Islamiet slaat arts voor geven hand

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Islamiet slaat arts voor geven hand

Bericht door Hamsa »

In "De Stem", dagblad voor Zuid-west Nederland van za. 20 maart.

Islamiet slaat arts voor geven hand
Door Hélène Schenk


Zaterdag 20 maart 2004 - BREDA – Een Marokkaan heeft een Bredase huisarts in het gezicht gestompt omdat de arts zijn echtgenote een hand had gegeven.

De man was donderdagavond met zijn vrouw en een ziek kind naar de huisartsenpost gekomen. De dienstdoende arts wilde zich ook aan de vrouw voorstellen en gaf haar een hand. De echtgenoot haalde onmiddellijk uit en sloeg de dokter met gebalde vuist in het gezicht.

De huisarts hield aan de klap een gezwollen en bloedende lip over. Tegen de Marokkaan is proces-verbaal opgemaakt en de zorg voor het kind is aan een andere arts overgedragen.

Het geven van een hand past volgens de man ‘niet binnen mijn geloof’, zou hij bij de politie verklaard hebben. Tijdens het verhoor hield de man vol dat hij volledig in zijn recht stond. Driss Siraji, lid van de Migrantenraad en van de vereniging El Khair die de relatie tussen bevolkingsgroepen wil verbeteren, vermoedt dat de man de reden ‘verzonnen’ heeft. „Ik ben geen imam, maar het lijkt me niet dat in de koran staat dat je iemand mag slaan die je vrouw een hand geeft.“
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Dat geeft goed weer waarom de apartheidspolitiek van de islam zo ongezond is. Het zet iedereen tegen elkaar op, niet alleen de geslachten (islamitische mannen en vrouwen wantrouwen elkaar onoverkomelijk, getuige het feit dat moslims hun echtgenoten merendeels van over de grens halen), maar tussen iedereen ontstaat agressie. Wat heeft zo'n man ermee te maken wie zijn vrouw een hand geeft? Hij moet zelf proberen zich fatsoenlijk te gedragen, dat is voldoende.

Het is voor mij weer een bewijs dat we zo snel mogelijk verplicht gemengd zwemmen moeten herinvoeren op scholen. Dat gebezuinig op alles wat van belang is voor onze beschaving nekt ons op een dag.

En vooral geen strobreed toegeven: wie letterlijk een wig tussen bevolkingsgroepen wil drijven moet maar ergens anders domiciel kiezen. Apartheid is de manier om haat en wantrouwen te kweken.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Het probleem met jullie is dat als jullie horen dat 1 moslim iemand slaat dat iedere moslim dan hetzelfde doet,,,dat is dus niet zo,,wat deze man deed is niet islamitisch.
Ok zn vrouw een hand geven mag niet in islam,maar hij kan het ook anders duidelijk maken,bv door het gewoon te zeggen dat hij dat liever niet wil hebben,,,dan had de dokter het ook geaccepteerd lijkt mij. Dit is niet islamitisch,maar het is niet de schuld van de mensen die islam wel volgen dat deze mensen het imago van moslims erg slecht maken.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:wat deze man deed is niet islamitisch.
Vertel dat dan maar eens tegen die man...
Ok zn vrouw een hand geven mag niet in islam,maar hij kan het ook anders duidelijk maken,bv door het gewoon te zeggen dat hij dat liever niet wil hebben
Waar bemoeit die kerel zich mee....??
Het is HAAR hand....!
dan had de dokter het ook geaccepteerd lijkt mij.
Wanneer ZIJ het gezegd zou hebben waarschijnlijk wel.
Trouwens, die vrouw wilde blijkbaar WEL beleefd zijn...om handen te schudden zijn er 2 nodig. Wanneer zijn GEEN hand had willen geven had ze d'r hand gewoon niet uitgestoken.
Dit is niet islamitisch,maar het is niet de schuld van de mensen die islam wel volgen dat deze mensen het imago van moslims erg slecht maken.
Het is zeer zeker WEL de schuld van iedereen die de islam aanhangt en dergelijk gedrag NIET veroordeelt.
Trouwens, of het wel of niet islamitisch is doet absoluut niet ter zake. In de nederlandse wet is het slaan van iemand VERBODEN. Met religie hebben we geen bal te maken. Al zegt allah dat iedere moslim een niet-moslim in elkaar moet meppen....jammer dan...dat is tegen de wet..en...de enige wet die wij hier kennen is de "nederlandse wet".

Jasmijn, ik zie jou dit gedrag niet veroordelen. Het enige dat je zegt is "het is niet islamitisch". Zwijgen is nog steeds toestemmen.

Ben benieuwd wat de reacties zouden zijn wanneer alle niet-moslims zouden weigeren een moslim een hand te geven ofwel in een winkel e.d. te bedienen.
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Vertel dat dan maar eens tegen die man...
Waar bemoeit die kerel zich mee....??
Het is HAAR hand....!
Wanneer ZIJ het gezegd zou hebben waarschijnlijk wel.
Trouwens, die vrouw wilde blijkbaar WEL beleefd zijn...om handen te schudden zijn er 2 nodig. Wanneer zijn GEEN hand had willen geven had ze d'r hand gewoon niet uitgestoken.
Het is een totale tijdsversplilling om hier over te praten,het is niet islamitisch klaar. Als een christen iemand vermoord dan ga je toch ook niet zeggen dat het een christelijk iets is om mensen te vermoorden? Denk even goed na!!! :shock:
Trouwens, of het wel of niet islamitisch is doet absoluut niet ter zake. In de nederlandse wet is het slaan van iemand VERBODEN. Met religie hebben we geen bal te maken. Al zegt allah dat iedere moslim een niet-moslim in elkaar moet meppen....jammer dan...dat is tegen de wet..en...de enige wet die wij hier kennen is de "nederlandse wet".
Het is dus niet islamitisch en het is niet de schuld van islam dat hij hem sloeg,want hij had er inderdaad geen goede reden toe en had het anders op kunnen lossen.
Het klopt dat dat niet mag in de nederlandse wet nee en ik ben het ook niet mee eens als moslims in nederland blijven,,cultuurbotsingen maken problemen,,dus is het beter om er niet te blijven.
Hoe dan ook,,alleen mensen met geen verstand schuiven dit incident op islam af.
Jasmijn, ik zie jou dit gedrag niet veroordelen. Het enige dat je zegt is "het is niet islamitisch". Zwijgen is nog steeds toestemmen.
Natuurlijk mag je niet iemand slaan zonder goede reden!
Ben benieuwd wat de reacties zouden zijn wanneer alle niet-moslims zouden weigeren een moslim een hand te geven ofwel in een winkel e.d. te bedienen.
Er is geen reden om in nederland of belgie te blijven lijkt mij als moslim,,als je echt goede moslim bent en je godsdienst goed wilt kunnen uitoefenen is het niet slim dat je nog 1 seconde in nederland blijft.[/quote]
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
Vertel dat dan maar eens tegen die man...
Waar bemoeit die kerel zich mee....??
Het is HAAR hand....!
Wanneer ZIJ het gezegd zou hebben waarschijnlijk wel.
Trouwens, die vrouw wilde blijkbaar WEL beleefd zijn...om handen te schudden zijn er 2 nodig. Wanneer zijn GEEN hand had willen geven had ze d'r hand gewoon niet uitgestoken.
Het is een totale tijdsversplilling om hier over te praten,het is niet islamitisch klaar. Als een christen iemand vermoord dan ga je toch ook niet zeggen dat het een christelijk iets is om mensen te vermoorden? Denk even goed na!!! :shock:
Wanneer die christen zegt dat het "volgens zijn geloof goed is" kun je het uiteraard niet anders zien als "iets van dat geloof".
Net zoals die idioot van hierboven zegt
"Het geven van een hand past volgens de man ‘niet binnen mijn geloof’, zou hij bij de politie verklaard hebben. Tijdens het verhoor hield de man vol dat hij volledig in zijn recht stond. "..!!!
Trouwens, of het wel of niet islamitisch is doet absoluut niet ter zake. In de nederlandse wet is het slaan van iemand VERBODEN. Met religie hebben we geen bal te maken. Al zegt allah dat iedere moslim een niet-moslim in elkaar moet meppen....jammer dan...dat is tegen de wet..en...de enige wet die wij hier kennen is de "nederlandse wet".
Het is dus niet islamitisch en het is niet de schuld van islam dat hij hem sloeg,want hij had er inderdaad geen goede reden toe en had het anders op kunnen lossen.
Hijzelf zegt iets anders:
Het geven van een hand past volgens de man ‘niet binnen mijn geloof’, zou hij bij de politie verklaard hebben. Tijdens het verhoor hield de man vol dat hij volledig in zijn recht stond.
Jasmijn, ik zie jou dit gedrag niet veroordelen. Het enige dat je zegt is "het is niet islamitisch". Zwijgen is nog steeds toestemmen.
Natuurlijk mag je niet iemand slaan zonder goede reden!
En...was de reden van die man nu een goede of niet...?
Ben benieuwd wat de reacties zouden zijn wanneer alle niet-moslims zouden weigeren een moslim een hand te geven ofwel in een winkel e.d. te bedienen.
Jasmijn: Er is geen reden om in nederland of belgie te blijven lijkt mij als moslim,,als je echt goede moslim bent en je godsdienst goed wilt kunnen uitoefenen is het niet slim dat je nog 1 seconde in nederland blijft.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Amorele atheistische nitwit
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Het probleem met jullie is dat als jullie horen dat 1 moslim iemand slaat dat iedere moslim dan hetzelfde doet,,,dat is dus niet zo,,wat deze man deed is niet islamitisch.
Beste Jasmijn,

Het islamitische eraan is dat in de islam mannen en vrouwen uit elkaar worden gehouden, waardoor er een onnatuurlijke verhouding tussen mannen en vrouwen gaat ontstaan. En het tweede islamitische is dat de man zijn vrouw in de gaten houdt, en haar zelfs achtervolgt naar de dokter.

De man is bewust meegegaan omdat hij er niet tegen kan dat zijn vrouw alleen naar de dokter gaat, en daarom liep dit uit op een dreun.

Maar de fout begon niet bij de dreun, de fout lag al eerder, in datgene dat aanleiding gaf tot de agressie. En die aanleiding is echt islamitisch. Ik zeg niet dat alle jaloezie islamitisch is, want er zijn ook jaloerse mensen die niet islamitisch zijn.

Maar ik zeg wel dat dit soort islamitische geboden aanleg voor jaloezie versterken. En de jaloezie van deze man was aangewakkerd door de islam.
Ok zn vrouw een hand geven mag niet in islam,maar hij kan het ook anders duidelijk maken,bv door het gewoon te zeggen dat hij dat liever niet wil hebben,,,
Honderd procent nee!! De man moet zijn vrouw gewoon alleen naar de dokter laten gaan, en daar geeft ze de dokter gewoon netjes een hand! Hoe kan een dokter je behandelen als hij niet eens fatsoenlijk een hand kan geven?

Iemand een hand geven is noodzakelijk voor een vertrouwensbasis. Het is dus niet voor niets dat het islamitische wantrouwen samen gaat met het verbod een hand te mogen geven.
Dit is niet islamitisch,maar het is niet de schuld van de mensen die islam wel volgen dat deze mensen het imago van moslims erg slecht maken.
Het imago van de islam is bij mij tot ver onder het nulpunt gedaald om zoiets als dat mannen en vrouwen elkaar geen hand mogen geven. Niet omdat een moslim een keer een arts slaat. Belangrijker is dat je weet dat als de islam het voor het zeggen heeft, er weer die wig tussen mannen en vrouwen wordt geslagen waar we eindelijk vanaf waren!

Ik wil dat gewoon niet meer terug hebben hier. Ik weet precies waar het over gaat, en ik kan je niet zeggen hoe blij ik ben dat die tijd voorbij is.

Mensen die apartheid tussen mannen en vrouwen willen moeten maar in een islamitisch land gaan wonen. Ik weet, dat was jouw opvatting ook al. Maar als ze het hier willen opdringen, zullen ze onvermijdelijk weerstand tegen de islam opwekken.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

De man is bewust meegegaan omdat hij er niet tegen kan dat zijn vrouw alleen naar de dokter gaat, en daarom liep dit uit op een dreun.


in islam mag een man en een vrouw niet alleen zijn,dus hij deed er goed aan om met haar mee te gaan.Heeft niks met jaloezie te maken,maar de wetten van God.
Honderd procent nee!! De man moet zijn vrouw gewoon alleen naar de dokter laten gaan, en daar geeft ze de dokter gewoon netjes een hand! Hoe kan een dokter je behandelen als hij niet eens fatsoenlijk een hand kan geven?
Het is beter dat een vrouw naar een vrouwelijke arts gegaan was,dan was er ook geen probleem geweest.
Maar als ze het hier willen opdringen, zullen ze onvermijdelijk weerstand tegen de islam opwekken.


Mee eens. Als iemand de wetten in een land niet bevalt ga je toch weg?!
Wanneer die christen zegt dat het "volgens zijn geloof goed is" kun je het uiteraard niet anders zien als "iets van dat geloof".
Net zoals die idioot van hierboven zegt
Wat kan ik er aan doen dat er idiote moslims zijn? Zijn er hadiths over dat je een man mag slaan als hij je vrouw een hand geeft of staat het in de Koran? NEE,dus het is geen onderdeel van het geloof en het wordt ook niet goedgekeurd in het geloof.
Hijzelf zegt iets anders
Als ik nu opeens alle blonde meiden op straat ga meppen met een honkbal knuppel en tegen de politie zeg dat blond haar niet in mijn geloof past,geloof je dat dan ook?!!!!!!!!!! (wees maar niet bang hoor,ik ben het niet van plan en ook is het toegestaan in Islam on blond haar te hebben)
Ben benieuwd wat de reacties zouden zijn wanneer alle niet-moslims zouden weigeren een moslim een hand te geven ofwel in een winkel e.d. te bedienen.
Nogmaals,,als je de wetten in een land niet kunt accepteren als moslim,ga er dan weg,,ik ga me er niet druk om maken als wat jij zegt in de wet komt,,,maak de wetten maar lekker zoals jullie willen,,mij vallen jullie er niet mee lastig. Als een moslim een beetje op zn gemak zn geloof wil uitoefenen blijf je ook niet eens in Nederland en ga je er zo snel mogelijk weg.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Als ik nu opeens alle blonde meiden op straat ga meppen met een honkbal knuppel en tegen de politie zeg dat blond haar niet in mijn geloof past,geloof je dat dan ook?!!!!!!!!!! (wees maar niet bang hoor,ik ben het niet van plan en ook is het toegestaan in Islam on blond haar te hebben)
Dat laatste had je net niet moeten zeggen.
Nu lijkt het alsof je niet met honkbalknuppels gaat rondmeppen OMDAT blond haar niet verboden is. :roll:
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

8) Je begrijpt me best wel 8) Dus je kan beter niet reageren als je alleen maar niet intelligent commentaar te geven hebt,,zoals ik al eerder heb vermeld,mag een moslim alleen geweld gebruiken als er geweld tegen hem wordt gebruikt,,dus als iemand mij,bijvoorbeeld,met een honkbalknuppel slaat dan mag je dat terug doen islamitisch gezien..
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Sorry hoor Jasmijn, ik vind je uitleg "blond haar is toegestaan in islam" niet zo erg slim....alsof je eerst in de koran gaat nakijken of blond haar wel MAG.
Wanneer je dat niet doet is de relevantie van je opmerking mij volkomen duister.
Amorele atheistische nitwit
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

in islam mag een man en een vrouw niet alleen zijn,dus hij deed er goed aan om met haar mee te gaan.Heeft niks met jaloezie te maken,maar de wetten van God.
Dit zijn geen wetten van god. Mannen die vrouwen onder controle willen houden hebben de islam in elkaar gedraaid, daarom hebben moslimvrouwen geen bewegingsvrijheid. Wat voor god legt er nou vast dat vrouwen niet zonder hun man naar de dokter mogen?
Wat kan ik er aan doen dat er idiote moslims zijn?
Er zijn 'idiote' moslims omdat de islam idiote dingen voorschrijft. Een godsdienst die jaloezie in mannen stimuleert door ze hun vrouwen over waar ze gaan in de gaten te laten houden heeft onvermijdelijk dit gedrag tot gevolg.

Je kan daar iets aan doen door de oorzaken van het ongewenste gedrag aan de kaak te stellen. Als de islam boven de kritiek wordt verheven, kan het probleem ook niet worden opgelost.
Zijn er hadiths over dat je een man mag slaan als hij je vrouw een hand geeft of staat het in de Koran?
Er staat ook niet dat het niet mag. Er staat ook niet dat je de vrijheid van elk mens moet respecteren.

De islam is fout omdat vrouwen geen beweginsvrijheid hebben, en omdat het de plicht van de mannen is ervoor te zorgen dat vrouwen in de gaten worden gehouden.

Mensen hebben de neiging om jaloers te zijn. Het is heel belangrijk dat hier tijdens de opvoeding iets tegen gedaan wordt. Mensen moeten op jonge leeftijd leren op een volwassen manier met hun gevoelens om te gaan. Hoe kunnen ze nu weten hoe ze zich horen te gedragen als ze al van jongs af aan te horen krijgen dat vrouwen in de gaten moeten worden gehouden?

Een moslim die een ander een dreun geeft wordt door mij niet anders beoordeeld dan elk ander mens die zijn gevoelens niet onder controle heeft. Maar een godsdienst die dergelijk gedrag aanwakkert moet worden bekritiseerd.
Het is beter dat een vrouw naar een vrouwelijke arts gegaan was,dan was er ook geen probleem geweest.
Jawel, dat is namelijk de kern van het probleem. Mannen en vrouwen uit elkaar houden, dat is de kern van het wantrouwen tussen mannen en vrouwen. Vrouwen alleen maar onder mannelijke begeleiding ergens heen laten gaan, dat is de kern van de jaloezie. Door deze typische islamitische waarden krijg je typische islamitische problemen.

Daarom is de klap die de arts kreeg het gevolg van islamitische normen. En daarom moet de islam worden bekritiseerd, niet de moslim die is opgevoed met de islamitische waarden. Die man kan er niets aan doen dat hij is grootgebracht met het idee dat de vrouw zijn privé-eigendom is, dat hij persoonlijk moet bewaken.
Gebruikersavatar
rosemountain
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 8:30 pm

Bericht door rosemountain »

" Het is een totale tijdsversplilling om hier over te praten,het is niet islamitisch klaar. Als een christen iemand vermoord dan ga je toch ook niet zeggen dat het een christelijk iets is om mensen te vermoorden? Denk even goed na!!! ''

Klinkt ziek om handgeven met vermoorden te vergelijken. Het is echter anders om;
Als een moslim iemand vermoord dan gaan heel veel moslims denken dat het toch islamitisch is ! totale tijdverspilling om hier over te praten, het is islamitisch klaar!!

Je kan niet blijven Islam verdedigen, Islam is lelijk, onrechtvaardig en 100% verzonnen door een zieke achterlijke man, klaar tijdverspilling om hier over te praten.

Al die arme moslims die zich opblazen om anderen te doden en die meer arme moslims gaan juichen als ze horen dat 3000 mensen in het WTC zijn omgebracht, ze zijn niet dom , ze hebben Islam goed begrepen.

Islam is uniek , het is een kruizing tussen een secte en een narcistische psychose.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Was het maar zo invoudig ! Als buitenstaander, niet-islamiet, is het allemaal duidelijk. De feiten liegen er niet om.
De zaak ligt anders als je er zelf in zit, gehersenspoeld door die "secte". Je kunt dan niet meer vrij en onafhankelijk denken.
(Islamitsch = goed, niet-islamitisch= fout.)
En dan nog die eeuwige angst voor de Dag des Oordeels (Yaum-i-Qiyaamat).
Ik wens dat eens iedereen vrij mag zijn. Vrij van alle waandenkbeelden, om zo te kunnen genieten van het echte leven.
Gebruikersavatar
rosemountain
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 8:30 pm

Bericht door rosemountain »

''De zaak ligt anders als je er zelf in zit, gehersenspoeld door die "secte". Je kunt dan niet meer vrij en onafhankelijk denken''

Beste Hamsa

Het is niet eenvoudig als je gehersenspoeld bent door die secte en bij de secte in het Midden-Oosten of elders in land van herkomst zit waar iedereen gehersenspoeld is. Het is onbegrijpelijk dat het hier ook kan , waar je vrij bent om onafhankelijk te denken.

Daarom is het meer dan een secte; het is een ziekte, er is maar een genezing, geconfronteerd worden met de waarheid. Misschien ook meer tegenstand ( geen geweld ) van de vrije denkers hier dan wat wij gewend zijn. Straks zit iedereen hier ook omhelsd door een 1400 jaar oude cultuur van haat en geweld.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Jasmijn schreef:8) Je begrijpt me best wel 8) Dus je kan beter niet reageren als je alleen maar niet intelligent commentaar te geven hebt,,zoals ik al eerder heb vermeld,mag een moslim alleen geweld gebruiken als er geweld tegen hem wordt gebruikt,,dus als iemand mij,bijvoorbeeld,met een honkbalknuppel slaat dan mag je dat terug doen islamitisch gezien..
Beste Jasmijn,

"een moslim mag alleen geweld gebruiken als er geweld tegen hem wordt gebruikt"

de arts had geen geweld gebruikt of is hand geven in de islam gelijk aan geweld?? dat is dan wel achterlijk, niet waar???

ten tweede: als je geweld gebruikt omdat er geweld tegen jouw is gebruikt, dan neem je de hef in eigen hand. dat is ook achterlijk.

als iemand liegt, dan mag je ook liegen, als iemand moordt dan mag je ook moorden etc.. dat is achterlijk.

ik heb je reeds eerder verweten dat je liegt. nu ook. volgens mij is het islam eigen om te liegen. wat dat betreft doe je eer aan om een islamiet te zijn. jij hebt veel vaker aangehaald dat moslims het land moeten verlaten als ze een ware moslim willen zijn. als dat waar is, dan is de islam niet universeel, want je kunt het niet overal toepassen. vind je de islam dan ook niet achterlijk. vast niet, want liegen zit in je bloed.
groet, weda
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Dat deze idioot een man een klap verkoopt omdat een hand geven aan zijn echtgenote niet in zijn geloof past, is inderdaad Islamitisch.

De logica die Jasmijn denkt toe te passen is de logica van iemand die verwacht dat alle mogelijke menselijke akties en reakties beschreven en toegestaan dan wel afgekeurd worden in de Koran of hadiths.

Dit is natuurlijk volstrekte onzin.

Als volgens het Islamitische geloof een vrouw zichzelf zelfs toe moet dekken opdat een "vreemde" man haar niet kan zien, is het niet meer dan logisch dat een hand geven al helemaal uit den boze is. Dat dit niet letterlijk beschreven staat in de koran is natuurlijk een drogreden. Gaven mensen elkaar uberhaupt wel een hand in de 7e eeuw? Zo niet, dan is het niet meer dan logisch dat dit verschijnsel ook niet beschreven staat in de heilige geschriften.

Maar elke gelovige die logisch denkt (binnen zijn eigen grenzen uiteraard, want hoe logisch is geloven), komt tot de conclusie dat als een vrouw niet eens onafhankelijk is, en zichzelf toe moet dekken, ook niet toegestaan is een hand te geven aan een vreemde man.
Je zou ook kunnen zeggen dat een hoofddoekje niet letterlijk staat in de Koran, maar het zou wel van heel veel naieviteit getuigen om te zeggen dat ook dat niets met de Islam te maken heeft.

En dan nog even over de "wetten van God" waar Jasmijn het over heeft.
Er ZIJN GEEN WETTEN van God in Nederland.
En dan kan Jasmijn wel zeggen dat als het een Islamiet niet bevalt in Nederland hij/zij maar moet vertrekken, maar het is nu eenmaal zo dat de meeste moslims niet WILLEN vertrekken, en dan wordt het achterlijke gedrag van dergelijke moslims dus het probleem van de Nederlandse samenleving.

En dus wordt het Islamitische geloof ook een probleem van de Nederlandse samenleving.

En P.S. Als een Christen iemand vermoord in de naam van zijn geloof, evenals andere problemen met het Christelijk geloof, dan kun je ervan uit gaan dat ook het Christelijk geloof en zijn volgelingen heel wat te verduren zal krijgen. Maar raadt eens wat: dat geloof heeft al een verlichting doorgemaakt, in tegenstelling tot Islam. De beurt is dus nu aan het achterlijke geloof van perverse tiran Mohammed.

Dan.
Lesane
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 13, 2004 9:01 pm

Bericht door Lesane »

[quote="Jasmijn]
Hijzelf zegt iets anders
Als ik nu opeens alle blonde meiden op straat ga meppen met een honkbal knuppel en tegen de politie zeg dat blond haar niet in mijn geloof past,geloof je dat dan ook?!!!!!!!!!! (wees maar niet bang hoor,ik ben het niet van plan en ook is het toegestaan in Islam on blond haar te hebben)
[/quote]

Ferm toch, nu snap ik waarom ze de Islam de Godsdienst van de vrede noemen. Komaan zeg! Het is zelfs toegestaan in de Islam om blond haar te hebben. Mag je volgens de Islam ook 2 benen hebben?

P.S. Als dit niet mocht van de Islam, zou je blonde meiden dan wel in elkaar kloppen?
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!!
Ockham
Berichten: 4
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 2:51 pm

Bericht door Ockham »

Jasmijn schreef:Als ik nu opeens alle blonde meiden op straat ga meppen met een honkbal knuppel en tegen de politie zeg dat blond haar niet in mijn geloof past,geloof je dat dan ook?!!!!!!!!!!
Ja zeker . Ik geloof je onmiddelijk Jasmijn. Vrouwen moeten toch hun haar bedekken ? Ik ben ervan overtuigd dat er zat moslims zijn die ervan dromen om op die 'ongelovige' blonde 'hoeren' in te beuken.
Lesane schreef:Ferm toch, nu snap ik waarom ze de Islam de Godsdienst van de vrede noemen. Komaan zeg! Het is zelfs toegestaan in de Islam om blond haar te hebben. Mag je volgens de Islam ook 2 benen hebben?
Nou die mag je inderdaad wel hebben, maar let op : je mag ze zeker niet laten zien !
Angelika
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 27, 2004 2:39 pm

Bericht door Angelika »

Hoe had die arts nou moeten weten dat hij geen hand mocht geven? Kunnen jullie die dat niet willen dat dan effe op het voorhoofd schrijven om misverstanden te voorkomen.

Ben benieuwd wat er verder met de aangifte gebeurd en wat de straf van deze lichamelijke mishandeling is.
Plaats reactie