Zelfverdediging bij inbraak of overval.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door H.Numan »

Dat deed ik destijds ook, zij het niet direct van harte. De Aldi is absoluut zeker rockbottom end van de supermarkten. Dus het tokkie imago klopt wel, ook al wil dat niet zeggen dat alleen tokkies daar kopen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ozes »

Er is niks mis met de Aldi, genoeg kwaliteitproducten. Het zijn moffen dus hun low-end is vergelijkbaar met onze high end.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door H.Numan »

Ik kan geen oordeel geven over de laatste 20 jaar, er zal heel veel verandert zijn. toen ik voor het laatst bij de Aldi kwam was het niet slecht, maar meer ramsch partijen werk. Grote schappen, weinig personeel, iedere week andere merken. Soms had je geluk, en kon je een tijdje iets leuks kopen, of hadden ze een prima aanbieding. Maar meestal waren het restjes die ze voor een prikkie gekocht hadden.

Nogmaals, ik weet niet hoe de Aldi nu is. Vroeger had ik een Konmar (bestaat niet meer) en een Aldi vlak in de buurt. Meestal deed ik boodschappen bij de Konmar, want die was toch net even beter in zo ongeveer alles. Maar ook iets duurder. Alleen op zaterdag ging ik wel eens naar de Aldi. Deels omdat die iets verder zat, en deels omdat ik niet iedere dag bij zo'n verlopen tent boodschappen wilde doen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik heb niet zo heel veel ervaring met Aldi, wij doen onze boodschappen meestal bij een andere supermarkt. Maar de ervaringen van Numan zijn volgens mij toch minder aanwezig vandaag... ik denk dat Aldi wel iets anders en beter is nu. Er is een vast, courant aanbod hoor. Natuurlijk zijn er nog altijd tijdelijke aanbiedingen. Hoe dan ook, mijn ervaring met Aldi is dat sommige van hun producten best te pruimen of zelfs goed zijn, terwijl anderen helemaal nergens naar lijken. Ik heb al dingen van Aldi gegeten die goed te doen zijn, maar ook al dingen die bijna niet te vreten zijn (hun sandwiches bijvoorbeeld).
Hoe dan ook, ik betwijfel ook of het publiek van Aldi alleen uit tokkies bestaat. Dat is niet mijn indruk. Je ziet trouwens best veel dure auto's op de parking van die goedkope supermarkten.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Ook in België zijn er af en toe behulpzame voorbijgangers.
Attente burger vat dief en neemt handtas terug af
Bij een diefstal werd een 78-jarige vrouw overvallen in de Jubellaan. Terwijl ze enkele spullen uitlaadde, merkte ze dat een fietser haar handtas afpakte en vluchtte. Een attente burger, die kort na de feiten passeerde, reed de verdachte achterna op de Tervuursesteenweg en pakte de handtas af. Tijdens de schermutseling kwam een politieploeg ter plaatse die de verdachte, een 47-jarige man uit Mechelen, kon arresteren.

De man heeft ook nog minstens één andere diefstal op zijn kerfstok. Want uit verder onderzoek is gebleken dat de fiets waarmee hij op dievenpad trok ook gestolen was. Dat gebeurde in het provinciaal domein Vrijbroekpark.
http://www.gva.be/regio-mechelen/mechel ... ug-af.aspx

Ook elders in de gemeente kwamen burgers in verzet tegen een herverdeling van eigendommen.
Dieven vechten met bewoners
Aan de Antwerpsesteenweg drongen dieven zondag binnen in een woning om 18.45u door de zijdeur te forceren. Terwijl ze de woning aan het doorzoeken waren, werden ze betrapt door de bewoners, die net waren thuisgekomen. De ontmoeting draaide uit op een handgemeen tussen de slachtoffers en de verdachten. De dieven konden uiteindelijk vluchten, weliswaar zonder buit.
http://www.gva.be/regio-mechelen/mechel ... oners.aspx
Zit Mechelen soms vol met recalcitrate inboorlingen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Superoma slaat inbreker van haar erf
De hoogbejaarde Elisabeth (84) uit Haren sloeg deze week eigenhandig een inbreker van haar erf. Een hele prestatie, waar ze overigens zelf bescheiden onder blijft. 'Een overbuurvrouw zei al dat er een vent rondliep die ze niet vertrouwde. Ik heb mijn stok gepakt. Toen zag ik ineens binnen een vent wegduiken onder het aanrecht. Ik dacht: Jezus, wat moet ik?'

Op dat moment ging er van alles door Elisabeth heen, maar ze had wel de tegenwoordigheid van geest om een strategie te bedenken, schrijft het AD vandaaag.

'Ik wilde niet naar binnen. Dan zou ik verloren zijn. Ik wist niet of hij gewapend was. Ik ben heel hard gaan schreeuwen. Toen kwam hij naar me toe. Ik heb hem gezegd dat hij van mijn erf moest. Hij was agressief, kwam op me af. Ik heb hem twee keer een flinke douw in zijn buik gegeven met mijn stok.'

De inbreker, een kleine man van een jaar of 40, maakte zich snel uit de voeten. Elisabeth is nu de onschuld voorbij. 'Je kon je deur altijd gewoon open laten hier. Maar voortaan zit hij dicht. En ik slaap sinds het incident met de lichten aan.'
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... -erf.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
'Je kon je deur altijd gewoon open laten hier. Maar voortaan zit hij dicht. En ik slaap sinds het incident met de lichten aan.'
Moet je daar dan 84 voor geworden zijn? Echt sneu.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Dhana »

Ali Yas schreef:
Mahalingam schreef:
'Je kon je deur altijd gewoon open laten hier. Maar voortaan zit hij dicht. En ik slaap sinds het incident met de lichten aan.'
Moet je daar dan 84 voor geworden zijn? Echt sneu.

Je leest steeds vaker dat bejaarden niet meer zo heel erg kwetsbaar zijn. Geen wonder dat opa en oma als alleenstaanden opgenomen worden in de rest van de familie in islamitische kringen. Dat is dus uit bescherming tegen de leden van eigen aprochie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Het verhaal van een hardleerse juwelier die weigert zich neer te leggen bij gedwongen vermogenstransfer. Hij leeft nog steeds, de geluksvogel.
Een juwelier in Almere is gewond geraakt bij een worsteling tijdens een gewapende overval in zijn zaak. De man is met een hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht.

Het was niet de eerste keer dat de juwelier de confrontatie aanging met misdadigers die het op zijn spullen hebben voorzien. Deze keer werd de zaak rond 14.30 overvallen door twee mannen. Ze sloegen diverse vitrines in. Na de worsteling gingen de twee ervandoor met een scooter die later is teruggevonden. Voor de winkel lag een wapen van de daders. Over de buit is niks bekend.

Enkele jaren terug werd de juwelier tijdens een overval in zijn buik geschoten toen hij de luiken liet zakken om de overvallers in zijn zaak op te sluiten. Ook eerder is hij overvallen. "Het is iemand die risico durft te nemen. Dat is niet verstandig, maar wel voorstelbaar als het om je eten gaat."
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... j_ove.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Een juwelier ... die risico durft te nemen. Dat is niet verstandig, maar wel voorstelbaar als het om je eten gaat."
Daar staan dus de gewapende krakertjes tegenover, bij wie het niet om hun eten gaat, en die ook geen risico nemen. Zij worden niet met een vuurwapen bedreigd. Naar mijn smaak zou er wel wat forser kunnen worden opgetreden tegen zulke gasten & hun wapenbezit. Dan lopen zij tenminste ook een echt risico.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ozes »

An armed society is a polite society!

Een homogene gemeenschap heeft weer geen wapens nodig, maar dat stadium lijken we voorbij te zijn.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ali Yas »

Ozes schreef:An armed society is a polite society!

Een homogene gemeenschap heeft weer geen wapens nodig, maar dat stadium lijken we voorbij te zijn.
Nou, ik mag toch hopen van niet. Wat ik natuurlijk bedoel is dat er bij een gewapende overval een grote kans zou moeten zijn dat de daders voor zeer lange tijd uit de samenleving worden verwijderd, vooral als dat wapen nog wordt gebruikt ook.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ozes »

Dat is ook zo, het is tevens zo dat het in veel West-Europese landen je een hogere straf krijgt als een pistool geladen is bij een overval. Of dat in Nederland is weet ik niet.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door H.Numan »

Nee, het wordt hooguit gezien als een straf verzwarende omstandigheid, maar dat ligt aan de officier en de rechter.
Andersom, overvallen met een ongeladen pistool wordt door de advocaat gemelkd als een straf verminderende omstandigheid.

Nederland heeft een van de strengste wapenwetten ter wereld. Zo ongeveer alles vanaf een bot botermesje is verboden. Lijkt me een aardig voorbeeld dat dit dus ook niet werkt, of zoals de NRA dat omschrijft: by outlawing guns only outlaws will carry guns.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ozes »

Nederland heeft vrij overdreven wetten inderdaad.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ali Yas »

Ozes schreef:Nederland heeft vrij overdreven wetten inderdaad.
Hoezo overdreven? Ik ben blij dat ik niet met een vuurwapen over straat hoef. Het probleem met die 'strenge' wetgeving is alleen, kennelijk, dat die niet goed genoeg wordt gehandhaafd. Laten we wel wezen, een vuurwapen heeft voor gewone burgers geen enkel nut. Wie zo'n wapen bezit kan daar niets anders mee dan iemand anders om zeep helpen (of daarmee dreigen). In Canada denkt men daar ook zo over, vandaar dat ze zichzelf schertsend 'Amerikanen, maar dan zonder wapens' noemen. Ik weet niet hoe het met jou staat, Ozes, maar de Canadese maatschappij spreekt me op dit punt meer aan dan die van de VS.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

In Tilburg wordt gezocht naar een getinte man van ongeveer 1.75 meter lang. Hij is tussen de 28 en 32 jaar oud en heeft redelijk kort zwart haar. De man droeg een trainingsjack met capuchon met daarover een jas.
Wat heeft hij gedaan?
De vrouw was op de bovenverdieping van haar woning aan de Baden Powellaan toen er werd aangebeld. Aan de deur stond een man die zei dat er nog sleutels in het slot van de voordeur zaten. De vrouw ging naar beden, opende de deur, waarna de man haar direct vastpakte. Hij greep de vrouw bij de borsten en zei haar neer te steken als ze zou gaan gillen.

Ze negeerde het dreigement en begon juist hard te gillen en te slaan. De belager schrok hiervan en ging er vandoor.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... -uit.dhtml
Rare snuiter: dreigen met messteken terwijl die zijn beide handen vol heeft.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ozes »

Ali Yas schreef:
Ozes schreef:Nederland heeft vrij overdreven wetten inderdaad.
Hoezo overdreven? Ik ben blij dat ik niet met een vuurwapen over straat hoef. Het probleem met die 'strenge' wetgeving is alleen, kennelijk, dat die niet goed genoeg wordt gehandhaafd. Laten we wel wezen, een vuurwapen heeft voor gewone burgers geen enkel nut. Wie zo'n wapen bezit kan daar niets anders mee dan iemand anders om zeep helpen (of daarmee dreigen). In Canada denkt men daar ook zo over, vandaar dat ze zichzelf schertsend 'Amerikanen, maar dan zonder wapens' noemen. Ik weet niet hoe het met jou staat, Ozes, maar de Canadese maatschappij spreekt me op dit punt meer aan dan die van de VS.
Wellicht als je zonder ali yas de islam zou bekritiseren zou je er heel anders over nadenken als je geen wapen in huis mag hebben, terwijl diegene die jouw s'nachts opbellen met wat dreigberichtjes zelf aan voldoende wapens kunnen komen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef: Rare snuiter: dreigen met messteken terwijl die zijn beide handen vol heeft.

Misschien dat hij grote handen en zij kleine borsten. Dan kom je best ver met één hand.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door H.Numan »

Ozes schreef:Nederland heeft vrij overdreven wetten inderdaad.
Dat valt best mee. Elk land heeft vreemde rare wetten. Dat is geen probleem, het probleem ligt bij de mensen die die wetten moeten handhaven. We leven in een land waarin gewone mensen het gelag moeten betalen. Tuig wordt behandeld alsof het prinsjes zijn.

Ik heb zelf deel uitgemaakt van de gewapende macht. Ik heb ook een vuurwapen gedragen op mijn werk. (Was op buitenlands grondgebied :lol: ) Maar zelden buiten mijn werkterrein. Waarom? Je wil niet weten wat voor ellende je krijgt als je privé zo'n ding bij je hebt. Stel, je hebt een pistool op zak. Dan moet je dat ding ook gebruiken, wanneer het nodig is. Dus je zit in een cafe, een makaa persoon provoceert je en je trekt je pistool.
Als je niet schiet, had je niet zo goed dat ding thuis kunnen laten.
Als je wel schiet, had je gewenst dat je dat ding thuis had gelaten.

Het afvuren van een vuurwapen binnen de bebouwde kom hoort iedereen. Dus gelijk staat 112 roodgloeiend. Een vuurwapen delict is prioriteit bij de politie, dus die laten gelijk alle fietsers door rijden zonder achterlichtjes. Zo ongeveer alles wordt gedirigeerd naar waar het schot gevallen is. Aangezien het dragen van een vuurwapen streng verboden is krijg je -hoe gerechtvaardigd ook- ten alle tijden iets van minimaal 6 maanden aan je broek. Vermoedelijk meer.

In ieder geval ruimschoots voldoende om gewone mensen het dragen van een pistool te ontmoedigen. Dat is dus waar het probleem ligt: gewone mensen dragen normaliter geen vuurwapens en hebben er weinig interesse in. Criminelen wel, en die ontmoedig je klaarblijkelijk alleen maar met draconische straffen. De vuurwapenwet is al erg streng, maar kennelijk niet streng genoeg. Of wordt niet streng genoeg toegepast.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Overvallen is zowel voor daders als slachtoffers een paniekerige ervaring.


Vrouw verjaagt dief met soep
UTRECHT - Een 59-jarige werkneemster van een bedrijf in Utrecht heeft dinsdagmiddag een dief verjaagd met een beker groentesoep.
De vrouw was volgens de politie even weggelopen van de balie waar zij haar werk doet. Bij terugkomst zag ze een jonge man bij de balie weglopen met haar tas in zijn handen. De vrouw bekogelde de dief onmiddellijk met de beker hete soep die ze bij zich had. De man schrok kennelijk zo dat hij de tas liet vallen en zich uit de voeten maakte.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1271 ... oep__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door King George »

PVV wil regels rond noodweer veranderen

13.8.2012 - 17:17

DEN HAAG (ANP) - Mensen die inbrekers met proportioneel geweld hun huis uit jagen, moeten door de politie niet worden gezien als verdachte. De inbreker moet eerst maar eens uitleggen wat hij in andermans huis deed. Dat vindt Tweede Kamerlid Lilian Helder van de PVV. Zij werkt aan een initiatiefwetsvoorstel om de regels rond noodweer te veranderen.

De PVV vindt, overigens net als de VVD en nu ook CDA , dat mensen hun eigendommen met proportioneel geweld mogen verdedigen. Een advies van de politie om bij een inbraak of overval te vluchten of rustig toe te kijken, viel eerder deze week dan ook in verkeerde aarde. ,,Belachelijk'', stelde PVV-leider Geert Wilders. Hij noemde het een ,,verkapte uitnodiging voor crimineel Nederland om woningovervallen te plegen''.


http://www.upc.nl/upclive/nieuws/binnen ... d=14813427
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

Triest dat het al zo ver gekomen is in Nederland dat we moeten patrouilleren om onze spullen te beveiligen. Dit is jaren geleden voorspeld, maar dat het zo erg zou zijn had waarschijnlijk niemand verwacht.
De tijd van het touwtje uit de brievenbus en open achterdeuren is lang voorbij.
Burgerwacht Roermond tegen inbraakgolf

ROERMOND - Bewoners van de Roermondse wijk de Walbreukergraaf zijn de onophoudelijke stroom inbraken zo zat, dat ze sinds afgelopen week een burgerwacht vormen. In groepjes van vijf patrouilleren ze elke nacht door de straten om hun huizen te beschermen tegen het dieventuig.

"Wat hier de laatste tijd gebeurt, is niet normaal meer. Mensen denken dat hier de superrijken wonen. Dat is niet zo”, zo verklaart een van de bewoners het initiatief aan Dichtbij.nl. “Bovendien wonen hier veel ouderen, die kunnen zich niet weren”,

De burgerwacht moet de criminelen duidelijk maken dat de wijk het niet langer pikt. Het lijkt te werken: sinds er wordt gepatrouilleerd is er niet meer ingebroken. Afgelopen vrijdag waarschuwden de bewoners nog de politie toen ze een verdachte auto zagen rijden. De wagen bleek vol te liggen met gestolen spullen. De inzittenden, drie Roemenen, zijn aangehouden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1275 ... ond__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Ik kan mij voorstellen dat het drie zeer verbaasde MOE-landers zijn geweest. Met dat:
"Afgelopen vrijdag waarschuwden de bewoners nog de politie toen ze een verdachte auto zagen rijden. De wagen bleek vol te liggen met gestolen spullen. De inzittenden, drie Roemenen, zijn aangehouden."

En vandaag was er nog meer dievenpech.

Hier het verhaal van een Belg die niet weet dat de Ned. overheid de burger aanraad om medewerking te geven bij inbraak of overval. En kennelijk gaat gillen als een mager speenvarken.
Slachtoffer mislukte homejacking jaagt daders huis uit
De dieven forceerden even voor 4 uur de voordeur van een woning op de Gullegemsesteenweg. Eenmaal binnen riepen ze dat ze gewapend waren en de autosleutels wilden. De bewoner van het huis werd door het tumult gewekt en slaagde erin de dieven met veel lawaai het huis uit te jagen.
Toen het slachtoffer de daders naar buiten achtervolgde, sprongen die in hun wagen en reden ze in de richting van de bewoner, die net op tijd kon wegspringen. De dieven vluchtten uiteindelijk zonder buit weg.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... -uit.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Het is een vorm van passieve zelfverdediging: een kogelvrij vest dragen.
Volgens mij totaal niet illegaal om te doen, maar de politie in 020-GAZA schijnt dat anders te zien.
Quincy ofwel rapper Sin Quin en oprichter van de lokale Crips en tevens baas van de lokale Satudarah motorclub, liep rond met zo'n vest aan. De politie nam hem het vest af.
Nu is die dood; doorzeefd met kogels.
Slachtoffer Zuidoost lid van Satudarah
Bij een schietpartij kwam afgelopen nacht inderdaad een 30-jarige man om het leven. Volgens Nieuwe Revu had de politie enige tijd geleden het kogelvrije vest van het slachtoffer in beslag genomen. De politie heeft verder nog geen details gegeven over de dodelijke schietpartij.
Er zijn inmiddels ter plekke bloemen gelegd.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie