Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Ariel »

Dit gedoe wordt vervelend. Ze hoeven hier niet te blijven en slecht behandeld te worden, want ze kunnen zo terug naar hun islamitisch paradijs.
Weer Somalische vluchtelingen bij Ter Apel

TER APEL - Bij de opvanglocatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Ter Apel zijn opnieuw Somalische vluchtelingen neergestreken.

De politie spreekt van zo'n 25 asielzoekers die in de buurt van het COA-complex de nacht hebben doorgebracht. Dat meldt de NOS. De Somaliërs vinden dat ze niet goed worden behandeld en eisen dat ze zich niet meer iedere dag hoeven melden.

De Somaliërs hebben onder dekens geslapen om te voorkomen dat ze worden opgepakt. Het is namelijk verboden tenten te plaatsen in de omgeving van het COA-complex.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1282 ... pel__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Ariel »

Nou zeg, dit wordt een beetje vervelend. Ze hoeven hier niet slecht behandeld te worden, want ze kunnen zo terug naar hun eigen islamitisch paradijs. Wat een drammers zeg.
Weer Somalische vluchtelingen bij Ter Apel

TER APEL - Bij de opvanglocatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Ter Apel zijn opnieuw Somalische vluchtelingen neergestreken.

De politie spreekt van zo'n 25 asielzoekers die in de buurt van het COA-complex de nacht hebben doorgebracht. Dat meldt de NOS. De Somaliërs vinden dat ze niet goed worden behandeld en eisen dat ze zich niet meer iedere dag hoeven melden.
De Somaliërs hebben onder dekens geslapen om te voorkomen dat ze worden opgepakt. Het is namelijk verboden tenten te plaatsen in de omgeving van het COA-complex.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1282 ... pel__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Dhana »

Ik eis dat ik niet iedere dag met zwaar gesluierde vrouwen en mannen met vieze pluisbaarden geconfronteerd. Weet iemand waar ik daarvoor mijn tent kan opslaan?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Ariel »

:lol: De politiek begint pissig te worden. Ook deze Somalische actievoeders zijn gearresteerd .
Politie arresteert Somalische actievoerders

vrijdag 24 augustus 2012

De politie heeft vrijdag 16 Somalische vluchtelingen gearresteerd in Ter Apel. Zij werden aangehouden omdat zij demonstreerden langs de weg bij de opvanglocatie van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) in die plaats. Er was geen vergunning voor die demonstratie. De politie liet dat weten.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3476 ... erders.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Opnieuw asielzoekers die tentenkamp opslaan in Ter Apel

Bericht door Dhana »

Ariel schreef::lol: De politiek begint pissig te worden. Ook deze Somalische actievoeders zijn gearresteerd .
Politie arresteert Somalische actievoerders

vrijdag 24 augustus 2012

De politie heeft vrijdag 16 Somalische vluchtelingen gearresteerd in Ter Apel. Zij werden aangehouden omdat zij demonstreerden langs de weg bij de opvanglocatie van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) in die plaats. Er was geen vergunning voor die demonstratie. De politie liet dat weten.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3476 ... erders.htm

Laat ze maar lekker doorgaan zo, die Somaliërs. Zou er nou echt geen Turkse of Marokaanse moskee zijn die deze broeders en zusters in islam bij willen staan? Als ik hun was zou ik dat eens proberen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Ter Apel

Bericht door Ariel »

Gewonden bij steekpartij in asielzoekerscentrum Ter Apel

Door een steekpartij in het asielzoekerscentrum in Ter Apel zijn woensdagavond drie gewonden gevallen. Een 45-jarige bewoner van het AZC is aangehouden als verdachte, meldde de politie donderdag.

De man ging volgens de politie volledig door het lint. Hij gooide eerst een ruit van het gebouw in en verwondde daarbij zichzelf. Vervolgens stormde hij het AZC binnen en stak drie medebewoners neer. De man kon worden overmeesterd door een bewaker en zit vast. De slachtoffers raakten niet ernstig gewond maar moesten wel naar het ziekenhuis.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... Apel.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Problemen in Ter Apel

Bericht door Dhana »

Vandaar dat ze liever tentenkampen oprichten. Daar zitten geen ruiten in.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen in Ter Apel

Bericht door Mahalingam »

Tentjes opzetten Ter Apel was publicitair niet zo'n succes.
Dus nu maar geprobeerd in Asterdam waar ze meer steun van de Gutmenschen verwachten (en de lokale politiekers).
Tentenkamp met vluchtelingen in Osdorp
In Amsterdam Osdorp is dinsdag een tentenkamp verrezen. Aan de Notweg hebben vluchtingen hun kamp opgeslagen.

Het gaat om uitgeprocedeerde asielzoekers die eerder deze maand nog in een tent verbleven in de achtertuin van de Protestantse Diaconie aan de Nieuwe Herengracht.

Overlast
Het is niet duidelijk hoelang ze in Osdorp kunnen blijven, maar als het aan een aantal omwonenden ligt blijft het tentenkamp niet lang. Volgens hen zorgen de asielzoekers voor overlast.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/88115/Tenten ... +in+Osdorp
Aan de foto's te zien van die camping moeten ze daar wild poepen en piesen.
Waar blijven de WC's en de douches en het gratis eten?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen in Ter Apel

Bericht door Mahalingam »

Als ik dit bericht lees (in het Parool !) , dan lijkt het erop dat ze volkomen de steun hebben van de buurt.
Buurtbewoners voeden afgewezen vluchtelingen in tentenkampje
Buurtbewoner Fouad Salaahahmad (29) rijdt een boodschappenkar door de opening in het hek van het schoolplein. De kar is afgeladen met plastic flesjes met felgekleurde frisdrank en bronwater. Hij schudt handen. 'Ik heb meegemaakt wat zij hebben meegemaakt,' zegt Salaahahmad, zelf ook Somalië ontvlucht, maar net als Kennedit inmiddels genaturaliseerd. Salaahahmad woont één straat verderop en is de hele dag in de weer met de asielzoekers. 'Ik doe wat ik kan, vanmiddag heb ik spaghetti voor ze gekookt en vandaag hebben zeventien mensen bij mij thuis gedoucht.'
http://www.parool.nl/parool/nl/4060/AMS ... mpje.dhtml

Er is inmiddels een woordvoerder opgedoken voor het stel. En die klaagt natuurlijk.
'Sfeer in tentenkamp Osdorp wordt grimmig'
Dit stelt een woordvoerder van stichting Migrant 2 Migrant (M2M), die momenteel in het kamp aanwezig is. Volgens de zegsman zorgen de dalende temperatuur en het gebrek aan sanitaire voorzieningen voor een 'steeds grimmigere sfeer'.
M2M wil dan ook dat de gemeente te hulp schiet. In het kamp aan de Notweg, waar inmiddels zo'n 35 vluchtelingen zijn neergestreken, moeten als het aan de stichting ligt voor zes uur vrijdagavond basale sanitaire voorzieningen komen. 'Anders gaan we op een of andere manier actie voeren.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/565169/1 ... immig.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Ter Apel

Bericht door Ariel »

Guttegut. Wat een tranentrekkend artikel. Kou, niet slapen, maagzweren die langzaam in kanker veranderen, regen wind, dunne dekens , honger enz...
De verschillende politieke partijen in Amsterdam slijpen de messen voor een discussie omtrent het vluchtelingenkamp in Osdorp. Sinds dinsdag verblijven daar dertig vluchtelingen in tenten aan de Notweg.

De VVD laat weten niet blij te zijn met het tentenkamp. De partij wil dat de burgemeester een eind maakt aan het verblijf van de migranten. 'Uitgeprocedeerden dienen te vertrekken', aldus Stefan de Bruijn, duo-gemeenteraadslid van de VVD.

De Bruijn stelt tegenover AT5 dat Van der Laan eerst in gesprek moet gaan met de vluchtelingen om zo een vrijwillig vertrek te bewerkstelligen. Luk dit niet dan moet het kamp desnoods ontruimd worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen in Ter Apel

Bericht door Mahalingam »

Ik dacht even "Het zal toch niet waar zijn?" En nee, het is niet waar.
PvdA-ers nemen uitgeprocedeerde asielzoekers in huis
http://www.geennieuws.com/2012/10/pvda- ... s-in-huis/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in Ter Apel

Bericht door Ariel »

Jawel...EISEN. Niet vragen, maar eisen!!!
Asielzoekers eisen wc

AMSTERDAM - De asielzoekers die hun tentenkamp in Amsterdam Osdorp hebben opgeslagen, eisen sanitaire voorzieningen.

De uitgeprocedeerde immigranten zitten al in het stadsdeel sinds vorige week woensdag. Ze hebben een soort van zelfgebouwd toilet - een gat in de grond - gemaakt. Douches hebben ze ook niet. In de tenten zitten gaten. "De situatie is heel slecht. Het is heel erg dat we hier moeten slapen", zegt een van hen.

Een delegatie wil nu een gesprek met het stadsdeel om te zorgen dat er fatsoenlijke voorzieningen komen.

De asielzoekers, een groep van ruim veertig mensen, komen uit Somalië, Sudan en Ethiopië.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1302 ... _wc__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Amsterdam houdt kamperende asielzoekers in de gaten

woensdag 3 oktober 2012

De gemeente Amsterdam zegt alert te zijn op de risico's in het tentenkamp in de wijk Osdorp, waar sinds een week enkele tientallen uitgeprocedeerde asielzoekers bivakkeren.

De gemeente levert geen voorzieningen, zoals wc's en douches, voor de asielzoekers.

De manifestatie is aangemerkt als een demonstratie. De gemeente kan naar eigen zeggen niet bij de vele demonstraties in de stad elke keer voor voorzieningen zorgen.

Gezondheidssituatie
Elke dag leveren de GGD, de politie en de brandweer een overzicht van de veiligheids- en gezondheidssituatie in het kamp. Op dit moment is er geen aanleiding over te gaan tot directe ontruiming, zegt een woordvoerder van de gemeente.

Burgemeester Eberhard van der Laan (PvdA) brengt deze week een bezoek aan het tentenkamp om zich op de hoogte te stellen van de situatie daar. 'Hij gaat op een rijtje zetten wie daar zitten en waarom ze daar zitten,' zegt een woordvoerder.

Eind vorig jaar en in juni van dit jaar kampeerden uitgeprocedeerde asielzoekers voor het uitzetcentrum in het Groningse Ter Apel.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... -gaten.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Mahalingam »

'Hij gaat op een rijtje zetten wie daar zitten en waarom ze daar zitten,' zegt een woordvoerder.

Ik zie dat al voor me: Eberhard met hofhouding komt daar, zijn secretaris haalt het notitieblok te voorschijn en Eberhard begint: "Hoe heet U"? En dat wordt opgeschreven. Einde verhaal want een asiel zoeker vertrouwt dat van geen kant.
En dan de taalbarrière: Eberhard moet het met de verhaaltjes van de 'woordvoerders' doen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Uitgeprocedeerde asielzoekers vaker vrijwillig het land uit

Het aantal uitgeprocedeerde asielzoekers dat vrijwillig Nederland verlaat, is de afgelopen vier jaar meer dan verdubbeld. Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

In de eerste helft van 2008 besloten 950 uitgeprocedeerden op eigen initiatief het land te verlaten. In dezelfde periode dit jaar is dat aantal gestegen naar 2450.

Daarnaast daalde het aantal gedwongen uitzettingen dit jaar licht.

Voorlichting
Volgens het ministerie is de stijging te danken aan de betere voorlichting in de opvangcentra. Asielzoekers zouden daardoor beter weten hoe ze hun eigen terugkeer kunnen regelen.

Ook stimuleert de financiële bijdrage die ze bij vertrek krijgen sommige asielzoekers om definitief naar huis terug te keren.

Toezicht
De meeste afgewezen asielzoekers verlaten Nederland zelfstandig, maar onder toezicht. Dat aantal schommelde de afgelopen vier jaar ronde de 5600. Deze mensen gaan met georganiseerde vluchten terug naar het land van herkomst, maar doen dat niet onder dwang.

Toch zijn lang niet alle uitgeprocedeerde asielzoekers het met hun vertrek eens. In de Amsterdamse wijk Osdorp heeft een groep asielzoekers een tentenkamp opgeslagen uit protest tegen hun uitzetting.

Eerder demonstreerden groepen uitgeprocedeerden ook al bij het hoofdkantoor van de Immigratie- en Naturalisatiedienst en in het Groningse Ter Apel.

Door Servaas van der Laan

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... nd-uit.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Schepsel »

Zo scheelt een oprotpremie ons handenvol geld icon_e_smile.gif

Toch denk ik ergens wel aan de ellende die de mensen treft als ze terug zijn. Geen cent te makken, hongersnood, oorlog, achterlijkheid, geen toekomst.
Laatst gewijzigd door Schepsel op wo okt 03, 2012 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:'Hij gaat op een rijtje zetten wie daar zitten en waarom ze daar zitten,' zegt een woordvoerder.
.
Burgemeester Eberhard heeft woensdag zijn bezoek gebracht aan het tentenkamp. Dat maakte een woordvoerster bekend. Verder werd er geen mededeling over het bezoek gedaan.
Maar, er is wel actie ondernomen.
Inmiddels is er door de huisartsenpraktijk van de wijk een toilet geplaatst en hebben de medewerkers van de reiniging van het stadsdeel afval en rommel van het terrein verwijderd. „Voor mij is van cruciaal belang dat het veilig en netjes blijft, zowel voor deze demonstranten als voor de buurt”, aldus Achmed Baâdoud, voorzitter van stadsdeel Nieuw-West. „Overlast richting de buurt is daarbij voor mij niet acceptabel. Met de stappen die nu gezet worden, doen wij er alles aan om het zo goed mogelijk te laten verlopen.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1303 ... amp__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:Zo scheelt een oprotpremie ons handenvol geld icon_e_smile.gif

Toch denk ik ergens wel aan de ellende die de mensen treft als ze terug zijn. Geen cent te makken, hongersnood, oorlog, achterlijkheid, geen toekomst.
Ze krijgen ongeveer 1.750 euro mee als ze vrijwillig weggaan lees ik in een artikel van een jaar geleden.
Een klein deel gaat vrijwillig weg uit Nederland, en krijgt van de Internationale Organisatie voor Migratie geld mee (circa 1.750 euro) om een nieuw bestaan op te bouwen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... kken.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:
Schepsel schreef:Zo scheelt een oprotpremie ons handenvol geld icon_e_smile.gif

Toch denk ik ergens wel aan de ellende die de mensen treft als ze terug zijn. Geen cent te makken, hongersnood, oorlog, achterlijkheid, geen toekomst.
Ze krijgen ongeveer 1.750 euro mee als ze vrijwillig weggaan lees ik in een artikel van een jaar geleden.
Een klein deel gaat vrijwillig weg uit Nederland, en krijgt van de Internationale Organisatie voor Migratie geld mee (circa 1.750 euro) om een nieuw bestaan op te bouwen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... kken.dhtml
Daar kunnen ze 3 maanden van leven?

Ik vind dat ze weg moeten, en nog veel meer die hier nu niks bijdragen en overlast geven, maar feit blijft dat de situatie nog steeds niet goed of ''juist'' is als ze terug gaan. Wij zijn van ze af, zij worden weer in ellende gestort.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ozes »

Als je in een land maar 3 maanden kan leven voor 1750 is het geen ontwikkelingsland.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Van der Laan: tentenkamp mag blijven

AMSTERDAM - Het tentenkamp in de Amsterdamse wijk Osdorp waar sinds vorige week zo'n 40 uitgeprocedeerde asielzoekers bivakkeren, mag voorlopig blijven staan. Dat schrijft burgemeester Eberhard van der Laan donderdag in een brief aan de gemeenteraad. Wel heeft hij een aantal voorwaarden gesteld. Zo mag het aantal tenten niet verder toenemen.

De burgemeester maakt zich zorgen over de veiligheid en gezondheid van de aanwezigen. Hij staat het dan ook niet toe dat hoogzwangere vrouwen, kinderen en zieken op het voormalige schoolplein aan de Notweg verblijven. Het Leger des Heils heeft aangeboden toiletten te plaatsen op de locatie. Ook moet de plek schoon worden gehouden en zijn alcohol en drugs verboden.

Van der Laan bracht woensdagavond een bezoek aan het kampement, dat is aangemerkt als demonstratie. De aanwezigen hebben toegezegd dat de actie niet in omvang zal toenemen.

De burgemeester vindt dat de asielzoekers op een „behoorlijke manier“ aandacht moeten kunnen vragen voor hun standpunt, maar benadrukt dat de demonstratie niet oneindig kan voortduren. Hij heeft de dienst Terugkeer en Vertrek van het ministerie van Binnenlandse Zaken gevraagd gesprekken te voeren met de mensen die bereid zijn terug te keren naar hun land van herkomst en voor die gevallen onderdak te regelen. Voor minister Gerd Leers zijn er volgens zijn woordvoerder „drie smaken: terugkeer, terugkeer en terugkeer.” Alle zaken zijn zeer zorgvuldig beoordeeld en wie vrijwillig terugkeert, krijgt voor de tussentijd altijd onderdak, aldus de zegsman.

Volgens de woordvoerder heeft iedereen in Nederland het recht om te demonstreren, maar bepalen demonstraties niet het vreemdelingenbeleid.

De asielzoekers komen uit onder meer Somalië, Soedan en Ethiopië. Ze willen of kunnen niet terug naar hun land van herkomst. Diverse buurtgenoten hebben inmiddels hulp geboden aan de betogers.

De gemeenteraad van Amsterdam buigt zich donderdagavond over de zaak, op initiatief van de SP.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1303 ... en___.html
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er 80 tenten staan, of voordat men de ongebruikte school aanbied als onderdak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Schepsel »

Op welke grond worden ze trouwens niet gewoon opgepakt en uitgezet? Simpele vraag hoor, maar ik snap het niet helemaal denk ik.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Mahalingam »

Wat zijn ze toch in verhouding hardvochtig, onze regenten in afgelegen delen van het land zoals Ter Apel.
Daar moesten die vluchtelingenkampen verdwijnen. En dat lukte. Maar zo gaat het niet in Amsterdam. Daar moeten ze blijven. Want er is politieke munt uit te slaan. lees maar:
Stadsdeelvoorzitter noemt situatie tentenkamp 'vreselijk'

Afbeelding
Afgelopen woensdagavond is de situatie van de vluchtelingen in Osdorp besproken in de raadscommissie van stadsdeel Nieuw-West. Stadsdeelvoorzitter Achmed Baâdoud hamerde er tijdens de vergadering op dat hij is gebonden aan de wetgeving van Den Haag. 'Ik vind de situatie vreselijk.'
'Ik doe wat er in mijn macht ligt en dat is zorgen dat de buurt rustig blijft, dat er geen overlast komt en dat het schoon blijft. Dingen die ik kan doen op lokaal niveau', aldus de stadsdeelvoorzitter in een reactie aan AT5.

Baâdoud legt uit waarom sanitaire voorzieningen in het vluchtelingenkamp achterwege bleven. Andere diensten, die de situatie hebben beoordeeld, achtten het volgens Baâdoud niet noodzakelijk om het gebied accuut van een toilet te voorzien. De stadsdeelvoorzitter geeft aan dat hij de druk zal blijven opvoeren bij de 'hogere overheid' om het probleem op te lossen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... lijk.dhtml
Het is mij niet duidelijk wat Dhr. Baâdoud belet om buiten de politiek om te werken. Bijvoorbeeld om zelf een WC-doos te huren en laten neerzetten daar.
Verhuur van mobiele toiletwagens en douchewagens
http://www.toilet-douchewagenverhuur.nl/
De StaatsTV wist te berichten dat ze steun krijgen uit de hele buurt.
Waarschijnlijk doelen ze op die man die mensen gratis laat douchen en die andere die voortdurend halal spaghetti kookt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Schepsel »

Vanwaar het woord ''vluchtelingenkamp''? Als zij vluchteling waren bevonden zaten ze niet in een tentje te bibberen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Tja, wie had wat anders verwacht. Natuurlijk houden de so called 'vluchtelingen' zich niet aan de regels van Amsterdam. De quote "ik heb dat niet begrepen" zal wel uit de kast gehaald worden.

Wel kinderen in vluchtelingenkamp

AMSTERDAM - Het voortbestaan van het vluchtelingenkamp aan de Amsterdamse Notweg lijkt zich toe te spitsen op twee Somalische kinderen.

De gemeente tolereert absoluut geen kinderen in het kampje, op straffe van ontruiming. Buurtbewoners beweren echter dat die kinderen er absoluut wel zijn.

Het zou gaan om twee kinderen die 's avonds slapen bij een Somalische familie in de buurt, maar overdag bij hun moeder in het kamp verblijven.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1303 ... amp__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie