Danube .

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Danube .

Bericht door mercator »

Monique schreef:
Danube: Dat doet men door de spirituele kern ervan te negeren
Wat is de "spirituele kern" van islam?
Op de foto zie je het summum van spiritualiteit voor de moslim. Hij/zij blaast zichzelf op uit pure spiritualiteit maar Allah zorgt ervoor dat de kopvod op blijft om mannen niet om hitsige gedachten te brengen:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Dhana schreef:

Kun je me voorbeelden geven waar deze citaten heden ten dage in de praktijk gebracht worden door Christenen of Joden?
In Rwanda sloegen de Christen elkaar recent nog massaal de hersens in en in Afghanistan pissen de Christenen over de lijken van vermoorde Afghanen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Danube .

Bericht door Monique »

Danube schreef:
Monique schreef:Ik wil graag van Danube horen wat de "spirituele kern" van islam is volgens hem.
Hij heeft het over deze "kern".
Ik ben zeer benieuwd wat deze "spirituele kern" behelst volgens Danube.

Wanneer hij deze kern kan uitleggen kunnen we wellicht in staat zijn de islam als "religie" te zien en niet als staatsvorm.
Zonder spirituele zaken = geen religie.

Ik heb tot nu toe islam niet kunnen betrappen op iets "spiritueels" maar Danube wel.
Ik ben dus zeer benieuwd.
Niet om de vraag te ontwijken, maar als jij me zegt wat voor jou de spirituele kern van het Christendom is dan kan ik je wellicht goed duidelijk maken dat die overeenstemt met die van de Islam.
Je ontwijkt de vraag wel.
Jij hebt het over de "spirituele kern" van de islam.
Dan mag JIJ mij ook vertellen wat dat dan precies is.

Een christelijke spirituele kern vraag ik wel aan iemand die het daar over heeft.
Ik ben namelijk geen christen.
Voor een goed besef van de islamitische spiritualiteit zou je ook eens een paar gedichten van Rumi kunnen lezen.
Nee, ik vraag het aan jou omdat jij ermee komt.

Dus, WAT is die "spirituele kern" van islam waar je het over hebt?
Amorele atheistische nitwit
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Schepsel schreef:Wat is de relevantie van brandstapels 500 jaar terug als het gaat om de achterlijkheid en wreedheid van mensen van nu?
Die relevantie is niet zo groot: godsdiensten verklaren weinig over menselijk gedrag.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

mercator schreef: maar Allah zorgt ervoor dat de kopvod op blijft om mannen niet om hitsige gedachten te brengen
Ik vrees dat deze bijdrage vooral veel onthult over je eigen gedachten.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Danube .

Bericht door Hallo Tokyo »

Danube schreef:
Hallo Tokyo schreef:


Danube of hoe hij zich elders ook noemt is de mening toegedaan dat het percentage islamitische veelal criminele leeghoofden om maar eens een vriendelijke beschrijving te gebruiken, in de nabije decennia heel erg mee gaat vallen, en de tegenstrijdige berichten over die aantallen doet hij af als zijnde islamofoob. Totdat èèn van zijn dochters natuurlijk eens uit elkaar getrokken gaat worden door zo'n barbaar, dan piept hij er waarschijnlijk anders over, of niet natuurlijk, daar zie ik hem ook nog wel voor aan.
Ja, de moslims onkerkelijken sneller dan Christenen en de komende decennia zal het aantal moslims in Nederland afnemen. Ik kan het ook niet helpen.

Dit is wel een van de verklaringen waarom de PVV nauwelijks nog over moslims praat en van het politieke toneel gaat verdwijnen.
Dat mag je dan onderbouwen die ontkerkelijking, verder is het algemeen bekend dat religieuzen nogal graag meeliften op een religieuze hype, dat hebben we een aantal decennia geleden kunnen zien bij de grootschalige migratie van moslims richting het vrije Westen, ineens zagen de ' Hirsch Ballins' hun kans weer schoon om mensen met een gezond verstand wederom te kunnen knechten. Dus ontkerkelijken gaat mij niet ver genoeg, op den duur dient religie te verdwijnen, uiteindelijk gelooft ook niet iedereen meer in kabouters, elfen of Sinterklaas, begrijp je wel? En over die PVV zou ik maar niet zo zeker van mijn zaak zijn, dit is slechts wensdenken van je.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Danube .

Bericht door Schepsel »

We blijven in cirkels draaien.

Achterlijkheid hoeft zich niet te verhouden naar religie==>zie je wel dat het islam niet is!
Rwandezen die elkaar vermoorden is niet op bijbelse grond.==> en dat is bij moslims wel zo? Waarna sterke argumenten worden genegeerd over de islam en het circus weer van voren begint; het begint me te vermoeiend te worden.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Monique schreef: Ik ben namelijk geen christen.
Atheïsten blijken de absolute kampioenen als het over oorlog en genocide gaat. Mogelijk zegt dat iets over hun spirituele kern.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Schepsel schreef:We blijven in cirkels draaien.

Achterlijkheid hoeft zich niet te verhouden naar religie==>zie je wel dat het islam niet is!
Rwandezen die elkaar vermoorden is niet op bijbelse grond.==> en dat is bij moslims wel zo? Waarna sterke argumenten worden genegeerd over de islam en het circus weer van voren begint; het begint me te vermoeiend te worden.
Het is ongerijmd dat moslims zouden moorden omdat het in de Koran staat en Christenen omdat het niet in de Bijbel staat.

De enige verklaring moet zijn dat Bijbel en Koran niets verklaren, en dat was hetgeen te bewijzen viel.

Je hoeft dus helemaal niet in een cirkel te draaien.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Hallo Tokyo schreef:
Danube schreef:
Hallo Tokyo schreef:


Danube of hoe hij zich elders ook noemt is de mening toegedaan dat het percentage islamitische veelal criminele leeghoofden om maar eens een vriendelijke beschrijving te gebruiken, in de nabije decennia heel erg mee gaat vallen, en de tegenstrijdige berichten over die aantallen doet hij af als zijnde islamofoob. Totdat èèn van zijn dochters natuurlijk eens uit elkaar getrokken gaat worden door zo'n barbaar, dan piept hij er waarschijnlijk anders over, of niet natuurlijk, daar zie ik hem ook nog wel voor aan.
Ja, de moslims onkerkelijken sneller dan Christenen en de komende decennia zal het aantal moslims in Nederland afnemen. Ik kan het ook niet helpen.

Dit is wel een van de verklaringen waarom de PVV nauwelijks nog over moslims praat en van het politieke toneel gaat verdwijnen.
Dat mag je dan onderbouwen die ontkerkelijking,
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/vri ... 53-wm1.htm
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Danube .

Bericht door Dhana »

Danube schreef:
Dhana schreef:
Danube schreef: Ja, een beetje zoals protestanten op de brandstapels van de katholieken belandden. Binnen wereldgodsdiensten zijn er altijd stromingen en die bestrijden elkaar te vuur en te zwaard. Er zijn geen voorbeelden van godsdiensten waar dat niet het geval is.

Stel de directie van jouw bank heeft zoveel gefraudeerd dat jij geen geld op kan nemen omdat de zaak volkomen failliet is. Haal je dan ook je schouders op zeggende dat het nu eenmaal altijd zo geweest is dat de rijken zoveel mogelijk geld naar zich toe hebben willen halen?

Waarom ga jij niet in op inhoudelijke zaken maar veschuil je je achter algemenheden en vervalt in tu toque?
Ik wijs slechts op de kenmerken van wereldgodsdiensten, en daarin zijn overeenkomstige patronen zichtbaar. Jij bent een gelovige die andere gelovigen bestrijdt, aan dat zieke spel doe ik niet mee.

Heb je de koran wel eens gelezen en verhandelingen over het zieke leven van de profeet Mohammed? De man wiens voorbeeld iedere moslim zo goed mogelijk moet volgen? Als het over zieke spelletjes wilt zien kun je daar je hart ophalen.

Hoe komt het dat je ineens wel op de proppen kunt komen met citaten uit de bijbel waar geen christen zich aan comformeert en weiger je categorisch de koran met dezelfde kritische blik te bekijken?

Nog even ter verduidelijking. Christenen worden zo genoemd omdat ze de leer van Jezus volgen. Waar in in het Nieuwe Testament roept Jezus op tot geweld ten aanzien van anderen?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Danube .

Bericht door Hallo Tokyo »

Hallo Tokyo schreef:
Danube schreef:
Hallo Tokyo schreef:


Danube of hoe hij zich elders ook noemt is de mening toegedaan dat het percentage islamitische veelal criminele leeghoofden om maar eens een vriendelijke beschrijving te gebruiken, in de nabije decennia heel erg mee gaat vallen, en de tegenstrijdige berichten over die aantallen doet hij af als zijnde islamofoob. Totdat èèn van zijn dochters natuurlijk eens uit elkaar getrokken gaat worden door zo'n barbaar, dan piept hij er waarschijnlijk anders over, of niet natuurlijk, daar zie ik hem ook nog wel voor aan.
Ja, de moslims onkerkelijken sneller dan Christenen en de komende decennia zal het aantal moslims in Nederland afnemen. Ik kan het ook niet helpen.

Dit is wel een van de verklaringen waarom de PVV nauwelijks nog over moslims praat en van het politieke toneel gaat verdwijnen.
Dat mag je dan onderbouwen die ontkerkelijking,

Je denkt toch niet dat ik een verpolitiekt orgaan zoals het CBS geloofwaardig vind in deze? Die in opdracht van hun politieke meerderen naar een gewenst geachte uitkomst rekenende ambtenarren kunnen van mij de pot op, kijk eens om je heen in het nog vrije Westen en je kent de uitkomst wat betreft de aanwezige islam, dit wordt onze ondergang als we niet snel draconische maatregelen gaan treffen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Danube .

Bericht door Schepsel »

Danube, wat vind je ervan dat immigranten Nederlandse meisjes heel vaak lastig vallen en respectloos behandelen?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Schepsel schreef:Danube, wat vind je ervan dat immigranten Nederlandse meisjes heel vaak lastig vallen en respectloos behandelen?
Ik vind dat dit tuig hard moet worden aangepakt.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Danube .

Bericht door Hallo Tokyo »

Schepsel schreef:Danube, wat vind je ervan dat immigranten Nederlandse meisjes heel vaak lastig vallen en respectloos behandelen?

Waarschijnlijk gaat hij nu antwoorden dat christelijke nozems dit ook deden in de vijftiger jaren van de vorige eeuw...


:lol:
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Hallo Tokyo schreef:

Je denkt toch niet dat ik een verpolitiekt orgaan zoals het CBS geloofwaardig vind in deze? Die in opdracht van hun politieke meerderen naar een gewenst geachte uitkomst rekenende ambtenarren kunnen van mij de pot op, kijk eens om je heen in het nog vrije Westen en je kent de uitkomst wat betreft de aanwezige islam, dit wordt onze ondergang als we niet snel draconische maatregelen gaan treffen.
Ik begrijp dat als de feiten niet overeenstemmen met je geloof dat alleen een probleem is voor de feiten
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Dhana schreef:
Hoe komt het dat je ineens wel op de proppen kunt komen met citaten uit de bijbel waar geen christen zich aan comformeert en weiger je categorisch de koran met dezelfde kritische blik te bekijken?
Ik meen dat we de Koran net zo kritisch moeten bekijken, in het besef dat het wel erg oeroude boeken zijn die geschreven zijn in tribale tijden.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Danube .

Bericht door Hallo Tokyo »

Danube schreef:
Hallo Tokyo schreef:

Je denkt toch niet dat ik een verpolitiekt orgaan zoals het CBS geloofwaardig vind in deze? Die in opdracht van hun politieke meerderen naar een gewenst geachte uitkomst rekenende ambtenarren kunnen van mij de pot op, kijk eens om je heen in het nog vrije Westen en je kent de uitkomst wat betreft de aanwezige islam, dit wordt onze ondergang als we niet snel draconische maatregelen gaan treffen.
Ik begrijp dat als de feiten niet overeenstemmen met je geloof dat alleen een probleem is voor de feiten

Ach feiten die jou niet welgevallig zijn doe jij af als zijnde islamofoob....
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Danube .

Bericht door Monique »

Danube schreef:
Monique schreef: Ik ben namelijk geen christen.
Atheïsten blijken de absolute kampioenen als het over oorlog en genocide gaat. Mogelijk zegt dat iets over hun spirituele kern.
Het gaat hier echter over de "islamitische spirituele kern".

Dus?
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Danube .

Bericht door Dhana »

Danube schreef:
Dhana schreef:

Kun je me voorbeelden geven waar deze citaten heden ten dage in de praktijk gebracht worden door Christenen of Joden?
In Rwanda sloegen de Christen elkaar recent nog massaal de hersens in en in Afghanistan pissen de Christenen over de lijken van vermoorde Afghanen.
Omdat ze in Rwanda vonden dat de andere partij het Christendom niet op de juiste manier beleed en dat even recht gezet moest worden? Pissen de soldaten uit naam van God over de lijken van vermoorde Afghanen? Wie zegt dat daar geen atheïsten onder zijn en alleen Christenen?
Laatst gewijzigd door Dhana op do okt 25, 2012 12:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Danube .

Bericht door Dihya »

Oh please, Dhana die hier steeds overschreeuwt dat Danube de Koran maar eens moet lezen en zegt het zelf gelezen te hebben. Alsof je de enige bent? Ik heb de Koran meer dan 10 keer uitgelezen, heb ouders die Klassiek Araisch spreken en verstaan en toch, ja toch ben ik moslima... kortom: het lezen van de Koran staat niet synoniem aan het haten van de islam of tot een 'besef' te komen dat de islam als religie niet deugt.

En hoe weet je nou zeker dat Danube de Koran met geen vinger aangeraakt heeft? Het is hem niet eens gevraagd. Vrij vermoeiend al die vingers die naar jou wijzen.

Danube, je doet het heel goed hoor! Petje af.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Dhana schreef:
Omdat ze in Rwanda vonden dat de andere partij het Christendom op de juiste manier beleed en dat even recht gezet moest worden? Pissen de soldaten uit naam van God over de lijken van vermoorde Afghanen? Wie zegt dat daar geen atheïsten onder zijn?
Waar baseer je op dat moslims in Syrië of Irak elkaar bestoken omdat dit hun in de Koran is opgedragen?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Danube .

Bericht door mercator »

Monique schreef: Het gaat hier echter over de "islamitische spirituele kern".
Hij gaat geen antwoord geven want er IS geen antwoord:
-ofwel heeft Islam een spirituele kern en lappen de moslims die massaal aan hun laars
-ofwel heeft Islam geen spirituele kern.

De inhoud van Islam is onbelangrijk, het is het al 14 eeuwen durende storende gedrag van MOSLIMS dat het probleem is.

Als je een moslim zélf vraagt over zijn spirituele kern staat die met zijn mond vol bruine tanden, ten hoogste stamelt die "het navolgen van de Koran". Meer is het niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Danube .

Bericht door Hallo Tokyo »

Dhana schreef:
Danube schreef:
Dhana schreef:

Kun je me voorbeelden geven waar deze citaten heden ten dage in de praktijk gebracht worden door Christenen of Joden?
In Rwanda sloegen de Christen elkaar recent nog massaal de hersens in en in Afghanistan pissen de Christenen over de lijken van vermoorde Afghanen.
Omdat ze in Rwanda vonden dat de andere partij het Christendom niet op de juiste manier beleed en dat even recht gezet moest worden? Pissen de soldaten uit naam van God over de lijken van vermoorde Afghanen? Wie zegt dat daar geen atheïsten onder zijn en alleen Christenen?

Ja en die Rwandezen en Amerikanen riepen dan ook massaal Jezus is groot of woorden van die strekking terwijl zij zich bezig hielden zoals door Danube gesteld.


:lol:
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Danube .

Bericht door Dihya »

Oh please Mercator, het is maar dat ik vast, anders had ik je uitgescholden. Het is walgelijk dat jij die arme vrouw gebruikt in je discussie, niet wetende wat haar historie was. Het is vrij logisch dat ze in die wanhoop zichzelf opgeblazen heeft. Het is oneerbiedig van jou. Alsof Israeli's hun kinderen niet de dood insturen, nee dat doen alleen islamieten.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gesloten