Van Rompuy

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Van Rompuy

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Ik zie gewoon dat hier en nu het nationalisme in Europa de enige ideologie is die iets aan die vreselijke moslimplaag wil doen.
Als ik het dus goed begrijp wil je de problemen van vandaag oplossen met de problemen van gisteren. :D Nationalisme is trouwens geen ideologie maar een sentiment.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Ozes »

Nationalisme is eigen volk eerst, zoals het hoort. Dit heeft nooit tot oorlogen geleid, slechts tot het verdedigen van de eigen belangen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Scarlatti »

Ozes schreef:Nationalisme is eigen volk eerst, zoals het hoort. Dit heeft nooit tot oorlogen geleid, slechts tot het verdedigen van de eigen belangen.
Precies Ozes! Er is NIETS mis met EIGEN VOLK eerst er is ALLES MIS met 'sorry dat ik besta, gaat u maar voor en u en u en u.... '

Iemand die GOED voor zichzelf ZORGT is namelijk ook in staat om GOED voor een ànder te zorgen....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Van Rompuy

Bericht door Pilgrim »

Ozes schreef:Nationalisme is eigen volk eerst, zoals het hoort. Dit heeft nooit tot oorlogen geleid, slechts tot het verdedigen van de eigen belangen.
Dat denk ik niet, of we moeten een verschillende opvatting hebben over nationalisme. Nationalisme kan heel expansief zijn. Denk bijvoorbeeld maar aan het Japanse nationalisme en in beide wereldoorlogen waren nationalistische sentimenten volop aanwezig.

Grappig! Alle oorlogen in de 19e eeuw zijn dus ontstaan omdat landen zich allemaal verdedigden tegen andere landen die zich ook alleen maar verdedigden. :D
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Ozes »

Daarom herhaal ik ook keer op keer dat er een verschil is tussen expansionistisch nationalisme en de vorm die ik wil zien. Japan was als cultuur al vrijwel dood toen WO2 begon.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Van Rompuy

Bericht door Pilgrim »

Je gaat dus een nieuwe vorm van nationalisme ontwerpen? Niet die van de 19e eeuw waar Mercator zo dol op is, maar de 21e eeuwse variant die door Ozes ontworpen wordt; het Ozisme. :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Ozes »

lol zoiets. Overigens heb ik de 19e eeuwse versie 10x liever dan het globalistische marxisme. Er waren inderdaad oorlogen, maar Nederland zat intern gewoon goed. Expanionisme is per definitie geen echt nationalisme, het toont aan dat men de uniekheid van de echte cultuur, en de condities waaronder deze kan bestaan niet waardeert.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Ariel »

Deze is leuk.....Maar wat een afgang. :lol:
Van Rompuy tot zijn gast: Hoe heet je, schat?

BELGRADO - Aan het begin van een gezamenlijke persconferentie woensdagmiddag in Brussel, boog EU-president Herman van Rompuy zich naar zijn vrouwelijke gast. „Hoe heet je, schat?” vroeg hij fluisterend. „Jah-ja-gaâÇ& Jah-ja-ga” antwoordde de president van Kosovo, Atifeta Jahjaga, zachtjes maar eveneens hoorbaar voor de aanwezige microfoons.
Afbeelding
Beelden van dit korte gesprekje werden woensdagavond uitgezonden in het journaal van de Servische televisie (RTS). Toch ontmoette Van Rompuy zijn gast op de persconferentie niet voor het eerst. Integendeel, daaraan voorafgaand hadden de twee al een uitgebreide werkvergadering gehouden.

Sommige Europese bestuurders hebben het kennelijk moeilijk met Balkan-politici. Vlak voor het eerste bezoek dat de nieuwe Servische president Tomislav Nikolic half juni aan Catherine Ashton bracht vroeg de Hoge EU-vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid aan een medewerker om een foto van haar gast. Voor de aanwezige tv-camera's verzuchtte een gehaaste Ashton: „Ik heb geen idee hoe de man er uit ziet”.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1258 ... aam__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Van Rompuy

Bericht door Manon »

ik heb eerder de indruk dat hij vraagt hoe haar naam moet worden uitgesproken. Weinig waarschijnlijk dat hij haar naam niet kende.

Misschien is hij het zelf beu dat zijn eigen naam talloze metamorfoses ondergaat zonder dat iemand hem correct uitspreekt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Ozes »

Van Rompuy's politieke carrière is mij even onbekend als de oorsprong van zijn enigszins buitenaardse schedelvorm. Ik denk dat deze man meer voor de frenologie heeft betekent dan voor de Europese politiek.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Van Rompuy

Bericht door Manon »

Ozes schreef:Van Rompuy's politieke carrière is mij even onbekend als de oorsprong van zijn enigszins buitenaardse schedelvorm. Ik denk dat deze man meer voor de frenologie heeft betekent dan voor de Europese politiek.
Gewoon een voorbeeld van hoe "democratisch" Europa in elkaar wordt geflanst.
Soms denk ik dat ik het nieuws gemist heb: in verband met Europese beslissingen is dat dus niet. Je hebt niks gemist. Het wordt allemaal bedisseld zonder dat iemand het weet. Van de oorspronkelijke verdragen tot de zogenaamde grondwet tot de toelating van ineens 17 onbekende lidstaten tot de toetreding van Turkije. De EUSSR is een feit. Daar deden ze nog moeite om je te laten stemmen op één presidentskandidaat. Die moeite doet de EUSSR zelfs niet.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Van Rompuy weet niet wat er onder het volk leeft

Bericht door King George »

Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken vindt dat Europees president Van Rompuy te weinig gevoel toont voor wat er leeft onder de bevolking. Daardoor draagt Van Rompuy bij aan de "democratische vervreemding" ten aanzien van Europa.

In het tv-programma Buitenhof zei Timmermans dat Van Rompuy steeds maar "gas wil geven'' in de discussie over de toekomst van de EU. Volgens Timmermans dreigt Van Rompuy daardoor te eindigen "met alleen het stuur in handen en het motorblok onder je, terwijl de rest van de auto ergens in stukken op de snelweg staat".

Timmermans hoopt dat Van Rompuy "hiervoor meer gevoeligheid ontwikkelt dan hij tot dusver heeft laten blijken''.

Concrete problemen

De PvdA-minister herhaalde dat hij geen visie wil hebben over Europa over twintig jaar of meer. Eerst moeten concrete problemen worden opgelost, zoals de problemen met de euro, het gebrek aan economische groei en het gebrek aan democratie in Europa. "Het is onverstandig om verder vooruit te willen kijken."

Timmermans zei dat de problemen met de euro de Nederlander honderden euro's per jaar kosten.


NOS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Van Rompuy weet niet wat er onder het volk leeft

Bericht door King George »

Timmermans zei dat de problemen met de euro de Nederlander honderden euro's per jaar kosten.
Wat hebben we toch maar weer een profijt van die Euro...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Van Rompuy weet niet wat er onder het volk leeft

Bericht door Ariel »

Van Rompuy weet misschien niet wat er onder het volk leeft, maar Timmermans weet dat wel, en toch duwt hij de EU door onze strot. Timmermans wil stapje voor stapje ons overleveren aan de Europeese Unie. Dan valt het minder op. Maar hij is net zo als Van Rompuy uit op macht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Van Rompuy weet niet wat er onder het volk leeft

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Van Rompuy weet misschien niet wat er onder het volk leeft, maar Timmermans weet dat wel,
Timmermans kan zich goed aanpassen. Als ik die nu zie in zijn maatpak en op het Europese pluche is het helemaal anders dan toen ik hem zag in een soort Spekman-tenue als "geschoolde arbeider" in een locatie vol linkse junkies, krakers en progressief antifa-tuig in Heerlen, heel toepasselijk De Nieuwe Nor geheten. Daar voelde hij zich blijkbaar kiplekker. En maar afgeven op de onnozele PVV-tokkies die volgens hem "genetisch laagbegaafd" zijn (HAHAHA !!! lachte het linkse ongewassen volkje).
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Ariel »

Van Rompuy: de regeringsleiders beslissen

EU-president Herman Van Rompuy wijst de kritiek van minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken van de hand dat hij te weinig gevoel zou hebben voor het gebrek aan draagvlak voor Europa onder de bevolking. „De beslissingen worden niet door mij genomen of door een abstract, anoniem lichaam in Brussel dat geen verantwoording moet afleggen. Het zijn de 27 regeringsleiders.”

Dat zei Van Rompuy zondag in het tv-programma Buitenhof.

Hij zei verrast te zijn over de opmerkingen van Timmermans een week ervoor in Buitenhof. „De indruk werd gewekt dat ik alleen beslis. Dat is niet zo”, zei Van Rompuy. „We moeten het niet voorstellen alsof ik daar als kleine dictator te werk ga, helemaal niet.”

Van Rompuy relatieveerde de kritiek op zijn 'alleenheerschappij'. „Ach, aan de ene kant wordt wat ik zeg dus belangrijk geacht. Dat flatteert me. Maar op een ander moment word ik weer de knecht van Merkel genoemd.”

Onzin wilde hij de kritiek van Timmermans niet noemen. „Ik zie Frans te graag om daar het woord onzin voor te gebruiken.”

Van Rompuy benadrukte dat de regeringsleiders, zoals premier Mark Rutte, gecontroleerd worden door de eigen parlementen en hun kiezers. Van Rompuy zelf en de Europese Commissie moeten verantwoording afleggen in het Europees Parlement. „De democratie wordt niet opzij gezet.”

Het is zeker niet zo dat „een paar zonderlingen in kamertjes alles beslissen en opdringen aan 500 miljoen Europeanen”, benadrukte Van Rompuy. „Dat is een karikaturale voorstelling die niet klopt.”

De uitdaging ligt er echter wel in om de kiezers te overtuigen dat de moeilijke beslissingen die in Brussel door de Europese leiders worden genomen, de welvaart en de werkgelegenheid in elk land vergroten, aldus Van Rompuy.

Minister Timmermans zei eerder dat veel problemen in de EU vooral zijn veroorzaakt doordat er een „euro met gaten” is ingevoerd. Noordelijke, rijkere staten moeten de armere, zuidelijke staten ondersteunen om de eenheidsmunt overeind te houden.„Solidariteit is nooit makkelijk”, zei van Rompuy hierover.

Maar het stabiel houden van de munt is de grootste prioriteit voor de eurozone en de hele unie, aldus Van Rompuy. Met vallen en opstaan is Europa bezig de onderliggende weeffouten van de munt te repareren en dat kost meer tijd dan verwacht, erkende de EU-leider. „Je kunt geen één munt hebben en 17 verschillende beleidspolitieken. Dat moet dichter bij elkaar komen.”

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2132 ... ans__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Mahalingam »

"Covering your ass". Dat is van primair belang bij bureaucraten. Lees maar:
De uitdaging ligt er echter wel in om de kiezers te overtuigen dat de moeilijke beslissingen die in Brussel door de Europese leiders worden genomen, de welvaart en de werkgelegenheid in elk land vergroten, aldus Van Rompuy.
Hij is slechts een dienaar die zijn stinkende best doet om het kiesvee van politici te overtuigen dat het goed is wat die politici hebben besloten.
Want nee, dat kunnen die politici zelf niet.
En naast de moeilijke beslissingen zijn er vele beslissingen die door onverkozen bureaucraten gedaan moeten worden want anders loopt de boel vast.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Ariel »

Zucht.... :emm2: Van Rompuy wil meer Europa. Stukje voor stukje trekt deze man meer macht naar hem toe. Ik zou deze kerel graag naar Mars sturen.
Herman van Rompuy, voorzitter van de Europese Raad, pleit voor een verdere integratie van het economische beleid van de eurolanden. Letland treedt woensdag als 18e lid toe tot de eurozone.

Van Rompuy houdt zijn pleidooi in Trouw. Volgens hem kan de toenemende euroscepsis maar op één manier worden beantwoord: door een betere werking van de eurozone. ,,Je kunt geen gemeenschappelijke munt hebben zonder gemeenschappelijk beleid. Die consequentie zijn we nu aan het trekken", stelt hij.

De oud-premier van België zegt verder geen verklaring te hebben voor de steeds eurokritischere houding van Nederland als een van de grondleggers van Europese integratie.

,,Misschien dat Nederland een sterkere identiteit heeft dan Vlaanderen of België. En dat dat identiteitsgevoel sterker ontwikkeld is en zich dus vlugger aangetast voelt door Europa.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Van Rompuy

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Zucht.... :emm2: Van Rompuy wil meer Europa. Stukje voor stukje trekt deze man meer macht naar hem toe. Ik zou deze kerel graag naar Mars sturen.
De Van Rompuy dweil is volgend jaar weg, maar nadien komt er een van de volgende twee op zijn troon zitten, en dat is nog erger:
Afbeelding

of:
Afbeelding

De tweede is niet alleen een halfmoslim, hij lijkt zelfs op een hele moslim.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door Mahalingam »

Dit is uw Leider (Führer):
Afbeelding
En waar droomt onze onverkozen Leider over?
In an interview with De Standaard newspaper, Van Rompuy speaks about his “dreams” that all the Balkan states will join the EU. He calls it an “inspiring thought” that in the long term “the whole of European territory outside Russia” will be tied in some way to the EU.
He admits he does not know if there is public support for such a move, “But we do it anyway.”
http://www.breitbart.com/Breitbart-Lond ... ic-backing
Ja goed idee. De Russen vertellen dat het EU imperium zijn grens zal trekken bij de Russische grens.
Van Rompuy’s comments, released in the midst of the tensions which have followed moves by Brussels to put Ukraine on the path to EU membership, give credence to Putin’s fears that ultimately the EU intends to put its tanks on Russia’s lawn.[...]
Now in this latest interview, Van Rompuy has said Brussels intends in effect to create an EU national border from the Arctic Circle to the Turkish border with Iraq.

This could threaten Russia’s historic, trade and political ties with Eastern Europe, so it is unlikely Russians will believe Van Rompuy when he insists the EU does not intend to create a “geopolitical shift.”

As long ago as 2007, José Manuel Barroso, the Portuguese former Maoist who is the president of the European Commission, said he liked to compare the EU “to the organisation of an empire.” He said “We have the dimension of an empire. I believe it is a great construction.”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Van Rompuy

Bericht door King George »

Afbeelding

Van Rompuy en Verhofstadt aan de schandpaal

“Toekomstige historici zullen de generatie van Van Rompuy aan de schandpaal nagelen.” Dat voorspelt de Nederlandse hoogleraar en columnist Ewald Engelen in een interview met De Standaard.

In zijn recente boek ‘Europa in de storm’ bewierookt Europees ‘president’ Herman Van Rompuy zichzelf en de Europese leiders uitvoerig voor het bezweren van de crisis. “Hoe haalt die het in zijn hoofd om het crisismanagement van de Unie “een succes” te noemen?”, spot Ewald Engelen. “De werkloosheid is geëxplodeerd, de kredietverlening is opgedroogd, lonen en pensioenen staan onder druk terwijl de lasten stijgen.” Engelen leest het politieke testament van Van Rompuy als een bewijs van onkunde. “Het geeft aan hoe ongelooflijk in zichzelf gekeerd die man is en onder welke kaasstolp de politieke elite in Brussel leeft.”

Geen atoombom

“Zelf had ik gehoopt dat de Europese verkiezingen van mei een atoombom waren geweest. Dat was zo in Frankrijk, Griekenland, Spanje, en eigenlijk ook in Italië en het Verenigd Koninkrijk, maar niet in de rest van de lidstaten,” zucht Engelen. “En dan ziet men het signaal niet, interpreteert de elite de uitslag toch nog zoals ze wil.” Maar toch laat Engelen de moed niet helemaal zakken. “Regeringspartijen die zich nu op de borst kloppen dat de crisis ten einde zou zijn, die zullen worden afgestraft omdat het beloofde herstel er helemaal niet komt. Kan ik je nu al voorspellen.

Flauwekul

Engelen betoogt dat de Europese Unie altijd het project is geweest van ‘een transnationale elite’. Maar, “Europa brengt ons vandaag het tegendeel van wat Verhofstadt en Van Rompuy beweren: instabiliteit, verarming en een aanval op de democratie.” Figuren als Verhofstadt en Van Rompuy orakelen bij elk crisismoment dat we veroordeeld zijn tot verdere Europese integratie: ‘There is no alternative!’ Er is geen alternatief. Flauwekul zegt Engelen: “Ik had ook lulkoek, larie of bullshit kunnen schrijven.” Ewald Engelen sluit zich aan bij de stelling van François Heisbourg (voorzitter van de internationale denktank IISS): wil je Europa redden, dan zal je de euro moeten offeren. “We moeten terug naar nationale munten, zodat lidstaten de kans hebben om periodiek te devalueren. Want die grote productiviteitsverschillen tussen de landen, die gaan niet snel verdwijnen.” Dat is wat wij ook al de hele tijd zeggen.

Lees hier het volledige interview.


http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/10790
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie