Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Dat wordt dan wat dit jaar. Wat een gezeur. Ik las dat men het Sinterklaas feest op de wereld erfgoedlijst willen hebben om van dit soort gezeur af te zijn.
'Sinterklaas snel op erfgoedlijst'
Laatste update: 3 december 2011

RIJSWIJK - Het sinterklaasfeest hoort bij Nederland, net als Kinderdijk en de Amsterdamse grachtengordel.

Daarom prijkt het feest waarschijnlijk volgend jaar op de nationale erfgoedlijst en mogelijk ook op de werelderfgoedlijst.

Daarmee zou het beschermd zijn en kan het niet zomaar van de ene op de andere dag worden veranderd.

Het Sint Nicolaas Genootschap Nederland is druk met de voorbereidingen om de viering in Nederland beschermd te krijgen. Dat kan pas wanneer ons land een handtekening zet onder het Unesco-verdrag over immaterieel erfgoed uit 2003, waarschijnlijk begin volgend jaar. Daarna krijgt de vereniging te horen wat de eisen zijn voor een aanvraag.

Belgen

''We spiegelen de onze voorlopig aan die van de Belgen. Zij hebben de sinterklaasviering al jaren op de nationale inventaris staan. Samen met hen willen we het feest ook op de werelderfgoedlijst krijgen'', aldus voorzitter Jan van Wijk van het genootschap.

Om werelderfgoed te worden moeten tradities een internationaal karakter hebben. Sinterklaas wordt al jaren in verschillende landen gevierd, onder meer door Nederlandse expats.

Voor de aanvraag zijn naast de traditie van de viering ook praktische zaken belangrijk. ''Zo zijn er steeds minder schimmels. Hoe los je dat op? Ook stellen gemeentes steeds hogere veiligheidseisen aan de intocht'', aldus directeur Ineke Strouken van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur, dat het initiatief ondersteunt.

Traditie

Het feest vastleggen als immaterieel erfgoed betekent overigens niet dat Sinterklaas altijd op dezelfde manier moet worden gevierd. Strouken: ''De gedachte erachter is dat tradities pas blijven leven als mensen ze blijven dragen. Tradities leven en bewegen mee met de tijd.''

Volgens haar is dat de kracht van Sinterklaas: hij is altijd met zijn tijd meegegaan. ''Stapje voor stapje zijn omwentelingen gekomen in de traditie'', meent ook Van Wijk. Daarmee doelt hij onder meer op de veranderingen van de veelbesproken Piet.

In het begin werd hij gezien als Moor; nu is er de gedachte dat veel pieten zwart zijn vanwege al het roet in de schoorstenen waar ze doorheen klimmen.

http://www.nu.nl/binnenland/2684268/sin ... lijst.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Zwarte Piet was in werkelijkheid de duivel en niet een man met een donkere huidskleur. Bij Sinterklaas in Oostenrijk zijn de helpers van Sinterklaas afgebeeld als duivels met hoorntjes en niet als zwarte mannen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef:Waarom Mohammedanen geen Sinterklaas kunnen vieren? Omdat die geen eerlijk mens is. Dat heb ik niet zelf verzonnen maar een imam in Turkije.
Hij komt via de schoorsteen binnen en een goed mens komt via de deur binnen. Staat in de Koran.
The imam of the Turkish town of Kuzan has issued a warning to Muslims about Santa Claus, who he called a dishonest person, Italy's Corriere della Sera wrote.
Imam Suleiman Eniceri said it was suspicious that Santa Claus brings presents into a house by climbing down a chimney or through windows. “If he was an honest person he would come through the door as we do,” the imam said. The imam cited a passage in the Koran that calls on the faithful to enter houses through doors.
http://en.ria.ru/strange/20111228/170538693.html
weet iemand het citaat?
Ik kam me voorstellen dat Turkse moslims alles uit de kast trekken om Sinterklaas of iedere andere versie die naar hem verwijst uit het menselijk geheugen gaband willen zien. Hij was immers de Bisschop van Smyrna/Izmir?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door H.Numan »

Ja, zo lust ik nog wel een pint. Een eerlijk man rijdt niet te paard door de lucht in 2 uur van Mekka naar Jeruzalem, bijvoorbeeld.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Monique »

Mahalingam schreef:Waarom Mohammedanen geen Sinterklaas kunnen vieren? Omdat die geen eerlijk mens is. Dat heb ik niet zelf verzonnen maar een imam in Turkije.
Ik dacht dat dat is omdat Sinterklaas wél eerlijk is; iets komt brengen in plaats van weghalen.
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Dhana »

H.Numan schreef:Ja, zo lust ik nog wel een pint. Een eerlijk man rijdt niet te paard door de lucht in 2 uur van Mekka naar Jeruzalem, bijvoorbeeld.

En komt ergens binnen zonder kloppenm en de volgende dag heeft die de daar gevonden getrouwde vrouw in zijn eigen bed.

Laat die meneer zich maar eens richten op al die moslimpjes die niet halal andersmans huizen binnen komen en daar pikken wat ze kunnen vinden. Lijkt mij een serieuzer probleem dan een oude mythe.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Behalve Sinterklaas is nog een traditie in de verdrukking: St. Maarten. Dat is op 11 nov. en leuk voor de kinderen. Maar ja, te Christelijk dus. In (Oberhausen) Strekrade (Duitsland) is er nu een seculiere versie die subsidie en steun van de overheid krijgt: Het Lichtfeest. Alle scholen doen mee. basta. Ook het bedrijfsleven moet mee doen: op die zondag de winkels open. En centraal daarin staat een lichtjeskoningin. Dit jaar is dat Jasmina Dugalic.
Of nu St. Maarten is afgeschaft, weet ik niet. Maar zou er concurrentie toegelaten zijn dan zou St. Maarten winnen. lees maar :
Op het eerste Sterkrader lichtfeest doen de winkels hun deuren open voor een koopzondag. Stig roept kinderen op voor een lampionnenwedstrijd. De mooiste drie lampionnen krijgen een prijs en worden ´s avonds door de lichtjeskoningin bekendgemaakt. Bovendien verfraaien vier grote lampionnen, die ontstonden in samenwerking met Sterkrader kleuterscholen en basisscholen, de binnenstad. Jasmina, de lichtjeskoningin, wandelt door de voetgangerszone en brengt een bezoek aan de winkels. Voor de muzikale noot wordt vanaf 17.00 uur gezorgd door de Sterkrader Spatzen en het koor Morgensterne.
http://www.derwesten.de/staedte/oberhau ... 33436.html
http://www.lokalkompass.de/oberhausen/l ... 23394.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Ik kwam nu al de eerste aanbieding van gevulde speculaas tegen. Sinterklaas komt over een maandje.
En dus begint het gezeik over de zwartheid van Zwarte Piet weer.
Waarom we zwarte pieten niet moeten willen met z’n allen Ingelise de Vries
Er is maar één ding discriminatie aan die hele zwarte pietjes, iets wat we niet moeten willen met z’n allen, zo merkte mijn waarde huisgenoot en tevens sociologie-studente terecht op tijdens het avondeten. Een sociologische analyse volgde. De slechte zwarte pietjes. Niet alleen worden ze in de film Sint neergezet als vuile klusjesopknappers van de moordsint, gelukkig lieten ze Egbert Jan Weeber leven, er lopen ook daadwerkelijk slechte pietjes rond. Pietjes met witte stukjes op hun door roetzwart geworden huid, al is dat wel weer een mooi bewijs voor de mensen die beweren dat pieten alleen zwart zijn door roet.
http://cult.dejaap.nl/2012/10/31/waarom ... more-83760
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Door een foute muisklik kwam ik op Krapuul terecht (mea culpa) en zag dan men zich aldaar zwaar inzet tegen een neger geheten Zwarte Piet. En onze anti-zwartepieter Quincy Gario komt weer op de proppen. Dat wordt een jaarlijks terugkerend fenomeen (dat vast wel gesubsidieerd wordt) .
viewtopic.php?f=31&t=17987&p=262090&hil ... cy#p262090
Op weg naar een samenleving zonder Zwarte Piet
“Een product van het koninkrijk”, noemt Quincy Gario zichzelf ironisch. Hij is geboren op Curaçao, maar heeft een flink deel van zijn jeugd doorgebracht op Sint-Maarten en in Nederland. Hij studeerde theater-, film- en televisiewetenschappen en hield zich ook bezig met gender- en postkoloniale studies. Inmiddels kan hij zichzelf theatermaker, trendwatcher, performancedichter en activist noemen, een duizendpoot dus. Boeit een onderwerp hem, dan stort hij er zich vol overgave op. Zo ging het ook toen hij actief werd tegen de racistische karikatuur Zwarte Piet.
Wat kan je verwachten van iemand die zich met marxistische gender- en postkoloniale studies "heeft bezig gehouden"?
De bekende gemeenplaatsen. En natuurlijk aksie aksie!! Voor bewustwording en zo. Hier de aksie:
Klanten die in winkels zonder Zwarte Piet boodschappen doen, krijgen een anti-racistisch boek. Gario streeft ernaar om via een “Pietvrij”-keurmerk heel Amsterdam Zuidoost om te toveren tot een Zwarte Piet-loze zone. Ook is er een speelse bingokaart ontworpen en bestaat het plan om op 5 december in Amsterdam Zuidoost een kinderfeest zonder racisme te organiseren. Verder is er een voorbeeldbrief opgesteld waarmee Zwarte Piet-critici bedrijven kunnen verzoeken om voortaan geen Zwarte Piet-racisme meer in hun reclame-uitingen te gebruiken.
http://www.krapuul.nl/samenleving/91075 ... arte-piet/
Alles is ook te lezen bij de doorbraak groep (voor strijd en solidariteit van onderop) http://www.doorbraak.eu/?p=11708
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door H.Numan »

Hij studeerde theater-, film- en televisiewetenschappen en hield zich ook bezig met gender- en postkoloniale studies. Inmiddels kan hij zichzelf theatermaker, trendwatcher, performancedichter en activist noemen, een duizendpoot dus.
Ik zou het iets anders willen omschrijven: een linkse lanterfanter die op kosten van anderen hun gedrag wilt veranderen zoals hij dat leuk vindt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Manon »

Binnenkort kunnen we protest verwachten tegen de moslimbaardvan Sinterklaas.

Moslims-only mogen een baard dragen want anders kunnen ze zich niet onderscheiden van de kaffers.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door mercator »

Het is me opgevallen dat in Sint Niklaas(de Vlaamse stad van de goede man), de sint wordt afgebeeld ZONDER kruis op zijn mijter. Op pakjes speculoos zie je het kruis dan weer wél.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Achterlijkheid ten top. Ik hoop dat dit een grap is. Zo niet dan draait rooms Duitsland door. De Kerstman moet namelijk weg, en Duitsers moeten Sinterklaas gaan eren. Volgens mij was Nicolaas van Myra geen turk maar een Byzantijn.

Hoewel de cultuur, de religie en de taal van het Byzantijnse rijk overwegend Grieks waren, beschouwden de Byzantijnen zichzelf als inwoners van het Romeinse Rijk en zagen hun heersers zich niet alleen als de opvolgers van de Romeinse keizers maar zelfs als een ononderbroken continuering hiervan. Het rijk vormde lange tijd een buffer tussen West-Europa en het Arabische Rijk en Centraal-Aziatische rijken als de Seltsjoeken en Mongolen.
Duitse katholieken willen kerstman verruilen voor de Sint

Hij heeft nooit bestaan en is enkel bedacht om de commercie op te stuwen. De kerstman is een vervalsing, waarschuwt de rooms-katholieke organisatie Bonifatiuswerk de Duitse bevolking.

Als kuis alternatief stelt de hulporganisatie niemand minder voor dan Sint Nicolaas. Dat is een echte heilige, vertelt ze op haar website. Hij ontfermde zich over de armen en bouwde weeshuizen.

Wat Bonifatiuswerk betreft mogen Duitsers een voorbeeld nemen aan hun westerburen en de man op de arreslee verruilen voor de van oorsprong Turkse bisschop. Hoewel: een Nederlands Sinterklaasfeest, met schoenen zetten en pakjesavond, vindt de organisatie waarschijnlijk te veel van het goede. Niet de folklore, maar de heilige zelf moet centraal komen te staan.

Kerstmanvrije zones
Die verschuiving begint klein: onderwijzers en medewerkers van kinderopvang kunnen zelf 'kerstmanvrije zones' instellen. Wie wil bijdragen aan de onttroning kan op de website van Bonifatiuswerk terecht voor Sint Nicolaas-cd's, -boeken, -posters en -chocolade. Voor het markeren van de kerstmanvrije zones zijn er stickers met de tekst 'voor mij alleen het origineel'.

De organisatie hoopt met de actie geld op te halen voor hospices voor terminaal zieke kinderen. De rooms-katholieke kerk is enthousiast; jongerenbisschop Franz-Josef Bode heeft zijn steun uitgesproken. Op Facebook is de actie meer dan 2000 maal geliked.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Christen ... Sint.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Ik heb even die site bekeken en die is geheel totaal Zwarte Pieten vrij.
Deze Duitse kloon doet alles zelf; geen knechten.
http://www.weihnachtsmannfreie-zone.de/materialien.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door H.Numan »

Ik voorzie dat we een soort van multikultureel correcte winterman zien groeien. Bij ons is Sinterklaas niet correct. Bij hun is het kerstmannetje religieus ongewenst. Je combineert dat, en krijgt op 5 december een vent in een rood pak in een slee. Zodat een paar fanatieke bid lippen op Kerstmis gezellig in de kerk kunnen zitten, en de rest van het land (de overige 98%) weer een traditie kwijt is.

Dit is overigens niets nieuws. Gesteld dat Jezus daadwerkelijk bestond was hij in ieder geval NIET in december geboren. Dat is nou net de tijd waarin herders in Israël hun schaapjes op in het droge hielpen, door ze te stallen. Het regent dan nogal. Ergo, geen herdertjes die bij nachte lagen. Het is gewoon een integratie van de Romeinse Saturnalia en Keltische & Germaanse midwinter feesten. De kerk was niet in staat om die te verbieden, dus integreerde ze die in hun religie.

Hetzelfde geldt overigens ook voor Sinterklaas. Oorspronkelijk was dat Wodan die op het 8-benige paard Sleipnir kleine geschenkjes door het rookgat (schoorstenen kende men nog niet echt) wierp, rijdende over de daken. Dat kon natuurlijk niet, dus werd er een toepasselijke heilige gevonden, en amputeerde men 4 benen. Maar ook de protestanten hadden de pest aan de Sint! De gereformeerden hebben vele pogingen gedaan om dat afgrijselijk Paapse feest te verbieden. Net als de RK kerk, zonder veel succes.

Geen idee of dit gaat werken, maar ik Vermouth dat de nu geldende multikul maakbare religie gaat ontdekken dat niet alles maak- of kneedbaar is.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Dolle pret voor kinderen. Sint in het land.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Sinterklaas is een feest voor kinderen.

Ik houd mij erbuiten.

Afbeelding

Gun onze kinderen de pret van cadeautjes krijgen zoals wij dat ook gekend hebben. Daar is niks mis mee.

Maak zwarte piet bruin, in plaats van zwart. Hij komt immers uit Spanje en willen alle mensen niet zon gebruind terugkomen van vakantie? En Sinterklaas dan? Hallo! Het is niet goed voor zo'n erg oude man om lang in de in de zon te vertoeven. Vandaar dat hij niet bruin is.

P.S.: En wat is er mis met het antwoord op de vraag van het kind of Sinterklaas echt bestaat? Dan antwoord je met: "Nee, hij bestaat niet." Je gaat een kind niet leren liegen toch?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Ik zag de aankomst van de goede heiligman in Antwerpen. hier:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... /1.1483478
Het zette mij aan het denken.
Een oude man in een jurk die kindertjes op schoot neemt. Dat hebben we de laatste tijd meer gehoord over de Kath. kerk. Celibaat is ongezond voor de geest.
Achter Sinterklaas kwam een juf de loopplank af. Ze zag er uit als een luxe Spaanse senhorita.
Wat is haar functie? Te voldoen aan de sint zijn natuurlijke behoefte? Dat is heel geruststellend.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Heeft de Belgische sint geen paard? :ohmy2:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Onze anti-zwartepieter Quincy Gario stopt met zijn agitatie. Waarom? Iedereen heeft het over Zwarte Piet en racisme en heeft zich nu een mening kunnen vormen. En daar ging het om.
Hoe komt die tot deze conclusie? Hij zegt: "Als ik nu in de tram zit hoor ik mensen over Zwarte Piet praten."

En wat is dan die mening bij de meerderheid geworden? "Gezeik van een stelletje zeur-pieten."

http://www.geenstijl.nl/archives/images ... oeper.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Manon »

Mahalingam schreef:Ik zag de aankomst van de goede heiligman in Antwerpen. hier:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... /1.1483478
Het zette mij aan het denken.
Een oude man in een jurk die kindertjes op schoot neemt. Dat hebben we de laatste tijd meer gehoord over de Kath. kerk. Celibaat is ongezond voor de geest.
Achter Sinterklaas kwam een juf de loopplank af. Ze zag er uit als een luxe Spaanse senhorita.
Wat is haar functie? Te voldoen aan de sint zijn natuurlijke behoefte? Dat is heel geruststellend.
Op het einde van het filmpje kan je het horen: Conchita KOOKT voor de Sint. Een zwarte knecht mag niet, een vrouwelijke huismeid natuurlijk wel.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Manon »

in Sint Niklaas wordt het wel een probleem met Zwarte Piet:

SINT-NIKLAAS - Moet er op de Grote Markt van Sint-Niklaas voor het stadhuis ook een standbeeld van Zwarte Piet komen? CD&V-raadslid Patric Gorrebeeck vindt van wel en plaatst dit voorstel op de agenda van de raadszitting van komende vrijdag.


‘Ik dacht echt dat dit een mop was', zegt de Sint-Niklase schepen Wouter Van Bellingen (SOS2012), die zelf een zwarte huidskleur heeft.

‘Ik wou me dan ook onmiddellijk als model aanbieden. Met een rode muts, een geel bolerootje en een groene pofbroek moet dat wel lukken', lacht hij.

‘Maar geloof het of niet, collega Gorrebeeck meent het nog ook.'

Patric Gorrebeeck blijft inderdaad bij zijn voornemen om zijn vraag te verdedigen tijdens de gemeenteraad.

‘Ik vind die vraag gerechtvaardigd', zegt hij vol vuur.

‘Ik wil de gelijkheid van de sint en zijn knecht benadrukken. Zwarte Piet is niet de clowneske figuur die men ervan gemaakt heeft, maar is diegene die het harde werk voor de sint opknapt. Of kruipt de sint misschien zelf door de schoorsteen? En wie draagt de zware zak? Ik heb het trouwens gevraagd aan mijn kleindochters Lotte (8) en Jolien (10) en die vonden het een geweldig idee. Die twee horen samen zoals Suske en Wiske, was hun reactie. Ik verwacht vrijdag hoongelach en spot, maar ik heb er goed over nagedacht en zet mijn plan door.'
Terwijl men Zwarte Piet in Nederland liefst zou afschaffen omwille van zijn huidskleur gaan ze in Sint Niklaas het volledige feest om zeep helpen!

Gekker moet het niet worden!

o ja, Van Bellingen is deze geadopteerde Congolees:

Afbeelding
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 1_00376639
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Sint niet welkom in Suriname


Groninger Jan Hoogenberg (75) stopt als Sinterklaas in Suriname. Volgens hem is het er gedaan met de belangstelling voor de goedheiligman. Die zou koloniaal zijn en de Zwarte Pieten een uiting van racisme. Zelfs in de Surinaamse Senaat wordt met afkeuring over de oeroude Nederlandse traditie gesproken.

„De kinderen zijn nu de klos”, aldus Hoogenberg. „Ik heb het twaalf jaar lang met veel plezier gedaan, een dertiende keer zit er niet meer in”, vertelt hij diep teleurgesteld, thuis in Groningen. „Ik ben dan wel niet weggestuurd, maar toch stop ik. Ik voelde een vreemd soort onrust. Sint en Piet zijn niet meer oké, er wordt gesproken van discriminatie. Jammer, want het is juist zo’n positief feest.”

Hoogenberg was vanaf 2000 graag op pad in het district Brokopondo. „Daar waren ze wel in voor iets bijzonders. Ik bezocht daar wel vijf scholen per dag, drie dagen lang, en dat werd goed ontvangen. De kinderen vonden het leuk. Hun grootouders kenden de Nederlandse sinterklaasliedjes nog wel.” ’Meneer Jan’ werd steevast in goede harmonie ingehaald. „Het werd na een aantal jaren zelfs alleen maar leuker.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2110 ... ame__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Ziet dat er niet erg kolonialistisch uit?

Afbeelding

Het is een wat ongebruikelijke uitdossing voor een ontwikkelingshelper die kadootjes uitdeelt. Zo ziet het er normaal uit:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Schepsel »

Ik lees dat er nu gekleurde pieten zijn die door de regenboog vlogen ofzo? Kots? :muslima: :wot: En dat verhaal is sowieso achterlijk. Door de regenboog gaan, schotel kinderen niet van die debiele kleffe dingen voor!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Niet-discriminerende multiculturele politiek correcte zwarte piet (met tieten?).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie