Nieuws over islam in Indonesië

momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door momo »

Ach "wij in het westen bezitten de juiste waarden en normen, en zullen eens laten zien hoe het moet". Stop eens met
andermans normen te verwaarlozen. Deze gedachten die jullie dragen is zo ouderwets en doet me stiekem denken aan de kolonisatieperiode.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Nou ja, dan ben ik maar een ouderwetse neokolonialist. Ik dacht serieus dat ik een 'moderne', westerse, klassieke liberaal en vrijdenker was. Ik vergis me blijkbaar.

Ja, ik ben van mening dat de westerse normen en waarden beter zijn - heel veel beter zelfs - dan de islamitische. Ja, ik denk dat de westerse normen en waarden veel dichter komen bij de juiste normen en waarden. Ja, ik denk dat het westerse model veel meer navolging verdient dan het achterlijke islamitische systeem.

Noem dat wat je wilt, maar voor mij is het gewoon logisch. Wie dat niet vindt, is ofwel een idioot, ofwel een moslim.
Laatst gewijzigd door KevinB op di mei 15, 2012 11:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:

Bericht door Ariel »

KevinB schreef: . Wie dat niet vindt, is ofwel een idioot, ofwel een moslim.
Momo is inderdaad een moslim Kevin. Hij heeft ons een tijdje verlaten, maar is nu ( even) terug om ons te vertellen dat Islam de juiste normen en waarden heeft, en dat de Westerse waarden stinken. Die gedachte gang is blijkbaar in de ogen van een Moslim heel progressief en vooruitstrevend.
Buig voor Allah, en dan wordt je vast heel goeie vrienden met momo.

Hoi Momo. Long time no see. Gaat het goed met je? .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Mahalingam »

En er is beeld:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door momo »

Wat is dan je maatstaf voor het goed en het kwade Kevin?

Met mij gaat alles oké. Hopelijk zijn jullie al een stap verder in jullie denken, nietwaar?
Waar staan jullie als ik vragen mag Ariël, na mijn 5 of 6 jarige afwezigheid? Wat is de positie van de islaam de dag van vandaag in België en in de wereld?
Wat is jullie doel van deze website? "Dawah" doen voor het seculiere gedachtengoed? Laten we zeggen "de neo-liberale salafisten".
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Ariel »

momo schreef:
Met mij gaat alles oké. Hopelijk zijn jullie al een stap verder in jullie denken, nietwaar?
Waar staan jullie als ik vragen mag Ariël, na mijn 5 of 6 jarige afwezigheid? Wat is de positie van de islaam de dag van vandaag in België en in de wereld?
Wat is jullie doel van deze website? "Dawah" doen voor het seculiere gedachtengoed? Laten we zeggen "de neo-liberale salafisten".
Hoe ik over Islam denk? Nog net zo als 5 jaar geleden nono. Ik vind Islam nog net zo'n waardeloze domme religie als lang geleden. Islam mag van mij beleden worden, maar dan wel in zijn orginele habitat. Bijvoorbeeld in SA en de rest van de arabische landen. Daar mogen moslims net zo vaak als ze willen hun billen aan het niet bestaande godheidje allah tonen, en mogen jullie je vrouwen in doeken hullen en andere leuke coeltoer dingen doen zoals bijvoorbeeld stenigen, en handjes verwijderen . Maar hier in het westen hoort Islam niet. Ik wil niet geconfronteerd worden met hoofddoekjes en andere shit.


Maar wat ik belangrijker vind is, ...Hoeveel stappen ben jij verder. Geloof jij nog steeds in Allah? En ben jij nog steeds van mening dat mohammed zijn profeet is?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door momo »

Ariel schreef:
momo schreef:
Met mij gaat alles oké. Hopelijk zijn jullie al een stap verder in jullie denken, nietwaar?
Waar staan jullie als ik vragen mag Ariël, na mijn 5 of 6 jarige afwezigheid? Wat is de positie van de islaam de dag van vandaag in België en in de wereld?
Wat is jullie doel van deze website? "Dawah" doen voor het seculiere gedachtengoed? Laten we zeggen "de neo-liberale salafisten".
Hoe ik over Islam denk? Nog net zo als 5 jaar geleden nono. Ik vind Islam nog net zo'n waardeloze domme religie als lang geleden. Islam mag van mij beleden worden, maar dan wel in zijn orginele habitat. Bijvoorbeeld in SA en de rest van de arabische landen. Daar mogen moslims net zo vaak als ze willen hun billen aan het niet bestaande godheidje allah tonen, en mogen jullie je vrouwen in doeken hullen en andere leuke coeltoer dingen doen zoals bijvoorbeeld stenigen, en handjes verwijderen . Maar hier in het westen hoort Islam niet. Ik wil niet geconfronteerd worden met hoofddoekjes en andere shit.


Maar wat ik belangrijker vind is, ...Hoeveel stappen ben jij verder. Geloof jij nog steeds in Allah? En ben jij nog steeds van mening dat mohammed zijn profeet is?

Vriendelijke groet.
Ik heb geen probleem met deze visie, zolang jullie jullie maar niet voor de ganse wereld uitsloven als zijnde de democratie bij uitstek. We horen namelijk dat jullie voor gelijke rechten zijn en vrijheid voor iedereen, tot het over de Islaam gaat.

Ik geloof nog meer ik de Islam en de Profeet Mohammad (VZMH). Standvastiger dan ooit!
allah oe akbar
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door H.Numan »

momo schreef:Ach "wij in het westen bezitten de juiste waarden en normen, en zullen eens laten zien hoe het moet". Stop eens met
andermans normen te verwaarlozen. Deze gedachten die jullie dragen is zo ouderwets en doet me stiekem denken aan de kolonisatieperiode.
Zekers. Heksen verbranden in Saudi Arabië is prima. Klittensnijden moet kunnen. Aangezien de aarde rond is, is elk punt een middel punt. Dus is de claim dat Mekka de navel van de aarde is net zo gerechtvaardigd als de claim dat Mekka de aars van de aarde is. GMT is onzin, we gaan over om MMT, Mekka Mean Time. Maakt het bidden een stuk eenvoudiger ook.

Ik neem aan dat je een grapje maakte. :smile:

Maar ik ben het wel, en volkomen met je eens dat wij in die landen niets te zoeken hebben. Alleen ga ik iets verder dan de meeste mensen: ik vind dat wij daar helemaal niets te zoeken hebben. Dus niet alleen politiek (jullie zoeken zelf maar uit hoe je jezelf wilt besturen), maar ook economisch. Meneer Wientjes, de schijthuizen verkoper in het Midden Oosten is een goed voorbeeld. Omwille van zijn omzet kan ons land verder verrekken. Da's niet goed, en niet verstandig. Ook niet verstandig om die landen gratis geld te geven, of mensen er naar tapijtjes en tempels te laten kijken. Dus Egypte zou, wat mij betreft haar pyramides in plastic kunnen verpakken. Olie dan? Het zou erg verstandig zijn om daar een alternatief voor te ontwikkelen.

Als dat alternatief er is zie je de mohammedaanse wereld wegzinken in haar eigen ellende. Da's prima, want dat willen ze dolgraag.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Ariel »

momo schreef:
Ik geloof nog meer ik de Islam en de Profeet Mohammad (VZMH). Standvastiger dan ooit!

Da's mooi....Maar vertel dan eens op welke gronden je zo standvastig in Islam geloofd. Geef ons de benefit van jouw kennis zodat ook wij , domme kafirs" in gaan zien hoe mooi Islam is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door momo »

Ariel schreef:
momo schreef:
Ik geloof nog meer ik de Islam en de Profeet Mohammad (VZMH). Standvastiger dan ooit!

Da's mooi....Maar vertel dan eens op welke gronden je zo standvastig in Islam geloofd. Geef ons de benefit van jouw kennis zodat ook wij , domme kafirs" in gaan zien hoe mooi Islam is.
Op basis van rationele gronden. Bewijs eerst maar eens aan jezelf dat je uit het niets bent ontstaan, eer je mij komt vragen waarom de Islam voor mij een leidraad is.
allah oe akbar
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door momo »

H.Numan schreef:
momo schreef:Ach "wij in het westen bezitten de juiste waarden en normen, en zullen eens laten zien hoe het moet". Stop eens met
andermans normen te verwaarlozen. Deze gedachten die jullie dragen is zo ouderwets en doet me stiekem denken aan de kolonisatieperiode.
Zekers. Heksen verbranden in Saudi Arabië is prima. Klittensnijden moet kunnen. Aangezien de aarde rond is, is elk punt een middel punt. Dus is de claim dat Mekka de navel van de aarde is net zo gerechtvaardigd als de claim dat Mekka de aars van de aarde is. GMT is onzin, we gaan over om MMT, Mekka Mean Time. Maakt het bidden een stuk eenvoudiger ook.

Ik neem aan dat je een grapje maakte. :smile:

Maar ik ben het wel, en volkomen met je eens dat wij in die landen niets te zoeken hebben. Alleen ga ik iets verder dan de meeste mensen: ik vind dat wij daar helemaal niets te zoeken hebben. Dus niet alleen politiek (jullie zoeken zelf maar uit hoe je jezelf wilt besturen), maar ook economisch. Meneer Wientjes, de schijthuizen verkoper in het Midden Oosten is een goed voorbeeld. Omwille van zijn omzet kan ons land verder verrekken. Da's niet goed, en niet verstandig. Ook niet verstandig om die landen gratis geld te geven, of mensen er naar tapijtjes en tempels te laten kijken. Dus Egypte zou, wat mij betreft haar pyramides in plastic kunnen verpakken. Olie dan? Het zou erg verstandig zijn om daar een alternatief voor te ontwikkelen.

Als dat alternatief er is zie je de mohammedaanse wereld wegzinken in haar eigen ellende. Da's prima, want dat willen ze dolgraag.
Ik zie dat volkomen zitten, maar blijkbaar ziet jullie westerse leider (USA) dat momenteel niet zitten, onze Neo-liberale Fascisten.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Ariel »

momo schreef:
Op basis van rationele gronden. Bewijs eerst maar eens aan jezelf dat je uit het niets bent ontstaan, eer je mij komt vragen waarom de Islam voor mij een leidraad is.
Vind jij dat rationeel? Omdat jij niet kan beseffen hoe de mens is ontstaan bestaat Allah ? Nou, dat is verstandig zeg.... En waarom je Islam als leidraad hebt, kan jij me niet vertellen, omdat jij dat zelf ook niet weet.

Ik kan jou wel vertellen waarom jij in Allah gelooft. Jij bent als moslim geboren, daarna gehersenspoeld, bang gemaakt voor de hel, en vandaar geloof jij in Allah. Omdat het moest van thuis.
Dat is de enige reden. Jouw geloof in Islam is niet rationeel. Het is niet doordacht, en zeker niet berustend op wetenschappelijke gronden of feiten. Je hebt je verstand daar niet bij gebruikt, het is niet weldoordacht, want in feite ben jij niks anders dan een voorgeprogrameerd mens.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door momo »

Ariel schreef:
momo schreef:
Op basis van rationele gronden. Bewijs eerst maar eens aan jezelf dat je uit het niets bent ontstaan, eer je mij komt vragen waarom de Islam voor mij een leidraad is.
Vind jij dat rationeel? Omdat jij niet kan beseffen hoe de mens is ontstaan bestaat Allah ? Nou, dat is verstandig zeg.... En waarom je Islam als leidraad hebt, kan jij me niet vertellen, omdat jij dat zelf ook niet weet.

Ik kan jou wel vertellen waarom jij in Allah gelooft. Jij bent als moslim geboren, daarna gehersenspoeld, bang gemaakt voor de hel, en vandaar geloof jij in Allah. Omdat het moest van thuis.
Dat is de enige reden. Jouw geloof in Islam is niet rationeel. Het is niet doordacht, en zeker niet berustend op wetenschappelijke gronden of feiten. Je hebt je verstand daar niet bij gebruikt, het is niet weldoordacht, want in feite ben jij niks anders dan een voorgeprogrameerd mens.
Evenals jouw democratie gesteund is op wetenschappelijk onderzoek...
So what? Ik werd gehersenspoeld, verplicht te geloven in Allah en onderdrukt! Whats your point? Jij werd opgevoed ineen maatschappij dat geen maatstaven heeft. Laten we zeggen dat jullie barbaarse mensen zijn die nog in een prehistorische grot zitten.
Stop nu eens met uw denken op te leggen aan anderen Ariël!

Hint: Thomas van Aquino schreef al over de rationaliteit over het bestaan van God.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Pilgrim »

Het probleem is niet dat God niet zou kunnen bestaan, maar dat de Islam gewoon bedrog is. Iedereen die zijn hart en verstand op de goede plaats heeft kan dat zien.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Dhana »

momo schreef: Deze gedachten die jullie dragen is zo ouderwets en doet me stiekem denken aan de kolonisatieperiode.

Dat heb ik nou hetzelfde met Spanje en de dhimmiestatus.

Verschil is wel dat wij op onze schreden hebben mogen terugkeren omdat wij de vrijheid van denken en veranderen hebben. Das wel even andere koek dan over 1400 jaar nog steeds dezelfde wreedheden blijven uitvoeren en dat publiekelijk en uit naam van een afgod.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door H.Numan »

momo schreef:
Da's mooi....Maar vertel dan eens op welke gronden je zo standvastig in Islam geloofd. Geef ons de benefit van jouw kennis zodat ook wij , domme kafirs" in gaan zien hoe mooi Islam is.
Op basis van rationele gronden. Bewijs eerst maar eens aan jezelf dat je uit het niets bent ontstaan, eer je mij komt vragen waarom de Islam voor mij een leidraad is.
Nee Momo, zo werkt het niet.

Jij gelooft, jij stelt, dus jij komt maar met bewijs. Niet andersom. Dat heet shifting the burden of proof. Andersom, ik stel helemaal niks. Vraag geen speciale voorrechten (dat is de essentie hier), en jij wilt mij iets laten doen wat niet kan: het niet bestaande bewijzen.

Ik geloof helemaal niet, in geen enkele god. Dus ook niet die maangod van jouw. Daar doe ik verder niemand kwaad mee of bezorg ik overlast. Behalve baardjes, maar die nemen aanstoot aan alles. Jij daarentegen stelt een nogal flink pakket eisen: afschaffing van de democratie, invoering van shariah recht, en onderwerping van de heidenen aan jouw. Dat is nogal wat. Om dat voor elkaar te krijgen zal je tocht echt met iets meer overtuigends aan moeten komen.

Het merkwaardige is dat overtuigde atheïsten (de meerderheid hier) best open staan voor die idioterie waar jij in geloofd. Het enige wat je moet doen is het aantonen. Dat is alles. En met aantonen bedoel ik iets beter dan op kleuterschool niveau.

Probeer het eens.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Ariel »

Christenen Atjeh in angst na sluiten kerken

dinsdag 23 oktober 2012

JAKARTA (ANP) - Christenen in de Indonesische provincie Atjeh op het eiland Sumatra zeggen in angst te leven, nadat de afgelopen week een aantal kerken werd gesloten in de stad Banda Atjeh. Dat gebeurde onder druk van moslimgroeperingen.

De kerken zouden geen vergunning hebben. Ook zes boeddhistische tempels zijn gesloten. Het bestuur van Banda Atjeh liet weten dat de stad met de sluiting wil voorkomen dat problemen met de openbare orde en de veiligheid ontstaan.

,,We moeten onze kerk sluiten omdat het bestuur zegt dat we de regels overtreden. Als we open zouden blijven, kon de stad onze veiligheid niet garanderen'', aldus Nico Tarigan van de Indonesische Bethel Kerk dinsdag tegenover Indonesische media.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3526 ... kerken.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Christenen Atjeh in angst na sluiten kerken

dinsdag 23 oktober 2012

JAKARTA (ANP) - Christenen in de Indonesische provincie Atjeh op het eiland Sumatra zeggen in angst te leven, nadat de afgelopen week een aantal kerken werd gesloten in de stad Banda Atjeh. Dat gebeurde onder druk van moslimgroeperingen.

De kerken zouden geen vergunning hebben. Ook zes boeddhistische tempels zijn gesloten. Het bestuur van Banda Atjeh liet weten dat de stad met de sluiting wil voorkomen dat problemen met de openbare orde en de veiligheid ontstaan.

,,We moeten onze kerk sluiten omdat het bestuur zegt dat we de regels overtreden. Als we open zouden blijven, kon de stad onze veiligheid niet garanderen'', aldus Nico Tarigan van de Indonesische Bethel Kerk dinsdag tegenover Indonesische media.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3526 ... kerken.htm

Moeten we hier eens proberen met een moskee. De gevolgen zijn niet te overzien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Mahalingam »

Er komen nieuwe wetten: de halal-wetten. Er moet nog over gestemd worden maar het enige geschilpunt is nog: moet er een speciale dienst komen (De Halal Hunters) of niet?
Binnenkort is het afgelopen met de vervaardiging van de meningitis-vaccins. Diverse bedrijven zullen wel kunnen inpakken want fabrikage voor export zal ook niet kunnen.
En er zijn nog meer vaccins die niet varkensvrij te maken zijn.
Halal Law 'Will Destroy' Indonesia's Pharmaceutical Industry: Bio Farma
The nation’s vaccine industry faces up to Rp 1.5 trillion ($156 million) in losses if the bill is passed into law, said Iskandar, president director of the state-owned vaccine producer Bio Farma.
Bio Farma currently earns 70 percent of its income from exporting vaccines to 117 countries, he said. The vaccine maker predicted a 15 percent boost in earnings this year.
http://www.thejakartaglobe.com/news/hal ... rma/553831
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuws over de islam en diarree in Indonesië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Er komen nieuwe wetten: de halal-wetten.
Misschien dat daarmee eindelijk de tweede doodsoorzaak diarree wordt opgelost. Want veel gebral met halal doet gelovigen verwonderen en zich van onze kennisbeschaving afzonderen. icon_wave.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Schepsel »

In de Volkskrant stond dit weekend dat Hindoes en moslims slaags zijn geraakt in Bali, waar de baarden jaloers zijn op die hardwerkende Hindoes die daardoor ook beter leven. En het zijn vuile afgodendienaars natuurlijk. Import-Hindoes, dat zijn t. 2 dorpen vochten en er waren maar liefst 14 doden. Omdat ze jaloers waren op mensen die harder werkten. Kan het niet kopiëren van het internet, dan gaat die site klieren met een inlogscherm.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Mahalingam »

Een religieuze hotemetoot is opgepakt. Het bekende liedje.
door neuken de zonden van anderen laten verdwijnen.
About 50 people followed 48-year-old Bantil, who like many Indonesians is known by only one name, living with him in a hamlet in Kutai Timur.
Police revealed that followers were told to submit alms to Bantil to be purified of their sins.
Those who could not afford to were obliged to allow him to sleep with their wives as an alternate means of purification.

“We arrested him after receiving a report from a resident,” Kutai Timur Police chief Adj Sr Comr Budi Santoso told the Jakarta Globe.
“So far there is only one person who was reported as being deceived by the perpetrator [by giving] Rp170 million [541,500 baht] to cleanse his sins. We suspect dozens of the followers’ wives slept with him to be purified. We’re still investigating it.”

Bantil has admitted to sleeping with his followers’ wives to cleanse their sins since 2006.
http://www.bangkokpost.com/breakingnews/326002/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Dhana »

Het blijkt voor moslims Godsmogelijk te zijn om politiek van Godsdienst te scheiden.


Je onderschrift zegt dat allah de grootste is. De grootste van wie allemaal is dat? Het enige wat ik kan bedenken dat allah het grootste ego heeft van al die andere afgoden van de kaaba. Hoe zie jij dat?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws over de islam in Indonesië

Bericht door Mahalingam »

In Atjeh komt een nieuwe wet. Over hoe vrouwen achterop een brommer moeten zitten.
De autoriteiten in de Indonesische provincie Atjeh hebben een wet klaar die het vrouwelijke passagiers van een motorfiets verbiedt om met hun benen aan weerszijden van het voertuig plaats te nemen. De islamitische wet wordt ingevoerd, ondanks verzet van de centrale Indonesische regering. [...]
Maandag maakte Atjeh de inwoners attent op de nieuwe wet met betrekking tot het meerijden op een motorfiets. Alleen in noodgevallen mag een vrouw met haar benen aan weerszijden van de motor plaatsnemen. Ze mag zich echter niet vasthouden aan de bestuurder.
Het verbod is volgens Suaidi Yahya, burgemeester van de stad Lhokseumawe, nodig omdat ‘de rondingen van een vrouwenlichaam' beter zichtbaar zijn als een vrouw met haar benen aan weerszijden op de motor zit, dan wanneer ze in amazonezit achterop zit. ‘Islamitische vrouwen mogen hun rondingen niet tonen, het is tegen de leer van de islam', zei de burgemeester. Welke straf er op overtreding van het verbod staat, wilde hij niet zeggen.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 7_00424505
Blijf ik met de vraag zitten; "En als de vrouw nu achter het stuur zit. Wat dan? "
Waarschijnlijk is het vrouwen al verboden om zelf te rijden.
Zou deze wet niet uitgebreid moeten worden met het 'zitten op paarden' (als ze dat mogen) en het 'zitten op kamelen'?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie