Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ozes »

Pilgrim schreef:
mercator schreef:Er bestaat alleen kennis die voortkomt uit observatie.
Dat denk jij en een groot deel van de materialistische wetenschap. Kennis kan ook voortkomen uit introspectie. Wijsheid wordt daarom soms ook wel 'kennis van de ziel genoemd', d.w.z. dat je inzicht hebt in de menselijke geest en de listen en lagen van jezelf en anderen kan doorgronden.
Wijsheid is inderdaad heel wat anders dan pure observatie en deductie van feiten.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Mahalingam »

'Hans van de Mortel' schreef: Het is eens te meer weer duidelijk aangetoond: onze vriend Pilgrim is zo kneedbaar als een gladde aal. Daarom houden wij ook van hem. :wink2:
Weet je wel wat de beet hebt? Is die gladde aan er niet soms zo eentje?

Afbeelding

een SIDDERAAL :evil:
Een waardige dienaar van Godin Electra !!!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Pilgrim »

Misschien dat ik Hans nog eens een keer laat sidderen. :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Pilgrim schreef:Dat denk jij en een groot deel van de materialistische wetenschap. Kennis kan ook voortkomen uit introspectie. Wijsheid wordt daarom soms ook wel 'kennis van de ziel genoemd', d.w.z. dat je inzicht hebt in de menselijke geest en de listen en lagen van jezelf en anderen kan doorgronden.
Ik denk er het volgende over: dat kennis alleen voort kan komen uit observatie, is een principe dat binnen de empirisch-positivistische en dan vooral de natuurwetenschappen naar mijn mening bruikbaar en nuttig is, en binnen dat domein zijn er denk ik ook niet veel andere middelen geschikt voor het doel.

Maar kennis door andere zaken ,zoals introspectie, zoals Pilgrim het noemt, is volgens mij eventueel ook mogelijk. Al is die denk ik wel anders van aard, en ligt die op andere domeinen.

Maar, in een topic over de revolutie in de islamitische wereld zijn we nu wel vrij ver afgedwaald :wink:

Dan maar een artikeltje over Noord-Afrika. Op het Tahrirplein gaat het er weer hevig aan toe. Zoals gebruikelijk het laatste jaar.
Nieuw geweld op Tahrirplein
Na de hevige, nachtelijke confrontaties tussen manifestanten en politie, waarbij twee doden vielen, hebben honderden demonstranten zich opnieuw in het centrum van Kairo verzameld om tegen de regerende militaire raad te protesteren. Na het vrijdagsgebed kwam het nabij het Egyptische ministerie van Binnenlandse Zaken opnieuw tot confrontaties met de veiligheidstroepen. De demonstranten gooiden met stenen, de oproerpolitie zette traangas in.

Op het Tahrirplein en aan het nabij gelegen ministerie van Binnenlandse Zaken stonden vrijdagmiddag massale demonstraties gepland, als reactie op de dood van 74 mensen tijdens rellen bij de voetbalwedstrijd in de Egyptische havenstad Port Said.

De demonstranten verwijten politie en leger niets tegen de dodelijke escalatie van geweld in het stadium van Port Said ondernomen te hebben. Ook in andere delen van het land trokken mensen opnieuw de straat op.
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstand-i ... lein.dhtml
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Revolutie in het heidendom van de moslims

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vreemd eigenlijk als wij er goed over nadenken. Jarenlang was er vrede, orde en rust in Egypte. Was dit dankzij de Moslim Broederschap? Aanslagen waren al lang niet meer aan de orde van de dag. Was het niet zo dat allerlei koran-gerelateerde organisaties achter de tralies waren beland? Ik dacht het wel. Het toerisme in Egypte vierde hoogtij. Toch niet een onbelangrijke bron van inkomsten waaraan de bevolking zich in grote getale kon laven. Egypte, een boeiend interessant warm land om niet te versmaden, ondanks pogingen van de op de koran georiënteerde weg-met-ons doctrine van de op de grondbeginselen van de islam gevestigde waarheid of leugen (doorstrepen wat niet van pas komt).

Het doorstrepen van de al of niet juiste waarde verklaart de huidige situatie.

De moslim zegt: Allah akbar. De mens met verstand praat Hebreeuws en zegt: Allah achbar! (Allah muis!)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Wijsheid wordt daarom soms ook wel 'kennis van de ziel genoemd',
Dan zal ik idd nooit wijs worden want ik heb geen ziel. Ik heb daar alleszins nog niets van gemerkt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Revolutie en godsdienstwaanzin in N-Afrika en het Midden Oos

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Pilgrim schreef: Wijsheid wordt daarom soms ook wel 'kennis van de ziel genoemd',
Dan zal ik idd nooit wijs worden want ik heb geen ziel. Ik heb daar alleszins nog niets van gemerkt.
De bijbel wordt daarom soms ook wel 'het boek van God genoemd'.

Het is altijd hetzelfde riedeltje. Omdat de mens maar niet begrijpen wil waarom hij dood gaat, heeft hij de ziel bedacht. Die kan zogenaamd niet dood gaan. Het valt niet uit te leggen, maar het verklaard wel waarom juist de gelovige mens zo dom is en van alles en nog wat op de mouw te spelden is. De Grieken filosofeerden zich suf op die gedachte. Nou ja, de meest primitieve oermens had daar al last van en probeerde met rituele bezweringen zijn ziel veilig te stellen. De oude koninklijke Egyptenaren rekenden erop dat ze net zoals de latere christenen opnieuw in de maak zouden worden gebracht. Hoe? Door zich te laten balsemen en verpakken in eeuwig zalig makend mummie-weefsel. De christenen vertrouwden op de opnieuw tot bloei te komen belevenissen van de ziel. De Jehovah's Getuigen refereren aan de 'herinneringsgraven' tijdens Armageddon die Jezus zich zal moeten herinneren van alle onder de aarde begraven lijken waardoor deze, dankzij de bijzondere gave van Jezus, weer springlevend zullen worden.

Het zijn de moslims als meest afwijkende weerzinwekkende menssoort die maar aan één ding kunnen denken na de dood: neuken, neuken en nog eens neuken. In het hoerenparadijs met 72 onbesneden maagden volgens de geniale denkbeelden van de historische gek en perversiteitskunstenaar Mohammed. Kennis en gezond verstand heeft hen namelijk nooit echt geïnteresseerd. Niet verbazingwekkend als analfabetisme hoog in je IQ ligt opgeslagen.

Daarom is religie zo weerzinwekkend. Net zoals evolutie of revolutie. Dan maakt het niet uit of je doodt of gedood wordt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Revolutie en godsdienstwaanzin in N-Afrika en het Midden Oos

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Omdat de mens maar niet begrijpen wil waarom hij dood gaat, heeft hij de ziel bedacht. Die kan zogenaamd niet dood gaan.
Dat fabeltje van de Ziel is gewoon een excuus om dom te blijven en/of het beest uit te hangen tijdens dit leven(het enige dat we hebben). De gek is daar gelukkig mee. Daarom is het ook een goed idee om alle moslims ter wereld uit te roeien want hun echte leven begint toch pas als ze hun laatste adem door hun bruine tanden uitblazen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Mahalingam »

Een jaar geleden strandde een Lynx helicoper op een strand in Libië. De militairen kregen we terug maar de heli niet.
Over die machine is nu geen nieuws.
Helikopter nog steeds op strand in Libië
http://www.depers.nl/opmerkelijk/631253 ... trand.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten. Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef: Dus Assad heeft het volste recht om korte metten met die opstandelingen te maken.
UIteraard. Maar wat mij altijd verbaast is dat zo een Assad toch nog altijd wat fluwelen handschoentjes aanhoudt. Wat heeft ie daarmee te winnen ? Zijn kop gaat er nu toch al af als de opstandelingen winnen, dus waarom niet heel dat Homs geval met de grond gelijk maken?
Natuurlijk heeft Assad dat volste recht. Dat zal ik hem ook niet ontnemen.

We denken aan het Palingoproer in de Jordaan in Amsterdam in 1886. Slechts 25 doden. Maar telt elke dode dan niet? Omdat er nu in Syrië wat meer doden vallen kiezen we partij voor de zwakken. Maar is dat juist? We hoeven helemaal niet te kiezen. Dat het walgelijk is wat daar gebeurt spreekt vanzelf. De mens gaat dood vroeger of later. En dit is het spel dat God voor hem bedacht heeft. Iets heel anders is het folteren van de mens. Dat is pas weerzinwekkend. En dat is wat nu op grote schaal gebeurt in Syrië. Niet verbazingwekkend, gelet op het islamitische karakter van die regio. De koran staat bol van dit soort allah-achtige kenmerken.

Hu dun en miezerig klein dat vieze koranboekje ook is, het staat bol van de pervers smerige folter praktijken die een normaal mens nooit zal bedenken en ook niet zal willen uitvoeren over zijn ergste vijand niet. Maar een moslim is een ziek mens die de koran als zijn normale geestelijke bagage beschouwt. Hij hoort hier niet thuis. NOOIT! NOOIT EN TE NIMMER!

Maar nu eerst het Palingoproer en daarna terug naar de leringen van de koran in praktijk gebracht in Syrië.
Het Palingoproer

– volgens Wikipedia -

Het Palingoproer was een volksopstand in de Jordaan in Amsterdam op 25 juli en 26 juli 1886. De rellen ontstonden toen de politie het spelen van het verboden spel palingtrekken aan de Lindengracht probeerde te verijdelen. Bij het oproer dat volgde vielen 25 doden. Sociale historici plaatsen de gebeurtenissen in een context van maatschappelijke spanningen als gevolg van toenemende (sociaal-economische) verschillen in de 19e-eeuwse Amsterdamse samenleving.

Aanleiding
Het palingtrekken was een oud Amsterdams spel. Over een gracht werd een touw gespannen waaraan een levende paling hing. De spelers moesten daar in bootjes onderdoor varen en de glibberige paling proberen te pakken, met het risico in het water te belanden. Het palingtrekken was, als “wreed volksvermaak”, door de overheid verboden.

Afbeelding

Op zondag 25 juli 1886 was onder grote publieke belangstelling een spelletje palingtrekken op de toen nog niet gedempte Lindengracht begonnen toen de politie ingreep. Politieagenten sneden het touw waaraan de paling hing door. Hierop keerden de toeschouwers zich tegen de agenten. Eén agent werd in een kelder getrokken en kreeg daar een pak slaag. De andere agenten wisten zich met de getrokken sabel een weg te banen door de woedende menigte om versterking te halen. De politie trad hard op, maar wist ’s avonds pas om 10 uur de orde te herstellen toen de meeste mensen naar huis gingen.

Afbeelding

Het leger schoot met scherp
Maandag 26 juli 1886 braken opnieuw rellen uit. Een met stokken en staven bewapende menigte belegerde het politiebureau. De in het nauw gedreven agenten moesten versterking inroepen en uiteindelijk zelfs het leger vragen om in te grijpen. Er brak een vreselijk gevecht uit, waarbij straten werden opgebroken en barricades opgeworpen. De Jordanezen bekogelden de politie vanaf hun daken met alles waar ze de hand op konden leggen. Het leger schoot met scherp terug. Toen de rust de volgende dag weergekeerd was, waren er naast veel gewonden 25 doden te betreuren.
Voor wie geïnteresseerd is in oproeren (kleine 'onschuldige' opstanden) heb ik hier voor de liefhebber nog een aantal lekkernijen.

• Aansprekersoproer (1696)
• Bijltjesoproer (1787)
• Soeploodsoproer (1835)
• Kermisoproer (1876)
• Aardappeloproer (1917)
• Jordaanoproer (1934)
• Kroningsoproer (1980)
Schokkende martelvideo uit ziekenhuis Syrië

LONDEN -  Het Britse tv-station Channel 4 heeft maandag een video met martelbeelden uitgezonden die in een Syrisch ziekenhuis is opgenomen en door een Franse fotograaf het Arabische land uit is gesmokkeld.

Een medewerker van het ziekenhuis vertelt voor de camera dat patiënten in het staatsziekenhuis in Homs systematisch worden gemarteld door het personeel. De slachtoffers zijn burgers en militairen die hebben geweigerd bevelen op te volgen.
De patiënten worden met stokken geslagen en krijgen stroomstoten toegediend. Ook worden benen gebroken door aan voeten te draaien. Bij sommige patiënten wordt de penis dichtgebonden om hun het plassen te beletten.
„Ik zag hoe ze gedetineerden met hun hoofd tegen de muur ramden”, aldus de ooggetuige. „En ze binden patiënten aan bedden vast. Ze geven hun geen water.” Op de video staan ook beelden van geblinddoekte mannen die aan bedden zijn vastgeketend. Volgens de klokkenluider was het jongste slachtoffer van de martelpraktijken pas 14.
Remember: dit is islam! Dit is wat de koran leert! De martelpraktijken van de koran die de facto duizend malen erger zijn dan wat hier in Syrië gebeurt. Want hoe verschrikkelijk de folteringen in Syrië ook zijn – er was sprake van dat de slachtoffers bewust in leven worden gehouden om ze maar zoveel mogelijk te kunnen laten lijden – dood gaan we toch allemaal.

Maar niet volgens de islamitische beginselen conform de wil van allah, de meest smerige god die een mens zich maar wensen kan. Want allah's klanten zullen altijd en voor eeuwig – zonder ooit dood te gaan – gefolterd worden in een verschrikkelijk vuur dat nooit ophoudt te branden en waarin mensen het zullen uitschreeuwen van de pijn en zullen smeken om maar gedood te worden alstublieft. Maar de 'patiënten' van allah zullen nooit sterven. Allah kent geen genade, hij is een sadist.

Deze maangod allah is wel duizend maal erger dan de facaliën van alle varkens op de wereld bij elkaar, uitgestort boven Saoedi-Arabië.

Wanneer u meent een keuze te moeten maken tussen goed en kwaad bedenk dan dat dit recht alleen de moslimwereld toekomt.

Allah achbar! (allah muis!)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Mahalingam »

Het eerste directe gevolg van Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten dient zich aan: de uitbraak van veeziektes.
Reizigers mogen geen etenswaren of natuurproducten uit Egypte en Libië mee naar huis nemen. Die oproep doet staatssecretaris Henk Bleker (Landbouw) vrijdag nu er in die landen een uitbraak is van de zeer besmettelijke dierziekte mond-en-klauwzeer.
Bleker wil voorkomen dat de dierziekte naar ons land komt. "Het meenemen van deze producten is een risico voor een uitbraak hier", aldus Bleker.
Het gaat in het bijzonder om vlees en vleeswaren, kaas en huiden afkomstig van dieren die gevoelig zijn voor mond-en-klauwzeer, zoals runderen, schapen en geiten.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... t_egy.html
Denk hier niet te gering over: de vorige uitbraak heeft bij ons voor enorme schade gezorgd (600 miljoen?) . Hele landstreken moesten in quarantaine.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Arabisch feest in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Volledig tot bloei gekomen. De reuze zonnebloem van islam uit de bloemenpracht van het Arabische voorjaar.

Afbeelding

Waarom zegt de fatsoenlijke wereld niet luid en duidelijk tegen dat minderwaardig zooitje Arabisch islamitische woestijnratten volk: "Als jullie tegen joden zijn , zijn jullie ook tegen ons en kunnen jullie allemaal dood vallen! Wie niet met joden is, is ook niet met ons! De met vuur spelende orthodoxe joden mogen jullie vanzelfsprekend haten en dood willen maken, maar niet de rechtvaardige vrijheidslievende joodse mens."
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door silkyboxershortXL »

Afbeelding
Soldaat van het vrije leger in Syrie.
Nederland wil geen steun geven aan de gewapende oppositie (!)
Soera 9:29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Zou Rutte wel kennis hebben welke vrijheden deze soldaat heeft?

Kabinet-Rutte geeft meer steun aan oppositie Syrië
zaterdag 16 juni 2012 12:12

Nederland gaat de steun voor de Syrische oppositie opvoeren. Dat heeft demissionair minister Uri Rosenthal (VVD, Buitenlandse Zaken) zaterdag gezegd na overleg met de Syrische Nationale Raad (SNC) in Istanbul.

Rosenthal: Meer steun voor Syrische rebellen
Nederland geeft sinds maart technische en financiële hulp aan de oppositie, onder meer in de vorm van communicatieapparatuur en laptops. Die hulp wordt opgevoerd, aldus de minister.

Nederland wil echter geen steun geven aan de gewapende oppositie.

Trainingen
Ook gaat Nederland Syrische dissidenten helpen met onder meer trainingen zodat ze zich kunnen voorbereiden op het tijdperk na de mogelijke val van het regime van president Bashar al-Assad.

Verder is er steun om mensenrechtenschendingen te registreren en wordt er op het ministerie van Buitenlandse Zaken iemand speciaal aangesteld om de contacten met de Syrische oppositie te verbeteren.

Humanitaire hulp
Rosenthal zei in een gesprek met de nieuwe en vertrekkende leider van de SNC, Abdelbasset Sida en Burhan Ghalioun, ook 4 miljoen euro aan humanitaire hulp toe. Daarvan is 1 miljoen euro bestemd voor voedselhulp in Syrië. Nog eens 3 miljoen euro ontwikkelingsgeld gaat naar de opvang van Syrische vluchtelingen in Jordanië. Dat land vangt meer dan 120.000 gevluchte Syriërs op.

Eerder dit jaar gaf Rosenthal ook al een miljoen euro voor de opvang van Syriërs in Turkije.

Door Jeroen Langelaar
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... -Syrie.htm
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

De krokus, tulpen en narcissen willen maar niet opkomen in de Arabische lente landen.
Rellen bij herdenking begin Arabische Lente

maandag 17 december 2012

SIDI BOUZID (ANP) - De viering van het begin van de Arabische Lente 2 jaar geleden is maandag in Tunesië afgebroken, toen betogers stenen gooiden naar president Moncef Marzouki en parlementsvoorzitter Mustapha Ben Jaafar.

De volksopstand in Tunesië begon, nadat een groentehandelaar, die door de politie was vernederd, zich op 17 december 2010 in brand had gestoken. De revolte sloeg over naar andere Arabische landen. In Libië, Egypte en Jemen kwamen autoritaire leiders ten val; in Syrië wordt nog steeds een bloedige burgeroorlog uitgevochten.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3574 ... -Lente.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Dhana »

silkyboxershortXL schreef:Afbeelding
Soldaat van het vrije leger in Syrie.
Nederland wil geen steun geven aan de gewapende oppositie (!)
Soera 9:29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Zou Rutte wel kennis hebben welke vrijheden deze soldaat heeft?

Kabinet-Rutte geeft meer steun aan oppositie Syrië
zaterdag 16 juni 2012 12:12

Nederland gaat de steun voor de Syrische oppositie opvoeren. Dat heeft demissionair minister Uri Rosenthal (VVD, Buitenlandse Zaken) zaterdag gezegd na overleg met de Syrische Nationale Raad (SNC) in Istanbul.

Rosenthal: Meer steun voor Syrische rebellen
Nederland geeft sinds maart technische en financiële hulp aan de oppositie, onder meer in de vorm van communicatieapparatuur en laptops. Die hulp wordt opgevoerd, aldus de minister.

Nederland wil echter geen steun geven aan de gewapende oppositie.

Trainingen
Ook gaat Nederland Syrische dissidenten helpen met onder meer trainingen zodat ze zich kunnen voorbereiden op het tijdperk na de mogelijke val van het regime van president Bashar al-Assad.

Verder is er steun om mensenrechtenschendingen te registreren en wordt er op het ministerie van Buitenlandse Zaken iemand speciaal aangesteld om de contacten met de Syrische oppositie te verbeteren.

Humanitaire hulp
Rosenthal zei in een gesprek met de nieuwe en vertrekkende leider van de SNC, Abdelbasset Sida en Burhan Ghalioun, ook 4 miljoen euro aan humanitaire hulp toe. Daarvan is 1 miljoen euro bestemd voor voedselhulp in Syrië. Nog eens 3 miljoen euro ontwikkelingsgeld gaat naar de opvang van Syrische vluchtelingen in Jordanië. Dat land vangt meer dan 120.000 gevluchte Syriërs op.

Eerder dit jaar gaf Rosenthal ook al een miljoen euro voor de opvang van Syriërs in Turkije.

Door Jeroen Langelaar
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... -Syrie.htm

Heb ik toch gelijk als ik stel dat de gemiddelde moslim er een laag bij de grondse mentaliteit op na houdt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Moslimextremisme bloeit, met dank aan de Arabische 'Lente'

Wie dacht dat er met de dood van Osama bin Laden een einde zou komen aan het moslimextremisme had het mis. Al voor Bin Ladens dood veranderde Al Kaida van een centraal geleide naar een decentrale organisatie met filialen in talrijke conflictgebieden. De Arabische Lente - zoals de westerse wereld de opstanden hardnekkig noemde - blijkt een zegen voor extremisten. Het laatste 'Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland' dat door de regering aan de Kamer is gestuurd, is duidelijk: "Er zijn meer jihadgebieden dan ooit en er is meer belangstelling voor jihadgebieden vanuit Nederland dan ooit." Het dreigingsniveau blijft vooralsnog beperkt, maar er zijn zorgen over de chaos aan de zuidgrenzen van Europa. Dit is een betreurenswaardige ontwikkeling omdat de terroristische aanslagen en opgerolde complotten de afgelopen jaren juist een dalende trend vertoonden.

Maar nu is het vrijwel overal in de Arabische wereld waar revoluties plaatsvonden raak. Egypte is nu een aantrekkelijke bestemming voor jihadisten. Moslimstrijders blijken zich vooral in de Sinaï te vestigen. Met enige regelmaat vinden daar vuurgevechten met Egyptische veiligheidstroepen plaats. De afwezigheid van veiligheid in de Sinaï is een opsteker voor Gaza dat zich nu kan verheugen in de vrijwel ongehinderde aanvoer van wapens, munitie en andere goederen vanuit Egypte.

Na de val van Kadafi gingen de Toearegs richting Mali waardoor dat land ontwricht raakte. Groepen als Ansar al-Din willen daar een fundamentalistische staat en hakken naar hartelust handen af van diegenen die niet naar de sharia leven. Ze vernietigen historische heiligdommen in Timboektoe die als ketters worden beschouwd.

Hun aanpak doet denken aan die van de taliban in Afghanistan en de beeldenstorm die het einde betekende van de wereldberoemde 1700 jaar oude Boeddha-beelden van Bamiyan. Overigens hebben ook de extremisten in Egypte aangekondigd een einde te willen maken aan historische monumenten als de Sfinx van het piramidecomplex nabij Cairo. Vernielingen vonden ook in Libië plaats waar 'on-islamitische' soefischrijnen door moslimextremisten met de grond gelijk werden gemaakt. In dit land maken aan Al Kaida gerelateerde groepen als Ansal al-Sharia vooral het oosten onveilig. Al Kaida in de Mahgreb heeft door de revoluties onmiskenbaar zijn invloed kunnen uitbreiden.

In het Midden-Oosten is de terroristische organisatie actief in Jemen en Saoedi-Arabië. In Syrië is de situatie totaal uit de hand gelopen. Jabhad Al-Nusra maakt hier een snelle groei door en lijkt nu tussen de 6.000 en 10.000 aan Al Kaida gerelateerde strijders op de mat te kunnen brengen.

De zo toegejuichte revoluties in landen als Egypte, Jemen, Libië en Syrië leidden tot een hogere plaats op de failed states index van het tijdschrift Foreign Policy. Ze zijn dus instabieler geworden. Interventies zijn geen oplossing. Mali raakte ontwricht door de interventie in Libië. In Syrië is niet ingegrepen, maar de chaos is er niet minder op. Een echte oplossing is er niet. Interventies noch afzijdigheid bieden soelaas. Het enige lichtpuntje is dat de dreiging tegen Europa beperkt is. Want voorlopig hebben extremisten het te druk met het afhakken van handen, het opblazen van heiligdommen en het invoeren van de sharia in eigen land.

Rob de Wijk.

http://www.trouw.nl/tr/nl/6844/Rob-de-W ... ente.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Deskundigen hebben gefaald: Al-Qa’ida leeft

door Afshin Ellian 21 jan 2013

Tal van zogenaamde terrorismedeskundigen en islamologen hebben de afgelopen jaren het einde van het islamitische terrorisme verkondigd. Vooral na de dood van terreurleider Osama bin Laden werd door velen gesuggereerd dat Al-Qa’ida bijna was vernietigd.

Daarna kwam de Arabische storm, door westerse media 'Arabische lente' genoemd.

Ook in de Arabische storm zagen de islamologen een bewijs van het faillissement van de Al-Qa'ida en het islamitische terrorisme. Al-Qa'ida voert volgens deze deskundigen een achterhoedegevecht. De Arabische lente zou een einde hebben gemaakt aan het islamitische terrorisme. Alle Arabische moslims waren immers bekeerd tot de democratie.

Iemand schreef in Trouw dat ik en andere islamcritici zich moeten verantwoorden omdat de moslims democratie willen, en niet het islamisme. Dat laatste heb ik overigens niet beweerd.

Het waren rare tijden. Ik, criticaster van het islamitische geweld, moest me verantwoorden.

De laatste tijd horen we niets meer van deze terrorismedeskundigen of islamologen. Egypte koos voor een antisemitische president. Libië verkeert in chaos. En Tunesië verliest elke dag een deel van zijn seculiere verworvenheden.

Maar dat is niet alles. Alle landen in de Arabische storm zijn inmiddels getransformeerd tot een grote kweekvijver voor islamisme en islamitisch terrorisme.

In Syrië en Libië bewegen duizenden leden van Al-Qa'ida en andere terreurorganisaties zich bijna vrijelijk.

De Arabische storm heeft de deuren van Arabische landen wijd opengezet voor radicale moslims. En Al-Qa'ida is een van de winnaars van de Arabische storm.

Wat is Al-Qa'ida? Een organisatie? Een politieke partij? Nee, het is een ideologie die moslims oproept om zich daadwerkelijk te islamiseren en te jagen op vijanden van de islam.

Wie zijn deze vijanden? Iedereen - dus ook moslims die geen islamitische staat willen en die niet bereid zijn om de gewelddadige jihad tegen de joden en het Westen te voeren.

Al-Qa'ida als organisatie is slechts een voorbeeld van hoe de ideologie van de jihad kan worden georganiseerd. Daarom kan ook na de dood van Osama bin Laden de ideologie van Al-Qa'ida zich nog razendsnel verspreiden. Het geloof van Al-Qa'ida is geen herinnering, maar een levende beweging.

De bezetting van een gasinstallatie in Algerije bewijst de veerkracht van de Al-Qa'ida-ideologie. Al-Qa'ida wordt steeds beter in het plannen en uitvoeren van grootschalige acties. Ook tonen de gebeurtenissen in Afrika en het Midden-Oosten een ernstige mate van professionalisering van diverse vormen van samenwerking tussen terroristische groeperingen.

De gijzelingsactie in Algerije was lang van tevoren voorbereid. De daders zochten een gepaste aanleiding. Deze actie zou hoe dan ook uitgevoerd worden. Daarover zijn het de echte deskundigen, de inlichtingendiensten, het eens: het was een goed voorbereide actie.

Tegelijkertijd vinden ze het zeer zorgwekkend. Alle multinationals in Afrika en in het Midden-Oosten kunnen doelwit zijn van aanslagen. Het beveiligen van dit soort complexen is niet gemakkelijk.
Oorlog in Irak

Na de aanslag van 2005 in Londen beweerden sommige politiek correcte opiniemakers dat Groot-Brittannië gespaard zou zijn gebleven zijn als de regering-Blair niet had deelgenomen aan de oorlog in Irak.

Dat is een rare redenering. De terroristen vinden altijd een reden vinden om hun terreurdaad te rechtvaardigen. Had Groot-Brittannië niet deelgenomen aan de oorlog in Irak, dan waren er wel andere redenen geweest de Britten aan te vallen.

Islamitische terroristen hebben geen concrete aanleiding meer nodig om aanslagen te plegen. De islamitische terrorist beschouwt het Westen en de Joden gewoon als vijanden - die mogen worden gedood.

De islamisten haten onze manier van leven, onze vrijheden, aldus oud-president van Amerika George W. Bush. En dat is de volle waarheid.

Ook vonden velen het zorgwekkend dat niet alle jihadisten uit Algerije kwamen. Er is sprake van een internationale groep, inclusief enkele in Europa - vooral in Frankrijk - opgegroeide Noord-Afrikaanse moslims.

Het is te vroeg om in detail te kunnen treden. Maar volgens de laatste berichten werden al voor de bevrijdingsactie zeven gijzelaars doodgeschoten door de islamitische terroristen. Hebben de Algerijnse autoriteiten dan verkeerd gehandeld? Naar mijn mening niet.

In het begin uitten de Amerikanen en de Britten kritiek op de Algerijnse autoriteiten. Maar daarna zwegen ze. Geen kritiek meer. In werkelijkheid verdienen de Algerijnse autoriteiten een warm compliment.

De Algerijnse regering wist dat hoe langer dit gijzelingsdrama zou duren, hoe meer doden en gewonden er zouden vallen. Daarnaast moest Algerije voorkomen dat de terroristen gasinstallaties in brand zouden steken. De geografische ligging van het complex was gunstig voor de terroristen. Daarom besloot de Algerijnse regering om onmiddellijk en keihard op te treden.

De Algerijnse actie tegen de islamitische terroristen is buitengewoon succesvol verlopen: er vielen relatief weinig doden en het complex is overeind gebleven.
Hulp vragen

Hadden de Algerijnen de Amerikanen of de Britten om hulp moeten vragen? Ze hebben dat niet gedaan, en dat is begrijpelijk.

Had Algerije om hulp gevraagd, dan zou de Algerijnse regering als zwakke staat overkomen. En dat is veel gevaarlijker dan een knullig optreden. Daarnaast zou niemand in staat geweest zijn om snel en adequaat op te treden. Algerije kent al een bloedige geschiedenis.

De opmars van Al-Qa'ida aan de buitengrenzen van Europa is een grote bedreiging voor de Europese veiligheid. Hierover woensdag meer.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... -1152272W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Waarom Franse oorlog tegen Al-Qa’ida Europese steun verdient

door Afshin Ellian 23 jan 2013

Europa versus de jihad in Afrika. Algerije wordt bijna omsingeld door oprukkende Al-Qa’ida-krachten in Afrika: Mali, Libië en andere gebieden.

Voor de eerste keer na 9/11 is Europa geheel zelfstandig betrokken geraakt bij een oorlog. President François Hollande heeft besloten om militair in te grijpen in Mali. De stellingen van de Al-Qa'ida-groepen in Mali worden dag en nacht gebombardeerd door de Franse troepen.

Oud-president Nicolas Sarkozy had al een presidentieel decreet uitgevaardigd waarin hij de Franse strijdkrachten en inlichtingendiensten de bevoegdheid gaf om in Afrika operaties uit te voeren bij het bestrijden van Al-Qa'ida-terroristen. Maar dat was nog geen oorlogsverklaring met steun van een Afrikaanse regering.

Nu is het de socialistische president Hollande die in Mali de oprukkende Al-Qa'ida-beweging de oorlog heeft verklaard.

Volkenrechtelijk wordt president Hollande gesteund door twee besluiten: de regering in Mali heeft Frankrijk verzocht om te assisteren bij de strijd tegen Al-Qa'ida en bovendien heeft de VN-Veiligheidsraad zich achter de actie van Frankrijk geschaard. Maar velen begrijpen de betekenis van deze gebeurtenissen niet. Een Europees land, een NAVO-land, is betrokken bij een oorlog buiten het Europese continent, in Afrika. Dat is de belangrijkste component van deze zaak.

De NAVO wil overigens niets doen. De organisatie is niet van plan om Frankrijk te helpen. Is dat niet merkwaardig?

Een NAVO-lid voert oorlog tegen het terrorisme in Afrika. Deze oorlog is volkenrechtelijk legaal. En toch zegt de directeur-generaal van NAVO dat zijn organisatie niet betrokken wil worden in deze oorlog.

Wat zou de reden zijn? Niemand wil of kan troepen ter beschikking stellen aan Frankrijk. De NAVO is nog altijd aangewezen op de lidstaten. Dit wordt dus een Franse oorlog. Waarom willen de NAVO-landen niet worden betrokken in de oorlog in Afrika?

In Afghanistan hebben de NAVO-landen geleerd dat een oorlog een dure aangelegenheid is. Bovendien gelooft niemand nog dat het Westen in een islamitisch land de oorlog tegen het terrorisme kan winnen.

Afghanistan leerde de NAVO veel over de islam en moslims. De NAVO-landen dachten dat een grote meerderheid van de Afghanen volledig achter de strijd tegen de Taliban stond. Dat was niet het geval. Er is gewoon een burgeroorlog gaande tussen aanhangers van Taliban en burgers die tegen de Taliban zijn.

Daarnaast heeft de NAVO in Afghanistan geleerd dat de oorlog tegen het islamitisch terrorisme heel lang kan duren. Een einddatum voor de oorlog tegen het jihadisme is er niet.

Eigenlijk kun je de oorlog tegen het jihadisme niet op een conventionele manier winnen. De oorlog tegen de radicale islam kan slechts worden gewonnen als een meerderheid van moslims meedoet aan de oorlog tegen deze versie van islam.

En toen was het geld op. Een oorlog kost ook geld. De Amerikaanse regering besteedt nu al miljarden dollars in Afghanistan. Het gaat niet alleen om de oorlogvoering; de Amerikanen moeten ook de hele Afghaanse samenleving in stand houden: elektriciteit, watervoorziening, salarissen et cetera.

Elke vorm van bezetting van een land brengt een aantal verplichtingen mee. Zodra het Westen zich in een burgeroorlog mengt, ontstaan internationale en humanitaire verplichtingen. Het gaat hier immers om zeer arme landen. Het ziet er niet goed uit voor de Fransen. Zij moeten het alleen doen. Is dat verstandig?

Eigenlijk is het niet verstandig dat westerse landen in de strijd tegen het islamitisch terrorisme elkaar in de steek laten. Het verlies van Frankrijk in Mali is eveneens het verlies van Nederland. Het gemeenschappelijke doel, namelijk veiligheid, is hier in het geding.

De vraag is nu of de Franse actie zinvol is. Ik vind van wel. De Fransen kunnen de opmars van de radicale moslims vertragen en daardoor de regering van Mali de kans geven om de orde te herstellen. Bovendien zou de komst van een vredesmacht in opdracht van de Afrikaanse Unie de positie van de staat versterken. Maar daarvoor moeten de jihadisten worden teruggedrongen. En dat is wat Frankrijk nu doet.

Mocht de oorlog tegen het jihadisme in Afrika mislukken, dan moeten de buitengrenzen van Europa steviger worden beveiligd. Daarover hoor ik niemand.

Te weinig wordt gedacht over het belemmeren van het verspreiden van jihadisme in Europa. Dat heet in goed Nederlands: dweilen met de kraan open.

Het jihadisme aan de grenzen van Europa en in Europa moet een halt worden toegeroepen. Dat is in het belang van alle Europese volkeren.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... -1154588W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Grote zorgen over uitkomsten Arabische Lente
LONDEN -

Mensenrechtenbeschermers maken zich grote zorgen over de uiteindelijke uitkomsten van de zogeheten Arabische Lente, de reeks revoluties in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Dat schrijft Human Rights Watch (HRW) donderdag in het jaarrapport 2013.

Volgens HRW is het nog lang geen uitgemaakte zaak of de bescherming van de mensenrechten en de democratische rechtstaat zullen gedijen in landen die zich hebben ontworsteld aan autoritaire leiders.

De organisatie noemt het Libië na Muammar Kaddafi als voorbeeld. Milities hebben het in grote delen van het land voor het zeggen en op sommige plekken hebben ze zelfs ernstige mensenrechtenschendingen gepleegd. Ondertussen zitten nog altijd duizenden mensen in gevangenissen, zonder dat ze uitzicht hebben op een proces.

HRW vreest ook voor de rechten van vrouwen in landen waar islamistische leiders aan de macht zijn gekomen. Dat is bijvoorbeeld het geval in Egypte en Tunesië, waar Hosni Mubarak en Zine al-Abidine Ben Ali na tientallen jaren het veld moesten ruimen.

„Terwijl de door islamisten gedomineerde regeringen van de Arabische Lente wortel schieten, zal geen kwestie beter duidelijk maken wat hun bedoelingen zijn dan de behandeling van vrouwen”, zegt HRW-topman Kenneth Roth.

Volgens de mensenrechtenorganisatie is de strijd die gaande is over de grondwet van Egypte, van belang voor de hele regio. Die toont aan hoe moeilijk het is om de mensenrechten te verankeren in landen waar nog maar onlangs autoritaire leiders de scepter zwaaiden.

HRW wijst erop dat de Egyptische grondwet zoals die er nu ligt, enkele goede punten kent, zoals het verbod van marteling en arbitraire opsluiting. Toch zijn de vrijheid van meningsuiting en religie, de bescherming van minderheden en de manier waarop democratische controle wordt uitgeoefend over het leger volgens de organisatie niet duidelijk genoeg vastgelegd.

Syrië, nog altijd een strijdperk, is volgens HRW uitgegroeid tot toneel van grootschalige mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden. Zowel regeringstroepen als sommige oppositiegroepen maken zich daar schuldig aan.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2125 ... nte__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Mahalingam »

We zijn een jaar verder en inmiddels is Libië uiteen gevallen in stamgebieden, zijn in Egypte de militairen weer aan de macht en is er een kalifaat.
Tijd om eens terug te kijken en te zien hoe de linkse policor en Obama de zaak verkeerd inschatten en Israël een heel juiste voorspelling heeft gemaakt.
Linkse politici, kijk eens realistisch naar het Midden-Oosten

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu waarschuwde direct na de 'Arabische Lente' dat deze niet zou zorgen voor vooruitgang, maar voor chaos. Hij werd weggehoond door tal van linkse politici in Europa en door de Amerikaanse president Barack Obama.

De relatie tussen de Amerikaanse president Barack Obama en de Israëlische premier Benyamin Netanyahu is op dit moment behoorlijk bekoeld.

Dit blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat enige weken terug een lid van de regering Obama Likud-leider Netanyahu uitmaakte voor 'chickenshit'.

Excuses
Deze 'chickenshit-affaire' liep op een gegeven moment zo hoog op dat de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry zich genoodzaakt zag om telefonisch zijn excuses aan Netanyahu aan te bieden.

Dat de huidige Amerikaanse president en de Israëlische premier het thans minder goed kunnen vinden komt door een volledig verschillende kijk op de huidige problemen in het Midden-Oosten in het algemeen, en het Israëlisch-Palestijnse conflict in het bijzonder. Obama en Netanyahu zien beide problemen en de oplossingsrichtingen die hierbij horen allesbehalve hetzelfde. Wie heeft er nu gelijk?
Spoiler! :
Chaos
Eind 2010 begon de instabiliteit en desintegratie van het Midden-Oosten. Dat jaar begon in Tunesië een opstand tegen dictator Abidine Ben-Ali. Linkse politici in het westen begonnen samen met de Amerikaanse president Barack Obama direct te spreken over de 'Arabische Lente'. De hele Arabische wereld zou volgens hen in no time veranderen in een democratisch paradijs.

Maar Netanyahu waarschuwde direct dat deze 'Lente' niet zou zorgen voor vooruitgang in het Midden-Oosten, maar voor chaos. Begin 2011 stelde hij al dat Europa en Amerika niet naïef moesten zijn, en dat deze 'Lente' zou resulteren in een anti-Westerse en anti-Israëlische vloedgolf.

Socialisten
De premier werd weggehoond door tal van linkse Europese politici en de Amerikaanse president Barack Obama. Die laatste liet vervolgens prompt de Egyptische president Hosni Mubarak vallen. Mohamed Morsi en de Moslimbroederschap kwamen vervolgens in Egypte aan de macht.

De linkse EU-buitenlandvertegenwoordiger Catherine Ashton maakte onmiddellijk 5 miljard euro over naar de nieuwe islamitische regering van Morsi. Waarvan volgens de Europese rekenkamer direct 1 miljard verdween.

Grote bezwaren
Ondanks al dit geld begon Egypte meteen vergaand te destabiliseren. De Sinai-woestijn werd een vrijplaats voor aan Al-Qaida gelieerde terroristen, het Egyptische volk kwam massaal tegen Morsi in opstand, en het vredesverdrag tussen Egypte en Israël begon te wankelen.

Los van elke realiteitszin en ondanks grote bezwaren van het Amerikaanse Congres leverde Obama desondanks voor 1 miljard euro aan wapens aan de regering Morsi. Zeer tegen de zin van de rechtse regering Netanyahu.

Om zijn land voor een burgeroorlog te behoeden zette de Egyptische generaal Abdul Fattah al-Sisi Morsi in 2013 af. En werd daarna via verkiezingen tot president verkozen.

De realistische Israëlische premier Netanyahu feliciteerde Al-Sisi direct, wetende dat hij Egypte weer veilig en rustig kon maken. Iets wat ook voor Amerika en Europa van groot belang is omdat het strategische Suezkanaal in Egypte ligt. Obama gaf Al-Sisi echter de wind van voren, en weigerde hem anders dan de regering Morsi wapens te leveren. Wapens die het Egyptische leger broodnodig had en heeft om islamitische terroristen in de Sinai te verslaan.

Oplossing
De gebeurtenissen rondom de 'Arabische Lente' in Egypte en elders in het Midden-Oosten laten zien hoe onrealistisch en soms volslagen naïef de huidige Amerikaanse regering en linkse Europese politici over deze regio zijn gaan denken.

Nog naïever van deze linkse Europese politici en Barack Obama is de gedachte dat veel, zo niet alle problemen, in het Midden-Oosten worden veroorzaakt door het Israëlisch-Palestijnse conflict. En dat de oplossing van bijna al die problemen de creatie van een onafhankelijke Palestijnse Staat is.
Benjamin Smalhout
http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... eid=158493
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Mahalingam »

Camera's worden steeds kleiner en goedkoper. En ook hebben steeds meer mobieltjes een video mogelijkheid. Ongemerkt video opnemen wordt dus steeds makkelijker.
De Marokkaanse overheid gaat nu maatregelen nemen vanwege de schending van de privacy die de maatschappelijke structuur beschadigt.
En hoe vindt die beschadiging plaats? Doordat de burgers video opnemen van corrupte ambtenaren. En dat dan wereldwijd bekend maken op het internet.
Dit tast het corruptie-monopolie van de staat aan.
Moroccan Authorities Prohibit Importation, Sale of Hidden Cameras
According to daily newspaper Almassae in its Friday, December 26th issue, following the increase in number of videos posted on social media networks that show corrupt police officers and members of the Royal Gendarmerie receiving money from motorists and truck drivers, new measures have been taken by the Moroccan authorities to prohibit certain types of hidden cameras, including pen integrated cameras, wearable cameras and sunglasses cameras.

The said authorities are also aiming to crack down on blackmailers who use hidden cameras to film videos and then demand money under the threat of publishing the content on social media networks.
Foei zeg. De officieele afpersers worden op hun beurt afgeperst. Waar moet dat heen met de wereld?

http://www.moroccoworldnews.com/2014/12 ... n-cameras/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie