Volgens de paus gaan homo's in tegen de natuur door Joost Niemoller
En weer onderdrukt de katholieke kerk wetenschap en maakt mensen kapot.
De katholieke kerk, we weten het allemaal, is al sinds jaar en dag een vijand van de wetenschap en probeert zo de ontwikkeling van de beschaving te vertragen. De wereld was niet rond. De evolutietheorie bestaat niet, enz enz. Alle feiten die in gaan tegen de gewenste werkelijkheid moesten met kracht bestreden worden. Vroeger gebeurde dat door wetenschappelijke ontdekkers ter dood te brengen of door boeken te verbranden.
En, het is niet te geloven, nu is er nog steeds een paus die meent op zijn eigen houtje wetenschappelijke uitspraken te moeten doen over een vakgebied waar hij de ballen verstand van heeft. Nu dus weer over homoseksualiteit. Ik ben geen kenner van de materie, maar ik weet er genoeg van om te weten dat er momenteel een stevige wetenschappelijke discussie wordt gevoerd over het nature of nurture karakter van homoseksualiteit. Het lijkt me een goed plan om die discussie vooral door wetenschappers te laten voeren. Mij zou het overigens niks verbazen als zou blijken dat homoseksualiteit soms een kwestie is van geboorte, soms van toevallige omstandigheid -je zult maar in de gevangenis zitten- en soms kan het iets zijn met aanleg die wel of niet getriggerd wordt. Dat er dus verschillende vormen van homoseksualiteit bestaan. Nieuw onderzoek zal ongetwijfeld komen met nieuwe feiten en laat dat onderzoek vooral in alle vrijheid plaatsvinden.
Maar daar denkt de paus dus heel anders over. De paus is tegen het homohuwelijk. Van mij mag hij dat zijn. Het staat een kerk vrij om eigen normen en waarden uit te dragen. Maar deze paus gaat veel verder. Hij beweert dat homo's feitelijk ontkennen dat ze in een door God gegeven lichaam leven. Homo's bestaan dus niet. Ze denken alleen maar dat ze bestaan. En dat door God gegeven lichaam is een man of een vrouw. Hij ontkent dus ook dat mannen in een vrouwenlichaam geboren kunnen worden of vrouwen in een mannenlichaam, waarover inmiddels erg veel wetenschappelijk bewijs bestaat, en wat een prangend, zeer reëel en van jongsafaan aanwezig probleem kan zijn. Als dat probleem ontkendwordt kan dat tot zelfmoord leiden. Of tot ondraaglijk lijden en diepe depressies.
Een homo, zegt de paus dus, zit in een ontkenningsfase.
"People dispute the idea that they have a nature, given to them by their bodily identity, that serves as a defining element of the human being," he said. "They deny their nature and decide that it is not something previously given to them, but that they make it for themselves."
Een homo, zegt de paus, is zondig. Hij gaat in tegen zijn natuur. En zijn natuur, dat is het geslacht zoals dit door God gegeven is. En dit is dus zijn identiteit, en het is niet aan de mensen om hun eigen identiteit te maken.
Het is met dit soort dictatoriale dogma's, verpakt als zogenaamde kennis, waarmee mensen, en in dit geval dus homoseksuele mensen, doodongelukkig worden gemaakt. Om niet te zeggen; waarmee levens worden verwoest. Met zo'n paus en zo'n kerk worden diep terug geworpen in de donkere Middeleeuwen.
Op de een of andere manier vervult me dit met grote woede. Voor de goede orde: ik ben geen homo. En ik ben geen katholiek.
Godsdienst. We kunnen best zonder. Graag zelfs. Het voordeel van een paus als deze is dat dit weer een beetje meer duidelijk zal worden.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... -de-natuur