Discussie met een muslim

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

Kom ik vanavond in contact met een Turkse moslim op een internationale chat. Al snel kwam het op het huwelijk van Mohammed met Aisha. Hij kwam uiteraard meteen op de proppen met de bekende islamitische drogreden dat meisjes in die tijd zo veel vroeger rijp waren dan in onze tijd. Er waren zoveel geleerden die dat uitgevogeld hadden. Hij was meer dan genegen me daar sites over te geven. Toen ik zei dat ik dat graag wilde lezen maar dan liever van neutrale niet islamitsche geleerden werd dat verder genegeerd. Ik vroeg hem toen of hij ooit van getrouwde getouwde vrouwen had gehoord die nog op de schommel speelden en waarvan de man vriendinnetjes thuis uitnodigde om samen met echtenote lief met poppen te spelen. Ik had hem denk ik een beetje klem want de volgende drogreden was dat daar niets over in de koran stond en dat dat dat boek over alles heen bekeken moest worden. Waarop ik antwoordde dat er ook niets over Aisha in die koran stond.

Hij begon we wel een aardig waardige discussie partner te vinden, geloof ik. De volgende vijf minuten werden in beslag genomen door een relaas hoe geroerd en diep geraakt hij geraakt hij was toen hij de koran echt begon te lezen. Eind van het verhaal was de vraag/stelling dat dat toch wel een bewijs was dat de koran de goddelijke waarheid moest bevattten. Hoe kon het hem anders zo diep raken? Waarop ik antwoordde dat Boeddhisten datzelfde overkomt als ze de geschriften van Boeddha lezen. Drogreden nummer zoveel dus.

Toen kwam het onderwerp van de abolute allah aanbidding aan bod. Dat wij stervelingen absolute gehoorzamheid verschuldigd waren aan allah, bla bla bla. Waarop ik pareerde dat ik liever dienaar uit vrije wil dienaar van God ben dan een willoze slaaf van allah. Toen schoot zijn kennis van het Engels hem ineens te kort, dat terwijl ik daar nog een aardig puntje aan kon zuigen, want hij bedoelde eigenlijk iets anders dan dat er stond.

Let wel: Ik typte God consequent met een hoofdletter en allah met een kleine.

Hoe dan ook. We zijn "vrienden" op die chat geworden en ik ben er van overtuigd dat hij als ramadanvoornemen heeft mij in de zeer nabije toekomst bekeerd te hebben tot de islam.

Jullie horen het wel als het zover is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:
Hoe dan ook. We zijn "vrienden" op die chat geworden en ik ben er van overtuigd dat hij als ramadanvoornemen heeft mij in de zeer nabije toekomst bekeerd te hebben tot de islam.

Jullie horen het wel als het zover is.
:lol: Ik wens de knaap succes. En gun hem wat hassanats...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ali Yas »

Dhana schreef:de volgende drogreden was dat daar niets over in de koran stond en dat dat dat boek over alles heen bekeken moest worden
Die ontwijkingsmanoeuvre is een bekende. Vind je iets raars in de Tradities, dan moet je ineens naar de Koran kijken. Vind je daar iets vaags, dan moet je je laten onderwijzen door de Tafsir. Zijn die niet te pruimen, dan heb je de verkeerde versie. Enzovoorts. De toespraak van Hans Jansen tijdens de conferentie in Brussel (http://hoeiboei.blogspot.nl/2012/07/wha ... -from.html) is wat dat betreft heel verhelderend.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

In dit geval zou Aisha dus nooit hebben geleefd, Ali Yas want ze wordt nergens in de koran genoemd.

Het doet me wel weer deugd dat Jansen goed gelezen wordt en dat er kennelijk ook genoeg kuffarlezers zijn die zeer goed op de hoogte zijn van de islam en zijn "geschriften" buiten dit forum.

Bedankt voor de link.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

Ik had zojuist weer even contact met mijn chatmoslim. Mij werd onder andere eventjes fijntjes medegedeeld dat chistenen mensen in arm Afrika alleen maar willlen helpen als ze zich tot het christendom bekeerden. Reden dat er zoveel moslims zich daar tot het christendom bekeren.

Ik heb me ingehouden maar mijn bloed begon te koken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:. Reden dat er zoveel moslims zich daar tot het christendom bekeren.
Goed nieuws dus als het waar zou zijn. Helaas zie ik dat niet snel gebeuren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Dhana schreef:. Reden dat er zoveel moslims zich daar tot het christendom bekeren.
Goed nieuws dus als het waar zou zijn. Helaas zie ik dat niet snel gebeuren.

Hier een link voor je, Ariel en dat vanuit de islamitische hoek.

http://www.orthodoxytoday.org/articles6 ... Africa.php
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:

Hier een link voor je, Ariel en dat vanuit de islamitische hoek.

http://www.orthodoxytoday.org/articles6 ... Africa.php
Bedankt voor de link Dhana. Ik hoop dat de man gelijk heeft. Het is een lang artikel. En we lezen een oplossing voor het moslim probleem in Nederland in dit artikel. :lol:
What happened is that in the days of Emperor Hela Silasi who used to force Muslims to bow to the Christian, and if he refused then he was whipped 45 lashes and jailed between 2 and 5 years.
We moeten moslims diep voor ons laten buigen. Doen ze dat niet dan krijgen ze geen uitkering , geen werk, en geen woning. We moeten de moslims behandelen als dhimmies. Als de moslim zich bekeerd heeft tot het Christendom of atheisme, en de anti-sahada heeft uitgesproken, ( Allah bestaat niet en Mohammed is een vals profeet) dan krijgen ze een feestje en alle rechten die wij kafirs ook hebben.

Dit geloof ik niet. Zoveel geld heeft de missie niet voor handen.
My dear sir, in one year, these Christian missionary organizations collected 194 billion dollars. The national budget of all Arab countries combined don't equal that number. So what is a single Muslim organization in Libya or Egypt or in Kuwait to do? This type of matter should be planned and done collectively.
Maar dit vind ik wel geloofwaardig.
Take another issue, the Christians and the missionaries in particular take a child from his infancy to a school, and from the school to an academy or from an academy to college. If the child ever gets ill, then there is a hospital that they have prepared for him where Jesus will heal him. They deal with him from childhood to adulthood so he never leaves Christianity.
Dit is ook heel geloofwaardig. Dit is waarschijnlijk het probleem met Moslims. Ze denken eerst en vooral aan zich zelf, maar niet aan hun arme medemensen. Ik hoop maar dat de rijke moslims niet gaan luisteren naar deze Ahmad Al Katani die het probleem scherp ziet.
When it come to the wealthy Arabs and Muslims we are in great shape. We are talking about individual Arabs and I am not talking about entire Arab nations, the wealth of the individual Arabs can be estimated at around 600 billion dollars. So if we assume that these people pay the religious contribution known as Zakat (2.5% of income) that gives us 15 billion dollars annually. I am sure that if this religious contribution was gathered and given to the Muslim missionary groups that know how to work well, then we will not leave a place in Africa for Christians to have any missionary activity. The problem with the wealthy Arab is that he doesn't direct his effort to the Islamic cause at all, while in Europe all the income that the churches receive is from individual contributions. When it comes to having wealthy Arabs, we are doing fine. However, it seems that these wealthy Arabs don't care about these issues at all;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

Ik denk altijd maar zo. Hongerende molims hebben niet veel aan korans en moskees. Die kan je namelijk niet eten en in Afrika heb je geen vuurtje nodig van brandende korans om jezelf warm te houden. Of het moet in de nachtelijke Sahara zijn.

Ik vraag me trouwens af wie beneden de vijftig niet eerst moet googelen om te weten te komen wie of wat Hale Selassi was.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Schepsel »

Dhana schreef:Ik denk altijd maar zo. Hongerende molims hebben niet veel aan korans en moskees. Die kan je namelijk niet eten en in Afrika heb je geen vuurtje nodig van brandende korans om jezelf warm te houden. Of het moet in de nachtelijke Sahara zijn.

Ik vraag me trouwens af wie beneden de vijftig niet eerst moet googelen om te weten te komen wie of wat Hale Selassi was.
Ik.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:
Dhana schreef:Ik denk altijd maar zo. Hongerende molims hebben niet veel aan korans en moskees. Die kan je namelijk niet eten en in Afrika heb je geen vuurtje nodig van brandende korans om jezelf warm te houden. Of het moet in de nachtelijke Sahara zijn.

Ik vraag me trouwens af wie beneden de vijftig niet eerst moet googelen om te weten te komen wie of wat Hale Selassi was.
Ik.
Okay dat is dan één. Ik heb nog 9 vingers over.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ozes »

Ik ken alleen een haile selassi, leider(president, koning??) van Ethiopië ergens begin 20e eeuw.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Haile Selassie was keizer van Ethiopië, geloof ik.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

Ozes schreef:Ik ken alleen een haile selassi, leider(president, koning??) van Ethiopië ergens begin 20e eeuw.



Bijna goed, Ozes. Midden 20ste eeuw. Je zat er maar een halve eeuw naast en hij was keizer. :lol:

Das een goed voor een halve vinger.
Laatst gewijzigd door Dhana op do jul 19, 2012 7:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ozes »

Ik hem alleen van rastafarie die over hem jammeren in liedjes. Volgens rastafari is hij de teruggekeerde Jezus.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

KevinB schreef:Haile Selassie was keizer van Ethiopië, geloof ik.

Die reken ik als een hele vinger.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ozes »

Ik had de eeuw ook goed, en eigen mijzelf dus mijn rechtmatige halve vinger toe. Dat is een hele bij elkaar voor de duidelijkheid.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

Ozes schreef:Ik had de eeuw ook goed, en eigen mijzelf dus mijn rechtmatige halve vinger toe. Dat is een hele bij elkaar voor de duidelijkheid.

Dat gaat wel hard dan en ik ZAL gelijk krijgen. Dus heb je dikke pech. Ik reken graag naar mezelf toe.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ozes »

Ik bracht drie nieuwe feiten over Haile Selassi in het topic (functie, afkomst, tijdperiode). Kevin bracht een verduidelijking van het eerste feit(functie). Daarmee ben ik diegene die je vraag niet alleen het meest volledig heb beantwoord maar ook duidelijk aangewezen worden als inspiratie voor kevin's antwoord.

Slechts een berekening waar een emotionele factor aan toegevoegd is kan een ander antwoord opleveren dan dat ik de volledige erkenning verdien.


~Betweter
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

Ozes schreef:Ik bracht drie nieuwe feiten over Haile Selassi in het topic (functie, afkomst, tijdperiode). Kevin bracht een verduidelijking van het eerste feit(functie). Daarmee ben ik diegene die je vraag niet alleen het meest volledig heb beantwoord maar ook duidelijk aangewezen worden als inspiratie voor kevin's antwoord.

Slechts een berekening waar een emotionele factor aan toegevoegd is kan een ander antwoord opleveren dan dat ik de volledige erkenning verdien.

~Betweter

Ik dacht ook eens met drogredenen te gaan strooien maar ik zie dat dat niet voor mij weg gelegd is.

Okay, 3 vingers nu.

~Drammer!!!
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ozes »

Danke ^^
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ariel »

Dhana schreef: Ik vraag me trouwens af wie beneden de vijftig niet eerst moet googelen om te weten te komen wie of wat Hale Selassi was.
Goshie ja, die was uit onze tijd. Wij leerde over hem op school.
Afbeelding
Hier is tie....Hale Selassi. Hij had het niet zo op moslims.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Dhana »

Ariel schreef: Hier is tie....Hale Selassi. Hij had het niet zo op moslims.[/center]

Tja, die goeie oue tijd. Toen kon je die aversie nog makkelijk overleven. Islam zat toen in even in een dipje.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Discussie met een muslim

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:
Tja, die goeie oue tijd. Toen kon je die aversie nog makkelijk overleven. Islam zat toen in even in een dipje.
Er bestond toch ook een uitdrukking "zo rijk als Hale Selassi " volgens mij?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie