Bedevaart naar Mekka 2012 en offerfeest

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door mercator »

Ik droom al zo lang van de VARKENSPIS BOM . Een enorm vat geconcentreerde varkens urine met een kleine maar krachtige springlading eraan. Het geheel wordt met een parachute neergelaten boven Mekka op het hoogtepunt van de hadj en dan wordt het tot ontploffing gebracht een 500 m boven de hoofden van de vrome pelgrims (met of zonder voogd) zodat ze allemaal gehuld raken in een dikke wolk vernevelde varkenszeik.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Dhana »

Dihya schreef:
Ozes schreef: Jij moet wat aan je korankennis doen. Er staat nergens dat Joden afstammen van apen en varkens, omdat er anders wel stond asel ( arabisch voor afstamming). Er staat: Koen...Zoals Allah meermaals in de Koran zegt: koen fieyakoun... ( wees en het zal gebeuren) wat wees betekent. God zei dus tegen een groepje joden die de Sabbat niet in ere hield wees verachte apen en varkens.
Hoe dan ook, C. Vind jij het een teken van verheven Goddelijkheid om mensen uit te schelden en dan nog wel in zulke benamingen. Als dat voor jou geen probleem is, begrijp ik nu eindelijk hoe het komt dat je zo'n ordinair vrouwmens bent.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Ariel »

God zei dus tegen een groepje joden die de Sabbat niet in ere hield wees verachte apen en varkens.
God of Allah is niet echt consequent. Ook toen al niet. Ik vraag me af waarom God de Zaterdag als rustdag aan de Joden gegeven heeft, maar dat hij de vrijdag voor de mohammedanen gereserveerd heeft. En ik vraag me ook af waarom de Joden van dezelfde God niks mogen doen op hun rustdag, maar dat de mohammedanen die dag kunnen gebruiken voor moorden en andere gezellige zaken.

Heb jij daar als korangeleerde een antwoord op Dihya ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Dihya »

Ariel schreef:
Dihya schreef:Wat is hier zo opmerkelijk aan? Het land heeft bepaalde regels en wetten, net zoals Nederland die ook heeft en daar heb jij je als bezoeker aan te houden. ?
Ik vind het zielig voor al die in doeken gehulde zwarte vrouwtjes. Zijn ze eindelijk bijna in mekka, en dan worden ze tegen gehouden. Ook deze dames hebben zich scheel gespaard en betaald aan dit meest krankzinnige reisje ooit. En leuk dat jij deze fleurige lappendames beschuldigd van hoerderij. icon_e_confused.gif
Waarom vind je dat zielig in de wetenschap dat deze vrouwen maar al te goed weten dat Saudie Arabie een bepaald beleid hanteert en dat in de islam een vrouw de hadj niet zonder mahram mag doen? Of vind je mensen die zonder voorbereidingen Nederland willen bezoeken en geen reisvisum hebben ook zielig? Neem aan van niet omdat dit gewoon een beleid is en elk logisch mens dat weet en anders wel kan vinden op internet.

Ik weet niet wat het doel van deze vrouwen is. Misschien willen ze wel echt oprecht de hadj verrichten, maar als je oprecht de hadjj wil verrichten dan neem je een mahram mee. Ik heb hier dus zo mijn twijfels over en ben daarin niet de enige, want ze zijn niet zonder legitieme reden staande gehouden.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Dihya »

Pilgrim schreef:
Dihya schreef:Als je het bericht had gelezen dan had je geweten dat hen toegang geweigerd is omdat ze zonder een mahram de bedevaart willen doen en niet op basis van hun huidskleur.
Maar dat zegt Dhana toch ook niet? Die vrouwen worden gediscrimeeerd omdat ze vrouwen zijn en niet vanwege hun huidskleur.
Jij beziet dat als discriminatie omdat jij vanuit jouw referentiekader refereert. Het is gewoon een islamitisch regel. Tenzij de vrouw geen mahrams heeft dan is het haar toegestaan de hadj zonder mahram te verrichten. En dat is de mening van alle hoge geleerden.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Dihya »

Dhana schreef:
Hoe dan ook, C. Vind jij het een teken van verheven Goddelijkheid om mensen uit te schelden en dan nog wel in zulke benamingen. Als dat voor jou geen probleem is, begrijp ik nu eindelijk hoe het komt dat je zo'n ordinair vrouwmens bent.
Ik zie nergens gescheld in de Koran? Hij zei wees apen en varkens en dat werden ze ook, althans het aangezicht van dat volk. Bovendien, varkens waren toch mooie en slimme dieren aldus jij? Waarom zie je het dan als gescheld? Los daarvan, heel toevallig waren het de Joden, maar het hadden net zo goed Arabieren kunnen zijn. Kortom: de vers staat los van jodenhaat ( he jammer nou nu kan je dat niet meer tegen moslims gebruiken), want ze worden in de Koran op een enorme voetstuk geplaats en zijn de Banu Israel, het volk dat Allah het meest lief had.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door mercator »

Dihya schreef: En dat is de mening van alle hoge geleerden.
Deze geleerd en hoog genoeg?
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door mercator »

Dihya schreef: Waarom vind je dat zielig in de wetenschap dat deze vrouwen maar al te goed weten dat Saudie Arabie een bepaald beleid hanteert en dat in de islam een vrouw de hadj niet zonder mahram mag doen?
Je hebt 100 % gelijk. Wie bij de club wil horen moet zich aan het clubreglement houden. Als morgen de hoge geleerden in de Saoudische zandbak beslissen dat alle bedevaarders moeten opdraven met een Tirolerhoedje en in Lederhosen moet de Ware Broeder daar niet opdraven in zo'n akelig wit spooklaken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Dihya »

Als ik het over geleerden heb dan heb ik het over de creme de la creme, oftewel de top die ver boven je pet gaan. Geleerden als ibn Bazz en Taymiyah.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Ariel »

Dihya schreef:Waarom vind je dat zielig in de wetenschap dat deze vrouwen maar al te goed weten dat Saudie Arabie een bepaald beleid hanteert en dat in de islam een vrouw de hadj niet zonder mahram mag doen? Of vind je mensen die zonder voorbereidingen Nederland willen bezoeken en geen reisvisum hebben ook zielig? Neem aan van niet omdat dit gewoon een beleid is en elk logisch mens dat weet en anders wel kan vinden op internet.

Ik weet niet wat het doel van deze vrouwen is. Misschien willen ze wel echt oprecht de hadj verrichten, maar als je oprecht de hadjj wil verrichten dan neem je een mahram mee. Ik heb hier dus zo mijn twijfels over en ben daarin niet de enige, want ze zijn niet zonder legitieme reden staande gehouden.
Zou kunnen, maar dan zit ik nog steeds met dit probleem. Ik weet er geen antwoord op. Jij misschien wel? Dat hoop ik.
God of Allah is niet echt consequent Dhhya. Ook toen al niet. Ik vraag me af waarom God de Zaterdag als rustdag aan de Joden gegeven heeft, maar dat hij de vrijdag voor de mohammedanen gereserveerd heeft. En ik vraag me ook af waarom de Joden van dezelfde God niks mogen doen op hun rustdag, ( nog geen lichtknopje aanraken) maar dat de mohammedanen die dag kunnen gebruiken voor onthoofding, geselen, stenigen en andere leuke dingen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Dhana »

Ik moet altijd wat glimlachen om die islamitische geleerden. Het zijn net grote kabouters maar dan van het venijnige soort met enorme grote bekken. Verder heb ik nog nooit een zinnig woord uit horen komen. Maar dat hoeft uiteraard aan henzellf te liggen het kan ook zijn doordat ze zich met een totaal onzinnig onderwerp bezig houden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door mercator »

Dihya schreef:Als ik het over geleerden heb dan heb ik het over de creme de la creme, oftewel de top die ver boven je pet gaan. Geleerden als ibn Bazz en Taymiyah.
Haha alleen die namen al klinken enorm geleerd !
Heel de Mohammedaanse stammencultuur heeft nooit ook maar 1 intellectueel opgeleverd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dihya schreef:Als ik het over geleerden heb dan heb ik het over de creme de la creme, oftewel de top die ver boven je pet gaan. Geleerden als ibn Bazz en Taymiyah.
Haha alleen die namen al klinken enorm geleerd !
Heel de Mohammedaanse stammencultuur heeft nooit ook maar 1 intellectueel opgeleverd.

Dat blijkt niet helemaa waar te zijn, Mercator. Ik heb er toevallig eentje gevonden. Wel een oudje weliswaar, maar desalnietemin...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ibn_Khaldun
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Mahalingam »

En hoeveel gaat zo'n reis nu kosten?
http://mekka-reizen.com/hadj/?gclid=COj ... tAodoUIAPg
Pakketprijs 4-persoons kamer: 4600 euro
2 fotokopieën paspoort, 3 pasfoto's (wit achtergrond), paspoort nog minimaal 6 maanden geldig, geldige inenting voor de prik Meningitis, bewijs van Mahram.
Reist u met een groep (school, stichting, moskee, etc?) Informeer dan naar onze aantrekkelijke kortingen voor groepen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Ariel »

Het is al redelijk druk in Makkah....Ze lopen daar als gekken rondjes langs de Kaaba.

Neem een kijkje. Kost niks vanuit je luie stoel. . Je hoeft zelfs geen Meningitis injectie te halen.

Live stream.
http://www.searchtruth.com/tv.php
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Dihya »

Jaloers op die mensen die de hadj daar mogen beleven. Moge God alle moslims een hadj schenken en in het bijzonder mijn ouders, want het is het allermooiste wat er is.

Ja, de hadj gaat dinsdag of woensdag van start, afhankelijk van wanneer de maan te zien is. De 10 meest heilige dagen bij Allah gaan dan van start. De dagen waarin Allah het berouw acceperteert van elk dienaar, als hij/zij zich maar tot Allah wendt.
“Er zijn geen dagen waarop de goede daden meer geliefd zijn bij Allah dan deze tien dagen.” De profeet
Oo wordt het sterk aangeraden 9 dagen te vasten, in lijn met de traditie van de profeet. Dus, aan moslims die dit lezen en niet wisten, vast aanstaande dinsdag/woensdag 9 dagen en de beloning is groot insa'Allah. En het zijn maar 9 dagen.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Het is al redelijk druk in Makkah....Ze lopen daar als gekken rondjes langs de Kaaba.
Ivm met moslims en Mekka moet ik altijd HIERAAN denken:
Afbeelding

Kompleet met het hierbij horende vertrappelen, kijk maar eens rechts onderaan op de foto.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Manon »

Dihya schreef:Jaloers op die mensen die de hadj daar mogen beleven. Moge God alle moslims een hadj schenken en in het bijzonder mijn ouders, want het is het allermooiste wat er is.

Ja, de hadj gaat dinsdag of woensdag van start, afhankelijk van wanneer de maan te zien is. De 10 meest heilige dagen bij Allah gaan dan van start. De dagen waarin Allah het berouw acceperteert van elk dienaar, als hij/zij zich maar tot Allah wendt.
“Er zijn geen dagen waarop de goede daden meer geliefd zijn bij Allah dan deze tien dagen.” De profeet
Oo wordt het sterk aangeraden 9 dagen te vasten, in lijn met de traditie van de profeet. Dus, aan moslims die dit lezen en niet wisten, vast aanstaande dinsdag/woensdag 9 dagen en de beloning is groot insa'Allah. En het zijn maar 9 dagen.
enig idee waarom uw Allah dan met besmettelijke ziekten gaat rondstrooien in Mekka? je zou toch denken dat de bedevaartgangers GENEZEN worden door zo'n bedevaart en er niet ziek van terugkomen.
Of is dat te christelijk gedachtengoed?
Bedevaart: Voor een bedevaart naar Mekka is door de overheid van Saoedi-Arabië een vaccinatie verplicht gesteld en die moet minstens 10 dagen voor de reis gegeven zijn.
British Muslims heading for Mecca on the Hajj pilgrimage are being urged to get vaccinated against meningitis before they travel.
The Meningitis Trust says in the last two years travellers have been contaminated with a particularly serious strain of the disease on their religious trip to Saudi Arabia.

They brought the bug back with them, infecting some people they came in contact with in the UK.

In 2001, more than 50 people contracted the W135 strain of the disease and at least 10 of them died.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/1783866.stm

(misschien kunnen ze beter eens naar Lourdes gaan en zo van hun meningitis afgeraken?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door mercator »

Dihya schreef: Ja, de hadj gaat dinsdag of woensdag van start, afhankelijk van wanneer de maan te zien is.
En als het nu bewolkt is?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Manon »

mercator schreef:
Dihya schreef: Ja, de hadj gaat dinsdag of woensdag van start, afhankelijk van wanneer de maan te zien is.
En als het nu bewolkt is?
in Mekka zijn toch nooit wolken!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door mercator »

circe schreef: in Mekka zijn toch nooit wolken!
Dan moeten we daarvoor zorgen:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Mahalingam »

Soms zijn er wel wolken. En dan wordt het jaar met een paar dagen verlengd. Vroeger geen probleem voor die kamelenhouders, maar nu steeds meer.
Er worden pogingen gedaan tot modernisatie en het blijft zo: "vandaag of morgen? Ishallah!"
Hilal Sighting in Saudi Arabia: A First Hand Report
I learned from reliable sources that that last Eid-ul-Fitr (1421 AH), several "early witnesses" in Saudi Arabia were turned down due to the solar eclipse. This is perhaps the first time I hear of "witnesses" being turned down in Saudi Arabia due to contradiction with basic scientific facts.
http://www.albalagh.net/general/hilal_sighting.shtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Dhana »

Dihya schreef:
Dhana schreef: Als het hoeren zijn is het inderdaad nogal onverstandig van ze om zonder pooier op karwei gaan.
Genoeg moslims wel.. maar staar jij je maar blind op de groep die zich misdragen.
Nou lees ik net dat bastaardbabies in Marokko aan de honden gevoerd worden of gewoon ergens op straat gedumpt worden en dat dan in grote getalen. Maar ja, ik zal proberen me niet bilnd te staren op een paaar duizend babietjes die jaarlijks gewoon afgemaakt worden of gewoon bij de vuilnis neergegooid worden. Ik hoop dat je snel in staat bent naar het paradijselijke Marokko te emigreren. Gelukkig is het strand daar dichtbij. Heb je in ieder geval genoeg zand bij de hand om je kop in te steken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Mahalingam »

Het is niet allemaal koek een ei in Mekka:
Pilgrims arrive in Mecca for haj amid regional turmoil
Millions of pilgrims arrive this week in Mecca for Islam's annual haj pilgrimage, which starts on Wednesday, with Saudi authorities warning they will stop any disruptive protests over the conflict in Syria.
http://in.reuters.com/article/2012/10/2 ... ws&rpc=401
Wijs door ervaringen in het verleden, staan de ordetroepen gereed.
  • "If anything happens it will be brought under control," Interior Minister Prince Ahmed said on Saturday after attending a Mecca march-past where troops paraded water cannon, teargas launchers and even truck-mounted machine guns.
Is er reden voor zorgen? Ja, de pseudo-paus Yusuf al-Qaradawi "called on Muslims to ostracise Iran and Russia during haj over their backing of Assad, stoking an already tense atmosphere.".
  • "I would love to live here for the rest of my life. There's no such place in the entire world. This is a blessed country," said Ziad Adam, 23, a theology student from Kenya.
Als zwartje uit Kenya zal die in Arabië als een semi-slaaf behandeld worden. Dankzij moderne inzichten hoeft hij niet te vrezen voor castratie zoals zijn voorouders.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedevaart naar Mekka (Id-ul-Hadj)2012

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Het is niet allemaal koek een ei in Mekka:
Het is niet alleen geen koek en ei in Mekka, maar je kan daar ook nog eens flink ziek worden. Als de mekka gangers al die enge virussen in Mekka laten dan valt de schade voor ons wel mee.
Nieuw risico voor Mekka-pelgrims: een dodelijk virus

Krijgt de hadj-pelgrimage dit jaar een zwart randje? Net nu miljoenen moslims naar Mekka reizen gaat in Saoedi-Arabië een dodelijk virus rond. Voor grote bezorgdheid is het echter nog te vroeg.

Nee, het mag geen SARS heten. Het virus dat vorige maand één Saoediër het leven kostte en een man uit Katar luchtweginfectie en nierfalen bezorgde, behoort tot de zogeheten corona-familie maar is slechts zijdelings verwant aan het virus dat ruim tien jaar geleden voor honderden doden zorgde. Ook lijkt het niet erg besmettelijk.

Toch zijn de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en de Saoedische overheid dit jaar extra alert. De jaarlijkse pelgrimstocht naar de heilige stad, die donderdag begint, brengt miljoenen burgers van over de hele wereld bijeen.

Virussen en bacteriën reizen mee, en kunnen in Mekka relatief eenvoudig worden overgedragen op anderen. En wat als een Indiër besmet raakt omdat hij naast een niezende of hoestende Saoediër heeft gestaan? De Indiër kan het virus ongemerkt mee naar huis nemen. Bovendien heeft de WHO het virus nog niet volledig in kaart gebracht.

De waakzaamheid voor medisch gevaar is bepaald niet nieuw. Pelgrims moeten zich laten inenten tegen gele koorts, hersenvliesontsteking en in sommige gevallen polio. De Saoedische overheid raadt aan om ook de griepprik te halen. In 2009 deden geruchten de ronde over de varkensgriep; die zou zo'n groot risico vormen dat de hadj dat jaar afgeblazen werd. Onzin, bleek achteraf.

'Situatie is stabiel'
Het Saoedische ministerie van gezondheid neemt geen voorzorgsmaatregelen. Een woordvoerder noemde de situatie vorige week 'stabiel'. Zo lang er geen nieuwe gevallen worden ontdekt, is er geen reden tot zorg. Wel heeft de WHO het coronavirus toegevoegd aan de lijst met gezondheidsrisico's.

Gezondheid is niet de enige zorg van de Saoedische overheid: ambassades geven wereldwijd speciale visa uit, politie-eenheden verkeren in opperste staat van paraatheid. Een speciaal ministerie probeert het evenement in goede banen te leiden.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/ar ... irus.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie