De bananenrepubliek der Nederlanden

Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Ozes »

Van mij mag Carnival failliet gaan.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door H.Numan »

Motiveer dat eens. Waarom mogen ze van jouw failliet gaan? Omdat je niet van cruisevakanties houdt? Omdat je onprettige ervaringen hebt met Carnival? Omdat ze mensen toch laten roken?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Ozes »

Het heeft wellicht te maken met het feit dat ze mensen van boord flikkerden als ze rookte?
Je legt het net zelf uit. En nee, dat heeft niets met hun recht van ondernemerschap te maken, het zijn een stel likkerds die in de goeie gratie van hun politieke vriendjes wilden komen.

Ze staan hoger op de ladder van de vrije markt dan meneer Danube, maar niet veel.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door H.Numan »

Carnival kondigde het groots aan. Elke overtreding zou streng bestraft worden. Hetgeen ze deden, en dat was niet bepaald slim. Een boete van +$ 2500 (zijnde de kosten van de klant) is buiten elke proportie. Dat gaf ze nogal wat negatieve publiciteit. Maar dat was -gelukkig- een uitzondering.

De reden waarom Carnival van rookvrij naar beperkt roken ging was puur economisch. De boot rendeerde best wel, maar alle andere schepen rendeerden veel en veel meer. Carnival vaart onder vreemde vlag, dat doen vrijwel alle cruise maatschappijen. Daarom konden ze van rookvrij overschakelen op beperkt roken, zonder enig probleem. Want de nationale (US) wetgeving geldt niet aan boord, wel die van Liberia. En Liberianen hebben ietwat urgentere problemen dan rookverboden. Rokende AK47's zijn daar veel ongezonder. En da's aantoonbaar ook. :wink2:

Een cafe heeft die mogelijkheid niet. Die kan dus failliet gaan, dat interesseert de fanatieke niet rokers geen mallemoer. Ze komen immers zelden of nooit in een cafe.

Restaurants hebben hetzelfde probleem: normaal nam ik een dessert, en daarna koffie met een sigaret. Uiteraard als de andere gasten van het gezelschap ook roken. Dat mag dus niet meer. Dus sla ik de koffie maar over. En omdat ik toch op de suiker moet letten sla ik het dessert ook maar over. En omdat ik dit soort betutteling absoluut niet waardeer laat ik dat in mijn fooi merken. Ipv van de gebruikelijke 10% of meer helemaal niks.

Restaurants merken dat heel erg goed. Zakenlunches bijvoorbeeld worden vaak vervangen door alternatieven waar je wel mag roken. Dat kost behoorlijk wat omzet. Als gasten toch lunchen, slaan ze vaak het dessert en de koffie maar over, om gelijk tot zaken te komen.

Gewone mensen hebben helemaal geen probleem met roken. Als je in een restaurant x tafels scheidt van de rest met bijv. een kort gordijn aan het plafond (rook stijgt; is warme lucht) en goede afzuiging is dat meer dan voldoende "bescherming" voor iedereen. Maar fanatieke niet rokers willen rokers niet zien. En zich niet in dezelfde ruimte bevinden. Dat is waar het probleem zit. Niet met de rokers, en ook niet met de gewone mensen die niet roken. Het zijn de 10% fanaten die het voor de rest verpesten.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Ali Yas »

H.Numan schreef:Gewone mensen hebben helemaal geen probleem met roken. Als je in een restaurant x tafels scheidt van de rest met bijv. een kort gordijn aan het plafond (rook stijgt; is warme lucht) en goede afzuiging is dat meer dan voldoende "bescherming" voor iedereen. Maar fanatieke niet rokers willen rokers niet zien. En zich niet in dezelfde ruimte bevinden. Dat is waar het probleem zit. Niet met de rokers, en ook niet met de gewone mensen die niet roken. Het zijn de 10% fanaten die het voor de rest verpesten.
Helaas brengt de gewoonte van rokers met zich mee dat ze een vrij groot gebied om zich heen verrijken met een penetrante geur die het genieten van bijvoorbeeld een mooi diner behoorlijk kan verpesten. In theorie is dat misschien wel op te lossen, maar in de praktijk kunnen de niet-rokers vaak (beter) op het dak gaan zitten. Rokers trekken zich weinig aan van niet-rokers.

Het probleem is de ongelijkheid dat rokers wel een last zijn voor niet-rokers maar niet andersom. De tolerantie is dus éénzijdig, en ik zie althans niet in waarom het altijd de niet-rokers zijn die de offers moeten brengen voor de smerige gewoonte van rokers. Laten zij er zelf maar voor zorgen dat ze anderen geen last bezorgen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door H.Numan »

Ali Yas schreef:Helaas brengt de gewoonte van rokers met zich mee dat ze een vrij groot gebied om zich heen verrijken met een penetrante geur die het genieten van bijvoorbeeld een mooi diner behoorlijk kan verpesten. In theorie is dat misschien wel op te lossen, maar in de praktijk kunnen de niet-rokers vaak (beter) op het dak gaan zitten. Rokers trekken zich weinig aan van niet-rokers.
Nee, dat is niet waar. Verreweg de meeste rokers trekken zich wel degelijk wat aan van wat hun omgeving zegt. Het rookverbod wordt grotendeels volledig nageleefd. Door rokers, uiteraard. Niet omdat ze een boete kunnen krijgen, maar omdat hun collega's of vrienden er bezwaar tegen hebben. Er zijn altijd mensen die zich niet aan de regels houden, maar dat heb je overal.
Het probleem is de ongelijkheid dat rokers wel een last zijn voor niet-rokers maar niet andersom. De tolerantie is dus éénzijdig, en ik zie althans niet in waarom het altijd de niet-rokers zijn die de offers moeten brengen voor de smerige gewoonte van rokers. Laten zij er zelf maar voor zorgen dat ze anderen geen last bezorgen.
Zonder je aan te vallen, zie je zelf dat dit volledig compromisloos is? Rokers mogen niet roken in openbare ruimtes. Verreweg de meeste rokers vinden dat volkomen begrijpelijk. Niet roken in de bioscoop of in de bus bijvoorbeeld (was vroeger heel gewoon). Je mag niet meer roken op het werk. Ook niet als iedereen in je kamer of sectie ook roken. Dat moet je tegenwoordig buiten doen. En dan zijn fanatieke niet rokers nog niet tevreden (want die mensen roken tenslotte), en klagen over a) viezigheid (het aantal asbakken op een rook plek is altijd veel te weinig) en b) dat die rokers extra pauzes hebben of nemen. Wat rokers ook doen, het is nooit goed.

Het enige compromis dat fanatieke niet rokers willen sluiten is een totaal verbod op tabak, maar wel met dien verstande dat mensen die rookten (dat is dan verboden) wel doorgaan met accijns betalen. Want dat willen ze uiteraard niet over nemen. :smile7:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De 'rechte' bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik sta als heel lang niet-roker volledig achter je betoog Numan. Onze beschaving is langzamerhand volledig doorgeslagen. In Cuba bijvoorbeeld rookt zowat iedereen en behoorlijk, tot op hoge en gezonde leeftijd. En dan heb ik het niet over sigaren maar sigaretten. Longkanker? Nooit van gehoord blijkbaar. De meeste uislaande branden vinden hun oorzaak niet in onachtzaam rookgedrag maar in kortsluiting. Dat is waar deze hedendaagse beschaving kapot aan gaat: BEWUSTE KORTSLUITING.

Je bent zwak en dan ga je eerder dood. Klaar!
Je bent sterk en dan word je oud. Klaar!


Ik heb toch al eens eerder geschreven dat 95% van de mensheid dom is?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Als een van de weinige EU provincies die nog geen burger in Jemen gekidnapt hadden, zijn we nu helemaal bij. Die uitzonderingspositie is voorbij.
'Ontvoerde Nederlander bevrijd in Jemen'
De Jemenitische autoriteiten hebben een Nederlander bevrijd die vorige week gekidnapt was in de regio ten zuidwesten van de hoofdstad Sanaa. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken bekendgemaakt. 'De man is naar Sanaa overgebracht en verkeert in goede gezondheid', aldus het officiële persbericht.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... emen.dhtml
Wie die is en wat die daar deed, wordt ons niet verteld. Ook niets over het losgeld.
Laatst gewijzigd door Mahalingam op di feb 19, 2013 1:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

OZB stijgt te hard in 220 gemeenten

Bericht door King George »

Stijging in 68 gemeenten meer dan 30 procent

Afbeelding

OZB stijgt te hard in 220 gemeenten

Reageer / bekijk reacties (10)

In de helft van de gemeenten is de OZB voor woningeigenaren sinds 2009 met meer dan de landelijke norm van 15 procent gestegen. 68 gemeenten gingen zelfs boven het dubbele van die norm, 30 procent. Dat blijkt uit onderzoek van de Vereniging Eigen Huis op verzoek van RTL Nieuws.

Let op: overal waar in de tool '€0,-',staat, is de gemiddelde OZB over dat jaar niet bekend.

Vorige week werd al bekend dat veel gemeenten de OZB in 2013 sneller laten stijgen dan met minister Plasterk van Binnenlandse Zaken is afgesproken. Dat blijkt geen incident te zijn. Sinds 2009 zou de OZB in gemeenten niet meer dan 15 procent gestegen mogen zijn. Maar het landelijk gemiddelde ligt op 16,5 procent, rekende Vereniging Eigen Huis uit.

De drie gemeenten waar de stijging de afgelopen jaren het grootst is, zijn het Brabantse Gemert-Bakel (170%), het Brabantse Heumen (94%) en het Gelderse Lingewaard (81%).

Lingewaard voerde in 2012 de lijst van snelste stijgers aan, Gemert-Bakel viel die twijfelachtige eer te beurt in 2011 en 2013. Opvallend genoeg is de stijging in Heumen vrij constant, en schommelt tussen de 12 en 27 procent.

Kamer geschrokken van cijfers
De oppositie in de Tweede Kamer reageert geschrokken op de cijfers. D66 en de PVV willen de minister vragen om opheldering in een debat. Bovendien vindt de PVV dat gemeenten de burger het te veel betaalde bedrag moeten teruggeven. De SP noemt het 'schandalig', maar begrijpt dat gemeenten besluiten tot stijging van de OZB, omdat ze er steeds meer taken bij krijgen. Het CDA vindt de stijging 'niet kunnen'.

Regeringspartij VVD vindt dat de Kamer terughoudend moet zijn met ingrijpen in een gemeentelijke belasting. Maar Pieter Litjens van de partij laat weten dat als de cijfers kloppen, hij vindt dat minister Plasterk zou moeten gaan kijken of de gemeenten gekort kunnen worden op de jaarlijkse bijdrage die ze van het Rijk ontvangen.


Lees ook:
Alles over jouw gemeente op RTL Nieuws Facts
'Misbruik OZB als melkkoe moet stoppen'


RTL
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door H.Numan »

De OZB wordt anders berekend dan de meeste mensen denken. Die denken dat het berekend wordt over de waarde van hun huis. Helaas. :tease:

De gemeentes kijken naar de opbrengst. Die was tot een paar jaar terug nogal fors. Dat hoge bedrag stellen ze als norm. Die norm wordt niet gehaald, omdat de waarde van huizen sneller keldert dan de Titanic. Aangezien de norm niet gehaald wordt, moet de OZB omhoog, anders wordt de norm niet gehaald. Logisch toch? Je ziet dat dit niets te maken heeft met de waarde van je huis. Dat staat op papier, maar papier is geduldig.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

En toevallig worden deze woekerstijgingen ook nog niet meegerekend in het CBS-prijsindexcijfer, omdat deze per gemeente teveel kunnen verschillen. Wat echter niet verschilt, is dat deze in nagenoeg alle gemeenten wèl het CBS-prijsindexcijfer ver te buiten gaat. Het gewogen gemiddelde wordt dus kunstmatig laag gehouden. Deze creatieve boekhouding is dus een babbeltruc in het nadeel van de huishoudens.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

Bij dit soort woekerheffingen die de reeds overbelaste schouders uiteindelijk zullen wegjagen manifesteren de gemeenten zich dus als stupid parasits. Volgend jaar zijn er overigens gemeenteraadsverkiezingen. Tijd om maar eens met voeten te gaan stemmen en colleges van B & W die teveel woekertarief in rekening hebben gebracht naar huis te sturen!

Saillante details:
- OZB hoogst in gemeenten met grote PvdA
- Lasten snel hoger door Groen Links en D'66
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door H.Numan »

Een hele belangrijke bijdrage aan de onroerend goed crisis wordt geleverd door de belastingdienst: je betaal altijd 6% overdrachtsbelasting. Dat betekend dat de meeste mensen -indien niet gedwongen - uitsluitend hun huis verkopen als ze er 6,5% meer voor krijgen. Dat is tamelijk logisch, lijkt me. Maar het betekend wel dat een huis automatisch 6% duurder wordt bij elke verkoop. Dat is met rente over rente, en dat loopt fenomenaal op als je het een paar keer doet:
  • basis prijs 100
  • 1e verkoop: 106
  • 2e verkoop: 112.36
  • 3e verkoop: 119.1
  • 4e verkoop: 126.24
  • 5e verkoop: 133.82
  • 6e verkoop: 141.85
Let wel, dit heeft niets met de leeftijd of kwaliteit van het huis te maken, of met tijd tussen de verkopen. De woning is exact gelijk, maar die 6% verhoging moet je altijd betalen. Je verdient zelf helemaal niets, want dit is puur voor de belasting. Dus als je huis destijds Fl 100.000 kostte en je kunt het nu verkopen voor Fl 141.850 heb je er (zelf) niets op verdient.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Wet van de jungle: een goede daad blijft niet ongestraft.
Eerste hulp kost inwoner Woerden boete
...Ik zag toen links op het gladde trottoir een daar gevallen oudere vrouw liggen. Niemand hielp haar. Ik parkeerde mijn auto links en hielp de vrouw. Zij had hevige pijn en ze dacht dat haar arm uit de kom was. Na haar overeind te hebben geholpen, begeleidde ik haar naar de Achterstraat om haar af te zetten bij een bekende.

Toen ik bij terugkomst zag ik een bekeuring van 90 euro voor foutparkeren had gekregen legde ik de twee verbalisanten - nog steeds op straat - de kwestie voor. Na uitleg wilden zij niets weten van het verhaal of van clementie. Zij meldden dat er geen bekeuring was verstrekt aan mij als persoon maar aan mijn auto!
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/ ... MI.twitter
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Ariel »

Zij meldden dat er geen bekeuring was verstrekt aan mij als persoon maar aan mijn auto!
:lol: En dan nu maar hopen dat de auto genoeg geld op zijn rekening heeft staan om de bekeuring te betalen.

Ik denk wel dat de eigenaar van de auto de oude vrouw beter had kunnen laten liggen en een ambulance gebeld had. Je weet nooit wat het slachtoffer gebroken heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

Weerloze oude vrouwen hoeven dus niet te rekenen op een helpende hand van oom agent. De politie treedt liever op als een verlengstuk van de fiscale lange arm.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der kolonieën

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:
King George schreef:VVD voor zelfstandig Curaçao
DEN HAAG - De VVD zou het een goede zaak vinden als Curaçao onafhankelijk wordt. „Ik gun het ze van harte, van ons krijgen ze alle steun”, laat een woordvoerder zaterdag weten in reactie op de Curaçaose verkiezingen.


„Helmin Wiels (onafhankelijkheidspartij Pueblo Soberano) moet wel zelf stappen gaan ondernemen. En als ze niet verzelfstandigen, worden ze geacht zich aan de regels te houden”, aldus de zegsman. Doet Curaçao dat niet, dan wordt wat de VVD betreft de geldkraan dicht gedraaid.
De Telegraaf
De geldkraan dichtdraaien. Dit is nu de derde generatie politici die daarmee aankomt. Dat gebeurt nooit want dan dreigt men daar zelfstandig te worden (en geen snoepreisjes voor onze politici) en dan gaate kraan weer open wegens gebrek aan alternatief. Al 70 jaar lang wordt zo de integriteit van ons Koninkrijk bewaard. Het kost miljarden per jaar.
"White man's burden" en zo.

PVV boycot overleg met parlement Curaçao

PVV boycot Koninkrijksoverleg vanwege doodsbedreigingen

(Novum) - De PVV doet komende week niet mee aan het Interparlementair Koninkrijksoverleg (IPKO), waarin de parlementen van Nederland, Aruba, Curaçao en Sint Maarten elkaar twee keer per jaar ontmoeten. Reden is de deelname van Helmin Wiels, de voorman van onafhankelijkheidspartij Pueblo Soberano die in oktober de verkiezingen op Curaçao won.

Wiels verkondigde eerder dat makamba's - blanke eilandbewoners die geen Papiamento spreken - in bodybags terug naar Nederland zouden moeten. PVV-Kamerlid Sietse Fritsma weigert aan tafel te zitten met 'een man die Nederlanders kennelijk dood wil hebben'.

"Wiels heeft het Nederlandse volk zwaar bedreigd met zijn racistische en gruwelijke oproep tot geweld", zegt de PVV'er in een verklaring. "Dat hij nu als delegatielid van Curaçao in het land van de makamba's zoete broodjes komt bakken maakt van het IPKO een schertsvertoning waar geen enkele Nederlander aan mee zou moeten doen." Ook Peter van Dijk, PVV- woordvoerder koninkrijksrelaties in de Eerste Kamer, boycot het overleg.

Het Interparlementair Koninkrijksoverleg vindt plaats van dinsdag tot vrijdag. De ontmoeting is bedoeld om tot meer onderling begrip te komen.


Nieuws.nl
Laatst gewijzigd door King George op di mar 05, 2013 1:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Ozes »

Een groot deel lezers van de telegraaf steunden de man in zijn racistische en genocidale oproep. Waaruit ook blijkt dat de grote meerderheid van mensen die 'tegen racisme' zijn gewoon anti-blank zijn.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

Ozes schreef:Een groot deel lezers van de telegraaf steunden de man in zijn racistische en genocidale oproep. Waaruit ook blijkt dat de grote meerderheid van mensen die 'tegen racisme' zijn gewoon anti-blank zijn.
Racisme is geen zaak van blanken, maar een zaak tegen blanken.

Misschien als reactie op de bedreigingen met body bags maar eens de Nederlandse "money bags" blijvend achterhouden. Ze zullen ook gek staan te kijken als we onze investeringen terugtrekken. Eens kijken of ze dan nog zo'n grote bek durven op te zetten. Al met al denk ik dat we de Antillen vroeg of laat beter kwijt dan rijk kunnen zijn; In ieder geval wat daar woont!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De schreeuw om Robin Hood!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Maar het betekend wel dat een huis automatisch 6% duurder wordt bij elke verkoop. Dat is met rente over rente, en dat loopt fenomenaal op als je het een paar keer doet:
Ja ja, als je het een paar keer doet. Maar dat is lang geleden. Trouwens, is het niet zo dat men die overdrachtsbelasting wil afschaffen?

Vroeger moest men belasting betalen naar ratio van het aantal ramen dat het huis rijk was. Dus ging men in recessie tijden menig raam dicht metselen. Fraai gezicht! Typisch overheid: Haal het licht weg uit de ogen van de mensen. Belasting is nodig, maar doe het op een eerlijk gezonde manier. En niet op een manier die zeuren waardig is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

met 50.000 inwoners is Sint-Maarten een klein stadje, bestuurlijk gezien. Maar de macht die dat kleine stadje heeft is buitenproportioneel. Zo hebben ze 15 Statenleden (zo iets als gemeenteraadslid bij ons) en die zitten bij het overleg dat nu gaande is. Daar bakken ze zoete broodjes met onze kamerleden (behalve de PVV). Onze kamerleden krijgen 7000 euro voor een volle dagtaak en die van Sint-Maarten krijgen 9000 per maand voor 1 dag per week.
Kassa voor politici St.-Maarten
AMSTERDAM -

De parlementariërs van Sint-Maarten werken hooguit een dag in de week, maar verdienen een exorbitant salaris van 9000 euro per maand. De meesten hebben gewoon een andere baan. Daarover trekken de VVD en SP aan de bel.

„Belachelijke zakkenvullerij, terwijl de bevolking van Sint-Maarten steeds verder wordt uitgeknepen”, aldus SP-Kamerlid Van Raak. VVD-Kamerlid Bosman noemt het „behoorlijk extreem en een zoveelste verkeerd signaal richting Nederland”.

Vandaag ontvangt de Tweede Kamer Statenleden uit Aruba, Curaçao en Sint-Maarten voor het Interparlementair Koninkrijksoverleg. VVD en SP zetten dat met hun stevige kritiek op scherp.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2135 ... ten__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

In Januari was Plasterk op St-Maarten om daar met het gemeentebestuur (dat zich regering noemt) te praten. En zo werd hij warm onthaald door Roland Duncan, minister van Justitie. En het was echt geen gesprek met het pistool op tafel. Duncan heeft zijn pipa keurig netjes in zijn zak gehouden.
Duncan gewapend tijdens gesprek met Plasterk
PHILIPSBURG - Roland Duncan, minister van Justitie van het eiland Sint-Maarten, had in januari een vuurwapen bij zich tijdens een gesprek gevoerd met Ronald Plasterk, minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Dit bevestigen inlichtingenbronnen tegenover De Telegraaf. Plasterk bezocht eind januari tijdens een kennismakingsreis Aruba, Curaçao en Sint-Maarten.
De justitieminister Duncan is permanent gewapend, zo ontdekte ook Plasterks voorgangster Spies op werkbezoek op Sint-Maarten.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2136 ... rek__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Roland Duncan, minister van Justitie zal ook in de Nieuwe Kerk erbij zijn als PWA tot WA-Max wordt gemaakt.
De vraag is: zal die dan ook zijn pistool in zijn enkelholster bij zich hebben?
De StaatsTV gaf er aandacht aan: St.Maarten wordt bestuurd door een boevenbende en we mogen er niets tegen doen. Ja, wel zijn wij verplicht om tekorten aan te vullen want volgens de VN hebben wij een zorgplicht. (variatie op white man's burden)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Hier een voorbeeld van multiculturele verrijking waar de politie geen weg mee weet.
Dode aap op achterbank
EIJSDEN - Een lugubere vondst tijdens een verkeerscontrole op de A2 bij Eijsden. In een auto, bestuurd door een Congolees, zagen marechaussees een zak liggen waaruit twee handjes staken.
Ja, dan wil je als agent daar dan wel even haring of kuit van hebben. Het is nogal luguber voor onze agenten die nog niet volledig in de volle multiculturele werkelijkheid staan.
De marechaussees zetten de auto direct af met afzetlint als plaats delict. Onderzoek van een forensisch rechercheur en later het NFI wees uit dat het ging om een dode aap, die in stukken was gesneden.„Mogelijk was het apenvlees voor consumptie bedoeld”, aldus de marechaussee, die de zaak hoog opneemt.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2138 ... ank__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Ik denk niet dat dit met culturele verrijking te maken heeft. Er zijn aapjes zoek en ik denk ook niet dat die in de kookpot beland zijn, daarvoor zijn ze te veel geld waard.

Dwergapen gestolen uit dierenpark Wissel
Uit dierenpark Wissel bij het Gelderse Epe zijn in de nacht van woensdag op donderdag zeldzame dwergaapjes gestolen. Het gaat in elk geval om leeuwapen, zilveroeistities, dwergzijdeapen en een Pinché-aapje. De dierentuindirectie heeft aangifte gedaan, aldus een woordvoerster donderdag.
[...]
De winterkou is een ernstige bedreiging voor de 13 zeldzame dwergaapjes. 'Het zijn dieren uit warme landen. Ze hebben een koudeklap gehad toen ze zomaar uit hun hokken zijn meegenomen naar buiten. We hopen dat ze op zijn minst warm ingepakt in een goed verwarmd voertuig zijn vervoerd', zei een woordvoerster van het dierenpark donderdag desgevraagd.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... ssel.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie