Romney: Palestijnen willen geen vrede

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Romney: Palestijnen willen geen vrede

Bericht door Ariel »

Romney: Palestijnen willen geen vrede

WASHINGTON – De Palestijnen willen geen vrede. Het zou „het domste idee in de wereld” zijn om druk uit te oefenen op Israël om vrede in het Midden-Oosten te bereiken.

Dat stelt Mitt Romney in een filmpje dat is opgenomen met een verborgen camera. Het links georiënteerde Amerikaanse tijdschrift Mother Jones kwam in de loop van dinsdag met nieuwe onthullingen over de Republikeinse presidentskandidaat. Maandag publiceerde het blad al uitspraken van Romney over de „slachtoffermentaliteit” van de Democratische kiezers.

Romney deed in juli ook al uitspraken die veel stof deden opwaaien. Hij zei toen open te staan voor het idee de Amerikaanse ambassade in Israël te verplaatsen van Tel Aviv naar Jeruzalem, dat hij de hoofdstad van Israël noemde. Dat is in strijd met het beleid van de internationale gemeenschap.

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... e_1_675638
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Romney: Palestijnen willen geen vrede

Bericht door Dhana »

Jammer die hyprocrisie van de politiek. Achter de schermen pas je ware gezicht laten zien. Weinig verschil met de gemiddelde moslimmentaliteit.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Romney: Palestijnen willen geen vrede

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Romney deed in juli ook al uitspraken die veel stof deden opwaaien. Hij zei toen open te staan voor het idee de Amerikaanse ambassade in Israël te verplaatsen van Tel Aviv naar Jeruzalem, dat hij de hoofdstad van Israël noemde. Dat is in strijd met het beleid van de internationale gemeenschap.
Het is natuurlijk ook een grof schandaal dat Israël denkt te bepalen welke stad de hoofdstad is. Daar gaat de internationale gemeenschap namelijk over. En het wordt helemaal gek als Amerikanen die vaststelling naast zich neerleggen. Die zouden toch als geen ander moeten weten welke mening politiek correct is en dat andere meningen onaanvaardbaar zijn, ook al zijn ze inhoudelijk juist.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Romney: Palestijnen willen geen vrede

Bericht door Ozes »

Romney is dus zo'n slechte keuze niet eens.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Romney: Palestijnen willen geen vrede

Bericht door KevinB »

Romney heeft hier gewoon gelijk. Hij lijkt me inderdaad niet de slechtste keuze voor Amerika. In ieder geval beter dan moslim(pijper) Hussein Obama. Romney is zeker niet perfect, maar toch een heel stuk beter dan Obama.

Ik denk dat hij veel goede ideeën heeft. Overigens was voormalig Republikeins presidentskandidaat Newt Gingrich nog harder dan Romney. Hij noemde de Palestijnen een verzonnen volk, en heeft ooit gezegd dat het westen eventueel een 'nuke Mekkah' scenario moet overwegen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Romney: Palestijnen willen geen vrede

Bericht door Ozes »

De palestijnen zijn ook een verzonnen volk, dat werd laatst nog door een PLO afgevaardigde toegegeven.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik signaleerde wat Gingrich zei, ik had niet de bedoeling negatief te oordelen hierover. Meer zelfs, ik vind dat ook Gingrich groot gelijk had.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re:

Bericht door Ozes »

KevinB schreef:Ik signaleerde wat Gingrich zei, ik had niet de bedoeling negatief te oordelen hierover. Meer zelfs, ik vind dat ook Gingrich groot gelijk had.
Ik bedoelde ook niet dat je dit zo interpreteerde, excuses
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Romney: Palestijnen willen geen vrede

Bericht door Dhana »

De hele islamitsche wereld wil geen vrede met of voor de Palestijnen. Stel je voor dat ze die niet meer zouden hebben. Dan is er geen gemeenschappelijke vijand meer die alle moslims tot een hechte eenheid maakt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Romney: Palestijnen willen geen vrede

Bericht door gerard_m »

Ik denk dat je gelijk hebt, ook al blijven er voorlopig nog genoeg vijanden over.

Zoals de boeddhistische minderheid in Bangladesh, de christelijke minderheid in Indonesie,....

En dan is er natuurlijk altijd nog de Grote Satan, Uncle Sam.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Plaats reactie