The revival of Danube

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
De meeste doden vielen in de 20e eeuw en die werden met miljoenen veroorzaakt door Christenen. In diezelfde recente periode waren in vergelijking daarmee moslims het toppunt van vredelievendheid. Zolang wij als christenen een gruwelijke genocide op Joden uitvoerden, atoombommen gooien op burgersteden, napalm op kinderen en drones moord en verderf laten aanrichten in landen waar we niets hebben te zoeken zou ik me maar op de balk in ons eigen oog concentreren.

.
Ahhh Ik begrijp het. Bezet Europa had zich niet mogen verdedigen tegen Hitler, die trouwens niet onder het roepen "God is groot en Jezus is zijn dienaar " Europa bezet heeft. We hadden dit toe moeten laten. En de rest van de oorlogen die jij aanvoert zijn volgens jou ook met de bijbel als leidraad gevoerd.

We hebben deze discussie al vaker met je gevoerd. Zet eens een andere CD op Danube. Je bent zo voorspelbaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: The revival of Danube

Bericht door Pilgrim »

De genocides waren inderdaad niet het gevolg van de voortschrijdende technologie, maar de vernietigingskracht van de wapens die gebruikt werden in de oorlogen wel. De invallen in Irak, afghanistan, enz. hadden natuurlijk niet als doel om zo veel mogelijk slachtoffers te maken, lasteraar (duivel) die je bent. Het westen probeert juist altijd zo min mogelijk slachtoffers te maken.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef:De genocides waren inderdaad niet het gevolg van de voortschrijdende technologie, maar de vernietigingskracht van de wapens die gebruikt werden in de oorlogen wel. De invallen in Irak, afghanistan, enz. hadden natuurlijk niet als doel om zo veel mogelijk slachtoffers te maken, lasteraar (duivel) die je bent. Het westen probeert juist altijd zo min mogelijk slachtoffers te maken.
Het Westen beoogde met de Holocaust de Endlösung (een taakstelling van ca 15 miljoen mensen) van het Jodenvraagstuk en met het bombarderen van Hiroshima en Nagasaki een zo groot mogelijk aantal burgerslachtoffers waarvan men wist dat het er meer dan 300.000 ouden zijn. Ook met het strooien van napalm en het bombarderen van steden zijn zoveel mogelijk burgerslachtoffers het expliciete oogmerk. Het hele idee om zoveel mogelijk burgerslachtoffers in steden te maken als chantagemiddel in oorlogen is overigens een recente westerse uitvinding in oorlogsvoering.

Waar haal je de moed vandaan de moslims grotere moordenaars te noemen?
Laatst gewijzigd door Danube op zo jan 20, 2013 9:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Ahhh Ik begrijp het. Bezet Europa had zich niet mogen verdedigen tegen Hitler, die trouwens niet onder het roepen "God is groot en Jezus is zijn dienaar " Europa bezet heeft. We hadden dit toe moeten laten. En de rest van de oorlogen die jij aanvoert zijn volgens jou ook met de bijbel als leidraad gevoerd.

We hebben deze discussie al vaker met je gevoerd. Zet eens een andere CD op Danube. Je bent zo voorspelbaar.
Hitler riep wel degelijk God is groot en Christus is mijn medestrijder tegen de Joden.

Heb je de door mij gegeven citaten uit Mein Kampf en zijn talloze redevoeringen waarin hij zulks uitroept niet doorgenomen?

Natuurlijk moesten wij ons verdedigen tegen Hitler. Beweerde ik het omgekeerde?

Ik snap mijn CD je niet bevalt: wie wijsheid verzamelt verzamelt smart.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: The revival of Danube

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:Ik snap mijn CD je niet bevalt: wie wijsheid verzamelt verzamelt smart.
Wijsheid?! :lol: Je verzamelt dwaasheid!! icon_wave.gif

I.p.v. onze cultuur te verdedigen, nu het nodig is, sta je er tegen aan te trappen met ongefundeerde lasterpraat, wat je overgenomen hebt van linkse sites. Er zit geen wijsheid in die zogenaamde 'progressieve' wereld.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Natuurlijk moesten wij ons verdedigen tegen Hitler. Beweerde ik het omgekeerde?

Ik snap mijn CD je niet bevalt: wie wijsheid verzamelt verzamelt smart.
Ik ben niet onder de indruk van jouw wijsheid. Hitler was GEEN Christen. Uitspraak van Hitler.

""The heaviest blow that ever struck humanity was the coming of Christianity. Bolshevism is Christianity's illegitimate child. Both are inventions of the Jew. The deliberate lie in the matter of religion was introduced into the world by Christianity"".

Waarom zou een rechtgeaarde Christen kerken willen elimineren.

""He reopened the fight against the Christian churches, declaring in a confidential memo to Gauleiters in 1942 that their power 'must absolutely and finally be broken.'

Hitler deed zich misschien Christelijk voor omdat hij het Duitse volk niet tegen zich in het harnas wilde jagen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:
Natuurlijk moesten wij ons verdedigen tegen Hitler. Beweerde ik het omgekeerde?

Ik snap mijn CD je niet bevalt: wie wijsheid verzamelt verzamelt smart.
Ik ben niet onder de indruk van jouw wijsheid. Hitler was GEEN Christen. Uitspraak van Hitler.

""The heaviest blow that ever struck humanity was the coming of Christianity. Bolshevism is Christianity's illegitimate child. Both are inventions of the Jew. The deliberate lie in the matter of religion was introduced into the world by Christianity"".

Waarom zou een rechtgeaarde Christen kerken willen elimineren.

""He reopened the fight against the Christian churches, declaring in a confidential memo to Gauleiters in 1942 that their power 'must absolutely and finally be broken.'

Hitler deed zich misschien christelijk voor omdat hij het Duitse volk niet tegen zich in het harnas wilde jagen.
Hitler had moeite met de christelijke kerken maar dat maakte hem niet tot een atheïst. Dan zou je Luther ook een atheïst moeten noemen.

Hitler had op het gebied van de christelijke theologie wel een paar merkwaardige opvattingen (in dat verband werd hij wel eens aangeduid als een 'Arische' christen) maar zijn geloof in zijn Heilland en Verlosser Jezus Christus bleef onaangetast. Tot kort voor zijn dood sprak hij daar nog met grote piëteit over.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: The revival of Danube

Bericht door Pilgrim »

@Ariel, die 'Christlijke' Hitler is zijn stokpaardje. Dat thema zie je trouwens veel op linkse en anti-Christelijke sites, o.a. ook bij de Freethinkers. Kijk daar maar eens.
Danube schreef:...maar zijn geloof in zijn Heilland en Verlosser Jezus Christus bleef onaangetast.
Welnee man! :lol: Zijn ONgeloof in Jezus bleef onaangetast.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef:@Ariel, die 'Christlijke' Hitler is zijn stokpaardje. Dat thema zie je trouwens veel op linkse en anti-Christelijke sites, o.a. ook bij de Freethinkers. Kijk daar maar eens.
Danube schreef:...maar zijn geloof in zijn Heilland en Verlosser Jezus Christus bleef onaangetast.
Welnee man! :lol: Zijn ONgeloof in Jezus bleef onaangetast.
Ik zie dat de argumenten op zijn.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: The revival of Danube

Bericht door Schepsel »

Wat heeft het voor zin om geschiedenis aan iemand te leren die zonder enige redelijke grond pretendeert overtuigd te zijn van iets, die niet in staat blijkt tot leren? Het is een weergave van gebrek aan *basale* kennis, nou, fijn, laat m dan :sceptic: Als je zo duidelijk ten toon wilt spreiden dat je nooit een boek van binnen hebt gezien: Be my guest!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: The revival of Danube

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:Ik zie dat de argumenten op zijn.
Die van jou zijn juist op. Het zijn immers iedere keer maar weer dezelfde riedeltjes die je hier tot vervelens toe afdraait. Er is al meerdere keren afdoend op geantwoord, maar je blijft maar door zeiken. :biggrin2:

Je bent al lang uitgeluld en ook stond ik (en anderen) al lang onder je negeerknop, maar je leest me kennelijk nog steeds. Wanneer sodemieter je nou eens op man. :scratch:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Danube »

Schepsel schreef:Wat heeft het voor zin om geschiedenis aan iemand te leren die zonder enige redelijke grond pretendeert overtuigd te zijn van iets, die niet in staat blijkt tot leren? Het is een weergave van gebrek aan *basale* kennis, nou, fijn, laat m dan :sceptic: Als je zo duidelijk ten toon wilt spreiden dat je nooit een boek van binnen hebt gezien: Be my guest!
Ook hier springen de inhoudelijke argumenten niet direct in het oog. Wat zoek je eigenlijk op een debatforum?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Ariel »

Danube schreef: Ik zie dat de argumenten op zijn.
Nee hoor. Maar we kunnen een blinde niet laten zien, en een dove niet laten horen. Deze discussie heb jij blijkbaar al honderden keren gevoerd, en al honderden keren heb jij onze argumenten gehoord, maar jij blijft vinden dat jij gelijk hebt.

Heel goed....Van mij krijg jij nu gelijk, zoals ik een demente dame of heer ook gelijk geef. Het is namelijk dom om met de dementerende in een wel waar/niet waar-discussie te gaan. Het leidt meestal alleen tot spanningen, onrust en irritatie.

Dus Danube...Je hebt helemaal gelijk. icon_thumbup.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Ook hier springen de inhoudelijke argumenten niet direct in het oog. Wat zoek je eigenlijk op een debatforum?
Doe niet zo lelijk tegen ons Schepsel meisje. Wij houden van haar, en de jonge dame heeft gelijk. Het heeft geen nut om een discussie 20 keer over te doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: The revival of Danube

Bericht door Schepsel »

Danube schreef:
Schepsel schreef:Wat heeft het voor zin om geschiedenis aan iemand te leren die zonder enige redelijke grond pretendeert overtuigd te zijn van iets, die niet in staat blijkt tot leren? Het is een weergave van gebrek aan *basale* kennis, nou, fijn, laat m dan :sceptic: Als je zo duidelijk ten toon wilt spreiden dat je nooit een boek van binnen hebt gezien: Be my guest!
Ook hier springen de inhoudelijke argumenten niet direct in het oog. Wat zoek je eigenlijk op een debatforum?
Ik heb geen zin om met jou iets inhoudelijks te bespreken omdat ik het idee heb dat je een troll bent met de (on)bewuste neiging te ''stoken''. Je doet maar hoor, en dan kan je best vermakelijk zijn, maar dan hoef ik *geen* inhoudelijke discussie. En als je geen troll bent: Je komt steeds met dezelfde argumenten, en hoe hard die ook neergesabeld worden en hoezeer je ook faalt en vragen ontwijkt (zoals je bij mij hebt gedaan, is dus reden genoeg om te zeggen: Laat maar) je roept jezelf uit tot winnaar... tsja. Tenzij je discussiestijl verbeterd is: Laat maar zitten! Ik heb geen zin om een vraag of argument aan te dragen die genegeerd wordt.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Danube »

Schepsel schreef:
Danube schreef:
Schepsel schreef:Wat heeft het voor zin om geschiedenis aan iemand te leren die zonder enige redelijke grond pretendeert overtuigd te zijn van iets, die niet in staat blijkt tot leren? Het is een weergave van gebrek aan *basale* kennis, nou, fijn, laat m dan :sceptic: Als je zo duidelijk ten toon wilt spreiden dat je nooit een boek van binnen hebt gezien: Be my guest!
Ook hier springen de inhoudelijke argumenten niet direct in het oog. Wat zoek je eigenlijk op een debatforum?
Ik heb geen zin om met jou iets inhoudelijks te bespreken omdat ik het idee heb dat je een troll bent met de (on)bewuste neiging te ''stoken''. Je doet maar hoor, en dan kan je best vermakelijk zijn, maar dan hoef ik *geen* inhoudelijke discussie. En als je geen troll bent: Je komt steeds met dezelfde argumenten, en hoe hard die ook neergesabeld worden en hoezeer je ook faalt en vragen ontwijkt (zoals je bij mij hebt gedaan, is dus reden genoeg om te zeggen: Laat maar) je roept jezelf uit tot winnaar... tsja. Tenzij je discussiestijl verbeterd is: Laat maar zitten! Ik heb geen zin om een vraag of argument aan te dragen die genegeerd wordt.
Welke argumenten van mij werden door welke andere argumenten 'neergesabeld'?

Ik denk niet dat je in staat bent dit samenhangend te verwoorden.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef: Ik zie dat de argumenten op zijn.
Nee hoor. Maar we kunnen een blinde niet laten zien, en een dove niet laten horen. Deze discussie heb jij blijkbaar al honderden keren gevoerd, en al honderden keren heb jij onze argumenten gehoord, maar jij blijft vinden dat jij gelijk hebt.

Heel goed....Van mij krijg jij nu gelijk, zoals ik een demente dame of heer ook gelijk geef. Het is namelijk dom om met de dementerende in een wel waar/niet waar-discussie te gaan. Het leidt meestal alleen tot spanningen, onrust en irritatie.

Dus Danube...Je hebt helemaal gelijk. icon_thumbup.gif
Ik stel vast dat je handdoek in de ring gooit. Dat is in jouw geval inderdaad het beste wat je kon besluiten.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: The revival of Danube

Bericht door Schepsel »

Danube schreef:Welke argumenten van mij werden door welke andere argumenten 'neergesabeld'?

Ik denk niet dat je in staat bent dit samenhangend te verwoorden.
Klopt, dat wordt een pokkenlang verhaal. Als je echt zin hebt kan ik wel een discussie uit zijn graf trekken... Alleen al je Hitler-christen-stokpaardje is in ieder geval al een voorbeeld van je extreem repetitieve gedrag. Ik kan me nog een discussie met Pilgrim herinneren, vragen die simpel waren maar die je weigerde te beantwoorden, en xplosive die je tamelijk goed de hoek in lulde :smile4:

Edit: Ergens wel leuk hoe je discussies uit kunt lokken door maximaal omtrent 5 beweringen te doen, die je tot in den treure herhaalt!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Danube »

Schepsel schreef:
Danube schreef:Welke argumenten van mij werden door welke andere argumenten 'neergesabeld'?

Ik denk niet dat je in staat bent dit samenhangend te verwoorden.
Klopt, dat wordt een pokkenlang verhaal. Als je echt zin hebt kan ik wel een discussie uit zijn graf trekken... Alleen al je Hitler-christen-stokpaardje is in ieder geval al een voorbeeld van je extreem repetitieve gedrag. Ik kan me nog een discussie met Pilgrim herinneren, vragen die simpel waren maar die je weigerde te beantwoorden, en xplosive die je tamelijk goed de hoek in lulde :smile4:

Edit: Ergens wel leuk hoe je discussies uit kunt lokken door maximaal omtrent 5 beweringen te doen, die je tot in den treure herhaalt!
Ik herinner geen discussie met Pilgrim waar hij een teen aan de grond kreeg (ik geloof ook niet dat hij het zwarte garen heeft uitgevonden) en met xplosive kwam ik in mijn herinnering nauwelijks tot een gedachtenuitwisseling.

Jij lijkt me meer iemand die anderen aanmoedigt vanaf de tribune. Die mensen zijn alleen zinnig in een voetbalstadion.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: The revival of Danube

Bericht door Schepsel »

Haha! Ik heb je vragen gesteld :). Zonder beantwoording van die vragen geen vooruitgang. Wat je consequent weigerde.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: The revival of Danube

Bericht door mercator »

Danube schreef:[Hitler had op het gebied van de christelijke theologie wel een paar merkwaardige opvattingen (in dat verband werd hij wel eens aangeduid als een 'Arische' christen) maar zijn geloof in zijn Heilland en Verlosser Jezus Christus bleef onaangetast. Tot kort voor zijn dood sprak hij daar nog met grote piëteit over.
Is dat zo ? Citeer s een paar van die passages met bronvermelding ? t Zal me benieuwen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Danube »

Schepsel schreef:Haha! Ik heb je vragen gesteld :). Zonder beantwoording van die vragen geen vooruitgang. Wat je consequent weigerde.
Welke vraag?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: The revival of Danube

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Is dat zo ? Citeer s een paar van die passages met bronvermelding ? t Zal me benieuwen.
Dan komt hij gewoon weer aanzetten met publieke uitspraken van Hitler tegen het Duitse volk en waarin hij zich soms christelijk voordeed om de gelovige Duitsers niet voor het hoofd te stoten. Dat heeft hij al tig keer gedaan.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: The revival of Danube

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:Welke vraag?
Houd toch eens en keer op met je gezanik man! Moet Schepsel dat allemaal weer naar boven halen voor jou? :x
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: The revival of Danube

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef:
mercator schreef:Is dat zo ? Citeer s een paar van die passages met bronvermelding ? t Zal me benieuwen.
Dan komt hij gewoon weer aanzetten met publieke uitspraken van Hitler tegen het Duitse volk en waarin hij zich soms christelijk voordeed om de gelovige Duitsers niet voor het hoofd te stoten. Dat heeft hij al tig keer gedaan.
Ja, als we de visie van Hitler willen kennen zullen we moeten doen met de uitspraken die hij zelf deed. Het is in beginsel denkbaar dat hij die talloze uitspraken deed om het Duitse volk tot steun te bewegen. Logisch is het niet, de man had het karakter niet om anderen stroop om de mond te smeren en hij had het electoraal ook niet nodig.
Maar in februari 1945 was er voor hem toch echt niet meer een reden om het Duitse volk iets anders te vertellen dan wat hij vond. En toch zei hij:
Providence shows no mercy to weak nations, but recognizes the right of existence-only of sound and strong nations....

This Jewish bolshevist annihilation of nations and its western European and American procurers can be met only in one way: by using every ounce of strength with the extreme fanaticism and stubborn steadfastness that merciful God gives to men in hard times for the defense of their own lives....

We have suffered so much that it only steels us to fanatical resolve to hate Our enemies a thousand times more and to regard them for what they are destroyers of an eternal culture and annihilators of humanity. Out of this bate a holy will is born to oppose these destroyers of our existence with all the strength that God has given us and to crush them in the end. During its 2,000-year history our people has survived so many terrible times that we have no doubt that we will also master our present plight.
De man had kritische opvattingen jegens het christendom, die hij een slavenmoraal aanwreef, maar dat schokte nooit zijn persoonlijke geloof in Christus. Mensen die dit ontkennen weten niet waarover ze praten dan wel zijn gehecht aan een bewuste leugen.
Plaats reactie