Vragen over Islam

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

silkyboxershortXL schreef: [c045.gif] Welke sura/aya dus.
Ik heb internet afgezocht. En dit heb ik gevonden. Geen sura/aya, maar een fatwa.

1.Umdat al-Saliq" or "Reliance of the Traveller", a manual of Islamic law certified in 1991 as a reliable guide to Sunni Islam by Cairo's renowned al-Azhar University, the most prestigious and authoritative institute of Sunni Islamic jurisprudence in the world. This manual, composed in the 14th century, states that punishment or "retaliation is obligatory against anyone who kills a human being purely intentionally and without right" EXCEPT when "a father or mother (or their fathers or mothers)" kills their "offspring, or offspring's offspring" (section o1.1-2). In other words, a parent who murders his/her child for the sake of honour, is not penalized under Islamic law or Shariah. [This text is supported by the International Institute of Islamic Thought (IIIT) in the United States as a "legal reference for use by scholars"]

2.Grand Ayatollah Ruhollah Khomeini (1902-1989), an authority of Shiite Islam who led the Iranian Islamic revolution in 1979 wrote the book "Resaleh Towzih Al-Massael" or "A Clarification of Questions" published in 1961, Khomeini specifies under "conditions of retaliation" (section 2.3 of Appendix II) that there is no penalty for a father who kills his child, the father will simply not be punished under Islamic law. A killer is punished if: "The slayer is not the father of the slain, nor the parental grandfather (apparently)".
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Manon »

kan je de link erbij vermelden? Dit is een heel belangrijke fatwa die we nog dikwijls zullen aanhalen als het over eerwraak gaat. Dan moeten we ook die link mee vermelden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

circe schreef:kan je de link erbij vermelden? Dit is een heel belangrijke fatwa die we nog dikwijls zullen aanhalen als het over eerwraak gaat. Dan moeten we ook die link mee vermelden.
http://www.islam-watch.org/index.php?op ... &Itemid=58" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cobourgatheist.com/index.php ... &Itemid=78" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Waar komt het idee vandaan dat een goede Moslim in een Islamitisch land moet wonen?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vragen over Islam

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Waar komt het idee vandaan dat een goede Moslim in een Islamitisch land moet wonen?
Omdat hij schrik heeft voor niet-moslims .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Over of moslims in moslimlanden of in kafirlanden mogen/moeten wonen, heb ik het volgende gevonden op een islamitische website (in het Engels). Er worden Koranteksten aangehaald, en fatwa's. Het antwoord is in dit stukje niet eenduidig.

http://islamqa.info/en/ref/13363

Ik heb ook nog een vraag - en een beetje een rare, misschien. Het is nogal veel uitleg en de vraag is niet erg expliciet, dat geef ik toe.

Gisteren las ik op Visionair België een commentaar van de cultuurfilosoof/cultuurcriticus Johan Sanctorum op de "Vrijheid of Islam" affiches van het Vlaams Belang, met An-Sofie Dewinter in bikini én nikab.

Hier de link, voor wie het ook wilt lezen: http://visionairbelgie.wordpress.com/20 ... /#comments

Eén passage in het bijzonder riep bij mij vragen op, namelijk deze.
Johan Sanctorum schreef:In zijn boek ‘Die Kultur der Ambiguität. Eine andere Geschichte des Islams’ zet de Duitse arabist Thomas J. Bauer (1961) dan ook een en ander recht. Hij poneert namelijk dat de islamitische cultuur tot aan de 19de eeuw helemaal niet preuts of intolerant was. Wij waren toen namelijk de preutse kwezels. Het Victoriaanse tijdperk gebruikte de Arabische cultuur net als een afschrikmiddel: een wereld van verdorven zwoelheid waartegen het Westen zich moest afzetten. Het bizarre is dan, dat de Islam zich vanaf de 19de eeuw aan die Westerse bronnen heeft gelaafd en dat puritanisme is gaan importeren. Vanaf dan was het gedaan met de wilde haremverhalen en de erotische handboeken. Vanaf dan ook duikt, vreemd genoeg, de Islam als totalitaire ideologie op, tot en met Al Qaida. Seksuele onthouding leidt namelijk tot sublimatie (Alah Akbar!) of agressie (de Jihad), of een cocktail van beide. Meteen kwam ook het hiernamaals in beeld, als een harem die enkel voor kuise martelaren was voorbehouden.
Met andere woorden, erotiek en sensualiteit zouden wijdverspreid en doodnormaal zijn geweest in de Arabische/Islamitische cultuur, toen wij in het westen nog puriteinse kwezeltjes waren. De Arabische cultuur zou zwoel en sensueel zijn geweest. De islamitische cultuur werd pas puriteins toen ze in aanraking kwam met het westerse puritanisme. En pas toen het puritanisme opdook, ontstonden ook het totalitarisme, het fundamentalisme en de jihad. Seksuele frustratie zorgde ervoor dat de moslims terroristen werden, in iets andere termen gezegd.

Nu vind ik de stukken van Sanctorum sowieso al van erg wisselende kwaliteit, volgens mij gaat zich hier te buiten aan het ouderwetse 'blame-game' ten opzichte van het westen. Wij hebben de moslims puritanisme en seksuele onthouding aangeleerd die ze eerder niet hadden, en daarom gaan ze nu hun energie steken in wahhabitische/salafistische islam en in de jihad, met het ook op het eeuwige bordeel van allah in de hemel. Het is dus de historische schuld van het westen dat de militante/politieke islam en het terrorisme opgekomen zijn. Oude wijn in nieuwe zakken, zo lijkt het wel. Het is altijd de schuld van het westen, aan de islam en aan de moslims ligt het niet. Die zijn maar het slachtoffer. Ik vind het onzin, en het verbaast me enigszins dat het van Sanctorum komt.

Hij is niet de enige, hoor. Ik ben gelijkaardige dingen al een paar keer tegengekomen. De Arabische/Islamitische cultuur zou wuft, zwoel, wulps en sensueel zijn geweest. Kijk maar naar zaken zoals Duizend-en-een-Nachten, sekshandboeken zoals The Perfumed Garden, en dergelijke meer. De islamitische cultuur was vroeger niet puriteins, maar er was in die cultuur plaats voor seksualiteit, sensualiteit, wulpsheid en wellust. Dat is zo ongeveer de stelling. Zelfs Ibn Warraq lijkt in Why I'm Not A Muslim nog een beetje in die richting te zitten. Ook hij suggereert dat, hoewel het niet allemaal koek en ei was in de islamitische cultuur, er toch meer tolerantie was voor bepaalde seksuele praktijken en voor zinnelijk genot.

Ik kan hier enkele zaken op zeggen.

- Om te beginnen, lijkt het mij bijzonder kort door de bocht om deze zaken in verband te brengen met de islamitische cultuur. Veel van die zaken gaan terug op eerdere volksgebruiken, volksverhalen en folklore, en dateren van voor de komst de islam. Veel van die zaken stroken ook niet meteen met de boodschap van de islam. Los van de vraag hoe de salafistische islam is ontstaan, zulke zaken worden daardoor zeker afgekeurd.

- Als de islamitische cultuur al positief zou staan ten opzichte van seksualiteit en zinnelijk genot, is dat vooral het geval voor mannen. Seksueel genot voor mannen wordt door de islam zeker niet afgeserveerd... het staat eigenlijk zelfs enigszins centraal in de islam. Maar dan op een perverse, denigrerende, vrouwonvriendelijke manier. De vrouw wordt gezien als een lustobject en een gebruiksvoorwerp (en dan zeggen ze iets over ons in het westen?), er is veelwijverij, mannen mogen vrouwen tot slavin maken en slavinnen neuken. Vrouwen moeten gesluierd worden. Met andere woorden, de islam is niet zo negatief over het seksueel genot van mannen. Maar deze visie is in ieder geval niet iets wat wij in het westen een gezonde visie op seksualiteit zouden noemen.

- Samenhangend met het bovenstaande: in de culturen die islamitisch zijn of door de islam zijn beïnvloed, werden en worden abjecte seksuele praktijken nog altijd gerechtvaardigd én gepraktiseerd. Verkrachting, veelwijverij, seks met dieren, huwen en seks met kinderen. In sommige islamitische landen is het seksueel misbruik van jongetjes door ouwe mannen doodnormaal.

- Die visie op de islamitische/Arabische cultuur lijkt eerder voort te komen uit een romantisch oriëntalisme dat nauwelijks of niet op feiten, en zeker niet op de volledige feiten, berust. Type Richard Francis Burton.

Twee goede antwoorden op het schrijfsel van Sanctorum kwamen er ook al van Eric Janssens en Wim Van Rooy:
Eric Janssens schreef:Even toevoegen dat vele verhalen uit 1001-nacht niks met de Islam of de Arabieren te maken hebben. Ze komen voort uit Indische, Perzische en Turkse folklore. Het gegeven dat men deze erotische verhalenbundel automatisch aan een imaginaire grote Arabische en vrijdenkende cultuur (die dus nooit bestaan heeft) toeschrijft is een voorbeeld van een uitglijer van de politiek-correcte dogmatiek waaraan velen zich in het westen, soms met graagte, bezondigen.
Dat de Islam tot aan de negentiende eeuw een wereld herbergde vol geheimzinnige sensualiteit is eveneens een sprookje, een waanbeeld van overspannen romantische idealisten die een uitlaatklep zochten voor de Victoriaanse gestrengheid. De oosterse harems vormden voor deze de escapistische dromers de ideale humus. Hierover kan men lezen in de klassieke studie van Rana Kabbani ‘Europe’s Myths of the Orient: Devise and Rule (1986)’.
Wim Van Rooy schreef:Het zou een nieuw boek vergen om aan te tonen hoe die zogenaamde ‘islamerotiek’ zoals hier geschetst, nooit bestaan heeft en hoe die o.m. in verhitte victoriaanse breinen ontstaan is, een victoriaanse era die niet zo on- of anti-erotisch is als meestal voorgesteld. Wél was er erotiek ‘in de Arabische wereld’, en dat is heel iets anders en sluit aan bij wat Eric Janssens zegt. Die had met de islam niks te maken. Die was trouwens ab initio totalitair en hypocriet, vanuit zijn stichtingsbronnen (koran, ahadith, sira) en werd het dus niet, zoals gesuggereerd, in de 19de eeuw. Maar het is nu weer modieus de zaken zo voor te stellen alsof verlichting en erotiek congenitaal waren aan de islam. De hetzerige affaire rond Sylvain Gouguenheim, mooi naverteld in Jean Sévilla’s Historiquement Incorrect, laat zien hoe het culturele en academische establishment communistische praktijken als Berufsverbot hanteert om dissidente stemmen t.o.v. de islam kalt te stellen.
Wat denken jullie hierover? Zit ikzelf in de goede richting met mijn commentaren? Hebben Janssens en Van Rooy gelijk?
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Mahalingam »

De Fransen en de Italianen hebben heel lang hun cultuur naar Noord Afrika getransporteerd. Enige invloed op het seksuele gedrag van de bevolking kan ik niet waarnemen of het moet in de allerhoogste kringen zijn. Maar bij ons had de adel ook een ander seksueel gedrag dan de bevolking.
Als ik de literatuur (B.v.Kipling) lees dan was het toendertijd in Pakistan: geiten,schapen, jongetjes wat daar de interesse had vande mannen. Vrouwen waren ver weg.
Wel zie ik hoe het Hinduïsme in India is beïnvloed door de Victoriaanse moraal. Die is preuts geworden. Zie maar de Bollywood films: men zoent niet. En als de toeschouwer moet worden duidelijk gemaakt dat er vervolgens gewipt wordt dan zie je scenes met veel regen.
Ik las dat in de 50-er jaren bij de middelklasse een verse bruid standaard een sex-handboek van haar moeder kreeg.
En nu zijn het vooral de Mohammedanen die meer preutsheid (en Islam natuurlijk) willen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Mahalingam schreef:dan was het toendertijd in Pakistan: geiten,schapen, jongetjes wat daar de interesse had van de mannen.
Dat is in Pakistan en Afghanistan nog altijd zo, hoor. Pat Condell zei in een van zijn video's ooit dat Pakistan nummer 1 in google-zoekopdrachten voor 'animal sex', 'child sex' en 'rape sex'. En dan is er ook nog het fenomeen van Bacha Bazi (jongetjes die dansen, vaak als vrouw verkleed. Niet zelden worden ze misbruikt).
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vragen over Islam

Bericht door mercator »

Vanaf de 18de eeuw was er al sprake van de Turqueries, de moslim als "nobele wilde", een natuurmens die gunstig afstak tegen de overgecultiveerde Westerling. Die Entfuhrung aus dem Serail van Mozart, l'Italiana in Algeri van Rossini zijn voorbeelden daarvan. De moslim werd allerlei ruwe spontaniteit toegedacht terwijl het gewoon een primitieveling was. Dat zien we nu bijv. ook nog altijd in de waardering voor zigeuners-hun muziek,hun dans etc.-terwijl de zigeuners gewoon criminele luiaards zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

mercator schreef:Vanaf de 18de eeuw was er al sprake van de Turqueries, de moslim als "nobele wilde", een natuurmens die gunstig afstak tegen de overgecultiveerde Westerling. Die Entfuhrung aus dem Serail van Mozart, l'Italiana in Algeri van Rossini zijn voorbeelden daarvan. De moslim werd allerlei ruwe spontaniteit toegedacht terwijl het gewoon een primitieveling was. Dat zien we nu bijv. ook nog altijd in de waardering voor zigeuners-hun muziek,hun dans etc.-terwijl de zigeuners gewoon criminele luiaards zijn.
Bedankt Mercator. Ik had dit niet gezien.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

O you who have believed, do not ask about things which, if they are shown to you, will distress you. But if you ask about them while the Qur'an is being revealed, they will be shown to you. Allah has pardoned that which is past; and Allah is Forgiving and Forbearing.
surah 5:101

Wij mogen wel vragen stellen, maak er gebruik van!
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

@ Mercator Zigeuners kunnen wel goede muziek maken vind ik, de belg Django Reinhardt bijvoorbeeld.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Een vraag... ik kan er ook iemand anders mee voorruit helpen in een discussie over de islam en de moskee bij Ground Zero.

Kan iemand mij aanwijzen of er grond bestaat in islamitische teksten - Koran, Ahadith, Sira - voor het 'triumphalism' dat de islam vertoont, namelijk het bouwen van moskeeën op veroverde grond en op de restanten van vernielde plaatsen voor erediensten van andere godsdiensten? Of is dit louter een historisch gebruik?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

KevinB schreef:Een vraag... ik kan er ook iemand anders mee voorruit helpen in een discussie over de islam en de moskee bij Ground Zero.

Kan iemand mij aanwijzen of er grond bestaat in islamitische teksten - Koran, Ahadith, Sira - voor het 'triumphalism' dat de islam vertoont, namelijk het bouwen van moskeeën op veroverde grond en op de restanten van vernielde plaatsen voor erediensten van andere godsdiensten? Of is dit louter een historisch gebruik?
Sowieso een interessante vraag, Kevin. Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Surah 18:21 is een voorbeeld:
And similarly, We caused them to be found that they [who found them] would know that the promise of Allah is truth and that of the Hour there is no doubt. [That was] when they disputed among themselves about their affair and [then] said, "Construct over them a structure. Their Lord is most knowing about them." Said those who prevailed in the matter, "We will surely take [for ourselves] over them a masjid."

Maar de tafsir vertellen vooral dat dit niet te maken had met Moslims maar een andere stam/geloof. Hoewel ik dit ook niet kan bevestigen. Op zich is het licht bewijs.


Schepsel vroeg het kort geleden maar was vergeten om verder te zoeken.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Dhana »

Had dat niet iets te maken met de nachtelijke reis van Mohammed naar Jerusalem?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik vond een stukje over Mohammed en de Ka'aba na de verovering van Mekka (630). Het wordt verteld in Sahih Bukhari, boek 59, nummer 584. Hier lijkt iets soortgelijks aan de hand te zijn... de idolen in de Ka'aba worden verwoest, en de moslims nemen het hele ding over.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

KevinB schreef:Ik vond een stukje over Mohammed en de Ka'aba na de verovering van Mekka (630). Het wordt verteld in Sahih Bukhari, boek 59, nummer 584. Hier lijkt iets soortgelijks aan de hand te zijn... de idolen in de Ka'aba worden verwoest, en de moslims nemen het hele ding over.

Behalve de maangod allah. Die wordt niet vernietigd. Dat even terzijde.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

@Kevin's eerdere post. Je weet dat Mohammed Islam rechtvaardigde oa door zich uit te spreken tegen het erotische pre-Islamitische tijdperk. Die radicaliteit zat er altijd in. Bauer=een dhimmi en probeert zich omhoog te werken binnen de academische wereld door het standaard Westen=Stijf & Moslims=gepassioneerd verhaaltje op te dreunen. Zie Mercator's post.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Re:

Bericht door Pilgrim »

Dhana schreef:Behalve de maangod allah. Die wordt niet vernietigd. Dat even terzijde.
Ik dacht dat ze allemaal vernietigd werden en dat de maangod gemodelleerd en opgetrokken werd naar de God van de Joden als heerser der werelden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Re:

Bericht door Dhana »

Pilgrim schreef:
Dhana schreef:Behalve de maangod allah. Die wordt niet vernietigd. Dat even terzijde.
Ik dacht dat ze allemaal vernietigd werden en dat de maangod gemodelleerd en opgetrokken werd naar de God van de Joden als heerser der werelden.

Ohhh... dat is dan weer een versie die geheel nieuw voor mij is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

mercator schreef:Vanaf de 18de eeuw was er al sprake van de Turqueries, de moslim als "nobele wilde", een natuurmens die gunstig afstak tegen de overgecultiveerde Westerling. Die Entfuhrung aus dem Serail van Mozart, l'Italiana in Algeri van Rossini zijn voorbeelden daarvan. De moslim werd allerlei ruwe spontaniteit toegedacht terwijl het gewoon een primitieveling was. Dat zien we nu bijv. ook nog altijd in de waardering voor zigeuners-hun muziek,hun dans etc.-terwijl de zigeuners gewoon criminele luiaards zijn.

In 1779 schreef Lessing "Nathan der weisse" en Walter Scott schreef in 1825 "The Talisman", waar Sala-eddin werd voorgesteld als nobele held die zich tegen de kruistochten verdedigde. Het lijkt alsof Europa eerst in een Protestant tegen Katholiek conflict en later in een seculier-religieus conflict steeds de Moslim probeerde te solliciteren als medestander.

In 1921 was er de film, "The Sheik" , waar de Arabieren als nobele en heldhaftige verleiders(verkrachters) van Europese vrouwen werden voorgesteld. Er was een hele reeks van dit soort films(The Thief of Bagdad 1940,Sinbad the Sailor 1947,The seventh voyage of Sinbad 1958) , en natuurlijk ook literatuur zoals Duizend één nachten. Ook hierdoor is de mythe ontstaan dat de Islamitische slavernij vrij rooskleurig was vergeleken met de andere vormen van slavernij.De realiteit was uiteraard heel anders. De verhalen over de Christelijke harems van soms wel tot 100 gedwongen slavinnen in het begin van de 20e eeuw in Turkije geven dit duidelijk aan.
In al deze literatuur en media kwam het beeld naar voren dat ook Mozart probeerde te scheppen van de Moslim.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Mogen moslims alcoholvrij nepalcohol drinken?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

Ik heb deze vraag even voorgelegd aan mijn huis imam, en die zegt het volgende.
Alle lof zij aan Allah alleen.

Khamr (alcohol) is op zichzelf al Haram, ongeacht in wat voor verpakking de alcoholhoudende drank wordt gedaan. Maar stel je nu eens voor dat de grondstoffen van het drankje op zichzelf Halal zijn. Stel dat dit drankje ook nog eens verdacht veel smaakt en ruikt naar een alcoholhoudende drank (zoals bier of wijn). Wat zou dan je houding als praktiserende moslim moeten zijn? En zijn er dan nog andere factoren of eigenschappen die een rol van betekenis (kunnen) spelen?

Een moslim moet zich verre houden van alles wat tot Haram leidt / kan leiden. De moslim dient andersdenkenden en andersgelovigen niet te imiteren in hun gedrag.
Dranken die afgevuld zijn in verpakking die een associatie opwekt met Haram producten of die ruiken of smaken naar een Haram product kunnen (bij consumptie) de weg openen naar het daadwerkelijk consumeren van een Haram product. Dit consumptiegedrag kan ook leiden tot het niet meer herkennen van een Haram product als een Haram product zijnde. Als moslim zou je alleen al daarom geen alcoholvrij bier of alcoholvrije wijn moeten consumeren.

Daarnaast moet je je als moslim bedenken dat dit soort producten geassocieerd worden met een levensstijl die niet past binnen de islamitische levensstijl. Denk bijvoorbeeld aan het uitgaansleven waarbij stevig wordt gefeest en gedronken. Het drinken van bier en wijn wordt nog te vaak gezien als een wijze van ontspanning. Vooral door jongeren wordt het drinken van alcohol gezien als iets stoers.

Het consumeren van producten die alcoholhoudende dranken imiteren (alcoholvrij bier en alcoholvrije wijn) moet je als moslim niet willen. Dit omdat deze producten worden geassocieerd en gekoppeld aan Haram producten. Als gevolg daarvan kunnen er (grote) misverstanden en fitna ontstaan.

En Allah weet het beter.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Wat interessant, dat antwoord! Het mag dus niet eens LIJKEN op iets haram....

Dit advies is vast voor de strenge, de zwartekousenmoslims. Maar met zoiets als dat het niet op iets haram mag *lijken* kan je echt alle kanten op! Op die manier kunnen ze zichzelf helemaal scheelpesten :confused: Wat een leven zeg, het recept voor een stevige depressie!

Dus als er water zit in een wijnfles, mag dat water ook al niet meer gedronken worden. En wat nou als er een halalburger is die exact lijkt op zo'n Mc-Donalds vleesklont? Mag die dan ook niet? Moeilijk hoor!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Plaats reactie