Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef:Je zou de teksten van Mercator beter moeten lezen, .
Blij dat je het aanstipt, die teksten zouden verplichte lectuur moeten zijn in alle scholen en dagelijks op de massamedia verschijnen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef:Wikepedia: De Saksen en de Friezen bleven nog lang aan hun godsdienst vasthouden, maar de Friezen waren in 772 definitief verslagen door de Franken en dus daarmee gekerstend; de Saksen werden tussen 772 en 804 door de Franken onder leiding van Karel de Grote tijdens de Saksenoorlogen met geweld bekeerd tot het christendom.
Ook niet vergeten dat de eerste christenen met veel plezier de antieke cultuur verworvenheden kort en klein sloegen, ze zagen dat als heidense symbolen. Exact hetzelfde eigenlijk als de baardapen van Sharia4Belgium die het atomium willen opblazen.
De christenen hebben wél op tijd ingezien dat ze hun voordeel konden doen met wat antieke beschaving en wetenschap, zodat het Christendom anno nu gewoon een soort onschadelijke folklore is geworden. Niet zo de moslims: die blijven halsstarrig vasthouden aan hun originele waanbeelden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef: Je weet zelf niet waar je over praat en je leest ook niet goed. Ik had het over Darfur en Bangladesj en niet over Armenië. En dat waren geen veroveringsoorlogen maar genocides. En ja, het had er mee te maken dat de slachtoffers kaffirs waren.
Wikepedia: Het Darfurconflict of Darfoerconflict is een conflict in de regio Darfur (of Darfoer) in Soedan. Dit conflict wordt uitgevochten door de regering in Khartoem en de Janjaweed, een door de regering bewapende militie van lokale Arabische stammen, aan de ene kant, en Afrikaanse rebellengroepen aan de andere kant. Dit heeft geleid tot minstens 300.000 doden[1] en 2 miljoen vluchtelingen.

Wikepedia: Oost-Pakistan werd genegeerd door de centrale regering in West-Pakistan (het huidige Pakistan) en het gebied werd gedomineerd door West-Pakistani. Dit was aanleiding voor het ontstaan van strubbelingen en leidde tot een onafhankelijkheidsstrijd in 1971. Op 26 maart begon het leger van Pakistan aan een bloedige onderdrukking van de opstand, hierbij werden onschuldige mannen, vrouwen en kinderen in groten getale vermoord. Majoor Mujibur Rahman verklaarde hierop de onafhankelijkheid van Bangladesh. Hij deed deze verklaring op een zelfgemaakte radio vanuit de havenstad Chittagong. Deze oproep leidde tot de Bevrijdingsoorlog van Bangladesh die aan meer dan een miljoen Bengali's het leven kostte[4] en ook tot een vluchtelingenprobleem leidde.
India greep hierop in in december van hetzelfde jaar en het Pakistaanse leger gaf zich op 16 december 1971 over, waarna Bangladesh onafhankelijk werd. In 1975 (tevens het jaar waarin Mujibur Rahman werd vermoord) werd Bangladesh een éénpartijstaat, maar het leger greep in en een militaire dictatuur werd geïnstalleerd. Generaal Ziaur Rehman liet in de grondwet het woord "secularisme" vervangen door "vertrouwen in god". De later regerende generaal Ershad maakte van de islam een staatsgodsdienst. Het duurde tot 1991 vooraleer Bangladesh, na 15 jaar militaire dictatuur, de eerste vrije verkiezingen sinds zijn onafhankelijkheid kon houden. De Islamitische Jamaat-e-Islami behaalde toen 12% van de stemmen (in 2001 nog slechts 4%).

Wat dit allemaal met de Islam te maken heeft is me een raadsel.
Een onbegrijpelijke rare zin. Lees hem zelf nog eens over. En ik denk dat mijn kijk op de werkelijkheid heel wat realistischer en minder verwrongen is dan die van jou.
De zin is glashelder, anders geformuleerd: als Christenen misdaden plegen heeft de Bijbel daar neits mee van doen, als de moslims dat doen zijn ze geïnspireerd door de Koran. Een belachelijke redenering.
Het Christendom verspreidde zich in de eerste eeuwen van zijn bestaan vreedzaam d.m.v. bekering en niet door het zwaard. Dat was met de Islam wel het geval, zoals Zwartmeer ook duidelijk aantoont. Alleen de verovering van Noord-Afrika kostte al ca. 50 miljoen mensen het leven, zo wordt geschat. Dat de uitwassen van Christelijke cultuur meer mensen het leven gekost zou hebben is gewoon onzin.
Een fabeltje, ik heb dat aangetoond in de discussie met Zwartmeer.
Hitler was in werkelijkheid antichristelijk, maar Luther natuurlijk niet en hij was inderdaad een antisemiet, waar de nazi’s dankbaar gebruik van maakten. Ook andere zogenaamde kerkhervormers waren vaak antisemitisch. Tegenwoordig vind je in christelijke kringen vooral antisemitisme bij linkse Christenen onder het mom van antizionisme.
Je erkent dus dat de Christelijke traditie door en door antisemitisch was en eeuwenlang leidde tot gruwelijke pogroms tegen Joden en een Holocaust waarin 6 miljoen Joden planmatig werden vermoord.

Hoe durf je dan als zelfverklaarde Christen een grote broek aan te trekken over het antisemitisme van de moslims?
Christus waarschuwde juist voor mensen zoals Mohammed en van haat is geen sprake. Ik was vroeger ook fel anticommunistisch, maar dat wil niet zeggen dat ik de communisten haatte. Ik zag ze vooral als naïeve en misleide mensen. Zo denk ik ook over jou. Voor haat tegen moslims moet je bij Mercator zijn. Hij denkt ook dat alle godsdiensten gelijkwaardig zijn.
Christus hield zich niet bezig met godsdiensten en sprak met de Samaritaanse vrouw zoals Hij met iedereen sprak. Jouw jihad tegen de islam zou Hij zeker hebben afgekeurd.

Danube schreef:
Dat vraag ik mij af. Ik vind geen echt antisemitisme in de evangeliën en ook wordt er niet opgeroepen om Joden te onderdrukken en het opleggen van discriminerende maatregelen (bijvoorbeeld door het afdwingen van ‘beschermingsgeld’). In de Koran is dat wel degelijk het geval.
Je bent koppig en je zit met een blinddoek achter je computer: http://www.simonschoon.nl/86keynotelecture.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze zitten hiervooral bij de linkse en christelijke partijen.
Kun je een citaat opdiepen van een Christelijke of linkse politicus waaruit liefde voor of onderwerping aan de islam blijkt?
Laatst gewijzigd door Danube op zo mar 18, 2012 1:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Danube schreef: Wikepedia: De Saksen en de Friezen bleven nog lang aan hun godsdienst vasthouden, maar de Friezen waren in 772 definitief verslagen door de Franken en dus daarmee gekerstend; de Saksen werden tussen 772 en 804 door de Franken onder leiding van Karel de Grote tijdens de Saksenoorlogen met geweld bekeerd tot het christendom.
Die dingen zijn inderdaad voorgekomen. Maar de basis is dat het christendom door het woord verspreid is. Als Karel de grote meer geduld had gehad, en zijn geloof beter had begrepen, dan was het met zendingswerk ook gelukt. Zoals dat bij hemzelf ook gelukt is, of bij de noormannen, en in veel Afrikaanse gebieden. Ik zal heus de excessen die uit het christendom voorgekomen zijn niet ontkennen. Maar de basis van de verspreiding van het christendom is van een heel andere orde dan hoe de islam verspreid is.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef:Mijn stelling is dat de racistische politiek van Wilders aan dezelfde wetmatigheid onderhevig is en dat illustreer je met je zieke bijdragen.
Mocht die wetmatigheid maar realiteit worden...een moslimvrij Europa...ik kan er alleen maar van dromen. Hoewel: in Polen overkomt me dat, nergens een kopvod of een moskee te zien, je kan je niet voorstellen hoe bevrijdend zo iets werkt op de menselijke ziel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Danube schreef:Je zou de teksten van Mercator beter moeten lezen, .
Blij dat je het aanstipt, die teksten zouden verplichte lectuur moeten zijn in alle scholen en dagelijks op de massamedia verschijnen.
Je zou ze moeten opschrijven in de Mercatoran! :)
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Zwartmeer schreef:
mercator schreef:
Danube schreef:Je zou de teksten van Mercator beter moeten lezen, .
Blij dat je het aanstipt, die teksten zouden verplichte lectuur moeten zijn in alle scholen en dagelijks op de massamedia verschijnen.
Je zou ze moeten opschrijven in de Mercatoran! :)
Waarmee Zwartmeer zijn hartelijke instemming betuigt met de doodzieke bijdragen van mercator.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef:
Kun je een citaat opdiepen van een Christelijke of linkse politicus waaruit liefde voor of onderwerping aan de islam blijkt?
Ach jongen dat kan je toch niet menen ? Lees gewoon even De Volkskrant of NRC en de moslim-aanbidding slaat je zo in het gezicht. Ooit al s van een politiek proces tegen ene mr. G.Wilders gehoord die het waagde om de goeie bedoelingen van moslims in twijfel te trekken?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Je zou ze moeten opschrijven in de Mercatoran! :)
Dat zou kunnen ja. Ik heb het s geprobeerd. Na een halve fles Johnny Walker kan ik koranverzen neerpennen die in niets onderdoen voor het origineel, daar is helemaal geen kunst aan.
Verder is mercator uiteraard een anagram van cremator natuurlijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef:
Kun je een citaat opdiepen van een Christelijke of linkse politicus waaruit liefde voor of onderwerping aan de islam blijkt?
Ach jongen dat kan je toch niet menen ? Lees gewoon even De Volkskrant of NRC en de moslim-aanbidding slaat je zo in het gezicht. Ooit al s van een politiek proces tegen ene mr. G.Wilders gehoord die het waagde om de goeie bedoelingen van moslims in twijfel te trekken?
Kun je een concreet citaat leveren?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef: Waarmee Zwartmeer zijn hartelijke instemming betuigt met de doodzieke bijdragen van mercator.
De teksten van de godsienstpsychollog Hans vd Mortel-ken je die ?-mogen er ook bij, maar die zijn iets te wijdlopig voor een modern publiek dat zich niet langer dan de duur van een popliedje kan concentreren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef:]

Kun je een concreet citaat leveren?
Oh ja hoor. Oud minister Donner die vindt dat de sahria maar moet ingevoerd worden in Nederland als de moslims dat zo graag willen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef:]

Kun je een concreet citaat leveren?
Oh ja hoor. Oud minister Donner die vindt dat de sahria maar moet ingevoerd worden in Nederland als de moslims dat zo graag willen.
Dat beweerde Donner nergens.

Je lult maar wat.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Je zou ze moeten opschrijven in de Mercatoran! :)
Dat zou kunnen ja. Ik heb het s geprobeerd. Na een halve fles Johnny Walker kan ik koranverzen neerpennen die in niets onderdoen voor het origineel, daar is helemaal geen kunst aan.
Mijn eerste indruk van de koran ooit was dat het dronkenmans taal is. En das m'n indruk nog. Het gaat van de hak op de tak. En ik meen dat elke vijfde zin niets met het onderwerp waar het overgaat te maken heeft. Test maar eens! Om die staat te bereiken heb je heel wat Johnny Walker nodig.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

mercator schreef: De teksten van de godsienstpsychollog Hans vd Mortel-ken je die ?-mogen er ook bij, maar die zijn iets te wijdlopig voor een modern publiek dat zich niet langer dan de duur van een popliedje kan concentreren.
Ik vroeg om een concreet citaat, niet om vage kreten.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Ik zocht net iets en vond dit. Weer het zoveelste bewijs dat de islam nergens overgaat. Hoe kunnen moslims zich om zulke dingen druk maken terwijl hun hele wereld ligt te verkommeren van honger oorlog en ellende?
Mag je de vertaling van de koran lezen en aanraken als je menstrueert?
http://www.islamcity.nl/islam/Manieren/ ... ueert.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Zwartmeer schreef: Mag je de vertaling van de koran lezen en aanraken als je menstrueert?

Ik zie dat dit soort onderwerpen je meer fascineert dan de vragen waar hier de discussie over gaat.

:roll:
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef:[Dat beweerde Donner nergens.
.
Oh jawel hoor. Maar weet je wat zo gek is ? Ik be het eigenlijk met Donner eens. Sharia is prima voor moslims, ik gun het hen van harte.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

mercator schreef: Oh jawel hoor. Maar weet je wat zo gek is ? Ik be het eigenlijk met Donner eens.

Geef eens een citaat waaruit dat blijkt?

:)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Mijn eerste indruk van de koran ooit was dat het dronkenmans taal is. En das m'n indruk nog. Het gaat van de hak op de tak. En ik meen dat elke vijfde zin niets met het onderwerp waar het overgaat te maken heeft. Test maar eens! Om die staat te bereiken heb je heel wat Johnny Walker nodig.
Dat heb je met al die eerbiedwaardige ouwe teksten. Laten wij even het Heilige Boek der Christenen op een willekeurige plaats openslaan, het ligt hier naast me: klaagliederen 2:4-11 ter aarde is mijn lever uitgestort wegens de ineenstorting van de dochter van mijn volk Nu ja, is zo iets diepzinnig? Of wartaal ? t Is maar wat je erin wil zien.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef: Geef eens een citaat waaruit dat blijkt?
:)
13 september 2006: Donner vertelt dat als 2 derden van de Nederlanders sharia willen, moet dat kunnen.
Nu, veel belang heeft dat niet, de Islamofilie wordt er op vele manieren ingeramd, in de media, op school, in de filmindustrie...je ziet dat op de meest onverwachte plaatsen, zoals met al die Voice of Holland toestanden bijv. Het is haast lachwekkend om te zien dat er telkens voor de zwarte of de bruine wordt gekozen als De Beste, het lijkt wel alsof daar een gedragscode voor bestaat waaraan Marco en Wendy zich moeten houden op straffe van ontslag :D . Als je die kolder op teevee ziet lijkt het wel alsof Nederland uistluitend door allochtonen wordt bewoond.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

mercator schreef: 13 september 2006: Donner vertelt dat als 2 derden van de Nederlanders sharia willen, moet dat kunnen.
Nu, veel belang heeft dat niet, de Islamofilie wordt er op vele manieren ingeramd, in de media, op school, in de filmindustrie...je ziet dat op de meest onverwachte plaatsen, zoals met al die Voice of Holland toestanden bijv. Het is haast lachwekkend om te zien dat er telkens voor de zwarte of de bruine wordt gekozen als De Beste, het lijkt wel alsof daar een gedragscode voor bestaat waaraan Marco en Wendy zich moeten houden op straffe van ontslag :D . Als je die kolder op teevee ziet lijkt het wel alsof Nederland uistluitend door allochtonen wordt bewoond.

Dat was niet wat Donner zei. Hij zei (in een theoretische discussie over de democratie) dat als tweederdemeerderheid van de Nederlanders de sharia wil invoeren je dat niet met democratische middelen kunt tegenhouden. Dat is een waarheid als een koe.
Hij voegde er aan toe dat hij zich tot het uiterste zal verzetten tegen de sharia en er ook een fervent tegenstander van is.

Je lulde dus maar wat.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Test maar eens!
Toen kwam de Here tot Mercator
op een vliegend paard, zijn lendenen omgord met wijsheid
de Zonen der Patatieten zegen ter aarde neder
de haren los en het kameelharen kleed in het zand

O wijze sprake de Here weest mijn Boodschapper
O Mercator breng uw volk op witte ezels buiten de stadspoorten
voorzien van dadels en wijn
volg de weg die van het dal van Pita naar de oevers van de Jordaan leidt
wacht daar op Mijn teken

etc.etc.


Zoiets dus?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef: Dat was niet wat Donner zei. Hij zei (in een theoretische discussie over de democratie) dat als tweederdemeerderheid van de Nederlanders de sharia wil invoeren je dat niet met democratische middelen kunt tegenhouden. Dat is een waarheid als een koe.
Hij voegde er aan toe dat hij zich tot het uiterste zal verzetten tegen de sharia en er ook een fervent tegenstander van is.
.
Tja die Donner is een gladjanus natuurlijk, zoals alle katholieken. Hij zegt het één en tegelijk het ander. De waarheid als een koe is natuurlijk dat je de moslims niet kan verslaan met denocratische middelen, daar zijn technologische middelen voor nodig: treinen, vliegtuigen, kruisraketten. Dus als die mr. Donner zich "tot het uiterste wil gaan verzetten" is het al lang te laat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef: Dat was niet wat Donner zei. Hij zei (in een theoretische discussie over de democratie) dat als tweederdemeerderheid van de Nederlanders de sharia wil invoeren je dat niet met democratische middelen kunt tegenhouden. Dat is een waarheid als een koe.
Hij voegde er aan toe dat hij zich tot het uiterste zal verzetten tegen de sharia en er ook een fervent tegenstander van is.
.
Tja die Donner is een gladjanus natuurlijk, zoals alle katholieken. Hij zegt het één en tegelijk het ander. De waarheid als een koe is natuurlijk dat je de moslims niet kan verslaan met denocratische middelen, daar zijn technologische middelen voor nodig: treinen, vliegtuigen, kruisraketten. Dus als die mr. Donner zich "tot het uiterste wil gaan verzetten" is het al lang te laat.
Nee, hij zei dat de democratie voorschrijft dat een tweederde meerderheid altijd zijn zin krijgt, tenzij je een dictatuur vestigt om dat te voorkomen.

Je begreep er niets van maar dat belette je niet er onzin over te verkopen.
Plaats reactie