanten.
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... oedselbank
Er is elders ook initiatief om volkstuinierders te organiseren om extra groente te verbouwen voor de voedselbank.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie