De PvdA/ VVD regering.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Pardon VVD?
Sietse Fritsma

De staatssecretaris van het generaal pardon, Fred Teeven, heeft gisteren zijn plannen rond de nieuwste –en zoveelste- pardonregeling gepresenteerd. De uitwerking blijkt nog veel ruimer te zijn dan het oorspronkelijke plan van PvdA en Christenunie. Helaas is de PvdA de VVD ook op het terrein van Immigratie & Asiel de baas en vallen er bij die partij nog veel meer verblijfsvergunningen te halen dan bij de linkse Christenunie.

Vijf jaar na het generaal pardon van Albayrak, dat toch echt het laatste zou zijn, ziet de pardonregeling van PvdA en VVD het levenslicht. Pogingen om de regeling af te doen als ‘kinderpardon’ stranden al snel, nu blijkt dat hele gezinnen verblijfsrecht krijgen. Daarbij zijn het natuurlijk juist de ouders die worden beloond voor het negeren van afwijzingen op verblijfsaanvragen en het aan de laars lappen van de daarmee gepaard gaande vertrekplicht. Voor de zoveelste keer wordt aan uitgeprocedeerde asielzoekers het foute signaal afgegeven dat je na een afwijzing gewoon (illegaal) in Nederland moet blijven hangen. De verblijfsvergunning volgt dan vanzelf, waarbij het natuurlijk wel helpt als je hier tijdens je illegaal verblijf een kind op laat groeien. Het gevolg laat zich raden: vele gezinnen zullen deze succesvolle aanpak om hier te ‘wortelen’ herhalen, want naïeve politici zullen ook voor hen wel weer een verblijfsvergunning regelen. Het gebed zonder einde houdt nooit op, mede dankzij de slappe knieën van de VVD die hier dus ook in meegaat.

Maar het vreemde van de door de VVD geaccordeerde pardonregeling is dat die op veel punten nog verder gaat dan het oorspronkelijke plan van PvdA en Christenunie. Moesten gezinnen in het oorspronkelijke plan 8 jaar verblijf in Nederland hebben gehad, de VVD legt de lat veel lager: slechts bij 5 jaar is het al bingo! De VVD vindt het daarnaast geen enkel probleem wanneer sprake is geweest van jarenlang illegaal verblijf, terwijl in het oorspronkelijke plan ‘slechts’ sprake mocht zijn van illegaal verblijf van maximaal een half jaar. De rest van de tijd moesten vreemdelingen in één of andere verblijfsprocedure zitten (die toch al massaal op elkaar worden gestapeld). De reikwijdte van de regeling is daarnaast flink opgerekt: vreemdelingen die niet aan de gestelde voorwaarden voldoen maar hier een opleiding / studie volgen, mogen hun tijdelijke verblijfsvergunning inruilen voor een permanente. De vrijgevigheid van de VVD kent geen grenzen. Het allerergste is echter dat de regeling, in tegenstelling tot het oorspronkelijke plan, ook voor criminelen geldt! Een gevangenisstraf van minder dan een maand is geen beletsel om een verblijfsvergunning in ontvangst te nemen. En we weten dat je in dit land met een gevangenisstraf van een week of vier al verrekte veel op je kerfstok moet hebben. Een partij die denkt dat de Nederlandse samenleving zit te wachten op nog meer criminele vreemdelingen is natuurlijk volledig de weg kwijt.

Het is onbegrijpelijk en onvergeeflijk dat de VVD zich in dit pak heeft laten naaien. Alsof het oorspronkelijke voorstel van de ‘wortelingswet’ van PvdA en Christenunie nog niet erg genoeg was vindt de VVD het prima dat de zaak nog veel verder wordt verruimd. Het is nogmaals bijzonder triest dat de VVD ook op het terrein van immigratie en asiel helemaal is platgewalst door de PvdA.

Sietse Fritsma (Tweede Kamerlid PVV).

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/pardon-vvd
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Afbeelding

De PvdA sluit 2012 af als virtueel grootste partij van Nederland. In de laatste peiling van dit jaar van Maurice de Hond heeft de partij van Diederik Samsom 26 zetels, 3 meer dan tijdens de peiling vorige week maar 12 minder dan ze nu in de Tweede Kamer hebben.

De PVV hijgt de PvdA in de nek met een prognose van 25 zetels, evenveel als begin dit jaar. De VVD verliest in de peilingen weer een zetel en houdt er 21 over. De VVD is nu in werkelijkheid de grootste partij met 41 zetels in de Tweede Kamer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door xplosive »

Eigenlijk betekent dit dat de anti-islam-stemming onder de bevolking alleen maar sterker is geworden. De 50Plus-partij is anti-sharia, tegen speciale voorrechten voor moslims en tegen halalslacht. De Partij voor de Dieren is tegen halalslacht en tegen barbaarse islamitische offerfeesten. De SGP en de PVV zijn uiteraard ook sterk anti-islam. Al deze partijen staan op winst. Dat is goed nieuws. Bij elkaar goed voor 40 zetels (nog steeds veel te weinig, maar de richting omhoog is goed). Dhimmi-partijen als de VVD en PvdA krijgen een forse schop naar onderen. En op het laffe (Kunduz-)GroenLinks zijn de meesten nu ook wel uitgekeken. Jammer wel dat de PvdA weer opkrabbelt. Ik denk ook dat de groei van de SGP van de laatste jaren vooral komt door strenge christenen die de islam spuugzat zijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

xplosive schreef: Ik denk ook dat de groei van de SGP van de laatste jaren vooral komt door strenge christenen die de islam spuugzat zijn.
Dat denk ik ook. Ik vermoed dat de CU veel stemmers verliest aan de SGP. De CU is ook een Islam heuler, alhoewel de SGP wat meer en vaker hun nek moeten uitsteken wat betreft islam en niet zo bang moeten zijn dat ze verworven rechten verliezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Mahalingam »

Men probeert te morrelen aan de hypotheekregeling zoals die voorgesteld is.
Zal Dijsselbloem naar de kiezers luisteren? Nee, hij luistert naar de EU .
Het staat er zwart op wit:
Dat moeten we gewoon niet doen', zegt Dijsselbloem daarover. De minister van Financiën vreest de toorn van begrotingscommissaris Olli Rehn als de hypotheekrentemaatregelen die in 2013 ingaan, aanmerkelijk worden verzacht. 'Ik geef u op een briefje dat als de begrotingscommissaris dat hoort, hij zegt: Nederland stelt de aanpak van zijn onevenwichtigheden wéér uit.'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... eken.dhtml
Dijsselbloem voelt niets voor versoepelen regels nieuwe hypotheken
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

PvdA en PVV even groot
Als er nu verkiezingen zouden zijn voor de Tweede Kamer, scoren de PvdA en de PVV het beste. Dat blijkt uit de peiling van Maurice de Hond zondag. Beide partijen zouden uitkomen op 25 zetels. De PvdA stond bij de vorige peiling, 2 weken geleden, nog op 26 zetels.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Scarlatti »

mijn nog niet geplaatste reactie bij de telegraaf:

ik was weer eens niet uitgenodigd om die peiling in te vullen.
Ik vertrouw op het feit dat meer en meer mensen wakker aan het worden zijn en eindelijk zich uitspreken voor de duidelijke feitelijke inzichten van de PVV.
Geef de PVV 6 Jaar regeringsbevoegdheid en u zult eens zien hoe ons land op alle mogelijke manieren is bevrijd van de 2 grootste gevaren die ons volk en ons land bedreigen,
te weten de eu hocuspocus en de islamisering die steeds duidelijker worden voor eenieder, behalve natuurlijk voor de pluche-zitters vd pvda en vvd en d66 en gl.

Ik zag trouwens in de gauwigheid héél véél reacties ten gunste vd PVV!
Hoop doet leven maar DADEN zeker!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door H.Numan »

Ik moet zeggen dat de PVV het veel beter doet dan ik had durven dromen. Vooral gezien de enorme hetze die niet afneemt. Wilders laat zien dat hij veel meer naar de lange termijn kijkt dan even snel scoren. Dat is tamelijk uniek voor een politicus. Die kijken gewoon niet verder dan de poll weg is.

De media zeggen het zeer bewust niet, maar op dit moment is de PVV wel de grootste partij van Nederland! :vhappy;
Okay een gedeelde eerste plaats met de verlepte rozentelers. Even zo goed een formidabele prestatie. Nog meer, omdat de zetelwinst erg langzaam is maar wel gestaag groeiende. De andere partijen gaan flink op en neer, maar grotendeels naar beneden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Het is leuk Numan, maar het zet geen zoden aan de dijk. Stel dat de PVV 45 zetels haalt, en ze is de grootste, dan wil nog niemand met ze regeren. Echt waardeloos.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door H.Numan »

Dat is helemaal waar, maar slechts een deel van het verhaal. Noch de VVD noch het CDA wilden graag met de PVV gedogen. Het oude vrouwtje uit het Haagse Bos heeft er letterlijk alles aan gedaan om dat te voorkomen. Tot en met thee met een (geheim) praatje toe. Even zo goed kwam er toch een gedoog kabinet, omdat er geen andere oplossing was.

Of de PVV 45 zetels gaat halen weet ik niet. Vermoedelijk niet. Maar 35 zetels lijkt me op dit moment geen luchtfietserij meer. Die zetels komen van andere partijen die dan idem zoveel zetels kleiner zijn geworden. Of ze nu willen of niet, er zal toch een regering moeten komen. Bovendien is de PVV juist een heel sterke oppositiepartij. Dus de PVV negeren door ze in de oppositie te laten zitten gaat ook niet lukken.

Ik ben zo negatief niet over de kansen van de PVV als ergens dit jaar het kabinet valt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Armoedig gebrekkig modderbeleid van de regering

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het schiet niet echt op in dit land. Ik denk dat ik daarom maar de Russische nationaliteit ga aanvragen. Ik zou leiding kunnen geven aan een nieuw op te richten Nationale Bureau van Veiligheid voor de Bestrijding van Godsdienstwaanzin.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Nog even over de zorgpremie waar zo'n heibel over is geweest.
Honderdduizenden betalen zorgpremie niet
-

Elk jaar zijn er bijna 300.000 Nederlanders die hun verplichte zorgpremie niet betalen. Ze worden geregistreerd als wanbetaler. Hun aantal is stabiel. Voor iedere Nederlander die zijn of haar problemen oplost, komt er één bij. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

In totaal betaalt ongeveer 2 procent van de Nederlanders de premie niet. Autochtonen zijn de trouwste betalers, maar 1 procent heeft rekeningen openstaan. Van de Marokkaanse en Turkse Nederlanders betaalt 5 à 6 procent de premie niet. Bij Antillianen is het afdragen het grootste probleem. Een op de zes van hen staat te boek als wanbetaler.

Sinds 2006 moet elke volwassen Nederlander een basisverzekering hebben. Verzekeraars zijn verplicht iedereen te accepteren. De polis dekt onder meer bezoeken aan huisarts, een verblijf in het ziekenhuis, hulp van verloskundigen, bepaalde geneesmiddelen en reageerbuisbevruchting.

Mensen die langer dan 6 maanden geen premie betalen, gelden als wanbetaler. Hun verzekeraar geeft ze door aan het College van Zorgverzekeringen. Die houdt dan de premie, met 30 procent erbovenop, in op het salaris of de uitkering van de wanbetaler. Dat moet mensen stimuleren snel orde op zaken te stellen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2120 ... iet__.html

Als men een wanbetaler is, dan moet men deze mensen niet meer helpen. Ga maar naar Marokko, Turkije of Antillianen als je gratis gezondheidzorg wil hebben moeten ze tegen dit soort figuren zeggen,
Dagelijks hoor ik gezeur op radio, TV en internet dat ouderen teveel gebruik maken van de gezondheids zorg, en dat zij er de schuld aan zijn dat de kosten de pan uit rijzen. Ik voel me schuldig, terwijl ik zelden of nooit gebruik maar van artsen of ziekenhuis. In mijn leven heb ik altijd betaald voor anderen, want ik vermoed dat ik sinds mijn 18 de jaar hoog uit niet meer dan een keer of 10 gebruik gemaakt heb van een arts. Nooit medicijnen geslikt, en ik zal niet de enige 65 plusser zijn die nooit een dokter bezoekt.
Maar...ik hoor nooit iemand klagen over het feit dat allochtone medelanders hun zorgpremie niet betalen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Pilgrim »

Nieuwste peiling: PVV de grootste partij

De PVV van Geert Wilders zou de grootste partij van het land worden als er nu verkiezingen werden gehouden. De partij heeft de coalitiepartijen VVD en PvdA ingehaald. Dat blijkt uit de nieuwe peiling van Maurice de Hond.

De PVV krijgt volgens de enquête 24 zetels, twee meer dan vorige week. "Geweldig nieuws", zo reageert Wilders op Twitter. De PvdA was de grootste, maar zakt nu een zetel naar 23. De VVD en de SP blijven staan op 22 zetels.

Volgens RTL Nieuws-verslaggever Jos Heymans is het geen verrassing dat de PVV stijgt in de peilingen: "Wilders profiteert van het gebrek aan vertrouwen in de VVD van Rutte. De PvdA heeft last van sores binnen de eigen partij."

De VVD kreeg bij de verkiezingen veel stemmen van mensen die eerder voor de PVV stemden. "Die mensen gaan nu weer terug naar de PVV", aldus de parlementair verslaggever.

Coalitie nog maar op 45 zetels
Bij elkaar staan de regeringspartijen op 45 zetels, 34 minder dan ze bij de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september haalden. De PVV is juist negen zetels gestegen sinds de verkiezingen. Ook D66 en 50PLUS zitten in de lift.

Het is de beste prestatie van de PVV in een peiling sinds mei. Wilders krijgt van zijn aanhang een dikke 8, het hoogste cijfer sinds de val van het vorige kabinet.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... e_hond.xml
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door xplosive »

Beste Pilgrim, dat nieuws dateert van 9 december vorig jaar.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:Beste Pilgrim, dat nieuws dateert van 9 december vorig jaar.

Zo staan de zaken nu.

De VVD en PvdA zijn virtueel weer de grootste partijen van Nederland. Beide partijen scoren dit weekend 25 zetels, terwijl de PVV na een eerdere opmars nu een zetel moest inleveren. De VVD herpakte zich deze week en won twee zetels. De PvdA blijft steken op 25 zetels.
De winst van de VVD gaat ten koste van de PVV en de SGP. De partij van Geert Wilders was vorige week nog de grootste partij met de PvdA maar moet het deze week doen met 24 zetels.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:Beste Pilgrim, dat nieuws dateert van 9 december vorig jaar.
Oh sorry! :unhappy:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Hoe bestaat het. Bij de presentatie van het kabinet en de maanden erna is door Rutte en zijn achterban altijd gezegd, "We houden vast aan de drie procent" Ze hebben zelfs Wilders verketterd omdat hij zich niet vast wilde houden aan de drie procent...Het was zelfs een onderhandelingspunt waar door ze heel veel punten van de PvdA hebben toegegeven.
En nu? Houden ze vast aan hun standpunt, of halen ze straks weer bakzeil.
'Afwijken van EU-begrotingsnorm is mogelijk'
DEN HAAG -

Afwijken van de strenge Europese begrotingsnorm dat het overheidstekort niet meer dan 3 procent mag bedragen, is mogelijk. Maar daar moeten we „niet te snel naar grijpen”, zei minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën dinsdag tegen RTL Z.

Het Nederlandse begrotingstekort dreigt dit jaar uit te komen op ruim boven de 3 procent. Als dat zo is, zijn mogelijk nieuwe, extra bezuinigingen nodig. De EU-afspraken zijn leidend in het kabinetsbeleid en dat betekent „in principe” een tekort van maximaal 3 procent „tenzij er zeer bijzondere acute economische omstandigheden of tegenslagen zijn”, zei Dijsselbloem.

Of dat het geval is, zal eind februari blijken als het Centraal Planbureau met nieuwe ramingen over de Nederlandse economie en het overheidstekort dit jaar en volgend jaar komt. Tegen die tijd presenteert ook de Europese Commissie nieuwe economische ramingen. Als veel EU-landen net een te hoog tekort hebben, wordt het gemakkelijker om met z'n allen iets meer ruimte toe te staan.

Maar Dijsselbloem zal niet bij voorbaat om clementie vragen in Brussel. „Vasthouden aan budgettaire verplichtingen geldt voor alle landen. We gaan kijken hoever we komen en een maximale inspanning leveren.”

Overigens heeft het kabinet voor dit jaar nog een meevaller achter de hand van bijna 4 miljard euro op de telecomveiling van eind vorig jaar. De kans dat bezuinigingen in 2013 nodig zijn, lijkt dan ook niet zo groot, maar als het tekort voor 2014 ruim boven de 3 procent komt zullen er dit voorjaar wel besluiten moeten worden genomen over bezuinigingen volgend jaar.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2122 ... jk___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Gaat de VVD weer iets weggeven aan de PvdA?

Bericht door King George »

Krijgt de PvdA wéér haar zin? Het heeft er alle schijn van. Het kabinet overweegt de drie procent te laten varen.

In de Telegraaf-column van Paul Jansen van vanochtend staat een interessante voorbeschouwing van 2013 en 2014. Er zitten nieuwe bezuinigingen aan te komen, zo schrijft hij. Niet zozeer in 2013 als wel in het jaar daarop. Eind deze maand komt een deel van de coalitie bijeen om alvast te praten over de waarschijnlijk tegenvallende groeicijfers waar het Centraal Planbureau in het voorjaar mee komt. Wat willen VVD en PvdA doen in reactie op die cijfers? Nog eens een paar miljard euro bezuinigen of mag het ook ietsje minder zijn?

Volgens Jansen is het opvallend dat er bij beide partijen op wordt gehint dat de drieprocentgrens moet worden losgelaten. Dat is inderdaad opvallend, zo niet het ultieme kiezersbedrog van de VVD, na het loslaten van de hypotheekrenteaftrek en het toestaan van nivelleringsmaatregelen waar de PvdA zo ernstig naar verlangde. Een kleine overschrijding is bespreekbaar, klinkt het ineens, zo schrijft Jansen.

Wat krijgen we nou?

Bij de presentatie van het kabinet en de maanden erna is door VVD'ers in alle lagen van de partij altijd gezegd, na verwijten van kritische VVD'ers: "Ja, maar we dringen het begrotingstekort in ieder geval terug. We houden vast aan de drie procent." En dat heeft flink wat moeite gekost. Dat de VVD tijdens de onderhandelingen met de PvdA vast hield aan de drie procent, net als de partij deed tijdens de onderhandelingen met CDA en PVV in het eerste kabinet-Rutte, werd de VVD bijna fataal.

De drie procent werd namelijk een waar onderhandelingspunt, wat natuurlijk compleet van de zotte is. Oftewel: de PvdA wilde er iets voor terug. Het is niet meer dan fatsoenlijk om het begrotingstekort terug in z'n hok te krijgen, maar dat begrijpen de socialisten van de PvdA niet. De VVD wilde koste was het kost (en terecht) vasthouden aan die grens, de PvdA wilde het liever niet, dus kreeg de PvdA er veel, heel veel (te veel?) voor terug. Dat heb ik nooit begrepen.

En nu is het mogelijk dat de VVD alsnog de drie procent weggeeft aan de PvdA, alleen maar om niet teveel druk te zetten op de PvdA'ers binnen de coalitie, want iedereen weet hoe zuur socialisten kunnen worden als ze moeten bezuinigen. U ziet hem al aankomen: de PvdA heeft ongetwijfeld een scenario klaarliggen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014, waarbij de socialisten uit de coalitie stappen om te redden wat er te redden valt. Het zuur zal ze opbreken.



Dagelijkse Standaard
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

PvdA waarschuwt Cameron via Rutte

DEN HAAG - De Britse premier David Cameron zal vrijdag tijdens zijn bezoek aan Nederland naar verwachting herhalen bevoegdheden terug te willen van Brussel. Maar volgens buitenlandwoordvoerder Michiel Servaes van regeringspartij PvdA in de Tweede Kamer moet premier Mark Rutte publiekelijk afstand nemen van Britse wensen voor een status aparte in Europa.


Afbeelding

Zo waarschuwen de sociaaldemocraten de VVD-leider om Nederland niet partij te laten kiezen voor zijn Britse collega en geestverwant. Dat schrijft Het Financieele Dagblad.

Ondertussen waarschuwt de Britse vice-premier Nick Clegg voor een te lange periode van onzekerheid over de toekomstige rol van Groot-Brittannië in de Europese Unie.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

Klinkt bijna als een omgangsverbod.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Berekening CPB: VVD is winnaar kabinetsformatie

De VVD is de winnaar van de formatie van het kabinet-Rutte II. De liberalen hebben volgens berekeningen van het Centraal Planbureau (CPB) 77 procent van hun verkiezingsprogramma in het Regeerakkoord gekregen. Regeringspartner PvdA wist slechts 41 procent van haar programma binnen te halen.

Dat schrijft de Volkskrant woensdag.

Het CPB heeft het Regeerakkoord vergeleken met de verkiezingsprogramma's van beide coalitiepartners. Zij bekeken welke maatregelen het Regeerakkoord hebben gehaald en hoeveel geld daarmee gepaard gaat. Het gaat om voorstellen die in geld zijn uit te drukken.

Maatregelen die volgens het CPB niet in geld zijn uit te drukken, zijn niet meegenomen. Sommige successen voor de PvdA, zoals het binnenhalen van het kinderpardon, zijn daarom niet meegenomen. Ook de aanpassing van de hypotheekrenteaftrek die de PvdA binnen wist te halen, levert in geld weinig op.

De berekeningen botsen met het beeld dat vooral de VVD veel heeft ingeleverd tijdens de onderhandelingen.

VVD-leider Mark Rutte lag onder vuur bij zijn achterban omdat hij wel de hypotheekaftrek aanpakte en de zorgpremie inkomensafhankelijk maakte, maar niet alle werkenden de 1.000 euro gaf die hij eerder had beloofd.
Verliezer

PvdA-leider Diederik Samsom is in geld gemeten de verliezer van de formatie. De partij verloor veel inbreng door uiteindelijk de zorgpremie niet inkomensafhankelijk te maken. Het ging daarbij om 5,8 miljard euro.

In aantallen maatregelen stond 59 procent alleen in het verkiezingsprogramma van de VVD en niet in dat van de PvdA. Omgekeerd stond 42 procent van de plannen in het Regeerakkoord alleen in het PvdA-program. In eenderde van de gevallen kwamen de maatregelen van allebei.
Tegengestelde uitkomst

In november concludeerden onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen nog het tegenovergestelde. Zij concludeerden dat het Regeerakkoord gunstiger uitpakt voor de sociaal-democraten dan voor de liberalen.

De maatregelen in het akkoord zouden op acht van de elf onderzochte punten dichterbij de PvdA dan bij de VVD liggen.

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... -1148344W/
Natuurlijk. Dat geloof ik gelijk. :no1: En hoezo kost het kinderpardon ons niks?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

Dat kinderpardon is een blijvende maatschappelijke gevolgschadepost en een opmaat naar ruime beloning voor de georganiseerde kindersmolkkelindustrie. Dat kinderpardon is dus een materieel punt en weer het zoveelste punt binnen voor de PvdA. De verliezer: Nederland.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

VVD wil uitkering voor Oost-Europeaan moeilijker maken

door Shari Deira 17 jan 2013

VVD wil uitkering voor Oost-Europeaan moeilijker maken - Foto: ANP

Als het aan de VVD ligt, wordt het moeilijker voor Oost-Europeanen om een uitkering te krijgen. Gemeenten moeten werkloze Oost-Europeanen niet meteen een uitkering geven, maar eerst bepalen of ze terug kunnen naar hun land van herkomst.

Dat zegt VVD-Kamerlid Malik Azmani donderdag tegen RTL Nieuws. Hij bespreekt het voorstel vandaag in het debat met minister Lodewijk Asscher (PvdA, Sociale Zaken).
Uitkering

Het aantal uitkeringen onder Midden- en Oost-Europeanen is flink gestegen. In 2007 kregen 800 van deze arbeidsmigranten een uitkering tegenover 3.700 eind 2011, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Gemeenten geven Oost- en Midden-Europese arbeidsmigranten nu meteen een uitkering als ze hun baan verliezen. Pas daarna wordt bekeken of iemand recht heeft om in Nederland te mogen blijven. De VVD wil dit omdraaien.
Wet

Om dit mogelijk te maken moet de wet worden aangepast en moeten gemeenten beter gaan samenwerken met de Immigratie- en Naturalisatiedienst en de Dienst Terugkeer en Vertrek.

De gemeente Westland luidde zaterdag de noodklok over een schijnconstructie die Nederlandse uitzendbureaus gebruiken voor Poolse arbeidsmigranten. Hierdoor loopt de overheid belastinginkomsten mis. Asscher heeft al laten weten dat hij de schijnconstructies gaat aanpakken.

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... -1149681W/
Raar hoor dat de VVD nu het te laat is en het al enorm veel geld gekost heeft ,allerlei zaken wil gaan aanpakken waar de PVV al jaren voor gewaarschuwd heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

Bolkestein: ‘Halbe Zijlstra geschikte opvolger Rutte’
door Eric Vrijsen 16 jan 2013

Afbeelding
Bolkestein: ‘Halbe Zijlstra geschikte opvolger voor Rutte’ - Foto: ANP

VVD-coryfee Frits Bolkestein ziet in Halbe Zijlstra de opvolger van Mark Rutte. Eventueel komt ook Edith Schippers in aanmerking voor de functie van nieuwe VVD-leider en premier. Bolkestein zegt dit in weekblad Elsevier van deze week.

Het interview verschijnt bij gelegenheid van de publicatie van het eerste deel van Bolkesteins memoires. Elsevier zal de komende tijd wekelijks een deel publiceren.

De voormalig VVD-leider en Europees Commissaris hoopt een brug te slaan tussen historische gebeurtenissen en de politieke actualiteit.

Vijanden

In het interview met Elsevier bespreekt hij de ‘uiterste houdbaarheidsdatum’ van Mark Rutte als VVD-leider en premier.

Bolkestein noemt het onvermijdelijk dat een minister-president teveel vijanden maakt. ‘Rutte is nog maar net begonnen aan zijn tweede termijn. Dus laten we dat maar even afwachten,’ zegt Bolkestein. ‘Dan moet er een opvolger zijn en daar hebben we Halbe Zijlstra voor. Ik vind Edith Schippers ook geschikt. Een uitstekende vrouw, die het klappen van de zweep kent.’

Samsom

Bolkestein prijst PvdA-fractievoorzitter Diederik Samsom, omdat deze zich verre houdt ‘van het interne gerommel bij de VVD’ en zich loyaal opstelt in de coalitie.

Bolkestein in Elsevier: ‘Mark Rutte moet blij zijn dat Samsom op die plek zit. Samsom kan met straffe hand de PvdA-fractie leiden. Dat is nodig, want die PvdA-jongens zijn altijd lastig.’


Elsevier
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De nieuwe PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

Met Zijlstra gaat het niet lukken een campagne op rechts te voeren. En de "strategische" stemmers hebben nu al meer dan reden zich bekocht te voelen. Een eventuele opvolger zal dan een hoger Teevengehalte moeten hebben. Nog steeds kan eigenlijk niemand aan het charisma van Wiegel tippen. Rutte kan overigen beter tussentijds vertrekken en de fakkel overdragen. Als Rutte de rit uitzit, is zijn opvolger teveel besmeurd met de totale overgave aan de PvdA. Of dit kabinet nou de rit uitzit of misschien met de naderende gemeenteraadsverkiezingen valt.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie