Moslimkinderen melden zich ziek om carnaval

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Pilgrim schreef: Tja, kun je nagaan wat er gebeurt als ze straks 10% of 30% zijn of misschien mogelijk ooit de meerderheid van de Europese bevolking zullen uitmaken.
10 à 15 % onintegreerbaren in een maatschappij zijn voldoende om die helemaal te vernietigen, dat is een sociologische wetmatigheid. In de meeste Europese steden is die drempel al lang overschreden. Brussel bijv. heeft meer dan 50 % allochtonen op zijn grondgebied en is de facto onbestuurbaar, en kan alleen overleven door te parasiteren op de meerwaarde in Vlaanderen opgebracht.
Dan moet het goed nieuws zijn als ik je mag vertellen dat die 10% alleen in de hoofden van verstokte islamofoben bestaat. In de werkelijkheid is het onmogelijk.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:Dan moet het goed nieuws zijn als ik je mag vertellen dat die 10% alleen in de hoofden van verstokte islamofoben bestaat. In de werkelijkheid is het onmogelijk.
Over enkele decennia (of al veel eerder) is het niet alleen mogelijki, maar ook een feit.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef:
Danube schreef:Dan moet het goed nieuws zijn als ik je mag vertellen dat die 10% alleen in de hoofden van verstokte islamofoben bestaat. In de werkelijkheid is het onmogelijk.
Over enkele decennia (of al veel eerder) is het niet alleen mogelijki, maar ook een feit.
De feiten zijn je mogelijk niet bekend.
Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6.000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims en op 837.000 in 2006. Het aantal moslims daalde daarna verder tot zo'n 825.000 in 2008 [10]. Dit is ongeveer 5% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.[11] Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.
Let in deze passage op de genoemde 'gelijkblijvende omstandigheden'. De cijfers vallen dus lager uit als er sprake is van ontkerkelijking onder moslims en dat is in forse mate het geval.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6.000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims en op 837.000 in 2006. Het aantal moslims daalde daarna verder tot zo'n 825.000 in 2008 [10]. Dit is ongeveer 5% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.[11] Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.
Gosh wat schattig. Weer vergeet Danube een bron te geven. Maar waar haalde hij deze wijheid vandaan? Juist, uit wikipedia. http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland

We hebben het hier dus over een schatting. Dat zegt het CBS zelf, en na 2007 zijn er geen nieuwe cijfers vrij gegeven.
Sinds kort maakt het CBS gebruik van enquêtegegevens om het aantal islamieten in Nederland te schatten. Dit resulteert in betere schattingen dan de berekeningswijze die het CBS voorheen hanteerde. In de enquête geven de mensen zelf aan tot welke kerkelijke gezindte zij zich rekenen. De islam is daarbij een keuzemogelijkheid. De nieuwe schattingen komen lager uit. Volgens de oude berekening zou het aantal islamieten in 2006 de grens van 1 miljoen islamieten hebben gepasseerd.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bev ... 278-wm.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:
Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6.000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims en op 837.000 in 2006. Het aantal moslims daalde daarna verder tot zo'n 825.000 in 2008 [10]. Dit is ongeveer 5% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.[11] Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.
Gosh wat schattig. Weer vergeet Danube een bron te geven. Maar waar haalde hij deze wijheid vandaan? Juist, uit wikipedia. http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland

We hebben het hier dus over een schatting. Dat zegt het CBS zelf, en na 2007 zijn er geen nieuwe cijfers vrij gegeven.
Sinds kort maakt het CBS gebruik van enquêtegegevens om het aantal islamieten in Nederland te schatten. Dit resulteert in betere schattingen dan de berekeningswijze die het CBS voorheen hanteerde. In de enquête geven de mensen zelf aan tot welke kerkelijke gezindte zij zich rekenen. De islam is daarbij een keuzemogelijkheid. De nieuwe schattingen komen lager uit. Volgens de oude berekening zou het aantal islamieten in 2006 de grens van 1 miljoen islamieten hebben gepasseerd.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bev ... 278-wm.htm
Ik dacht dat wel duidelijk was dat deze tekst van Wikipedia kwam. Je toevoeging geeft aan dat de nieuwe schattingen nog lager uitkomen. Dus de beweringen dat we in 2050 meer dan 10% moslims in Nederland hebben is totaal uit de lucht gegrepen en bovendien uiterst onwaarschijnlijk.

Ik snap dat het vervelend is als het verhaal onder een fobie wegvalt. Je moet dan namelijk erkennen dat je angst gebaseerd is op wanen. Dat is niet leuk maar je zult er vroeger of later toch aan moeten.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:De cijfers vallen dus lager uit als er sprake is van ontkerkelijking onder moslims en dat is in forse mate het geval.
En dat is dus in het geheel niet het geval. Integendeel!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef:
Danube schreef:De cijfers vallen dus lager uit als er sprake is van ontkerkelijking onder moslims en dat is in forse mate het geval.
En dat is dus in het geheel niet het geval. Integendeel!

Ik zie dat je tot voortschrijdend inzicht in staat bent. De eerdere 30% tot een meerderheid aan moslims die je noemde heb je ingeslikt en je betwist het cijfer van 8% niet meer.

Die 8% gaan we echter nooit halen vanwege de ontkerkelijking.

http://www.nu.nl/politiek/2434983/neder ... -eeuw.html
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Ariel »

Danube schreef:Je toevoeging geeft aan dat de nieuwe schattingen nog lager uitkomen. Dus de beweringen dat we in 2050 meer dan 10% moslims in Nederland hebben is totaal uit de lucht gegrepen en bovendien uiterst onwaarschijnlijk.
Nee, die schatingen komen niet lager uit, en er klopt iets niet. Ik kan er mijn vinger niet opleggen, maar ik vermoed dat er flink met cijfers geknoeid wordt.

Trouwens, ik heb ontdekt dat jij op Dagelijkse Standaard getrold hebt onder de naam J. van Dorp . Hoe is het mogelijk dat iemand zoveel `werk`doet om mensen van gedachten te laten veranderen. Stel dat er een organisatie achter jou zit, dan is jouw salaris weggegooid geld, want ik heb nog niemand gezien die jou gelijk geeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Moslimkinderen melden zich ziek om carnaval

Bericht door Hallo Tokyo »

De islam is springlevend, ook in Nederland

Drie weken geleden stond in Het Financieele Dagblad een essay van Jacques Wallage met als titel ‘Schijndebat over allochtonen’. Een van zijn stellingen luidde: ‘Steeds duidelijker wordt dat de rol van de religie onder migranten veel gelijkenis vertoont met hetgeen godsdienst voor andere Nederlanders betekent. Die rol is beperkt en wordt steeds beperkter’.

Door: Robbert van Lanschot

Zou dat echt zo zijn? De islam — want daar gaat het natuurlijk om — beleeft wereldwijd een indrukwekkende renaissance. En die historische ontwikkeling zou dus ophouden bij onze landsgrenzen? En hoe moet Wallages stelling worden uitgelegd tegen de achtergrond van de snelle groei van het aantal Nederlanders dat in ieder geval van huis uit moslim is? Hoogleraar sociologie Han Entzinger wees er ooit op dat de — op het toppunt zestigduizend — gastarbeiders uitgroeiden tot een Turkse en Marokkaanse gemeenschap van gezamenlijk meer dan zeshonderdduizend mensen. Als bij zo’n stijgende lijn, laten we zeggen, telkens de helft het pad van de secularisatie op gaat, neemt het absolute cijfer mensen dat wél vroom moslim is en blijft ook nog steeds toe.

En wat is het effect van de vergrijzing? Ook onze allochtonen zijn aan het vergrijzen. Binnen de islam is het een bekend gegeven dat veel gelovigen bij de nadering van de dood zich juist steeds meer gaan bezighouden met hun geloof. Vorig jaar publiceerde ik Café Mogadishu: Omzwervingen door het andere Nederland, een boek over islam en moslimmigranten. Om materiaal te verzamelen dook ik tien maanden lang in de wereld van de ‘Nederlandse’ islam. En mijn conclusie luidt: de islam is hier springlevend. Van de vele honderden moslims die ik heb ontmoet, heeft trouwens niemand me ook maar ooit gezegd dat zijn/haar religie in ons land op haar retour is. En al helemaal niemand heeft me gecomplimenteerd met een ‘hé, geweldig dat je dit allemaal nog opschrijft, want binnenkort behoort ons geloof hier tot het verleden’.

Mijn indruk is dat de islam in Nederland, zoals elders, strenger wordt en dat daarmee de rol van de religie in het dagelijkse leven voor velen juist toeneemt. Tegenwoordig circuleren in moskeeën lijsten met alle haram (verboden) en makroeh (afgeraden) E-nummers uit de voedseladditievenlijst van de Europese Unie. Vroeger gold hoofdzakelijk de regel dat varkensvlees taboe was. Maar nu wordt op alles veel preciezer gelet. In een groot benzinestation ‘ontdekte’ ik dat moslims in feite een heel ander parcours afleggen dan Hollanders. Na het tanken eten Hollanders er nog wat uit de muur, kopen snoep, koekjes, slenteren langs het tijdschriftenrek met de Passie, de Chick en de 18 and Naughty en rekenen dan af. Veel moslims kopen na het passeren van de glazen schuifdeuren hooguit een flesje bronwater en gaan dan linea recta naar de kassa. Voor onze nieuwe Nederlanders is een benzinestation duidelijk voor driekwart haram of ten minste makroeh. In mijn boek wijdde ik een apart hoofdstuk aan dit fenomeen (‘Hoe halal is uw Shell-benzinestation?’).

Of neem de hoofddoek. Is die uit het straatbeeld aan het verdwijnen? Nee dus. Eerder het tegendeel. Vooral na het huwelijk is het dragen van de hoofddoek haast standaard. Zoals Naoual, een goede Marokkaanse kennis, me ooit vertederend zei: ‘Je schoonheid bewaar je voor je eigen man’. (Strikt gezien is binnen de islam de groep mannen die de schoonheid van een vrouw mag zien overigens wijder en omvat — naast de echtgenoot — ook haar vader, haar schoonvader, haar zonen, haar zwagers, de zonen van haar broers en zusters en ten slotte, als aparte categorie, haar slaven op voorwaarde dat die door castratie of door hoge leeftijd niet tot ‘de daad’ in staat zijn).

Een groep binnen onze samenleving die massaal een wending richting strenge islam maakte zijn de Somaliërs. De overgrote meerderheid van hen — zo’n 35.000 mensen — is de afgelopen jaren naar Engeland verhuisd. Het verhaal is dat zij dat deden omdat het daar makkelijker is om aan een werkvergunning te komen of om een eigen bedrijf op te richten. En dat is ook zo. Maar in de Nederlands-Somalische wijken in steden als Birmingham en Leicester kreeg ik te horen dat ook religie een belangrijke beweegreden was geweest. Nederland gold als te weinig tolerant. In Engeland lopen nu duizenden Nederlands-Somalische moslima’s in niqaab (alleen de ogen zichtbaar). Dat zou in ons land moeilijk gaan.

Zou de seculariseringsthese misschien wél opgaan voor de jeugd? Ik waag het te betwijfelen. Mzine, het maandblad dat zich zegt te richten op jonge ‘zelfbewuste Nederlandse Marokkanen’, publiceerde een lijst met de top-10 ramadanvoornemens onder moslimjongeren:
1. Beginnen met bidden
2. De hele ramadanmaand het avondgebed bidden
3. Minder westers gekleed gaan
4. Vaker op tijd bidden
5. Vaker naar de moskee gaan
6. Een ruzie bijleggen
7. Een hijaab dragen
8. Beter zijn voor de ouders
9. Enkel halal voedsel nuttigen
10. Trouwen

Niks secularisering. Uiteraard zijn ramadanvoornemens per definitie religieus getint. Maar voornemen ‘4’ (minder westers kleden) gaat zelfs haast een salafistische kant op. Het gaat erom je althans bij moskeebezoek te kleden zoals de eerste volgelingen van de Profeet dat deden, bijvoorbeeld met broekspijpen die, zoals toen en vogue was, boven de enkel vallen.

In 2009 verscheen Mijn Wereld in Amsterdam. Een boek dat jongeren in Amsterdam-West de kans gaf om hun identiteit en hun wereldbeeld via eigen foto’s en korte interviews te exploreren. Er deden tweehonderd jongeren van twee middelbare scholen mee. Juist omdat het een boek was ‘van jongeren voor jongeren’, ademt het eerlijkheid en onbevangenheid. Er komt enerzijds een grote liefde voor de islam naar voren en anderzijds een onthutsende afkeer van de kille, soms haast vijandige Nederlandse samenleving. Vaak blijken die twee gevoelens trouwens verstrengeld. Yasmina (16 jaar): ‘Ik heb zelf gezien hoe mijn vader uitgelachen werd door Nederlanders als hij de islamitische gewoonten of feesten uitlegde.’ Anoniem (18 jaar): ‘Ik heb het gevoel dat ik in dit land niets heb. Mensen die mijn ouders, mijn land en mijn geloof beledigen, vind ik onacceptabel. Zij zijn fascisten en ik wil hen liever dood dan levend zien.’ In de begeleidende tekst schrijft projectleider Sharog Heshmat: ‘In de gesprekken met de jongeren kwam naar voren hoe belangrijk de islam voor hen is. Alle jongeren ontlenen hun persoonlijke en sociale identiteit aan de islam.’

Overal zie ik tekenen van een vitale islam. Maar een sluitend bewijs heb ik niet. Omgekeerd baseren de aanhangers van de seculariseringsthese zich vaak haast uitsluitend op één gegeven, namelijk de teruggang van het moskeebezoek. Zo constateerde het CBS dat in de periode 1998-2008 het percentage moslims dat minstens één keer per maand naar de moskee ging, was teruggelopen van 47 naar 35%. Enkele imams lieten weten dat zij zich niet in die cijfers herkenden. In hun moskeeën merkten zij niets van leegloop. Wat zij misschien over het hoofd zagen, was dat het CBS het slechts had over een dalend percentage en niet over absolute aantallen, die immers door de groei van de moslimgemeenschap in genoemde periode mogelijkerwijs toch waren opgelopen. Maandenlang heb ik op de vrijdagmiddag koranles gevolgd in de Haagse As Soennahmoskee, een conservatieve institutie. Ondanks zijn onplezierige locatie op een industrieterrein, barstte die moskee uit zijn voegen. Op de vrijdagen was het een bijenkorf met vrolijk geroezemoes op de gangen en achter iedere deur wel een of andere activiteit — een studiegroep, een computerlokaal voor de website, een symposium, lessen Arabisch. Ook als niet-moslim kreeg ik een plezierig gevoel bij al dat enthousiasme. Eigenlijk zou ik Jacques Wallage heel graag eens meenemen naar dat andere Nederland.

Robbert van Lanschot werkt in deeltijd voor het ministerie van Buitenlandse Zaken. Momenteel is hij verbonden aan het ambassadekantoor te Juba (Zuid-Sudan). Hij schreef dit essay op persoonlijke titel. Bovenstaand artikel werd eerder geplaatst in Het Financieele Dagblad.




Danube praat (moslim) poep....
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:Je toevoeging geeft aan dat de nieuwe schattingen nog lager uitkomen. Dus de beweringen dat we in 2050 meer dan 10% moslims in Nederland hebben is totaal uit de lucht gegrepen en bovendien uiterst onwaarschijnlijk.
Nee, die schatingen komen niet lager uit, en er klopt iets niet. Ik kan er mijn vinger niet opleggen, maar ik vermoed dat er flink met cijfers geknoeid wordt.
Het is logisch dat je je vinger er niet op kunt leggen: je gevoel zegt dat er sprake is van een tsunami van moslims en de feiten stemmen er niet mee overeen.
Ik denk dat je geloof sterker is dan je realiteitszin en daar ga je vroeger of later in vastlopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Het is logisch dat je je vinger er niet op kunt leggen: .
Even tussen door. Jij hebt toch dit draadje al verziekt door niet on-topic te blijven .
:lol: Weet je wat ik ook zo lollig vind, is dat iemand op de site van Elsevier en andere sites jouw naam gebruikt en daar uiterst rechtse commentaren mee geeft.
http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... ER330765W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:
Het is logisch dat je je vinger er niet op kunt leggen: .
Even tussen door. Jij hebt toch dit draadje al verziekt door niet on-topic te blijven .
:lol: Weet je wat ik ook zo lollig vind, is dat iemand op de site van Elsevier en andere sites jouw naam gebruikt en daar uiterst rechtse commentaren mee geeft.
http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... ER330765W/
Mijn echte naam draagt niet de initialen W.H. en uit deze bijdrage van die wim hutten kan dat ook helder blijken.

Je zieke pogingen om mijn privéidentiteit te achterhalen zijn tranentrekkend.

Je bent ernstig in de war, Ariel.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Je bent ernstig in de war, Ariel.

Is dat zo jongen... :lol: Mag jij zeggen. Maar vindt jij het niet leuk? Een zekere X die de PvdA afvalt en Job Cohen en Hans Spekman een schop onder hun bibs geeft.. Ik vind dat vermakelijk. Ja, jij niet, dat begrijp ik.
Ik kom trouwens veel meer grappige dingen van die man tegen op internet. Nou ja, als jij dat niet bent, dan hoef jij je ook geen zorgen te maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:
Je bent ernstig in de war, Ariel.

Is dat zo jongen... :lol: Mag jij zeggen. Maar vindt jij het niet leuk? Een zekere X die de PvdA afvalt en Job Cohen en Hans Spekman een schop onder hun bibs geeft.. Ik vind dat vermakelijk. Ja, jij niet, dat begrijp ik.
Ik kom trouwens veel meer grappige dingen van die man tegen op internet. Nou ja, als jij dat niet bent, dan hoef jij je ook geen zorgen te maken.
Ik zou me zorgen over mezelf maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:
Pilgrim schreef:
Danube schreef:De cijfers vallen dus lager uit als er sprake is van ontkerkelijking onder moslims en dat is in forse mate het geval.
En dat is dus in het geheel niet het geval. Integendeel!
Ik zie dat je tot voortschrijdend inzicht in staat bent. De eerdere 30% tot een meerderheid aan moslims die je noemde heb je ingeslikt en je betwist het cijfer van 8% niet meer.

Die 8% gaan we echter nooit halen vanwege de ontkerkelijking.

http://www.nu.nl/politiek/2434983/neder ... -eeuw.html
Ik slik helemaal niets in en van ontkerkelijking onder moslims is nauwelijks of geen sprake. Het is heel goed mogelijk dat bij de huidige trend over enkele decennia of eerder die 8% of meer duidelijk gehaald zullen worden. Je moet beter lezen. Ik acht het zelfs heel goed mogelijk dat in de loop van deze eeuw (mogelijk tegen het einde er van) héél Europa islamitisch zal worden, tenzij we de huidige ontwikkelingen weten te stoppen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Danube »

Ik slik helemaal niets in en van ontkerkelijking onder moslims is nauwelijks of geen sprake. Het is heel goed mogelijk dat bij de huidige trend over enkele decennia of eerder die 8% of meer duidelijk gehaald zullen worden. Je moet beter lezen. Ik acht het zelfs heel goed mogelijk dat in de loop van deze eeuw (mogelijk tegen het einde er van) héél Europa islamitisch zal worden, tenzij we de huidige ontwikkelingen weten te stoppen.[/quote]

Je hebt geen enkel cijfer of feit aangedragen waarmee deze belachelijke bewering kan worden onderbouwd. Het betreft dus een geloof, of liever een waanvoorstelling.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Stel dat er een organisatie achter jou zit, dan is jouw salaris weggegooid geld, want ik heb nog niemand gezien die jou gelijk geeft.
Misschien is hij wel zo'n EU-ambtenaar die opdracht heeft gekregen om websites die kritisch staan t.o.v. de Islam en de EU 'bij te sturen'. :lol: In dat geval is hij wel een enorme mislukkeling! :biggrin2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:Je hebt geen enkel cijfer of feit aangedragen waarmee deze belachelijke bewering kan worden onderbouwd. Het betreft dus een geloof, of liever een waanvoorstelling.
Deze 'waanvoorstelling' wordt o.a. onderbouwd door het Amerikaanse Migration Policy Institute. Hier een weergave van deze voorspelling in de Elsevier.
'Een op de vijf inwoners Europese Unie in 2050 moslim'

door Jeroen Langelaar, 10 aug 2009

Het aantal moslims binnen de Europese Unie zal de komende veertig jaar verviervoudigen. In 2050 is een op de vijf inwoners van de EU moslim. In Groot-Brittannië, Spanje en Nederland zal dat percentage zelfs nog hoger liggen.

Dat schrijft de Britse krant The Daily Telegraph op basis van eigen onderzoek.

Immigratie
Vorig jaar was vijf procent van de inwoners van de EU moslim. Dat komt neer op 25 miljoen personen. Ongeveer 850.000 daarvan wonen momenteel in Nederland.

In 2050 hangt volgens de Britse krant twintig procent van de bevolking het islamitisch geloof aan. De ontwikkeling is vooral toe te schrijven aan de massale immigratie uit moslimlanden en het hoge geboortecijfer onder moslims.

Demografische tijdbom
Critici zien de uitkomsten van het onderzoek als het zoveelste bewijs van de falende aanpak van de 'demografische tijdbom', zoals de verspreiding van de islam binnen de EU wordt gezien.

Experts waarschuwen dat de toename van het aantal moslims in de EU zal leiden tot ingrijpende veranderingen op het gebied van onder andere onderwijs, buitenlandse politiek en sociale zekerheid, schrijft de krant.

Frankrijk is het land met de grootste moslimpopulatie van Europa - ongeveer tien procent is moslim.

http://www.elsevier.nl/Europese-Unie/ni ... ER243094W/
In Frankrijk is de 10% inmiddels dus al gehaald. Het nieuws dat de bevolking in Europa rond 2050 voor 20% uit moslims zal bestaan is niet echt afkomstig van de Daily Telegraph zelf, maar komt oorspronkelijk van het Amerikaanse Migration Policy Institute.
Muslim Europe: the demographic time bomb transforming our continent

The EU is facing an era of vast social change, reports Adrian Michaels, and few politicians are taking notice

Britain and the rest of the European Union are ignoring a demographic time bomb: a recent rush into the EU by migrants, including millions of Muslims, will change the continent beyond recognition over the next two decades, and almost no policy-makers are talking about it.

The numbers are startling. Only 3.2 per cent of Spain's population was foreign-born in 1998. In 2007 it was 13.4 per cent. Europe's Muslim population has more than doubled in the past 30 years and will have doubled again by 2015. In Brussels, the top seven baby boys' names recently were Mohamed, Adam, Rayan, Ayoub, Mehdi, Amine and Hamza.

Europe's low white birth rate, coupled with faster multiplying migrants, will change fundamentally what we take to mean by European culture and society. The altered population mix has far-reaching implications for education, housing, welfare, labour, the arts and everything in between. It could have a critical impact on foreign policy: a study was submitted to the US Air Force on how America's relationship with Europe might evolve. Yet EU officials admit that these issues are not receiving the attention they deserve.

Jerome Vignon, the director for employment and social affairs at the European Commission, said that the focus of those running the EU had been on asylum seekers and the control of migration rather than the integration of those already in the bloc. "It has certainly been underestimated - there is a general rhetoric that social integration of migrants should be given as much importance as monitoring the inflow of migrants." But, he said, the rhetoric had rarely led to policy.

The countries of the EU have long histories of welcoming migrants, but in recent years two significant trends have emerged. Migrants have come increasingly from outside developed economies, and they have come in accelerating numbers.

The growing Muslim population is of particular interest. This is not because Muslims are the only immigrants coming into the EU in large numbers; there are plenty of entrants from all points of the compass. But Muslims represent a particular set of issues beyond the fact that atrocities have been committed in the West in the name of Islam.

America's Pew Forum on Religion & Public Life, part of the non-partisan Pew Research Center, said in a report: "These [EU] countries possess deep historical, cultural, religious and linguistic traditions. Injecting hundreds of thousands, and in some cases millions, of people who look, speak and act differently into these settings often makes for a difficult social fit."

How dramatic are the population changes? Everyone is aware that certain neighbourhoods of certain cities in Europe are becoming more Muslim, and that the change is gathering pace. But raw details are hard to come by as the data is sensitive: many countries in the EU do not collect population statistics by religion.

EU numbers on general immigration tell a story on their own. In the latter years of the 20th century, the 27 countries of the EU attracted half a million more people a year than left. "Since 2002, however," the latest EU report says, "net migration into the EU has roughly tripled to between 1.6 million and two million people per year."

The increased pace has made a nonsense of previous forecasts. In 2004 the EU thought its population would decline by 16 million by 2050. Now it thinks it will increase by 10 million by 2060. Britain is expected to become the most populous EU country by 2060, with 77 million inhabitants. Right now it has 20 million fewer people than Germany. Italy's population was expected to fall precipitously; now it is predicted to stay flat.

The study for the US Air Force by Leon Perkowski in 2006 found that there were at least 15 million Muslims in the EU, and possibly as many as 23 million. They are not uniformly distributed, of course. According to the US's Migration Policy Institute, residents of Muslim faith will account for more than 20 per cent of the EU population by 2050 but already do so in a number of cities. Whites will be in a minority in Birmingham by 2026, says Christopher Caldwell, an American journalist, and even sooner in Leicester. Another forecast holds that Muslims could outnumber non-Muslims in France and perhaps in all of western Europe by mid-century. Austria was 90 per cent Catholic in the 20th century but Islam could be the majority religion among Austrians aged under 15 by 2050, says Mr Caldwell.

Projected growth rates are a disputed area. Birth rates can be difficult to predict and migrant numbers can ebb and flow. But Karoly Lorant, a Hungarian economist who wrote a paper for the European Parliament, calculates that Muslims already make up 25 per cent of the population in Marseilles and Rotterdam, 20 per cent in Malmo, 15 per cent in Brussels and Birmingham and 10 per cent in London, Paris and Copenhagen.

Recent polls have tended to show that the feared radicalisation of Europe's Muslims has not occurred. That gives hope that the newcomers will integrate successfully. Nonetheless, second and third generations of Muslims show signs of being harder to integrate than their parents. Policy Exchange, a British study group, found that more than 70 per cent of Muslims over 55 felt that they had as much in common with non-Muslims as Muslims. But this fell to 62 per cent of 16-24 year-olds.

The population changes are stirring unease on the ground. Europeans often tell pollsters that they have had enough immigration, but politicians largely avoid debate.

France banned the wearing of the hijab veil in schools and stopped the wearing of large crosses and the yarmulke too, so making it harder to argue that the law was aimed solely at Muslims. Britain has strengthened its laws on religious hatred. But these are generally isolated pieces of legislation.

Into the void has stepped a resurgent group of extreme-Right political parties, among them the British National Party, which gained two seats at recent elections to the European Parliament. Geert Wilders, the Dutch politician who speaks against Islam and was banned this year from entering Britain, has led opinion polls in Holland.

The Pew Forum identified the mainstream silence in 2005: "The fact that [extreme parties] have risen to prominence at all speaks poorly about the state and quality of the immigration debate. [Scholars] have argued that European elites have yet to fully grapple with the broader issues of race and identity surrounding Muslims and other groups for fear of being seen as politically incorrect."

The starting point should be greater discussion of integration. Does it matter at all? Yes, claims Mr Vignon at the European Commission. Without it, polarisation and ghettoes can result. "It's bad because it creates antagonism. It antagonises poor people against other poor people: people with low educational attainment feel threatened," he says.

The EU says employment rates for non-EU nationals are lower than for nationals, which holds back economic advancement and integration. One important reason for this is a lack of language skills. The Migration Policy Institute says that, in 2007, 28 per cent of children born in England and Wales had at least one foreign-born parent. That rose to 54 per cent in London. Overall in 2008, 14.4 per cent of children in primary schools had a language other than English as their first language.

Muslims, who are a hugely diverse group, have so far shown little inclination to organise politically on lines of race or religion. But that does not mean their voices are being ignored. Germany started to reform its voting laws 10 years ago, granting certain franchise rights to the large Turkish population. It would be odd if that did not alter the country's stance on Turkey's application to join the EU. Mr Perkowski's study says: "Faced with rapidly growing, disenfranchised and increasingly politically empowered Muslim populations within the borders of some of its oldest and strongest allies, the US could be faced with ever stronger challenges to its Middle East foreign policies."

Demography will force politicians to confront these issues sooner rather than later. Recently, some have started to nudge the debate along. Angel Gurría, the OECD secretary-general, said in June: "Migration is not a tap that can be turned on and off at will. We need fair and effective migration and integration policies; policies that work and adjust to both good economic times and bad ones."

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... inent.html
Laatst gewijzigd door Anonymous op di feb 12, 2013 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef: Misschien is hij wel zo'n EU-ambtenaar die opdracht heeft gekregen om websites die kritisch staan t.o.v. de Islam en de EU 'bij te sturen'. :lol: In dat geval is hij wel een enorme mislukkeling! :biggrin2:
Wie weet, of hij wordt betaald door krapuul of de site Joost. Wie zal het zeggen.

Maar Danube, de man met de vele identiteiten en de vele namen die hij gebruikt om de Nederlandse burger de indruk te geven dat er heel veel mensen in Nederland zijn die ons soort (PVV / FFI) mensen verachten en bevechten, is een hoge boom op internet. Hij is een soort van vuurrode internet paus waar niemand naar luistert behalve zijn rode aanhang.
Hij schept er behagen in om mensen het bloed onder de nagels te halen door steeds weer met uitgekauwde en stereotype posten de boel stuk te debateren. Deze Danube moet weten dat hoge bomen veel wind vangen, en dat hij een koekje van eigen deeg kan verwachten.
We zijn hier op het forum wel goed, maar niet gek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Pilgrim schreef: Misschien is hij wel zo'n EU-ambtenaar die opdracht heeft gekregen om websites die kritisch staan t.o.v. de Islam en de EU 'bij te sturen'. :lol: In dat geval is hij wel een enorme mislukkeling! :biggrin2:
Wie weet, of hij wordt betaald door krapuul of de site Joost. Wie zal het zeggen.

Maar Danube, de man met de vele identiteiten en de vele namen die hij gebruikt om de Nederlandse burger de indruk te geven dat er heel veel mensen in Nederland zijn die ons soort (PVV / FFI) mensen verachten en bevechten, is een hoge boom op internet. Hij is een soort van vuurrode internet paus waar niemand naar luistert behalve zijn rode aanhang.
Hij schept er behagen in om mensen het bloed onder de nagels te halen door steeds weer met uitgekauwde en stereotype posten de boel stuk te debateren. Deze Danube moet weten dat hoge bomen veel wind vangen, en dat hij een koekje van eigen deeg kan verwachten.
We zijn hier op het forum wel goed, maar niet gek.
Ik zie dat Ariël het bijna alleen maar over mij als persoon kan hebben en ook nog begint te dreigenen. Dat is bijzonder onprettig dus daar gaan we niet aan meedoen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Danube schreef: We hebben het hier dus over een schatting. Dat zegt het CBS zelf, en na 2007 zijn er geen nieuwe cijfers vrij gegeven.
Sinds kort maakt het CBS gebruik van enquêtegegevens om het aantal islamieten in Nederland te schatten. Dit resulteert in betere schattingen dan de berekeningswijze die het CBS voorheen hanteerde. In de enquête geven de mensen zelf aan tot welke kerkelijke gezindte zij zich rekenen. De islam is daarbij een keuzemogelijkheid. De nieuwe schattingen komen lager uit. Volgens de oude berekening zou het aantal islamieten in 2006 de grens van 1 miljoen islamieten hebben gepasseerd.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bev ... 278-wm.htm
Ooit mochten wij dus weten dat al meer dan een miljoen Moslims ons land hebben gekoloniseerd omdat men dacht dat zo'n cijfer de eis tot rekening houden met de Moslims kracht bij zou gaan zetten. Men voelde kennelijk de publieke opinie aan en merkte dat bij meer dan een miljoen Moslim kolonisatoren bij het volk de alarmbellen gingen rinkelen en dat het volk zodoende onwetend gehouden diende te worden door met verdraaide (= valselijke) cijfers op de proppen te komen om ons tot "Slaap zacht" te manen. Men weet dus wel dat wij hier in ons eigen land het huidige aantal Moslims als ongewenst zien. En terecht overigens.

En waar komt die spectaculaire daling nou ineens vandaan? Ze zijn niet massaal opgerot uit ons land of hebben hun foktempo verlaagd. Er is dus sprake van pure window dressing. Nederland is dus al veel meer verkankerd door de Islam dan dat schattingen van het CBS ons willen doen geloven.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Ik zie dat Ariël het bijna alleen maar over mij als persoon kan hebben en ook nog begint te dreigenen. Dat is bijzonder onprettig dus daar gaan we niet aan meedoen.
Dreigen Danube? Waar zie jij me dreigen? Ik heb je een koekje van eigen deeg beloofd, en die heb je gehad.
Misschien is het bloed ook even onder jouw nagels gehaald en dat was de bedoeling. Om er nog maar weer even een gezegde tegen aan te gooien, Wie wind zaait zal storm oogsten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Moslimkinderen melden zich ziek om carnaval

Bericht door King George »

Ariel toch. Je dreigt zijn wensdenken ons wijs te kunnen maken dat wij zacht kunnen gaan slapen aan diggelen te slaan. Je confronteert hem wel erg bruut met het Nederland van de wakkere mensen met hun ogen wijd open. Hoe haaks toch op zijn eigen blikveld, welke is ingeperkt tot de binnenkant van zijn oogkleppen! Foei! : nono3:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Moslimkinderen melden zich ziek om carnaval

Bericht door King George »

Het was dan voorlopig wel eventjes zijn laatste braaksel...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Alleen moslimkinderen mogen zich excl. als dwazen voordo

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Danube schreef:Je toevoeging geeft aan dat de nieuwe schattingen nog lager uitkomen. Dus de beweringen dat we in 2050 meer dan 10% moslims in Nederland hebben is totaal uit de lucht gegrepen en bovendien uiterst onwaarschijnlijk.
Nee, die schatingen komen niet lager uit, en er klopt iets niet. Ik kan er mijn vinger niet opleggen, maar ik vermoed dat er flink met cijfers geknoeid wordt.
Verdraai de feiten en de cijfers en ze denken dat ze tegen de Nederlanders "Slaap zacht" kunnen zeggen. Groetjes terug! De Nederlander heeft z'n ogen niet in z'n zak zitten!
Ariel schreef: Trouwens, ik heb ontdekt dat jij op Dagelijkse Standaard getrold hebt onder de naam J. van Dorp . Hoe is het mogelijk dat iemand zoveel `werk`doet om mensen van gedachten te laten veranderen. Stel dat er een organisatie achter jou zit, dan is jouw salaris weggegooid geld, want ik heb nog niemand gezien die jou gelijk geeft.
Heb je daar ook een linkje naar? Het staat mij wel bij dat Cypres op het oude stand.nl ook ooit onder de nick k. van dorp trolde. Hij ontkende toen deze te zijn. Heel komisch: Op het ter ziele gegane The Phora schreef Cypres toen "Ik ben k. van dorp niet. Hij komt op mij een beetje over als een gortdroge wijsgeer. Maar je kunt veel van hem leren! Heel veel!"
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie