Antwerpen, de stad van Allah

Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Manon »

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=RR3ML9GP" onclick="window.open(this.href);return false;
Aantal niet-Belgische kiezers verdubbelt
zaterdag 25 februari 2012, 03u00

.ANTWERPEN - Dit jaar is een derde van de Antwerpse kiesgerechtigden bij de gemeenteraadsverkiezingen van vreemde afkomst, bijna 140.000 sinjoren. Volgens deze cijfers, die burgemeester Patrick Janssens (SP.A) zelf vrijgaf, konden nooit eerder zoveel 'vreemdelingen' aan de verkiezingen deelnemen.
Meer dan de helft onder hen, bijna 75.000, zijn niet-Belgen met stemrecht. De rest zijn Belgen van vreemde origine die onder de stemplicht vallen.

Het aantal vreemdelingen met stemrecht verdubbelde in vergelijking met zes jaar geleden, zowat 40.000 onder hen zijn afkomstig uit niet-EU-landen. De sterke toename is een gevolg van de uitbreiding van de Europese Unie met onder meer Roemenië en Hongarije.

Bovendien is de Poolse gemeenschap sterk gegroeid. EU-burgers krijgen meteen stemrecht. Mensen uit niet-EU-landen moeten minstens vijf jaar in de stad verblijven. Hier veroorzaken onder meer de regularisaties de stijging.

De niet-Belgen met stemrecht krijgen binnenkort een infofolder en een formulier in de bus waarmee ze zich kunnen registreren. Enkel geregistreerde kiezers worden uitgenodigd om te stemmen en komen zo onder de stemplicht.

Zes jaar geleden zette tien procent van de rechthebbenden deze stap. Bij deze verkiezingen wordt een gelijkaardig cijfer verwacht. Hierdoor valt het aantal Antwerpenaren van vreemde afkomst dat daadwerkelijk gaat stemmen, terug tot een flinke 70.000 kiezers (tegenover 250.000 autochtone kiezers).

Diverse politici gaan ervan uit dat de gekleurde kiezers de volgende burgemeester van Antwerpen bepalen. De partijen vechten daarom elk op hun manier om zijn of haar stem.
Van FDW:
Het Antwerpse stadsbestuur maakte cijfers bekend waaruit blijkt dat het aantal vreemdelingen die mogen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen ten opzichte van de vorige verkiezingen verdubbeld is.

Uit de officiële bevolkingscijfers van januari 2012, die het Vlaams Belang verkreeg n.a.v. een vraag aan minister Milquet van Binnenlandse Zaken, blijkt dat Antwerpen op 1 januari 2012 500.370 inwoners telde, wat een stijging betekent van 8.433 op 1 jaar tijd. De stijging van het aantal inwoners is quasi volledig te wijten aan het aantal vreemdelingen die zich in Antwerpen kwamen vestigen. Op 1 jaar tijd steeg het aantal vreemdelingen in Antwerpen van 85.666 (01/01/11) naar 92.907 (01/01/12), of een stijging met 7.241. De echte instroom van vreemdelingen ligt uiteraard nog een heel stuk hoger, aangezien in deze cijfers geen rekening werd gehouden met het aantal vreemdelingen die vorig jaar de Belgische nationaliteit verkregen.

De toename van het aantal vreemdelingen loopt de spuigaten uit. Het is nu reeds zover gekomen dat de allochtonen méér dan 1/3de van de Antwerpse bevolking uitmaken (34%). Ten gevolge van het vreemdelingenstemrecht bepalen vreemdelingen en nieuwe belgen wie de nieuwe burgemeester van Antwerpen wordt. De etnische stem zal de doorslag geven en daarom zullen de politieke partijen meer dan ooit bereid zijn om allerlei toegevingen te doen aan minderheidsgroepen allerhande. Hiermee is nogmaals bevestigd dat in een multiculturele maatschappij geen sprake meer is van democratie. Men laat 75.000 zo goed als niet-ingeburgerde vreemdelingen (sommigen kennen onze taal niet eens) het stedelijk beleid mee bepalen en vervalst daardoor de verkiezingsuitslagen.
----------------------------

even rustig bekijken:

140.000 = vreemde afkomst <-----------------------------------------> 250.000 = autochtoon
|waarvan:
v
75.000 = stemgerechtigd, 65.000 = stemplichtig

10% van 75.000 is bij mijn weten nog steeds 7.500. Tel daarbij de 65.000 stemplichtige vreemden bij, dan komt men aan 72.500 vreemde kiezers (dit is als SLECHTS 10% van de stemgerechtigden gaat stemmen!!!!!)
Maar de mogelijkheid bestaat weldegelijk dat daar bovenop nog eens 60.000 of meer vreemdelingen het beleid van Antwerpen mee gaan bepalen.

Dank U beleid!

Nog even ter verduidelijking: mensen met de Belgische nationaliteit hebben zogezegd stemPLICHT. Dit is een foute formulering: ze hebben OPKOMSTPLICHT. D.w.z. men moét naar het stembureau, daar zijn stembrief laten registreren en verder is de stemming geheim. Men kan dus ook indien men wil het computerkaartje ineens in de urne kieperen zonder eerst binnen in het hokje te gaan.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Ozes »

EU-burgers krijgen meteen stemrecht.
:shock: :shock:



:shock:
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Mahalingam »

Ik lees:
"Dit is een foute formulering: ze hebben OPKOMSTPLICHT. D.w.z. men moét naar het stembureau, daar zijn stembrief laten registreren en verder is de stemming geheim. Men kan dus ook indien men wil het computerkaartje ineens in de urne kieperen zonder eerst binnen in het hokje te gaan."

Ik moet terug denken aan mijn anarchistische tijd ten er nog opkomstplicht was. Je kreeg een stembiljet, liep het hokje in en kwam dan terug bij het stembureau met "er zit niets bij waarop ik zou willen stemmen." Paniek. En het indringende verzoek om het biljet dan toch maar in de bus te gooien wat je weigerde.Je wilde geen ongeldige stem uitbrengen maar geen stem. En dat is een enorme administratieve rompslomp. Dan moest je dreigen om met het stembiljet naar buiten en weg te lopen. Nog meer paniek! Minder uitgebrachte stemmen dan uitgereikte stembiljetten! LOL.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door naar boven »

Ozes schreef:
EU-burgers krijgen meteen stemrecht.
:shock: :shock: :shock:
Dat is juist. EU-burgers krijgen inderdaad meteen stemrecht. Maar slechts voor de gemeenteraadsverkiezingen en voor het EU-parlement. Alleen echte Belgen mogen moeten meedoen aan de landelijke verkiezingen.
RTFM
Gebruikersavatar
peter calluy
Berichten: 120
Lid geworden op: di okt 05, 2010 12:10 am

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door peter calluy »

Mijn kloten kunnen ze kussen. Ik ga niet meer want kiezen is in de huidige situatie zich compromitteren met of de pest of de cholera of beide.

Dat mag niet van mijn geweten ( ik heb geen geloof , ik weet )

Peter. Imsalabim.
http://www.youtube.com/watch?v=tonyptTRHq8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3oY_Ie_k ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=auEa0MYr ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=qt4WVmwh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Manon »

Ik vrees dat je niet de enige zal zijn, heb de indruk dat velen het niet meer zien zitten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door mercator »

Antwerpse wijze om frietjes te maken:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

circe schreef:Ik vrees dat je niet de enige zal zijn, heb de indruk dat velen het niet meer zien zitten.
Ik studeer tegenwoordig in Antwerpen en weet je, die stad maakt mij vaak zowel triest als kwaad. Om diverse redenen. Om te beginnen vind ik de straten en voetpaden in Antwerpen vaak erg vies, en ze liggen er ook soms verre van goed bij. Waar ik woon (op de buiten) ligt er ook wel afval in de kant en zo, maar hier lijkt het meestal nog iets schoner.

Ook het aantal hoofddoeken en andere islamitische vodden, alsook de baarden in soepjurken die ik zie in Antwerpen, stemmen mij niet vrolijk.

Antwerpen is inderdaad de stad van allah. Je hoeft er maar rond te lopen om dat te zien.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Ozes »

peter calluy schreef:Mijn kloten kunnen ze kussen. Ik ga niet meer want kiezen is in de huidige situatie zich compromitteren met of de pest of de cholera of beide.

Dat mag niet van mijn geweten ( ik heb geen geloof , ik weet )

Peter. Imsalabim.
Tactisch stemmen is altijd de noodzaak. De kwaliteit van staatsmannen, of de aanwezigheid van politici is uw eigen aanpak.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door mercator »

Ozes schreef: Tactisch stemmen is altijd de noodzaak.
Juist, en daarom kan ik alleen op nationalistische partijen stemmen want dat zijn de enigen die tegen de multiculramp zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brussel, de stad van Berbers

Bericht door Mahalingam »

Is het in Brussel minder erg met de multikul dan in Antwerpen? Nee, want ze zijn daar bovendien ook nog eens super-kosmopolitisch. De Open VLD heeft in een verkiezingsfolder een kaart van Brussel afgedrukt die bij andere partijen het zuur doet opborrelen.
Heibel rond alternatieve kaart Brussel
Met namen als Urban Emirdag, Casa of Casablanca, Gay Brussels en Quartier Flamand wordt het centrum van Brussel in verschillende wijken ingedeeld. Matonge krijgt de naam Vibe-City, terwijl het gebied rond de VRT en de RTFB werden ingekleurd als Hollywood aan de Zenne.

Molenbeek staat op de kaart als 'casa of Casablanca', Schaarbeek als 'Little Turkistan', en de omgeving rond het station Brussel-Zuid (Anderlecht en Sint-Gillis) als 'Galiciëtown'.

Niet iedereen lijkt de kaart echter te kunnen smaken. PS en FDF halen termen als racisme, nationalisme en homofobie uit de kast. FDF-voorzitter Olivier Maingain omschrijft de kaart als een nationalistische uitwas. Zijn gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe wordt op de kaart gezet als FDF-enclave.

Volgens Maingain kent Open VLD (en bij uitbreiding de rest van Vlaanderen) de hoofdstad niet, want de die bestaat volgens hem niet uit ghetto's, maar uit mixculturen. De FDF-voorzitter stelt ook dat de kaart negeert dat Brussel hoofdzakelijk Franstalig is.

De Jetse schepen Merry Hermanus (PS) is "diep geschokt" door de kaart. Hij neemt de woorden stigmatisering, homofobie en racisme in de mond om de kaart te beschrijven.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120301_032

Afbeelding

http://www.vldbrussel.be/nl/vld-brussel ... e-toekomst
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Zwartmeer »

Ik liep tegen een paar filmpjes over Antwerpen aan. Die vind hier wel passend.
Uitzending panorama 1988


Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Manon »

De ondertiteling is niet echt correct.

De man zegt: "het zit hier vol met WEEKLUIZEN", niet "werklozen".
Hij zegt: "ze NIET buitengooien", wordt vertaald door: ze NU buitengooien. Hij bedoelde: ze niet buitengooien, maar wel als ze iets misdaan hebben.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Zwartmeer »

Antwerpen is wel een ongelofelijk mooie stad met al die hele oude gebouwen! Je waant je bijna in de middeleeuwen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Antwerpen is wel een ongelofelijk mooie stad met al die hele oude gebouwen! Je waant je bijna in de middeleeuwen.
Ja vooral als Mercator daar rondwandelt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Antwerpen is wel een ongelofelijk mooie stad met al die hele oude gebouwen! Je waant je bijna in de middeleeuwen.
Ja vooral als Mercator daar rondwandelt.
Geldt het alleen voor Antwerpen dat je je in de middeleeuwen waant als jij daar rondloopt of geldt het ook nog voor andere steden?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Mahalingam »

Wat heeft het getal 7 met Christenen te maken?
Wat heeft het getal 5 met Allahtone jeugdigen te maken? Omdat ze pas met zijn vijven de hele wereld aan kunnen?
35-jarige man houdt hersenletsel over na handtasdiefstal in Antwerpen
In Antwerpen-Noord is een handtasdiefstal zwaar uit de hand gelopen. Vijf jongeren probeerden een vrouw van haar handtas te beroven in de August Sniedersstraat, waarop haar vriend tussenbeide kwam. In het daaropvolgende gevecht werd de man zo hard geslagen en gestampt dat hij er een ernstig hersenletsel aan overhield. Dat meldt de lokale politie van Antwerpen.

Een van de jongeren, die met de fiets was, probeerde eerst de handtas van de schouder van de 29-jarige vrouw te trekken. Haar 35-jarige vriend kon dat echter beletten. De vijf keerden zich vervolgens tegen de vriend en gaven hem rake klappen op het hoofd en lichaam. Toen de man tegen de grond ging, kreeg hij nog enkele stampen. Zijn vriendin was intussen kunnen ontkomen en verwittigde de politie.

De politie kon op basis van de verklaring van de vrouw vier verdachten oppakken in de onmiddellijke omgeving. Twee onder hen, jongens van respectievelijk 13 en 17 jaar oud, bleven gearresteerd en werden intussen voorgeleid voor de jeugdrechter.

Het slachtoffer werd zwaargewond overgebracht naar het Antwerpse Stuivenbergziekenhuis, waar een ernstig hersenletsel werd vastgesteld. Hij bleek ook bestolen te zijn van zijn gsm en portefeuille. Die buit werd nog niet teruggevonden. Het incident had gisteravond plaats.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... rpen.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door mercator »

Oh ja ik wil iedereen aanraden om de Belgische grootsteden absoluut te mijden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Geldt het alleen voor Antwerpen dat je je in de middeleeuwen waant als jij daar rondloopt of geldt het ook nog voor andere steden?
Alle steden. Overal waar Mercator rondwandelt herleven de Middeeleeuwen een beetje.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Manon »

Mahalingam schreef:Wat heeft het getal 7 met Christenen te maken?
Wat heeft het getal 5 met Allahtone jeugdigen te maken? Omdat ze pas met zijn vijven de hele wereld aan kunnen?
35-jarige man houdt hersenletsel over na handtasdiefstal in Antwerpen
In Antwerpen-Noord is een handtasdiefstal zwaar uit de hand gelopen. Vijf jongeren probeerden een vrouw van haar handtas te beroven in de August Sniedersstraat, waarop haar vriend tussenbeide kwam. In het daaropvolgende gevecht werd de man zo hard geslagen en gestampt dat hij er een ernstig hersenletsel aan overhield. Dat meldt de lokale politie van Antwerpen.

Een van de jongeren, die met de fiets was, probeerde eerst de handtas van de schouder van de 29-jarige vrouw te trekken. Haar 35-jarige vriend kon dat echter beletten. De vijf keerden zich vervolgens tegen de vriend en gaven hem rake klappen op het hoofd en lichaam. Toen de man tegen de grond ging, kreeg hij nog enkele stampen. Zijn vriendin was intussen kunnen ontkomen en verwittigde de politie.

De politie kon op basis van de verklaring van de vrouw vier verdachten oppakken in de onmiddellijke omgeving. Twee onder hen, jongens van respectievelijk 13 en 17 jaar oud, bleven gearresteerd en werden intussen voorgeleid voor de jeugdrechter.

Het slachtoffer werd zwaargewond overgebracht naar het Antwerpse Stuivenbergziekenhuis, waar een ernstig hersenletsel werd vastgesteld. Hij bleek ook bestolen te zijn van zijn gsm en portefeuille. Die buit werd nog niet teruggevonden. Het incident had gisteravond plaats.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... rpen.dhtml
OK die mens zijn leven is om zeep, en die twee brave minderjarigen krijgen uiteraard hun tweede, derde, vierde en 27ste kans. Dat waren de enigen die ze vasthielden. De meerderjarigen mochten blijkbaar terug naar huis.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Zwartmeer »

circe schreef: OK die mens zijn leven is om zeep, en die twee brave minderjarigen krijgen uiteraard hun tweede, derde, vierde en 27ste kans.
Je kunt moeilijk spreken van kansarme jongeren.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Mahalingam »

Betekent het woord hallucinant bij onze zuiderburen iets anders dan bij ons?
Armoede bij Antwerpse allochtonen hallucinant
In Antwerpen is een nieuw platform Overleg Allochtonen in Armoede van start gegaan. Volgens de betrokken organisaties is de toestand hallucinant: ruim 20 procent van de Antwerpse bevolking zou onder de armoedegrens zitten, maar in sommige buurten met veel allochtonen, zoals in Borgerhout en Antwerpen Noord, zou dat zelfs tot meer dan vijftig procent oplopen.
Hulporganisaties worden overstelpt met aanvragen en moeten soms al met wachtlijsten werken.
Nee maar, het wachtlijst probleem van de inboorlingen die hulp nodig hebben, is nu ook doorgedrongen tot de allahtonen? Schande! En de voedselhulp? Die wordt bi-cultureel geregeld:
Ook moskeeën leggen wachtlijsten aan van arme gezinnen voor collectes. De verdeling van voedselhulp is zienderogen toegenomen en een islamitische vereniging is ook met de distributie van halal voedselpakketten aan honderden gezinnen begonnen.
En als ze in Antwerpen net zo honger lijden als in Afrika, waarom dan niet wat ontwikkelingsgeld naar Antwerpen?
Volgens nationale cijfers is de armoedegraad bij allochtonen drie- of viermaal hoger dan bij autochtone Belgen, en bij mensen van Marokkaanse herkomst is zelfs 54 procent arm. Mohamed Chakkar van de Federatie voor Marokkaanse Verenigingen: ‘Er is een algemene verarming van de Marokkaanse gemeenschap. Je kunt er gewoon niet meer naast kijken. Anno 2012 zijn er weer mensen die honger lijden in Antwerpen.’
En ze zijn nu zo arm dat ze hun 'eigen' mensen niet meer kunnen helpen.
De crisis speelt volgens hem zichtbaar een rol, maar ook ‘de instroom van een grote groep Marokkaanse nieuwkomers, die nu massaal de crisis in Spanje en Italië ontvluchten. Zij komen bij ons aankloppen voor hulp, maar we kunnen niet eens onze eigen mensen helpen. Dat zorgt nu voor veel ongenoegen.’
http://www.knack.be/nieuws/belgie/armoe ... 374288.htm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Zwartmeer »

Mahalingam schreef:Betekent het woord hallucinant bij onze zuiderburen iets anders dan bij ons?
Ik zou denken dat ze dat iets zien dat er niet is, dat ze denken arm te zijjn maar zijn dat niet.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Ariel »

Hier nog een pretentieus stukje vol zelf beklag van de zwarte voetballer Paul Beloy. Het is allemaal de schuld van de blank-mens die niets anders doet dan de gekleurde mens discrimineren en buitensluiten. Hij eindigt met een verkapt dreigement. "hoop maar, witte Antwerpenaar, dat die nieuwe meerderheid niet verbitterd zal zijn. Dat zij niet zal zeggen: ‘En nu is het onze beurt om geen rekening te houden met de ander.’
'Ik vrees verbittering bij allochtonen’ (Paul Beloy)

Multicultureel samenleven blijft moeilijk, stelt ook Paul Beloy vast, de ex-voetballer die beroepshalve zowel in het Antwerpse voetbal als in het onderwijs ‘diversiteit’ moet managen. ‘Veel allochtonen zijn verbitterd geraakt. Als je jaar in jaar uit op allerlei tegenstand botst, is het moeilijk te blijven geloven in het ideaal van een gelijke samenleving. Ik vrees die verbittering.’

In 2009 spande de Amerikaanse verdediger Oguchi Onyewu een rechtszaak aan tegen Jelle Van Damme, omdat die ‘zwarte aap’ had geroepen. Het is haast ondenkbaar dat zoiets in de NBA gebeurt met zwarte vedetten als Kobe Bryant.

Beloy: Hans van Crombrugge van de Hogeschool Gezinswetenschappen in Schaarbeek heeft een studie gemaakt over het gedrag van ouders rond de jeugdvelden. Met een aantal instanties, onder meer het Centrum voor Gelijke Kansen, willen we de resultaten van die studie doorspreken met de eersteklassers, en vervolgens zien wat we er concreet aan kunnen doen. De studie wil bijvoorbeeld een ombudsman diversiteit aanstellen in het voetbal. CEO Steven Martens van de Voetbalbond is erg gevoelig voor die problematiek, maar hij beslist niet alleen. We moeten dus eigenlijk de hele Belgische voetbalbond mee krijgen. Dat is niet zo makkelijk. Ons project gaat nochtans over fundamentele principes in het voetbal: respect en fair play. Zonder respect voor de tegenstander of de scheidsrechter is er geen voetbal meer. Zonder het aanvaarden en respecteren van diversiteit evenmin.

Weet u dat er hier in de regio Antwerpen clubs zijn als Rochus Deurne of Luchtbalboys die in de problemen zijn geraakt omdat ze niet kunnen omgaan met diversiteit? Daardoor vinden ze bijvoorbeeld geen jeugdspelers meer. Bij andere ligt de werking plat omdat de allochtone ouders weigeren een handje te helpen. Als er van de elf duiveltjes zeven allochtoon zijn en hun vaders nooit willen helpen met het vervoer bij uitwedstrijden, zit die club rap met een probleem. Je kunt geen spelers blijven vervoeren met te weinig auto’s.

Je had vroeger ook ‘Joodse’ clubs, zoals Maccabi Hoboken of Maccabi Brussels. In Limburg zijn er voetbalploegen als ‘Turkse Rangers’.

Beloy: Dat model interesseert me niet. Ik geloof niet in concentratieploegen, noch in concentratiescholen. Ik had onlangs een spreekbeurt in het Provinciaal Instituut Piva, pal in het centrum van Antwerpen. Op de speelplaats zie ik op zo’n driehonderd leerlingen maar drie, vier ‘kleurlingen’. Hoe kan dat, in de enige school die opleidingen verzorgt voor beroepen als bakker en slager? Dat zijn toch beroepen waar ook in de allochtone gemeenschap behoefte aan is? Ik vraag hoe dat komt. Tja, zeggen leraars mij, wij hebben natuurlijk een uniform ingevoerd. Wij hebben ‘bepaalde zaken ontmoedigd’. Daarmee bedoelden ze: er is een hoger schoolgeld ingevoerd. Jongens, denk ik dan, we zijn in 2012, in welke wereld leven jullie? Pas op, die leerkrachten zijn geen Vlaams Belangers, hè. Het zijn mensen die ervan overtuigd zijn dat ze tolerant zijn. Maar het publiek van hun school is geen weerspiegeling van de inwoners van de stad.

De multiculturele samenleving is mislukt, wordt nu gezegd. Ik weet het niet. Het multiculturele samenleven is in elk geval niet geslaagd. Veel allochtonen zijn verbitterd geraakt. Als je jaar in jaar uit op allerlei tegenstand botst, is het moeilijk te blijven geloven in het ideaal van een gelijke samenleving. Ik vrees die verbittering. Er zijn al Brusselse gemeenten met meer allochtonen dan autochtonen. Die evolutie zou zich ook in Antwerpen kunnen voltrekken. Ik denk dan: hoop maar, witte Antwerpenaar, dat die nieuwe meerderheid niet verbitterd zal zijn. Dat zij niet zal zeggen: ‘En nu is het onze beurt om geen rekening te houden met de ander.’ (WP)

http://www.knack.be/nieuws/mensen/ik-vr ... 412120.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Antwerpen, de stad van Allah

Bericht door Manon »

De dhimmiestatus is in zicht:

de Allahtonen geven zichzelf voedselhulp via de oliedollars uit de moskee.
De autochtonen moeten hun scholen goedkoper maken én halal beenhouwerlessen aanbieden want anders gaan de allahtonen boos en verbitterd zijn?
nu, zolang ze maar niet verzuren zoals die stoute racistische vlamingen, zal het wel lukken zeker?

Zien jullie de verschuiving ook zo voor je neus gebeuren?

ps. : in het Piva komen dus ook mensen van buiten de stad Antwerpen studeren. Blijkbaar wonen er nog teveel witten in de provincie, want er zijn te weinig bruinen in de klas!

maar verder zijn we niet racistisch aan het tellen hoor. Al eens opgemerkt dat het telkens african americans zijn die hier komen vertellen hoe racistisch we wel zijn, want hier zijn veel minder zwarten dan bij hen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie