Tijd om milieufreak te worden?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.

Houd jij je bezig met het milieu?

Ja. Ik ben anti-milieu en koop alles zo goedkoop en vervuilend mogelijk. Ik ben de anti-hippie!
2
9%
Ja. Ik houd me graag bezig met het vitten op Greenpeace-mensen als ze weer eens op de tv zijn; heerlijk om te roepen: Zoek es een normale baan man!
2
9%
Nee. Ik denk er nooit aan. Walvissen gaan toch eens een keer dood en als wij die bomen niet vellen doet een bosbrand of moslim het wel.
2
9%
Nee. Maar dat is omdat ik het niet interessant vind.
4
17%
Nee. Maar dat is omdat het me te deprimerend is.
2
9%
Ja. Ik koop vaak de duurdere eco-versie maar besef wel dat ik er niet aan kan ontsnappen dat ik óók een ecologische voetafdruk heb.
8
35%
Ja. Ik voel me superschuldig, en ik wil alles doen om te voorkomen dat ik het milieu belast!
3
13%
Ja. Ik vind dat zo'n zalig gevoel, dat ik steeds voor de bio-eco-versie ga, en dat iedereen dan ziet: Tjonge, wat is die goed bezig!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Dhana »

Waarom moet IK dan wel nadenken voordat ik iets post maar gaat dat dan niet weer voor JOU op?

Even zo goed zou ik kunnen stellen dat meelezende moslims er nu allemaal van overtuigd zijn alle islam kritische Nederlanders Marxistische ideeën koesteren en allemaal veganist zijn omdat jij even nogal aardig prominent aanwezig bent op het forum. Dat doe ik echter niet want dat zou te gek zijn voor woorden en moet je wel een enorme kronkel hebben om zo te redeneren.

Verder zijn er de moderators om ons op de vingers te tikken. Dat is zeker niet jouw taak. (Noch de mijne)


Ik stel voor dat als je nog verder wilt reageren je dat per PB doet want dit geharrewar kan voor andere forumleden wel erg vervelend worden zo.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Zelf hoefde ik geen vlees meer toen ik op mijn 16e voor het eerst een stuk varken probeerde te
braden. Het werd een mislukking van een roze innerlijk met een krokant korstje van as. Toen dacht ik: hier is een varken voor gestorven! dat, met de toestanden in de vee-industrie, deed me besluiten dat ik er niet zo'n behoefte aan had. De milieubelasting vond ik ook slecht, maar ik had vooral te doen met die beesten. Ik word wel kriegel van moraalridders en moreel agressieven en opdringerigen. Laatst nog zo'n meisje dat een jongen lastigviel met dat 'ie salami at oh foei. Ik begrijp niet hoe mensen erin zo doorslaan dat ze anderen af gaan schrijven als slecht of dom.
Mijn nu dik volwassen zus kreeg als kleuter eens een garnalencocktail voor geschoteld. Ze barstte in tranen uit omdat er zoveel diertjes voor afgemaakt waren en weigerde pertinent ook maar één hapje te nemen. Zij heeft in de jaren zestig een tijdje in Italië gewoond waar toen nog vogels met netten gevangen werden ter consumptie. Ook daar heeft ze pertinent geweigerd er ook maar een stukje van te proberen. Buiten dat was die vangst nog een aanslag op het milieu ook want het stikte daar werkelijk van de insecten en dan met name muggen. De Italianen waren zo aan dat gerecht verknocht dat ze alle bezwaren die dat gebruik opleverde vrolijk wegwuifden. Het heeft heel wat voeten in aarde gehad voordat de wet voor het verbod er door gekomen is. Mijn moeder kreeg tranen in haar ogen bij het idee dat ze de vogeltjes voerde om een barre winter door te komen en dat die beestjes dan vervolgens in Italiaanse braadsleden de oven in werden gezet.

Die toestand met landen als China is iets waar wij aan gebonden zijn en niks aan kunnen doen, wegens de globalisering. Als ik geen Chinese producten wil leef ik in een lemen hut met niet eens een computer of internet. Er zou meer ruchtbaarheid omheen moeten zijn gezien de mensenrechtensituatie, en hoezeer het land naar de zak wordt geholpen. Ik weet er ook pas over sinds ik een geschiedenisboek las over Mao's beleid. Het is onacceptabel, dat de mensen zó moeten leven. Ik zie daar geen westers iets in, maar algehele menselijke kortzichtigheid, gebrek aan "massageest" of collectief gezond verstand (neeeeee, ben niet voor communistische dwangprojecten, ik bedoel alleen maar dat de mens faalt in collectief verstandig gedrag) en evolutionair bepaalde hebzucht, dat zie je in elke maatschappij waar die trekken van de mens de kans krijgen volgens mij.

Zo kunnen mensen je wel eens dingen van een geheel andere kant laten zien. Ik had ooit eens een discussie met een Indiër waarbij ik vertelde dat ik niet meer van die speksteen gesneden Indiase hebbedingetjes kocht nadat ik gehoord wat kinderen daar allemaal voor moeten doen. Hij keek me doordringend aan en vroeg me van gedachten te veranderen omdat als alle westerlingen dat zouden doen, die kinderen niets meer te eten zoudn hebben. Sindsdien ben ik heel wat voorzichtiger geworden met mijn principes koste wat kost aan te blijven hangen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Bleker wint verkiezing grootste vervuiler
AMSTERDAM - Staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie Henk Bleker (CDA) is de winnaar van de eerste zogenoemde Vieze50-verkiezing.

Online stemmers zien hem dit jaar als de grootste tegenkracht van verduurzaming, meldt het Radio 1-programma Vroege Vogels zondag.
De verkiezing van de vijftig 'meest vervuilende' politici, belangenbehartigers en topmannen van Nederland is in september georganiseerd door Greenpeace, Joop.nl, Vroege Vogels en WISE.

De jury werd gevormd door deskundigen van de organisaties, advocaten, wetenschappers en bankenonderzoekers.
De jury had president-directeur van Shell Dick Benschop voor de eerste plaats genomineerd, maar de kiezers zetten hem op de derde plaats. Minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz van Haegen (VVD) haalde de tweede plaats.
Dierenwelzijn verkwanseld
Campagnedirecteur Joris Thijssen van Greenpeace vindt dat Bleker terecht de eerste plaats heeft gehaald. "Bleker verspeelde in recordtijd grote delen van zorgvuldig beheerde Nederlandse natuur en verkwanselde dierenwelzijn aan de belangen van de bio-industrie. Nederland zal nog jaren de bittere vruchten van Bleker oogsten."
De Vieze50 is afgeleid van de Duurzame Top 100, waarmee dagblad Trouw de komende week de koplopers van duurzaamheid in het zonnetje zet. Op vieze50.nl kunnen kandidaten voor de volgende verkiezingen worden genomineerd.
http://www.nu.nl/media/2927742/bleker-w ... uiler.html
Wat een opvallend lelijke man ook. De natuur was hem niet welgezind dus moet er geleden worden?
Rechtzaak tegen 1e gigastal

Wakker Dier tekent vandaag beroep aan tegen de vergunning voor de eerste 'gigastal' van Nederland in het Limburgse Grubbenvorst. Ook tientallen omwonenden en plaatselijke milieuorganisaties stappen naar de Raad van State. Het grootste veebedrijf in oprichting, wil 1.1 miljoen plofkippen en 35.000 varkens gaan houden op dieronvriendelijke en extreem intensieve wijze. Het bedrijf wordt meer dan 10 maal groter dan de grens waarboven van een megastal gesproken wordt. De plofkippen worden op lopende banden vetgemest die alleen nog elke 6 weken moeten worden afgedraaid naar de naastgelegen slachterij. Staatssecretaris Bleker noemde dergelijke grote stallen een exces, maar onderneemt niets tegen de bouw. Eerder ontstond al ophef nadat uit onderzoek van Wakker Dier was gebleken dat het bedrijf diverse subsidies met een totaal van €2.1 miljoen toegezegd had gekregen.

Giga dierenleed
De dieren komen er in de geplande gigastal bekaaid vanaf. Supermarkten zullen het vlees zelfs weigeren vanwege de dieronvriendelijkheid. De varkens worden zo dieronvriendelijk gehouden dat het vlees uiteindelijk niet eens voldoet aan de minimale normen die veel supermarkten ondertussen stellen aan hun goedkoopste varkensvlees – 1 Beter Leven ster. Ook bij de kippen loopt de gigastal hopeloos achter bij de maatschappelijke wensen. De kippen zijn de bekende, ongezond snel groeiende plofkippen waarvan veel A-merken en de supermarkten al hebben aangegeven vanaf te willen. Ze zitten maximaal opeengestapeld: met circa 15 tot 20 kippen op een vierkante meter, en dat drie etages hoog op lopende banden. De moederdieren zullen zelfs nog in kooien worden gehouden, een situatie waar de politiek juist blijkens het recente verbod op de legbatterij, vanaf wil.

‘Bleker-grens’
Wakker Dier is verontwaardigd dat de Provincie een vergunning heeft verleend en dat Staatssecretaris Bleker hier geen stokje voor heeft gestoken. Bleker sprak deze zomer nog het voornemen uit om stallen voor meer dan 10.000 varkens en 240.00 kippen te verbieden. Hij schoof het besluit hiertoe echter door naar een volgend kabinet. De gigastal wordt 7 tot 10 keer groter dan de ‘Bleker-grens’. Vorige week bleek nog uit cijfers van het CBS dat nu al 300 stallen boven de Bleker-grens zitten en dat dit aantal snel groeit.

Vergunning
De provincie Limburg heeft in augustus de vergunning voor het gigabedrijf verleend. De Raad van State zal waarschijnlijk in een half jaar tot een jaar beoordelen of de vergunning terecht verleend is. Eerder vernietigde de Raad van State al vele vergunningen voor uitbreidingen van veebedrijven na beroepszaken van Wakker Dier. Regionale overheden blijken vaak te gretig vergunningen af te geven, in strijd met (milieu)wetgeving.

Meer dierenleed
Het vee-industriecomplex is extreem intensief. Kippen en varkens worden in etages opeengestapeld, de kuikens worden zelfs op lopende banden vetgemest. De vleeskuikenmoederdieren worden in kooien gehouden, terwijl in gangbare vleeskippenhouderijen de zgn. grondhuisvesting (vergelijkbaar met een scharrelstal) normaal is. Juist op het moment dat de legbatterij voor legkippen verboden wordt vanwege dierenwelzijn, is het onbegrijpelijk dat dit industriebedrijf investeert in dergelijke zeer ongebruikelijke kooien en dus verder dierenleed. In de kooien is de scharrelruimte een wassen neus, zijn de legnesten onvoldoende en kan het voor het welzijn noodzakelijke stofbaden alleen gestoord plaatsvinden.
De vleeskippen worden nog dichter dan gangbaar opeen gepropt, door middel van het ‘vroegtijdig uitladen’. De zeugen worden gehouden in ligboxen met centraal afsluitbare uitloop, een fraudegevoelig groepshuisvestingssysteem. Ook voor het overige wijkt het varkensdeel amper af van de wettelijk verplichte minimumnorm voor nieuwbouw in de vee-industrie.

Boeronvriendelijk
De gigastal dwarsboomt ook de door vrijwel iedereen noodzakelijk geachte omslag naar een diervriendelijkere en duurzamere landbouw. Zowel door de Commissie Van Doorn als in de Dialoog Megastallen werd onomwonden geconcludeerd dat grootschalige industriële onduurzame veehouderij geen toekomst heeft in Nederland. Het is maatschappelijk niet geaccepteerd en evengoed economisch niet rendabel met het oog op de toekomst. Landbouworganisaties onderschrijven deze visie. De aangevraagde gigastal past in het geheel niet in de breed gewenste ontwikkeling. Gezien de urgentie van de omslag op het gebied van dierenwelzijn, milieu en landbouwbelang, is de geplande gigastal ook een klap in het gezicht van de veehouders die wel een omslag willen maken. Energie moet juist gestoken worden in een diervriendelijkere veesector, in plaats van verdere industrialisering en verwijdering van de maatschappij. Een nieuwe schandpaal voor de veesector past daar niet in.
http://www.wakkerdier.nl/wakker-dier-pe ... e-gigastal
Laatst gewijzigd door Schepsel op zo okt 07, 2012 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Dit bedrijf is een ware pestkop: http://www.monsanto.com/Pages/default.aspx

Als je op ''Monsanto'' zoekt slaat de haat je om de oren, te beginnen met Wikipedia.
http://www.organicconsumers.org/monsanto/ Wat een boeventuig!

http://www.organicconsumers.org/monsanto/pcbs010702.cfm Zo hebben ze Anniston, een plaats in Alabama naar de zak geholpen.

Nochtans zijn ze heel groot en zijn we allemaal indirect klant!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Falun_Gong China pleegt religieuze genocide.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tijd om milieufreak te worden? Inderdaad. Verbeter jezelf!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Tsjonge tsjonge, wat doen we toch allemaal moeilijk en ingewikkeld. En maar leuteren en maar keuvelen. Er zijn - en ik herhaal nog maar eens - veel te veel mensen op de wereld. Het wordt niet minder of blijft gelijk, nee het wordt almaar meer. Heb je veel mensen, dan heb je automatisch veel varkens. En koeien, en kippen. En die schijten wat af de hele dag. Om nog maar te zwijgen van alle vliegtuigen en auto's. Ook die schijten. En we weten nu toch ook langzamerhand wel wat een ongelooflijke klerezooi boven ons hoofd in de ruimte cirkelt? Daar zweeft afval. Afval van onze kennisbeschaving! En niet zo'n klein beetje ook. En het leuke van dit alles is dat we ook nog eens met z'n allen heel oud worden. Nou . . . w, niet iedereen. Ik ken er genoeg die al bij de zestig de laan uitgingen en daar de pijp aan Maarten gaven. Dat deden ze overigens niet vrijwillig. Of heeft de mens soms wel een vrije wil? Hij is er zelfs zo beroerd aan toe met zijn beperkte denkvermogen dat hij niet eens kiezen kan wat hij zelf wil. En als hij al verkiest om dood te gaan is er altijd nog wel de christelijke bemoeizucht die het hem verbiedt. Dus niks vrije wil, niks vrije keuze. Niks, helemaal niks. Nou ja, wat over blijft is de illusie. Op een ordinaire goedkope manier verpakt door God of Darwin. Een van de twee. Omdat ik toevallig tot tien kan tellen kies ik voor optie 3. :idea:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door King George »

Op (geïmporteerde) overbevolking rust zeker nog steeds een taboe?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tijd om milieufreak en anti-islam te worden?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Op (geïmporteerde) overbevolking rust zeker nog steeds een taboe?
Juist geen taboe, dacht ik. Die natuurrampen of uit de kluiten gewassen oorlog komen er sowieso. Laat ze eerst de boel maar lekker opschonen in de islamitische wereld. Onder het mom van Arabische lente of nog sterker: DE WIL VAN ALLAH.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tijd om milieufreak te worden en massaal de islam op te ruim

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Op geïmporteerde (islamitische) overbevolking rust in het geheel geen taboe. Toch is het regelrechte zelfmoord en dat valt dan weer onder het laatste taboe! icon_silent.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Ik zag, al doorspoelend, stukken van de Amerikaanse docu/film ''Earthlings'''. Het gaat grotendeels over hoe (in de VS) dieren worden ge-en misbruikt voor onze voedselvoorziening. Wat betreft dieren die niet dienen als slachtvee: Men filmt kipjes in erbarmelijke omstandigheden, uitgeleefde melkkoeien die worden afgebeuld, hun kalveren vrijwel direct afgepakt waarna ze (kalf) aan ijzeren kettingen worden gebonden tegen spierontwikkeling waarna ze na 4 (dacht ik) maanden worden geslacht. En dan komen natuurlijk de wantoestanden van slachthuizen waarin de verdoving niet werkt enzo, duidelijk wordt op die manier ook hoe wreed halal is. Maar dat terzijde:

We hebben in Nederland allerlei alternatieven voor die wantoestanden, anders was ik veganist. We hebben rondeelstallen, waarin de kippen fijn kunnen leven, en als je vlees wilt kan je kiezen voor varkens die buiten hebben mogen lopen, we hebben koeien die naar buiten mogen en hun kalveren een acceptabele tijd bij ze hebben, enz enz. Denk ook aan van die keurmerken als van de Dierenbescherming, dan kan je eieren kopen van kippen die het zo goed mogelijk hebben. Zijn die dingen er dan niet in de VS? De film lijkt nogal een pleidooi voor veganisme, maar die mishandeling is niet inherent aan dierlijke producten!

Is er dus te selectief gefilmd? Of, wordt het fout geïnterpreteerd en is het een aanklacht aan het adres van *sommige* productietakken? Hebben ze in de VS niet ook allerlei diervriendelijke alternatieven?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Die importbevolking maakt trouwens wel dat we allemaal extra flats moeten bouwen, vanwege de enorme druk op de woningmarkt. Helemaal omdat veel mensen na een starterswoning doorgaan, terwijl veel moslimfamilies niet vooruitkomen en blijven wonen in hun flat wat de doorstroom voor jongeren flink tegenhoudt. Dankzij de woningnood gaat er nu een heel bos naar de zak in mijn geboorteplaats, want iedereen wil natuurlijk z'n honden en blagen uitlaten in het resterende bosje, dus echt alles aan leven, natuur en biodiversiteit daar gaat eraan. Zo zonde.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:
Is er dus te selectief gefilmd? Of, wordt het fout geïnterpreteerd en is het een aanklacht aan het adres van *sommige* productietakken? Hebben ze in de VS niet ook allerlei diervriendelijke alternatieven?
Ik heb geen idee Schepsel, maar ik vermoed dat als je alle mistanden die er gebeuren met vee te weten komt, dan eet je nooit meer een hap vlees.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:
Schepsel schreef:
Is er dus te selectief gefilmd? Of, wordt het fout geïnterpreteerd en is het een aanklacht aan het adres van *sommige* productietakken? Hebben ze in de VS niet ook allerlei diervriendelijke alternatieven?
Ik heb geen idee Schepsel, maar ik vermoed dat als je alle mistanden die er gebeuren met vee te weten komt, dan eet je nooit meer een hap vlees.
Het werd allemaal gebracht als ''waarheden'', dan heb ik het dus over dierlijke producten, en niet vlees. Dus, waarheden die absoluut zijn, dat *alle* melk en eieren op die manier worden geproduceerd. Als dit in de VS niet waar is, is dat misleidend van de film, waardoor hij in waarde en waarachtigheid inboet en zich, qua boodschap, in de vingers snijdt. Dat zou zonde zijn.

Ik eet sowieso geen vlees (tenzij bij hoge uitzonderingssituaties) maar het beste alternatief lijkt me dan scharrelvlees. Gelukkig bestaat dat en neemt het in populariteit toe!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Schepsel schreef:Ik eet sowieso geen vlees (tenzij bij hoge uitzonderingssituaties) maar het beste alternatief lijkt me dan scharrelvlees. Gelukkig bestaat dat en neemt het in populariteit toe!
Geen vlees eten is technisch onmogelijk: je werkt per jaar sowieso een pond weg in de vorm van spinnetjes, insecten enzovoorts. Maar scharrelvlees is milieutechnisch gezien een ramp: veel meer landoppervlak, energie en voedsel voor dezelfde hoeveelheid vlees. Het beste is gewoon minder vlees eten, en dan opletten hoe efficiënt dat vlees is 'ontstaan' uit laagwaardig plantaardig materiaal (gras). Van de dierlijke producten naast vlees staat Nederlandse koemelk op 1 met een energie-efficiëntie van 40%, en daarmee is rundvlees van oude melkkoeien óók milieuvriendelijk. Ik neem even een plakje kaas. icon_thumbup.gif
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Precies- dat vroeg ik me juist vandaag af over bio-vlees: Is dat niet juist sléchter voor het milieu? Biologisch verbouwen is veel minder efficiënt en volgens mij houdt biologische veeteelt in dat de dieren ook biologisch voedsel krijgen, dus moet er niet veel meer oerwoud verdwijnen om redelijke hoeveelheden bio-beestenvoer te kunnen verbouwen, veel meer dan bij de toch al schadelijke, conventionele landbouw?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Schepsel schreef:Precies- dat vroeg ik me juist vandaag af over bio-vlees: Is dat niet juist sléchter voor het milieu? Biologisch verbouwen is veel minder efficiënt en volgens mij houdt biologische veeteelt in dat de dieren ook biologisch voedsel krijgen, dus moet er niet veel meer oerwoud verdwijnen om redelijke hoeveelheden bio-beestenvoer te kunnen verbouwen, veel meer dan bij de toch al schadelijke, conventionele landbouw?
Je bedoelt misschien veeteelt, want zonder landbouw kunnen we meteen 99% van de mensheid onderschoffelen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Verbouw voor veevoeder, dus veeteelt.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Schepsel schreef:Verbouw voor veevoeder, dus veeteelt.
Nee. :x Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. De landbouw kan beter worden benut voor het voeden van mensen dan voor het voeden van varkens.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Maar ik zit wel een beetje met de vraag of dat bio nu juist niet veel slechter is. Ik neem aan dat die dieren bio-voedsel krijgen anders is er weinig biologisch aan, en gezien de lagere efficiëntie gaat er meer oerwoud naar de zak, tenminste, dat zou ik denken. Voordeel is wel dat de dieren een beter leven hebben gehad. Ik heb eens overwogen scharrelvlees te gaan eten om de volgende redenen:

-Voelde me zwak. Misschien toch weer?
-Het is heel goed,varkens die buiten mogen lopen enzo. Dat wil ik steunen, en hoewel ik mijn twijfels heb bij de slachtmethode, wil ik wel graag iets steunen dat ik zie als een grote vooruitgang. Niet alleen het slechte mijden/boycotten, maar ook het goede omarmen!

Toch niet gedaan.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Sowieso, al die miljoenen dieren die er alleen al in Nederland per jaar door gejaagd worden. Dat is krankzinnig.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tijd om milieufreak te worden? NEEN! Besteed je tijd beter!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Schepsel schreef:Sowieso, al die miljoenen dieren die er alleen al in Nederland per jaar door gejaagd worden. Dat is krankzinnig.
Hoezo? Waarom? Daar zijn dieren toch voor? Nou ja, behalve dan huisdieren. Of weet je het verschil niet meer? Net zoals bij mensen! Of heb je soms de Arabische lente uit het oog verloren?

Is dit misschien jouw definitie geven van wat nu werkelijk krankzinnig is?

Zal ik het maar doen? Krankzinnig is hij die denkt normaal te zijn en ook normaal te kunnen denken. Ik ben dus krankzinnig! Maar gelukkig lijd ik daar niet onder. Integendeel! :lol:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Zijn dieren dan ergens voor, als in de zin van: functie voor de mens? Dat is toch echt een uitvinding van de christenen! Wat is de relevantie daarvan?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Zijn dieren dan ergens voor, als in de zin van: functie voor de mens? Dat is toch echt een uitvinding van de christenen! Wat is de relevantie daarvan?
Wat is de relevantie van dieren binnen het ongeloof dan?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Ozes schreef:
Schepsel schreef:Zijn dieren dan ergens voor, als in de zin van: functie voor de mens? Dat is toch echt een uitvinding van de christenen! Wat is de relevantie daarvan?
Wat is de relevantie van dieren binnen het ongeloof dan?
Dat het levende wezens met gevoel en moreel bestaansrecht zijn?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:
Ozes schreef:
Schepsel schreef:Zijn dieren dan ergens voor, als in de zin van: functie voor de mens? Dat is toch echt een uitvinding van de christenen! Wat is de relevantie daarvan?
Wat is de relevantie van dieren binnen het ongeloof dan?
Dat het levende wezens met gevoel en moreel bestaansrecht zijn?
De natuur maakt het duidelijk geen flikker uit, en als wij slechts dieren zijn zoals het ongeloof stelt is het nogal een rare evolutionaire eigenschap om als beesten (dat zijn wij) moreel bestaansrecht aan andere levende wezens toe te kennen, maar dat terzijde.

"Een moreel bestaansrecht", dat is jouw mening. Jij vertegenwoordigt natuurlijk niet "het ongeloof". Als je bewijs hebt dat wereldwijd en niet door elkaar beïnvloed atheïsme steevast voor dierenrechten kiest, dan zou je een punt(je) hebben. Er is eerder bewijs dat dit niet zo is, en het hele idee van "moreel bestaansrecht" uit je (Christelikke) culturele opvoeding komt, en dus niet objectief is maar subjectief.

Volgens de bijbel heeft de mens autoriteit over alles op aarde, dit betekent tevens zorg en verantwoordelijkheid. Het ongeloof heeft geen regels, en is per definitie een persoonlijke interpretatie.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie