Meer dan 100.000 christenen vermoord in 2012

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Meer dan 100.000 christenen vermoord in 2012

Bericht door Eliabe »

ROME – 105.000. Dat is het aantal christenen dat dit jaar wereldwijd is gedood. Elke vijf minuten wordt een christen vermoord. Dat schreef de Italiaanse rooms-katholieke journalist Vittorio Messori onlangs in een column in een Italiaanse krant.

Messori baseert zich voor zijn cijfers op socioloog Massimo Introvigne van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) en hoofd van het observatorium voor religieuze vrijheid van het Italiaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Volgens Introvigne lijdt 10 procent van de 2 miljard christenen in de wereld onder vervolging om het geloof. Dat betekent dat 200 miljoen christenen te maken hebben met christenvervolging. De vervolgde kerk is vooral te vinden in Azië en Afrika.

Volgens Messori heeft geen ander geloof zo te kampen met vervolging als het christelijk geloof.
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... fb0o.nujij
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Meer dan 100.000 christenen vermoord in 2012

Bericht door naar boven »

Mysterieus. Meer dan 100.000 slachtoffers zonder daders. Of waren het de Eskimo's weer?
RTFM
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Meer dan 100.000 christenen vermoord in 2012

Bericht door Schepsel »

Laten we niet de religies vergeten die *relatief* veel meer vervolgd worden!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hoeveel christenen gaan in in 2013 vermoord worden?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

In de wereld gonst het van berichten dat bepaalde beschadigde monotheïstische DNA-structuren een automatische aversie tegen christenen hebben. Ze hebben geen last van in Jezus gelovige mensen, maar het heeft iets met de Kruistochten van weleer te maken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie