Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen en de religieuze colportage

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Neem nu eens Hans van de Mortel, een ex-Getuige van Jehovah. Hoeveel goeds heb ik wel niet verkondigd over die mensen? OK, zij zijn dwazen. Maar daarom kunnen zij nog wel aardig zijn.
Getuigen van Jehovah zijn tenminste eerlijk in hun dwaasheid en zorgen niet voor overlast. Niet zo met moslims, die verschuilen zich achter hun boekje als een vrijbrief voor parasiteren en roven. Ooit al een criminele moslim gehoord die duidelijk en eerlijk zegt JA ik steel omdat mijn grote baas Mohammed mij daar de opdracht toe geeft! . Neen dus. Ze komen met lulpraatjes dat ze gediscrimineerd worden, niet aan werk geraken etc. DAT is wat moslims ergerlijk maakt en Getuigen van Jehovah niet. Als Getuigen al voor frustratie zorgen is dat onder elkaar en in het eigen clubhuis genaamd Koninkrijkszaal, terwijl moslims IEDEREEN lastig vallen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jehovah’s Getuigen en hun criminele sadistische God

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:Dit was een uitermate sadistisch kwaadaardig verhaal over de uitgesproken slechtheid die door God veroorzaakt was. Net zoals in latere tijden ook sprookjesboeken vol staan met dit soort gruwel verhalen. Denk maar eens aan Roodkapje en de wolf. Je doet het goede en het slechte treedt je tegemoet.
Heb je nog trek? Lust je nog meer Pilgrim
Ja ja, maar als ik het verhaal goed gelezen heb werd het slechte dus niet door God veroorzaakt maar door de duivel, wat door God toegestaan werd (en dat is dus wat anders dan veroorzaken) om Job te beproeven en het liep uiteindelijk goed met Job af want hij had de beproeving doorstaan.

Maar goed. Er is toch iets wat ik me soms afvraag. Gezien je ellenlange tirades en scheldpartijen tegen God en religie in het algemeen en VOORAL ook tegen je vroegere sekte van Jehovah getuigen krijg ik soms de indruk dat je er nog steeds 'mee zit'. Dat je diep in je hart nog steeds worstelt met God en geloof of vergis ik me hierin? Je ziet dit wel vaker bij veel exgelovigen zoals bijvoorbeeld bij Maarten 't Hart in zijn boeken, waarin hij het niet kan laten om zich te blijven afzetten tegen zijn vroegere geloof. Er is kennelijk 'iets' wat blijft irriteren, anders zou je niet de behoefte voelen om je te blijven afzetten. :sly:

Kun je je er niet gewoon over heen zetten? :o
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Pilgrim »

Even een gepast moment voor bezinnig. :rongue: De volgende song is speciaal voor Hans. :wink2:

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Pilgrim »

Zeg Hans, heb je wel eens gedacht aan een therapeut? Ook alle exmoslims zouden eigenlijk een tijd lang in therapie moeten om hun verleden goed te kunnen verwerken. :laugh1:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Zeg Hans, heb je wel eens gedacht aan een therapeut?
Die heeft hij al, nl. ik.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Niemand was zo goed als ik. Vind maar eens een Jehovah's Getuige die zegt vijf bijbelstudies te leiden en over de honderd vaste bezoekadressen had. Ik was een topper. Dat zeg ik, de grootste lul onder de Jehovah's Getuigen.
...maar ik meen me te herinneren dat je met al dat geploeter er nog niet in geslaagd bent één enkele bekeerling binnen te halen :D . Achteraf bekeken is het gunstig geweest, je hebt door al dat rondlopen een goeie conditie kunnen behouden.
Ik behoor mij schuldig te voelen. Ik heb één persoon tot de doop gebracht die daadwerkelijk een Getuige is geworden. De uitzondering - inderdaad - die de regel bevestigt. Dat was wel een heel speciaal geval. Het speelde zich af in Cuba in de tijd dat ik daar regelmatig kwam en ook daar langs de huizen probeerde, tezamen met Cubaanse JG's, mensen van hun geloof af te helpen en te verleiden tot het overgaan op een nieuw geloof dat vele malen beter was.

Eigenlijk manifesteerde ik mij als een gladde uitgekookte verkoper in dienst van het hoofdkwartier van de organisatie van Jehovah's Getuigen in Brooklyn die een hoge prijs beloofde uit te keren wanneer iemand zijn oude geloof inruilde voor een veel dynamischer en krachtiger geloof, dat van de Jehovah's Getuigen.

Je kunt religie eigenlijk het beste vergelijken met de automarkt. Iedereen heeft wel een auto waarin hij gelooft. Soms is dat voertuig toe aan vervanging door een splinternieuwe door de heilige geest aangedreven turbo vierwieler. Het probleem alleen bij de prediking en zieltjes winnerij van de Jehovah's Getuigen is, dat de gebruiker totaal niets terug krijgt voor zijn verwisselbare oude religie. Vandaar dat de gemiddelde duur om één iemand in de kring van gebruikers van de god van de JG's binnen de poorten van het duistere genootschap te krijgen, 90 jaar is. Het is mij dus gelukt binnen 12 jaar!

Moet ik daar trots op zijn? Nee! Integendeel. Ik zou nu dus terug moeten naar Cuba om die tot de sekte van JG's bekeerde persoon weer een heel ander verhaal op de mouw te spelden. Het verhaal bijvoorbeeld over Darwin, die de evolutietheorie als remplaçant van God had geïntroduceerd. Veel logischer is het om mijn excuses aan te bieden en te zeggen: "Sorry vriend, ik was fout. Ik weet het ook niet. Ga maar terug naar af."

Einde verhaal. Geen moord en doodslag zoals bij die afschuwelijke gewelddadige islam. Op Cuba mogen ze zich gelukkig prijzen met hun christelijke religies. Iedereen kan zo veel als hij wil van religie veranderen. Ach, in feite is bijna niemand op Cuba serieus in God geïnteresseerd en is een mohammedaan een bezienswaardige attractie als je die al ooit eens tegenkomt als student uit een islamitisch, vanzelfsprekend achterlijk, land. Om wat te leren moeten islamieten naar het buitenland, behalve wanneer het aankomt op kennis van de enige echte onvervalste, van origine Arabische, god die geldt voor ALLE mensen. Voor zulke kennis wende men zich tot het meest weerzinwekkende achterlijke heidense afgodenland ter wereld: Saoedi-Arabië, de bron van alle islamitische zandbak wijsheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Je kunt religie eigenlijk het beste vergelijken met de automarkt. Iedereen heeft wel een auto waarin hij gelooft. Soms is dat voertuig toe aan vervanging door een splinternieuwe door de heilige geest aangedreven turbo vierwieler. Het probleem alleen bij de prediking en zieltjes winnerij van de Jehovah's Getuigen is, dat de gebruiker totaal niets terug krijgt voor zijn verwisselbare oude religie.
Het heeft mij altijd al geïntrigeerd waarom de ene godsdienst een mega-seller wordt en de andere niet. Aan het product zelf kan het niet liggen, want al wat een moslim bijv. terugkrijgt voor zijn Allah gedoe is een leven in ellende en afgunst en nadien eeuwige pijnen in de hel als hij eventjes een misstapje begaat.
En toch maakt de Islam miljoenen bekeerlingen!
Qua prijs -kwaliteit verhouding zou je ongetwijfeld voor de mormonen moeten moeten kiezen, die geven een leven in luxe en welstand hier PLUS nog s extra verwend worden nadien in het paradijs aan de zijde van Joseph Smith himself en zijn maatje Jezus.
De Getuigen hebben toch ook maar een belabberd product? In andere tijden vloog je het concentratiekamp in, nu beperkt het zich tot spot en beledigingen aan de voorkeur. Maar hoe goed je ook je best doet, of je tot die 144.000 uitverkorenen behoort bepaal je niet zélf, nee dat doet God voor je. Best mogelijk dus dat je eraan bent voor al die moeite.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Zwalken langs de deuren met geen succes

Bericht door Hans v d Mortel sr »

'Hans van de Mortel' schreef:Je kunt religie eigenlijk het beste vergelijken met de automarkt. Iedereen heeft wel een auto waarin hij gelooft. Soms is dat voertuig toe aan vervanging door een splinternieuwe door de heilige geest aangedreven turbo vierwieler. Het probleem alleen bij de prediking en zieltjes winnerij van de Jehovah's Getuigen is, dat de gebruiker totaal niets terug krijgt voor zijn verwisselbare oude religie.
Ik denk dat ik nu ook begrijp waarom zo weinig mensen wisselen van religie. Je krijgt niks voor je ouwe troep terug. Dus blijven ze maar bij het oude. Kijk naar Cuba. Daar rijden ze toch ook nog altijd in die grote Chevrolets en Pontiacs uit de jaren vijftig.

Ach, zolang het maar rijdt. En dat is met religie precies hetzelfde. Religie beweegt zich voort op aarde met vaste grond onder de voeten en verder ook niet. Nou ja, behalve dat soort gekken dat meent dat juist hun automerk in staat is tot vliegen . . . dromen ze.

Vroeger dachten de antieke primitieve pre historische onwetende stumperds die in hetzelfde soort god geloofden waarin later Abraham geloofde als nu nog steeds alle joden, christenen en mohammedanen, dat als het onweerde en donderde in de hemel, er een of andere god boos was omdat de mens weer verschrikkelijk gezondigd had. Scheen de zon, dan was god weer tevreden over de mens. Welnu, die onzin van bliksem en onweer als gedragsuitingen van een of andere god, zijn alle joden, christenen en mohammedanen inmiddels wel ontgroeid. Maar ze geloven nog wel altijd in diezelfde borderliner god. Die gelovige mensen zijn toch werkelijk van lotje getikt gebleven, is het niet? Ben ik nu zo dom, of zijn al die bliksem en donder god aanbidders nu zo slim?

Wat is er toch mis met de mens? God bestaat niet. Dus kan ik hem ook niet met rust laten. En omgekeerd is dat ook waar. God heeft niks met de mens omdat hij niet bestaat.

Geen vrije wil. We gaan dood. God? Veel over gehoord. Vooral vroeger bij onverklaarbaar noodweer en vuur ontketende bliksem inslag. Nooit gezien die god! Het leven lijkt daarom steeds meer op een illusie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. God venters aan de deur. Zielige God!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat Jehovah's Getuigen met God hebben gedaan, en eigenlijk de gehele van dwaasheid bezeten christelijke wereld, kun je vergelijken met je moeder die zonder dat jij ooit wist wie jouw echte vader was, met een onbekende man is gaan samenwonen en die je dan jouw vader moet noemen.

Belachelijk!

De god van Mozes is de enige echte ware god van alle mensen die in God geloven. Maar in de eerste vijf – de enige echte – boeken van en door Mozes is God nooit onze vader genoemd. God is een god en derhalve geen vader. En kan dus ook geen zoon, broer, oom, tante of opa hebben. En wat te denken in geval van dat jij een getrouwde zoon van God bent en een niet welgevallige schoonmoeder moet accepteren? Zit een gelovige daar op te wachten? Ik dacht het niet. Wat dat betreft zijn moslims duizend maal slimmer dan al die christelijke godsdienstwaanzinnigen bij elkaar.

De onverlaten die hiermee begonnen zijn om God als vader te adverteren, zijn de afdwalers, de zich na Mozes op de voorgrond manifesterende rabbijnen en zogenaamde joodse prullaria geleerden. Die zijn begonnen met de god van Mozes vader te noemen en zichzelf onder de zonen van diezelfde god te rangschikken. Daarna kwam de opstandige Jezus die het ook nog eens beter wist dan de vorige betweters, maar hoe dan ook het nodig vond - tot vervelens toe - te herhalen en te verkondigen dat zijn vader in de hemel God was, de enige echte garantie vaste volle God.

En toen kwam meneer de paus. Die wist het het beste van allemaal en deed net of God eigenlijk helemaal geen eigen mening meer had. Nou ja, het deed er allemaal niet aan toe. Tenslotte dient het beeld van God met de jaren en de cultuuromslag van de beschaving de nodige 'bijschaving' te ondergaan. En wie kan dit beter doen dan de zondige mens die macht kan uitoefenen over andere mensen? Zoals we weten was ook Jezus een zondaar. Maar dit terzijde. Wie is geen zondaar trouwens? God mijn vader? belachelijk! Ik ga dood en die klootzak blijft leven. Waarom heeft die etterbak van een God zich dan zonen aangeschaft?

Dat ben ik! Want ik geloof niet in bedenksels, dekselse grootheden van een onsamenhangend vibrerend kaliber en irritante stompzinnige afwijkingen van het gezonde verstand. Vandaar dat ik mij – voor alle duidelijkheid – aanprijs als atheïst.

De religieuze pot verwijt de religieuze ketel dat hij zwart ziet. De een is nog godsdienstwaanzinnig gekker dan de ander. Zo gaat dat met religies en zijn zwakzinnige niet zelfstandig kritisch denkende aanhangers.

"Zeg meneer Freud! Vindt u het niet raar dat ik nog nooit gedroomd heb over God? Zou daar misschien een mogelijke uitleg voor bestaan? Dit is nu al de tiende keer dat ik die vraag aan u stel. Ik heb er schoon genoeg van en wend mij daarom tot de levende enige echte actuele betrouwbare smaakmaker en alom gerespecteerde droomuitlegger van de Benelux: Mercator."

Kun jij mij dit misschien eens uitleggen Mercator? Waarom ik mijn hele leven nog nooit in mijn dromen over God gedroomd heb? ik had wel allerlei angstdromen dat ik van hoge gebouwen afviel en meer van dat soort onprettige ervaringen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen. God venters aan de deur. Zielige God!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:"Zeg meneer Freud! Vindt u het niet raar dat ik nog nooit gedroomd heb over God? Zou daar misschien een mogelijke uitleg voor bestaan? Dit is nu al de tiende keer dat ik die vraag aan u stel. Ik heb er schoon genoeg van en wend mij daarom tot de levende enige echte actuele betrouwbare smaakmaker en alom gerespecteerde droomuitlegger van de Benelux: Mercator."

Kun jij mij dit misschien eens uitleggen Mercator? Waarom ik mijn hele leven nog nooit in mijn dromen over God gedroomd heb? ik had wel allerlei angstdromen dat ik van hoge gebouwen afviel en meer van dat soort onprettige ervaringen.
Dat is simpel. Nachtelike dromen zijn het dooreenklutsen van zintuigelijke ervaringen die je hebt gehad, en vermits nog nooit iemand God gezien, gehoord of geroken heeft komt Hij ook nooit in dromen voor.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Volkomen van de pot gerukt.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Dat is simpel. Nachtelijke dromen zijn het dooreenklutsen van zintuigelijke ervaringen die je hebt gehad, en vermits nog nooit iemand God gezien, gehoord of geroken heeft, komt Hij ook nooit in dromen voor.


Dat was een goede vraag van mij aan het simpele denkwonder Mercator waarop een krachtig en duidelijk onomwonden verhelderend antwoord volgde dat voor geen tweeërlei uitleg vatbaar is.

Mercator weet het misschien zelf nog niet, maar hij is met dit antwoord in een keer wereldberoemd geworden. Mits al iemand anders voor hem dit gezegd heeft.

Het is het ultieme bewijs dat GOD niet bestaat!

Wie nu nog twijfelt - sorry, ik wil niemand beledigen - is een ongelooflijke klootzak!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Pilgrim »

Bedankt voor je compliment Hans, maar... God komt wel degelijk in dromen voor en... Jezus ook! Veel moslims dromen zelfs over Jezus, mat als verrassend resultaat dat ze christelijk worden
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Bedankt voor je compliment Hans, maar... God komt wel degelijk in dromen voor en... Jezus ook! Veel moslims dromen zelfs over Jezus, mat als verrassend resultaat dat ze christelijk worden
Jezus kennen we van plaatjes, die kunnen we zien in de Wachttoren en ontwaakt. Plaatjes van God himself zijn al heel wat zeldzamer.
Dus moslims die niet christelijk willen worden moeten dus angstvallig vermijden om plaatjes van Jezus te zien, zodat Hij niet kan opduiken in hun dromen :D ?
Waar moslims dan zoal wél van dromen ? Van naakte wijven, dure auto's en riante uitkeringen zeker?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen. Volkomen van de pot gerukt.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Het is het ultieme bewijs dat GOD niet bestaat!
!
Neee....het bewijst hooguit dat Hij nog nooit waargenomen is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Correctie: volgens de leer der Getuigen van Jehovah(daar heb ik toegang toe mits eenvoudige huiselijke conversatie) bestaat God wel degelijk, maar kan je Hem alleen waarnemen via zijn werken. Ongeveer zoals een lamp gaat branden maar dan zonder dat er electriciteit aan te pas komt, zoiets dus....
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Wie smaak heeft, proeft God.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Het is het ultieme bewijs dat GOD niet bestaat!
Neee....het bewijst hooguit dat Hij nog nooit waargenomen is.
Herstel! Dit is logisch. Niet wat ik eerder beweerde. Wanneer word ik nu eens volmaakt, dat ik eindelijk eens in Jezus ga geloven als het kindje van God?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. God kan niet zonder getuigen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Bedankt voor je compliment Hans, maar... God komt wel degelijk in dromen voor en... Jezus ook! Veel moslims dromen zelfs over Jezus, mat als verrassend resultaat dat ze christelijk worden
ik zat twaalf jaar lang in de kont van God. Figuurlijk natuurlijk, want ik heb er echt geen Aids aan overgehouden. Maar natte dromen over God? Nee, zelfs geen droog gehouden droompje kon er vanaf.

De hersenen werken via waarneming en herinnering. Trouwens, ik heb ook nog nooit over Jezus gedroomd. Terwijl hij nu juist de onbetwiste centrale figuur bij de club van alwetendheid over God, de Jehovah's Getuigen, was.

Ach, dat is maar goed ook. En weet je waarom? Dromen zijn bedrog!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen. God kan niet zonder getuigen.

Bericht door mercator »

Hans van de ik heb er echt geen Aids aan overgehouden. Maar natte dromen over God? Nee, zelfs geen droog gehouden droompje kon er vanaf.
!
Je kan ook niet over iets abstracts dromen, omdat je dat niet kan waarnemen. Zo zal een Marxist(hallo Ozes ben je daar?) mss wel s over Marx dromen, maar niet over het Marxisme.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Ik ben gisteren uitgenodigd voor het Gedachtenisfeest( voor oningewijden hier, dat is de Jehovahs Getuigen versie van het Paasgebeuren) ! Ik vroeg direct aan mijn eega en als IK daar nu s , als niet-getuige( overigens wel fideel en aardig dat ik wordt uitgenodigd) de aandrang ga krijgen om van het brood en wijn te nuttigen en als dusdanig mij manifesteer als 1 van de 144.000 Uitverkorenen, wat gaat er dan gebeuren ? :D

Ik vermoed dat er al druk overleg aan de gang is om die uitnodiging aan mij maar ongedaan te maken...

Hoewel ik er natuurlijk niet eens aan zou denken om zo een beschaafd feestje te verstoren met zo een clowns-act.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Ariel »

mercator schreef:Ik ben gisteren uitgenodigd voor het Gedachtenisfeest

Ik vermoed dat er al druk overleg aan de gang is om die uitnodiging aan mij maar ongedaan te maken...

Hoewel ik er natuurlijk niet eens aan zou denken om zo een beschaafd feestje te verstoren met zo een clowns-act.

:razz: Ga je er naar toe?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Ariel schreef: :razz: Ga je er naar toe?
Als het aan mij ligt wel. Maar de uitnodiging is me gedaan geweest door een Broeder die niet zo van mijn opinies op de hoogte is, en maar als vanzefsprekend aanneemt dat ik sympathie voor de Organisatie van God heb. Ik ben s benieuwd of hij gaat ingelicht worden dat mijn aanwezigheid niet zo opportuun is. Ik zal het gauw genoeg merken. Het is ook interessant als relatie-onderzoek. Als de uitnodiging wordt ingetrokken bewijst dat dat ik toch wat gewantrouwd wordt en dan is die wetenschap wel interessant.
Hoewel ik het 100 % meen dat ik mij daar desgevallend zeer correct zal gedragen en niet voor ophef of krakeel anderszins zal zorgen.

En het bewijst op zich toch ook maar dat de Getuigen wel vrij-denkend zijn. In de moskee mag je niet eens binnen als niet-moslim! Bij de moskee hier hangt letterlijk een bordje VERBODEN VOOR ONBEVOEGDEN!

Ik ga hoor, t is in de koninkrijkszaal te doen donderdag 5 april ! Het zou zo maar kunnen dat net op dat moment een Uitverkorene zich manifesteert! Mss s aan Hans vragen...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Religie met heidense fratsen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Ariel schreef: :razz: Ga je er naar toe?
Ik ga hoor, t is in de koninkrijkszaal te doen donderdag 5 april ! Het zou zo maar kunnen dat net op dat moment een Uitverkorene zich manifesteert! Mss s aan Hans vragen...
Verwarring
Het is een oer heidens ritueel. Maar dat beseffen de JG's niet. Ik had altijd al het idee dat er iets niet klopte. Menselijke aanstellerij. Het hoogtepunt van het jaar voor alle Jehovah's Getuigen. Waarom ze jan en alleman daarbij uitnodigen heb ik ook nooit begrepen. Nou ja, het heeft natuurlijk allemaal met hun verering van Jezus te maken. Een verwarde toestand omdat men steeds twee zaken door elkaar haalt: God en God. God is God en zijn goddelijke zoon heet Jezus Christus. Maar die is volgens een overgrote meerderheid van de christelijke meute toevallig ook God, maar niet volgens de JG's. Toch beweren de JG's dat Jezus alle scheppingswerken heeft verricht en niet zijn vader. Maar . . . hoe zit het dan met die eerste zes dagen? De bijbel praat over God en niet over Jezus. Ik, die zoveel weet van God en Jezus ben helemaal de kluts kwijt. Dankzij de verwarring stichtende onbegrijpelijke uitleg uit Brooklyn.

Wraak op eerstgeborene
Wanneer de koning dood is volgt zijn zoon hem op. Dat daarbij de nodige moordpartijen aan de orde zijn moge duidelijk zijn wanneer wij teruggaan in de historie. Vroeger bestonden de heersers uitsluitend uit koningen. En die hadden meestal meer dan een zoon. God begreep dit en toonde voorkeur om de eerstgeborene uit te laten moorden. Waarom? Dat moeten we aan God zelf vragen. Het zal er wel mee te maken hebben dat God al die andere kinderen ook een kans wilde geven. Maar alsof dat nog niet genoeg was probeerden de overgebleven kinderen ook nog eens elkaar uit te moorden. Want dat heb ik als serieus persoon met een intens geloof in God de Almachtige uit Het Oude Testament begrepen. Het beste bewijs van Gods meest eigenaardige ritueel om de eerstgeborene te (laten) vermoorden is wel het succesnummer van zijn eigen zoon.

Het was zijn eerstgeborene!

En die moordpartij gaat vriend Mercator nu op 4 april vieren. Die vent spoort toch niet helemaal? We leren uit de bijbel nog iets krankzinnig. God gaf leiding aan de joden. Koningen waren dus terecht overbodig. God was de baas. En baas boven baas hoeft zich geen zorgen te maken over zijn bazigheid. Toch werd God diep teleurgesteld. Waarom? Het volk had democratische neigingen. Was niet langer tevreden over het leiderschap van God en vroeg om een koning uit het volk. Logische gedachte. Want eentje uit het eigen volk kon pas echt de perikelen, de noden en vreugde begrijpen van het volk zelf. Zoiets was blijkbaar niet voorbehouden aan een god die beweerde dat hij baas was over de mensen omdat hij de mens ook geschapen heeft.

Neuroot
De vraag dringt zich dan ook op of die god de mens een VRIJE WIL heeft gegeven of niet. Dat heeft die god blijkbaar niet gedaan. Want van het begin af aan was die god de baas, heerser, beslisser, rechter, schenker van vergeving van fouten en tekortkomingen. Zoals het hem uitkwam en afhankelijk van hoe zijn pet stond. Want die god was geenszins een redelijke consequente god. Hij was een neuroot eersteklas.

Exclusieve doden herdenking
Nou ja, die arme Jehovah's Getuigen wisten het uiteindelijk ook niet meer precies en hebben zich volledig vastgeklampt aan de persoon Jezus die als laatste eindigde in het boek de bijbel. Want tenslotte is er maar één God die onsterfelijk is en die heet Jéhowáh. Jehovah's Getuigen herdenken niet God's overlijden maar dat van zijn zoon Jezus. Trouwens, de geboorte van God wordt ook niet gevierd, wel de geboorte van zijn zoon. Dus, wie is er nu echt belangrijk en beklagenswaardig om ons zorgen over te maken?

Hapje matses en een slokje wijn
Nou ja, als Mercator van mening is dat hij een raar gevoel van binnen krijgt op 4 april - vlinders in zijn buik - dan zou dat best weleens kunnen komen door de kracht van de Heilige Geest die tekeer gaat in zijn bewustzijn, omdat God hem nodig schijnt te hebben. Dus niet Jezus - nee - maar God roept Mercator. En als dat zo is - dat wil zeggen als Mercator die kriebels voelt - dan neemt hij als toppunt van deze ceremonie van de schaal met matses, die van persoon tot persoon rond gaat in de zaal, een stukje. En vervolgens neemt hij - als het glas wijn voorbij komt - een slokje uit het glas wijn. Waarmee hij zich geplaatst weet voor een nooit eindigende finale bij niemand minder dan God zelf. Hij moet wel knettergek zijn om zo'n schot voor open doel te missen.

Mercator de Gezalfde
De betreffende broeder die deze symbolen laat doorgeven in de rijen, maakt hiervan een notitie. Mercator staat dan voortaan geregistreerd als uitverkorene van God. Hij is vanaf nu een Gezalfde. Hij gaat na zijn dood rechtstreeks naar de hemel bij God. Hij zal dus net zoals de engelen God van dichtbij leren kennen. Het is maar dat Mercator zich dit terdege realiseert! Deze discriminatoire maatregel is alleen aan 144.000 opperste getrouwen van God voorbehouden. Alle andere Jehovah's Getuigen krijgen hier op aarde een opstanding voor het eeuwige pijnloze gelukzalige leven zonder ooit nog enige vorm van oorlog en verdriet.

De doop
Er is alleen nog een belangrijk punt waaraan voldaan moet worden. Mercator moet zich eerst nog even razendsnel laten dopen door onderdompeling in een bassin met water. Dat was vroeger in de tijd van Jezus geen enkel probleem. Dat gebeurde op hetzelfde moment dat je tot inzicht kwam dat Jezus de ware verlosser was. Bij de JG's is dit toch wat lastiger. Om misverstanden te voorkomen ben je verplicht eerst een bijbelstudie te volgen. Uiteraard niet bij Hans van de Mortel, maar een officieel gekwalificeerde Jehovah's Getuige. Nadat je de bijblestudie met goed gevolg hebt afgerond, krijg je een aantal examenvragen. Wanneer deze tot volle tevredenheid van je examinator (een ouderling) zijn beantwoord, volgt volgens afspraak de doop. Dat gebeurt drie keer per jaar in Swifterband, een plaatsje ergens in de buurt van Lelystad.

Ik vrees dat Mercator op nog een jaartje uitstel moet rekenen. Proeven van de schaal met matses en de wijn, zal dus geen blijde gevolgen kunnen hebben. Daar zijn meer glazen voor nodig, denk ik.

Het jojo effect
Ik wilde natuurlijk dolgraag God leren kennen. Whaaaaauw! Wie niet? Maar ik was waarschijnlijk te bescheiden en ben met mijn fikken van de 'symbolen' af gebleven. Als God mij zo nodig dicht bij hem wilde hebben zou hij dat wel op zijn eigen wonderbare wijze weten te regelen. Een bevriende Belgische broeder aan wie ik dit raadselachtige voor mij onbevredigde ritueel voorlegde, deelde mij mee dat hij het ook niet precies wist. Want hij had bemerkt dat het ene jaar dezelfde gezalfde broeder van de symbolen nam en het jaar daarop een beurt oversloeg om het jaar erna juist weer wel van de symbolen te proeven.

Als God je roept
Je reinste heidense flauwekul! Een overigens onschuldig spektakel waar alle Jehovah's Getuigen rijkhalsend naar uitkijken. Mercator heeft het volste recht om dat ook te doen. Ook al is de wijn van eenvoudige kwaliteit, als God hem roept dan zou het zeer hoogmoedig van hem zijn om hieraan niet toe te geven. Voor geweld na afloop van de jaarlijkse bijeenkomst hoeft niet gevreesd te worden. Dat is slechts voorbehouden aan moslims die na het traditionele vrijdagmiddag gebed het goede voorbeeld geven aan hun omgeving door te tonen dat zij op weg zijn de route van de democratie te ontdekken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Ik opperde vandaag nog de bedenking stel dat ik helemaal niets afweet van dat ritueel nemen van de wijn en het brood van Jezus, en ik gewoon denk tijdens die viering hé ik lust wel een slokje wijn en een hapje brood, gezellig dat die gastvrije Getuigen me dat aanbieden! word ik dan automatisch Gezalfde tegen wil en dank ? Maar Hans heeft die vraag nu dus beantwoord voor me. Het zuipen van die wijn en het vreten van het brood zijn alleen een signaal van Jezus als je al een lidkaart van de hobby-club van Jehovah hebt. Ik zal me dus maar gedeisd houden. k Heb ook vernomen dat heel het evenement hooguit een uurtje duurt dus dat valt reuze mee.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Rafael princ
Berichten: 29
Lid geworden op: vr mar 16, 2012 3:35 pm

Re: Jehovah’s Getuigen. God venters aan de deur. Zielige God!

Bericht door Rafael princ »

'Hans van de Mortel' schreef:Wat Jehovah's Getuigen met God hebben gedaan, en eigenlijk de gehele van dwaasheid bezeten christelijke wereld, kun je vergelijken met je moeder die zonder dat jij ooit wist wie jouw echte vader was, met een onbekende man is gaan samenwonen en die je dan jouw vader moet noemen.

Belachelijk!

De god van Mozes is de enige echte ware god van alle mensen die in God geloven. Maar in de eerste vijf – de enige echte – boeken van en door Mozes is God nooit onze vader genoemd. God is een god en derhalve geen vader.

Hmm interessant? Kan je me even helpen herinneren, is deutoronomie onderdeel van de Thora? ( de 1e 5 boeken van moses)


''You neglected the Rock who begot you, And forgot the God who gave you birth." Deuteronomy 32:18

''Is this the way you repay the LORD, O foolish and unwise people? Is he not your Father, your Creator, who made you and formed you? ''Deut. 32:6
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen geloven in Jezus als Zoon van Vader God

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Rafael princ schreef:
''Is this the way you repay the LORD, O foolish and unwise people? Is he not your Father, your Creator, who made you and formed you? ''Deut. 32:6
Je hebt helemaal gelijk. Daar staat het in. De letterlijke vertaling uit het Hebreeuws is verwekker, maar dat mag je aanrekenen als vader. Ik wil er wel het volgende bij opmerken, dat het een vrije interpretatie van Mozes was, vervat in een lied. Tsja . . . en dat mag natuurlijk altijd. Zo kan ik Jêhoewá aanduiden als een vlinder in mijn buik. Maar goed, volgens mij is dit de enige keer dat het begrip vader voor God zo ter sprake komt. In het lied van Deuteronomium 32 dus.

Hoe dan ook begrijpt iedereen dat dit appelen met peren vergelijken is als we het hebben over Jezus en zijn vader en het woord vader dat een keer gebruikt wordt in Het Verbondsboek. Dit begrip vormt ook de dwaasheid van het onoplosbare cryptogram van de goddelijke Drie-eenheid: God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. God de Heilige Geest zal wel een oom, broer of opa zijn geweest van God de Vader.

Religie. Geef mij maar een goed belegde boterham of een lekkere uitsmijter met goed doorbakken spek.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie