god

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
couw
Berichten: 2
Lid geworden op: za feb 06, 2010 9:37 pm

god

Bericht door couw »

De God van zowel de islam en het christendom als het jodendom is dezelfde. Het is de Ene Ware God (EWG), uitgevonden omstreeks 622 vC in Jeruzalem, door Israelische patriarchen.
Het is deze EWG die omstreeks 50 AD door de Helleens-Joodse Paulus tot cultfiguur is gemaakt voor zijn Jezuscultus, bedoeld om het Judaisme te moderniseren (dus Helleniseren). De toenmalige sekte der christenen, waar hij zich ook bij aangesloten had, heeft zijn gnostische groepjes in steden van het Romeinse rijk overgenomen en georganiseerd in een degelijke ecclesiatische (kerkelijke) structuur, die zich losmaakte van het jodendom.
Toen waren er dus twee EWG-geloven: het Jodendom en het Christendom. Dat laatste werd, vanwege zijn strakke bisschoppelijke organisatie, door keizer Constantijn bruikbaar geacht en door zijn opvolgers zelfs tot staatsgodsdienst verheven.
Omstreeks 650 AD stortte het Perzische rijk ineen, zich doodgevochten hebbende tegen het Byzantijnse (Romeinse). Een Arabische krijgsherenbende greep de kans om eerst heel in Arabie en vervolgens in het hele voormalige Perzische rijk de macht te grijpen, onder de banier van Allah, een joods-christelijke EWG-variant van eigen snit. Pas toen de Arabische veroveringsmachine , via Noord-Afrika en Spanje tot over de Pyreneeen gevorderd, door een christelijke aanvoerder tot staan was gebracht en teruggeslagen over de Pyreneeen, toen zijn de Arabische kaliefen in Bagdad pas goed werk gaan maken van hun Islam, als eenheidsreligie voor dat vrijwel onbeheersbare grote rijk.
De EWG-figuur is dus vanaf Zijn Israelisch-Joodse begin tot en met zijn Arabische verschijningsvorm, instrumenteel geweest. Een machts-instrument van een elite om mensen te mobiliseren voor een bepaald machtsdoel van die elite. Maar was Hij als idee niet ouder dan 622 vC?
Natuurlijk wel. Als EWG parasiteerde hij op een veel oudere Figuur in ons menszijn. Daarover vertel ik in de volgende post.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: god

Bericht door Ali Yas »

We zaten inderdaad te wachten op een theoloog van de koude grond die de mensen hier eens haarfijn komt uitleggen hoe het zit. :roll:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: god

Bericht door Manon »

Ik vind de insteek van Couw best wel interessant.

Ik wacht met ongeduld op het vervolg.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: god

Bericht door Dhana »

De poster lijkt mij een type voor de monoloog dan voor de dialoog, laat staan een discussie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: god

Bericht door Ariel »

Ik vraag me af waar in dit verhaal Mohammed ingepast wordt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: god

Bericht door Scarlatti »

ah, dit is dus de nieuwe 'aanpak' van 'verwelkoming'... bij de eerste strike al out dus ipv bij de 3e...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: god

Bericht door Ali Yas »

Nou ja, schrijver is toch nog niet 'out'? En bovendien is hij/zij al jaren 'actief'.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: god

Bericht door Scarlatti »

nu maakte ik een grapje... ;)
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: god

Bericht door Ali Yas »

Scarlatti schreef:nu maakte ik een grapje... ;)
Koekjes van eigen deeg smaken soms toch wat minder... :-P
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: god

Bericht door silkyboxershortXL »

couw schreef:De God van zowel de islam en het christendom als het jodendom is dezelfde.
Islam in een notendop; There's no God but allah.Afbeelding
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: god

Bericht door naar boven »

couw schreef:De God van zowel de islam en het christendom als het jodendom is dezelfde.
Klopt. Daar komt de uitdrukking "het is drie keer niks" vandaan..
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: god

Bericht door H.Numan »

circe schreef:Ik vind de insteek van Couw best wel interessant.
Ik wacht met ongeduld op het vervolg.
Ik niet, want dat vervolg komt toch niet.
Mensen die monologen afsteken over religie zijn niet geïnteresseerd om daarover te debatteren.
Zoals het er uit ziet ratelde Couw zijn monoloog af, ontdekte dat het water ijskoud is, en is nu op zoek naar meer geïnteresseerde fora.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: god

Bericht door Scarlatti »

H.Numan schreef:
circe schreef:Ik vind de insteek van Couw best wel interessant.
Ik wacht met ongeduld op het vervolg.
Ik niet, want dat vervolg komt toch niet.
Mensen die monologen afsteken over religie zijn niet geïnteresseerd om daarover te debatteren.
Zoals het er uit ziet ratelde Couw zijn monoloog af, ontdekte dat het water ijskoud is, en is nu op zoek naar meer geïnteresseerde fora.
hahaha! dat is ook mijn ervaring...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie