Presidentsverkiezingen Amerika

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Pilgrim »

I.v.m. de komende verkiezingen in Amerika open ik alvast maar deze nieuwe topic. Hier het eerste bericht.
De diepe kloof gaapt overal in de VS

De Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney schrijft 47 procent van de kiezers af ‘omdat ze geen belasting betalen’. Schrijnender kan de kloof in de VS niet blootgelegd worden.

Door Jean Vanempten, senior writer bij De Tijd

De uitlating van Mitt Romney kon voor hem op geen slechter moment in de kiescampagne vallen. Romney en de huidige president Barack Obama maken zich immers op om die campagne volledig in het teken van de economie te zetten. Dan blijkt dat Romney eigenlijk 47 procent van de Amerikanen beschouwt als een soort parasieten die automatisch stemmen voor Obama omdat ze geen belasting betalen en dus leven van een of andere vorm van uitkering.

Zoals gebruikelijk neemt Romney ook daar een loopje met de waarheid. Waar hij laat uitschijnen dat die beruchte ‘47 procent’ (het was zelfs maar ‘46 procent’ in 2011) leeft van steun en dus eigenlijk klaplopers zijn die op de rug van het hardwerkende deel van de VS leven, laat de realiteit een ander verhaal zien.

De overgrote meerderheid van de mensen die geen federale inkomstenbelastingen betalen zijn gewoon te arm. Ofwel gaat het om gezinnen met een kinderlast die na de standaardaftrekposten geen belasting meer verschuldigd zijn. Ofwel gaat het om huishoudens die gebruik maken van belastingkrediet en andere voorzieningen om hun inkomen te drukken. De miljonair Romney gebruikte de afgelopen jaren dat belastingkrediet om zijn inkomstenbelasting tot 13 procent te doen dalen.

Voorts zijn er de ouderen die een beroep moeten doen op Medicare, een overheidsprogramma van sociale steun, en de sociale zekerheid. Opmerkelijk is dat tijdens de belastingverlagingen van de vorige president, George W. Bush, het aantal aftrekposten voor de gezinnen gevoelig werd uitgebreid, evenzeer als het aantal mensen dat een beroep kon doen op Medicare.

Een minderheid van de niet-betalers is werkloos en niet in staat om te werken. Dat aantal is wel toegenomen door de financiële crisis van 2008. Die mensen zonder inkomen moeten inderdaad terugvallen op voedselbonnen, huisvesting en ziekteverzorging door de overheid.

Wereldbeeld
De uitspraken van Romney, die hij deed tijdens een gesprek met een campagneleider, zeggen veel over het wereldbeeld dat hij aanhoudt. De ‘47 procent’ gaat al een tijdje mee in de Amerikaanse politiek en is een Republikeins antwoord op de Occupy Wall Street-beweging. Die beweging klaagt aan dat 1 procent van de Amerikaanse bevolking steeds meer van de koek krijgt, terwijl de andere 99 procent het met kruimels moeten stellen. Dat is allicht overdreven, maar het antwoord daarop is dat ook. Het ene is statistisch wel aantoonbaar, het andere niet.

De retoriek heeft alles te maken met de Republikeinse obsessie, versterkt door de invloed van de radicaal-rechtse Tea Party, voor ‘big government’: het idee dat de Amerikaanse regering te veel macht naar zich toetrekt en dat die macht toelaat dat zowat de helft van de bevolking kan leven van het zweet van de andere helft.

En dat wil Romney niet. Hij wil niet alleen belastingen verlagen, voor de andere 53 procent uiteraard, hij wil ook schrappen in sociale uitgaven. Kortom, hij wil de 47 procent voor een stuk op dieet zetten. Dat heeft alles te maken met de radicalisering in de Republikeinse partij. Een onderzoek uit 1987, ten tijde van Ronald Reagan, wees uit dat 62 procent van de Republikeinen het een taak van de overheid vond om degenen te helpen die niet voor zichzelf konden instaan. Op dit moment is dat nog slechts 40 procent.

De doorgedreven individualisering gaat dus hand in hand met een even doorgedreven desolidarisering. De tijd van het ‘medelevend conservatisme’ is voorbij. Het is ieder voor zich geworden. Romney bezwaart op die manier wel zijn kansen om het in november van Obama te halen. Niet alleen omdat hij laatdunkend doet over de 47 procent, maar omdat daar veel potentiële kiezers zitten. De belangrijke groep van ouderen vreest zonder meer dat met Romney de uitkeringen van de sociale zekerheid en Medicare zullen zakken of verdwijnen. De belastingverlaging die Romney aankondigde, gaat gepaard met het snoeien in aftrekposten. Dat betekent dat de rijken relatief minder betalen en de armeren relatief meer, omdat ze bijvoorbeeld de studies van hun kinderen niet meer in mindering mogen brengen op hun aanslagbiljet.

Romney biedt een harde maatschappijvisie waar nauwelijks of geen ruimte meer overblijft voor solidariteit, voor het ‘samen leven’ in de letterlijke betekenis. Er zal heel wat gespind moeten worden om die uitschuiver recht te zetten.

Het zijn immers niet alleen de 47 procent die ‘automatisch’ zullen stemmen voor Obama. Ook bij de belastingbetalers zijn mensen die een bijdrage willen leveren voor een leefbare samenleving. De grimmige kijk van Romney op de samenleving leert dat van het Republikeinse kamp in dit geval weinig verwacht mag worden. Het illustreert op een pijnlijke wijze hoe diep de VS verdeeld zijn over de maatschappij van morgen.

http://www.tijd.be/opinie/analyse/De_di ... 4-2336.art
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Schepsel »

Ik hoop dat Obama wint. Bah wat is die Romney een debiel en een akelige zak ook nog eens. Ik heb liever een schurk aan het roer dan een achterlijke schurk. En Obama heeft misschien nog iets van respect voor zijn volk en is slimmer.

Wat een raar land is dat toch ook.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Ik hoop dat Obama wint. Bah wat is die Romney een debiel en een akelige zak ook nog eens. Ik heb liever een schurk aan het roer dan een achterlijke schurk. En Obama heeft misschien nog iets van respect voor zijn volk en is slimmer.

Wat een raar land is dat toch ook.
De macht van de media is echt ongelooflijk groot. Intelligentie is duidelijk een niets betekende menselijke karakteristiek en het enige wat telt is wie de macht en middelen heeft om de een tot gek en de ander tot held te verklaren.

Niet doen alsof je het erg vind zodra de vrijheid van meningsuiting zwaarder beperkt zal worden (en dit zal in grote mate toenemen onder een Obama II) en niet zeggen dat de zeer radicale achtergrond en uitspraken van Obama je niet bekend waren. Het is slechts zo dat de media de uitspraken erger laat lijken dan ze zijn en slechts goed spreekt over Obama, en jij trapt erin.

Wat een kankerland is dit ook.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ozes »

Jezelf goed voelen, jezelf niet rank schikken naar door de media gepropageerde stereotypen, en een mooi promofilmpje beslist wat iemand stemt.

Zelf iemand als Obama, een man die constant raciale haat aanwakkert om de zwarte stem te behouden, een vriend van radicalen en de partner en beschermer van het Moslim Broederschap die mensen veroordeelt voor blasfemie en Christenen openlijk afslacht is een lieve aardige man zolang de media maar filmpjes uitzend waar je hem ziet zingen en grappig doen.

Nee, wat Romney zegt over de meer dan 45% Amerikanen(Onder Obama, maar hij moet winnen? icon_silent.gif )die aan de voedselbonnen zit (waarmee je taart, chips, en zelfs luxe artikelen kan aanschaffen), dat is verkeerd. Dat is eng, dat is slecht.

De media zegt het, en het is waar.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Schepsel »

Ozes schreef:
Schepsel schreef:Ik hoop dat Obama wint. Bah wat is die Romney een debiel en een akelige zak ook nog eens. Ik heb liever een schurk aan het roer dan een achterlijke schurk. En Obama heeft misschien nog iets van respect voor zijn volk en is slimmer.

Wat een raar land is dat toch ook.
De macht van de media is echt ongelooflijk groot. Intelligentie is duidelijk een niets betekende menselijke karakteristiek en het enige wat telt is wie de macht en middelen heeft om de een tot gek en de ander tot held te verklaren.

Niet doen alsof je het erg vind zodra de vrijheid van meningsuiting zwaarder beperkt zal worden (en dit zal in grote mate toenemen onder een Obama II) en niet zeggen dat de zeer radicale achtergrond en uitspraken van Obama je niet bekend waren. Het is slechts zo dat de media de uitspraken erger laat lijken dan ze zijn en slechts goed spreekt over Obama, en jij trapt erin.

Wat een kankerland is dit ook.
Ik NOEM Obama nota bene een schurk. Ik weeg gewoon kwaden af.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Schepsel »

Het enige wat de media doen om Romney in een kwaad daglicht te zetten is gewoon hemzelf quoten. Helaas is het in Nederland ook een televisiocratie. Ik bedoel, Rutte fixte z'n das, Samsom deed een mediacursus om een vlottere jongen te worden en het werkte gewoon. Zodra ze hun verschijning gefixt hadden schoten ze in de peilingen omhoog. We moeten er maar mee leven.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ozes »

Ja, maar Romney is geen schurk, gewoon lomp in zijn overkomen en dat voornamelijk door de manier waarop de media alles wat hij doet tot controverse maakt. Obama is duidelijk een product van al de zeer radicale genootschappen waar hij mee is opgegroeid in het sociale en professionele leven. Van de zeer racistische Fharakkan tot terrorist Ayers. Zijn witte Huis zit vol met Moslim Broederschap, Maoisten en links radicalen.

Je had het wel erg gevonden als Bush zijn staf volzat met nazi's, KKK en andere radicalen hoor schepsel. Dan zou je er niet aan twijfelen om op hem te stemmen. Maar zo werkt propaganda.

De media is zo behendig om alles wat hij verkeerd doet, en dat is zeer veel en zeer verontrustend, onder de mat te vegen en hem te promoten.

Maar ik heb genoeg ervan, mijn volgende vakantie maar met een Mohammed cartoon voor de Al Anzhar universiteit staan want Europa is toch niet te redden. Mensen voelen zich liever goed, denken liever niet te veel na dan dat ze om de toekomst van hun eigen familie, Europa en minderheden onder de Islam geven. Jammer.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Schepsel »

Heb je het niet gelezen, wat hij zei op dat besloten feestje? Hij bestempelde de 47% (?) van de Amerikanen die te arm zijn om inkomensbelasting te betalen als klaplopers oid. Alsof die mensen zo arm WILLEN zijn. Alsof de meeste mensen hun baan en huis kwijt willen zijn. Alsof het niet de taak is van de overheid om alles in het werk te zetten dat de werkende mensen een beter leven te geven.

En veel van die klaplopers zijn ouderen, daar spuugt ie dan ook op. Dan verkondigt ie ook nog eens dat de mensen huizen en eten van de staat verwachten. Naast dat dit extreem laatdunkend is voor iemand die nota bene dat volk moet gaan leiden is het gewoon waar dat de mensen niet zomaar even rijk kunnen worden en dat de staat het via economisch beleid mogelijk moet maken dat de mensen op redelijke wijze aan een huis en eten kunnen komen.

Ik word nogal ziek van zo'n houding. Ook al bij Rutte. Ik wil niet dat een leider zo over zijn volk dekt en praat, helemaal niet als het helemaal hun eigen schuld niet is.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Het enige wat de media doen om Romney in een kwaad daglicht te zetten is gewoon hemzelf quoten. Helaas is het in Nederland ook een televisiocratie. Ik bedoel, Rutte fixte z'n das, Samsom deed een mediacursus om een vlottere jongen te worden en het werkte gewoon. Zodra ze hun verschijning gefixt hadden schoten ze in de peilingen omhoog. We moeten er maar mee leven.
Was het maar zo, ik ken genoeg radicale uitspraken en connecties van Obama maar zie er niks van op de NL tv.
De media laat Romney zien als hij over zijn woorden struikelt, en ik heb er genoeg van Obama gezien waar hij veel stommere dingen zegt. De NOS liet eens drie keer per dag zien hoe Obama aan het zingen was, maar ik heb hem nergens over zijn woorden zien struikelen.

En wat Romney verkeerd zegt, er is werkelijk niets verkeerds aan, het is meer dat de media en onze links-politiek correcte opvoeding dit doen lijken. Waarom word het bijvoorbeeld niet als controversieel gezien dat voor Obama president werd hij weigerde iets met de Amerikaanse vlag te maken te hebben?

Het is overduidelijk bewezen dat hij steevast enige connectie met de vlag afwees, dit is geen gerucht.. De enige reden waarom mensen een president vertrouwen die een hekel heeft aan eigen land (In de woorden van zijn mentor twintig jaar lang: God Damn America), is omdat de dominerende politieke filosofie zegt dat het geen probleem is als iemand geen liefde heeft voor eigen land. Logica stelt uiteraard dat je onder de politieke druk welke je als President ervaart wel zeer loyaal aan de belangen van het eigen land moet zijn om niet in te geven aan de belangen van andere landen of multinationals.

Je kan het de Wilders+Paradox noemen. In vele kranten heb ik gelezen, van Volkskrant tot NRC, dat Wilders eigenlijk hetzelfde is als de extremisten waar hij zich uitspreekt. Voor de duidelijkheid, ze vergelijken een man die voor vrijheid van meningsuiting en democratie is met mensen die andermans hoofd willen afhakken en ons alle vrijheden willen ontzeggen. Dit stond en zal vaak op voorpagina's staan, maar de kranten die dit soort zwaar verstoorde uitspraken doen komen noch in opspraak, noch verliezen ze klanten. Hoe gestoord dit soort uitspraken ook zijn als je er rationeel naar kijkt.

Het is dus een feit dat niet logica of intellect bepaalt wat mensen als eng, radicaal of vreemd bestempelen, maar wat men als acceptabel beschouwt binnen een cultuur. En de groep welke deze cultuur het meest actief beïnvloed bepaalt deze variabele.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Schepsel »

Ik vind het wel verkeerd. De mensen WILLEN niet arm en zoveel kwijt zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Heb je het niet gelezen, wat hij zei op dat besloten feestje? Hij bestempelde de 47% (?) van de Amerikanen die te arm zijn om inkomensbelasting te betalen als klaplopers oid. Alsof die mensen zo arm WILLEN zijn. Alsof de meeste mensen hun baan en huis kwijt willen zijn. Alsof het niet de taak is van de overheid om alles in het werk te zetten dat de werkende mensen een beter leven te geven.

En veel van die klaplopers zijn ouderen, daar spuugt ie dan ook op. Dan verkondigt ie ook nog eens dat de mensen huizen en eten van de staat verwachten. Naast dat dit extreem laatdunkend is voor iemand die nota bene dat volk moet gaan leiden is het gewoon waar dat de mensen niet zomaar even rijk kunnen worden en dat de staat het via economisch beleid mogelijk moet maken dat de mensen op redelijke wijze aan een huis en eten kunnen komen.

Ik word nogal ziek van zo'n houding. Ook al bij Rutte. Ik wil niet dat een leider zo over zijn volk dekt en praat, helemaal niet als het helemaal hun eigen schuld niet is.
Als we elkaar eens spreken zal ik eens het aantal mensen beschrijven die ik ken en aan een uitkering zitten, zelfs buiten Nederland, en dan mag jij mij verklaren hoe nodig dit werkelijk is. Volgens mij ging het overigens niet over inkomensbelasting, maar ik stel je voor eens naar de absurde constructies te kijken op dit gebied. Met een EBT(voedselbank) kaart kan je gewoon een luxueus leven leiden, dit ten koste van zowel het bedrijf zelf als de Amerikaanse belastingbetaler.

Iedereen in Nederland heeft dankzij onze media een gelijkend beeld van Amerika, maar wie weet:
-Amerika per land een van de grootste besteders(percentueel) aan welfare is.
-Medicare en medicaid illegalen en mensen zonder verzekering al lang hielpen voor Obamacare elke Hollander deed geloven dat Amerikanen zonder Obama op straat lagen te sterven. Ik ken zelf Medicare-recipiënten.

En zo zijn er vele mythen. Ik vind het onzin dat je moet doen alsof de meeste uitkeringstrekkers een goede reden hebben, ervaring vertelt mij iets heel anders. Tevens stoort mij het helemaal niet als Romney alle uitkeringstrekkers als klaplopers bestempelt, je moet ook geen cultuur in stand houden waar het niet erg is als je op andermans geld leeft. Dat is namelijk nu wel zo.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Schepsel »

Ik heb er gewoon moeite mee om te geloven dat mensen in de bijstand willen blijven, en niet meer/hun eigen geld verdienen. Het enige geval waarbij ik me voor kan stellen is bij een bijstandsmoeder die een gigantische armoedeval maakt als ze gaat werken en zich dat dus niet kan veroorloven. Kan aan mij liggen. Maar het vingertje-wijzen is wel zuur voor mensen die met reden geen baan hebben of kunnen vinden.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Ik vind het wel verkeerd. De mensen WILLEN niet arm en zoveel kwijt zijn.
Kijk eens naar de Aboriginals. Dan weet je hoe het voor een man voelt om aan de uitkering te zitten. Er is niets leuks aan, maar het is wel makkelijk om er nooit meer uit te komen. Het is makkelijk om je ambitie kwijt te raken terwijl je in een depressie en onzekerheid over jezelf raakt. Maar als je dagelijks hoort dat je er recht op hebt, en je dagelijks hoort dat er niets mis mee is dan zit je er gewoon in vast. En dat doet links.


Romney creëert banen en Obama deelt voedselbonnen uit. Je hebt een doener nodig en geen lieverdje. Obama is dan geen lieverdje maar iemand die uitkeringen gebruikt voor stemmen, maar alsnog.


Om Obama te promoten ondanks dat hij duidelijk een gevaarlijk man is omdat er nog niet genoeg mensen aan de uitkering zitten vind ik zeker geen rationeel idee. 47% is ongelooflijk veel en daar is geen enkele verklaring voor. De helft van het volk! Is het niet tijd om daar iets aan te doen?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Ik heb er gewoon moeite mee om te geloven dat mensen in de bijstand willen blijven, en niet meer/hun eigen geld verdienen. Het enige geval waarbij ik me voor kan stellen is bij een bijstandsmoeder die een gigantische armoedeval maakt als ze gaat werken en zich dat dus niet kan veroorloven. Kan aan mij liggen. Maar het vingertje-wijzen is wel zuur voor mensen die met reden geen baan hebben of kunnen vinden.
Bijstandsmoeders... mijn moeder werkte van s'ochtends to s'nachts om te zorgen dat we het konden redden. Bijstandsmoeders hebben het lang niet zo zwaar. Ik ken weinig uitkeringstrekkers die klagen over geen baan, en bij elk van hun kinderen was het geen verrassing waar hun inkomen tegenwoordig vandaan komt.

Godzijdank hebben we nog wat rechtse kabinetten gehad die onder luid protest van de media mensen aan het werk heeft gezet. Als de PVV verkozen was zou de werkloosheid nog verder teruggedrongen zijn, maar helaas stemmen mensen op beeld en geluid en niet op feiten.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Schepsel »

Dat zijn denk ik niet alleen uitkeringen, maar ook luizige baantjes. Zag op de tv nog een gezin van een moeder met kind, woonachtig in een caravan, 2 banen om zo'n hondenleven te leiden. Ik weet nog hoe enkele jaren terug op het nieuws was dat met de bankenellende heel veel Amerikanen hun huis kwijt raakten en in tenten en kampen gingen wonen. Ik weet ook niet of die mensen al opgekrabbeld zijn. Er is zoveel misgegaan daar.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Pilgrim »

Ik heb destijds zelf wel eens van een bijstandsuitkering moeten leven en mijn ervaring is dat je er nauwelijks of niet van kan rondkomen. Ik wilde toen ook naar devoedslebank, maar mijn inkomen was daarvoor nog net 20 euro te hoog. De helft van de bijstandstrekkers bestaat trouwens uit allochtonen. In Amerika is die bijstand trouwens maar tijdelijk. Als je dan geen baan gevonden hebt moet je maar gaan bedelen of bij de kerk aankloppen. Ik heb een neef die een tijd lang in New York gewerkt heeft en de situatie daar beschreef. Hij werd (net als hier tegenwoordig) geconfronteerd met de alomtegenwordige criminaliteit (hij maakt een overval mee in zijn bloemenwinkel) en het grote aantal bedelaars en daklozen. Vooral in het naburige park woonden vele daklozen in een soort speciale dozen, die ze als woning gebruikten. Dat zullen ze beslist niet voor de lol doen. Het park stonk de hele dag naar urine en werd dus gebruikt als openbaar toilet. Een gewone wandelaar zal dat park dus voortaan wel mijden denk ik.
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr sep 21, 2012 5:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Schepsel »

Wat wreed... Die mensen dakloos laten worden....

Hebben ze wel programma's om ze er weer uit te helpen?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ozes »

Pilgrim schreef:Ik heb destijds zelf wel eens van een bijstandsuitkering moeten leven en mijn ervaring is dat je er nauwelijks of niet van kan rondkomen. Ik wilde toen ook naar devoedslebank, maar mijn inkomen was daarvoor nog net 20 euro te hoog. De helft van de bijstandstrekkers bestaat trouwens uit allochtonen. In Amerika is die bijstand trouwens maar tijdelijk. Als je dan geen baan gevonden hebt moet je maar gaan bedelen of bij de kerk aankloppen. Ik heb een neef die een tijd lang in New York gewerkt heeft en de situatie daar beschreef. Hij werd (net als hier tegenwoordig) geconfronteerd met de alomtegenwordige criminaliteit (hij maakt een overval mee in zijn bloemenwinkel) en het grote aantal bedelaars en daklozen. Vooral in het naburige park woonden vele dalozen in een soort speciale dozen, die ze als woning gebruikten. Dat zullen ze beslist niet voor de lol doen. Het park stonk de hele dag naar urine en werd dus gebruikt als openbaar toilet. Een gewone wandelaar zal dat park dus voortaan wel mijden denk ik.
In Zweden zie je niet meer of minder zwervers dan in een Amerikaanse achterbuurt.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Dat zijn denk ik niet alleen uitkeringen, maar ook luizige baantjes. Zag op de tv nog een gezin van een moeder met kind, woonachtig in een caravan, 2 banen om zo'n hondenleven te leiden. Ik weet nog hoe enkele jaren terug op het nieuws was dat met de bankenellende heel veel Amerikanen hun huis kwijt raakten en in tenten en kampen gingen wonen. Ik weet ook niet of die mensen al opgekrabbeld zijn. Er is zoveel misgegaan daar.
Klopt, en daarom maak ik de keuze om belastinggeld uit te geven om hard werk te belonen en niet om mensen in de bijstand te laten zitten. Uitkering in Amerika tijdelijk? Natuurlijk, maar zonder uitkering zitten is net zo tijdelijk.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ozes »

Net zoiets als dat Wilders belachelijk word gemaakt omdat hij 13000 voor een EU onderzoek heeft gedeclareerd terwijl de EU openlijk miljoenen aan positieve propaganda uitgeeft van ons belasting geld en Wilders de enige is die de Nederlander niet laat betalen voor de kosten die de PVV maakt.

En dan de media als neutraal zien....
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Schepsel »

Ze zijn zeker niet neutraal. Wilders en Roemer kregen bijvoorbeeld in Nederland al massale haat, moet je niet beginnen over dat hysterische Amerika.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:daarom maak ik de keuze om belastinggeld uit te geven om hard werk te belonen en niet om mensen in de bijstand te laten zitten.
Is het je niet duidelijk dat sommige mensen noodgedwongen in de bijstand zitten? En wat moet er van kinderen terecht komen wiens moeder tot 2 maanden toe of langer geen bijstandsuitkering krijgt wegens een administratieve puinhoop bij de uitkerende instantie? Het zou goed zijn als partijen als de VVD deze praktijken eens aanpakte in plaats van doorschoof naar de toekomst. Bijvoorbeeld door een extra uitkering te laten verstrekken aan bijstandsgerechtigden als genoegdoening voor de mensonterende willekeur waaraan sommige bijstandsgerechtigden overgeleverd zijn. En boetes opleggen en sancties toepassen voor het slecht behandelen van bijstandsgerechtigden. Maar dat is niet wat er nu gebeurt, maar wèl zou moeten gebeuren!

Ik zie de Republikeinen in de VS wat dat betreft ook geen redelijk beleid voeren in dat opzicht. De Democraten zijn wat dat betreft trouwens nauwelijks beter dan de Republikeinen.
Ozes schreef:Uitkering in Amerika tijdelijk? Natuurlijk, maar zonder uitkering zitten is net zo tijdelijk.
Het gaat er hier wel om hoe lang of zoiets kan duren.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Pilgrim »

Mitt Romney winning 301 electoral votes as projected by polling data

September 21, 2012
By: Dean Chambers


If the election were held today Mitt Romney would win 301 electoral votes while Barack Obama would win in states worth 221 electoral votes. Michigan, worth 16 electoral votes, is too close to call.

The Rasmussen Reports Presidential Daily Tracking poll released today shows President Obama leading over Mitt Romney by a 46 percent to 45 percent margin. The new Gallup Tracking poll released today shows the race tied at 47 percent for each candidate. Today's release of the QStarNews Daily Tracking Poll shows a 55 percent to 45 percent lead for Mitt Romney. An Associated Press/GfK poll released yesterday, based on a balanced sample showed Obama leading Romney 47 percent to 46 percent. These are the most accurate and least skewed polls among those currently included in the Real Clear Politics average of presidential polls. The average of these four polls would put the race at 48.3 Romney and 46.3 Obama. That is within the margin of error or a tie. Leaving out the QstarNews poll, the average of the other three is a tie.

The presidential race is decided by the votes of the states that send the electors to the electoral college who will actually elect the next president under our Constitution. State polls released today and recently are the basis for the analysis below. As former Clinton political consultant Dick Morris and others have pointed out, the undecided vote in a presidential election will always heavily favor the challenging candidate by election day. This entirely new analysis will be by regions of the country and the key swing states within them. The map above shows the map based on this analysis and projection of electoral votes.

Northeast: Rhode Island, Massachusetts and Vermont are strongly supporting Obama. Maine and Connecticut lean to Obama but might come into play if Romney's campaign gains more traction in the polls nationally. New Hampshire is the key swing state and Rasmussen's latest poll there shows Romney winning by three percent. New Hampshire will go for Romney in November. New York is solidly blue for Obama also.

Pennsylvania and New Jersey lean toward Obama while Delaware, Maryland and Washington DC all strongly favor Obama.

South: This region is Romney's strongest area as it has been for Republicans in recent presidential elections. West Virginia, Kentucky, Tennessee, South Carolina, Georgia, Alabama, Mississippi, Louisiana and Arkansas are all solidly “red” and Romney states. Virginia, North Carolina and Florida are the key swing states in the South. There are many heavily-skewed polls favoring Obama from Virginia but an average of the credible polls there (Purple, WeAskAmerica and Rasmussen) shows it as 48.0 percent Obama to 45.7 percent Romney. That is statically a tie and the undecided voters will swing Virginia to Romney in November. North Carolina is a similar story but Romney leads 1.8 percent in the RCP average of polls there despite the inclusion of 1-2 skewed polls. Romney will win North Carolina.

Florida is considered to the be big prize among Southern swing states. There are also many skewed polls included in the RCP average of polls for Florida. The legitimate polls there (Purple, WeAskAmerica, Gravis, Rasmussen, AIF/McLaughlin) would average in a tie of 47.6 percent for each candidate. The undecided voters will decide the Florida vote in favor of Mitt Romney.

Midwest: Indiana and Missouri are likely Republican for Romney while Michigan and Minnesota lean toward Obama. Obama's home state of Illinois is solid blue. Oklahoma, Kansas, Nebraska, South Dakota and North Dakota are all likely Romney states. The leaves this region's swing states of Ohio, Wisconsin and Iowa. The RCP average for Ohio has many skewed polls as well. The credible polls in Ohio (Purple, Rasmussen and Gravis) would show Obama 47.3 to Romney 44.3 percent. This is basically tied and the undecided voters will break it in favor Romney.

There are no recent polls for Michigan that appear credible there for this states will be classified a toss-up for the purposes of this analysis.

The RCP average of Wisconsin includes several skewed polls and the latest poll from Rasmussen poll showing the race within the poll's margin of error. Remember, the undecided voters tip Wisconsin narrowly to Romney.

The only recent and credible poll in Iowa is the Rasmussen poll of Iowa showing Romney leading 47 to 44 percent. Iowa will definitely go for Romney in November.

Southwest: Texas and Arizona are going solidly for Romney while the more competitive New Mexico leaning toward Obama.

Rocky Mountains: Montana, Idaho, Wyoming and Utah are all strongly for Romney. Nevada and Colorado are the swing states in the Rocky Mountains. While the RCP average of polls in Colorado includes several skewed polls, an average of the Purple, Rasmussen and Denver Post/SurveyUSA polls shows the race to be Obama 46.7 percent to Romney 46.0 percent Romney. That is a tie statistically, and it will lead to undecided voters tipping Colorado to Romney. In Nevada, the Rasmussen and Las Vegas Review Journal/SurveyUSA polls both show Obama at 47 percent to Romney 45 percent. Given that this is a tie and the known effect of undecided voters, Nevada will also side with Romney in November.

Pacific: California is solidly for Obama while Washington state is likely to be won by Obama, and Oregon is still leaning to Obama.

Alaska will be a solid Romney state while Hawaii will be strongly for Obama.

The result is Mitt Romney leaning the states above showing various shades of red or pink that are worth 301 electoral votes while Obama leads in the blue states worth 221 electoral votes. The lone toss-up state is Michigan which is worth 16 electoral votes.

All three debates between Mitt Romney and Barack Obama have yet to come and could move poll numbers significantly. Additionally there are still more than six weeks left until election day and many events or other issues, or gaffes by candidates, can effect the picture of the election between now and November.

The pattern of skewed polls, most of the commissioned by the mainstream media, continue to paint a much more favorable electoral picture for Obama than that shown by accurate polling. This leads to many others in the media to project very favorable maps and projections for Obama but those doing so fail to realize or accept how heavily-skewed polls distort any average or analysis that relies on them.

http://www.examiner.com/article/mitt-ro ... D=obinsite
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door xplosive »

Het ziet er niet best uit voor Mitt Romney:

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ariel »

Ik word verdrietig van dat statestiekje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie