Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Ariel »

Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

maandag 28 juli 2008 10:09



Het toetreden tot de islam is makkelijker dan het uitreden. Dat weet Nederland ondertussen. De bedreigingen rond de persoon van Ehsan Jami en zijn comité voor de ex-moslims toonde nogmaals de tragische aspecten van de werkelijkheid rond apostasie in de islam.

Ibn Warraq
Nu is ook hierover een boek in het Nederlands vertaald en uitgegeven door uitgeverij Meulenhoff. Het boek van Ibn Warraq, ‘Leaving Islam’ over de apostasie in de islam had al eerder in de wereld aandacht getrokken. Het was ook een inspiratiebron voor Jami en vele andere ex-moslims. Ibn Warraq verzamelde daarin verhalen van verschillende personen uit diverse landen over het verlaten van de islam. Maar wie is eigenlijk Ibn Warraq?

Sinds 2007 is zijn gezicht openbaar. Voordien wist niemand hoe hij eruit zag. Ibn Warraq, de zoon van een papiermaker is de schuilnaam van een in India geboren Pakistaanse burger. Hij heeft in Schotland (University of Endinburgh) onder meer gestudeerd bij de beroemde islamoloog W. Montgomery Watt. Deze Schotse hoogleraar is de schrijver van vele boeken over de profeet Mohammed, de Koran, de theologie en de filosofie van de islam. Daarna gaat Ibn Warraq naar Frankrijk.

Intellectuele worsteling
De godsdienstvrijheid wordt door sommige moslims gezien als het recht om moskeeën te bouwen en niet het recht om diezelfde moskeeën vreedzaam (en soms luidruchtig) te mogen verlaten. Ibn Warraqs eerste boek ‘Why I am not a muslim’ is de vrucht van een intellectuele worsteling van een afvallige.

Mensen als Ibn Warraq riskeren hun leven voor vrijheid en voor de emancipatie van moslims. Hun natuurlijke bondgenoten moeten de linkse mensen zijn. Maar dat is helaas niet het geval. Links, ook in Amerika, komt vaak op voor de bedreigers van Ibn Warraq en andere afvalligen. Waarom doen ze dat?

Medelijden
Omdat ze medelijden hebben met zwakkeren. De kritiek op de islam en islamitische cultuur stellen ze gelijk aan het in de steek laten van zielige en zwakke mensen. Zo worden de zwakkeren zwak gehouden door het islamitische establishment en het westerse linkse establishment. ‘Weg uit de islam’ heet het eerste boek van Ibn Warraq dat in Nederlands is vertaald. Lees dus de getuigenissen van mensen die het pas echt zwaar hebben!



Afshin Ellian
BRON!!!!!!!!


Weg uit de islam
Ibn Warraq

In het Westen is de beslissing je geloof de rug toe te keren een persoonlijke keuze en het recht van elk individu. In een deel van de islamitische wereld daarentegen beschouwt men afvalligheid als een ontoelaatbare daad; orthodoxe moslims zien het zelfs als een misdaad die met de doodstraf bekocht moet worden. Bovendien zal de afvallige moslim niet alleen in deze, maar ook in de volgende wereld voor zijn trouweloze daad – desertie en verraad van de gemeenschap – moeten boeten.

Ibn Warraq geeft een glashelder overzicht van wat er in de koran en hadiths over afvalligheid staat geschreven en verzamelde aangrijpende getuigenissen. De ex-moslims die aan het woord komen, voelen het als hun plicht zich uit te spreken. Ze gaan de confrontatie aan en geven hun visie op het geloof waar ze eens toe behoorden. Deze moedige afvalligen, afkomstig uit alle delen van de islamitische en de westerse wereld, vertellen hoe zij langzaam tot het besef kwamen dat hun geloof in veel opzichten bedrieglijk en soms zelfs gevaarlijk was. Hun persoonlijke aantekeningen en dagboekfragmenten laten de persoonlijke weg zien die zij aflegden op zoek naar inzicht en intellectuele vrijheid. Ze zijn een aanmoediging voor andere ex-moslims om hun denkbeelden openlijk te uiten en ze geven een overweldigend beeld van de weg naar geloofsvrijheid.

‘Onmisbaar voor moslims die strijden voor een verlicht islamitisch geloof en hun religieuze traditie willen hervormen.’ Middle East Quarterly

Met een voorwoord van Afshin Ellian

Vertaald door Bernadette de Wit

http://www.nobelprijsvoordeliteratuur.n ... 29081535#1
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Mahalingam »

Een vrouw die het ook heel moeilijk had is Sabatina James. Dat is haar nieuwe Christelijke naam want ze is van Pakistaanse immigratie-achtergrond en leeft in Oostenrijk al haar hele leven. Haar pa was muezzin, ze ging naar de Koraan school waar ze met behulp van slaag tot uit het hoofd leren van de Koraan werd gedwongen. Dolgraag wilde mee doen aan de Jihad. Tot ze rijp genoeg was om te trouwen. En daarvoor was een 1-ste graads neef beschikbaar. Ze wilde niet maar dat maakte niet uit, papa tekende het huwelijkscontract en dochter nam de benen.
Dochter werd Christelijk.
Ze heeft een boek geschreven: Sterben sollst du für dein Glück. Gefangen zwischen zwei Welten
Autor: Sabatina James
Ze heeft een website en is bezig om vrouwen in vergelljkbare posities te helpen.
http://www.sabatina-ev.de/Start.html
Hilfe für unterdrückte, missbrauchte und schutzlose Frauen

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Mahalingam »

Familie-eer gaat vóór de dochter
Ze werd uitgehuwelijkt, tegen haar wil naar Pakistan gesleept en ten slotte door haar eigen ouders terdoodveroordeeld. Sabatina James: „Ik hoop dat God me ooit met mijn familie zal herenigen. Maar dat kan alleen als ze de islam vaarwel zeggen.”

”God zegene je”, schrijft ze met sierlijke letters voor in haar zojuist in het Nederlands verschenen boek ”Mijn vlucht naar vrijheid”. Sabatina James –haar schuilnaam– was deze week in Amsterdam om haar pennenvrucht te promoten. Het is een ontroerend levensverhaal over onderdrukking, angst en geweld. Maar ook over bekering tot het christendom, vergeving en de liefde van Christus.
Lees hier verder haar levensverhaal:
http://www.refdag.nl/boeken/interviews/ ... r_1_500291
Mijn vlucht naar vrijheid, Sabatina James,
uitg. Arena, Amsterdam, 2010;
ISBN 978-90-225-5565-1;
207 blz.; ¢ 18,95.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Mahalingam »

Onaangekondigd verscheen Sabatina vrijdag in de WDR-Talksendung “Kölner Treff”. Een soort P&W (zonder P) op zijn Duits. Aanwezig waren cabaret maker Dieter Hildebrandt, toneelspeelster Maria Schrader, ex-zwem kampioen Michael Groß, weerman Sven Plögeren, hobo speler (muziekant dus) Albrecht Mayer.
De 12 minuten van haar optreden hier:
http://www.wdr.de/mediathek/html/region ... lashPlayer
De gasten (vooral de cabarettier Dieter Hildebrandt) gaan steeds meer kijken alsof ze een vies luchtje ruiken. En beginnen op hun stoelen te schuifelen. Onwenselijke waarheden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Mahalingam »

Sabatina James over kritiek op de Islam.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door xplosive »

Het lijkt mij een moedige vrouw en ik bewonder haar genomen stappen.

Hier nog even hoe de Duitse situatie nu is :

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Dhana »

Als je op youtube clips ziet van afvallige moslims, wel of niet bekeerd tot een andere godsdienst, waarschuwen die allemaal voor de gevaren van de islam en het meest schokkende is nog om te zien hoe die oprechte en integere mensen in commentaren van lezers gebasht worden door zowel moslims als hun westerse aanhangers. Als het zo door gaat worden forums zoals deze in de zeer nabije toekomst gewoonwe verboden en rest er niets anders dan zorgen dat wij allemaal ondergronds gaan. Ik krijg nachtmerries met het idee dat moslims met de meest gruwelijke misdaden vrij blijven rondlopen en dat wij in hun plaats in zullen gaan nemen in de gevangenissen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door xplosive »

Ik ben ervan overtuigd, Dhana, dat er binnen een niet al te lange termijn een kentering gaat komen en dat het dan de moslims zullen zijn die in de verdediging worden gedrukt en niet wijzelf.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Manon »

xplosive schreef:Ik ben ervan overtuigd, Dhana, dat er binnen een niet al te lange termijn een kentering gaat komen en dat het dan de moslims zullen zijn die in de verdediging worden gedrukt en niet wijzelf.
Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik geloof er geen sikkepit van.

Ze zitten nu ook al in New York de straten te bezetten met hun vijfmaal dagelijkse gebeden en het lijkt hoe langer hoe meer op de hordes nazi's die de straten in beslag namen in 1940.

De steden zitten er vol mee, de klinieken worden overrompeld.

O ja, antwerpse klinieken hebben geen geld, maar konden blijkbaar wel overal een aparte doucheslang installeren aan de toiletten zodat allahtonen hun kont konden afspoelen bij gebrek aan drie woestijnsteentjes.
Aboriginals die een bidet vragen worden als dementerend beschouwd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Dhana »

xplosive schreef:Ik ben ervan overtuigd, Dhana, dat er binnen een niet al te lange termijn een kentering gaat komen en dat het dan de moslims zullen zijn die in de verdediging worden gedrukt en niet wijzelf.

Hoe gek het ook klinkt, dat idee heb ik ook en misschien nog wel vanuit de zelf moslims ook.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik zou graag met je meegaan, explosive, maar ik vind je stelling veel te positief en te optimistisch, zelfs wat op het naïeve af.

Aan de hand van wat ik zie, lees en hoor, heb ik het idee dat het alleen maar erger wordt, dat de vrijheid alleen maar verder in het offensief wordt gedrukt en tegen de muur gezet en dat de islam zijn duivelse opmars verder zet, met alle mogelijk middelen, geholpen door de linkse debielen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door xplosive »

Soms moet het eerst erger worden voordat mensen pas goed in de gaten krijgen wat er aan de hand is. Niet lang daarna volgt dan een verandering in opstelling. In ieder geval is men nu al wel zover dat men in de gaten heeft dat wat er in Noord-Afrika gebeurt niet op zijn beloop gelaten kan worden.

Ik neem trouwens aan dat je bedoelde te zeggen dat de vrijheid in het defensief gedrukt wordt. Je waarnemingen zijn ook de mijne, maar die kentering gaat er komen, daar ben ik van overtuigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Danube »

xplosive schreef:Soms moet het eerst erger worden voordat mensen pas goed in de gaten krijgen wat er aan de hand is. Niet lang daarna volgt dan een verandering in opstelling. In ieder geval is men nu al wel zover dat men in de gaten heeft dat wat er in Noord-Afrika gebeurt niet op zijn beloop gelaten kan worden.

Ik neem trouwens aan dat je bedoelde te zeggen dat de vrijheid in het defensief gedrukt wordt. Je waarnemingen zijn ook de mijne, maar die kentering gaat er komen, daar ben ik van overtuigd.

De bewering dat geloofsafval van moslims in westerse landen een levensgevaarlijke onderneming is berust hoofdzakelijk op een mythe die op islamofobe wordt rondgepompt. Op de keper beschouwd zijn het aantal incidenten in immigrantengemeenschappen op een hand te tellen en is er op grote schaal sprake van geloofsafval. Die zal de komende jaren zich razendsnel voortzetten.

http://www.exmoslim.org/

http://www.exmoslims.nl/home/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Centraal_C ... Ex-moslims
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
De bewering dat geloofsafval van moslims in westerse landen een levensgevaarlijke onderneming is berust hoofdzakelijk op een mythe die op islamofobe wordt rondgepompt. Op de keper beschouwd zijn het aantal incidenten in immigrantengemeenschappen op een hand te tellen en is er op grote schaal sprake van geloofsafval. Die zal de komende jaren zich razendsnel voortzetten.

http://www.exmoslim.org/

http://www.exmoslims.nl/home/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Centraal_C ... Ex-moslims
Gutte gut...Die Danube.... icon_clap.gif Razendsnel voortzetten. In your dreams Danube. Misschien kan jij die droom vangen,
De eerste link die jij geeft is van een lid van deze site. Sommige leden hier hebben zelfs meegewerkt aan deze site. De ex-moslim en eigenaar van deze site durft zelfs nog niet aan zijn vrouw te vertellen dat hij Islam verlaten heeft. En druk dat hij het heeft om afvallige molims op te vangen... :no1:

Link nummer 2 wordt ook aardig druk bezocht wegens grote belangstelling. ( maar niet heus. ) en is erg gedateerd.
De lieden die op die site commentaar geven zijn protesterende moslims.

En dan de laatste link die je gaf. Ook met deze organisatie hadden we banden, maar het Centraal Comité voor Ex-moslims is opgeheven omdat zoals Jami bekend maakte niemand ( ex-moslims) lid durfde te worden wegens te gevaarlijk.

Je doet net alsof je veel weet, maar in werkelijkheid weet je maar heel weinig of niks.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:
De bewering dat geloofsafval van moslims in westerse landen een levensgevaarlijke onderneming is berust hoofdzakelijk op een mythe die op islamofobe wordt rondgepompt. Op de keper beschouwd zijn het aantal incidenten in immigrantengemeenschappen op een hand te tellen en is er op grote schaal sprake van geloofsafval. Die zal de komende jaren zich razendsnel voortzetten.

http://www.exmoslim.org/

http://www.exmoslims.nl/home/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Centraal_C ... Ex-moslims
Gutte gut...Die Danube.... icon_clap.gif Razendsnel voortzetten. In your dreams Danube. Misschien kan jij die droom vangen,
De eerste link die jij geeft is van een lid van deze site. Sommige leden hier hebben zelfs meegewerkt aan deze site. De ex-moslim en eigenaar van deze site durft zelfs nog niet aan zijn vrouw te vertellen dat hij Islam verlaten heeft. En druk dat hij het heeft om afvallige molims op te vangen... :no1:

Link nummer 2 wordt ook aardig druk bezocht wegens grote belangstelling. ( maar niet heus. ) en is erg gedateerd.
De lieden die op die site commentaar geven zijn protesterende moslims.

En dan de laatste link die je gaf. Ook met deze organisatie hadden we banden, maar het Centraal Comité voor Ex-moslims is opgeheven omdat zoals Jami bekend maakte niemand ( ex-moslims) lid durfde te worden wegens te gevaarlijk.

Je doet net alsof je veel weet, maar in werkelijkheid weet je maar heel weinig of niks.
Ik zie dat deze feiten cognitieve dissonantie oproepen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Ik zie dat deze feiten cognitieve dissonantie oproepen.
Het is moeilijk voor een narcist als mensen hem tegenspreken. Ik begrijp het volkomen.
Je grootsheid en eigen belangrijkheid de grond ingeboord zien worden door een PVV tokkie moet pijnlijk zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:
Ik zie dat deze feiten cognitieve dissonantie oproepen.
Het is moeilijk voor een narcist als mensen hem tegenspreken. Ik begrijp het volkomen.
Je grootsheid en eigen belangrijkheid de grond ingeboord zien worden door een PVV tokkie moet pijnlijk zijn.
Ik wijs slechts op de feiten: de ontkerkelijking onder moslims schrijdt snel voort en ik hoor nooit over de moord op een ex-moslim.

Zie ook: http://www.trouw.nl/tr/nl/8364/Nuweira- ... fval.dhtml
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Ariel »

Een simpel verhaaltje van een moslima is in mijn ogen geen bewijs.

Nuweira Youskine schreef: Wel gek, als je bedenkt dat de doodstraf op geloofsafval in de Koran niet te vinden is. Spirituele ellende en de toorn Gods: zeker. Dood: nee.
Afbeelding

Wat zeggen de islamitische geleerden? Van de site van een ex-moslim. http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20v ... ligen.html . Lees deze pagina even door, want er staat nog veel en veel meer informatie over afvalligheid op.
De eerste tekst waarnaar we verwijzen is “Reliance of the Traveller” een Shariah handboek van de Shafi’i school. Het Boek heeft een certificaat van de Al-Azhar universiteit in Kairo. Deze universiteit is de nummer 1 van de islamitische universiteiten. Op p. 595 tot 598 schrijven zij in §o8 het volgende:

o8.0 Afvalligheid van de Islam (RIDDA)
o8.1 Wanneer een persoon die de puberteit bereikt heeft en bij zijn verstand is vrijwillig de Islam afvalt, verdient hij het gedood te worden.
o8.2 In een dergelijk geval, is de Kalief verplicht hem te vragen berouw te tonen en tot de Islam terug te keren. Indien hij dit doet, wordt het aanvaard van hem, indien hij weigert, wordt hij onmiddellijk gedood.
o8.3 Indien hij een vrij man is, heeft niemand het recht om hem te doden behalve de Kalief of zijn vertegenwoordiger. Indien iemand anders hem doodt, wordt deze persoon terechtgewezen (wegens het zich toekennen van een recht waarop de Kalief aanspraak maakt).
o8.4 Er is geen schadevergoeding te betalen voor het doden van een afvallige (aangezien het iemand is die het verdient te sterven).
o8.6 Indien een echtgenoot in een voltrokken huwelijk afvallig wordt van de Islam, wordt het koppel gescheiden gedurende een wachtperiode van 3 menstruatiecycli. Indien de echtgenoot terugkeert tot de Islam voor het einde van de wachtperiode, wordt het huwelijk niet geannuleerd maar wordt het beschouwd als niet onderbroken geweest te zijn.

HANDELINGEN DIE AFVALLIGHEID VAN DE ISLAM BETEKENEN
o8.7 Handelingen die afvalligheid betekenen zijn onder andere:
(1) Een afgod aanbidden
(2) De intentie uitdrukken om tot ongeloof te vervallen
(3) Woorden van ongeloof uiten zoals “Allah is de derde van drie” of “Ik ben Allah”.
(4) Allah of zijn Boodschapper beledigen
(5) Het bestaan van Allah ontkennen
(6) Sarcasme over Allah betonen
(7) Een vers van de Koran ontkennen of om het even wat ontkennen waarover geleerden het eens zijn dat het tot de Koran behoort, of een vers aan de Koran toevoegen
(8) Spottend zeggen: “ik weet niet wat geloof is”
(9) Wanneer iemand zegt: “er is geen kracht of sterkte behalve door Allah” en men antwoordt: “zeggen dat er geen kracht of sterkte is behalve door Allah zal je niet van honger besparen”
(10) Wanneer een onderdrukte persoon zegt: “Dit is een gebod van Allah” en een dictator antwoordt “Ik handel zonder decreten van Allah”
(11) Over een moslim zeggen dat hij een ongelovige is
(12) Wanneer iemand vraagt om hem/haar de islamitische geloofsbelijdenis te leren en men weigert.
(13) Van iemand die moslim is of wil worden zeggen dat hij ongelovig is
(14) Het verplichte karakter ontkennen van iets waarover onder moslims consensus bestaat
(15) Beweren dat één van Allah’s Profeten leugenaars waren
(16) De Islam bespotten
(17) Beweren dat iets zonder de wil van Allah gebeurt
(18) Het bestaan van engelen of Jinn [een soort geesten] ontkennen
(19) Zich sarcastisch uitlaten over een van de regels van de Shariah
(20) Ontkennen dat Allah als doel had dat de boodschap van Mohammed als godsdienst door de hele mensheid zou gevolgd worden
Er zijn nog andere zaken en het onderwerp is bijna eindeloos.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Een simpel verhaaltje van een moslima is in mijn ogen geen bewijs.

Nuweira Youskine schreef: Wel gek, als je bedenkt dat de doodstraf op geloofsafval in de Koran niet te vinden is. Spirituele ellende en de toorn Gods: zeker. Dood: nee.
Afbeelding

Wat zeggen de islamitische geleerden? Van de site van een ex-moslim. http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20v ... ligen.html . Lees deze pagina even door, want er staat nog veel en veel meer informatie over afvalligheid op.
De eerste tekst waarnaar we verwijzen is “Reliance of the Traveller” een Shariah handboek van de Shafi’i school. Het Boek heeft een certificaat van de Al-Azhar universiteit in Kairo. Deze universiteit is de nummer 1 van de islamitische universiteiten. Op p. 595 tot 598 schrijven zij in §o8 het volgende:

o8.0 Afvalligheid van de Islam (RIDDA)
o8.1 Wanneer een persoon die de puberteit bereikt heeft en bij zijn verstand is vrijwillig de Islam afvalt, verdient hij het gedood te worden.
o8.2 In een dergelijk geval, is de Kalief verplicht hem te vragen berouw te tonen en tot de Islam terug te keren. Indien hij dit doet, wordt het aanvaard van hem, indien hij weigert, wordt hij onmiddellijk gedood.
o8.3 Indien hij een vrij man is, heeft niemand het recht om hem te doden behalve de Kalief of zijn vertegenwoordiger. Indien iemand anders hem doodt, wordt deze persoon terechtgewezen (wegens het zich toekennen van een recht waarop de Kalief aanspraak maakt).
o8.4 Er is geen schadevergoeding te betalen voor het doden van een afvallige (aangezien het iemand is die het verdient te sterven).
o8.6 Indien een echtgenoot in een voltrokken huwelijk afvallig wordt van de Islam, wordt het koppel gescheiden gedurende een wachtperiode van 3 menstruatiecycli. Indien de echtgenoot terugkeert tot de Islam voor het einde van de wachtperiode, wordt het huwelijk niet geannuleerd maar wordt het beschouwd als niet onderbroken geweest te zijn.

HANDELINGEN DIE AFVALLIGHEID VAN DE ISLAM BETEKENEN
o8.7 Handelingen die afvalligheid betekenen zijn onder andere:
(1) Een afgod aanbidden
(2) De intentie uitdrukken om tot ongeloof te vervallen
(3) Woorden van ongeloof uiten zoals “Allah is de derde van drie” of “Ik ben Allah”.
(4) Allah of zijn Boodschapper beledigen
(5) Het bestaan van Allah ontkennen
(6) Sarcasme over Allah betonen
(7) Een vers van de Koran ontkennen of om het even wat ontkennen waarover geleerden het eens zijn dat het tot de Koran behoort, of een vers aan de Koran toevoegen
(8) Spottend zeggen: “ik weet niet wat geloof is”
(9) Wanneer iemand zegt: “er is geen kracht of sterkte behalve door Allah” en men antwoordt: “zeggen dat er geen kracht of sterkte is behalve door Allah zal je niet van honger besparen”
(10) Wanneer een onderdrukte persoon zegt: “Dit is een gebod van Allah” en een dictator antwoordt “Ik handel zonder decreten van Allah”
(11) Over een moslim zeggen dat hij een ongelovige is
(12) Wanneer iemand vraagt om hem/haar de islamitische geloofsbelijdenis te leren en men weigert.
(13) Van iemand die moslim is of wil worden zeggen dat hij ongelovig is
(14) Het verplichte karakter ontkennen van iets waarover onder moslims consensus bestaat
(15) Beweren dat één van Allah’s Profeten leugenaars waren
(16) De Islam bespotten
(17) Beweren dat iets zonder de wil van Allah gebeurt
(18) Het bestaan van engelen of Jinn [een soort geesten] ontkennen
(19) Zich sarcastisch uitlaten over een van de regels van de Shariah
(20) Ontkennen dat Allah als doel had dat de boodschap van Mohammed als godsdienst door de hele mensheid zou gevolgd worden
Er zijn nog andere zaken en het onderwerp is bijna eindeloos.

Ariël ging op reis naar verre landen om aan te tonen dat geloofsafval in Nederland onmogelijk is. Is dit om te lachen of om te huilen?
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Ozes »

Volgens het de Islamitische leer is het niet mogelijk zonder bestraft te worden apostaat te worden, dat heeft niets met Pakistan, of Nederland of met Japan te maken, dat is de fundering van het islamitische geloof. Het is inderdaad om te huilen als je weet wat voor angsten moslims meemaken als ze het geloof graag willen verlaten. Maar jouw tranen komen slechts op commando, als radicaal links geen interesse heeft in bepaalde slachtoffers van onderdrukking en geweld, dan mogen ze van jou ook doodbloeden. Dat is wel duidelijk.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Danube »

Ozes schreef:Volgens het de Islamitische leer is het niet mogelijk zonder bestraft te worden apostaat te worden, dat heeft niets met Pakistan, of Nederland of met Japan te maken, dat is de fundering van het islamitische geloof. Het is inderdaad om te huilen als je weet wat voor angsten moslims meemaken als ze het geloof graag willen verlaten. Maar jouw tranen komen slechts op commando, als radicaal links geen interesse heeft in bepaalde slachtoffers van onderdrukking en geweld, dan mogen ze van jou ook doodbloeden. Dat is wel duidelijk.
Je wilt niet weten wat ze in Noord-Korea en Syrie doen met andersdenkenden.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Ali Yas »

Danube schreef:Je wilt niet weten wat ze in Noord-Korea en Syrie doen met andersdenkenden.
Als Noord-Korea tegenwoordig al de norm is...
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Danube »

Ali Yas schreef:
Danube schreef:Je wilt niet weten wat ze in Noord-Korea en Syrie doen met andersdenkenden.
Als Noord-Korea tegenwoordig al de norm is...

Precies. Je begrijpt mijn punt.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Ariel »

Danube schreef:

Ariël ging op reis naar verre landen om aan te tonen dat geloofsafval in Nederland onmogelijk is. Is dit om te lachen of om te huilen?
Nee, niet ik, maar de ex-muslim en zijn site waar jij nog niet zo lang geleden zo'n hoge pet van op had.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Afvallige moslims hebben het pas echt moeilijk!

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Ali Yas schreef:
Danube schreef:Je wilt niet weten wat ze in Noord-Korea en Syrie doen met andersdenkenden.
Als Noord-Korea tegenwoordig al de norm is...

Precies. Je begrijpt mijn punt.
Dit is nou een perfect voorbeeld van een antwoord van een trol.

Afbeelding
De trol zaait onrust door mensen tegen de haren in te strijken. Zo zal een trol op een anti Islam-forum telkens weer beginnen over hoe mooi Islam is.
Ook zal een trol een bepaalde beroemdheid afkraken op de fansite van de betreffende persoon of op een politiek forum een mening geven die conflicteert met de mening van de meerderheid van de gebruikers daar.
Ook is een gevolgde methode het uitlokken van reacties of discussies over niet ter zake doende onderwerpen.
Schijnargumenten geven, met als enkel doel de gebruikers binnen de gemeenschap opzettelijk en bewust te frustreren.
Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken.

Een trol maakt bij voorkeur gebruik van argumenten die door anderen zijn gebruikt, en effectief zijn gebleken in het zaaien van onrust en onduidelijkheid. Hij zal daarbij niet vermelden dat een ander (min of meer) geciteerd wordt. Een trol keert zich nooit tegen een hele groep, behalve in een poging zichzelf als slachtoffer van een deel daarvan te presenteren. Door zich namelijk tegen een beperkt aantal personen te richten, tracht een trol die te isoleren en daarmee de aandacht af te leiden. Door tevens controleerbaar juiste uitspraken te doen of handelingen te verrichten, geeft een trol de indruk serieus bezig te zijn, terwijl het werkelijke doel van zijn acties gelegen is in het stoken van onrust en het opzetten van mensen tegen elkaar, kortom: in het zaaien van tweedracht, door middel van leugens en halve waarheden. Trollen houden van discussiëren, ook over trollen zelf, zonder inhoudelijk doel noch einde: daarom is het niet uitzonderlijk wanneer een trol (met de truc van "al wat je zegt, ben je zelf!") anderen van trollen beschuldigt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie