Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

woensdag 9 mei 2012

Al weer heeft een groep uitgeprocedeerde asielzoekers een tentenkamp opgeslagen bij het aanmeldcentrum in Ter Apel (Groningen). De groep van zo'n vijftig Irakese vluchtelingen hoopt zo terugkeer naar Irak te voorkomen.

Volgens een woordvoerder van de groep is het niet veilig in centraal Irak, waar de meeste vluchtelingen vandaan komen.

Keus
De Irakezen willen met hun actie afdwingen dat opnieuw naar hun asielverzoek wordt gekeken en dat ze fatsoenlijke opvang krijgen. 'Nederland geeft ons de keus tussen terugkeer of een leven op straat,' zegt de woordvoerder.

'We willen niet terug. Daar wacht ons de dood.' De groep zegt in het tentenkamp te zullen blijven tot de eisen zijn ingewilligd. Omdat de Irakezen niet in het asielzoekerscentrum mogen blijven, zien zij geen andere optie dan in het kamp te slapen.

Somaliërs
Eind vorig jaar slaagde een groep Somaliërs erin uitzetting uit te stellen door een tentenkamp op te zetten bij het asielzoekerscentrum in Ter Apel. Na enkele dagen gaf de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) aan dat de groep een nieuw asielverzoek kon indienen.

Ook deze asielzoekers beweerden dat hun land niet veilig is en zouden daardoor niet kunnen worden uitgezet. De IND was het daar niet mee eens, maar zei dat dit vanzelf duidelijk zou worden als de vluchtelingen opnieuw asiel zouden aanvragen.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... r-Apel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens STIL, een Utrechtse organisatie die opkomt voor uitgeprocedeerde asielzoekers, zijn nog enkele tientallen Irakezen onderweg naar het tentenkamp in Ter Apel. Volgens STIL krijgen de Irakezen steun van een groep Somaliërs. Die sloegen eind vorig jaar ook bij het aanmeldcentrum een tentenkamp op uit protest tegen hun dreigende uitzetting en het feit dat ze op straat moeten leven. Na enkele dagen werd toen besloten dat hun asielverzoeken opnieuw zouden worden bekeken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Leader
Berichten: 189
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 7:23 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Leader »

Dat gaat nog wat worden worden in Ter Apel, de plaatselijk bevolking wordt nu al lastig gevallen, vechtpartijen, aanranding, uitschelden, etc.

Is dit wat "links" wilt? Je zult er maar wonen..... [c045.gif]
Laten we onze Nederlandse Waarden behouden en niet verkwanselen aan de allochtone bezetting.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Ariel »

Leers: Irakezen Ter Apel moeten weg

TER APEL - De 60 uitgeprocedeerde Irakezen die een tentenkamp hebben opgeslagen bij het aanmeldcentrum in Ter Apel (Groningen), moeten zo snel mogelijk Nederland verlaten en naar hun land terugkeren. Dat staat in een verklaring van minister Gerd Leers van Immigratie, Integratie en Asiel die woensdag is overhandigd aan de groep actievoerders.

Volgens de minister is vrijwillige terugkeer naar Irak wel mogelijk. Tot en met maart van dit jaar zijn ongeveer 180 Irakezen vrijwillig teruggegaan, vorig jaar waren dat er ruim 800.

Leers erkent dat de Iraakse regering sinds november vorig jaar niet meer meewerkt aan gedwongen uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers. Daarom is het niet mogelijk om ze in Nederland in vreemdelingendetentie te zetten. Maar vrijwillige terugkeer met hulp van de Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V) kan wel, aldus Leers. „Wie niet terug gaat, is illegaal in Nederland en heeft geen recht op onderdak”, aldus de verklaring.

In totaal zijn in Nederland zo'n 1100 Irakezen die geen verblijfsvergunning hebben.

Het is nog onduidelijk of de gemeente Vlagtwedde, waaronder Ter Apel valt, zal ingrijpen. Een woordvoerster van de gemeente zegt dat het terrein waarop de tenten staan, eigendom is van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Het COA zegt zich te beraden over eventuele stappen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1209 ... uit__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Schepsel »

Lijkt me verschrikkelijk om bij de IND te werken. Ik ken meerdere Irakezen en hun land is in een hemeltergende toestand, geen wonder dat ze bang zijn om terug te gaan.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door H.Numan »

Zou er graag willen werken. Maar de asielzoekers en collega's denk ik niet. Ik zou de ambtenaar met de laagste percentages zijn. Van mensen die mogen blijven.

Deze club zou ik begroeten: Jongens! Goed Nieuws! Jullie mogen in je tenten blijven zitten. Maar wel thuis! De tickets zijn al gereed. Prettige vlucht! :wink2:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Ariel »


Burgemeester stuurt tentenkamp-Irakezen naar Den Haag

donderdag 10 mei 2012

De gemeente Vlagtwedde, waar Ter Apel onder valt, heeft bussen beschikbaar gesteld zodat een groep uitgeprocedeerde Irakezen kan protesteren in Den Haag. De asielzoekers bivakkeren sinds dinsdagmiddag in een tentenkamp in de Groningse gemeente.

Dat maakte burgemeester Leontien Kompier (PvdA) donderdag bekend.

De actievoerders hebben het aanbod afgeslagen omdat ze geen vergunning hebben om te demonstreren en bang zijn te worden opgepakt.

Op straat gezet
'We weten dat de minister de verantwoordelijke is. Maar hier zitten het aanmeldcentrum en vertrekcentrum voor vluchtelingen. Hier worden mensen dagelijks op straat gezet,' aldus de woordvoerder van de groep. Hij wil in Ter Apel blijven demonstreren.

Ook heeft de gemeente een aantal vuilnisbakken en twee mobiele wc’s bij het tentenkamp geplaatst 'uit oogpunt van hygiëne en orde'.

De groep van ongeveer zestig Irakezen protesteert tegen hun terugkeer naar Irak en wil dat er opnieuw naar hun asielverzoek gekeken wordt. Woensdag overhandigde demissionair minister Gerd Leers (CDA, Immigratie en Asiel) aan de groep een verklaring waarin staat dat de Irakezen weg moeten.


http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... n-Haag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door King George »

Vraagje: Wie zijn degenen die hen helpen aan deze tenten? Ik bedoel: Wat tentjes, een camera erbij en even zielig kijken en de emoïndustrie kan weer lekker wat subsidie beuren. Zo gaat dat toch?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Ariel »

King George schreef:, een camera erbij en even zielig kijken en de emoïndustrie kan weer lekker wat subsidie beuren. Zo gaat dat toch?
Zeker nu FC Kunduz in het zadel zit. Het CDA is al druk bezig om deze zielige jongemannen aan hun borst te drukken, en binnen te halen. Zoals Wim Camp zo beschaafd gezegd heeft. Islam en het Christendom zijn bondgenoten, dus moet je zorgen voor je nieuwe broeders. .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Ariel »

Irakezen wijzen aanbod Leers af

De Irakezen uit het tentenkamp in Ter Apel hebben een aanbod van minister Leers afgewezen. Leers had aangeboden dat ze een week in Nederland mochten blijven om na te denken over een vrijwillige terugkeer naar Irak.

In die week konden ze onderdak krijgen. Daarna zouden alleen Irakezen die meewerken aan een vrijwillig vertrek nog onderdak kunnen krijgen. Asielzoekers die besluiten hier te blijven, zouden geen recht meer op hulp hebben.

De woordvoerder van de vluchtelingen noemt het resultaat van een gesprek met minister Leers teleurstellend.


Het aanbod gold voor ongeveer 80 uitgeprocedeerde asielzoekers die niet terug naar Irak willen. Volgens de minister is de situatie in Irak veilig genoeg om terug te keren. Daarom vervalt hun beschermde status.

Nederland kan de asielzoekers niet dwingen terug te gaan omdat Irak weigert mensen terug te nemen die gedwongen worden uitgezet. Wel verstrekt Irak papieren aan mensen die vrijwillig terugkeren. Dit jaar keerden tot nu toe 180 Irakezen vrijwillig uit Nederland terug naar Irak. Vorig jaar gingen 800 asielzoekers terug naar Irak.

http://nos.nl/artikel/372221-irakezen-w ... +Nieuws%29" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door H.Numan »

Ik denk wat be beter kunnen zeggen: linkse ambtenaren en actievoerders vertellen de Irakezen dat ze denken dat Leers alsnog gaat zwichten voor hun (ambtenaren en actievoerders) chantage.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Lijkt me verschrikkelijk om bij de IND te werken. Ik ken meerdere Irakezen en hun land is in een hemeltergende toestand, geen wonder dat ze bang zijn om terug te gaan.
Hoezo hemeltergende toestand, ze wilden die lelijke Sadam toch weg, wel ze hebben hem opgehangen dus wat zeuren ze nou ?
Ik zou mij eerder zorgen maken over "hemeltergende toestanden" HIER ipv in dat stomme moslimlandje.

Ik zou maar wat graag bij de IND werken: hop, allemaal wegwezen. Bouw jullie eigen land maar op ipv hier de sukkel te komen spelen. Je moet toch weten dat die Irakezen hier alleen maar op de uitkeringen afkomen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Zwartmeer »

Irak bewijst, voor de zoveelste keer, dat dictatorschap de enige regeervorm is die bij een islamitisch land past. Sadam Hussein was erg, maar dat is de persoon die na hem komt ook. Heb je er een die niet erg is dan komen binnen de kortste keren islamfundamentalisten aan de macht. En die zijn erg. Zijn ze dat niet, dan grijp een andere groep fundamentalisten die wel erg zijn de macht. Kortom, een islamitisch land is per definitie een dictatuur. Als een schaduw zit dat aan moslims vast. Ook al willen ze misschien heel graag iets anders. Ik vind dat wij in het westen hier niet voor op hoeven te draaien. Wat nog meespeelt ook is dat het blijkt, vooral in Scandinavische landen, dat vluchtelingen uit Irak, daar meteen reclame voor hun gedachtegoed dat naar onderdrukkende dictaturen leidt beginnen te maken.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Irak bewijst, voor de zoveelste keer, dat dictatorschap de enige regeervorm is die bij een islamitisch land past.
Natuurlijk.Waar komt die Westerse bemoeizucht toch vandaan om die mensen de "zegeningen van de democratie" te willen bijbrengen ? Je ziet telkens opnieuw wat er gebeurt: heel democratisch gaan ze terug de duisterste middeleeuwen in. EN ze importeren via asielzoekerij nog s die middeleeuwen in Europa.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door mercator »

H.Numan schreef:Ik denk wat be beter kunnen zeggen: linkse ambtenaren en actievoerders vertellen de Irakezen dat ze denken dat Leers alsnog gaat zwichten voor hun (ambtenaren en actievoerders) chantage.
En dat is exact wat gaat gebeuren nu Wilders eruit gekegeld is. Allemaal lekker blijven, mobieltje pakken en naar Irak bellen om een nieuwe lading te laten overkomen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door King George »

En alzo breidt het kalifaat zich uit.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Schepsel »

mercator schreef:
Schepsel schreef:Lijkt me verschrikkelijk om bij de IND te werken. Ik ken meerdere Irakezen en hun land is in een hemeltergende toestand, geen wonder dat ze bang zijn om terug te gaan.
Hoezo hemeltergende toestand, ze wilden die lelijke Sadam toch weg, wel ze hebben hem opgehangen dus wat zeuren ze nou ?
Ik zou mij eerder zorgen maken over "hemeltergende toestanden" HIER ipv in dat stomme moslimlandje.

Ik zou maar wat graag bij de IND werken: hop, allemaal wegwezen. Bouw jullie eigen land maar op ipv hier de sukkel te komen spelen. Je moet toch weten dat die Irakezen hier alleen maar op de uitkeringen afkomen?
Lijkt me toch naar, een land met allemaal terroristen, vuurgevechten, ploffende auto's, wetenschappers die systematisch worden uitgeroeid door een fundamentalistische groep.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Lijkt me toch naar, een land met allemaal terroristen, vuurgevechten, ploffende auto's, wetenschappers die systematisch worden uitgeroeid door een fundamentalistische groep.
Jazeker, des te meer reden om te voorkomen dat zo iets ook hier gaat gebeuren. Laat ze maar lekker in Irak blijven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Ariel »

Het tentenkamp camping Ter Apel wordt steeds groter, drukker en gezelliger. Er verblijven inmiddels nu zo'n 200 mensen in tenten op een terrein bij het aanmeldcentrum in het Groningse dorp.
Het tentenkamp werd vorige week dinsdag opgezet. Bij de Irakezen hebben zich inmiddels tientallen Somaliërs aangesloten en enkele Iraniërs. Zij zijn allen uitgeprocedeerd maar zeggen om uiteenlopende redenen niet terug te kunnen naar hun eigen land. Daardoor zijn ze gedwongen in Nederland op straat te leven, aldus hun woordvoerder. Hulporganisaties en omwonenden voorzien de actievoerders van voedsel. Volgens de woordvoerder van de groep is er gebrek aan tenten, water en dekens.

De Irakezen willen dat opnieuw naar hun asielverzoek wordt gekeken. „Als we terug moeten, wacht ons de dood”, zegt de woordvoerder. Volgens minister Gerd Leers (Immigratie, Integratie en Asiel) heeft hij ze niets meer te bieden. De Irakezen hebben geen verblijfsvergunning meer en zijn dus illegaal in Nederland, concludeerde hij in een verklaring die vorige week aan de actievoerders werd overhandigd.

Afgelopen vrijdag had een delegatie van de actievoerders een gesprek in Den Haag met ambtenaren van het ministerie van Immigratie, Integratie en Asiel had. Maar dat leverde niks op.

Volgens cijfers van Leers zijn er in Nederland zo'n 1100 Irakezen zonder verblijfsvergunning. Tot en met maart van dit jaar zijn ongeveer 180 Irakezen vrijwillig teruggegaan, vorig jaar waren dat er ruim 800. De Iraakse regering werkt niet meer mee aan gedwongen terugkeer. Maar vrijwillige terugkeer is wel mogelijk, aldus Leers. Uitgeprocedeerde asielzoekers die daaraan meewerken, krijgen tot hun uitzetting tijdelijk onderdak.

De gemeente Vlagtwedde, waaronder Ter Apel valt, heeft zich tot dusverre terughoudend opgesteld, ook omdat het tentenkamp op een terrein staat eigendom is van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Er zijn geen plannen om over te gaan tot ontruiming, meldde de gemeente eerder.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1212 ... pel__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Mahalingam »

"Ook heeft de gemeente een aantal vuilnisbakken en twee mobiele wc’s bij het tentenkamp geplaatst 'uit oogpunt van hygiëne en orde.

Er zijn inmiddels 200 mensen. Die kunnen dan wel poepen en piesen (en hun handen wassen dan?) maar hebben ze wel te drinken en te eten? Wordt daar niet voor gezorgd ?
Is er al een EHBO-post ? Ik geloof dat ze daar een beetje achter lopen met de voorzieningen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:" Ik geloof dat ze daar een beetje achter lopen met de voorzieningen.
Absoluut. Volgens de woordvoerder van de groep is er gebrek aan tenten, water en dekens.
Dus een ieder ( :sly: en ik kijk nu voornamelijk even naar CDA en CU stemmers ) die dit jaar niet op vakantie gaan, maar wel een mooie caravan of bungalowtent bezitten , worden verzocht om deze tent en/of mobielhome zo snel mogelijk naar Ter Apel te brengen. Laat uw christen-democratische hart spreken. Ook goed gevulde spaarpotten en vetgemeste maar wel halal geslachte kippen en lammetjes en geitjes zijn van harte welkom. Laat uw profeet Ernst M. H. Hirsch Ballin en zijn discipelen Ruth Peetoom , Sybrand van Haersma Buma en vele vele anderen niet in de steek. Wees gul met uw giften.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Ariel »

Als je illegaal bent, ben je niks'

TER APEL - „We zijn moe. We hebben te weinig eten en nauwelijks water. En er komen steeds meer mensen bij.” Aref Al-Ani pakt zijn schrift, waarin hij nauwgezet de persoonlijke gegevens van alle 160 bewoners van het tentenkamp bij het aanmeldcentrum in het Groningse Ter Apel heeft opgeschreven. Het zijn vooral landgenoten uit Irak, maar er is ook een grote groep Somaliërs, er zijn enkele Iraniërs en twee mensen uit Azerbeidjan.

Ze zijn allemaal uitgeprocedeerd en daarom illegaal in Nederland. Ze hebben geen recht op onderdak of een uitkering en ze mogen niet werken. Zelf zeggen ze dat ze, om vaak zeer uiteenlopende redenen, niet terug kunnen naar hun geboorteland. „Ja, er vallen minder doden en gewonden in Irak”, zegt Al-Ani, van oorsprong advocaat in de Iraakse hoofdstad Bagdad. „Maar dat wil niet zeggen dat het er voor iedereen veilig is.”

Al-Ani streek vorige week dinsdag in Ter Apel neer met 40 andere uitgeprocedeerde Iraakse asielzoekers. In enkele dagen tijd kwamen daar tientallen anderen bij. Op het terrein bij het aanmeldcentrum staan nu bijna 20 tenten, keurig genummerd; heel kleine tenten waar nauwelijks twee personen in passen, enkele grote waar wel vijftien mannen in slapen en soms is een stuk zeil tussen twee bomen het enige wat ze hebben. Ze slapen op de grond, gewikkeld in dekens of slaapzakken. De gemeente Vlagtwedde heeft vuilnisbakken en vier mobiele toiletten geplaatst. Daar moeten ze het mee doen. „Als je legaal in Nederland bent, ben je eens mens”, zegt Al-Ani, „Maar als je illegaal hier bent, ben je niks."

Geld

De 40 eerste bewoners hadden vooraf hun laatste geld bijeen gelegd voor eten en drinken: 450 euro in totaal. Daar hoopten ze het een tijdje mee uit te houden, maar het blijkt veel te weinig voor zo veel mensen. „Het geld is op”, zegt Al-Ani. „Maar we delen alles. Irak, Iran, Somalië, het maakt niet uit waar iemand vandaan komt”, vult de 28-jarige Hadi Abu Sanad aan, die samen met Al-Ani het tentenkamp organiseerde.

Drinkwater

Grootste probleem is voldoende drinkwater. De illegalen mogen het nabijgelegen asielzoekerscentrum niet betreden om daar water te halen. „Waar moeten we dan aankloppen?” vraagt Abu Sanad zich af en tuurt over de landerijen, „Er is hier in de wijde omgeving geen huis te bekennen.”

Maandag aan het einde van de middag komt daar verandering in. Op verzoek van het ministerie van Immigratie, Integratie en Asiel plaats een waterleidingbedrijf watertanks en tappunten bij het tentenkamp.

Leven op straat

Toch is het kamp beter dan de straat, vindt Abu Sanad. Anderhalf jaar zwerft hij inmiddels rond. Soms kan hij een week ergens logeren en anders leeft hij op straat. „Ik kan niet terug naar Irak”, zegt hij, „Mijn hele familie is gevlucht. Ik heb daar niets meer.”

Al-Ani hoopt op een nieuwe regering die een ander vreemdelingenbeleid voorstaat. „Ik weet dat dat nog heel lang kan duren, maar we hebben niets te verliezen. Desnoods blijven we hier maanden. We zijn in Nederland niet voor het geld, maar voor onze veiligheid.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1213 ... ks___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door King George »

Illegaal = illegaal. En illegalen dienen te worden afgevoerd naar het vertrekcentrum en te worden gerepatrieerd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door King George »

De vet gesubsidieerde asieligïndustrie ruikt weer volop subsidie en gaat weer van bil...


14 MEI 2012-21:39
'STOP UITZETTEN VAN KINDEREN'
#ASIEL


Afbeelding

Er moet onmiddelijk gestopt worden met het uitzetten van asielkinderen die hier al zijn geworteld. Dit vindt de Kinderombudsman. Hij roept de Tweede Kamer op het uitzetten van kinderen controversieel te verklaren.

Dat meldt de NOS. Marc Dullaert, de Kinderombudsman, wil op deze manier voorkomen dat tientallen kinderen de komende maanden worden uitgezet. De Tweede Kamer vergadert woensdag over onderwerpen die zo gevoelig liggen dat het huidige kabinet daar niet meer over mag beslissen.

Er is bij lokale afdelingen van het CDA een discussie ontstaan over het terugsturen van asielkinderen, die hier al jaren wonen en naar school gaan. CDA- fractievoorzitter Van Haersma Buma zei vandaag in een reactie dat het asielbeleid niet zal worden veranderd. Daarmee lijkt er op dit moment geen Kamermeerderheid te zijn voor het aanpassen van het beleid.

Hoeveel kinderen het afgelopen jaar het land hebben moeten verlaten is niet bekend. Volgens de woordvoerder van minister Leers zijn daarover geen cijfers beschikbaar.


Powned
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door King George »

PVV: Beantwoord chantage tentenkamp Ter Apel met enkele reis Irak
Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de minister voor Immigratie, Integratie en Asiel over een door uitgeprocedeerde asielzoekers opgeslagen tentenkamp in Ter Apel (*).


1.)
Hoe beoordeelt u het dat een groep uitgeprocedeerde asielzoekers middels chantage in de vorm van een tentenkamp opvang in Nederland probeert af te dwingen terwijl (door IND en/of rechter) is vastgesteld dat zij geen recht op een asielstatus hebben?

2.)
Is wildkamperen toegestaan in Ter Apel? Zo ja, op basis waarvan? Zo neen, hoe wordt bewerkstelligd dat er zo snel mogelijk een einde wordt gemaakt aan het tentenkamp?

3.)
Kunt u toezeggen dat deze chantage-actie geen succes zal hebben en dat deze asielzoekers gehouden worden aan de aan hen opgelegde vertrekplicht?

4.)
Deelt u de mening dat het van belang is dat deze uitgeprocedeerde asielzoekers zo snel mogelijk terugkeren naar Irak? Zo neen, waarom niet? Zo ja, hoe bevordert u dit?


Lees hier het artikel
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Manon »

Er moet onmiddelijk gestopt worden met het uitzetten van asielkinderen die hier al zijn geworteld.
Dit is toch wel een gevaarlijke houding voor de PC-adepten.

Als kinderen niet mogen ontworteld worden, dan ga ik er namelijk van uit, dat zij altijd in elk geval ONMIDDELLIJK moeten worden teruggestuurd naar het land van de wortels?

Alle culturen zijn toch gelijk? Nu gaan we toch niet precies doen of de westerse cultuur is superieur zeker hé?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie