'Het verbond van bloed en religie'

Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Hallo Tokyo schreef: Moskeebezoek neemt toe onder tweede generatie

Het moskeebezoek in Duitsland is het afgelopen jaar met meer dan 11 procent toegenomen. Van de ruim 3 miljoen moslims wonen er ongeveer een half miljoen regelmatig het vrijdaggebed bij. Dat is 11,5 procent meer dan in 2003.



Dat bedoel ik nu met die bakerpraatjes van je Danube, mensen zoals jij zijn levensgevaarlijk, ga je sociologische bakerpraatjes lekker verkopen bij PVDA debielen, die trappen er vast in.

Het lijkt wel zinnig om de tekst van de bron van Droef even te citeren:
Moskeebezoek in Duitsland neemt toe


Geplaatst op 23/7 '05 om 21:40u
Door Theo Borgermans (Bron: Reformatorisch Dagblad)


SOEST (RKnieuws.net) - Het moskeebezoek in Duitsland is het afgelopen jaar met meer dan 11 procent toegenomen. Van de ruim 3 miljoen moslims wonen er ongeveer een half miljoen regelmatig het vrijdaggebed bij. Dat is 11,5 procent meer dan in 2003.


Op de feestdagen ging bijna een miljoen moslims naar de moskee, zo berekende het Zentralinstitut Islam-Archiv in het Duitse Soest. Dat is een stijging van 4,25 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal bezoekers van het dagelijkse moskeegebed steeg met 11,1 procent tot 200.000. Met name jonge moslims brengen vaker een bezoek aan een van de 2743 moskeeën en ontmoetingsruimten in Duitsland. Ongeveer 22 procent van de moslimjeugd bezocht het vrijdaggebed, 2 procent meer dan in 2003.

Volgens directeur M. Salim Abdullah is de toename van het moskeebezoek een gevolg van de angst van veel moslims om buitenstaander in de maatschappij te worden. Ze worden er vaak van verdacht terreuracties te ondersteunen. Voelde in 2003 nog 67 procent van de moslims zich in Duitsland geaccepteerd, vorig jaar was dat volgens het instituut 61 procent. Op de vraag of de grondwet verenigbaar is met de koran antwoordde 41 procent ja. Het jaar ervoor was dat nog 67 procent.

Duitsland telt 3,22 miljoen moslims. Van hen bezitten er meer dan 950.000 een Duits paspoort. Volgens eerdere cijfers zouden er 3,5 miljoen moslims in het land wonen, maar tegenover de protestantse nieuwsdienst Idea gaf Abdullah aan dat sinds het einde van de burgeroorlog in Bosnië en Kosovo honderdduizenden vluchtelingen naar hun land zijn teruggekeerd.
We zien dat de bron dus een islamitisch instituut is die een punt wil maken. Wie het gelooft ontvangt een vliegtuig.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Dhana schreef:Zojuist een voorbeeld in de supermarkt gezien van verschil in cultuur en hoe een subtiel staaltje van hoe liefdeloos de islam mensen maakt. Er is een oudere moslima die bukt om een pak melk te pakken en op dat moment doet een winkelbediende een horizontale klep naar beneden om de hogere regionen bij te vullen. Hij klopt de vrouw op de schouder en zegt: Pas op mevrouw, dat u uw hoofd niet stoot, en wijst daarbij naar de klep. De vrouw heeft kennelijk niet erg veel kaas van het Nederlands gegeten en interpreteert het geheel op islamitische wijze en denkt dus dat de man haar waarschuwt de spullen niet met het hoofd te beschadigen, kijkt hem dan ook verschrikt aan en stamelt : sorry, sorry meneer.
Dit is wel een zeer overtuigend bewijs van de agressiviteit van moslims.

:emm2:
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Danube schreef: Lijkt me nogal logisch voor twee boeken geschreven door Joden (+90%) zelf.
Ja. Als in het Mattheus- en Johannes Evangelie in negatieve zin over de Joden wordt gesproken is dat spreken van de 'ketterse' Joden over de orthodoxe Joden.
Eh, nee. Je kan zo ongeveer alles wat je wilt uitleggen zo als jouw het beste uitkomt. Zoals met vrijwel alle religieuze teksten.
Ja, dat doen de moslims ook.
Luther was simpelweg een van de velen.
Ja.


Ik denk toch echt dat Harry Potter beter is. :greeting2:
Gelukkig vond ik hier toch nog een verschil van mening.

;)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Dhana schreef:
Ik ben een realist. Jij een idealist. Dat is het verschil. Moslims zullen nooit integreren. Dat kunnen ze ook niet want dan staan ze zichzelf toe te assimileren. Er is maar een manier om de islam in stand te houden en dat is de tijd stil te zetten en waar nodig terug te draaien tot 1400 jaar geleden. Als er maar genoeg mensen zijn die aan dat project werken zal dat nog gebeuren ook.

Ik heb jaren lang met dezelfde roze bril opgelopen en toen mijn de schellen van de ogen vielen, ben ik zowat in een crisis beland omdat de wereld er in werkelijkheid heel anders bleek uit te zien dan dat ik zelf graag zag.
Ik meen dat ik me in mijn bijdrage tamelijk realistisch opstelde: ik wees namelijk op de feiten. Uit die feiten kun je met de beste wil van de wereld niet afleiden dat de moslims hier de macht over zullen nemen. Het is ook niet voor niets dat islamitische partijen hier zelfs de kiesdrempel niet halen. Verreweg de meeste moslims in Nederland willen maar één ding, zo snel mogelijk integreren en hun kinderen een goede toekomst geven. Daarom sturen zoveel moslims hun kinderen niet naar slechte islamitische scholen maar naar gewone witte scholen waar ze in rap tempo verwesteren.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Pilgrim »

Wat een naïef optimisme! Moslims willen helemaal niet integreren en verwesteren doen ze ook nauwelijks. De Islam verbiedt gewoon integratie en streeft naar dominantie.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Hallo Tokyo »

Danube schreef:
Hallo Tokyo schreef: Moskeebezoek neemt toe onder tweede generatie

Het moskeebezoek in Duitsland is het afgelopen jaar met meer dan 11 procent toegenomen. Van de ruim 3 miljoen moslims wonen er ongeveer een half miljoen regelmatig het vrijdaggebed bij. Dat is 11,5 procent meer dan in 2003.



Dat bedoel ik nu met die bakerpraatjes van je Danube, mensen zoals jij zijn levensgevaarlijk, ga je sociologische bakerpraatjes lekker verkopen bij PVDA debielen, die trappen er vast in.

Het lijkt wel zinnig om de tekst van de bron van Droef even te citeren:
Moskeebezoek in Duitsland neemt toe


Geplaatst op 23/7 '05 om 21:40u
Door Theo Borgermans (Bron: Reformatorisch Dagblad)


SOEST (RKnieuws.net) - Het moskeebezoek in Duitsland is het afgelopen jaar met meer dan 11 procent toegenomen. Van de ruim 3 miljoen moslims wonen er ongeveer een half miljoen regelmatig het vrijdaggebed bij. Dat is 11,5 procent meer dan in 2003.


Op de feestdagen ging bijna een miljoen moslims naar de moskee, zo berekende het Zentralinstitut Islam-Archiv in het Duitse Soest. Dat is een stijging van 4,25 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal bezoekers van het dagelijkse moskeegebed steeg met 11,1 procent tot 200.000. Met name jonge moslims brengen vaker een bezoek aan een van de 2743 moskeeën en ontmoetingsruimten in Duitsland. Ongeveer 22 procent van de moslimjeugd bezocht het vrijdaggebed, 2 procent meer dan in 2003.

Volgens directeur M. Salim Abdullah is de toename van het moskeebezoek een gevolg van de angst van veel moslims om buitenstaander in de maatschappij te worden. Ze worden er vaak van verdacht terreuracties te ondersteunen. Voelde in 2003 nog 67 procent van de moslims zich in Duitsland geaccepteerd, vorig jaar was dat volgens het instituut 61 procent. Op de vraag of de grondwet verenigbaar is met de koran antwoordde 41 procent ja. Het jaar ervoor was dat nog 67 procent.

Duitsland telt 3,22 miljoen moslims. Van hen bezitten er meer dan 950.000 een Duits paspoort. Volgens eerdere cijfers zouden er 3,5 miljoen moslims in het land wonen, maar tegenover de protestantse nieuwsdienst Idea gaf Abdullah aan dat sinds het einde van de burgeroorlog in Bosnië en Kosovo honderdduizenden vluchtelingen naar hun land zijn teruggekeerd.
We zien dat de bron dus een islamitisch instituut is die een punt wil maken. Wie het gelooft ontvangt een vliegtuig.


En voor het gemak slaat 'Sjakie de socioloog' de eerste bron maar even over, ze zouden jou eens in de banlieus in Frankrijk, of in zekere wijken zoals Malmö in Zweden of in Birmingham VK eens uit een auto moeten flikkeren, ik denk dat men dan alleen je brilletje nog terug vindt, al ben je dan nog zo'n vriendelijke moslimfluisteraar...
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Hallo Tokyo schreef:


En voor het gemak slaat 'Sjakie de socioloog' de eerste bron maar even over,
Daar wil ik ook wel iets over zeggen:
Het aantal moslims van de tweede generatie dat minstens een keer per week een moskee bezoekt is de afgelopen jaren gestegen. In 1998 ging het om minder dan één op de tien Marokkaanse in Nederland geboren moslims, vorig jaar was dat een op de drie. Bij moslims van Turkse afkomst steeg het percentage van 23 naar 35 procent, hoewel het aantal dat nooit een moskee van binnen ziet toenam van tien naar 22 procent.
Moeten die cijfers ons overtuigen van een vermindering van de hoge ontkerkelijking onder moslims? bekijk je eigen bronnen en denk na voordat je wat roept.
Laatst gewijzigd door Danube op vr nov 23, 2012 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Hallo Tokyo »

Danube schreef:
Hallo Tokyo schreef:


En voor het gemak slaat 'Sjakie de socioloog' de eerste bron maar even over,
Daar wil ik ook wel iets over zeggen:
Het aantal moslims van de tweede generatie dat minstens een keer per week een moskee bezoekt is de afgelopen jaren gestegen. In 1998 ging het om minder dan één op de tien Marokkaanse in Nederland geboren moslims, vorig jaar was dat een op de drie. Bij moslims van Turkse afkomst steeg het percentage van 23 naar 35 procent, hoewel het aantal dat nooit een moskee van binnen ziet toenam van tien naar 22 procent.


Moeten die cijfers ons overtuigen van een vermindering van de hoge ontkerkelijking onder moslims? bekijk je eigen bronnen en denk na voordat je wat roept.

Ja, en nu denk je de stijging van moskeebezoek afdoende te hebben gepareerd? Laat me toch niet lachen knul met die trucjes van je..De moslimellende klotst op Europees niveau tegen de plinten aan, om maar nog niet te spreken van de wereldwijde ellende van dat geteisem.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Pilgrim »

Ik heb destijds gelezen dat veel moslims (vooral jongeren) die geen meer moskee bezoeken dat doen omdat die moskeeën niet radicaal genoeg zouden zijn. Deze lieden zoeken hun toevlucht bij de cyberimams op internet. Ik zal eens kijken of ik er nog wat meer info over kan vinden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Hallo Tokyo schreef:
Ja, en nu denk je de stijging van moskeebezoek afdoende te hebben gepareerd?
Ja, de moskeeën worden door steeds minder mensen bezocht en de bouw van moskeeën ligt, behalve wat vervangingsbouw, nagenoeg stil. Ik begrijp wel dat je gevoel je iets anders zegt maar ik laat me liever door de feiten leiden.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door H.Numan »

Eh, waarom doen ze dan zo ontzettend lang over dat integreren? Ze zijn nu ruim 2 generaties bezig. Zonder veel resultaat.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Hallo Tokyo »

Het is te hopen dat de fundamenten van die nieuwbouw mosketen reeds met vooruitziende blik zijn behandeld.


:cool:
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Hallo Tokyo schreef:Het is te hopen dat de fundamenten van die nieuwbouw mosketen reeds met vooruitziende blik zijn behandeld.


:cool:
Ik zie dat de argumenten van droef nu al weer op zijn.

icon_wave.gif
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Hallo Tokyo »

Danube schreef:
Hallo Tokyo schreef:Het is te hopen dat de fundamenten van die nieuwbouw mosketen reeds met vooruitziende blik zijn behandeld.


:cool:
Ik zie dat de argumenten van droef nu al weer op zijn.

icon_wave.gif


Tijd verspillen aan een trol is niet echt zinnig Wim.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door xplosive »

Danube schreef:De islam is bovendien geen sterke godsdienst. Dat ze in sommige landen door fundamentalistische groepen met geweld wordt ingevoerd betekent dat ze zich moet handhaven op de politieke buitenkant, niet op de binnenkant. Dat is een teken van zwakte die in het Christendom ook altijd de inleiding tot verval bleek. Kijk maar naar de deplorabele situatie van het Christendom in ons land. Mensen zoeken altijd contact met het goddelijke en vinden die nooit via de politieke weg van macht, normen en regels.
De vraag die hierbij mijns inziens gesteld moet worden is of de zwakte van de islam inderdaad zal leiden tot een soortgelijk verval als bij het christendom. In mijn beleving is er binnen de islam een veel sterkere "maffia-cultuur" aanwezig met een verlammende angst-wurggreep die mijns inziens niet onderschat moet worden.
Danube schreef:Natuurlijk is er fundamentalistische weerstand, die was er in het Christendom ook, maar dat zijn achterhoedegevechten van orthodoxen die de tekenen des tijd niet verstaan en kunnen vertalen in een nieuwe geloofsbeleving. Niets nieuws onder de zon.
Is het werkelijk zo simpel? Zie je al uitgebreide felle protestbewegingen binnen de islamitische gemeenschap?
Danube schreef:Ontspan en omhels. Over 20 jaar praat niemand nog over de Islam.
Ik heb al eerder mijn bedenkingen over deze strategie geuit. Tevens heb ik je gevraagd naar je eigen ervaringen met een intensieve omgang met vele moslims. Ik heb daarop nog geen antwoord gekregen.
Laatst gewijzigd door xplosive op vr nov 23, 2012 2:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Hallo Tokyo schreef:
Danube schreef:
Hallo Tokyo schreef:Het is te hopen dat de fundamenten van die nieuwbouw mosketen reeds met vooruitziende blik zijn behandeld.


:cool:
Ik zie dat de argumenten van droef nu al weer op zijn.

icon_wave.gif


Tijd verspillen aan een trol is niet echt zinnig Wim.
Je gaat onder de negeerknop, Rob.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Pilgrim »

Uit onderzoeken is gebleken dat ca. 40% van de moslims (weer vooral jongeren) tegen de democratie is. Aangezien er bijna een miljoen moslims in Nederland zijn zijn er dus nog nooit zoveel mensen tegen de democratie geweest. De CPN en de NSB hebben ook samen nog nooit zoveel aanhangers gehad.

Hier nog wat cijfers over Engeland, maar die volgens mij ook voor ons land en andere Europese landen opgaan.
Enquete en cijfers over moslims

In 2006 toonde een enquête van Channel 4, met een input van meer dan 5000 participanten, dat 78% van Britse Moslims restricties willen op de vrijheid van meningsuiting. In een etiquette in 2005 noemde twee van de vijf Britse Moslims Joden een legitiem doelwit. Hiernaast moet er vermeld worden dat antisemitisch geweld in Engeland op het hoogste niveau is sinds men de statistieken bijhoud.

In een recente studie van Wenzel Strategies bleek dat 46% van Amerikaanse Moslims wil dat de makers van de recente Mohammed film gestraft worden. Een vijfde van Amerikaanse Moslims is niet tegen de doodstraf voor de daders. In een studie van Kedar en Yerushalmi (2011) bleek dat 51% van Amerikaanse moskeeën materiaal promootte waarin word opgeroepen tot geweld. In het algemeen worden moskeeën die zeer gewelddadig materiaal promoten twee keer zo vaak bezocht als Moskeeën waar niet actief word opgeroepen tot geweld.

Deze moslims volgen de Islamitische leer, in zoverre dat de vier grootste scholen van jurisprudentie(Shafiï, Maliki, Hanbali, Hanafi) er over eens zijn, in de stelling dat kritiek op de Islamitische leer niet is toegestaan en bestraft dient te worden. In de recente studie van Wenzel Strategies blijkt dan ook nog dat twee vijfde van Amerikaanse Moslims de interpretatie in het minste geval overweegt de aanbevolen strafmaat van de vier grootste scholen van jurisprudentie te accepteren.

http://www.meforum.org/meq/pdfs/2931.pdf

http://ukpollingreport.co.uk/blog/archives/291

http://www.wnd.com/2012/10/guess-who-u- ... oting-for/

De bron uit 2005 staat niet meer op de website van Times. De bron word overigens wel genoemd in Walter laquer-The last days of Europa. Ik wou het IBSN nummer geven, maar in de beschrijving van het boek op Amazon word het onderzoek toevallig ook genoemd:

http://www.amazon.com/The-Last-Days-Eur ... +of+europe
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

xplosive schreef: De vraag die hierbij mijns inziens gesteld moet worden is of de zwakte van de islam inderdaad zal leiden tot een soortgelijk verval als bij het christendom. In mijn beleving is er binnen de islam een veel sterkere "maffia-cultuur" aanwezig met een verlammende angst-wurggreep die mijns inziens niet onderschat moet worden.
Vragen kun je stellen en belevingen kun je hebben. In het debat hebben we er niet zoveel aan.
Is het werkelijk zo simpel? Zie je al uitgebreide felle protestbewegingen binnen de islamitische gemeenschap?
Dat zijn geen islamitische betogingen maar uitingen van politiek en economisch verzet in straatarme landen. In ons land heb ik, helave een paar halve garen, geen protestbeweging aangetroffen.

Ik heb al eerder mijn bedenkingen over deze strategie geuit. Tevens heb ik je gevraagd naar je eigen ervaringen met een intensieve omgang met vele moslims. Ik heb daarop nog geen antwoord gekregen.
Mijn ervaringen met moslims in buurt, werk en kennissenkring zijn positief.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door xplosive »

Danube schreef:
xplosive schreef:De vraag die hierbij mijns inziens gesteld moet worden is of de zwakte van de islam inderdaad zal leiden tot een soortgelijk verval als bij het christendom. In mijn beleving is er binnen de islam een veel sterkere "maffia-cultuur" aanwezig met een verlammende angst-wurggreep die mijns inziens niet onderschat moet worden.
Vragen kun je stellen en belevingen kun je hebben. In het debat hebben we er niet zoveel aan.
Waar je in dit debat wel wat aan kunt hebben is de constatering van een wereldwijd toenemend om zich heen grijpend islamitisch fundamentalisme.
Danube schreef:
xplosive schreef:Is het werkelijk zo simpel? Zie je al uitgebreide felle protestbewegingen binnen de islamitische gemeenschap?
Dat zijn geen islamitische betogingen maar uitingen van politiek en economisch verzet in straatarme landen.
In Saoedi-Arabië? Ik doelde op het ontbreken van uitgebreide protesten tegen het islamitisch fundamentalisme.
Danube schreef:In ons land heb ik, behalve een paar halve garen, geen protestbeweging aangetroffen.
Dat is juist een manco. Kwamen er maar protesten tegen het islamitisch fundamentalisme en de apartheid in Saoedi-Arabië.
Danube schreef:Mijn ervaringen met moslims in buurt, werk en kennissenkring zijn positief.
Heb je je in het bijzijn van deze moslims ook bij herhaling luidruchtig onwelgevallig over de "profeet" Mohammed uitgelaten om de tolerantie bij deze moslims te toetsen? Misschien dat je ook kunt toelichten hoe intensief jouw contacten met moslims in jouw buurt zijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

xplosive schreef: Heb je je in het bijzijn van deze moslims ook bij herhaling luidruchtig onwelgevallig over de "profeet" Mohammed uitgelaten om de tolerantie bij deze moslims te toetsen? Misschien dat je ook kunt toelichten hoe intensief jouw contacten met moslims in jouw buurt zijn.
Uit de reacties op Fitna en al het omvangrijke vertoon van moslimhaat die in dit land gebruikelijk is geworden kan worden afgeleid dat moslims inmiddels wel wat gewend zijn. Het zal je ook op opgevallen zijn dat nagenoeg elke moslim er schouderophalend aan voorbij gaat.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door xplosive »

Danube schreef:
xplosive schreef: Heb je je in het bijzijn van deze moslims ook bij herhaling luidruchtig onwelgevallig over de "profeet" Mohammed uitgelaten om de tolerantie bij deze moslims te toetsen? Misschien dat je ook kunt toelichten hoe intensief jouw contacten met moslims in jouw buurt zijn.
Uit de reacties op Fitna en al het omvangrijke vertoon van moslimhaat die in dit land gebruikelijk is geworden kan worden afgeleid dat moslims inmiddels wel wat gewend zijn. Het zal je ook op opgevallen zijn dat nagenoeg elke moslim er schouderophalend aan voorbij gaat.
Dit zijn algemeenheden, waarbij dit bovendien ook nog aangemerkt kan worden als een bewuste suiker-tactiek van een islamitische minderheid. Moslims werden er vooraf immers ook gedirigeerd toe opgeroepen om vooral geen protestgeluid te laten horen en om het te "negeren". Mijn vraag betrof je persoonlijke ervaringen met grove uitlatingen over de "profeet" Mohammed in het bijzijn van moslims en hun reacties daarop.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

xplosive schreef:
Danube schreef:
xplosive schreef: Heb je je in het bijzijn van deze moslims ook bij herhaling luidruchtig onwelgevallig over de "profeet" Mohammed uitgelaten om de tolerantie bij deze moslims te toetsen? Misschien dat je ook kunt toelichten hoe intensief jouw contacten met moslims in jouw buurt zijn.
Uit de reacties op Fitna en al het omvangrijke vertoon van moslimhaat die in dit land gebruikelijk is geworden kan worden afgeleid dat moslims inmiddels wel wat gewend zijn. Het zal je ook op opgevallen zijn dat nagenoeg elke moslim er schouderophalend aan voorbij gaat.
Dit zijn algemeenheden, waarbij dit bovendien ook nog aangemerkt kan worden als een bewuste suiker-tactiek van een islamitische minderheid. Moslims werden er vooraf immers ook gedirigeerd toe opgeroepen om vooral geen protestgeluid te laten horen en om het te "negeren". Mijn vraag betrof je persoonlijke ervaringen met grove uitlatingen over de "profeet" Mohammed in het bijzijn van moslims en hun reacties daarop.
Mijn persoonlijke ervaring is dat moslims op dit punt minder gevoelig zijn dan Christenen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door xplosive »

Danube schreef:Mijn persoonlijke ervaring is dat moslims op dit punt minder gevoelig zijn dan Christenen.
Komt het wel eens voor dat je een doodsbedreiging van een christen ontvangt, wanneer je het christendom in het bijzijn van christenen bekritiseert?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

xplosive schreef:
Danube schreef:Mijn persoonlijke ervaring is dat moslims op dit punt minder gevoelig zijn dan Christenen.
Komt het wel eens voor dat je een doodsbedreiging van een christen ontvangt, wanneer je het christendom in het bijzijn van christenen bekritiseert?
Nee, hoewel de doodsbedreigingen in dit opgefokte land vooral van autochtonen komen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door xplosive »

Danube schreef:
xplosive schreef:
Danube schreef:Mijn persoonlijke ervaring is dat moslims op dit punt minder gevoelig zijn dan Christenen.
Komt het wel eens voor dat je een doodsbedreiging van een christen ontvangt, wanneer je het christendom in het bijzijn van christenen bekritiseert?
Nee, hoewel de doodsbedreigingen in dit opgefokte land vooral van autochtonen komen.
Akkoord. Nee volstaat.

Wereldwijd:

Het aantal gemelde doodsbedreigingen wegens het beledigen van christendom versus het aantal gemelde doodsbedreigingen wegens het beledigen van de islam?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie