Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

en deze heeft spijt en wil terug naar papa en mama!
18-jarige bekeerling in Syrië wil naar huis

07:20 Antwerpen Stad Er duikt nog een verhaal op van een Antwerpse bekeerling in Syrië. Dit keer gaat het om de 18-jarige Jejoen Bontinck. Zijn verhaal is bijzonder tragisch. Hij slaagde er in om contact op te nemen met zijn ouders. Hij wil naar huis komen maar mag niet. Hij moet meestrijden tegen wil en dank.

Jejoen Bontinck vertrok op 22 februari met moslimbroeders op vakantie. Pas veel later vernam zijn vader dat zijn zoon moest vechten in Syrië. Vader Dimitri is woedend op alle overheidsinstanties die het vertrek van zijn zoon niet konden beletten.
Het verhaal van Jejoen is een variante op het verhaal van de 19-jarige Brian die ook in Syrië vecht.

'Vakantie'
Jejoen stond tot zijn 18 jaar onder toezicht van de jeugdrechter. “Op 29 januari was hij jarig. Op 22 februari vertrok hij met zijn moslimbroeders zogezegd op vakantie. Onder valse voorwendsel werd hij naar Caïro gelokt om de islam te bestuderen. Maar hij kwam terecht in een opleidingskamp", vertelt vader Dimitri. "De instructeurs waren Engelsen, Fransen en Amerikanen, de wapens Belgisch. Hij kon dat niet aan en wilde naar huis. Maar zijn paspoort, gsm, camera en kledij waren hem afgenomen.”

“Toch heeft hij enkele keren gebeld met een gsm van iemand anders. De laatste keer was vorige week donderdag. Hij zat ergens in Syrië in een villa, maar mocht niet zeggen waar. Ik ben depressief en ziek, zei hij. Ik wil zo snel mogelijk naar huis maar ik mag niet van de organisatie. Hij kwam de villa niet buiten maar de organisatie had hem duidelijk gemaakt dat er geen enkele reden was om niet mee te strijden. Ze houden hem daar vast tegen zijn wil.”

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/ ... -huis.aspx
Vader Dimitri had misschien wat sneller kunnen optreden zodat zoonlief niet onder toezicht van de jeugdrechter hoefde te worden geplaatst en zodat ons Jejoeneke niet in contact met de verrijkertjes was gekomen.

PS. Zou Jejoen in feite niet Jeroen zijn maar uitgesproken door iemand die de Nederlandse "R" niet kan uitspreken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

circe schreef:
PS. Zou Jejoen in feite niet Jeroen zijn maar uitgesproken door iemand die de Nederlandse "R" niet kan uitspreken?
:lol: Ook de Telegraaf heeft het over een Jejoen. Dit is Jejoen BontinckAfbeelding
Hij ziet er excotisch uit dus misschien is zijn mama niet van Belgie?

De Telegraaf kopt met...."Jonge moslimstrijder gevangen in Syrië" en dat Jejoentje zich misbruikt voelt door Sharia4Belgium.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Papa van Jejoen is waarschijnlijk Grieks en hij heeft een Nigeriaanse vrouw. Vandaar de excotische uitstraling van zoon Jejoen.
‘Ik heb Belkacem gesmeekt mijn zoon met rust te laten'

Amper een maand na zijn 18de verjaardag vertrok Antwerpenaar Jejoen Bontinck ‘op reis'. Via in België achtergebleven moslimbroeders achterhaalde vader Dimitri dat zijn zoon zich, net als Brian De Mulder (19), in Syrisch oorlogsgebied bevindt. Ook hij wijst naar de kwade rol die Sharia4Belgium daarin heeft gespeeld. ‘Ze ronselen onder het mom van het ware geloof al maanden jongeren die ze kunnen bespelen. Als ouder sta je machteloos.'

Een tv-reportage in 2011 over een gevonden kalasjnikov bij een kopstuk van Sharia4Belgium deed de ogen van Antwerpenaar Dimitri Bontinck opengaan. ‘Ik zat die avond samen met mijn vrouw televisie te kijken. Fouad Belkacem werd op VTM geïnterviewd over de vondst van het wapen. Naast hem zagen we onze zoon zitten. We vielen haast uit onze zetel. We wisten echt waar niet dat hij zich met radicale moslims inliet. Ik heb meteen naar de politie gebeld dat ze onze Jejoen daar moesten gaan halen. Hij was in gevaar.'

In die periode was hij meer bij vrienden dan thuis. ‘We hadden helemaal niet door dat Jejoen zich bekeerd had tot de islam', vertelt Dimitri. Lijdzaam moesten Dimitri en zijn Nigeriaanse vrouw toezien hoe hun puberende zoon de voorbije twee jaar van hen vervreemdde. ‘Steeds vaker ging hij naar bijeenkomsten van Antwerpse salafisten. Hij brak ook met zijn studies, want hij wou naar eigen zeggen islamkunde gaan studeren in het buitenland.'

Belkacem thuis uitgenodigd

Vader Dimitri besefte dat zijn zoon beetje bij beetje door Sharia4Belgium, en dan met name Fouad Belkacem, werd gebrainwasht. Hij greep in. ‘Ik ben naar de politie gestapt en ben de situatie ook gaan aankaarten bij het parket. Grijp in, want het loopt uit de hand met Antwerpse jongeren die zich plots willen bekeren. ' Veel haalde dat volgens de vader niet uit. ‘Sharia4Belgium werd ongemoeid gelaten.' Een sociaal assistente hield twee jaar lang een oogje in het zeil. Tot Jejoen begin dit jaar meerderjarig werd.

En Dimitri ging ver om zijn zoon uit de klauwen van Sharia4Belgium te redden. Hij dook onverwacht op in hun ‘hoofdkwartier'. ‘Om hun doen en laten – en vooral dan dat van mijn zoon – in de gaten te houden. Telkens wanneer ik er was, zaten ze koranverzen te studeren en waren er lezingen over het ware salafistische geloof . Er gebeurden geen illegale dingen. En toch vertrouwde ik het niet.'

En daarom nodigde hij Belkacem en enkele andere kopstukken ook driemaal uit ten huize Bontinck. ‘Ik wou weten wat hij van plan was, wat zijn drijfveren waren om mijn zoon zo in de war te brengen. Ik smeekte hen om Jejoen met rust te laten. Belkacem zei te begrijpen dat Jejoen op tijd thuis moest zijn, moest studeren en mensen helpen. De Belkacem die je te zien krijgt, en diegene die achter de schermen de touwtjes in handen heeft, zijn twee totaal verschillende personen.'

Wenend aan telefoon

Op 22 februari vertrok Jejoen ‘een weekje op reis naar Nederland met vrienden'. ‘Op wat chatberichten met zijn jongste zus na, hebben wij sindsdien niets meer rechtstreeks van hem vernomen', vertelt Dimitri. ‘Al weet ik via zijn moslimvrouw – mijn zoon blijkt plots ook getrouwd – dat hij wel degelijk in Syrië zit, en niet studerend in Caïro zoals zijn laatste versie luidde.'

Uit die telefoongesprekken met zijn moslimvrouw blijkt dat hij terug naar huis wil. ‘Hij belde haar vorige week al wenend. Dat hij er net een tiendaags kamp had opzitten waarin hij een wapen had leren hanteren. En dat hij zijn geld, paspoort en gsm had moeten afgeven. Hij zit klem. Hij wil naar huis, maar zegt niet te kunnen.'

Zelf op zoektocht in Syrië

Jejoens ouders weten niet wat gedaan. Al weken hebben ze amper geslapen. Ze zijn even radeloos als de ouders van die andere verdwenen Antwerpenaar, Brian De Mulder (19). Dimitri, gewezen VN-blauwhelm, overweegt om volgende week zelf naar Syrië af te reizen.

‘Wat moet je als vader anders doen? Wachten op het bericht dat je zoon gesneuveld is? Je hebt als ouder echt het gevoel dat je alleen staat. Ik heb politie en parket gewaarschuwd dat het totaal uit de hand aan het lopen was met het brainwashen van Antwerpse jongeren. Twee jaar geleden al. Ik werd niet serieus genomen. Nu rest ons enkel nog te hopen dat onze zoon, die tegenwoordig Sayfullah Ahlu Sunna heet, op een dag opnieuw levend voor de deur staat.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 1_00513653'
Facebook van Sayfullah Ahlu Sunna . Het ziet er keurig islamitisch bling bling uit. Met het bekende..."Know that paradise is under the shade of sword."
http://www.facebook.com/Sayffff
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

papa is helemaal niet Grieks. "BONTINCK" is een gewone Vlaamse achternaam. (zie http://www.familienaam.be/)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Kamer: reisdocument jihadstrijders afpakken

Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer wil dat het kabinet serieus bekijkt of het mogelijk is om Nederlandse jongeren hun reisdocument (paspoort) af te nemen als duidelijk is dat ze naar Syrië willen om daar te gaan vechten. PvdA, CDA en VVD vragen daarom.

Aanleiding is de toename van het aantal Nederlandse jongeren van Marokkaanse of Turkse afkomst dat als jihadstrijder naar Syrië of landen in Afrika reist om daar te gaan vechten. Een kleine 100 Nederlanders is inmiddels afgereisd, meldde Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) Dick Schoof onlangs. Twee van hen zouden de afgelopen week zijn omgekomen in de burgeroorlog in Syrië.

Paspoortwet

PvdA, VVD en CDA vinden dat gekeken moet worden naar het afnemen van een paspoort, om te voorkomen dat de jongens voor de jihad naar Syrië vertrekken. Volgens PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch biedt de paspoortwet die mogelijkheid.

CDA en VVD willen mogelijk nog verder gaan en uitgezocht zien of het mogelijk is de nationaliteit af te nemen van jihadstrijders. Dat kan in elk geval alleen als ze een dubbele nationaliteit hebben.

Oorlogsrecht

VVD-Kamerlid Klaas Dijkhoff heeft minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) gevraagd of het mogelijk is om jongeren die hebben meegevochten met een terroristische organisatie bij terugkeer het Nederlandse staatsburgerschap te ontnemen. Dijkhoff wil ook weten of de jongeren in Nederland volgens het oorlogsrecht kunnen worden vervolgd als duidelijk is dat ze zich in bijvoorbeeld Syrië schuldig hebben gemaakt aan misdaden tegen de menselijkheid. Hij vraagt ook of een sanctie op het reizen naar bepaalde gebieden mogelijk is.

Afschrikwekkend

Al dit soort maatregelen kunnen volgens Dijkhoff helpen voorkomen dat jongens naar Syrië reizen. „Maar heel cru gezegd, het feit dat er nu twee jongens zijn overleden heeft wel de meest afschrikwekkende werking. Alleen wil je niet dat het zo ver komt.”

PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch hamert vooral op preventie. Via een anti-radicaliseringsplan moet voorkomen worden dat de jongens naar het buitenland vertrekken. Ouders, scholen, imams politie, iedereen moet samenwerken om de jongens zolang ze nog in Nederland zijn niet te laten radicaliseren. „Het is verschrikkelijk voor hun ouders. Het zijn onze jongens en die moeten we tegen zichzelf in bescherming nemen.”

Snel ingrijpen

Ook het CDA wijst op het belang van heel snel ingrijpen bij jongens die dreigen te radicaliseren of anderszins onaanvaardbaar gedrag vertonen. „We moeten niet meer accepteren dat Jeugdzorg door ouders wordt weggestuurd. Dan kun je erop wachten dat de jongens op een gegeven moment jeugd-tbs krijgen.”

De PVV is het hardst in het oordeel over de jihadstrijders. „Laat ze maar naar Syrië gaan als ze dat zo graag willen. Daar lopen ze het risico overhoop geschoten te worden en als ze toch terugkomen moeten ze wat mij betreft meteen worden opgesloten in een speciale gevangenisafdeling voor terroristen”, zegt PVV-Kamerlid Louis Bontes. „Dat is afschrikken, dan is preventie niet nodig.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2141 ... en___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Pilgrim »

De PVV is het hardst in het oordeel over de jihadstrijders. „Laat ze maar naar Syrië gaan als ze dat zo graag willen. Daar lopen ze het risico overhoop geschoten te worden en als ze toch terugkomen moeten ze wat mij betreft meteen worden opgesloten in een speciale gevangenisafdeling voor terroristen”, zegt PVV-Kamerlid Louis Bontes. „Dat is afschrikken, dan is preventie niet nodig.”
Daar ben ik wel mee eens, maar uiteindelijk moeten ze ook het land (en Europa) uit en dat kan door hun Nederlandse paspoort gewoon in te trekken.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Een paspoort hebben staat los van de nationaliteit. Hoe het nu is weet ik niet maar vroeger was een paspoort krijgen een gunst van de overheid die deze gunst ieder moment zonder rechterlijke tussenkomst kon intrekken. Moest je toch naar het buitenland dan kon je een "laisser passe" krijgen en moest je bij aankomst (of soms onderweg ook) je bij de ambassade melden die dan ook zo'n terugreis papiertje regelde.
De meeste van die lieden waar het hierboven over gaat hebben 2 paspoorten en nationaliteiten.
En de overheid kan je ID kaart niet afnemen (want die moet je wettelijk bij je hebben) en daarmee reis je door heel de EU.

Dit probleem zal naar hogerop worden geschoven: een EU uitreisvisum dus.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door op z'n kop »

Mahalingam schreef:Een paspoort hebben staat los van de nationaliteit. Hoe het nu is weet ik niet maar vroeger was een paspoort krijgen een gunst van de overheid die deze gunst ieder moment zonder rechterlijke tussenkomst kon intrekken. Moest je toch naar het buitenland dan kon je een "laisser passe" krijgen en moest je bij aankomst (of soms onderweg ook) je bij de ambassade melden die dan ook zo'n terugreis papiertje regelde.
De meeste van die lieden waar het hierboven over gaat hebben 2 paspoorten en nationaliteiten.
En de overheid kan je ID kaart niet afnemen (want die moet je wettelijk bij je hebben) en daarmee reis je door heel de EU.
Dit probleem zal naar hogerop worden geschoven: een EU uitreisvisum dus.
Weet je wat ze ook zouden kunnen proberen? Die hele Koraan eruit trekken. Koste wat het kost, die achterlijke moordlustige waanzin moet eruit!
Ik word daar zo moe van, die gasten van die moord-cultus kunnen het beste nu bij hun kraag gevat worden.
Weggeworpen en zo ver weg waar ze zich thuis voelen en het hele zieke Koraan samen met de dood mogen bekopen, maar niet hier!
Niet op ons stukje land waar we het gezellig moeten hebben met elkaar en nog een stukje zorg voor elkaar kunnen verdragen.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Ook Nederlandse jongens vechten mee in Syrië

Ook een aantal Nederlandse jongens die recent zijn bekeerd tot de islam vechten mee in Syrië. Onder hen is de 20-jarige Jordi uit Delft. Hij heeft een briefje achtergelaten voor zijn familie, bevestigen familieleden.

Een bekeerling van Surinaamse afkomst, ook uit Delft, zou ook in Syrië zitten, meldt de NOS. Vanuit Turkije vertelde hij zijn ouders dat hij in Syrië ging helpen. De twee maken deel uit van een groep van ruim twintig jongens uit Delft en omgeving die twee weken geleden naar Syrië is gereisd.

Twee jongens uit de groep zijn bij gevechten omgekomen. Het gaat om de 20-jarige Sofian Elfassi en de 21-jarige Mourad M, beide uit Delft.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2141 ... rie__.html
Succes Jordi.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

De StaatsTV had het er vandaag over bij Een Vandaag.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1333325
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:De StaatsTV had het er vandaag over bij Een Vandaag.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1333325
Ja, en ik had innig medelijden met de familie van Brian..Ze hebben werkelijk alles gedaan om hem uit de klauwen van Islam te halen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Belgische en Nederlandse avonturiers naar Syrië en Jemen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mannen met problemen die niet in de maatschappij konden aarden gingen vroeger in het Franse Vreemdenlegioen. Avontuur, mannenwerk en zelfkastijding.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Agenten krijgen 'jihad-les'

Politieagenten in de regio Den Haag krijgen een 'masterclass jihadisme' om radicalisering onder jongeren tegen te gaan. Ze krijgen de komende weken les van hoogleraar Edwin Bakker van het Centre for Terrorism and Counterterrorism,

Het gaat om wijkagenten uit de regio's Haaglanden en Groene Hart die werken in buurten met moslimjongeren. Radicalisering speelt niet alleen in grote steden. Vorige week werd bekend dat zo'n 20 tot 25 jongeren uit Delft naar Syrië waren afgereisd om daar te vechten tegen het regime van president Assad. Volgens meerdere bronnen zijn er in Nederland ronselaars actief die moslimjongeren geld aanbieden, als ze zich in de oorlog in Syrië mengen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2141 ... es___.html
En? Wat denken die agenten te bereiken met deze cursus ? Toch niet dat ze jongens kunnen stoppen? Hoe naief. En hoe naief dat men hun paspoort wil intrekken. De meeste knapen hebben 2 paspoorten, en beide afpakken kan denk ik niet. Trouwens...ook zonder paspoort zullen de jongens een weg vinden naar Syrie.
Gisteren was de ons welbekende bekeerling Dennis Honing bij Pauw en Witteman. Hij legde uit waarom jongeren naar Syrie gaan om te vechten, maar echt duidelijk werd het niet , maar dat kwam door de slappe vragen van het duo P&W.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment- ... b8aa5994dW.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

Mahalingam schreef:De StaatsTV had het er vandaag over bij Een Vandaag.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1333325
ja hoor, en de meest kwalijke informatie hebben ze natuurlijk weggecensureerd.

Lees aub het volledige verslag op hoeiboei en E.J.Bron (zie voor de links het artikel op E.J.Bron)
EenVandaag (Ferry Stoop) verbergt de islam-onderschatting van media en politiek
(Door: Martien Pennings)

Op Hoeiboei had Peter Calluy nog een hoopvolle mail gepubliceerd aan programmamaker Ferry Stoop van EenVandaag:

“Ik hoop van harte en niet geheel zonder angst dat mijn uiteenzetting vanavond (EenVandaag) 18.05 uur op Nederland 1 goed gemonteerd werd door de journalist Ferry Stoop.”

Ja, wees maar gerust bang voor wat er werkt bij de mainstream-media, want het is bijna zonder uitzondering gajes. Want die Stoop heeft er precies uitgelaten wat er pijn zou kunnen doen bij de media en de politiek, namelijk dat Calluy al jaren waarschuwt voor wat er nu gebeurt.

“Ik, Peter Calluy, heb de kiemen van dit fenomeen proberen te duiden en mijn talrijke acties om te waarschuwen geschetst. Hoe lang al, sinds 2006 dat zéér belangrijke politici op de hoogte werden gesteld van wat er zeer waarschijnlijk aan zat te komen. Ik geef toe dat ook ik deze bijzonder dramatische crescendo van feiten steeds met de nodige reserves heb gecommuniceerd. Alles wat Belkacem in 2004-2005 aan de Boomse jongeren zei is vandaag werkelijkheid geworden. Ik heb niet nagelaten om Ferry Stoop een exemplaar van mijn uitvoerig gedocumenteerd verslag ‘Kroniek van een aangekondigd onheil‘ te overhandigen zodat hij of zijn collega’s tot in de details de zaak kan uitspitten.”

Maar Ferry Stoop weet wel aan welke kant zijn boterham besmeerd is, dus die gaat wel Peter Calluy uitgebreid interviewen, maar dan schrijft hij hem op de dag van uitzending:

“Bedankt voor uw e-mail maar u zit vanavond niet in de reportage. Uw verhaal past toch niet helemaal bij de insteek: waarom gaan de jonge moslims vechten in Syrië Nogmaals bedankt voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, Ferry Stoop”

Ach ja, de insteek. In de uitzending bleek die te bestaan uit alle schuld geven aan die verschrikkelijke Belkacem. En het verhaal van Peter Velle, ook ooit een moslim-bekeerling, maar nu een strijder tegen de islamisering in Vlaanderen, werd misbruikt om nog maar eens goed duidelijk te maken dat de islam niet het probleem is, maar alleen maar “sociaal-economische omstandigheden” en “labiliteit van jongeren”.

Ook de moeder van de naar Syrië vertrokken jihadist Brian is door Ferry Stoop en EenVandaag misbruikt. Zij klaagt een paar keer over de Belgische overheid:

“Ik wil een antwoord van België. Waar zit de justitie van dit land? Is iedereen hier bang? Wat is dat voor een land?”Maar dat is blijkbaar reactief bedoeld en ik neem aan dat ze vindt dat er maatregelen moeten komen tegen Sharia4Belgium en tegen die Ploert van de Profeet Belkacem. Ze zegt: “Sharia for Belgium. Door deze grote klootzakken zit mijn zoon nu in de hel.” Maar bij het de eerste keer zien van de reportage, en zelfs bij de tweede keer, ging voor mij zelfs die concrete reactieve betekenis van haar oproep verloren in het immense en wanhopige verdriet van deze vrouw. En wat al helemaal verloren gaat: dat hier al decennia downplaying van het gevaar van de islam door media en politie aan vooraf is gegaan. Ook de Nederlandse overheid heeft het nu ineens over paspoorten van potentiële jihadisten afnemen en nu zien ze ineens het gevaar van aanslagen van met PTS uitgeruste en gehersenspoelde “islam-veteranen” van de Syrische oorlog. Maar voor iets dergelijks waarschuw ik in elk geval al jaren. Voordeel is wel weer dat er nu de mogelijkheid ontstaat dat een vader van een gesneuvelde jihadist die Belkacem kapot schiet en dat de burgeroorlog versneld uitbreekt. Want dat is het enige waarop je nog kan hopen: dat het geweld snel uitbreekt, want hoe later dat gebeurt hoe erger het zal zijn.

Peter Velle vertelde vanavond telefonisch aan Roelf-Jan Wentholt dat ook hij uitgebreid gesproken had over het feit dat de politiek en de media door zowel hem als Peter Calluy al tien jaar lang gewaarschuwd worden. Precies dat was zorgvuldig allemaal weggelaten in de uitzending.

Wie naar de uitzending van EenVandaag keek kreeg de indruk dat de media en de politici alles goed doen en de islam op zich eigenlijk niet zo’n probleem is. Nou ja, die Belkacem, dat is een hele slechte.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Jihadisten Delft gelokt met geld’

Van onze correspondent
DELFT, zaterdag

In Delft worden tegen forse betaling jongeren geronseld om in Syrië de strijd aan te gaan tegen president Assad. De jihadisten, die in werkelijkheid dienen als kanonnenvlees, zouden tussen de vijf- en tienduizend euro krijgen.

Dit zegt raadslid Jolanda Gaal (Onafhankelijk Delft). „Ik heb gesproken met ongeruste moeders die doodsbang zijn dat hun zoons naar Syrië vertrekken. Hun kinderen komen regelmatig in de Delftse moskeeënenindemoskeeaan de Fruitweg in Den Haag. Een groep mannen van dertig, veertig jaar met lange baarden en gewaden biedt de jongens geld en belooft hun voor hun familie te zorgen”, aldus Gaal.

Uitzichtloos

Onafhankelijk Delft gaat burgemeesterBasVerkerkom opheldering vragen. „Dit moet gestopt worden voordat er nog meer slachtoffers gaan vallen. Veel van deze jongens zitten in een uitzichtloze situatie. Ze zijn werkloos, zien geen toekomst en zijn dus een makkelijke prooi.”

Inmiddels zouden al 20 Delftse jongeren in Syrië zijn, onder wie ook Nederlandse en Surinaamse jongens. Een groot aantal ouders is er niet van op de hoogte dat hun zoon de wapens heeft opgepakt.

Minister Opstelten wil kijken of het mogelijk is om het paspoort af te nemen van Nederlandse jongeren die in Syrië willen meevechten. Volgens de minister houden de burgemeesters van de verschillende gemeenten de groep jonge moslims scherp in de gaten.

Burgemeester Bas Verkerk van Delft heeft de jongeren inmiddels opgeroepen niet naar het oorlogsgebied af te reizen. „Wij betreuren elke dode die daar valt”, aldus Verkerk.

Nederland heeft zijn zorgen geuit over de trek van Nederlandse en andere Europese jongerennaarSyriëomdaarte gaan strijden met de extremisten tegen het regime. Minister Frans Timmermans (BuitenlandseZaken)kaartteditgisteren aan bij zijn Europese colle­ga’stijdensoverleginhetIerse Dublin.

(De Telegraaf, 23-3-2013)
http://tny.cz/6b2ec2db
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Een groep mannen van dertig, veertig jaar met lange baarden en gewaden biedt de jongens geld en belooft hun voor hun familie te zorgen”, aldus Gaal.
Die ene dode jihadist was getrouwd met een jong meisje en had net een baby. Die vrouw hoeft dus geen steun meer te trekken want ze krijgt geld van de Jihadi organisatie.
Net zoals in Israël de weduwen van Palestijnse terroristen geld krijgen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Numero Tres is gevallen. Misschien ken ik deze knul.
Mogelijk derde Nederlandse dode in Syrië
ZOETERMEER -

Bij de opstand in Syrië is mogelijk een derde Nederlandse jihadist om het leven gekomen. Het gaat om de 23-jarige Yassine B. uit Zoetermeer.

Volgens onbevestigde berichten is hij overleden, meldt Omroep West zondagavond. Ook de 50-jarige vader van Yassine zou op dit moment in Syrië zijn, evenals een 23-jarige man die enkele jaren geleden in Zoetermeer is komen wonen.

De drie mogelijke jihadstrijders waren lid van de Marokkaanse moskee al-Qibla. De moskee zegt geschrokken te zijn en het een ramp te vinden.

Afgelopen week waren er berichten dat twee mannen uit Delft zouden zijn omgekomen tijdens de burgeroorlog in Syrië. Hun dood is tot nu toe overigens nog niet bevestigd.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2141 ... ie___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:
Een groep mannen van dertig, veertig jaar met lange baarden en gewaden biedt de jongens geld en belooft hun voor hun familie te zorgen”, aldus Gaal.
Die ene dode jihadist was getrouwd met een jong meisje en had net een baby. Die vrouw hoeft dus geen steun meer te trekken want ze krijgt geld van de Jihadi organisatie.
Net zoals in Israël de weduwen van Palestijnse terroristen geld krijgen?
Een betere koppeling van gegevens naar de soos dus!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

De drie mogelijke jihadstrijders waren lid van de Marokkaanse moskee al-Qibla. De moskee zegt geschrokken te zijn en het een ramp te vinden.
Tja, wat dachten ze nu? dat ze ginds aan ontwikkelingshulp gingen doen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door King George »

In moskee geronselde jihadisten sturen sms:

’We zien elkaar in de hemel terug’



De jonge jihadisten die ten strijde zijn getrokken tegen president Assad, hebben vanuit Syrië een gezamenlijke sms gestuurd aan hun ouders, waarin staat dat ze elkaar in de hemel terug zien. Dit zeggen ongeruste familieleden van de groep jongens uit met name Delft, die vier weken geleden naar het oorlogsgebied zijn getrokken.

In het ’sms-bombardement’ staat dat de groep, die via Duitsland en Turkije naar het oorlogsgebied is gereisd, ’goed is aangekomen en vecht voor een goede zaak’. „Dit was een enorme schok, omdat we beseften dat onze Achmed echt bereid is om te sterven”, zegt een familielid van de 21-jarige Achmed Azarkan.

Geronseld

De geradicaliseerde Delftenaar is tegelijk met twintig andere jongens onder de 23 jaar naar Syrië vertrokken. De groep, van wie een aantal criminele antecedenten heeft, ging regelmatig naar de moskee en is daar volgens diverse familieleden ook geronseld. „Bij vertrek hadden ze niets bij zich. Geen kleding, niks. In Turkije zijn alle paspoorten en telefoons afgepakt, waarna enkele dagen later de schokkende sms binnen kwam.”

Emeritus hoogleraar Hans Jansen bevestigt dat de geradicaliseerde jihadisten niet terug willen komen. „Die gaan daar heen om te vechten voor de goede zaak tot ze sneuvelen.” Volgens de arabist is het een illusie dat de strijders te stoppen zijn. „Nederland is een te weinig godsdienstige maatschappij om te beseffen wat voor impact het heeft als mensen opeens zo zeer onder de invloed van de islam raken dat ze hiertoe in staat zijn.”

Het gaat zeker niet alleen om kansarme jongeren uit de lagere sociale klasse. „Het zijn vaak jongemannen uit de upper middle class en het zijn zeker geen types die je direct met een kalasjnikovs in de hand ziet staan.”

De ronselaars komen volgens Jansen uit hetzelfde circuit als de Hofstadgroep. Over het aantal Nederlandse moslimjongeren dat zich heeft aangemeld voor de jihad in Syrië durft Jansen geen uitspraken te doen. „Maar uit enquêtes blijkt dat vijf tot tien procent van de moslims vindt dat een jihad gerechtvaardigd is”, rekent hij voor. De schatting van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid dat het om honderd jongens zou gaan noemt de arabist ’eerder te laag dan te hoog’.

Deze maand waren de jihadreizigers aanleiding om het dreigingsniveau voor terrorisme te verhogen van beperkt naar substantieel.


Bron: De Telegraaf digitaal
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

circe schreef:
De drie mogelijke jihadstrijders waren lid van de Marokkaanse moskee al-Qibla. De moskee zegt geschrokken te zijn en het een ramp te vinden.
Tja, wat dachten ze nu? dat ze ginds aan ontwikkelingshulp gingen doen?
Die moskee in Zoetermeer maakt deel uit van het gedachtengoed van Fawaz Jneid . Salafisten dus. Jongens in witte jurken en te korte broeken bevolken daar de moskee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door King George »

België topleverancier jonge strijders Syrië

Opmerkelijk veel jongeren uit België trekken naar Syrië om met de rebellen tegen president Bashar al-Assad te vechten. Dat heeft de Nederlandse terrorisme-expert Edwin De Bakker gezegd.


'Het is opmerkelijk hoe hoog het aantal jongeren uit België is', aldus De Bakker maandag in de Vlaamse krant De Morgen. 'Proportioneel gezien staat België op nummer één qua aantal jonge strijders.'

Volgens De Bakker voelen Marokkaanse en Turkse jongeren zich veel meer verbonden met de Syrische strijd dan bijvoorbeeld met de toestand in Afghanistan. Tientallen Belgen zijn afgereisd naar Syrië.

De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet heeft aangekondigd een 'taskforce' op te richten. Die moet tegengaan dat nog meer jongeren vertrekken.

Ook in Nederland bekijkt de politiek of iets kan worden gedaan tegen jongeren die naar Syrië gaan om te vechten. Intrekken van het paspoort kan ze misschien tegenhouden, denkt een ruime meerderheid in de Tweede Kamer. Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) onderzoekt de mogelijkheden.

Ongeveer 100 Nederlanders zijn inmiddels naar Syrië vertrokken.

de Volkskrant
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Dankzij Syrië naar het Paradijs

Jihadisten die uit Syrië terugkomen naar Nederland, lopen kans om, zoals in Nederland tot voor kort gebruikelijk, hun Nederlandse nationaliteit te verliezen omdat ze in vreemde krijgsdienst getreden zijn. Misschien is er zelfs nog meer aan de hand als ze eenmaal weer op Schiphol staan: hebben ze zich aan kleine of grote oorlogsmisdaden schuldig gemaakt? Vermoedelijk eerder kleine dan grote, vanwege hun beperkte militaire training en hun mogelijk slechts oppervlakkige kennis van de mogelijkheden die de situatie biedt.

Tegelijkertijd wil de Nederlandse regering de rebellen helpen die tegen de Syrische dictator Assad in verzet komen. Maar de rebellen helpen, dat is precies wat deze ‘jongens’ doen. Wat is er dan verkeerd aan hun gedrag? Ze dragen bij aan de uitvoering van officieel Nederlands beleid. We kunnen de kiezers en de beleidsmakers van de PvdA en de VVD die dit begrijpen alleen maar benijden.

Moeten we bang zijn voor deze Jihadisten wanneer ze naar Nederland terugkomen? De Jihadisten die destijds terugkwamen uit Afghanistan waar ze tegen de Sovjet-Unie gevochten hadden, hebben in zo verre voor langlopende problemen gezorgd dat het respect dat zij als voormalig Jihad-strijder afdwongen, hier en daar tot een mentaliteitsverandering heeft geleid.

Gewone moslims gingen door hun voorbeeld en invloed positiever over de Jihad denken. Wie prestige en aanzien zocht, en dat niet zo makkelijk kon vinden, moest wel merken dat er een prima manier was om snel brede waardering bij geloofsgenoten te oogsten: denk niet langer en word Jihadist.

Bij die waardering en dat aanzien zit ook het basisprobleem. Waarom komen al de jongeheren over wier martelaarschap wij nu vernemen, uit Zuid-Holland, de regio Delft-Den Haag-Leiden? Omdat daar kennelijk nogal wat waardering te oogsten valt met radicaal zijn.

De ‘Hofstad-groep’ is daar volgens sommigen misschien de oorzaak van, maar het is waarschijnlijker dat de Hofstad-groep eerder een symptoom geweest is van hetzelfde waarvan de huidige Syrië-gangers een symptoom van zijn: Radicaal en met levensgevaar uitvoeren van de Jihad-plicht die de islam oplegt, levert ontzag op.

Over wat voor sociaal profiel hebben we het? Nagenoeg alle Jihad-strijders overal ter wereld waren hoger opgeleid (HBO en universiteit) en het kader was upper middle class. Ze handelden niet uit armoede, honger of wanhoop maar voor de islam. Hun in onze ogen dwaze gedrag was in hun eigen ogen de vervulling van de plicht tot strijd die de Koran en de islam opleggen. Jihadisten weten meestal helemaal niet dat op college in Leiden en in de fractiekamer van de ChristenUnie de koran anders wordt uitgelegd.

Zijn die Syrische Jihadisten gevaarlijk voor Nederland? Indien ze overleven, zijn ze inderdaad mogelijk een bron van besmetting met extreem-radicale aspiraties. Daar zouden we dan in de toekomst weer last van kunnen krijgen. Maar voorlopig zijn er andere vragen, zoals: weet het kantoor StudieFinanciering wel dat de jongelui op buitensport zijn, en lopen op dit moment hun eventuele uitkeringen eigenlijk door? Want in dat geval, beste Nederlandse belastingbetaler, bent u degene die hun strijd voor een betere wereld aan het financieren is.

Uw loon daarvoor in de hemel zal groot zijn, want de Koran is daar heel duidelijk over: Niet alleen de strijders zelf, maar ook wie hen financiert, heeft recht op het Paradijs, met alle faciliteiten die daar geboden worden.

Hans Jansen

http://hoeiboei.blogspot.nl/2013/03/dan ... .html#more
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Heel sterk:
Tegelijkertijd wil de Nederlandse regering de rebellen helpen die tegen de Syrische dictator Assad in verzet komen. Maar de rebellen helpen, dat is precies wat deze ‘jongens’ doen. Wat is er dan verkeerd aan hun gedrag? Ze dragen bij aan de uitvoering van officieel Nederlands beleid.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Interesse Nederlandse jihadisten voor Syrië en Jemen

Bericht door Monique »

Ariel schreef:
Danube schreef:
Medemensen dood wensen is niet erg christelijk. Je valt dus door de mand.
Natuurlijk Danube....Het is inderdaad veel beter om de gevaarlijke jihadisten die verlangen naar het martelaarschap weer terug naar Nederland te wensen, zodat we ze weer kunnen voorzien van een uitkering en andere belangrijke zaken.
Het hoogste doel van deze malloten is te sterven in de strijd.
Dan zijn ze verzekerd van het paradijs en 72 maagden.
De wens dat deze strijders dus in Syrië omkomen is zeer menslievend; je hoopt dat ze hun hoogste doel (paradijs en maagden) te halen.
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie