Bijna-doodervaringen en uittredingen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Eliabe »

‘Er is géén dood! Doodgaan is ‘Evolutie’! Doodgaan op aarde is het terugkeren tot God en tot de ‘ALBRON’! Het is het voortzetten van het menselijke geestelijke bestaan, in een bewuste geestelijke wereld voor de ziel als een ‘Astrale Persoonlijkheid’!
Deze evolutie bestaat uit drie wetten: Vaderschap, Moederschap en de reïncarnatie.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door mercator »

Hebben moslims ook bijna dood ervaringen ? Zien zij ipv een opengaande deur, een wit licht en een steile trap een theehuis met geiten , schapen en 72 hoertjes?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Deze link is leerzamer. Als je een beetje aandachtig leest dan weet je ook het waarom van de ban.
http://www.diabetesforum.be/diabetes-me ... betes.html
Het topic heel aandachtig gelezen, en niets wijzer geworden. Het enige wat ik weer merk is , dat Cluny weinig tot geen tolerantie heeft voor homeopathie en paranormale zaken. Ik heb één vraag, en die hoef je niet te beantwoorden anders dwalen we wel heel erg af wat betreft de NDE ervaringen.

Vraag...Als kruiden en planten niks doen met een lichaam, hoe komt het dan dat als je door een veld brandnetels loopt je blaren en jeuk krijgt.
Kan dat hier op FFI?
Een homeopathietopic open?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Deze link is leerzamer. Als je een beetje aandachtig leest dan weet je ook het waarom van de ban.
http://www.diabetesforum.be/diabetes-me ... betes.html
Het topic heel aandachtig gelezen, en niets wijzer geworden. Het enige wat ik weer merk is , dat Cluny weinig tot geen tolerantie heeft voor homeopathie en paranormale zaken. Ik heb één vraag, en die hoef je niet te beantwoorden anders dwalen we wel heel erg af wat betreft de NDE ervaringen.

Vraag...Als kruiden en planten niks doen met een lichaam, hoe komt het dan dat als je door een veld brandnetels loopt je blaren en jeuk krijgt.
Ik vermoed dat het placebo-effect is. Iedereen vertelt dat je daar jeukende blaren van krijgt, dus verbeelden we ons maar dat dat ook werkelijk het geval is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef: Kan dat hier op FFI?
Een homeopathietopic open?
Als we moslims en halfmoslims kunnen genezen van hun hersenziekte doen we dat zeker. Ik dacht aan as van verbrande Korans en partijprogramma's van D66 verdund in koningswater in een verhouding van 1 op een miljoen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door mercator »

Dhana schreef:
Ik vermoed dat het placebo-effect is. Iedereen vertelt dat je daar jeukende blaren van krijgt, dus verbeelden we ons maar dat dat ook werkelijk het geval is.
Ja, het zit hem allemaal tussen de oren. Al opgemerkt dat netels niet meer prikken eens ze gemaaid zijn ? Het is dus de plantaardige "aura" van de levende zich bedreigd voelende netel die je voelt, niet die naaldjes onderaan de bladeren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef:
Ik vermoed dat het placebo-effect is. Iedereen vertelt dat je daar jeukende blaren van krijgt, dus verbeelden we ons maar dat dat ook werkelijk het geval is.
Ja, het zit hem allemaal tussen de oren. Al opgemerkt dat netels niet meer prikken eens ze gemaaid zijn ? Het is dus de plantaardige "aura" van de levende zich bedreigd voelende netel die je voelt, niet die naaldjes onderaan de bladeren.

Ik vind het altijd vermakelijk dat zeg anti-biotica wel werken zonder placebo-effect werken maar een plantaardig middel dan weer wel.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ariel »

mercator schreef:Hebben moslims ook bijna dood ervaringen ? Zien zij ipv een opengaande deur, een wit licht en een steile trap een theehuis met geiten , schapen en 72 hoertjes?

Ik ben het voor je op gaan zoeken. icon_e_biggrin.gif En tijdens deze zoektocht kwam ik een prachtig verhaal tegen van een nieuwe bekeerde zuster die ook op zoek ging naar bijna dood ervaring ect, maar er was niets bij wat ze wilde horen..Ameen Rabbil 3Alameen. Moge Allah haar leiden op Zijn pad. http://www.al-ummah.nl/artikelen/bekeri ... haal04.htm

Maar het speelt wel onder de meiden en boys van de Ummah. Op sommige forums zijn er flinke discussie's

En hier heb ik iets reëel voor je gevonden. http://www.thespoof.com/news/world/5187 ... 72-virgins Een extremist die na een NDE de imam verteld dat moslims na de dood geen maagden krijgen maar druiven. :lol:

Maar nu even serieus....

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door mercator »

Dhana schreef:Ik vind het altijd vermakelijk dat zeg anti-biotica wel werken zonder placebo-effect werken maar een plantaardig middel dan weer wel.
Als Teva Teff vergaat van de tandpijn krijgt hij geen aspirientje. Dat is nl. gemaakt van de bast van een wilgenboom(salycilzuur) en zoals we allen weten helpen plantaardige middelen toch niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ozes »

Teva Teff schreef:
Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Deze link is leerzamer. Als je een beetje aandachtig leest dan weet je ook het waarom van de ban.
http://www.diabetesforum.be/diabetes-me ... betes.html
Het topic heel aandachtig gelezen, en niets wijzer geworden. Het enige wat ik weer merk is , dat Cluny weinig tot geen tolerantie heeft voor homeopathie en paranormale zaken. Ik heb één vraag, en die hoef je niet te beantwoorden anders dwalen we wel heel erg af wat betreft de NDE ervaringen.

Vraag...Als kruiden en planten niks doen met een lichaam, hoe komt het dan dat als je door een veld brandnetels loopt je blaren en jeuk krijgt.
Kan dat hier op FFI?
Een homeopathietopic open?
Ik begin te vermoeden dat jij de presentator van Wegmisbruikers bent. Die raakt ook altijd helemaal overstuur als iemand op een leeg plattelands weggetje een seconde over een doorgetrokken streep rijd.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
mercator schreef:Hebben moslims ook bijna dood ervaringen ? Zien zij ipv een opengaande deur, een wit licht en een steile trap een theehuis met geiten , schapen en 72 hoertjes?

Ik ben het voor je op gaan zoeken. icon_e_biggrin.gif En tijdens deze zoektocht kwam ik een prachtig verhaal tegen van een nieuwe bekeerde zuster die ook op zoek ging naar bijna dood ervaring ect, maar er was niets bij wat ze wilde horen..Ameen Rabbil 3Alameen. Moge Allah haar leiden op Zijn pad. http://www.al-ummah.nl/artikelen/bekeri ... haal04.htm

Maar het speelt wel onder de meiden en boys van de Ummah. Op sommige forums zijn er flinke discussie's

En hier heb ik iets reëel voor je gevonden. http://www.thespoof.com/news/world/5187 ... 72-virgins Een extremist die na een NDE de imam verteld dat moslims na de dood geen maagden krijgen maar druiven. :lol:

Maar nu even serieus....

Als zaken zo hysterisch gebracht worden, krijg ik altijd zo mijn bedenkingen. Ik vind het net een reclameboodschap gespeeld door tenenkrommend slechte derde rangsacteurs.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:
Als zaken zo hysterisch gebracht worden, krijg ik altijd zo mijn bedenkingen. Ik vind het net een reclameboodschap gespeeld door tenenkrommend slechte derde rangsacteurs.
:lol: Ik ook Dhana...Ik kon het geestelijk niet aan om dat filmpje af te kijken. Maar ik vond het wel grappig . Een bekeerde moslim en zo.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:Ik wil hier helemaal niets mee aantonen. Het gaat mij er om dat we te vaak denken dat we Het weten. Ik denk het weinig verder geen zin heeft te gaan speculeren over hoe of wat. Als een hersenaanbidder bent, kan je er inderdaad suggeren dat zelfbewustzijn dan wel in een andere gedeelte van het brein moet zetelen. Ben je een nieuw age aanhanger zou je kunnen gaan zeveren over de chakra's en zo heeft iedereen zijn eigen invulling, aangestuurd door de eigen overtuiging. En dat laatste is fataal als je op zoek wilt naar waarheden want die eigen overtuiging zorgt ervoor dat je alles wat daar niet aan refereert, ook maar in overweging wil nemen.
Het is nooit verstandig om in welk opzicht dan ook dogmatisch te zijn en zeker niet verstandig om er van uit gaan dat je iets van tevoren wel feilloos weet, maar dat houdt niet in dat we ons oeverloos moeten verliezen in allerlei ongefundeerde speculaties. Het ene uiterste is dat je nergens voor open wil staan wat niet in je straatje past en het andere uiterste is dat je je gemakkelijk laat meeslepen door allerlei ongefundeerde wilde speculaties. Tussen die twee uitersten is een gulden middenweg, namelijk wèl open staan voor wat niet in je straatje past en tegelijkertijd de nodige sceptische reserves bewaren.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Dhana »

xplosive schreef:Het is nooit verstandig om in welk opzicht dan ook dogmatisch te zijn en zeker niet verstandig om er van uit gaan dat je iets van tevoren wel feilloos weet, maar dat houdt niet in dat we ons oeverloos moeten verliezen in allerlei ongefundeerde speculaties. Het ene uiterste is dat je nergens voor open wil staan wat niet in je straatje past en het andere uiterste is dat je je gemakkelijk laat meeslepen door allerlei ongefundeerde wilde speculaties. Tussen die twee uitersten is een gulden middenweg, namelijk wèl open staan voor wat niet in je straatje past en tegelijkertijd de nodige sceptische reserves bewaren.

Het beste is eigenlijk helemaal geen eigen straatje te hebben. Dan ben je in staat overal te wonen en je thuis te voelen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:Het beste is eigenlijk helemaal geen eigen straatje te hebben. Dan ben je in staat overal te wonen en je thuis te voelen.
Ik denk hierbij in dit verband even aan islamitische landen waar terreur jegens andersdenkenden heerst. Hoe thuis voel jij je daarbij?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Pilgrim »

DE KRISTALLEN STAD

VISOENEN VAN EEN HEMELSE STAD VAN BIJNA DOOD ERVARINGEN!

Hemelse Kleding en Muziek
...Het was op dat moment dat ik neerkeek op mijn lichaam en me met verbazing afvroeg, "Waar is deze avondjurk vandaan gekomen?" Ik was niet langer gebonden aan de beperkende lagen van winterwol, maar droeg een exquisiete witte japon, die van een stof gemaakt was dat de een of andere meester ontwerper gecreeerd had door sterren-stof te strooien over het ragfijnste spinnenweb. Ik keek toe, daar het over mijn huid scheen te zweven. Het was alsof miljoenen kleine vleugeltjes het ervan weerhielden om minder gewicht dan een veer op mijn lichaam uit te oefenen. Een gevoel van lichtheid ging door mijn wezen heen, naar wat ik dacht dat een cellulair niveau moest zijn, inderdaad een zielulair niveau.

Afbeelding

En toen hoorde ik de muziek. Het was een toon zo subliem, zo perfect dat alleen de herinnering eraan me nog steeds tot tranen dwingt. Ik wist toen, en weet nu, dat ik de symphonie van engelen gehoord heb, het lied van het Universum, wat sommigen hebben genoemd de "Muziek der Sferen." Alle gedachten smolten in haar melodie en al het andere hield op om van enigerlei belang te zijn. Ik sloot mijn ogen en begon te dansen, me meebewegend met de resonante vibratie die door mijn essentie koersde.
De melodie scheen voort te komen vanuit één punt en het bestond uit één vers, een lied waarvan de mystieke toon mijn totale wezen kende en bezong. Ik baadde in haar melodie terwijl volledige vreugde mijn wezen vulde, en terwijl het geluid over mijn geest heenspoelde, voelde ik dat alle verwarring van mijn bewustzijn gelouterd werd.

De Kristallen Stad
Nadat Dannion Brinkley stierf, ging hij met hoge snelheid omhoog door verschillende niveaus, omringd door gloeiende mist. Hij zag energievelden, die als rivieren stroomden of er als meren en stromen uitzagen. Door de mist heen kon hij diepblauwe fluwelen bergen zien, die niet scherp gespitst waren maar rond en liefelijk. Op de berghellingen kon hij lichten zien, die er net als woonhuizen uitzagen die hun lichten aandeden in de schemering. Hij zei dat hij en zijn Engel metgezel op een manier vlogen waarop hij zich had voorgesteld dat engelen vliegen. Hij zei:

"Als vleugelloze vogels schoten we een stad van kathedralen binnen. Deze kathedralen waren geheel gemaakt van een kristal-achtige substantie die met een helder licht van binnen uit gloeide. We stonden voor zo'n kathedraal en ik voelde me zo klein en onbetekenend door dit architectonische wonder. Ik dacht, dit ding was duidelijk geconstrueerd door Engelen om de grootheid van God te laten zien.
Het gebouw had pieken die net zo hoog waren als die van de grote kathedralen in Frankrijk en muren net zo massief en sterk als die van de Mormonen Tabernacle in Salt Lake City. Deze gebouwen hadden geen relatie met de een of andere specifieke godsdienst--het waren monumenten voor de glorie van God. Ik was vervuld met eerbied. Deze plaats had een kracht die door de lucht heen scheen te vibreren..."

MEER GETUIGENISSEN

Een Stad met een Kristallen Boulevard...
"De Engel en ik liepen de heuvel op. Hij opende een prachtige poort en ik ging naar binnen, waar ik in een heel helder geel licht stond.
Er waren daar geen etiketten. Niemand vroeg mij tot welke kerk ik behoorde, ze nodigden me alleen uit om onmiddelijk binnen te komen. Ik keek een kamer binnen die absoluut in licht baadde en ik zag wat ik beschouwde als het licht van de Vader. Het was zo stralend dat Ik mijn ogen moest afwenden.
Toen ik dat gedaan had, kon ik zien dat het licht een kristallen boulevard reflecteerde die door het centrum van een Stad leidde. Ik zag veel andere dingen, maar een van de meest interessante was, dat gebeden door deze Hemelse wereld vloeiden als stralen van licht. Het was een prachtig gezicht om te zien wat er met onze gebeden gebeurde."

Afbeelding

12 Paarlen Poorten en Straten van Goud
"Op een bepaald moment ging ik door een donkere plaats heen en vond mezelf in de tegenwoordigheid van de Heer. Ik was Daar! Geloof het of niet, maar ik stond voor de poorten die regelrecht de Hemel in leidden! De poorten waren gemaakt van twaalf gigantische paarlen die schenen te gloeien. De straten binnen de poorten waren goudgekleurd en de muren van de gebouwen schitterden zo helder dat ik er nauwelijks naar kijken kon.
Ik zag een Wezen van licht waarvan ik dacht dat het Jezus was. Ik kon Zijn gezicht niet zien, maar Hij gloeide met een heldere heerlijkheid. Zelfs al kon ik Hem niet aankijken, kon ik de gloei voelen, zo sterk was het.
Ik ging naar een tuin vol groen gras, bloemen en vruchtebomen. Als iemand een appel plukte bijvoorbeeld, groeide de appel regelrecht weer terug.."

Een Stad van Licht
"De laatste in de drie-eenheid was een Stad van licht, net zoals Johannes' heilige stad in het Boek Openbaring. Ik zag dezelfde stadshorizon als tevoren, maar dit keer was het puur goud - met kleuren net als kostbare edelstenen, transparant glas, kristalhelder. Iedereen die door de Stad heen liep bracht glorie en eer naar binnen. Harmonie en orde overheersten, en de inwoners woonden daar vol vreugde, dat creeerend schoonheid voortbracht en vervulling--een plaats van perfecte vrede, de vrede die aan het verstand voorbij gaat."

Meer Muziek in de Hemel
"...De vragen aanvoelende, die zich in mijn gedachten vormden, liet Maggi mij weten dat we zouden gaan naar waar alle antwoorden waren. Vlug benaderden we een structuur van bovennatuurlijke schoonheid. Het was immens, van het puurste wit en ietwat Grieks in architectuur. Paden gingen van alle kanten het gebouw binnen, en ik observeerde heel veel mensen die kwamen en gingen.
Over the poort heen, waardoor we het bouwsel binnentraden, zag ik de woorden 'TEMPEL DER KENNIS' en ik voelde een zachte kracht die mij in dezelve naar binnen trok.

Afbeelding

Er waren pilaren van verschillende hoogten, die hoger en hoger werden naarmate we dichter bij het centrum kwamen. Mij omdraaiende naar het binnenste van de tempel, zag ik dat creatieve activiteiten plaatsvonden in de verschillende zalen. Er waren een aantal individuen die zaten te schilderen aan schildersezels, en ik zag een man die een soort fluit-achtig instrument bespeelde dat de allerliefelijkste tonen produceerde. Verderop, beweegden dansers zich voort met etherische gratie, ze gaven een voorstelling met een lichtheid die onmogelijk voor de physieke menselijke vorm zou zijn.
Terwijl ik met volmaakte heerlijkheid toekeek, werd ik mij gewaar dat de muzikale achtergrond voor dit visuele festijn kwam van wat je zou kunnen noemen een celestiaal koor --een orchest van stemmen die "hemelse" muziek creeerden voor de dans. Deze "muziek der spheren" bezong inderdaad de lofprijzingen van de Schepper.

Hemelse Kleuren en Licht
"...Binnen een of twee seconden, bevond ik mijzelf staande in een absoluut prachtige groene weide. Ik wist toen, wat er gaande was. Ik wist weer wie ik was, dat ik gestorven was. Mijn periode van geheugen verlies was voorbij. Ik stond daar in deze prachtige weide en ik herinnerde mij dat het licht daar anders was dan het licht hier op Aarde. Alhoewel het niet dat brilliante witte licht was waarin ik betrokken was, was het een veel mooier licht.

Afbeelding

Er was een gouden glans aan dit licht. Ik herinner me dat de hemel erg blauw was. Ik herinner me niet de zon te zien. De kleuren waren buitengewoon. Het groen van de weide was fantastisch. De bloemen waren allemaal en overal aan het bloeien en zij hadden kleuren die ik nog nooit eerder gezien had. Ik was me er sterk van bewust dat ik deze kleuren nog nooit tevoren gezien had, en ik was er heel opgewonden over. Ik dacht dat ik alle kleuren gezien had. Ik was zo onder de indruk van de schoonheid die ongelooflijk was. In toevoeging aan de mooie kleuren, kon ik een zacht licht zien gloeien binnen elk levend ding. Het was niet een licht dat van buiten af reflecteerde komende van een bron, maar het kwam van het midden van deze bloem. Alleen maar dit prachtige zachte licht. Ik denk dat ik het leven zag binnen in alles.
Toen ik klaar was deze exquisiete schoonheid te beschouwen, begon ik te lopen. Ik had alleen maar een paar stappen genomen toen ik zag dat er voor mij uit een heuvel was, een lage heuvel. Er waren misschien 18 tot 20 mensen die op de heuvel stonden. Ze waren gekleed in gewaden, erg eenvoudig, ik veronderstel een soort van Griekse gewaden. Zij waren ook allemaal in deze prachtige kleuren.
Er waren mannen en vrouwen --meer mannen dan vrouwen, ik weet niet waarom. Ik dacht hier even over na, maar er waren beiden daar, mannen en vrouwen. Er was niemand tussen, die ik kende, maar dan had ik ook geen dichte emotionele banden gehad aan de andere zijde, dus het was niet zo verrassend dat er niemand bij was die in kende.
Ik voelde in mezelf "Oh, ik wil met ze praten." Het leek alsof ik onmiddelijk boven op de heuvel was. Ik weet niet of ik in staat was om er gewoon zonder moeite heen te glijden of dat ik alleen maar hoefde te denken dat ik daar wilde zijn en ik er was. Wat ik me wel herinner was dat ik de heuvel niet hoefde te beklimmen. Er was geen moeite mee betrokken.

Een ander Stads Gezicht
Toen ik de atmosfeer verliet, keek ik terug en kon ik de Aarde zien! Zo'n prachtig gezicht! Het was zo schitterend verlicht!
Toen ik vooruit keek, kon ik de planeten zien! Ik dacht bij mezelf dit is niet mogelijk! Waar is Jezus? Er was mij nooit verteld dat zoiets als dit kon of zou gebeuren wanneer ik stierf!
Sneller, en sneller nam de snelheid toe! Ik zag andere sterrenevels en zonnestelsels terwijl ik voorwaarts racede! Ik ging wat scheen een soort van gat te zijn binnen! Het was lang en donker. Om me heen echter zag ik streken van licht die samengesteld waren uit iedere kleur in het spectrum!
Ik zag een zwak licht dat helderder en stralender werd in de verte voor mij uit. Toen ik het Licht binnen ging voelde ik het door mijn hele wezen heen. Il was niet bang meer! Toen stond ik plotsklaps voor een massief stel treden! Zij voerden omhoog naar wat een brug of een soort van wandelgang scheen te zijn. In de verte zag ik een gezicht dat zo magnifiek en onvoorstelbaar was--een stad gemaakt van wat glas of kristal scheen te zijn!
De lichten bestonden uit veel verschillende kleuren die ervan afstraalden. Nog nooit van mijn leven had ik ooit zo'n gezicht gezien! Ik begon in de richting van de Stad te lopen in een waas van ongeloof! Zo veel vragen vlogen door mijn gedachten. Ik moest te weten komen waar ik was. Wat was er met mij aan het gebeuren?
Ik bereikte de voorkant van de Stad en zag een dubbele deur die ongeveer 10 meter of zo in hoogte en breedte scheen te zijn! Het leek alsof hij gepolijst was! Terwijl ik me daar stond af te vragen, begonnen de deuren open te gaan. Ik nam een stap terug en keek naar binnen.
Ik kon zien wat mensen schenen te zijn die aan de binnenkant rondliepen, net zoals ze hier op aarde doen in een winkel centrum, alhoewel deze mensen heel anders gekleed waren! Bijvoorbeeld, ze schenen allemaal gekleed te zijn in een soort van gewaden met kapuchons! Ik ging door de deuren naar binnen vol verwondering over wat ik te zien kreeg! De binnenkant was massief! Het scheen vierkant van vorm te zijn, met een balkon er helemaal omheen die omlaag voerde naar verschillende niveaus! Ik liep naar voren en keek neer over de balkonrand. Het scheen voor eeuwig door te gaan! Terwijl ik omhoog keek zag ik velen aan mij voorbijgaan, toch scheen niemand aandacht aan me te schenken! Toen een iemand mij benaderde stopte hij plotseling! Hij hief zijn hoofd langzaam omhoog en ik kon zijn gezicht zien! Hij scheen menselijk te zijn in elk opzicht, behalve één!--Zijn ogen!--Geen pupillen! Maar ze schenen van kleur te veranderen in blauwe tinten! Zijn haar was spierwit! Ik wilde spreken, maar voordat ik dat kon, wendde hij zich om en wees naar een lange passage! Alhoewel we geen woord wisselden wist ik dat ik verondersteld werd om deze hal in te gaan. Vervolgens, alsof er niets gebeurd was, vervolgde hij zijn weg.
Ik wist dat ik dat ook moest. Iets wenkte mij om voorwaarts te gaan. Ik liep een lange gang door naar het einde van deze passage. Ik keerde me niet naar rechts of naar links. Op de een of andere manier wist ik dat mijn vragen op het punt stonden beantwoord te worden!
Opnieuw zag ik voor mij een massieve dubbele deur. Het scheen een soort van metaal te zijn--of het nu goud was of niet kon ik niet zeggen. Opeens gingen de deuren open! Ik hoorde een stem, alhoewel niet zoals wij spreken, maar van binnen in me scheen het te zeggen,"Kom binnen!" Ik deed wat me verteld werd en de deuren gingen plotseling achter me dicht! Voor de eerste maal was ik bang! Totale duisternis! Totale stilte!
Toen, na geruime tijd--hoe lang is moeilijk te zeggen--begon een helder licht in de kamer te gloeien! Stralender en stralender werd het! Het was een ietsje boven me en voor me uit. Ik probeerde te kijken maar ik werd er bijna door verblind! Ik hield mijn handen omhoog voor me uit, en kon de verschijning van een figuur herkennen die op een soort van zetel zat! Toen zonder enige waarschuwing begon het!
"Wat heb je gedaan met je leven?" De stem doordrong mijn gehele wezen! ...Ik had geen antwoord!

http://powerpointparadise.com/heaven/nl ... /city2.htm
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Schepsel »

Maar hoe gaat het dan met tijdens het leven nogal zure, zeikerige types, om maar wat te noemen? Hier wekt het de indruk dat de bewoners van de hemel allemaal zeer prettig zijn, maar er zijn gewoon andere karakters. Veranderen die dan? Of mensen die neigen naar roddelen en pesten? En hoe zit het dan met gestoorde mensen die van kinds af aan zeer nare dingen deden, zoals jonge katjes levend begraven?

En hoe wordt verveling voorkomen? Of bestaat dat in die toestand niet meer?

Waarom dragen de mensen dezelfde kleding, als mensen het juist fijn vinden om kleding te dragen die bij ze past? Of is die neiging dan ook weg?

Dat soort dingen vraag ik me dan af, als ik dit soort dingen lees.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Pilgrim »

Schepsel schreef:Maar hoe gaat het dan met tijdens het leven nogal zure, zeikerige types, om maar wat te noemen?
Die komen ergens anders. ;)

Ik zal ook proberen wat ervaringen te vinden die negatief zijn. Er zijn ook heel veel helse bijna-dood ervaringen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Schepsel »

Pilgrim schreef:
Schepsel schreef:Maar hoe gaat het dan met tijdens het leven nogal zure, zeikerige types, om maar wat te noemen?
Die komen ergens anders. ;)

Ik zal ook proberen wat ervaringen te vinden die negatief zijn. Er zijn ook heel veel helse bijna-dood ervaringen.
Ik vind het wel een interessant onderwerp. Het zou fijn zijn als meer culturen erin betrokken raken.

Mensen die helse BDE's hadden, hadden die ook een in bijbels opzicht zondig leven? Of waren ze depressief?

Verhoudt het type BDE zich naar het wel of niet gelovig zijn van degene die hem ondergaat?

Doorgaans wordt gesteld dat het een creatie is van hersenen met zuurstoftekort (tenminste, dacht ik).
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Maar hoe gaat het dan met tijdens het leven nogal zure, zeikerige types, om maar wat te noemen? Hier wekt het de indruk dat de bewoners van de hemel allemaal zeer prettig zijn, maar er zijn gewoon andere karakters. Veranderen die dan? Of mensen die neigen naar roddelen en pesten? En hoe zit het dan met gestoorde mensen die van kinds af aan zeer nare dingen deden, zoals jonge katjes levend begraven?

En hoe wordt verveling voorkomen? Of bestaat dat in die toestand niet meer?

Waarom dragen de mensen dezelfde kleding, als mensen het juist fijn vinden om kleding te dragen die bij ze past? Of is die neiging dan ook weg?

Dat soort dingen vraag ik me dan af, als ik dit soort dingen lees.
Dat zijn allemaal neigingen die uit de emotie & verlangen (het lichaam) komen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Pilgrim, wat zegt dit nou helemaal, anders dan dat mensen in staat zijn tot het maken van mooie voorstellingen? Mensen kunnen mooie dingen (die voor mensen mooi zijn) bedenken, getuige vele mooie verzonnen sprookjes en andere fantasieverhalen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:Pilgrim, wat zegt dit nou helemaal, anders dan dat mensen in staat zijn tot het maken van mooie voorstellingen? Mensen kunnen mooie dingen (die voor mensen mooi zijn) bedenken, getuige vele mooie verzonnen sprookjes en andere fantasieverhalen.
Wie zegt dat dit voortkomt uit de fantasie?
Is dat weer geen speculatie in jouw ogen?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Schepsel »

Ozes schreef:
Schepsel schreef:Maar hoe gaat het dan met tijdens het leven nogal zure, zeikerige types, om maar wat te noemen? Hier wekt het de indruk dat de bewoners van de hemel allemaal zeer prettig zijn, maar er zijn gewoon andere karakters. Veranderen die dan? Of mensen die neigen naar roddelen en pesten? En hoe zit het dan met gestoorde mensen die van kinds af aan zeer nare dingen deden, zoals jonge katjes levend begraven?

En hoe wordt verveling voorkomen? Of bestaat dat in die toestand niet meer?

Waarom dragen de mensen dezelfde kleding, als mensen het juist fijn vinden om kleding te dragen die bij ze past? Of is die neiging dan ook weg?

Dat soort dingen vraag ik me dan af, als ik dit soort dingen lees.
Dat zijn allemaal neigingen die uit de emotie & verlangen (het lichaam) komen.
Maar je hebt ook mensen die een stoornis hebben waardoor ze geen emotie hebben, en van die dingen doen, om nog *iets* te ervaren, want een dier bijv reageert op pijn, zal krijsen. Daar komen vaak dat soort dingen vandaan. Hebben zij dan in die hemel WEL emoties?

Zijn zij dan niet langer gestoord, en is het iemand verlossen van zijn stoornis niet ook een enorme ingreep in diens karakter/persoon? Dus, mag zo iemand van God (of wat dan ook) wel bestaan?

Het lijkt me oneerlijk als zulke mensen in de hel belanden, aangezien zij er niks aan kunnen doen en in feite ook tragisch zijn. Sommige kinderen zijn duidelijk zo gestoord dat het niet goed gaat komen. Zo zijn ze van heel jongs af aan.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:
xplosive schreef:Pilgrim, wat zegt dit nou helemaal, anders dan dat mensen in staat zijn tot het maken van mooie voorstellingen? Mensen kunnen mooie dingen (die voor mensen mooi zijn) bedenken, getuige vele mooie verzonnen sprookjes en andere fantasieverhalen.
Wie zegt dat dit voortkomt uit de fantasie?
Is dat weer geen speculatie in jouw ogen?
Het zijn in ieder geval voorstellingen. Of die voorstellingen dan ook noodzakelijkerwijs op reële entiteiten gebaseerd zijn, daar kun je dan over van mening verschillen. Een bewijs voor het bestaan van een hemel zie ik er in ieder geval niet in.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Pilgrim »

Schepsel schreef:Hebben zij dan in die hemel WEL emoties?
Ik heb niet op alles een antwoord, maar op deze wel. Ik heb vrij veel boeken over bijna-dood ervaringen en uittredingen gelezen en er blijkt onmiskenbaar uit dat in de lichaamloze staat emoties véél intenser zijn dan wanneer ze fysiek ervaren worden. Het is net alsof speakers wijd open staan! Op de één of andere manier dempt het lichaam dus gevoelens.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie