Zelfverdediging bij inbraak of overval.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Verantwoording afleggen bij inbraak of overval.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De logica van rechter 'Danube'.

Ik herinner mij nog voor de tijd van Wilders dat een man door de rechter werd veroordeeld tot gevangenisstraf die het nachtelijk ontspoorde gedrag van een inbreker in zijn huis met een honkbalknuppel te lijf was gegaan.

Waarom werd de man volgens rechter 'Danube' veroordeeld?

Omdat het voorbedachte rade was. Op de vraag van de rechter waarom en waar de bewoner zo snel zijn honkbalknuppel vandaan haalde antwoordde hij: "die staat altijd naast mijn bed klaar, edelachtbare." Fout! Fout! Hij had moeten antwoorden met een wedervraag. "Sta ik hier nu in verband met een roofoverval in mijn huis terecht, of moest ik hier verschijnen om tekst en uitleg te geven over het bezit in mijn huis van een honkbalknuppel?"
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Verantwoording afleggen bij inbraak of overval.

Bericht door Danube »

'Hans van de Mortel' schreef:De logica van rechter 'Danube'.

Ik herinner mij nog voor de tijd van Wilders dat een man door de rechter werd veroordeeld tot gevangenisstraf die het nachtelijk ontspoorde gedrag van een inbreker in zijn huis met een honkbalknuppel te lijf was gegaan.

Waarom werd de man volgens rechter 'Danube' veroordeeld?

Omdat het voorbedachte rade was. Op de vraag van de rechter waarom en waar de bewoner zo snel zijn honkbalknuppel vandaan haalde antwoordde hij: "die staat altijd naast mijn bed klaar, edelachtbare." Fout! Fout! Hij had moeten antwoorden met een wedervraag. "Sta ik hier nu in verband met een roofoverval in mijn huis terecht, of moest ik hier verschijnen om tekst en uitleg te geven over het bezit in mijn huis van een honkbalknuppel?"
De rechter achtte het geweld van de man met de honkbalknuppel kennelijk disproportioneel. Het is de taak van de onafhankelijke rechter dit zorgvuldig af te wegen en te beoordelen. Hans en ik kunnen slechts speculeren op basis van een krantenbericht. Dat is niet aan te bevelen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door mercator »

Toen ik mijn wapenvergunning ging halen gaf de politiecommissaris mij een goede raad: als je een inbreker in huis aantreft schiet die dan ineens dood dan heb je daar nog het minste last mee.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Danube »

mercator schreef:Toen ik mijn wapenvergunning ging halen gaf de politiecommissaris mij een goede raad: als je een inbreker in huis aantreft schiet die dan ineens dood dan heb je daar nog het minste last mee.
Dat lijkt me geen best advies. Ik ontraad je dit ten stelligste.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door mercator »

Danube schreef:Dat lijkt me geen best advies. Ik ontraad je dit ten stelligste.
Jouw advies ga ik zeker niet aannemen, jij huilt gewoon bittere traantjes als een criminele allochtoon een haartje wordt gekrenkt. Hoe de wet in jullie softe landje is weet ik niet precies, maar hier gaat dat zo: een inbreker neerschieten in je eigen huis is automatisch wettige zelfverdediging. En dus is het logisch die maar ineens dood te schieten, anders komt die of zijn leuke familie nog schadevergoeding vragen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef:Dat lijkt me geen best advies. Ik ontraad je dit ten stelligste.
Jouw advies ga ik zeker niet aannemen, jij huilt gewoon bittere traantjes als een criminele allochtoon een haartje wordt gekrenkt. Hoe de wet in jullie softe landje is weet ik niet precies, maar hier gaat dat zo: een inbreker neerschieten in je eigen huis is automatisch wettige zelfverdediging. En dus is het logisch die maar ineens dood te schieten, anders komt die of zijn leuke familie nog schadevergoeding vragen.
In Nederland is de rechter geneigd de proportionaliteit van dit geweld af te wegen. Het doodschieten van een inbreker zal hij niet als proportioneel beoordelen, nog los van de vraag dat een burger niet met geweren moet rondlopen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door mercator »

Danube schreef:In Nederland is de rechter geneigd de proportionaliteit van dit geweld af te wegen. Het doodschieten van een inbreker zal hij niet als proportioneel beoordelen, nog los van de vraag dat een burger niet met geweren moet rondlopen.
Tja, hier gaat dat anders. Als jullie kiezen voor de crimineel ipv zijn slachtoffer is dat begrijpelijk vanuit mei 68 principes maar hier is de wet wel degelijk zoals ze is. De laatste jaren spraken rechters in zulke gevallen steeds de slachtoffers van een inbraak systematisch vrij en zo hoort het ook. In België zijn nogal veel wapens in omloop bij de burgers dus een inbreker hoeft er niet automatisch van uit te gaan dat hij ongeschonden en vrolijk zijn bedrijf kan uitoefenen. Ik hoop dat het me niet zal overkomen, maar een inbreker in mijn huis knal ik ineens dood . Later zal ik dan wel kijken welke ethnische kenmerken die vertoont :lol:
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef:In Nederland is de rechter geneigd de proportionaliteit van dit geweld af te wegen. Het doodschieten van een inbreker zal hij niet als proportioneel beoordelen, nog los van de vraag dat een burger niet met geweren moet rondlopen.
Tja, hier gaat dat anders. Als jullie kiezen voor de crimineel ipv zijn slachtoffer is dat begrijpelijk vanuit mei 68 principes maar hier is de wet wel degelijk zoals ze is. De laatste jaren spraken rechters in zulke gevallen steeds de slachtoffers van een inbraak systematisch vrij en zo hoort het ook. In België zijn nogal veel wapens in omloop bij de burgers dus een inbreker hoeft er niet automatisch van uit te gaan dat hij ongeschonden en vrolijk zijn bedrijf kan uitoefenen. Ik hoop dat het me niet zal overkomen, maar een inbreker in mijn huis knal ik ineens dood . Later zal ik dan wel kijken welke ethnische kenmerken die vertoont :lol:

Wees nou maar voorzichtig.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door mercator »

Danube schreef:Wees nou maar voorzichtig.
Hier in de buurt hebben we zo een wijk-comité, dat verdachte personen of toestanden aan elkaar meldt, op de politie kan je toch niet rekenen. Soms krijg ik wel s een telefoontje dat er verdachte types zijn gesignaleerd en dan leg ik mijn pistool klaar.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef:Wees nou maar voorzichtig.
Hier in de buurt hebben we zo een wijk-comité, dat verdachte personen of toestanden aan elkaar meldt, op de politie kan je toch niet rekenen. Soms krijg ik wel s een telefoontje dat er verdachte types zijn gesignaleerd en dan leg ik mijn pistool klaar.
Ik ga je straks niet opzoeken in de gevangenis.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door mercator »

Danube schreef:Ik ga je straks niet opzoeken in de gevangenis.
Dat zal niet nodig zijn want daar zitten uitsluitend allochtonen.
En je luister niet naar wat ik zeg. Als ik een inbrekerIN mijn huis(dus niet op straat of in de tuin of zo) neerschiet blijf ik 100 % binnen de grenzen van de wet, dat is verdorie de eerste examenvraag bij het behalen van een wapenvergunning.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef:Ik ga je straks niet opzoeken in de gevangenis.
Dat zal niet nodig zijn want daar zitten uitsluitend allochtonen.
En je luister niet naar wat ik zeg. Als ik een inbrekerIN mijn huis(dus niet op straat of in de tuin of zo) neerschiet blijf ik 100 % binnen de grenzen van de wet, dat is verdorie de eerste examenvraag bij het behalen van een wapenvergunning.
Als dat zo is zijn ze in België knettergek: het zonder expliciet noodweer vermoorden van een inbreker is volslagen absurd.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door mercator »

Danube schreef: Als dat zo is zijn ze in België knettergek: het zonder expliciet noodweer vermoorden van een inbreker is volslagen absurd.
Vermoorden?! Hoe kom je daarbij, dat is een kwestie van beroepsrisico.

Dat zei die politiecommisaris ook tegen mij: schiet hem ineens dood want je weet niet wat die allemaal van plan is of wat die allemaal bij heeft .
Een tijd geleden is er wél een juwelier veroordeeld omdat hij vluchtende inbrekers had neergelegd, dat is natuurlijk iets helemaal anders. Als je op straat gaat staan schieten kan je onschuldige slachtoffers maken. Het is trouwens helemaal niet zo eenvoudig om een bewegend doel te treffen met een pistool, Danube lijkt dat te denken.
Laatst gewijzigd door mercator op ma feb 11, 2013 12:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef: Als dat zo is zijn ze in België knettergek: het zonder expliciet noodweer vermoorden van een inbreker is volslagen absurd.
Vermoorden?! Hoe kom je daarbij, dat is een kwestie van beroepsrisico.
Oké, doe nu maar voorzichtig.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door mercator »

Danube schreef:Oké, doe nu maar voorzichtig.
Uiteraard, en k moet ook wel aanstippen dat ik in deze kwestie helemaal niet discrimineer of iets dergelijks. Als jij s nachts bij mij komt inbreken krijg je net dezelfde ontvangst als de klassieke getinte of negroïde dader uit het datingprogramma voor allochtonen Opsporing Verzocht.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Zelfverdediging bij inbraak, overval of wanbestuur

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dit soort mensen breekt niet in. Het zijn politici. Die stelen als de raven, maar mogen niet neergeschoten worden. Want zij zijn een zegen van urine voor het land en ontvangen boven hun hoofd van de rechter een beschermende hand.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak, overval of wanbestuur

Bericht door Danube »

'Hans van de Mortel' schreef:Dit soort mensen breekt niet in. Het zijn politici. Die stelen als de raven, maar mogen niet neergeschoten worden.

Ik ontraad het neerschieten van welk mens dan ook.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zelfverdediging bij inbraak, overval of wanbestuur

Bericht door mercator »

Danube schreef: Ik ontraad het neerschieten van welk mens dan ook.
Ja t is al goed jongen, je hebt het hart op de correcte plaats. Breek maar niet in bij Mercator en dan komt alles goed met je.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bescherming bij inbraak van het eigen leven. Niet van de doo

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Danube schreef: Ik ontraad het neerschieten van welk mens dan ook.
Ja t is al goed jongen, je hebt het hart op de correcte plaats. Breek maar niet in bij Mercator en dan komt alles goed met je.
Of bij Hans van de Mortel. Ik schiet mijn pistool leeg op de inbreker. Om zeker te weten dat het door die persoon nooit meer gebeuren zal. En als de rechter daarop doorvraagt zeg ik dat hij niet zo kinderachtig moet doorzeuren en dat ik hoop als hij getrouwd is zijn vrouw en of dochter door de gehele bemanning van het islamitisch koffiehuis verkracht zal worden. Waarom dat? Puur en alleen om te testen of een rechter wel neutraal en objectief rechtvaardig kan oordelen. Rechter: "Hoe bedoelt u meneer van de Mortel?" HvdM: "Dwaas! Is uw vrouw of dochter moslim dat zij niet verkracht zou mogen worden? We hebben niet voor niets wetgeving die beoefening van vrijheid van godsdienst rechtvaardigt, klootzak!"
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Bescherming bij inbraak van het eigen leven. Niet van de

Bericht door Danube »

'Hans van de Mortel' schreef:
mercator schreef:
Danube schreef: Ik ontraad het neerschieten van welk mens dan ook.
Ja t is al goed jongen, je hebt het hart op de correcte plaats. Breek maar niet in bij Mercator en dan komt alles goed met je.
Of bij Hans van de Mortel. Ik schiet mijn pistool leeg op de inbreker. Om zeker te weten dat het door die persoon nooit meer gebeuren zal. En als de rechter daarop doorvraagt zeg ik dat hij niet zo kinderachtig moet doorzeuren en dat ik hoop als hij getrouwd is zijn vrouw en of dochter door de gehele bemanning van het islamitisch koffiehuis verkracht zal worden. Waarom dat? Puur en alleen om te testen of een rechter wel neutraal en objectief rechtvaardig kan oordelen. Rechter: "Hoe bedoelt u meneer van de Mortel?" HvdM: "Dwaas! Is uw vrouw of dochter moslim dat zij niet verkracht zou mogen worden? We hebben niet voor niets wetgeving die beoefening van vrijheid van godsdienst rechtvaardigt, klootzak!"
Waarna dolle Hans van de rechter een tijdje mag afkoelen in de cel.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bescherming bij inbraak van het eigen leven. Niet van de

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Ik schiet mijn pistool leeg op de inbreker.
Danube doet dat anders. Nadat een vijftal negroïde daders zijn vrouw en kinderen verkracht hebben en aan de haal gaan met zijn enige bezit, zijn wapen in de strijd tegen de islamofobie(zijn computer dus) en uiteindelijk hem zelf willen neerschieten zegt Danube met zo een bekakt Gutmenschlich stemmetje: ik ontraad je ten stelligste om een persoon neer te schieten :lol:
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Bescherming bij inbraak van het eigen leven. Niet van de

Bericht door Danube »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Ik schiet mijn pistool leeg op de inbreker.
Danube doet dat anders. Nadat een vijftal negroïde daders zijn vrouw en kinderen verkracht hebben en aan de haal gaan met zijn enige bezit, zijn wapen in de strijd tegen de islamofobie(zijn computer dus) en uiteindelijk hem zelf willen neerschieten zegt Danube met zo een bekakt Gutmenschlich stemmetje: ik ontraad je ten stelligste om een persoon neer te schieten :lol:
Inmiddels is in de wilde fantasieën van mercator de inbreker een vijftal negroïde verkrachters geworden.

Paranoia is een nare aandoening.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bescherming bij inbraak van het eigen leven. Niet van de

Bericht door Ali Yas »

Danube schreef:Inmiddels is in de wilde fantasieën van mercator de inbreker een vijftal negroïde verkrachters geworden.
Het is ook nooit goed! Wees blij dat het in deze lezing geen elftal blanke moslims waren. Dan had je mercator voor racist moeten uitmaken (nu kan dat niet, want negers vormen zoals we weten geen ras).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door King George »

mercator schreef:Dat zei die politiecommisaris ook tegen mij: schiet hem ineens dood want je weet niet wat die allemaal van plan is of wat die allemaal bij heeft .
Better safe than sorry! :greeting2:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bescherming bij inbraak van het eigen leven. Niet van de

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef: Het is ook nooit goed! Wees blij dat het in deze lezing geen elftal blanke moslims waren.
Ja, de jeugdspelertjes van die voetbalclub Nieuw Sloten . Volgens Danube komen die op het slechte pad omdat ze niet genoeg naar de moskee gaan om hun "universele spiritualiteit" te verfijnen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie