Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door Ariel »

De dwaas... :ohmy: Maar Moslims kunnen de vlag uithangen en feest gaan vieren. .Dit is topnieuws voor de mohammedanen
Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Afbeelding

De Ierse acteur Liam Neeson (Schindlers List, Michael Collins) overweegt zijn katholieke geloof op te geven en moslim te worden. De Hollywoodster heeft recentelijk een film opgenomen in de Turkse hoofdstad Istanbul, en raakte tijdens zijn verblijf gefascineerd door het de islam.
Tegen de Britse krant The Sun zegt hij: 'Vijf keer per dag wordt er opgeroepen tot het gebed, en in het begin word je daar gek van, maar daarna zet het zich vast in je ziel, en wordt het een prachtig, prachtig iets.'

'Er zijn 4000 moskeëen in de stad. Sommigen zijn ongelofelijk mooi, en het laat je er echt over nadenken om moslim worden.'

De acteur is getogen in Noord-Ierland, was misdienaar, en is vernoemd naar zijn lokale priester. 'Ik ben als katholiek opgevoed, maar ik denk dat we onszelf elke dag, ook al is het niet bewust, afvragen wat we op deze planeet doen. Waar het allemaal om gaat. Ik lees constant boeken over God of de afwezigheid van God en atheïsme.'

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... rden.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door Manon »

Verdorie wat is dat toch met mijn.
Ik ben al geen groopie maar vroeger was ik dol op Cat Stevens, en van de huidige acteurs ligt/lag Liam Neeson ook op de bovenste plank.

Blijkbaar is het echter voldoende dat die mens ergens verblijft waar vijf keer per dag de kerkklokken luiden en hij zich bewust kan worden van zijn leven?

Waarom moet hij daarvoor moslim worden? In Zuid Frankrijk klingelen de kerkklokken in de afgelegen dorpjes zelfs elk kwartier. Daar eens proberen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door Ariel »

circe schreef:
Blijkbaar is het echter voldoende dat die mens ergens verblijft waar vijf keer per dag de kerkklokken luiden en hij zich bewust kan worden van zijn leven?
Liam is niet goed wijs. Als Katholiek kan hij 50 keer per dag bidden , en dat kan zich dan ook prachtig vast zetten in zijn ziel. En sommige kathedralen zijn ook ongelofelijk mooi, dus dat is ook een stomme redenatie om Moslim te worden. Volgens mij is hij verliefd op een moslima, en is dat de reden om zich te bekeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door Manon »

Zou hij weten dat "die mooie moskee" in Istanbul, de Aya Sofia, in feite een CHRISTELIJKE basiliek was, die de moslims dan nog eens volkomen vermassacreerd hebben?
Na de verovering van Constantinopel door het Ottomaanse Rijk onder Mehmet II in 1453 werd de Hagia Sophia een moskee en ging Aya Sofia heten. Hiervoor werd het gebouw voorzien van minaretten en werd het kruis op de centrale koepel vervangen door een halve maan. Binnenin werden zes platen met de namen van Allah, Mohammed en de vier rechtgeleide kaliefen aangebracht. De Byzantijnse muurschilderingen en mozaïeken werden met een witte pleisterlaag bedekt.In 1934 werd de moskee door Mustafa Kemal Atatürk tot een seculier gebouw gemaakt en werd het een museum. Oude mozaïeken werden opnieuw zichtbaar gemaakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hagia_Sophia" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door Monique »

Inderdaad Circe, eerst Cat Stevens, nu Liam.... als Kevin Spacey ook zo maf gaat doen is de toekomst van de mensheid verdwenen. :crying:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door Manon »

Monique schreef:Inderdaad Circe, eerst Cat Stevens, nu Liam.... als Kevin Spacey ook zo maf gaat doen is de toekomst van de mensheid verdwenen. :crying:
Zolang ze maar van Denzel Washington afblijven zeker?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door mercator »

Wendy van Dyck overweegt ook om moslima te worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Dat bevestigt maar weer eens mijn idee dat 95% van de zogenaamde "celebrities" tot de domste 5% van de bevolking behoren...
anneanne
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 28, 2012 4:25 pm

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door anneanne »

We kijken toch naar een mens? Is of wordt hij dan ECHT getransformeerd>? Of presteert hij daardoor minder??

Mijn vader is Joods mijn stiefvader (vanaf mijn geboorte) is marrokaans en Imam in onze gemeente EN ik ben zelf getrouwd met een Turkse man...heheheh..en zoooo nederlands als maar kan! Wallah worthy:

Niets of niemand kan je ergens doen dwingen in een geloof of iets anders dan JEZELF
circe schreef:Verdorie wat is dat toch met mijn.
Ik ben al geen groopie maar vroeger was ik dol op Cat Stevens, en van de huidige acteurs ligt/lag Liam Neeson ook op de bovenste plank.

Blijkbaar is het echter voldoende dat die mens ergens verblijft waar vijf keer per dag de kerkklokken luiden en hij zich bewust kan worden van zijn leven?

Waarom moet hij daarvoor moslim worden? In Zuid Frankrijk klingelen de kerkklokken in de afgelegen dorpjes zelfs elk kwartier. Daar eens proberen?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door Manon »

Tiens, u verwart zo te zien nogal gemakkelijk de nationaliteit met een religieuze overtuiging hé.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door Ariel »

anneanne schreef:
Mijn vader is Joods mijn stiefvader (vanaf mijn geboorte) is marrokaans en Imam in onze gemeente EN ik ben zelf getrouwd met een Turkse man...heheheh..en zoooo nederlands als maar kan! Wallah worthy:

Niets of niemand kan je ergens doen dwingen in een geloof of iets anders dan JEZELF

Oke...Zo Nederlands als het maar kan. Mmmmmmmmmm.....Alleen hoor ik Nederlandse vrouwen nooit het stopwoord "Wallah" gebruiken. ( Ik zweer het op Allah )
Vertel eens eerlijk hoe Hollands jij bent. Kook je bijvoorbeeld elke winter erwtensoep met heel veel varkensvlees...of.....Ik ben benieuwd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door Ozes »

Het is meer dat er weer een rijk individueel is die zal protesteren tegen Islamofobie. Een door een organisatie gelinkt aan terroristen bedachte term.
Wij hier weten dat de reden dat er 270 miljoen mensen zijn gedood, 80 miljoen slaven zijn gemaakt, en meer dan 18.000 aanslagen sinds de twin towers in de naam van Ilsam komt door de teksten die in de koran, hadith & in de wetboeken van fiqh staan.

Er is op dit moment geen plek op aarde waar men eerlijk mag praten over de meer duistere kanten van de Islam. Vind je het niet vreemd dat, hoewel huiselijk geweld bij moslims hoger is dan gemiddeld, dat je geen krantenartikel zal vinden waarin men Nederlanders uitlegt dat het slaan van de vrouw toegestaan is in Islam?

Dat staat namelijk in Surah(hfdstuk) 4, ayah (vers) 34. Ik vind het toch wel belangrijk dat mensen zoiets weten. Dan is er nog het feit dat meer dan twee derde van de koran slechts is gewijd aan oproepen tot haat en geweld tegen ongelovigen. Dat is meer dan de helft van het meest heilige boek voor de moslims. Ik kijk dan niet vreemd op als een jonge moslim geweld pleegt tegen een ongelovige Nederlander, en dan heb ik het nog niet eens over de jihad zelf. Nederlanders hebben nog steeds een beeld van de zogenaamde profeet Mohammed, alsof hij net als Jezus of boeddha was, een vreedzame man. Dat zou een groot verschil uitmaken met hoe Islam beleeft word in de wereld, aangezien moslims worden opgeroepen hem in elke stap te volgen en te imiteren.

In feite was Mohammed een heel andere man, in 13 jaar oorlog, heeft hij geen enkel moment geprobeerd om vrede te stichten. Hij zei ook: Elke Moslim die niet strijd in de naam van Allah, noch de wens hiertoe heeft getoond, sterft als een hypocriet. Hij was niet alleen een slavenhandelaar, maar stond zijn volgelingen ook toe sex te hebben met slavinnen, dit staat tevens in de koran. Wij hier zien onvrijwillige sex als verkrachting. Het gedrag van Moslims omtrent vrouwen lijkt dan ook een stuk logischer als je weet dat zij niet geloven dat hun god Allah, verkrachting of het slaan van vrouwen veroordeelt.
Er zijn bijvoorbeeld verhalen in de hadith, waar Mohammed zonet een stam had veroverd, en de verslagen mannen gedwongen werden toe te kijken hoe hun vrouwen werden verkracht door de mannen van Mohammed. Wellicht weet je ook de leeftijd van Mohammed's jongste vrouw, en dan snap ik vooral niet dat iemand hier geen problemen mee heeft. Sommige zeggen dat het de cultuur van die tijd was, alhoewel er geen enkel bewijs is dat niet-moslims in Mohammeds tijd ook kleuters trouwden. Hoe dan ook, een profeet, een voorbeeld voor meer dan een miljard mensen hoort een beter rolmodel te zijn, om te voorkomen, wat ook gebeurt, dat talloze hem volgen in zijn misdadigen gedrag.

Ken je het verhaal van de bajuleen?
Slechts 1 van de verhalen welke je vind in de hadith waar het harteloos martelen van mensen door de profeet word uitgevoerd. Dit betekent dus ook dat dit voor elke moslim toegestaan is bij vijanden van de Islam, zoals apostaten & ongelovigen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Liam Neeson overweegt om moslim te worden

Bericht door mercator »

anneanne schreef:We kijken toch naar een mens? Is of wordt hij dan ECHT getransformeerd>? Of presteert hij daardoor minder??
Moslims presteren al 1400 jaar niks anders dan veel kinderen maken door sex dus daar heeft het wel degelijk mee te maken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie