Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door King George »

Wat las ik nou? Dat in Rotterdam maar 1 % van de straatrovers Nederlander is? Dat 99 % van de gearresteerde straatrovers van buitenlandse komaf zijn? Wat is nou van die multicriminele samenleving toch die verrijking voor ons land? Het is voor ons land maar weinig wat we voor het moeten meebetalen aan die vet gesubsidieerde multikul terugkrijgen... We zijn beter af zonder die opgedrongen gesubsidieerde multikul.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Multicrimineel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking

Bericht door Eliabe »

Als geboren en getogen Rotterdammer kan ik vermelden dat er in Rotterdam geen echte Rotterdammers meer wonen. Meer dan 62 % is momenteel allochtoon.
Van de Marokkanen die zich in Rotterdam bevinden, is 55% actief in de crime scene!!
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicrimineel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking

Bericht door Mahalingam »

En zou dat cijfer veel verschillen bij de verkrachtingen? Zou het ook zo zijn als, om maar eens een buitenplaats te noemen, in Oslo?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicrimineel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking

Bericht door Mahalingam »

Af en toe kijk best wel even raar op. Zoals wanneer ik in de rubriek over seks en Marokkanen lees;
Marokkaanse jongen, 15 jaar.
  • "Naar Hollandse meisjes kijk ik eigenlijk niet, ik ken ook niet zo veel Hollandse meisjes. Bij ons op school zitten er twee, maar die zijn een beetje raar", zegt Kader
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking

Bericht door Ariel »

Bij de politie Rotterdam kwamen vanuit het centrumgebied vorig jaar 1166 aangiften van straatroof binnen. De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45 procent van de verdachten, blijkt uit de politiecijfers, is van Antilliaanse afkomst, 38 procent komt uit Marokko. Een 16 procent heeft zijn wortels in Turkije dan wel Oost-Europese landen, 1 procent is van Nederlandse origine.
Oeps.. :ohmy2: Dat zijn dan bijna 3 oer Hollandse straatrovers. We hebben dus een Hollands straatrover probleem. Slecht...Oppakken dat tuig, en nooit meer vrijlaten. We moeten terug naar 0 procent.

Nou ja, Rotterdam heeft de burgemeester die ze verdienen. Een halal erwtensoep etende burgervader.
"Iedereen denkt dat snert een Hollandse specialiteit is, maar dat is niet zo", zegt de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb.

"Erwtensoep was het goedkoopste gerecht dat mijn Marokkaanse oma kon maken, met erwten, olijfolie en gedroogd vlees. Een echte boerenmaaltijd die kracht gaf. En daarna kon je het land weer op", zo zegt Aboutaleb in het AD.

Halal

De Rotterdamse burgemeester zei dat bij de snert-tram die gisteren reed in de Maasstad. Speciaal voor Aboutaleb was er erwtensoep met halal kippenvlees. "Ik eet alleen ritueel geslacht vlees, anders eet ik het niet’’ zei Aboutaleb.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Ariel »

Zucht....

Ik kijk regelmatig naar het Engelse televisie programma "De deurwaarders UK " Aardig om te zien hoe import Britten die hun huur niet betalen hun huis uitgezet worden. Deze mensen begrijpen vaak niets van de rechterlijke dagvaardiging.

Het blijkt nu dat ook onze import medelanders die brieven niet begrijpen.

Maar... icon_clap.gif Er is een oplossing op handen.
Geen tekst maar plaatjes bij huisuitzetting

Huisuitzettingen in Rotterdam moeten worden voorkomen door brieven aan huurders voortaan met pictogrammen en foto’s te sturen.

Dat stelt de Pvda. Raadslid Narsingh Balwantsingh heeft schriftelijke vragen gesteld om het aantal fors terug te brengen. Hij is langs corporaties, wijkteams en schuldhulpverlening gegaan om tot maatregelen te komen die uitzettingen tegen kunnen gaan. Een van de oplossingen is volgens Balwantsingh te werken met pictogrammen, foto’s en weinig tekst, waardoor brieven beter leesbaar worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicrimineel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Mahalingam »

Zijn er ergens ook landen waar je eeuwig kan blijven wonen zonder je huur te betalen?
Dat ze niet snappen dat ze uiteindelijk de facto hun huis uitgezet worden, is onzin.
Dat ze gerechterlijke documenten niet snappen kan ik mij levendig indenken, die worden door vele inboorlingen ook niet begrepen.
Maar met wat simpele gebaren is dat toch over te brengen.
Hert gebaar van 'geld betalen' is te snappen en het gebaar 'eruit schoppen' toch ook?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Ariel »

Heel goed plan. icon_thumbup.gif Dan kunnen ze ons slaan in plaats van steken.
Bokslessen in Rotterdam voor jeugd met mes

Een raadsmeerderheid wil bokslessen voor Rotterdamse jongeren met een mes op zak. Deze vorm van agressietraining moet ervoor zorgen dat het veiliger op straat wordt.

Het plan hiervoor van D66 raadslid Nadia Arsieni krijgt brede steun. In april stelde ze al schriftelijke vragen hierover, omdat alleen maar meer politiecontroles en boetes haar niet de juiste manier lijken om het probleem aan te vliegen. „Ik geloof niet in de zoveelste boete. Je moet anders kijken naar het probleem: waarom lopen zoveel jongeren met een mes op zak?”

Raddraaiers
Een klein deel verziekt het voor de grote meerderheid denkt ze. De raddraaiers moeten hard aan worden gepakt en de rest moet zich via bokstraining zelfverzekerder gaan voelen, dat ze zich staande kunnen houden en geen mes op zak nodig hebben.

Aangemoedigd door de in haar ogen positieve beantwoording van haar schriftelijke vragen gaat ze donderdag een motie indienen. Die is mede ondertekend door GroenLinks, PvdA, DENK, SP, NIDA en ChristenUnie-SGP, samen met D66 goed voor 24 zetels.

Steekincidenten
Het stadsbestuur ’ deelt de mening dat gedragsregulering en/of agressietraining waardevol kunnen zijn voor een gerichte preventieve aanpak van steekincidenten in Rotterdam, maar stelt wel voorwaarden aan de inzet van preventieve interventies’. „Deze voorwaarden zien zowel toe op inhoud als op praktische uitvoerbaarheid”, zo stelde het college.

Met haar motie roept Arsieni het college op hiervan gebruik te gaan maken en lokale initiatieven aan te laten sluiten op het gemeentelijke beleid. Het raadslid heeft zelf al meerdere initiatieven gesproken. „Rotterdam is een echte boksstad. We hebben in Rotterdam veel boksscholen en ik heb veel mensen gesproken die zich dag en nacht inzetten om te voorkomen dat jongeren het slechte pad op gaan. Hier kunnen we als gemeente veel slimmer mee gaan werken.”

Stanley Hiwat, van het project ’Knokken zonder Vechten’ licht toe. „Als tieners met steekwapens op zak rondlopen, is dat een teken dat er ergens in hun opgroeien iets goed is misgegaan. Ik wil met die jongeren de sportschool in en hen leren om te knokken zonder vechten. Deze aanpak levert aantoonbaar succes op. We willen dit verder ontwikkelen in meer wijken en buurten van Rotterdam en daarbij samenwerken met de gemeente en andere partners.”

Netwerk
Ook Ton Dunk van Stichting Rotterdam Mattie, die cursussen en bokstrainingen aanbiedt voor jongeren met gedragsproblemen, ziet mogelijkheden. „Sinds 2008 hebben wij al meer dan 1400 jongeren begeleid en een hecht netwerk opgebouwd. Als de stad ons vraagt om bij te dragen, graag.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicrimineel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Mahalingam »

En die jeugdigen willen helemaal niet gaan boksen. Ten eerste zijn ze meestal mager en schriel en als ze dat niet zijn dan willen ze veel liever gaan kickboxen zoals hun helden doen.

Natuurlijk is kickboxen wel een foute sport
https://www.geenstijl.nl/3614961/natuur ... en_wel_ee/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Ariel »

Schietpartij, steekpartij, wapenbezit: ’Succesvolle nacht in Rotterdam’

De politie van Rotterdam kende een druk begin van het weekend met een schietpartij, een steekpartij en een aanhouding in verband met wapens.

Een politiewoordvoerster spreekt tegelijkertijd van een succesvolle nacht, want bij al die incidenten werden aanhoudingen verricht. ,,De incidenten waren niet geclusterd, ze hadden niks met elkaar te maken, maar bij elkaar maakte het wel een drukke nacht.”

Een 38-jarige Rotterdammer werd van vrijdag op zaterdag rond 02.00 uur gearresteerd voor een steekpartij op de Zwart Janstraat. Daarbij raakten twee mannen gewond.

Verkeersruzie
De slachtoffers en de verdachte zaten in twee verschillende auto’s die in deze straat reden. Mogelijk door een verkeersruzie ontstond een woordenwisseling tussen de bestuurders van deze auto’s.

De verdachte stapte uit en ook de andere bestuurder en zijn passagier verlieten hun auto en de ruzie werd op straat voortgezet. De slachtoffers, twee Rotterdammers van 19 en 21, werden in de buik en arm geraakt en moesten naar het ziekenhuis.

De verdachte ging er vandoor, maar niet voor lang. Uit onderzoek bleek al snel wie hij was en na korte tijd kon hij door de politie worden aangehouden. Hij zit vast en wordt verhoord.

Schietincident
Vlak voor de nacht, rond 23.00 uur, was er ook een schietincident op de Asserweg. Daar zou een man zijn gezien, die een paar keer met een handvuurwapen schoot. Agenten hielden een man aan. Voor zover bekend raakte niemand gewond.

In Schiedam viel even daarvoor het Rapid Response Team van de DSI (arrestatieteam) een woning binnen aan de Dwarsstraat in Schiedam. Een man met een vuurwapen ging daar naarbinnen, aldus een getuige. Het gealarmeerde team hield de man ter plekke aan en vond in de woning meer wapens. Of deze echt of nep zijn, wordt nog uitgezocht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Ariel »

:scratch: Zucht. Een normaal Nederlands gezin, in een normale Nederlandse wijk.

Afbeelding
Dood moeder van vier kinderen schokt buurt: ’Leek normaal gezin’

Het is voor buurtbewoners aan de Rotterdamse Hooglandstraat een raadsel wat er vrijdagavond is gebeurd in de woning in hun appartementencomplex. Nadat de politie was gealarmeerd, werd het lichaam van de 53-jarige bewoonster – moeder van vier kinderen – onder een laken naar buiten getild. Een 55-jarige man die in de woning aanwezig was, werd gearresteerd. Het zou gaan om haar echtgenoot.

Verschrikt komt er zaterdagochtend een vrouw naar buiten. Ze weet dat er iets is gebeurd de avond ervoor, maar is nog niet helemaal op de hoogte.

„Ik was niet de hele avond thuis. Gaat het inmiddels goed met die vrouw?”, vraagt ze bezorgd. Als ze hoort dat de vrouw overleden is, slaat ze haar handen geschokt voor haar gezicht. „Wat vreselijk, vooral voor hun vier kinderen.”

Reanimatie mocht niet baten
Volgens omwonenden zou de vrouw met messteken om het leven zijn gebracht, al kon de politie dat nog niet bevestigen. Ze zou in ieder geval meerdere verwondingen hebben.

De hulpdiensten werden met spoed naar het adres geroepen om het slachtoffer te reanimeren, maar de vrouw bleek niet meer te redden en bezweek al snel aan haar verwondingen. Ook een traumahelikopter kon onverrichter zake weer omkeren.

"Khadija kwam weinig buiten"
De buurvrouw is Pakistaanse, volgens haar was de omgebrachte vrouw dat ook. Ze hadden weinig contact met elkaar, vertelt ze voor de portiek.

„Khadija kwam weinig buiten, ze bleef vooral binnen. We hadden gewoon niet veel contact met haar. Als we elkaar wel eens zagen, zeiden we ’salam’ (algemene Arabische begroeting, red.) tegen elkaar, maar veel meer ook niet. Als je weet dat iemand dat niet wil, ga je ook niet veel vragen.”

Arrestatieteam
Haar zoon kent het stel ook nauwelijks. „Met die man was wel wat meer contact, we zagen hem regelmatig lopen. Veel zei hij niet. Volgens mij woonde hij wel in het appartement, maar zeker weten doe ik dat ook niet.”

De man werd door een arrestatieteam aangehouden, vertelt de jongen. „We kregen te horen dat we allemaal binnen moesten blijven.”

’Er was nooit ruzie’
De vrouw had vier kinderen, een enkeling was nog niet volwassen maar de meeste kinderen wel, zegt de buurvrouw. Ze heeft geen flauw idee wat er gebeurd moet zijn in het appartement in het oude noorden van Rotterdam.

„Er was nooit ruzie of zo, ik heb nooit iets gehoord wat niet klopte. Het leek gewoon een normaal gezin, ook al hadden ze niet veel contact met de andere bewoners.”

Volgens haar waren de twee getrouwd met elkaar, en was er geen sprake van een moeilijke scheiding.

Nederlandse taal
Ook een andere buurvrouw kent het stel nauwelijks. „Die kinderen zag je ook niet zo veel. Het was gewoon een gezin dat niet de aandacht trok. Ik weet weinig van ze, dacht dat ze uit Pakistan of India kwamen.”

Terwijl ze vertelt, komt de politie opnieuw langs om het buurtonderzoek voort te zetten. Dat blijkt soms lastig, omdat sommige bewoners geen of nauwelijks Nederlands spreken.

„Als er iemand voor de deur staat en aanbelt, neemt de camera de beelden dan ook op, of kun je alleen zien dat iemand voor de deur staat?”, wil een agent weten. Het duurt even voor bewoners begrijpen wat hij bedoelt.


’Goede man’
„Hij was een goede man”, zegt de Pakistaanse buurvrouw over de man die zou zijn aangehouden. „Ook daarom ben ik zo geschrokken. Er moet iets zijn gebeurd waar we niets van wisten.”

De politie kon vanwege het lopende onderzoek nog niet formeel bevestigen dat de partner van de overleden vrouw in de boeien was geslagen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Ariel »

Rotterdam moet trotser zijn op diversiteit, zeggen zij: ‘Maar het is niet alleen rozengeur en maneschijn’

Rotterdam staat bekend om drie dingen: de haven, wederopbouw én migratie. Dat laatste wordt te vaak gezien als probleem, zeggen stadshistoricus Paul van de Laar en beleidssocioloog Peter Scholten. Terwijl het juist iets moet zijn waar Rotterdam trots op is, staat in hun boek De Echte Rotterdammer komt van buiten.

Van de Laar wil afspreken op de Beijerlandselaan op Zuid, ,,Deze laan is geschikt omdat het de superdiversiteit van Rotterdam laat zien”, mailt hij vooraf. ,,Dit is de échte boulevard van Rotterdam”, vertelt hij poserend voor de fotograaf van de krant. ,,Mooier dan de Coolsingel.” Een vrouw houdt hoofdschuddend haar pas in. Ze kijkt Van De Laar aan, ,,Tsssss’’, ze loopt hoofdschuddend door. ,,Het is een teringzooi hier.” Van de Laar hoort het niet.

Waarom is het hier mooier dan de Coolsingel?

Van de Laar: ,,Hier is een superdiverse straat en de mensen die hier wonen en werken zijn er trots op. De Coolsingel is een boulevard die zoekt naar de identiteit. Laten we eerlijk zijn, de inrichting is mislukt. Het is geen echte stadsboulevard. Ik mis het groen, het water. Ik heb tegen Judith Bokhove (voormalig GroenLinks-wethouder) destijds gezegd: ‘hoe heb je hiermee in kunnen stemmen?’ Blijkbaar slappe knieën.”

Een voorbijganger was het niet met u eens.

Scholten: ,,Dat mopperen hoort ook bij Rotterdam.” Van de Laar: ,,En ik heb het niet over het uiterlijk van de straat, meer over de betekenis. Deze straat verandert als de samenstelling van de bevolking verandert. Die identiteit hier wordt gemaakt door de mensen.”

Waarom moet het migratieverhaal belangrijker worden?

Scholten: ,,Het zit in het DNA van de stad. In de economie, hier op de Beijerlandselaan, in de Zwart Janstraat, op scholen en in hoe we praten. Dat besef dat migratie zo bepalend is, willen we door laten dringen. Eigenlijk heeft iedereen migratieroots. Ook ik, ik kom uit Brabant. Als we niet beseffen dat migratie bij deze stad hoort, wat voor mogelijkheden bied je dan aan alle Rotterdammers om zich echt Rotterdammer te voelen?”

Er wordt al vaak gezegd: ‘dit is de stad van 170 culturen’. Er is het zomercarnaval, Chinees nieuwjaar, de Keti Koti-viering, het Songfestival. Wat moet er nog meer gebeuren?

Van de Laar. ,,Dat zijn evenementen, festivals, maar die hebben niet voor elkaar gekregen dat het negatieve beeld van migratie is bijgesteld.”

Scholten: ,,In deze straat en ook in andere straten zie je al dat veel meer Rotterdammers migratie als een natuurlijk onderdeel van de stad beschouwen, maar dat zie je niet altijd terug in beleid dat wordt gemaakt.”

Waarom is dat een probleem?

Scholten: ,,Beleid is niet effectief omdat het niet past bij wat er op straat gebeurt. Andersom herkennen mensen uit deze straten zich niet in de verhalen van het beleid of de politiek. Ze voelen zich buitengesloten.”

Van de Laar: ,,Rotterdammers die hier geboren zijn, maar toevallig een Marokkaanse of Turkse achtergrond hebben, moeten telkens laten zien dat ze onderdeel zijn van deze gemeenschap. Als we accepteren dat migratie onderdeel van onze stad is, zijn zij dat ook. Dat kunnen we hen ook aanspreken op het feit dat ze Rotterdammer zijn, dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen om bij te dragen aan de stad.”

Migratie levert ook problemen op zoals overbewoning, uitbuiting, verborgen vrouwen. Hoe kijken jullie daarnaar?

Scholten: ,,Dat migratie in het DNA van de stad zit, wil niet zeggen dat het altijd rozengeur en maneschijn is.”

Van de Laar: ,,Of je migratie nu leuk vinden of niet, daar gaat het niet om. Er zijn mensen die zeggen; ‘Maar de stad is zo veranderd’. Ja, oké, maar dat kun je niet terugdraaien. Al het beleid dat daarop gericht is, is gedoemd te mislukken.”

Tijdens de verkiezingen in 2018 pleitte Joost Eerdmans, als leider van Leefbaar voor minder halalslagers. Bij de verkiezingen in 2022 speelde migratie nauwelijks een rol. Hoe komt dat?

Van de Laar: ,,Eerdmans deed alsof hij terug kon in de tijd. Een leugen. Leuk voor de bühne. Inmiddels zitten bij Leefbaar minder ideologisch gedreven mensen. Het is goed dat Denk en Leefbaar samen in een coalitie zitten.”

Scholten: ,,Beide partijen staan recht tegenover als het om identiteitspolitiek gaat. Maar ze hebben beiden wortels in de arbeiderswijken. Vertegenwoordigen mensen die onderaan de sociaaleconomische ladder staan. Door pragmatisch te zijn, kunnen ze het perfect met elkaar vinden.”

Rotterdam heeft als een van de eerste grote steden een burgemeester met een andere afkomst. Hoe zien jullie zijn rol?

Scholten: ,,Het is fantastisch dat je een eerste generatie migrant als burgemeester hebt, een soort Rotterdamse droom. Dat vertolkt hij goed. Maar hij vertegenwoordigt de óude diversiteit. Als migrant moet je dankbaar zijn voor de kansen die je krijgt. Je moet hard werken, kansen grijpen. Wij zien dat anders. Hoezo moeten migranten zich extra bewijzen? Een groot deel is hier geboren en getogen. Aboutaleb gebruikte de metafoor dat nieuwkomers moeten invoegen op de snelweg. Onzin, die moet de prullenbak in.”

Waarom?

Scholten: ,,Dat creëert onderscheid tussen mensen die niet van hier en wel van hier zijn. De realiteit is dat die snelweg inmiddels zo divers is, dat het verwelkomen al van nature gaat.”

Tot slot, waarom hebben twee witte mannen een boek over migratie geschreven?

Van de Laar: ,,Ik ben stadshistoricus gespecialiseerd in stadsgeschiedenis. Migratie is daar een onderdeel van. Het zou raar zijn als ik als over alles mag schrijven behalve over migratie.”

Scholten: ,,Er zit wel wat ongemak. Maar dit is ons migratieverhaal van Rotterdam. Het is niet hét verhaal. Het is vooral ook een uitnodiging om discussie los te maken met alle Rotterdammers over het heden en de toekomst van de stad.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Hallo Tokyo »

Om maar op zijn Rotterdams te zeggen, pleurt op met die mafketels, ik kom toevallig uit die buurt, ben geboren in de wijk Feyenoord en 35 jaar geleden al gevlucht uit die allochtonenpoel.
Winkelstraat de Bijerlandselaan was vroeger een mooie winkel boulevard maar nu wil een normaal mens er nog niet dood gevonden worden, het sterft er van de belwinkels, shoarma tenten, islamitische slagerijen en supermarkten en het stikt er van de cocosmakronen die het straatbeeld bepalen, een Arabische souk is er niets bij.

Heel Rotterdam is vergeven van dat getriefel!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Ariel »

De criminaliteit in Rotterdam is niet meer bij te houden. Wat ik zo bijzonder vind is dat mensen zeggen, "Dat gebeurd hier normaal nooit", en, "ik had daar met mijn kinderen kunnen lopen"
Twee personen gewond bij schietpartij in de Maashaven, schutter nog spoorloos

Twee personen zijn zaterdagavond rond 20.30 uur gewond geraakt bij een schietpartij aan de Maashaven Oostzijde. Beide slachtoffers zijn per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Een van hen verkeert in kritieke toestand. Er is nog niemand aangehouden.

Om een nog onbekende reden is er rond 20.30 uur geschoten in een café aan de Maashaven Oostzijde. Hierbij raakten twee mensen gewond.

Het lukte aanwezigen in de kroeg om de dader het wapen waarmee hij schoot af te pakken. ,,Dat was een heel heldhaftige actie”, aldus een politiewoordvoerder. De dader sloeg hierna op de vlucht en is nog niet aangehouden.

Losgeknipte kleding
,,Het is bizar dat wij de schoten niet hebben gehoord. We wonen hier in de straat”, stelt een buurvrouw. Met grote ogen kijkt ze naar de grote plas bloed op de stoep voor het café. ,,Zomaar iemand neerschieten, dat kan écht niet. Ik heb hier ook kinderen lopen, het had heel anders kunnen gaan...”

Vlak naast de bloedplas ligt losgeknipte kleding en een bebloede theedoek. ,,Die is vast gebruikt om het bloeden te stoppen”, oppert een van haar dochters. Hoewel ze niets hebben gehoord, zagen ze wel degelijk iets opmerkelijks op de beelden van hun camera bij de voordeur. Die toont de buurvrouw aan de politie ter plaatse: ,,Kijk, je ziet de jongen heen rustig lopen. En even later terug rennen. Wie weet is het de verdachte wel...”

De politie laat weten het zeer te waarderen als omwonenden camerabeelden delen. ,,Alle focus ligt nu op het vinden van de dader.”

Ook Lau Pols, eigenaar van het naastgelegen eetcafé, heeft niets van de schietpartij meegekregen. ,,Ik zag opeens zwaailichten, toen heb ik de deuren dicht gedaan. Wij gaan vroeg naar huis vanavond”, concludeert hij schamper. ,,Geschrokken ben ik niet, maar ik vind het wel vervelend voor het café hiernaast. Dat is een goede buur. Normaal gesproken gebeuren dit soort dingen niet in deze straat”, besluit hij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Ariel »

Rotterdam, dat zich graag profileert als een bruisende wereldstad, heeft een ernstige deuk in het imago opgelopen. De Maasstad gaat de boeken in als moordhoofdstad van 2022 en wordt momenteel geteisterd door een golf aan explosies. Dit terwijl Rotterdam er alles aan doet om internationaal op de kaart te staan door grote events zoals het Euro Songfestival, Tour de France en Koningsdag.

„Het schuurt”, zegt imagodeskundige Zabeth van Veen. „In Rotterdam is een hoop te doen. Aan de ene kant is er een groep die spraakmakende events organiseert en veel doet aan citymarketing. Aan de andere kant heb je criminelen die zorgen voor gevoelens van onveiligheid. De eerste partij kan er weinig aan doen. Rotterdam is een wereldstad, het is alleen jammer van die criminelen.”

Moordhoofdstad is een titel waar de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb niet blij mee is. „De vergelijking met andere steden is uiteraard voor ons niet relevant. Het gaat om de achterliggende problematiek die aan ieder afzonderlijke zaak ten grondslag ligt.” Aboutaleb stelt dat de zaken zowel in criminele hoek als in de relationele sfeer de volle aandacht krijgen. „Er worden geen concessies gedaan qua inzet. Samen met onze partners op het gebied van maatschappelijke inzet, handhaving, opsporing en vervolging zetten we vol in voor de veiligheid.”

Volgens Fred Westerbeke, de politiechef, werden er in 2021 vijftien personen om het leven gebracht. Een stijging met een persoon in vergelijking met 2022. „Deze stijging, hoe klein ook, is uiteraard iets waar wij niet blij mee zijn. Elke moord of doodslag is er één te veel”, zegt Westerbeke, die stelt dat er een grote verscheidenheid aan soorten zaken waren in 2022.

Sommige Rotterdammers halen hun schouders op over de criminaliteit. „Het boeit me niet zo”, zegt Jane Verbeek. „Het is zó genormaliseerd. Ik woon midden in dié situatie, in Rotterdam Zuid. Elke dag is er wel politie in de buurt. Het is echt gang-gerelateerd.”
:reg: Nou gelukkig maar.

„Gelukkig komt Rotterdam ook nog positief in het nieuws. Rotterdam voelt en oogt als wereldstad en heeft toch ook gezellige multiculturele wijkjes met een fijne sfeer”, zegt imagodeskundige Van Veen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Ariel »

Zorgen bij scholen over ronselen leerlingen: ‘Ze laten zich uit les sturen om pakje op te halen’

Het ronselen van leerlingen voor het uitvoeren van criminele klusjes begint al jong, zo blijkt uit onderzoek onder tientallen Rotterdamse scholen. Een enkele basisschool zag zelfs hoe kinderen onder de tien jaar onder druk werden gezet. ‘Het begint klein.’

Maar wat voor klusjes kunnen kinderen op de basisschool doen? „Het begint met klein werk, zoals pakketjes rondbrengen of op de uitkijk staan. Maar als ze ouder zijn, wordt het steeds erger”, vertelt Shamir Ceuleers van het Centrum Kinderhandel & Mensenhandel (CKM) dat in opdracht van de gemeente Rotterdam onderzoek deed naar criminele uitbuiting van minderjarigen.

Afrekenen met schuldeiser of drugs uit container halen
Hoeveel erger? „Jongeren die vroeger alleen op de uitkijk werden gezet of aan wie werd gevraagd om een pinpas te misbruiken, worden ingezet voor heel heftige dingen: die moeten afrekenen met een schuldeiser of krijgen betaald om drugs uit een container in de haven te halen”, vertelt een jeugdhulpverlener aan de onderzoekers.

In twee jaar tijd maakten bijna tweederde van de middelbare scholen en eenderde van de basisscholen in Rotterdam die meededen aan het onderzoek, zich zorgen over criminele uitbuiting van leerlingen, veelal jongens van dertien tot zeventien jaar. De uitbuiters maken hierbij misbruik van de jonge leeftijd of van een licht verstandelijke beperking van hun slachtoffers. Of dreigen met geweld. Zorgen zijn er ook over jongeren die zich uit angst met een mes bewapenen.

De les uit om een pakje op te halen
Soms is het overduidelijk voor een school dat jongeren criminele klusjes opknappen. Bijvoorbeeld als ze zich de les uit laten sturen om een pakje op te halen dat is besteld op een andere naam. Of als in de klas leerlingen elkaar onder druk zetten om een pinpas uit te lenen waarbij hun rekening wordt misbruikt. „Waarna een leerling aan het einde van de dag ineens een beetje rijker is.” Ook zagen leerkrachten ‘stapels geld, vals geld’, of messen bij leerlingen die zich onveilig voelen.

Een basisschool ziet dan weer hoe de hiërarchie op school ook op straat geldt. „De kinderen die op school al een bepaalde rol hebben, zijn op straat diegenen die moeten luisteren naar een ander”, beschrijft een basisschool. „Die krijgen te horen: je moet dit doen of anders pakken we je na schooltijd.”

Onderzoekers: scholen moeten samen opstaan
De onderzoekers benadrukken hoe belangrijk het is dat scholen samen opstaan om dit probleem aan te pakken. „Zij zien de leerlingen elke dag”, zegt Ceuleers. „En zij zien ook de ronselpraktijken in en rondom school, al gebeurt het nog vaker in de wijk of via social media. De leerlingen zullen niet zelf opstaan om hulp te vragen. Of zelf naar de politie gaan. Daarom is het belangrijk dat scholen het probleem zien en weten wat te doen. Maar de scholen hebben al veel op hun bordje en daar hebben ze hulp bij nodig.”

Rotterdam gaat die hulp bieden. Aan de scholen, om criminele uitbuiting te herkennen en te weten waar ze met hun zorgen terechtkunnen. Maar ook aan de jongeren die na een verkeerde keuze niet meer uit de criminaliteit komen.

Eenmaal op het criminele pad is het moeilijk eruit te stappen. Zo vertelt een school hoe een kind na het wegbrengen van een pakketje om zijn telefoonnummer wordt gevraagd - ‘dan kunnen we contact houden’. „Zo komt het langzaam in het systeem en komt er niet meer uit.” Slachtoffers worden gechanteerd of bedreigd, waarbij ook hun ouders of broertjes en zusjes doelwit kunnen zijn.

De slachtoffers en de leerlingen die risico lopen, moeten perspectief krijgen op een betere toekomst, zo menen de Rotterdamse scholen. Zij zien hoe leerlingen opgroeien in armoede en met veel slechte voorbeelden in de wijk. Maar, zo waarschuwen de onderzoekers, criminele uitbuiting kan in iedere wijk en op elke school in Nederland voorkomen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:
do nov 02, 2023 8:48 pm
Zorgen bij scholen over ronselen leerlingen: ‘Ze laten zich uit les sturen om pakje op te halen’

---<SNIP>---
De slachtoffers en de leerlingen die risico lopen, moeten perspectief krijgen op een betere toekomst, zo menen de Rotterdamse scholen. Zij zien hoe leerlingen opgroeien in armoede en met veel slechte voorbeelden in de wijk. Maar, zo waarschuwen de onderzoekers, criminele uitbuiting kan in iedere wijk en op elke school in Nederland voorkomen.
Laat ze toch eens ophouden met die 'slachtoffercultuur'. Crimineeltjes zijn helemaal geen slachtoffer.
Het zijn gewoon profiteurtjes, die op alle mogelijke manieren aan hetzelfde diploma geholpen worden als goedwillende leerlingen.
Wat geef je daarmee aan: heb aan alles schijt en belazer de kluit zoveel mogelijk, want je krijgt toch geen straf, alleen extra hulp.

Bestraft die klootzakjes. Pak ze waar je ze pakken kan, en plaats ze een klas terug. Liever nog, stuur ze van school.
Maak het een probleem van de ouders om ze weer elders op school te krijgen en verhoog de boetes inzake de leerplicht.
Desnoods ontneem je de ouders de gehele uitkering of whatever. En nog geen permanente verblijfsvergunning: oprotten en wegwezen.

Wij hebben hier in NL een lange traditie van eigen criminelen (zie Holleeder & co). :greeting2:
We hoeven er niet nog tientallen bij van importlutsers die het gefokte nagebroed niet in de gaten houden. icon_wave.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Multicrimineel en moslimstad Rotterdam: verrijking van misdaad

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een Marokkanenstad heeft een Marokkaanse moslim salafist als burgemeester.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Multicrimineel en moslimstad Rotterdam: verrijking van misdaad

Bericht door Pizzaman »

Hans v d Mortel sr schreef:
za nov 04, 2023 12:24 am
Een Marokkanenstad heeft een Marokkaanse moslim salafist als burgemeester.
Yup. En het gaat nooit meer goed komen daar. Enkele figuren met een spandoek waarschuwden daar jaren geleden al voor.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Ariel »

Als ik ergens een hekel aan heb , dan is het aan influencers. Mensen die door zijn of haar grote online aanhang invloed kan uitoefenen op het gedrag en de mening van anderen zijn een pest voor dit land.
Winkeliers geschokt door rellen bij weggeefactie influencer: ’Klanten vluchtten huilend pashokjes in’

Winkeliers van het Rotterdamse Zuidplein zeggen zondag dat zij nog nooit zoiets idioots hebben gezien als het incident van vrijdagavond. Honderden kinderen van 12, 13, 14, soms vijftien jaar oud renden hysterisch en schreeuwend, door de opruiing van influencer Divaio, door het winkelcentrum en gooiden vuurwerk.

De ME moest worden ingezet en deelde zelfs op een zeker moment klappen uit, toen er levensgevaarlijke situaties dreigden toen vuurwerk gericht door jonge tieners naar mensen werd gegooid.

Klanten vluchtten overstuur de winkels in, en sommigen doken uit angst voor de op hol geslagen jongerenmassa de pashokjes in. Daarna trokken ze het gordijn dicht om zich te verstoppen. „Oudere mensen waren bang. Je zag mensen en kleine kinderen huilen. Het was gewoon zielig”, vertelt een verkoopster van een dameskledingzaak.

Opnieuw wist influencer Divaio, dit keer vrijdag, de boel dusdanig op te poken via YouTube en Instagram dat het op straat totaal escaleerde. Na rellen in Den Haag, in november, ging het nu door zijn oproep dus totaal mis op het Zuidplein in Rotterdam. Ook in Den Haag sloegen jongeren na zijn oproep dat hij gratis spullen weg zou geven op hol en gingen jonge tieners elkaar te lijf.

Nog grimmiger
Op Zuidplein was de sfeer dit weekend nog grimmiger: doordat er méér jongeren op de oproep afkwamen en echt extreem gedrag ontstond. Filmpjes van de complete hysterie gaan rond op internet, zoals op X. Twee dagen later, zondag, zit de schrik er nog in. „Het was asociaal”, klinkt het aan alle kanten op Zuidplein.

Divaio, die tienduizenden volgers heeft op sociale media, spiegelde vrijdag aan zijn volgers voor dat hij een gratis spelcomputer zou weggeven. Daarna ging het los op Zuidplein.

Bij fastfoodbar Bram Ladage zagen Abdi Nuradin en zijn collega Marko de hysterie vanachter hun vitrine voor hun ogen uitrollen. Het werd gevaarlijk, zeggen zij. En de twee mannen zijn he-le-maal klaar met Divaio.

Wat hen betreft moet zijn aanwezigheid op sociale media zelfs worden verboden. „Hij zoekt aandacht en views”, zeggen de twee die zondag als vanouds weer de bekende Rotterdamse patat verkopen in het grote overdekte winkelcentrum.

Cobra’s
Vrijdag was het drama. „We zagen kinderen rondrennen, en het werden er steeds meer. Daarna werd er geschreeuwd, en werd vuurwerk gegooid.” Het ging om cobra’s, denken meerdere verkoopmedewerkers. „Het klonk als bommen.” Waarbij zelfs gericht met vuurwerk werd gegooid naar de stroopwafelkraam. Ook dreigden twee meisjes bekogeld te worden.

Divaio was op dat moment al verdwenen. „We zagen op een gegeven moment dat de ME geweld moest gebruiken, omdat die jongeren echt gevaarlijke dingen deden.”

Rolluiken
Politie was inmiddels ter plekke, waarna de opdracht klonk alle rolluiken naar beneden te doen. „Het werd dreigend”, zegt Cigdem Kaya van Muki Fashion, die de horde jongeren zag rennen vanuit de winkel. „Heel veel oudere mensen stormden bij ons naar binnen om te schuilen. Er stond iemand naast me bij de toonbank met haar hondje in de armen te trillen. Mensen schoten een pashokje in en trokken uit pure angst het gordijn dicht. Ik zag zelf op het winkelplein de politie en de ME rennen. En ik heb daarna de rolluiken dichtgedaan.”

Onder anderen Abdi en Marko van Bram Ladage belden de politie toen ze door hadden dat het op hun Zuidplein uit de hand ging lopen. „We dachten: ’We moeten alarm slaan, voordat er iemand gewond raakt’.” Het winkelplein werd daarna door de politie afgesloten, jongeren werden naar buiten geveegd, waarna het plein, uren eerder dan de bedoeling was, werd gesloten.

Gasten die binnen een hapje kwamen eten vanwege De Vrienden van Amstel Live in Ahoy, aan de overkant, dropen af: totaal in shock.

Zondag zei de politie dat er een onderzoek naar het incident loopt. Mensen die informatie hebben die belangrijk kan zijn, worden uitgenodigd contact te zoeken.

Het is niet bekendgemaakt of YouTuber Divaio is aangehouden.
De jeugd die achter dit soort dwazen zoals Divaio aanlopen, zijn zelf ook knettergek. Komt het ooit nog goed? :unhappy:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Mahalingam »

Beetje verrijking van over zee.

Drie Britse militairen aangehouden voor misdragingen in het centrum van Rotterdam

De Koninklijke Marechaussee heeft samen met de politie en de Royal Navy Police drie Britse militairen aangehouden. Zij zouden onder andere een agent hebben mishandeld en vermoedelijk harddrugs bij zich hebben gehad. Dit alles gebeurde eerder deze week, maar werd donderdag naar buiten gebracht.

De confrontatie met de politie was in het centrum van Rotterdam. Daar escaleerde de situatie zodanig, dat een van de militairen met een taser moest worden overmeesterd. Daarna is hij aangehouden voor het mishandelen van een agent. Een tweede militair werd ook aangehouden: hij werd opgepakt wegens openbare dronkenschap en wordt verdacht van het bezit van een gebruikershoeveelheid harddrugs.

Woensdagavond kreeg een andere militair het eveneens aan de stok met de politie.Hij werd aangehouden wegens openbare dronkenschap en het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs. De militairen komen van een Brits schip af dat momenteel in de Rotterdamse haven ligt. De Koninklijke Marechaussee geeft aan ook komend weekend extra patrouilles uit te voeren, samen met de politie en de Royal Navy Police. De verschillende incidenten vonden plaats rondom de Rode Zand en de Coolsingel, laat de politie weten aan deze site.
https://www.ad.nl/rotterdam/drie-britse ... ~a03a704b/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicrimineel en multicultureel Rotterdam: Wat is nou toch die verrijking?

Bericht door Ariel »

In Rotterdam staat een huisartsenpost waar je als Jood of Nederlander beter niet naar toe kan gaan. . .

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie