De islam en homoseksualiteit

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
xplosive

De islam en homoseksualiteit

Berichtdoor xplosive » Zo Feb 03, 2013 8:48 pm

Er zijn veel homofobe moslims. Er zijn blijkbaar moslims die daar tegenin gaan.

Zie COC-prijs voor ‘roze imam’ en transgenderbeweging

De Bob Angelo-penning van het COC zijn dit jaar toegekend aan ‘roze imam’ Muhsin Hendricks en de Nederlandse transgenderbeweging. De winnaars ontvingen de prijs op zondagavond 27 januari in Paradiso uit handen van COC-voorzitter Tanja Ineke, wegens hun bijzondere verdienste voor de emancipatie van lesbiennes, homo’s, bi’s en transgenders (LHBT’s).*

Imam Muhsin Hendricks

‘Hendricks levert een bijzonder waardevolle bijdrage aan het debat over seksuele voorkeur, genderidentiteit en Islam in Nederland, Zuid Afrika en de wereld,’ aldus COC-voorzitter Ineke. ‘Maar hij ontvangt de prijs bovenal omdat hij veel LHBT-moslims de kracht geeft om te zijn wie ze zijn: moslim én LHBT.’

De Zuid Afrikaanse Hendricks volgde een orthodoxe imamopleiding in Pakistan en kwam tot de conclusie dat de Koran homoseksualiteit niet afkeurt. In 1996 richtte hij The Inner Circle op om dit inzicht te delen en LHBT-moslims te steunen.

De imam bracht in 2011 en 2012 bezoeken aan Nederland op uitnodiging van het COC. Hij sprak met LHBT-moslim, migrantenorganisaties en werkt met het COC aan een Nederlandse tak van The Inner Circle. Bij de Verenigde Naties sprak hij in 2012 met vertegenwoordigers van tal van overheden, waaronder de Verenigde Staten.

In het artikel Roze imam: wanhoop bij homo-moslims is groot van 2 jaar geleden uit "De Gelderlander" meer over Muhsin Hendricks :

Lef kun je Muhsin Hendricks (43) niet ontzeggen. Hij werd twintig jaar geleden als imam opgeleid in Pakistan, maar kwam - na zes jaar huwelijk en de geboorte van drie kinderen - op zijn 29ste uit de kast: ik ben homoseksueel.

De Zuid-Afrikaan Hendricks, deze week in Nederland op uitnodiging van homobelangenorganisatie COC, worstelde nadien enige tijd en kwam tot een opmerkelijke conclusie. Eentje die elders in de islamitische wereld bepaald niet bon ton is: islam en homoseksualiteit sluiten elkaar geenszins uit.

The Inner Circle

In 1996 zette Hendricks (die als imam niet langer preekt in de moskee) The Inner Circle op poten, een organisatie die enerzijds moslimhomo's ervan moest helpen overtuigen dat er niets mis met hen was en anderzijds de moslimgemeenschap moest 'opvoeden' met andere ogen naar homoseksualiteit te kijken.

Hendricks schetst een somber beeld: "Veel homo-moslims worstelen met hun gevoel ten aanzien van God en voelen zich schuldig. Ze lopen bovendien het gevaar van uitsluiting door hun geliefden. Daardoor vervallen ze vaak tot alcoholisme en een losbandig seksleven, met de gedachte: 'Ik ga toch naar de hel, dus wat zou het.' Sinds de oprichting van The Inner Circle hebben in Zuid-Afrika zeker vijf homo's zelfmoord gepleegd. Ze zijn vaak wanhopig."

Vooruitgang

Maar sindsdien zijn er ook dingen bereikt in de islamitische gemeenschap, constateert Hendricks. "Tijdens het vrijdagmiddaggebed hebben imams het niet meer over het vermoorden van homo's, maar alleen over het bestraffen van de zonde, niet van de zondaar.

Fysiek bedreigd is hij nimmer. "Ik ben twee keer op bedevaart naar Mekka geweest, in een tijd dat ik al vrij bekend was. Maar er is me nooit iets akeligs overkomen."

Niettemin zou hij niet graag nu al zijn werkzaamheden naar Iran of Saudi-Arabië uitbreiden. Lachend: "Dat zou waarschijnlijk de laatste stap zijn. En wij willen ook niet provoceren. We zijn betrokken met compassie, niet confronterend. De moslimgemeenschap moet de tijd gegund worden."

Conservatieve migranten

Opvallend is dat Hendricks meer moeilijkheden ziet voor Nederlandse moslimhomo's dan in zijn eigen land. "De moslims in Nederland zijn immigranten. Die zijn veelal conservatiever dan de moslims in Zuid-Afrika."

Daarom wil hij homoseksuele moslims in Nederland op het hart drukken: zoek contact met The Inner Circle. "Het is mogelijk om tegelijkertijd homo en moslim te zijn. God is er niet op tegen dat je homoseksueel bent, je seksuele 'expressie' is jouw eigen verantwoordelijkheid."
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

mercator

Re: De islam en homoseksualiteit

Berichtdoor mercator » Ma Feb 04, 2013 12:52 am

xplosive schreef: kwam tot de conclusie dat de Koran homoseksualiteit niet afkeurt.]

Nee natuurlijk niet, dat is een aloud gegeven. Moslimmannetjes zijn tweeslachtig zoals kikkers en padden, 100 % homo tot het huwelijk en 100 % macho daarna.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

King George

Re: De islam en homoseksualiteit

Berichtdoor King George » Do Feb 14, 2013 5:22 pm

PvdA Amsterdam offert homo's

De homotreiteraars in Amsterdam zijn officieel niet bestaand verklaard. Er rest een 'homoprobleem.'

door Joost Niemoller

Laatst had ik een gesprek met een Duitse journalist van een Duits weekblad. Hij was een paar dagen in Amsterdam om een reportage te maken over iets waar ik nog nooit van had gehoord, maar dat in de Duitse pers veel aandacht had gekregen, de zogeheten treiteraanpak Er bestond in Amsterdam een treiterprobleem, en dat probleem bestond eruit dat sommige personen, waaronder vaak homoseksuelen, stelselmatig getreiterd werden. Hierover waren veel klachten binnen gekomen. In het rapport over deze treiteraanpak werd bijvoorbeeld gesproken over een Marokkaanse homoseksuele man die getreiterd werd.

Maar door wie. Dat stond er niet bij. Er waren in dit verhaal van de gemeente Amsterdam dat was gaan rondzingen in de Duitse media geen daders. Alleen maar slachtoffers. Je kreeg de indruk uit die verhalen, zei de Duitse journalist, dat er in Amsterdam groepen neonazi's rondtrokken die homo's treiterden. Ik stelde de journalist gerust. Er waren in Amsterdam geen groepen neonazi's. En als die er al waren, dan waren die zeker niet geïnteresseerd in het pesten van homo's.

Ik vertelde de journalist vervolgens dat ik ook niet wist wie die daders wel waren, aangezien de gemeente Amsterdam ze niet wilde benoemen. Maar ik had wel een vermoeden. En ik vertelde hem over lesbische stellen in Utrecht, maar ook in de Amsterdamse wijk Bos en Lommer, die waren weggetreiterd door Marokkanen en Turken. Ik had het toen nog over allochtonen. Dat zou ik nu niet meer doen, want zoals we weten zijn de allochtonen, en daarbij ook alle problemen die daarbij horen op verzoek van de PvdA uit Amsterdam verdwenen. Vandaar dat -wat ik toen nog niet wist- nu een homostel uit Bos en Lommer is weggetreiterd door 'jongens.' Althans, zo staat het tegenwoordig in Het Parool, de lokale krant die in de pas loopt bij de gemeente. Er zijn geen allochtonen. Er zijn ook geen Marokkanen. Er zijn alleen nog Amsterdammers. En als er problemen zijn, dan zijn er alleen nog maar 'jongens.' Amsterdamse jongens, dat spreekt.

Met de Duitse journalist probeerde ik het statistische materiaal van de gemeente Amsterdam te ontrafelen. Hij had gesproken met een woordvoerder van de gemeente en hij was er horendol van geworden. Hij zei: "Het is hier net als vroeger, in de DDR. Je moest daar altijd leren hoe je door de officiële cijfers heen moest kijken."

Bij dat gesprek kreeg ik ineens de rillingen. Niet eerder had ik zo goed beseft in wat voor verschrikkelijke wereld we terecht zijn geraakt. In een wereld waarbij je maar moet raden hoe het komt dat in de buurt Bos en Lommer geen openlijke gay bar bestaat. Hoe het komt dat in datzelfde Bos en Lommer verweg het hoogste percentage geen CITO-toets doet. En, hé, hoe het toch komt dat in het vegetarische restaurant van de twee homo's die uit Bos en Lommer zijn weggepest door 'jongens', een andere 'jongen' het geld van de fooienpot had gestolen. En, hé, kijk, we hebben ook een foto van die 'jongen' die het geld uit de fooienpot steelt. Is dat niet een... Nee joh, daar hebben we in Amsterdam geen naam meer voor. Dat is gewoon een jongen.

We hebben nu dus in Amsterdam een 'jongensprobleem.' En ja, dat is dan misschien een probleem voor de homo's, maar daarover zegt de PvdA in Amsterdam dus: Jammer homo's, maar we gaan geen groepen uitsluiten, dat is niet netjes, we gaan geen problemen benoemen en dus ook niet oplossen, dus jammer homo's van Amsterdam, screw you. Met de groeten van de PvdA.

Weet u hoe het zit: De PvdA Amsterdam offert de homo's op voor de Marokkanen. En dat doen ze door nergens meer over te praten en de problemen de problemen te laten. Dat is de wereld waarin wij moeten leven. En het wordt steeds erger.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Terug naar “Tegenstrijdige visies over Islam”