Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Dhana »

Eric, je kan hier best pittig discussiëren maar ik zou het in ieder geval op prijs stellen als je schelden acherwege laat en ik vermoed andere hier met mij.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Dhana schreef:
Eric de Blois schreef:
Dhana schreef:
Het is heel eenvoudig. Als je het een paar keer is overkomen dat je op de markt rottende sinaasappels meegekregen hebt bij verrschillende kramen, heb je ook geen goed woord over voor de fruitverkoop op de markt en zal je die zeker niet gaan aanprijzen bij anderen. Dan blijf je daar ook naar toe gaan omdat je zonodig genuanceerd moet denken.
Ik zou dan zelf's helemaal geen sinaasappels meer kopen, want die zijn altiijd rot.
Dat bedoel ik maar te zeggen.
Maar ik denk niet dat dit de essentie van het betoog boven was. Althans zo heb ik dat niet begrepen.

Laten we dat nu eens vertalen naar het werk. Als er marokkaanse collega's werken op het kantoor, zou je daar met een boogje omheen lopen omdat veel criminelen een marokkaanse achtergrond hebben?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89851
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Ariel »

Eric de Blois schreef:
Dhana schreef:
Het is heel eenvoudig. Als je het een paar keer is overkomen dat je op de markt rottende sinaasappels meegekregen hebt bij verrschillende kramen, heb je ook geen goed woord over voor de fruitverkoop op de markt en zal je die zeker niet gaan aanprijzen bij anderen. Dan blijf je daar ook naar toe gaan omdat je zonodig genuanceerd moet denken.
Ik zou dan zelf's helemaal geen sinaasappels meer kopen, want die zijn altiijd rot.
Ik moet erg om je lachen Eric. :lol: Jij bent echt wel grappig.
Tip....Sinaasappels uit Israel zijn nooit rot. Jaffa's zijn heerlijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Dhana schreef:Eric, je kan hier best pittig discussiëren maar ik zou het in ieder geval op prijs stellen als je schelden acherwege laat en ik vermoed andere hier met mij.
Oog om oog is heel bijbels. Dat antwoord van aars en darmkanaal vond ik niet zo prettig. Dan schiet ik graag uit de heup.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Ariel schreef:
Eric de Blois schreef:
Dhana schreef:
Het is heel eenvoudig. Als je het een paar keer is overkomen dat je op de markt rottende sinaasappels meegekregen hebt bij verrschillende kramen, heb je ook geen goed woord over voor de fruitverkoop op de markt en zal je die zeker niet gaan aanprijzen bij anderen. Dan blijf je daar ook naar toe gaan omdat je zonodig genuanceerd moet denken.
Ik zou dan zelf's helemaal geen sinaasappels meer kopen, want die zijn altiijd rot.
Ik moet erg om je lachen Eric. :lol: Jij bent echt wel grappig.
Tip....Sinaasappels uit Israel zijn nooit rot. Jaffa's zijn heerlijk.
Ja, dat was aardig gevonden he? En zijn alle jaffa's lekker? Dat kan ik haast niet geloven.
Laatst gewijzigd door Eric de Blois op di jul 31, 2012 9:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Schepsel »

Was algemene impressie over Freethinker hoor. Je vat het nogal persoonlijk op en interpreteer het fout. Vanaf hier is het uit mijn handen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89851
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Ariel »

Eric de Blois schreef:
Laten we dat nu eens vertalen naar het werk. Als er marokkaanse collega's werken op het kantoor, zou je daar met een boogje omheen lopen omdat veel criminelen een marokkaanse achtergrond hebben?
Tuurlijk niet. Mijn Marokkaanse collega's werkte niet op kantoor, maar in de afspoelkeuken in ons verpleeghuis. Heel aardige kerels, en die Marokkanen kregen altijd een knuffel van me als ik ze tegen kwam. Vonden ze leuk, en ik ook. . Ze zijn nu na jaren lang zwoegen met pensioen. Ik gun ze een lang en gelukkig leven toe, alhoewel ik gehoord hebt, dat Leri erg Mohammedaans geworden is na zijn vertrek uit ons huis. Misschien mist hij mijn knuffels..Zou zomaar kunnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Dhana »

Eric de Blois schreef:
Maar ik denk niet dat dit de essentie van het betoog boven was. Althans zo heb ik dat niet begrepen.

Laten we dat nu eens vertalen naar het werk. Als er marokkaanse collega's werken op het kantoor, zou je daar met een boogje omheen lopen omdat veel criminelen een marokkaanse achtergrond hebben?

Nee, maar ik zou wel mijn tas goed in de gaten houden. Maar aan de andere kant zou ik wel weer twee Somaliërs in huis nemen als die dakloos zijn in de winter al heeft de ervaring mij geleerd dat die aardig van je kunnen stelen als je die in huis neemt. Ook zou ik een moslima die thuis mishandelt wordt, weer een jaar lang onderdak verschaffen voor 100 euro in de maand.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Schepsel schreef:Was algemene impressie over Freethinker hoor. Je vat het nogal persoonlijk op en interpreteer het fout. Vanaf hier is het uit mijn handen.
Een alegeme impressie vann freethinker hoe luidt die? Ik kom daar trouwens niet vandaan. Heb het even op google moeten opzoeken. Nee, daar kom ik nooit. Maar eh, ja ik ben wel atheïst. Ook weer een vakje.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Schepsel »

Eric de Blois schreef:
Schepsel schreef:Was algemene impressie over Freethinker hoor. Je vat het nogal persoonlijk op en interpreteer het fout. Vanaf hier is het uit mijn handen.
Een alegeme impressie vann freethinker hoe luidt die? Ik kom daar trouwens niet vandaan. Heb het even op google moeten opzoeken. Nee, daar kom ik nooit. Maar eh, ja ik ben wel atheïst. Ook weer een vakje.
Die quootte je, slimbo. Ik geef het op met je te praten denk ik.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89851
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Ariel »

Eric de Blois schreef:
Dhana schreef:Eric, je kan hier best pittig discussiëren maar ik zou het in ieder geval op prijs stellen als je schelden acherwege laat en ik vermoed andere hier met mij.
Oog om oog is heel bijbels. Dat antwoord van aars en darmkanaal vond ik niet zo prettig. Dan schiet ik graag uit de heup.
Het oog om oog concept is nu meer Islamitische dan bijbels Eric.Jij bent toch geen moslim...Foei!!! In het oude testament hadden ze het over oog om oog, maar zoals jij weet geldt nu het nieuwe testament. En daar lezen we in...... Heb elkaar lief met de innige liefde van broeders en zusters en acht de ander hoger dan uzelf. En...Lees even mee...Vergeld geen kwaad met kwaad, maar zegent degenen die u haten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Dhana schreef:
Eric de Blois schreef:
Maar ik denk niet dat dit de essentie van het betoog boven was. Althans zo heb ik dat niet begrepen.

Laten we dat nu eens vertalen naar het werk. Als er marokkaanse collega's werken op het kantoor, zou je daar met een boogje omheen lopen omdat veel criminelen een marokkaanse achtergrond hebben?
Nee, maar ik zou wel mijn tas goed in de gaten houden. Maar aan de andere kant zou ik wel weer twee Somaliërs in huis nemen als die dakloos zijn in de winter al heeft de ervaring mij geleerd dat die aardig van je kunnen stelen als je die in huis neemt. Ook zou ik een moslima die thuis mishandelt wordt, weer een jaar lang onderdak verschaffen voor 100 euro in de maand.
Ja, hehe, dat kun je makkelijk zeggen. Somaliers nemen nu eenmaal niet veel ruimte in beslag. Die zijn allemaal mager. Neem eens een dikke turk in huis! Heb je al eens geprobeert in de zomer somaliërs in huis te nemen?
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Ariel schreef:
Het oog om oog concept is nu meer Islamitische dan bijbels Eric.Jij bent toch geen moslim...Foei!!! In het oude testament hadden ze het over oog om oog, maar zoals jij weet geldt nu het nieuwe testament. En daar lezen we in...... Heb elkaar lief met de innige liefde van broeders en zusters en acht de ander hoger dan uzelf. En...Lees even mee...Vergeld geen kwaad met kwaad, maar zegent degenen die u haten.
Nou vooruit, je hebt een punt.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89851
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Ariel »

Eric de Blois schreef:
Ja, hehe, dat kun je makkelijk zeggen. Somaliers nemen nu eenmaal niet veel ruimte in beslag. Die zijn allemaal mager. Neem eens een dikke turk in huis! Heb je al eens geprobeert in de zomer somaliërs in huis te nemen?
Ook al weer zo'n onaardige opmerking. Of maak je een grapje. Dhana heeft dit werkelijk gedaan, want ze helpt nu eenmaal mensen in nood. Of ze nou moslim zijn ja of nee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Schepsel schreef:
Eric de Blois schreef:
Schepsel schreef:Was algemene impressie over Freethinker hoor. Je vat het nogal persoonlijk op en interpreteer het fout. Vanaf hier is het uit mijn handen.
Een algemene impressie vann freethinker hoe luidt die? Ik kom daar trouwens niet vandaan. Heb het even op google moeten opzoeken. Nee, daar kom ik nooit. Maar eh, ja ik ben wel atheïst. Ook weer een vakje.
Die quootte je, slimbo. Ik geef het op met je te praten denk ik.
Goed.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Dhana »

Eric de Blois schreef:
Ja, hehe, dat kun je makkelijk zeggen. Somaliers nemen nu eenmaal niet veel ruimte in beslag. Die zijn allemaal mager. Neem eens een dikke turk in huis! Heb je al eens geprobeert in de zomer somaliërs in huis te nemen?

Niet in de zomer, want dat lopen ze niet de kans om dood te vriezen. Turken hoef je niet in huis te nemen want die hebben gegarandeerd genoeg familie hier. Trouwens Somaliërs ook tegenwoordig.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Ariel schreef:
Eric de Blois schreef:
Ja, hehe, dat kun je makkelijk zeggen. Somaliers nemen nu eenmaal niet veel ruimte in beslag. Die zijn allemaal mager. Neem eens een dikke turk in huis! Heb je al eens geprobeert in de zomer somaliërs in huis te nemen?
Ook al weer zo'n onaardige opmerking. Of maak je een grapje. Dhana heeft dit werkelijk gedaan, want ze helpt nu eenmaal mensen in nood. Of ze nou moslim zijn ja of nee.
Weer?

Ja, dat was maar een grapje. Kun je daar iets anders van maken dan, behalve een grapje? Ik dacht trouwens ook dat het van Dhana een grapje was. Niet dus... Ja, wat moet ik daarvan zeggen? Het is een individueel geval, zoals alle gevallen. Of kun je hier een trent uit destileren? Kun je somaliërs niet vertouwen? Ik heb er geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Dhana schreef:
Eric de Blois schreef:
Ja, hehe, dat kun je makkelijk zeggen. Somaliers nemen nu eenmaal niet veel ruimte in beslag. Die zijn allemaal mager. Neem eens een dikke turk in huis! Heb je al eens geprobeert in de zomer somaliërs in huis te nemen?

Niet in de zomer, want dat lopen ze niet de kans om dood te vriezen. Turken hoef je niet in huis te nemen want die hebben gegarandeerd genoeg familie hier. Trouwens Somaliërs ook tegenwoordig.
Ik dacht dat je een grapje had gemaakt. Het is dus echt gebeurd met die stelende somaliërs? Ja, dan zou ik zeker geen somaliërs in huis meer nemen. Of wellicht helemaal geen mensen uit afrika of mensen met een donkere huidskleur. Vakjesdenken is ok. Maar het is ook zo dat niet iedereen uit een groep hetzelfde is. Dat was het idee uit het betoog boven. Maar daar heb je met slechte ervaring natuurlijk geen boodschap aan. Dat begrijp ik maar al te goed.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Dhana »

Eric de Blois schreef:
Ja, dat was maar een grapje. Kun je daar iets anders van maken dan, behalve een grapje? Ik dacht trouwens ook dat het van Dhana een grapje was. Niet dus... Ja, wat moet ik daarvan zeggen? Het is een individueel geval, zoals alle gevallen. Of kun je hier een trent uit destileren? Kun je somaliërs niet vertouwen? Ik heb er geen ervaring mee.
Het is een kwestie van verschil in cultuur. Wij noemen het stelen en zij beschouwen het als goed voor jezelf zorgen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89851
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Ariel »

Eric de Blois schreef:
Weer?

.
Ja, weer! Daarnet heb je gelukkig de kanker verwensing verwijderd. Daar was ik blij om. Vandaar dat ik 'weer' zei.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Dhana schreef:
Eric de Blois schreef:
Ja, dat was maar een grapje. Kun je daar iets anders van maken dan, behalve een grapje? Ik dacht trouwens ook dat het van Dhana een grapje was. Niet dus... Ja, wat moet ik daarvan zeggen? Het is een individueel geval, zoals alle gevallen. Of kun je hier een trent uit destileren? Kun je somaliërs niet vertouwen? Ik heb er geen ervaring mee.
Het is een kwestie van verschil in cultuur. Wij noemen het stelen en zij beschouwen het als goed voor jezelf zorgen.
Zie je nou wel, jij maakt ook grapjes! En ik moest er ook om lachen. Het is natuurlijk heel erg triest dat dit gebeurd en dat ze dat voor zichzelf kennelijk nog rechtvaardigen kunnen ook. Ik had ze een flinke trap gegeven hoor in hun magere pens. Het liefste zou ik ze persoonlijk terugbrengen naar somalië. Waren het ook piraten? Die heb je daar ook veel. Ja, nu ik erover nadenk, is dat betoog van boven niet zo werkbaar in de praktijk. Het is erg theoretisch.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

Ariel schreef:
Eric de Blois schreef:
Weer?

.
Ja, weer! Daarnet heb je gelukkig de kanker verwensing verwijderd. Daar was ik blij om. Vandaar dat ik 'weer' zei.
Ik had mijn tabletten vandaag vergeten in te nemen, vandaar. Sorry.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Manon »

Eric de Blois schreef:
Ik geloof dat de essentie van het betoog niet is aangeslagen hier.

Toch wel.

Je bedoelt toch dat het niet is omdat een groep zogezegd sociaal achtergesteld is, of zich gediscrimineerd voelt, of meent dat ze minder kansen gekregen hebben, dat ze die elementen mogen gebruiken om hun crimineel gedrag te verklaren?

Of begrijp ik je verkeerd?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Dhana »

Eric de Blois schreef:
Zie je nou wel, jij maakt ook grapjes! En ik moest er ook om lachen. Het is natuurlijk heel erg triest dat dit gebeurd en dat ze dat voor zichzelf kennelijk nog rechtvaardigen kunnen ook. Ik had ze een flinke trap gegeven hoor in hun magere pens. Het liefste zou ik ze persoonlijk terugbrengen naar somalië. Waren het ook piraten? Die heb je daar ook veel. Ja, nu ik erover nadenk, is dat betoog van boven niet zo werkbaar in de praktijk. Het is erg theoretisch.
Nee, ik ben bloedserieus. Ik snap niet goed wat piraten er nu weer mee te maken hebben. Maar goed, het is nu eenmaal zo in de islamtische cultuur dat je goed voor jezelf en je familie moet zorgen, zelfs dat inhoudt dat je anderen daarmee benadeelt. Hoe denk je dat anders kan zijn dat alle islamitische landen zo achter blijven? Wat kan jou het schelen dat je buiten over de bedelende kinderen struikelt. Jij hebt het toch goed? Bovendien zijn is het gros van die bedelaars stinkend rijkl geworden van het bedelen. Probeer dat van bedaars maar eens te kaarten bij moslims. Het standaard antwoord is dat die mensen in het geniep heel rijk zitten te zijn.
Laatst gewijzigd door Dhana op di jul 31, 2012 10:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Re: Onderzoek naar een groep zegt bar weinig over dat ene indivi

Bericht door Eric de Blois »

circe schreef:
Eric de Blois schreef:
Ik geloof dat de essentie van het betoog niet is aangeslagen hier.
Toch wel.

Je bedoelt toch dat het niet is omdat een groep zogezegd sociaal achtergesteld is, of zich gediscrimineerd voelt, of meent dat ze minder kansen gekregen hebben, dat ze die elementen mogen gebruiken om hun crimineel gedrag te verklaren?

Of begrijp ik je verkeerd?
Huh? Ik verklaar crimineel gedrag niet als reactie op vermeende discriminatie, achterstelling etc. Het vakjesdenken wordt hier in orde bevonden en daarmee is de essentie van het betoog dus niet aangeslagen. Dat is de algemene opvatting hier. De vraag is mag je een individu op voorhand anders behandelen als blijkt dat leden van de groep waartoe dat individu behoort zich misdragen. Een mens is alleen verantwoordelijk voor eigen handelen.
Mag je iemand aanspreken op wat anderen fout doen?
Plaats reactie