Hiddema: Koop een pistool

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Theo Hiddema.
:laugh1: oeps...Deze uitspraak zal Theo Hiddema niet in dank afgenomen worden. Hoelang zal het duren voordat geheel links Nederland over hem heen valt.
Hiddema: Koop een pistool

Beek - De Maastrichtse advocaat mr. Theo Hiddema raadt mensen die een beetje leuk wonen aan een pistool te kopen om zich te wapenen tegen overvallers.

Als u een beetje leuk woont, dan kunt u er op rekenen dat u binnenkort aan de beurt bent", zei Hiddema volgens maastricht.dichtbij.nl maandagavond in Beek waar hij sprak voor ondernemers uit de Westelijke Mijnstreek en Maastricht.

"Oost-Europese bendes stropen de regio af om woningen te overvallen. Die mensen zien een leuke vrijstaande woning en denken dat er een kluis aanwezig is. En ze gaan niet bepaald zachtzinnig te werk. Als u ook nog een leuke dochter heeft dan pas maar op. Mijn advies: koop een pistool!"

De statistieken lijken de advocaat gelijk te geven. De afgelopen tijd is het aantal gewelddadige woningovervallen fors gestegen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1160 ... ool__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Hier zal inderdaad wel reactie op komen. Ik ben er niet echt voorstander van dat 'iedereen' zomaar vuurwapens in huis heeft, maar ik heb zeker begrip voor de redenering en het standpunt van Hiddema.

Het is dat ik niet weet hoe om te gaan met vuurwapens, en dat de reglementering zo streng is, anders zou ik wel overwegen er ook eentje te kopen. Leren omgaan met vuurwapens en schietlessen is iets dat ik misschien ooit nog wel ga doen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Ariel »

Tja, dit was te verwachten. Een PVV advocaat in een D66 advocatengroep moet onmiddelijk tot orde geroepen worden als hij iets zegt dat Wilderiaans in de oren van de D66 goedmenchen klinkt.
Hiddema op matje geroepen

MAASTRICHT - Strafpleiter mr. Theo Hiddema is op het matje geroepen door de deken van de orde van Advocaten

Eduard Prickartz heeft de Maastrichtse advocaat opgeroepen voor een indringend gesprek. Prickartz wil de advocaat aan de tand voelen vanwege de landelijke ophef die is ontstaan naar aanleiding na de oproep die Hiddema deed. Hij riep mensen die een beetje leuk wonen op om een pistool te kopen om zich te wapenen tegen overvallers.

"Als u een beetje leuk woont, dan kunt u er op rekenen dat u binnenkort aan de beurt bent", zei Hiddema volgens maastricht.dichtbij.nl maandagavond in Beek waar hij sprak voor ondernemers uit de Westelijke Mijnstreek en Maastricht.

"Oost-Europese bendes stropen de regio af om woningen te overvallen. Die mensen zien een leuke vrijstaande woning en denken dat er een kluis aanwezig is. En ze gaan niet bepaald zachtzinnig te werk. Als u ook nog een leuke dochter heeft dan pas maar op. Mijn advies: koop een pistool!"

Volgens Prickartz heeft Hiddema hem en daarmee de beroepsgroep heel wat uit te leggen. "Hij heeft wel het nodige uit te leggen. Over wat hij gezegd heeft en in welke context. Ik twijfel er niet aan dat het is gezegd, want zoiets verzin je natuurlijk niet. Maar het gaat mij om de intentie waarmee het is gezegd", zegt hij tegen Dichtbij.nl.

Hiddema is al eerder geschorst als advocaat door de Orde.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/1162 ... pen__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door H.Numan »

Volkomen begrijpelijk. Het leren beheren van een pistool is niet voor iedereen. Je moet regelmatig (2x per maand minimaal) oefenen. Hij had beter kunnen adviseren om een shotgun aan te schaffen. Een dubbelloops of een riotgun. Iedereen kan zonder veel training daar mee overweg, succes gegarandeerd, bereik is gering, dus weinig overlast. :sly:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door mercator »

Ik had vroeger een kleine collectie vuurwapens, nu heb ik alleen een FN pistool model 1910, kaliber 7,65 mm over gehouden. Natuurlijk heeft Hiddema gelijk, inbrekers moet je gewoon kunnen neerknallen, klaar.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door mercator »

H.Numan schreef:Volkomen begrijpelijk. Het leren beheren van een pistool is niet voor iedereen. :
? Een pistool bedienen is helemaal niet moeilijk, een revolver is zelfs nog makkelijker. Erop los knallen kan iedereen, min of meer raak schieten is iets heel anders.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Mahalingam »

Het is nogal een zenuwen bedoening als er geschoten moet worden. Zie maar hier:
Kogelregen bij schietpartij in Amsterdam
Een ooggetuige laat aan RTV N-H weten dat twee groepen rond 01.20 uur ruzie met elkaar kregen. Daarbij werd meerdere keren geschoten. Ooggetuigen zeggen zeker twaalf knallen gehoord te hebben. De kogels raakten diverse gevels en ramen van woningen. Zeker acht kogelinslagen zijn vrijdagochtend bij daglicht zichtbaar.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/75361/Kogelr ... +Amsterdam
Als ik de keus had dan wordt het een Lupara (lupo). Een jachtgeweer met kort afgezaagde loop die hagel schiet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door H.Numan »

mercator schreef:
H.Numan schreef:Volkomen begrijpelijk. Het leren beheren van een pistool is niet voor iedereen. :
? Een pistool bedienen is helemaal niet moeilijk, een revolver is zelfs nog makkelijker. Erop los knallen kan iedereen, min of meer raak schieten is iets heel anders.
Juist. En daar wringt de schoen dus. Wat gebeurt er als je NIET raak schiet? Een 9 mm of .45 kogel stopt echt niet na 25 meter. Je kan er met redelijk gemak iemand op 200 meter afstand mee doden. Niet gericht, maar de kogel heeft tot zeker 200 meter zwaar verwondende en dodelijke werking.

Een shotgun daarentegen is veel gemakkelijker te bedienen, de uitwerking binnen de 25 meter kan letterlijk verwoestend zijn maar daar buiten niet meer. Je moet gewoon vreselijk veel pech hebben als iemand je al dan niet per ongeluk omlegt op meer dan 50 meter. Waarschijnlijk gebruikt die dan slugs.

Een pistool/revolver kan je -dacht ik- nergens in Europa kopen zonder vergunning. Een shotgun wel. In ieder geval een dubbelloops. In veel landen is een pomper of (semi) automaat geen enkel probleem.

Als je geen dodelijke ongelukken wilt veroorzaken laad je die shotgun met grof zout of fijne hagel. Kan ook, maar veel lastiger bij een pistool. En een shotgun shell heeft sowieso al tig keer meer nuttige lading dan een 9 mm. Dus waar je een snufje zout verplaatst met een pistool verhuis je een halve vrachtwagen pekel met een shotgun.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door mercator »

H.Numan schreef:[Juist. En daar wringt de schoen dus. Wat gebeurt er als je NIET raak schiet? Een 9 mm of .45 kogel stopt echt niet na 25 meter. Je kan er met redelijk gemak iemand op 200 meter afstand mee doden. Niet gericht, maar de kogel heeft tot zeker 200 meter zwaar verwondende en dodelijke werking.
.
Wat Hiddema vertelt is redelijk onpractisch. Wil een vuurwapen effectief zijn tegen inbrekers moet je het ten allen tijde geladen ter beschikking hebben. Het risico daarvan is denkelijk groter dan de kans dat het gebruikt moet worden tegen een stuk Roma uitschot. Als je een pistool eerst uit een kluis moet halen, kogels uit de doos halen, in de lader stoppen en doorladen ben je toch al gauw enkele minuten kwijt.
Het grote probleem ligt bij de overheid, die nalaat inbrekers gepast te straffen. Ik zou denken aan eentje opknopen en laten hangen als waarschuwing.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Manon »

mercator schreef:
H.Numan schreef:[Juist. En daar wringt de schoen dus. Wat gebeurt er als je NIET raak schiet? Een 9 mm of .45 kogel stopt echt niet na 25 meter. Je kan er met redelijk gemak iemand op 200 meter afstand mee doden. Niet gericht, maar de kogel heeft tot zeker 200 meter zwaar verwondende en dodelijke werking.
.
Wat Hiddema vertelt is redelijk onpractisch. Wil een vuurwapen effectief zijn tegen inbrekers moet je het ten allen tijde geladen ter beschikking hebben. Het risico daarvan is denkelijk groter dan de kans dat het gebruikt moet worden tegen een stuk Roma uitschot. Als je een pistool eerst uit een kluis moet halen, kogels uit de doos halen, in de lader stoppen en doorladen ben je toch al gauw enkele minuten kwijt.
Het grote probleem ligt bij de overheid, die nalaat inbrekers gepast te straffen. Ik zou denken aan eentje opknopen en laten hangen als waarschuwing.
Dat stinkt na een tijdje, zo'n galgenheuvel. En vroeger kon men die plaatsen mijden, maar nu is er niet zoveel vrije plaats meer over hé.

Dan toch liever een schandpaal op de Grote Markt, waar ze een weekje in kunnen hangen en gevoederd worden door hun kompanen. Stinkt ook wel, maar kom, dan zetten ze die ineens maar op de pot en laten de pot ook een weekje staan.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door mercator »

circe schreef:Dat stinkt na een tijdje, zo'n galgenheuvel. .
Ik bedoel in plaatsen waar de daders vandaan komen, moslimrijke omgevingen zeg maar. Een galg op de Turnhoutse baan of in de Matongé wijk bijv.

Je idee van die schandpaal is ook niet slecht, maar dat zou ik reserveren voor de kleinere vergrijpen, zakkenrollerij bijv. Gewelddadige dieven worden gewoon opgeknoopt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Pilgrim »

Gatver! Zo te zien hebben we de Islam niet meer nodig om terug te keren naar de Middeleeuwen. Alhoewel, veel van die inbrekers en criminelen zijn van islamitische komaf en bevorderen dus daarmee ook op deze manier een indirecte terugkeer naar de Middeleeuwen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Gatver! Zo te zien hebben we de Islam niet meer nodig om terug te keren naar de Middeleeuwen. .
Was er iets mis met de middeleeuwen dan ? Jij zou dat een gouden tijd moeten vinden want iedereen was christen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Ozes »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:Gatver! Zo te zien hebben we de Islam niet meer nodig om terug te keren naar de Middeleeuwen. .
Was er iets mis met de middeleeuwen dan ? Jij zou dat een gouden tijd moeten vinden want iedereen was christen.
De dagelijkse sleur van FFI, verzorgt door Mercator
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door mercator »

Ozes schreef:
De dagelijkse sleur van FFI, verzorgt door Mercator
:roll2: 2012 is trouwens het Mercator-jaar, dat in Vlaanderen omstandig zal gevierd worden. Wat is er tegen publieke strafuitvoeringen ? Als je dat niet graag ziet moet je niet gaan kijken, dat is met voetbal net hetzelfde.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Pilgrim »

Ozes schreef:De dagelijkse sleur van FFI, verzorgt door Mercator
Dat kan je wel zeggen ja. Het zijn constant dezelfde vervelende deuntjes. Ik er meestal maar niet meer op in. :no1:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door KevinB »

H.Numan schreef:
mercator schreef:
H.Numan schreef:Volkomen begrijpelijk. Het leren beheren van een pistool is niet voor iedereen. :
? Een pistool bedienen is helemaal niet moeilijk, een revolver is zelfs nog makkelijker. Erop los knallen kan iedereen, min of meer raak schieten is iets heel anders.
Juist. En daar wringt de schoen dus. Wat gebeurt er als je NIET raak schiet? Een 9 mm of .45 kogel stopt echt niet na 25 meter. Je kan er met redelijk gemak iemand op 200 meter afstand mee doden. Niet gericht, maar de kogel heeft tot zeker 200 meter zwaar verwondende en dodelijke werking.

Een shotgun daarentegen is veel gemakkelijker te bedienen, de uitwerking binnen de 25 meter kan letterlijk verwoestend zijn maar daar buiten niet meer. Je moet gewoon vreselijk veel pech hebben als iemand je al dan niet per ongeluk omlegt op meer dan 50 meter. Waarschijnlijk gebruikt die dan slugs.

Een pistool/revolver kan je -dacht ik- nergens in Europa kopen zonder vergunning. Een shotgun wel. In ieder geval een dubbelloops. In veel landen is een pomper of (semi) automaat geen enkel probleem.

Als je geen dodelijke ongelukken wilt veroorzaken laad je die shotgun met grof zout of fijne hagel. Kan ook, maar veel lastiger bij een pistool. En een shotgun shell heeft sowieso al tig keer meer nuttige lading dan een 9 mm. Dus waar je een snufje zout verplaatst met een pistool verhuis je een halve vrachtwagen pekel met een shotgun.
Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen met een pistool, maar met een shotgun evenmin.

Een pistool of revolver is in België en Nederland zonder vergunning zeker niet te krijgen. Ik betwijfel of je zomaar aan een shotgun komt. Maar inderdaad, in veel landen is de wapenwet veel minder streng.

Numan, als je spreekt over zout of hagel... wat voor soort verwondingen kan dat aanrichten? Zeker op korte afstand.
Wat Hiddema vertelt is redelijk onpractisch. Wil een vuurwapen effectief zijn tegen inbrekers moet je het ten allen tijde geladen ter beschikking hebben. Het risico daarvan is denkelijk groter dan de kans dat het gebruikt moet worden tegen een stuk Roma uitschot. Als je een pistool eerst uit een kluis moet halen, kogels uit de doos halen, in de lader stoppen en doorladen ben je toch al gauw enkele minuten kwijt.
Als je wilt dat zo'n vuurwapen praktisch is, moet je eigenlijk slapen met een geladen vuurwapen onder je hoofdkussen, en het ook overdag eigenlijk altijd in je broekzak hebben, geladen. Onpraktisch misschien, en niet zonder gevaar in verband met kinderen en dergelijke. Het mag ook niet, ik meen dat je volgens de wapenwet wapen en kogels apart moet bewaren?
Het grote probleem ligt bij de overheid, die nalaat inbrekers gepast te straffen. Ik zou denken aan eentje opknopen en laten hangen als waarschuwing.
Daar heb je groot gelijk is, maar middeleeuwse toestanden is wel erg draconisch, vind je niet? Afranselen door de politie (bijvoorbeeld in geval van verzet bij arrestatie), zware gevangenisstraffen, hoge boetes, dwangarbeid, en natuurlijk het buitengooien van buitenlandse criminelen, illegalen en dubbele paspoorthouders, al dan niet na het uitzitten van hun straf. Dat lijkt mij wel wat.
Dan toch liever een schandpaal op de Grote Markt, waar ze een weekje in kunnen hangen en gevoederd worden door hun kompanen. Stinkt ook wel, maar kom, dan zetten ze die ineens maar op de pot en laten de pot ook een weekje staan.
Ik kan dat soort middeleeuwse toestanden maar matig appreciëren. Maar met het publiek 'vernederen' van criminelen heb ik niet zo'n probleem. Al zou ik dan anders doen dan met een schandpaal. Ik zou die gasten dwangarbeid laten uitvoeren, in het zicht van het publiek, maar natuurlijk met die gasten in gevangenisplunje en in 'chain gang'. En een bewaker erbij. Gewapend.
Gatver! Zo te zien hebben we de Islam niet meer nodig om terug te keren naar de Middeleeuwen. Alhoewel, veel van die inbrekers en criminelen zijn van islamitische komaf en bevorderen dus daarmee ook op deze manier een indirecte terugkeer naar de Middeleeuwen.
Ik begrijp Pilgrim wel, middeleeuwse toestanden zoals galgen en schandpalen hoeven we volgens mij niet terug. Vandaar mijn voorstel om die criminelen op een andere manier zwaar aan te pakken én hen publiekelijk dwangarbeid te laten uitvoeren. Dat lijkt me toch net wat minder middeleeuws. Wat betreft die islamitische criminelen: wat mij betreft, zwaar aanpakken, desnoods met geweld, en zoveel mogelijk terugsturen.
Was er iets mis met de middeleeuwen dan ? Jij zou dat een gouden tijd moeten vinden want iedereen was christen.
Wat een onzin! Houdt dit nou nooit eens keer op?
De dagelijkse sleur van FFI, verzorgt door Mercator
Je zegt het, ik begin dat soort opmerkingen en steken wel beu te worden.
Wat is er tegen publieke strafuitvoeringen ? Als je dat niet graag ziet moet je niet gaan kijken, dat is met voetbal net hetzelfde.
Ik dacht dat wij vooropstellen dat het westen superieur is en dat wij superieure normen en waarden hebben? Wel, in islamitische landen doet men dat ook, publieke strafuitvoeringen. Zweep -en stokslagen worden daar en public gegeven. Executies worden uiteraard publiekelijk uitgevoerd. Zoals het optakelen aan hijskranen in Iran. En in Saudi-Arabië leiden publieke onthoofdingen tot hysterische, wellustige massa's moslims na het vrijdaggebed. Doodvonnissen publiekelijk uitvoeren moeten we écht niet gaan doen als we beter willen zijn dan de islamitische wereld. Dat kan echt niet. Dwangarbeid in de publieke ruimte kan denk ik nog wel.
Dat kan je wel zeggen ja. Het zijn constant dezelfde vervelende deuntjes. Ik er meestal maar niet meer op in. :no1:
Het lijkt me een goed beleid om voortaan niet meer in te gaan op die uitlatingen van Mercator.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
Ozes schreef:De dagelijkse sleur van FFI, verzorgt door Mercator
Dat kan je wel zeggen ja. Het zijn constant dezelfde vervelende deuntjes. Ik er meestal maar niet meer op in. :no1:
Ok. Maar maak dan van dat "meestal" , 'altijd" als het even kan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Ok. Maar maak dan van dat "meestal" , 'altijd" als het even kan.
Eh nee, ik houd het liever op 'meestal'. In bepaalde gevallen kan het nodig zijn. :smile:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door mercator »

[quote="KevinB
Ik dacht dat wij vooropstellen dat het westen superieur is en dat wij superieure normen en waarden hebben? .
Het probleem met normen en waarden is dat iedereen de zijne superieur vindt en dan komt er een discussie die nergens heen leidt . Ik houd het er gewoon op dat normen en waarden door de eeuwen heen aangepast zijn aan de maatschappij en het land en dat er grote ongein komt als je al die waarden gaat overhoop gooien. Dat moslims elkaar geselen, kop afhakken etc. kan mij niet boeien, tern gronde doen ze dat gewoon omdat ze dat leuk vinden en wie zijn wij om met opgeheven vingertje te komen zeggen dat is niet netjes hoor! Dat mag je niet doen !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Zwartmeer »

Ik was altijd tegen tegen dat vrije wapenbezit. Van deze Amerikaanse toestanden komen alleen maar ongelukken. Maar de maatschappij is de laatste decennia zo veranderd dat je bijna wel moet. Inderdaad als je ergens wat achteraf leuk woont dan zijn een paar pitbulls en wat pistolen geen luxe meer. Dit zijn de consequenties van de opengrenzen en het binnenlaten van iedereen die hier maar wil komen.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op ma mar 05, 2012 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Zwartmeer »

Hier de uitzending van Pauw & Witteman van 29 februari 2012 met de uitspraken van Hiddema. Het item begint op 35.00.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Uitzendin ... b02d3b6839" onclick="window.open(this.href);return false;

Op 47.00 heeft Spong, het ter verdediging van de Balkan-bendes, over de verdubbeling van de criminaltiet onder gewone Rotterdamse jochies. Aangezien het daar verboden is om criminaltiet etnisch te registeren gebruikt hij de criminaliteit daar om erop te wijzen dat de 'echte' Nederlanders er ook wat van kunnen. Die ondertoon zit er in. Vorige week las ik het volgende over Rotterdam:
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... -rotterdam" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Ariel »

Uitlating Hiddema over pistool zonder gevolg

De deken van de Orde van Advocaten in Maastricht onderneemt geen verdere actie tegen advocaat Theo Hiddema. De raadsman zou hebben gezegd dat mensen zichzelf met een wapen moeten kunnen verdedigen. Maar volgens deken Eduard Prickartz heeft Hiddema ,,geen oproep gedaan tot onrechtmatig wapenbezit’’ en zijn er ook geen klachten over hem binnengekomen.

De strafpleiter was vorige week uitgenodigd op een besloten bijeenkomst voor ondernemers. Het ging onder meer over brute overvalmethodes in de grensstreek door Oost-Europeanen. Daar antwoordde hij volgens Prickartz op vragen uit het publiek dat hij het in bepaalde situaties prettig zou hebben gevonden een pistool op zak te hebben.

Prickartz vindt dat advocaten recht hebben op een vrije meningsuiting. Een tuchtrechter zou daar net zo over denken, meent de deken. Hij heeft Hiddema op de hoogte gebracht van zijn bevindingen.

Na de ondernemersbijeenkomst schoof Hiddema ook nog aan in het programma Pauw & Witteman. Daar zei hij: ,,Als u in de bedstede ligt en u hoort wat rumoer, dan bent u de klos als u geen pistool heeft. Heeft u er wel een, dan kunt u tenminste vanuit een zekere afstand het ongenode bezoek te weer staan.''

http://www.depers.nl/binnenland/635970/ ... ddema.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Leader
Berichten: 189
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 7:23 pm

Re: Hiddema: Koop een pistool

Bericht door Leader »

Voorlopig ziet onze Frieze boerenjongen Hiddema het politiek gezien helemaal goed, een echte PVV collega.... 8)
Laten we onze Nederlandse Waarden behouden en niet verkwanselen aan de allochtone bezetting.
Plaats reactie