Gewelddadig de Islam bestrijden.

Moderator: M

Wie van jullie zou, als het moet de Islam met geweld willen bestrijden?

Als het moet zal ik het doen.
20
50%
Nee geweld is niet goed.
20
50%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Gewelddadig de Islam bestrijden.

Bericht door Hayat »

Wie van jullie zou, als het moet de Islam met geweld willen bestrijden, en waarom? Want ik vraag me steeds af of hier geen gewelddadige mensen zijn.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Nee, ik ben Voltairist ...

“Ik verfoei uw mening, maar ik zal mijn hele leven lang strijden voor uw recht om ze te uiten”

Wij hebben wel het recht en de plicht om verzet te bieden ….
zoals op dit forum bijvoorbeeld … niet met matrakken, noch met machinepistolen … niet met molotovs of zwaarden, ….
maar met woorden, met poëzie, met muziek, ....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Nou, dit is wel een vage vraag.
Ik ben heel vredelievend, maar als iemand aan mijn kinderen zou durven raken, dan zou ik gewelddadig worden, zoiets als wettige zelfverdediging kan ik ook nog inkomen.

Verder ben ik de vredelievendheid in persoon.

Voorbeeld : een oude bebaarde geilaard bekeek één van mijn dochters met slijmerige "kennersblik", heb hem dan in het Arabisch gevraagd of hij zich niet schaamde... Is dat gewelddadig ?
Mocht hij haar aangeraakt hebben, dan zou er nog een orrvijg bij te pas gekomen zijn. Matig gewelddadig zou ik zo zeggen.

Als iedereen zich normaal gedraagt en zich aan de regels houdt, waarom zou er dan geweld nodig moeten zijn ? Wij hebben daar toch wetten voor ?
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Onder geweld moet je neit gana denken aan protonenbommen of aan kruisraketten. Lichamelijk geweld messen en revolvers tellen ook mee.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

sprot schreef:Nee, ik ben Voltairist ...

“Ik verfoei uw mening, maar ik zal mijn hele leven lang strijden voor uw recht om ze te uiten”

Wij hebben wel het recht en de plicht om verzet te bieden ….
zoals op dit forum bijvoorbeeld … niet met matrakken, noch met machinepistolen … niet met molotovs of zwaarden, ….
maar met woorden, met poëzie, met muziek, ....
Juist, we strijden voor de vrede. En geweld gebruiker is zoiets als sex bedrijven voor de maagdelijkheid.

Een ideologie die, zoals de Islam, geweld nodig heeft is fout. Punt aan de lijn.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Juist, we strijden voor de vrede.
We? Sorry maar 50% was voor geweld als het moet.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Beste Hayat,

ik ben in principe tegen geweld, laat dat duidelijk zijn. er is echter een maar....

als je de geschiedenis van de islam bekijkt, dan hebben moslims overal geweld gepleegd om hun doel te bereiken. zie theo van gogh. de schrik tegen moslimgeweld is zo groot dat een "theater stuk of opera" door de organisatoren in Duitsland is afgelast, want men was bang voor gewelddadige reacties.

als je deze feiten in het oog houdt, want er is maar een religie die dat doet, dan is het logisch dat "wij" ons gaan verdedigen. het geweld komt steeds dichterbij, onze vrijheid, democratie en normaal omgaan met mensen wordt verstoord (man-vrouw). dat willen wij voorkomen. tot nu toe is alles getolereerd, maar dat heeft zijn grenzen. het geduld raakt een keer op. de spanning is nu al voelbaar en als dat zich in geweld uit dan is het resultaat verschrikkelijk. want: ook onder niet moslims (hindoes, boedhisten, christenen, joden etc) zullen doden vallen. ik denk dat europa gezuiverd wordt van donkere rassen. (maar dat is mijn inzicht). als de moslim tot inkeer komt en zich menselijk gaat gedragen (respect voor homo's, anders gelovigen, vrouwen) dan komt het goed. maar daarvoor zul je de koran moeten herschrijven/veranderen.

wie weet....
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Dat heet beschermen dat is iets anders. Wat ik geweld noem is dat omdat vanuit jouw persoonlijek bevindingen de Islam haat je eht echt nodig vindt om de islam te bestrijden en als dat dus neit lukt met normala praten geweld gebruikt.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Hayat schreef:Dat heet beschermen dat is iets anders. Wat ik geweld noem is dat omdat vanuit jouw persoonlijek bevindingen de Islam haat je eht echt nodig vindt om de islam te bestrijden en als dat dus neit lukt met normala praten geweld gebruikt.
Dat had ik al door. Maar de meeste die hier stemmen duidelijk niet. Herhaal de vraag nog 's, misschien.
Hayat schreef:We? Sorry maar 50% was voor geweld als het moet.
Tussen ons: 'we' was meer 'sprotje en ik' dan wat anders. :-)

Ik spreek meestal niet uit naam van heel de gemeenschap hier. Dat kan ik niet, want daarom is het een forum en geen gemeenschappelijke verklaring.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Hayat schreef:
Dat heet beschermen dat is iets anders. Wat ik geweld noem is dat omdat vanuit jouw persoonlijek bevindingen de Islam haat je eht echt nodig vindt om de islam te bestrijden en als dat dus neit lukt met normala praten geweld gebruikt.


Dat had ik al door. Maar de meeste die hier stemmen duidelijk niet. Herhaal de vraag nog 's, misschien.

Hayat schreef:
We? Sorry maar 50% was voor geweld als het moet.


Tussen ons: 'we' was meer 'sprotje en ik' dan wat anders.

Ik spreek meestal niet uit naam van heel de gemeenschap hier. Dat kan ik niet, want daarom is het een forum en geen gemeenschappelijke verklaring.

mvg,
Ketter
Ow oke :D
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

Koran 5:64 Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief.

Als de strijd tegen de Islam slechts in jullie koppen blijft heb ik vrede mee. Maar denkt gij niet dat ik niet zal terug vechten om mijn religie te verdedigen waneer jullie zieke geesten jullie tot daden tegen de Isalm aanzet?

Koran 2:190 En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

Ga niet denken dat ik niet terug zal vechten als ik uit mijn huis word verdreven alleen omdat ik gelovig ben en wanneer allerlei onrecht tegen me wordt aangedaan? Wij zullen zeker terug vechten. Want dat is een gebod Gods.

Koran 22;39-40 Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan. Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: "Onze Heer is Allah." …

Ik zal wel aan de regels van de Koran houden. Niet aanvallen totdat de vijand Gods aanviel. En wanneer de vijand Gods bijna verslagen wordt en "vrede" roept zal hij vrede vinden:

Koran 2:192 Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Maroc_21 schreef:In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

Koran 5:64 Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief.

Als de strijd tegen de Islam slechts in jullie koppen blijft heb ik vrede mee. Maar denkt gij niet dat ik niet zal terug vechten om mijn religie te verdedigen waneer jullie zieke geesten jullie tot daden tegen de Isalm aanzet?

Koran 2:190 En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

Ga niet denken dat ik niet terug zal vechten als ik uit mijn huis word verdreven alleen omdat ik gelovig ben en wanneer allerlei onrecht tegen me wordt aangedaan? Wij zullen zeker terug vechten. Want dat is een gebod Gods.

Koran 22;39-40 Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan. Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: "Onze Heer is Allah." …

Ik zal wel aan de regels van de Koran houden. Niet aanvallen totdat de vijand Gods aanviel. En wanneer de vijand Gods bijna verslagen wordt en "vrede" roept zal hij vrede vinden:

Koran 2:192 Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

mvg,
Ach, hou effe op met dreigen, Maroc. Dat doet nu niet ter zake.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gewelddadig de Islam bestrijden.

Bericht door Monique »

Hayat schreef:Wie van jullie zou, als het moet de Islam met geweld willen bestrijden, en waarom? Want ik vraag me steeds af of hier geen gewelddadige mensen zijn.
Op de vraag zoals die hierboven verwoord is moet ik heel hard NEE zeggen.
Ik wil helemaal geen islam "bestrijden"

Wanneer de vraag zou zijn "wie van jullie zou, als het moet de eigen vrijheid met geweld willen verdedigen?
Dan.... antwoord ik met een luidkeels JA!
Met alle middelen die mij ter beschikking staan.
Amorele atheistische nitwit
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Salaam Aleykoum

Islam zal nooit men nooit kunnen bestrijden.
Diep in jullie schuilt een Moslim...
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

Wat monique zegt!
FFD olé
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Als ik in bijvoorbeeld in Dafur, Nigeria, Somalië woonde zou ik de agressieve islam met gelijke wapens bestrijden.
Hier bestrijden we ook de terroristische islam met wapens. Het zijn verschijningsvormen van de islam die door uitleg van de koran gelegitimeerd worden.
Wie roept dat dat de ware islam niet is, is als de katholiek die beweert dat de kruisvaarders of inquisitie niet het ware katholicisme vertegenwoordigde.
De ware islam of het ware katholicisme bestaat alleen in sommige hoofden (die ook nog onderling van elkaar verschillen), dat zijn dus hersenschimmen.
Je neemt de islam als totaal-verschijnsel, of niet. Datzelfde geldt voor katholicisme of welke andere religie dan ook.
Het totaal aan actuele verschijningsvormen is het geheel.
Daarbij is het helaas nog buitengewoon opvallend dat moslims die roepen dat het de ware islam niet zou zijn, het bij veroordelen laten en weinig of niets actief doen om aan geweld een eind te maken.
Geweld zit in de cultuur én structuur van de islam.
De neiging om het recht in eigen handen te nemen, zien we nu ook weer in België, helaas.
Verder kunnen we volstaan met een actieve, niet geweldadige, bestrijding van de islam in Nederland, voor zover die kenmerken vertoont die in strijd zijn met ons normen en waardenpatroon.
-Homo's met rust laten
-Vrouwen niet onderdrukken
-Geen onderscheid maken tussen wij-en-zij, waardoor je mag liegen, bedriegen, frauderen, oplichten zolang het om kafirs gaat
-geen sharia invoeren
-geen polygamie
-en een heleboel dingen die mu nu even niet te binnen schieten
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Wat Nayla zegt!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Maroc_21 schreef:In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

Koran 5:64 Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief.
De integrale tekst van 5.64 is wel wat anders, beste Maroc.
Ik leg deze tekst ook altijd graag naast de integrale tekst van 5.34 die vaak, selectief geciteerd, wordt gebruikt als vredestekst.
Er staat echter wel degelijk in dat wie wanorde schept gedood mag worden.
Zo zijn er bijvoorbeeld wel een paar journalisten gedood, wat zeg ik: een paar?, honderden inmiddels
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Peter Louter schreef:Zo zijn er bijvoorbeeld wel een paar journalisten gedood, wat zeg ik: een paar?, honderden inmiddels
Door Amerikaanse en Israelische bombardementen zul je bedoelen zeker!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Ja, die zijn er ook. Maar ik ken iemand die het alleen voor Iran bijhoudt.
68 sinds 1-1-2000
Dan reken ik nog maar niet alle die in de gevangenis zitten, gemarteld zijn of tot de vermisten behoren.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik heb niks tegen geweld zolang het een doel heeft.
Het beschermen van:
- mijn dierbaren, hun vrijheid en welzijn
- mijn vrijheid, leven en welzijn
- ons democratisch systeem
- andere mensen die ik het beschermen waard vind
- mijn bezittingen
- andermans bezit.

Als een stel totalitaire figuren een burgeroorlog begint, dan ben ik bereid ze te bestrijden. Voor mijn vrijheid ben ik bereid te sterven en desnoods te moorden want zonder vrijheid heb ik geen leven en mijn dierbaren geen toekomst.

Pacifisme werkt niet weet ik uit ervaring. Ik ben als kind diverse keren door leeftijdsgenoten mishandeld. Geen reden; gewoon voor de lol. Als iemand je pijn doet en jij doet niks terug dan gaat hij gewoon door met slaan zolang hij wil. Als je hem en eventuele vriendjes meerdere keiharde klappen terug geeft, houdt hij op. Als hij van te voren weet dat hij verliest, dan bedenkt hij zich wel drie keer.

Bepaalde mensen gedragen zich alleen als ze weten dat je in staat en bereid bent om hen flink wat pijn te doen als ze wat proberen. Jammer maar waar.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Wat Linda zegt.

Als handen afgehakt gaan worden en vrouwen gestenigd: ga ik in het verzet.

Als islam een persoonlijk geloof is: geen probleem.
De boom herken je aan zijn vruchten
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Mijn godsdienstbeleving is voor mij een vrijheid. Bestrijden jullie de Islam dan nemen jullie mijn vrijheid af.

Salaam Aleykoum
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Mijn godsdienstbeleving is voor mij ook mijn vrijheid en wie mijn vrijheid neemt zal ik bestrijden.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Maroc_21 schreef:Mijn godsdienstbeleving is voor mij ook mijn vrijheid en wie mijn vrijheid neemt zal ik bestrijden.
Tja... dat wist ik Maroc.
Ik was allang op de hoogte van jouw "vredelievende" gedachte gang.
Vandaar dat ik jou zo gevaarlijk vind.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie