drinken van urine van "profeet"

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Drinken van urine van profeet lekkerder dan van kameel

Bericht door mercator »

Dihya schreef: Misschien moet jij eens beter lezen. Het is geen plicht of vereiste maar wordt bij ziekte slechts aangeraden.
Helpt het ook tegen de geestesziekte Islam ? In dat geval wordt kamelenzeik verplicht toegediend aan Mohammedanen !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Dhana »

Dihya schreef:
Dit bedoel ik dus met oneerlijk discussieren Als je de islam dan toch zwart wil maken doe dat dan op zijn minst met correcte bronnen. Zolang jij niet toegeeft at jj fout zat in deze weiger ik nog met je te praten. Jij geeft maar eerst maar mooi toe dat je fout zat en halve waarheden zit te verkondigen. Punt.
Wij hoeven de islam niet zwart te maken. Daar is de islam zelf goed genoeg in.

En laten we het maar niet hebben over de etiquette van discussieren. Jij gaat als een ongeleid projectiel te keer en als je geen weerwoord meer weet, schiet je gewoon door naar een ander onderwerp waar je je dan weer van distanciëert als het vuur je te na aan de schenen gelegd wordt.

Misschien vindt iedereen hier het wel meer dan oke als jij weigert verder te praten met ze. Daar wel eens bij stil gestaan? Op mij komt het althans meer over als een zoete belofte dan als een smadelijke sanctie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Ariel »

Dihya schreef: In de naam van God,
!
Hou toch op meisje. Doe niet zo vroom. Je meent er geen klap van.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Dihya »

Ariel schreef:
Dihya schreef: In de naam van God,
!
Hou toch op meisje. Doe niet zo vroom. Je meent er geen klap van.
Ken je me dat je weet dat ik er niks van meen? Nee.. dus ga dan ook geen conclusies trekken, wil je? Ik meen er namelijk alles van.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Drinken van urine van profeet lekkerder dan van kameel

Bericht door Dihya »

mercator schreef:
Dihya schreef: Misschien moet jij eens beter lezen. Het is geen plicht of vereiste maar wordt bij ziekte slechts aangeraden.
Helpt het ook tegen de geestesziekte Islam ? In dat geval wordt kamelenzeik verplicht toegediend aan Mohammedanen !
Beginnen ze dan met jou?
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Misschien vindt iedereen hier het wel meer dan oke als jij weigert verder te praten met ze. Daar wel eens bij stil gestaan? Op mij komt het althans meer over als een zoete belofte dan als een smadelijke sanctie.
Niemand neemt ze nog ernstig, dat zal het zijn. In feite zou dat voor elke moslim moeten gelden zodra die begint over zijn fraaie "geloof".

Ik stel me een hilarische scene voor bij dat ritueel drinken van de urine van de profeet:

Wij schrijven a° 635, ergens in de Arabische woestijn. Overal zand, hier en daar een kamelenkadaver. De Ware Gelovigen, de eerste volgelingen en bendeleden van Mohammed zien na een maand ramadannen scheel van de honger, ze hebben geen enkele karavaan kunnen overvallen, en nu snijden ze in de aders van hun kamelen om toch maar een drupje stroperig bloed op te kunnen vangen. Mohammed himself heeft daar geen last van, die doet zich in zijn tent tegoed aan bier en gestolen wijn. Hij steekt zijn zweterige kop uit die tent en ziet zijn trawanten daar kermen van de honger en de dorst. Hij heeft een idee en zegt kom s hier, Allah heeft iets voor jullie als beloning voor al dat vasten. Vol eerbied komen de woestijntrappers naderbij en knielen in een kring rond de Profeet VZMH. Doe jullie mond open, t is de wil van Allah! blaft die, hij trekt zijn jurk op en mikt een straal schuimende zeik in de wijd gesperde monden van zijn volgelingen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door naar boven »

mercator schreef:...
Vol eerbied komen de woestijntrappers naderbij en knielen in een kring rond de Profeet VZMH. Doe jullie mond open, t is de wil van Allah! blaft die, hij trekt zijn jurk op en mikt een straal schuimende zeik in de wijd gesperde monden van zijn volgelingen.
Aha. Dus die urine van de profeet en de consumptie ervan is een metafoor voor de koran..
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door mercator »

naar boven schreef: Aha. Dus die urine van de profeet en de consumptie ervan is een metafoor voor de koran..
Je HEBT m ! De Koran is een tot schrift geworden afvalproduct.

Zou iemand van jullie mijn verhaaltje bij de Freethinkers kunnen plaatsen? s Kijken of ze ermee kunnen lachen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Afghan »

Dihya schreef:
Afghan schreef:
In de naam van God,

Beste Afghan, jij maakt je bewust schuldig aan het verspreiden van halve waarheden over de islam. Je doet hier in je topic verkondigen dat het drinken van de urine van de profeet een islamitisch aspect van het geloof is omdat er heel toevallig een aantal analfabete Afghanen dat denken en vinden, daar waar in de hadeeths met geen woord over de urine van de profet gerept wordt, maar over urine van el jamaal, oftewel kamelen en dat dat en medische werking heeft. Dat er een paar Afghanen zijn die anders den geloven maakt het toch niet islamitisch? Of ga je het nu ontkennen? Nogmaals de vraag: erken jij dat je fout zat en dat het drinken van de urine van de profeet niet iets islamitisch is? De bewijzen heb ik je gegeven met zelfs referenties. Dus nogmaals: erken jij jouw fout? Alleen dan kunnen we de discussie vortzetten namelijk. Weiger uit principe met iemand te praten die heel bewust halve waarheden over de islam ( wat voor geloof en zaak ook, maar in dit geval de islam).

Zou ik dat spreekwoord in Farsi mogen weten? Mijn man is Farsi en ik ben bezig met Farsi leren... Khodafez!
Wat voor fout heb ik gemaakt en welke halve waarheid heb ik verkondigd? dit is iets wat helaas in Afghanistan een actuele onderwerp van gesprek is en ik heb daar kennis van genomen en hierover geschreven. Ik weet niet hoe het in andere Islamitische landen aan toe gaat, maar in Afghanistan worden al decenia lang van de geestelijke behoeften van de mensen misbruik gemaakt door de "geloofsgeleerden" die bepaalde uitleg geven over hun geloof. In Islam is leveren van kritiek ongewenst en deze mensen (toehoorders) durven dan ook deels uit respect en deels door gebrek aan kennis, geen kritiek te leveren. Beschouwen jullie dit als fout?
Islam is vol van zulke onzin en in elke land en cultuur worden nog meer "plaatselijk" onzin eraan toegevoegd. Dat is wat de waarheid is en voor een moslim is het heel erg moeilijk om zo'n waarheid onder ogen te zien. Laat staan te accepteren.

Er zijn nog heleboel andere gekke voorbeelden te benoemen, maar dan gaan we uit de topic.

Trouwens wat fijn dat je man uit Iran komt (dus Farsi spreekt) en dat u nu ook dit mooie taal wilt leren. Ik hoop niet dat u ook moslim bent geworden.
Dat spreek woord is fonetisch als volgt: "Har cheh dar deg ast, beh chamcha meyad"
Ik kan het ook in Farsi vermelden en dan kan uw man dat voor u lezen:
هر چه در دیگ است به چمچه میاد
Khuda Hafez
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Afghan »

Dihya schreef:Afghan, aangezien je met een smerige sjietische ahadith aankomt ( vrijwel alle hadieths van sjieten zijn van een smerig allooi, maar dat terzijde)... kan je me vast ook vertellen hoe de ahadithwetenschappen van de sjieten in mekaar steekt toch? Ik bedoel, je citeet niet lukraak een ahadith zonder dat je op de hoogte bent van de ahadithwetenschappen van die ahadith/stroming. Ik wacht met smart...
Beste Dihya,
sinds wanneer heeft wetenschap iets te maken met ahadith?
Je hebt gelijk dat bij de sjietische ahadith heel veel smerige dingen zijn, maar er zijn ook talloze dingen in de zogenaamde "Sahi" ahadith dat door alle moslims als betrouwbaar en dus als onlosmakelijke aspect van hun geloof worden beschouwd. Als we ons daarin zouden verdiepen, dan hebben we meer dan "1001 nachten" voor nodig.
Als we alle smerige sjietische ahadith even buiten beschouwing laten, hoe moeten we de ahadith van Abu Moslim moeten interpreteren die de "liefdes" kwestie van jullie profeet met een jonge meisje (Ayisha) die amper een kind van 6 jaar was, zo uitvoerig heeft beschreven?
Ik heb dat aan vele Islamgeleerden voorgelegd en niemand heeft me een "juiste" uitleg kunnen geven. Misschien dat u daar wel in staat bent. Ik wacht dat met smart (om uw eigen woorden te gebruiken).
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Afghan »

Dihya schreef:Afghan, aangezien je met een smerige sjietische ahadith aankomt ( vrijwel alle hadieths van sjieten zijn van een smerig allooi, maar dat terzijde)... kan je me vast ook vertellen hoe de ahadithwetenschappen van de sjieten in mekaar steekt toch? Ik bedoel, je citeet niet lukraak een ahadith zonder dat je op de hoogte bent van de ahadithwetenschappen van die ahadith/stroming. Ik wacht met smart...
Beste Dihya,
Kunt u mij de "ware" betekenis van volgende Hadith uitleggen?
en ook vertellen of u hiermee eens bent of niet?

Hadith - Muslim, #3466

Abu Huraira reported Allah's Messenger as saying: Woman is like a rib. When you attempt to straighten it, you would break it. And if you leave her alone you would benefit by her, and crookedness will remain in her. A hadith like this is reported by another chain of narrators.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Drinken van urine van profeet lekkerder dan van kameel

Bericht door Afghan »

Dihya schreef:
Is het Arabisch? Dan zou ik het ook voor je kunnen vertalen.. heb je geen vriend of tolk voor nodig. Anyway, ik weet in elk geval zeker dat het drinken van uine van de profeet geen islamitisch onderdel van het geloof is, omdat ik heel teovallig weet dat er wel ahadiths zijn over urine van kamelen en dat dat inderdaad aangemoedigd wordt te drinken.
Nee, het is niet in het Arabisch, maar in Dari (dat is haast hetzelfde als Farsi) dus zou uw man dat moet wel kunnen vertalen voor ons. Dat zou mij het werk besparen en aangezien mijn bijdrage ook als niet objectief ervaren wordt, dan is het des te beter dat het door een Moslim vertaald wordt. Gaat hij deze uitdaging aan? We horen het nog wel.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Mahalingam »

Meer sharia in Egypte. Dat is te merken aan de snelle verbreiding van de Islamitische Geneeskunst.
Zo komen er klinieken die mensen genezen (van wat dan ook) door de heilende kracht van kamelenzeik.
‘Sharia Medicine’: Egyptian Clinic Treats People with Camel Urine
http://frontpagemag.com/2012/raymond-ib ... mel-urine/
Zo begon de rel want niet iedereen aanvaard de genezende kracht van kamelenpies. Terwijl de geschriften daar toch heel duidelijk over zijn.
On September 16, popular TV persona Wael El-Ibrashi hosted Dr. Zaghlul al-Naggar, a prominent Islamic thinker and Chairman of Egypt’s Committee of Scientific Notions in the Quran, on the topic of medical science and Islam. Inevitably the idea of drinking camel urine as a form of therapy—first proposed in the 7th century by Muslim prophet Muhammad—came up.

Not only did Dr. Naggar promote this practice, but he made the staggering announcement that right now in Egypt a medical center in Marsa Matrouh actually specializes in treating people with camel urine, all in accord with the prophet’s advice.
En hoe gaat dan de argumentatie van redelijk normale mensen met reli-gekkies op zijn Mohammedaans?
Montaser reminded that urine is where all the body’s toxins are carried out, asking “so, shall we drink it for health?” Naggar simply responded with arrogance: “I am older than you and more learned than you: you are not going to teach me; I will teach generations of people like you.”
Naggar tried to defend the “salutary benefits” of camel urine by arguing that European pharmacies produce a medicine that contains female urine (possibly a reference to HCG). Qemany replied that such medicines are not based on drinking crude urine but are synthetic, exclaiming, “does this mean I should go drink my wife’s urine?!”
Meer over "The benefits of drinking camel urine" hier (fatwa):
http://islamqa.info/en/ref/83423
En tot slot nog even dit over de pis van de Grote Moh:
  • Likewise, Egypt’s Grand Mufti, Ali Gomaa, once wrote that drinking Muhammad’s urine was considered “a great blessing.”
Maar ja, dat is natuurlijk nakaarten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: drinken van urine van "profeet"

Bericht door Eliabe »

Een team van Saoedische onderzoekers van de King Abdulaziz University claimt de helende werking van kamelenurine op kanker te hebben aangetoond.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie