Brinkman heeft de PVV verlaten.

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Brinkman heeft de PVV verlaten. Domme man.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Hans, de eed of belofte is een juridische formule. Meer niet.
Na het uitspreken van die woorden kan je juridisch aangepakt worden voor jokken door de rechter. De eed kan net zo goed zijn: ik zweer bij de hoeven van Almachtige Onzichtbaare Paarse Eenhoorn (Vrede Zij Haar Heilige Hoeven) blablabla met je hand op een telefoonboek.

Je mag bij elke god zweren, en op elk voor jouw heilig boek. Als de rechter dit accepteert is de formule uitgesproken en kan hij (de rechter) je aanpakken. Wat de goden met je doen valt buiten het juridische proces.
Tsja . . . meestal ben ik veel te serieus. Maar wat heeft zoiets als die eed dan voor zin? Voor zover ik weet wordt de burger geacht het burgerlijk wetboek te kennen. Daarin zou dan ook kunnen staan dat het verboden is te liegen in de rechtszaal. Ik neem aan dat de rechter de verdachte geen eed zal laten afleggen en dit alleen bij getuigen doet.
Jammer. Want de rechter zou dan als eerste vraag aan de verdachte kunnen stellen: "Zegt u eens eerlijk. Bent u een crimineel of geen crimineel?" Door middel van afluister apparatuur of inbraak in de woning kan de recherche erachter gekomen of de man in kwestie inderdaad een crimineel is. De rechter veroordeelt de man vervolgens tot een langdurige gevangenisstraf, inclusief tien jaar voor meineed omdat hij in eerste termijn ontkent heeft crimineel te zijn.

Maar de wetgever wil dit voorkomen vanwege haar compassie met criminelen. Die moeten de hand boven het hoofd gehouden worden en verdienen respect en voorkeursbehandeling. De term: Onwetmatig verkregen bewijs. Nou vraag ik je! De politie moet boeven opsporen, arresteren en zorgen dat ze voor vele jaren worden opgesloten. Om boeven in de gaten te houden, daar hebben we geen politie voor nodig.

Oh! Hoeft een boef ook niet aan zijn eigen veroordeling mee te werken? Wat jammer nou toch. Daarom hoeft hij zeker geen eed af te leggen. En zo is er ook godsdienstvrijheid. Prima. Houden zo! Maar we moeten af van strafbare godslastering en het strafbaar stellen van beledigen van gelovigen. Want mijn uiting aan het adres van de zich beledigd voelende partij, komt omdat IK mij beledigd voel. Namelijk doordat tolerantie geweld wordt aangedaan door intolerantie. Wie uiting geeft aan zijn publiekelijke godsbeleving mag rekenen op hoon en spot. Dat kan voorkomen worden door God in je binnenste te beleven. De gedachtelezer moet immers nog uitgevonden worden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door King George »

@HeroBrinkman valt al(weer) door de mand


Afbeelding Gistermiddag kwam in de Tweede Kamer de "Regeling van Werkzaamheden" over de Kameragenda voor de komende dagen aan de orde. In deze agenda komen naast de begroting voor 2013 ook de stemmingen met betrekking tot behandelde nieuwe wetten op de agenda te staan (mits hier een kamermeerderheid voor is).

Dit is door de nieuwe politieke situatie cruciaal geworden aangezien de partijen zich nu niet meer aan een akkoord hoeven te houden. Zo kwam voor de PVV de belangrijke wijziging in de Wet inburgering ook aan de orde.

Groenlinks opportunist Tofik Dibi dacht (zie fragment) hier even makkelijk van af te komen en deed direct een poging om deze vernieuwde wet maar gelijk als 'controversieel' te laten verklaren in de Kamer. Tja, als het aan Dibi en zijn extreem linkse kornuiten ligt dan heffen zij alle immigratie en inburgeringsregels vandaag nog op! Tot zijn grote verbazing zag Dibi dat naast VVD en uiteraard de PVV ook het CDA er niet voor was om deze nieuwe wet van tafel te vegen en wilden er gewoon een stemming voor laten plaats vinden. Zodoende is er nog een kans om deze wet, in de huidige politieke situatie door de Tweede Kamer heen te loodsen. Jammer he Dibi? Haha.

Maar wie was de grote afwezige in het huis van de democratie, tijdens deze belangrijke stemmingen? Onze grote nieuwe "volksheld" ... prrrroest.... Hero Brinkman! Deze malloot laat nu al verstek gaan in de Tweede Kamer op cruciale momenten in het landsbelang. Gelukkig kon de PVV nog rekenen op steun van Kees van der Staaij namens de SGP, om zodoende alsnog een kamermeerderheid te verwerven.



Lees verder in Politiek Incorrect Blogspot, een boeiende website welke ook op Internetkluis reeds een apart plekje gereserveerd heeft gekregen in Links naar rechts
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Mahalingam »

Een morele overwinning voor Hero.
Raad voor de Journalistiek geeft Hero Brinkman gelijk
Volgens de Raad wordt in het commentaar een beeld van Brinkman gecreëerd dat hij de bedreigende telefoongesprekken naar Boender niet erg lijkt te vinden, dat hij een ‘twitter-knokploegje’ wel handig vindt en dat hij via dreigementen zijn politieke doelen nastreeft.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultu ... gelijk.htm
Het was naar aanleiding van de stennis in Noord-Holland over die de Arondéuslezing .
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door King George »

Die Arondeuslezing is veelal een vet gesubsidieerd circus van politiek correcte mantraatjes. Niks mis mee dat ze de deksel op hun neus hebben gehad.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Waarschijnlijk is de Nederlandse pers al klaar met Brinkman. Hij zou vanavond bekend maken wie er bij hem op de lijst komt, maar geen krant die er melding van maakt. Ehsan Jami staat niet op de lijst, want die had er geen zin in.
Jami niet mee met Brinkman

Jami zegt: 'Ik sta niet op de lijst.'

Vanavond brengt Hero Brinkman de eerste drie namen van zijn lijst naar buiten bij De Wereld Draait Door. Bij insiders in Den Haag heerst de gedachte dat Ehsan Jami ook op die lijst zou staan. We belden hem. Jami liet ons weten: “Ik sta niet op de lijst.” En wel omdat hij dit namelijk niet wil. Jami was lange tijd politiek medewerker van Hero Brinkman. Aanvankelijk kondigde Geert Wilders aan dat Jami Kamerlid van de PVV zou worden, maar dat ging niet door.

Ehsan Jami heeft alle sympathie voor de politieke plannen van Brinkman, maar hij stapt nu uit de politiek en wil verder met zijn studie Bestuurskunde aan de universiteit van Tilburg.

Jami: “Ik blijf Hero Brinkman steunen met zijn plannen voor Nederland.”

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... t-brinkman" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door H.Numan »

Brinkman? Wie was dat ook al weer? [hypocrite.gif]

Brinkman heeft politiek zelfmoord gepleegd: dat weet hij zelf donders goed. Buiten de PVV wil niemand hem hebben, en hij is niet in staat om meer dan 1 zetel te halen. Als hij dat niet wist of realiseerde is hij niet goed bij z'n verstand. Hij kreeg uitsluitend wat extra aandacht omdat dit de PVV beschadigd. Anders was hij nu al vergeten.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Manon »

H.Numan schreef:Brinkman? Wie was dat ook al weer? [hypocrite.gif]

Brinkman heeft politiek zelfmoord gepleegd: dat weet hij zelf donders goed. Buiten de PVV wil niemand hem hebben, en hij is niet in staat om meer dan 1 zetel te halen. Als hij dat niet wist of realiseerde is hij niet goed bij z'n verstand. Hij kreeg uitsluitend wat extra aandacht omdat dit de PVV beschadigd. Anders was hij nu al vergeten.
Hoogheidswaanzin en van zijn paard gevallen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Hero Brinkman moet zich kapot schamen
Rob Goossens

Drie onbekende gezichten, van wie twee subsidieslurpers. Dat is de score van Hero Brinkman tot nu toe. Het is maar de vraag of hij in september met een goede lijst komt voor de Onafhankelijke Burger Partij.

„Het versterken van de cohesie in onze samenleving door een bijdrage te leveren aan het informeren en interesseren van burgers, van alle nationaliteiten en hun respectievelijke cultuur, religie en achtergrond, en het stimuleren van hun participatie, in het uitwisselen van de verschillende opvattingen op sociaal-maatschappelijk en cultureel gebied, dit alles in de breedste zin des woords.” Dit is de doelstelling van Stichting Burger. U mag raden: is de voorzitter lid van GroenLinks, D66 of de Pvda?

Mispoes. Voorzitter van de stichting is Dirk-Jan Keijser, tegenwoordig kandidaat-Kamerlid voor de OBP. Of zijn stichting subsidie ontvangt, is mij niet duidelijk geworden. Vanuit de doelstelling van zijn stichting doet hij echter zaken met de nodige subsidiesponzen. En hij is niet de enige. Ook Esra Visser, het sympathieke meisje dat gisteravond bij De Wereld Draait Door tegenover Hero Brinkman zat, doet vrolijk mee in het gratis-geld-circuit. Ze geeft trainingen over homo-acceptatie in multiculti-kringen en is actief in vrouwenemancipatieclubs.

Nobele doelen? Als u het zegt dan zal het zo zijn. Maar wat heeft een rechtse partij die staat voor een kleine overheid, met dit soort zaken te maken? Van Hero Brinkman willen we horen: de belastingdruk moet fors omlaag, de overheid denkt ten onrechte dat zijn belangrijkste functie die van bemoeial is, de overheid moet er in de eerste plaats voor zorgen dat uw veiligheid en die van uw kinderen gegarandeerd is. That's it. Hoe moeilijk kan het zijn, voor nota bene een politie-agent?

De drie mensen die Brinkman gisteravond presenteerden, vormen officieel niet de top-drie. Mocht u een stem op de OBP overwegen, dan moet ik u helaas teleurstellen: beter wordt het echt niet. Rita Verdonk zette een KPMG-partner op plaats twee. Dan laat je zien dat je kwaliteit in huis hebt. Je denkt toch niet dat ze vervolgens met een goochelaar en een timmerman bij Matthijs van Nieuwkerk gaat zitten om trots te laten zien wat ze in huis heeft?

Door met deze mensen bij DWDD te gaan zitten, laat Brinkman zien dat hij de kiezer niet serieus neemt. Het gat op rechts, dat er wel degelijk is, wordt opgevuld door een paar PvdA'ers die wat rechtse dingen roepen. Hero, ga je kapot schamen.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... ot-schamen" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob Goosen had al eerder geschreven dat Brinkman voor zijn Onafhankelijke Burger Partij zelfkritische allochtonen als Samira Bouchibti had proberen te strikken. Ook zij heeft net zoals Eshan Jami bedankt voor de eer.
Overigens is Jami niet de enige ex-PvdAer met dubbel paspoort die zich in de politieke belangstelling van Brinkman mag verheugen. DDS vernam namelijk dat Brinkman onder andere ook gesprekken heeft gevoerd met Samira Bouchibti (eveneens ex-PvdA) en Latifa Aboutaleb, het zusje van PvdA-prominent Ahmed Aboutaleb. Volgens ingewijden heeft Brinkman met beiden ook gesproken over een mogelijke kandidatuur. Daarmee zou de OBP dan wel dreigen te verzanden in een bastion van verweesde sociaal-democraten. Brinkman zelf is immers ook enige tijd lid geweest van de PvdA.

Samira Bouchibti zat in de Tweede Kamer namens de PvdA en kwam onlangs in het nieuws omdat ze in een boek uithaalt naar haar partij. Volgens haar zou die allochtonen te veel ‘pamperen’. „Ik maak me sterk voor een mooie tolerante vredelievende islam”, schrijft ze. „Een islam ingebed in de westerse maatschappij die mij dierbaar is en waarvan ik de regels niet alleen respecteer maar volmondig onderschrijf. Ik ben niet de eerste die deze zaken aankaart en als je het mij, met ons, eens bent, laat dan ook van je horen.” Saillant detail: Hero Brinkman was aanwezig op de boekpresentatie.

Latifa Aboutaleb stond in 2006 op de lijst van de Rotterdamse Stadspartij en was zelfs lijsttrekker voor stadsdeel Centrum. In die hoedanigheid nam ze afstand van de partij van haar broer. Die zou teveel naar Leefbaar Rotterdam neigen, zo stelde ze. Dat is een opmerkelijk standpunt. Brinkman hengelt namelijk in dezelfde kiezersvijver als Leefbaar Rotterdam. De traditionele Leefbaar-achterban zou door de aanwezigheid van Aboutaleb wel eens afgeschrikt kunnen worden.

Het was eerdergenoemde ingewijden overigens niet bekend of de kandidaten zich zelf hebben gemeld bij Brinkman of dat ze door hem benaderd zijn. De partijleider zelf doet het bericht in een reactie in ieder geval af als 'complete onzin'. „Er is helemaal niets van waar. Ik ben bezig met een lijst waarop goede namen staan, heel goede zelfs. Deze twee staan daar niet tussen.” Dat laatste klopt ongetwijfeld, dat eerste niet helemaal. Bouchibti bevestigde tegenover DDS namelijk dat er wel degelijk gesprekken hebben plaatsgevonden en dat zowel zijzelf als Aboutaleb ook door Brinkman zijn gevraagd op zijn lijst te gaan staan. Beide zouden echter voor de eer hebben bedankt.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... htonentoer" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Mahalingam »



Hero Brinkman komt met kandidaten voor zijn lijst. Tot nu toe drie.

Louis van Houtert, personal coach en oud-LPF'er (LPF, is dat een aanbeveling?)
Afbeelding

Dirk Jan Keijser (1970), onmiskenbaar een kleinzoon van Hans Wiegel.
Afbeelding

Esra Visser studeerde sociologie en heeft 3 jaar werkervaring.
Afbeelding
Ben je klaar voor het Kamerlidmaatschap?' vroeg Van Nieuwkerk aan de jonge Esra Visser.
'Jazeker. Fijn dat je dat vraagt.'
'Waar haal je dat zelfvertrouwen vandaan?'
'Ik heb genoeg geleerd, genoeg gezien, genoeg met mensen geleefd en gesproken, leuke projecten gedaan. Ik heb er zin in. We moeten er voor gaan.'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9524/Lar ... ezen.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Scarlatti »

iemand de opname gezien van hero b met die interviewer? heb een tijdje gekeken maar vond het te zielig worden, zou haast medelijden krijgen met hb, zelfs niet opgewassen tegen dat miezerige interviewertje...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door King George »

Partijnaam Brinkman mogelijk bekend

AMSTERDAM - Het lijkt erop dat de nieuwe fusiepartij van Hero Brinkman Democratisch Politiek Keerpunt gaat heten.


Deze naam werd onlangs in het handelsregister ingeschreven met als vestigingsadres het Binnenhof in Den Haag. Dat was ook het geval bij Brinkmans Onafhankelijke Burger Partij (OBP).

Zaterdag werd bekend dat de OBP fuseert met Trots op Nederland. Brinkman wordt de lijsttrekker. De politicus wil nog niets zeggen over de nieuwe naam.

"Ik maak dinsdag om 11.00 uur in Nieuwspoort in een persconferentie de naam en nog een aantal zaken bekend", laat Brinkman vrijdag weten.


Gat

De nieuwe partij moet 'het gat op rechts vullen'. Brinkman stapte eerder dit jaar op bij de PVV en ging verder als eenmansfractie in de Tweede Kamer.

Trots op Nederland heeft daarin geen zetels, maar bij gemeenten zijn tientallen raadsleden en twee wethouders actief. De 47-jarige Brinkman is ook lid van de Provinciale Staten van Noord-Holland.


Nu.nl
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door H.Numan »

Erg jammer voor de lege ToN, maar de verlosser komt niet uit Tiel. Hero gaat vrijwel zeker nul zetels scoren. Of hij dat nou in ToN doet of onder een andere naam.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Hero Brinkman en TON gaan verder als Democratisch Politiek Keerpunt

Democractisch Politiek Keerpunt. Dat is de nieuwe naam van de partij die ontstond na de fusie van Onafhankelijke Burgerpartij van Hero Brinkman en Trots op Nederland.

De partij moet een 'megagroot gat' op de rechterflank vullen. Volgens Brinkman zal DPK 'een zeer krachtig geluid op rechts' geven. Dat is nodig omdat de PVV 'financieel-economisch even links is als de SP', terwijl de VVD haar 'aloude achterban van de ondernemer binnen het mkb (midden- en kleinbedrijf) en de hardwerkende burger keihard in de steek heeft gelaten'. De fusie van beide partijen verloopt zeer voorspoedig, aldus Brinkman.

Brinkman gaf eerder al aan dat de naam niet zou lijken op de oude. Trots heeft 'heel veel goeie dingen' gedaan, zei Brinkman. Maar hij vond het tijd voor een frisse start en wilde niet herinnerd worden aan dingen die niet in zijn lijn waren en zijn.

Brinkman stapte in maart van dit jaar uit de PVV van Geert Wilders nadat hij de strijd voor meer democratie in de partij had verloren. De nieuwe partij doet op 12 september mee aan de verkiezingen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10346/Ve ... punt.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Is dit waar, of is meneer Drinkman aan het stoken. We zullen het (n)ooit weten.
'PVV'ers willen bij Brinkman'

DEN HAAG - Bij enkele PVV-Tweede Kamerleden is onvrede over hoe het er binnen de partij van Geert Wilders aan toegaat. Zij willen overstappen naar de partij van Hero Brinkman, het Democratisch Politiek Keerpunt (DPK).

Dat zegt Brinkman tegen de politieke nieuwswebsite Frontbencher.

„Ik krijg allerlei bezoeken van PVV'ers, het is duidelijk dat ze niet tevreden zijn”, aldus Brinkman. Om hoeveel Kamerleden het gaat en welke kritiek ze hebben op Wilders, wil Brinkman niet zeggen. Volgens Brinkman wordt het heel lastig de ontevreden PVV'ers een plek te geven op zijn kandidatenlijst. „Dat wordt heel moeilijk, want we hebben al zoveel goede kandidaten.” Maar Brinkman sluit niet uit dat PVV'ers een verkiesbare plek krijgen.

DPK presenteert over 2 à 3 weken de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1239 ... an___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door H.Numan »

Tenzij ik me HEEL erg vergis, ziet Hero dubbel. Mogelijk zes-dubbel. Zal wel door de drank komen.
Een klein kind ziet allang aankomen dat Drinkman na de verkiezingen zijn zeteltje kwijt is. Noch ToN noch Drinkman gaan zelfs maar 1 zeteltje halen. Dat is gewoon een vaststelling van een feit. Een politicus is geen klein kind (behalve qua intelligentie), maar een beroeps. Ik kan me dan ook totaal niet voorstellen dat Kamerleden met een serieuze toekomst in een lege ToN stappen.

Dus als hij al bezoek krijgt zijn dat mensen die nu al weten dat ze op een onverkiesbare plaats komen te staan. Waarom zou dat zijn? Omdat ze het zo goed doen?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

hahahahahahaha...Dit geloof je toch niet. Ik denk dat ex- fractie leden van de PVV balen als een stekker. Als ze bij de PVV gebleven waren dan was hun toekomst verzekerd. Nu moeten ze maar zien of ze de volgende keer terug komen in de Provinciale Staten . Brinkman heeft ze een loer gedraaid.
Brinkman alleen verder in Staten

HAARLEM - Ex-PVV'er Hero Brinkman is zijn twee medefractieleden van de Onafhankelijke Burgerpartij (OBP) in de Provinciale Staten van Noord-Holland kwijt. Statenlid Monica Nunes bevestigde dinsdag dat zij en haar collega Gerton van Unnik uit de OBP zijn gestapt.

Volgens Nunes is de kans groot dat de twee een eigen fractie beginnen. „Brinkman zegt een rasdemocraat te zijn, maar in feite is hij een Geert Wilders in het kwadraat. Sinds zijn afscheiding van de PVV 3 maanden geleden, heeft hij ons volledig links laten liggen.”

Nadat Brinkman in maart uit de PVV was gestapt, nam hij in Noord-Holland aanvankelijk drie PVV'ers mee naar een nieuwe fractie. Twee anderen bleven de PVV trouw. Toen één van de aanhangers van Brinkman opstapte als Statenlid, begon diens opvolger een eigen fractie. De twee overgebleven fractiegenoten van Brinkman volgen nu waarschijnlijk dezelfde weg

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1243 ... der__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door King George »

Afbeelding Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Volgens Het Parool hebben Nunes en Van Unnik Brinkman via sms laten weten uit de fractie te stappen. 'I'm afraid we have to let you go,' zouden ze hebben getypt. Nunes noemt Brinkman nu een leugenachtige ruziezoeker. Toen hij uit de PVV stapte, steunden ze hem 'onvoorwaardelijk'.

Het opstappen van de twee politici betekent dat de PVV in Noord-Holland, die voorheen uit zes man bestond, nu is opgesplitst in vier fracties. Twee leden bleven de PVV trouw en een Statenlid stapte op. Haar vervanger wilde voor zichzelf beginnen. Nu is ook de OBP van Brinkman gesplitst.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... -kwijt.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
De PVV-fractie toen er nog niets aan de hand was. Met Hero Brinkman en Cora Bot-Koeman en daarachter Victor Dake, Dannij van der Sluijs, Gerton van Unnik en Monica Nunes. Archieffoto United Photos

En ik moet zeggen: veel gevoel voor politiek hadden ze niet. Iedereen met wta benul had ze kunnen vertellen dat ze als nieuwkomers beter onder de paraplu van de PVV konden blijven zitten dan zomaar alleen ergens in de politieke jungle te verdwalen.

It's about survival of the fittest in political jungle out there
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Mahalingam »

Er komen verhalen los over de Brinkman fractie in N-Holland.
Een interview door Rob Goosens van Monica Nuñes en Gerton van Unnik .
Citaatje:
  • „Hero loog over alles”, zucht Van Unnik. „ Zelfs zijn vermeende alcoholprobleem was een verzinsel. We wisten niet meer wat we wel en niet konden geloven. De toezeggingen die hij ons deed toen we samen de PVV achter ons lieten, is hij niet nagekomen.”
http://krant.spitsnieuws.nl/spits/_main ... index.html
Brinkman uit fractie gegooid
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Hero verwaarloost

Hero Brinkman heeft een club opgericht maar het botert niet. Zijn medestanders van het eerste uur in de Noord-Hollandse Provinciale Staten hebben laten weten dat ze zich verwaarloosd voelen. Dat is natuurlijk sneu.

Maar het is ook logisch: Hero is bezig een landelijke beweging op te zetten, om op 12 september aanstaande herkozen te worden in de Groot-Nederlandse leerlingenraad, ook wel bekend als Tweede Kamer, een voormalig parlement, tegenwoordig nog actief in het overleg over hoe laat het speelkwartier begint, tevens een van de selectieorganen voor het echte beslis- en bedilwerk bij de EU.

Hero heeft een fout gemaakt waar alle stichters van nieuwe bewegingen voor moeten uitkijken. Zodra
de beweging gaat groeien, heeft de stichter geen tijd meer om iedereen binnen de beweging voldoende aandacht te geven. De medestrijders van het eerste uur hebben dan soms de neiging zich verwaarloosd te voelen, en gaan zeuren.

Ook van mensen die in Den Haag in de begintijd van de PVV voor Geert Wilders gewerkt hebben, hoor je wel eens geluiden die je moeilijk anders kunt opvatten dan als een klacht over gebrek aan aandacht. Voor een nieuwe beweging is dat riskant. Het kan als de sterren verkeerd staan tot afsplitsingen en ruzie leiden.

Bij de stichting van het christendom is dat probleem opgelost doordat er al vroeg twaalf discipelen waren: twaalf kunnen meer dan één; en de stichter van de beweging zelf kon je niet kwalijk nemen dat hij niet even langs kwam want hij was zojuist gekruisigd.

Bij de islam, willen de verhalen, werd dat probleem opgelost door de toetreding van een zekere Aboe Bakr, die namens Mohammed aandacht schonk en nieuwe toetreders wierf. Dat gaf Mohammed de kans zijn volle taktische genie te wijden aan het steeds zich ontwikkelende en veranderende milieu waarbinnen hij zijn prediking verkondigde.

Ook de uitvinder van het sharia-fundamentalisme, Hasan al-Bana, de grootvader van de Rotterdamse bruggenbouwer Tariq Ramadan, veranderde midden in de Tweede Wereldoorlog de opbouw van zijn organisatie, de Moslimse Broeders, om aan de vraag naar aandacht tegemoet te kunnen laten komen. Hij liet zijn organisatie een cellenstructuur aannemen, waarin aandacht van de chef van de cel in de ogen van een nieuwe toetreder haast even mooi was als aandacht van Hasan al-Banna zelf. Plus dat in tijd van oorlog een cellenstructuur ook strategische voordelen heeft.

Hero Brinkman is niet iemand die in de voetsporen van Jezus, Mohammed of Hasan al-Banna wil treden. Het zou verbazingwekkend maar wel bewonderenswaardig zijn als hij ‘zijn’ beweging door de huidige ruzie-fase heen zou weten te slepen.

Maar dan komt een volgende probleem waar alle stichters en ondernemers mee te maken krijgen: is er wel ruimte op de markt voor hun product? Wint een toetreder door toe te treden wel iets dat hij niet ook elders kan krijgen, mogelijk zelfs tegen een lagere prijs? Als een toetreder te weinig baat heeft bij toetreding, dan is het straks ‘Hero verwaarloosd’ in plaats van ‘Hero verwaarloost’.

Hans Jansen

http://hoeiboei.blogspot.nl/2012/06/her ... .html#more
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

,Oeps!!!! Brinkman heeft ook last van kinder ziektes wat betreft zijn aspirant kamer leden. Deze die nu negatief in het nieuws komt staat op nummer 15 dus weinig kans dat hij ooit eens kamerlid wordt, maar toch. En Brinkman had Jonkergouw zelf naar Bonaire gestuurd om de boel eens te verkennen. Brinkman was niet te spreken over de wijze waarop de ondersteuningsverklaringen voor zijn partij op Bonaire worden behandeld.
Mijn kandidaat Sylvain Jonkergouw, heb ik vorige week naar Bonaire gestuurd om de verklaringen te coördineren.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... llen.dhtml
Lid partij Brinkman misdraagt zich in vliegtuig

door Harry van Gelder
AMSTERDAM - Sylvain Jonkergouw, de nummer 15 op de DPK-lijst van Hero Brinkman, heeft zich afgelopen woensdag ernstig misdragen in een KLM-vliegtuig van Bonaire naar Amsterdam. Volgens een getuige was hij dusdanig luidruchtig dat hij een last was voor de passagiers en het grond- en cabinepersoneel.

In de vertrekhal van Bonaire en aan boord deed hij zich voor als een lid van de Tweede Kamer. Hij was zeer luidruchtig. Aan boord schold hij een passagier uit en hij was uitermate onbeleefd en beledigend tegen het cabinepersoneel. Passagiers weigerden naast deze persoon te zitten.”

KLM bevestigt de gebeurtenis. „Na klachten van de bemanning werd Jonkergouw opgewacht door de marechaussee op Schiphol. Hij werd echter niet aangehouden, omdat er geen aanklacht tegen hem werd ingediend”, zegt een woordvoerster van de KLM. Volgens Hero Brinkman gaat het om „een storm in een glas water”.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1268 ... ich__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Mahalingam »

In de abo-Telegraaf is te lezen wat de reactie van Brinkman is want die staat niet in de samenvatting:
Volgens Hero Brinkman gaat het om „een storm in een glas water”. De DPK-lijsttrekker stelt dat er sprake was van „een ruzie in de lucht”. „Er zat een meneer uit Bonaire achter hem die constant in zijn rug zat te porren. Hij werd voor rechts-extremist uitgemaakt. Verder is er niets aan de hand. Ik heb Jonkergouw zelf van het vliegveld afgehaald.”

Brinkman zegt zelf ook vaak door Antillianen geïntimideerd te zijn omdat hij kritisch is over de eilanden. „Ze proberen van alles. Zo werkt dat gewoon. Het zijn Antilliaanse trucjes.” Hij stelt dat Jonkergouw nog een goed gesprek met de piloot heeft gehad en dat er verder geen aangifte is gedaan. Ook is de marechaussee volgens Brinkman niet ingeschakeld.

Jonkergouw was op Bonaire om handtekeningen te verzamelen voor de DPK. De partij moest in alle kiesdistricten steun vergaren zodat de partij mee kan doen aan de verkiezingen van 12 september.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Een laatste roddel over Brinkman. De Brinkman die niet meer mee doet, De Brinkman die een grote mond heeft over de eigengereidheid van Geert Wilders.

Carlo Strijk: een grote egoshow Brinkman

DEN HAAG - Carlo Strijk, de nummer 2 van het DPK van Hero Brinkman, is donderdag per direct uit de partij gestapt. Volgens Strijk heeft Brinkman tijdens de campagne „bevolkingsgroepen zoals Polen en Antillianen weggezet” en voerde hij „één grote egoshow” op.

Strijk stelde zichzelf niet meer recht in de spiegel aan te kunnen kijken door de campagne. Tussentijds opstappen zag hij niet zitten. „Dan had de partij geen schijn van kans”, stelt hij. Volgens Strijk had de partij goede punten, maar is Brinkman van weinig toegevoegde waarde.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/verk ... an___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door H.Numan »

Die meneer Strijk zal vast en zeker een eerlijk en oprecht man zijn, maar bepaald niet realistisch. Hero Iskariot maakte geen schijn van kans. Met of zonder hem. Want ook die holle lege ToN maakte geen schijn van kans. Jammer dat hij dat lang geleden niet inzag.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie